Şimdi Ara

Vw Passat 1.9 TDI(130) Yakıt Tuketımı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
1
Favori
42.147
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2001-2004 passat Highline TDİ(130) yakıt tuketımı hakkında bılgı almak ıstıyorum.

    Şehiriçi bir depo mazot ile kaç km yol yapılır?

    Şehiriçi km'de ne kadar yakar?

    Şehirdışında km'de ne kadar yakar?


    Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi b.ssngl -- 10 Mart 2010; 19:08:19 >



  • Bu konuda bilgisi olan yok mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: b.ssngl

    Bu konuda bilgisi olan yok mu?
    araç otomatik ise...şