Şimdi Ara

VW'ne yakışmamış (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
137
Cevap
1
Favori
5.351
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kiminde ikaz ışığı kiminde gösterge olur. Bence gösterge olmalı, sürekli takip ederim, alışkanlık herhalde.
  • Gerekliydi belki araç isinmiyor gerekli isiya gelmiyor ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2000 model Fiatta var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre356

    O neyse de bir dönem Cliolarda devir saati yoktu.

    evet neden öyleydi hocam o ? bir bilginiz var mı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozanozsavas

    quote:

    Orijinalden alıntı: emre356

    O neyse de bir dönem Cliolarda devir saati yoktu.

    evet neden öyleydi hocam o ? bir bilginiz var mı ?

    Authantique pakette yoktu mesela ben arabamı aldığımda. 2005 model benim arabam ve şaşırmıştım ilkten. Arabada klima var, direksiyon altından kumandalı radyo/teyp var ama devir saati yoktu. Ama Expression pakette vardı devir saati. 2006'dan sonra devir saati Authantique donanıma da konuldu. Ne mailler atmıştım Renault'a o zamanlar. Ayıp demiştim, devir saatinin hesabını yapmışsınız bravo demiştim. Hoş, eksikliğini de hissetmiyorum orası ayrı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    SEvgili ergen kardeşim;
    Hararet ibresi olmayan 1998 model Polo yolda giderken hararet ışığı yandı ve otoyolda olmama rağmen hemen sağa çekip motor kaputunu açtım. Ama herhangi bir buhar çıkışı yoktu. Genleşme kabında baloncuklar oluşmuştu.
    Yanımda olan kuzeni hemen ilerideki büfeden soğuk su alması için gönderdim. Motor biraz soğuyunca (İkaz lambası sönünce) bu sudan ekledik ve yola devam ettim. Bir müddet daha gittiğimizde yine ışık yandı ama eve yakın olduğumuz için durmadım, nasılsa buhar da çıkmıyordu.
    Ertesi gün bu haldeyken arabayı sanayiye götürdüm ve kütük denilen parçayı değiştirdiler. Usta "Başka araba olsa rektefiye bile gerekebilirdi ama senin arabada conta bile zarar görmemiş, VW farkı" dedi

    işte herkesin aracı WW pardon VW DEĞİL,onun için uyardık.Bizimkiler kötü araç hemen yatak sarıyor ondan!!!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    SEvgili ergen kardeşim;
    Hararet ibresi olmayan 1998 model Polo yolda giderken hararet ışığı yandı ve otoyolda olmama rağmen hemen sağa çekip motor kaputunu açtım. Ama herhangi bir buhar çıkışı yoktu. Genleşme kabında baloncuklar oluşmuştu.
    Yanımda olan kuzeni hemen ilerideki büfeden soğuk su alması için gönderdim. Motor biraz soğuyunca (İkaz lambası sönünce) bu sudan ekledik ve yola devam ettim. Bir müddet daha gittiğimizde yine ışık yandı ama eve yakın olduğumuz için durmadım, nasılsa buhar da çıkmıyordu.
    Ertesi gün bu haldeyken arabayı sanayiye götürdüm ve kütük denilen parçayı değiştirdiler. Usta "Başka araba olsa rektefiye bile gerekebilirdi ama senin arabada conta bile zarar görmemiş, VW farkı" dedi

    Fiat farkını anlatayım bende..!

    1998 yılının Şubat ayı ve Haliç köprüsü girişi Edirnekapı da sıkışık trafikte Haliç Köprüsüne doğru girmek için ilerliyorum. Şirket arabası ile gidiyorum ve 93 model TEMPRA SX. Ve o gün resmen İstanbul turu yapmışım, Yalovaya gittim, oradan Esenyurt ve oradan Bayrampaşa ve oradan Zincirlikuyu'ya ofise gideceğim artık. Önümde ki kamyonet gidiyor sandım ve o esnada nasıl daldıysam dalmışım ve son anda durduğunu fark ettim ve vurdum adama. Adama bir şey olmadı ama Tempra'nın iki far camı kırıldı ve radyatör delindi. O delik radyatör ile ben Zincirliikuyu'ya geldim. Nasıl mı? Havalandırmayı soğuk tarafa getirdim, ve fanı 4'e getirdim. Ve devirli kullanmadan arabayı 4. vites ile gitmem gerekirken 5. vites ile, 3. vites ile gitmem gerekirken 4. vites olacak şekilde Zincirlikuyu'ya getirdim arabayı. Bir kaç gün sonra yaptırdık radyatörü daha doğrusu yenisini aldık ve hiç bir şey olmadı motora.




  • emre356 kullanıcısına yanıt
  • Eralarda da yok ama direk ibrenin boş olması iyi gözükmüyor Hyundai koymamış ama direk panelden çalmışlar gibi dizaynda yapmamış :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • CAD34 kullanıcısına yanıt
    Benim bildiğim havalandırma sıcağa alınır ki motorun sıcağını alsın

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    Benim bildiğim havalandırma sıcağa alınır ki motorun sıcağını alsın

    Valla ben soğuğa almıştım o gün ve bir şey de olmamıştı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CAD34

    quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    Benim bildiğim havalandırma sıcağa alınır ki motorun sıcağını alsın

    Valla ben soğuğa almıştım o gün ve bir şey de olmamıştı.

    Sicaga alinir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Tihihihi... Maliyet pis bir konu. Bu araçtan 1.000.000 adet satacak olurlarsa 10$'a mal olacak bir parça 10.000.000$'a mal olacaktır. Fena para değil şimdi hadi. O parayla CEO'yu bedavaya getirmiş oluruz...

    Bir de hararet göstergesi artık oldukça gereksiz bir gösterge. Onun yerine daha önemli göstergeler konabilir. Zira yeni araçlarda hararet düzensizliğine sahip bir motor kaldı ise atın onu bir uçurumdan aşağı.

    Araçlarda ideal sıcaklık dediğiniz zaten 89-91 derece aralığı. 94 derece itibari ile suyumuz kıpırdanmaya, fokurdamaya başlıyor. Bir dolaşım hatası sebebiyle hararet artarsa ideal sıcaklık ile kaynama noktası arasında 5 derece var zaten. Ve motor birkaç saniye içinde bu 5 derecelik ısı farkını oluşturup hararet yapabiliyor. Dolayısı ile bunu göstergede gözlemlemenin insana hiçbir katkısı yok. Yeni araçların çoğunda mavi ışık ve kırmızı ışık koyuyorlar. Mavi ışık motor soğuk demek. Söndüğünde motor sıcaklığı 38 dereceyi geçti demek. Kırmızı ışık yanıp sönmeye başladığında motor ideal sıcaklığının üzerine çıktı, sağa çek aracı dinlendir, sorunu bul demek. Kırmızı ışık sürekli yanarsa araç hararet yaptı demek. İşlevinin hararet göstergesinden zırnık farkı yok. Eskiden bu elektronik olarak yapılamadığı için gösterge konuyordu. Şimdi ise elektronik uyarı mümkün olduğu için göstergeye gerek yok.

    Hararet göstergesi yerine, ortalama yakıt değerine göre anlık ne kadar fazla veya az yakıyorsun göstergesi koymak daha akıllıca. Veya turbo araçlar için turbo basınç göstergesi çok iyi olur. Ama temelde amaç maliyet minimizasyonu. Adam hararet göstergesini koymayınca yerine başka birşey koymuyor. Olmayan o göstergeler CEO'nun maaşını ödemiştir benden söylemesi.

    Saf suyun kaynama noktası 100 donma noktası ise 0 derecedir. Araçların radyatör suyuna katılan antifiriz suyun saflığını bozarak 0 derecede değil -20 -30 derece donmasını sağladığı gibi kaynama noktasında 100 dereceden 120 130 derece civarına cıkarmaktadır. Yani aracın motor suyu 94 derece civarında kıpırdamaya başlamaz...

    Bu kendinizde evinizde deneyebilirsiniz kaynayan suya bir kaşık tuz atarsanız kaynaması anında kesilir...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lacano


    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Tihihihi... Maliyet pis bir konu. Bu araçtan 1.000.000 adet satacak olurlarsa 10$'a mal olacak bir parça 10.000.000$'a mal olacaktır. Fena para değil şimdi hadi. O parayla CEO'yu bedavaya getirmiş oluruz...

    Bir de hararet göstergesi artık oldukça gereksiz bir gösterge. Onun yerine daha önemli göstergeler konabilir. Zira yeni araçlarda hararet düzensizliğine sahip bir motor kaldı ise atın onu bir uçurumdan aşağı.

    Araçlarda ideal sıcaklık dediğiniz zaten 89-91 derece aralığı. 94 derece itibari ile suyumuz kıpırdanmaya, fokurdamaya başlıyor. Bir dolaşım hatası sebebiyle hararet artarsa ideal sıcaklık ile kaynama noktası arasında 5 derece var zaten. Ve motor birkaç saniye içinde bu 5 derecelik ısı farkını oluşturup hararet yapabiliyor. Dolayısı ile bunu göstergede gözlemlemenin insana hiçbir katkısı yok. Yeni araçların çoğunda mavi ışık ve kırmızı ışık koyuyorlar. Mavi ışık motor soğuk demek. Söndüğünde motor sıcaklığı 38 dereceyi geçti demek. Kırmızı ışık yanıp sönmeye başladığında motor ideal sıcaklığının üzerine çıktı, sağa çek aracı dinlendir, sorunu bul demek. Kırmızı ışık sürekli yanarsa araç hararet yaptı demek. İşlevinin hararet göstergesinden zırnık farkı yok. Eskiden bu elektronik olarak yapılamadığı için gösterge konuyordu. Şimdi ise elektronik uyarı mümkün olduğu için göstergeye gerek yok.

    Hararet göstergesi yerine, ortalama yakıt değerine göre anlık ne kadar fazla veya az yakıyorsun göstergesi koymak daha akıllıca. Veya turbo araçlar için turbo basınç göstergesi çok iyi olur. Ama temelde amaç maliyet minimizasyonu. Adam hararet göstergesini koymayınca yerine başka birşey koymuyor. Olmayan o göstergeler CEO'nun maaşını ödemiştir benden söylemesi.

    Saf suyun kaynama noktası 100 donma noktası ise 0 derecedir. Araçların radyatör suyuna katılan antifiriz suyun saflığını bozarak 0 derecede değil -20 -30 derece donmasını sağladığı gibi kaynama noktasında 100 dereceden 120 130 derece civarına cıkarmaktadır. Yani aracın motor suyu 94 derece civarında kıpırdamaya başlamaz...

    Bu kendinizde evinizde deneyebilirsiniz kaynayan suya bir kaşık tuz atarsanız kaynaması anında kesilir...

    Teorik olarak çoğu araçta radyatör suyu olarak tabi edilen antifrizli sıvıyı kullanmak zorunda değilsiniz. Bazı arabalarda korozyon korkusundan başka birşey kullanmayın denmektedir. Ancak korozyon etkisini de uzun vadede görürsünüz. Şu anda üretilmekte olan bir çok arabada şart değildir. Hiçbir araçta içindeki sıvının sıcaklığı 95 dereceyi geçmez. Zira mühendis burada hep zorlu koşulları düşünmek zorundadır. Alakasız bir yerde hortumunuz patlayabilir, anında tamir edebilir, anında su ekleyip yolunuza devam edebilirsiniz. Ek olarak çoğu motor zaten bundan 30 yıl öncesinin yenilene yenilene gelen versiyonları olduğu için, soğutma sistemi mantığı pek değişmiyor. Bilgisayarlardaki hand-shaking protokoller gibi. Standardizasyon var. Standart bir durum bu.

    Motorunuzun soğuk çalışması kötü, ideal olandan sıcak çalışması da kötü. Motor suyunun sıcaklığı da 2 dereceden fazla oynama yapmaz. Bu durumda konunun özüne dönecek olursak, hararet göstergesi normal kullanıcı için luzumsuzdur. Zira hararet yükselmeye başladığı an güvenli bir yere çekip önlem almak aracın sağlığı açısından önemli. Bunu gösterge vasıtası ile görmek ile, ışık vasıtası ile görmek arasında bir fark yok.

    Ancak antifriz hakkında söylediğiniz doğrudur. radyatör suyu 95-96 derecede kaynamaz.




  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    Hocam benim hararet göstergesi ile bir alıp veremediğim yok, yanlış anlaşılma olmasın yanlış anlaşılabilecek bir bilgiyi detaylandırdım sadece...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sen bu markaya kizma, bunu idrak edemeyip bu araclara para baglayanlara kiz.
    Bana sana bizlere milletimize mustahak bu araclar.

    Ne de olsa vw, ölüsü para eder bunun, al gec kardess, al gec...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Torpido kapağı var mıydı baktın mı?



  • parker48 kullanıcısına yanıt
    Hocam gülüyoruz ama sanırım o seri Caddy'lerde torpido gözü kapağı yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spinattimyalnizliga

    Hocam gülüyoruz ama sanırım o seri Caddy'lerde torpido gözü kapağı yok.

  • Dizel clioya devir saati koymamak renonun,ticari aracina hararet gostergesi koymamak da wosvosun,hyundai nin yada baska markalarin ayibidir tutup bunu savunan arkadaslar peki bu firmalar neden bir ust modellerine bu gostergeleri koymuslar ? Bir de 2014 model abs siz arka camlari manuel firmalar var ki su mubarek gunde agzimi bozacaklar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.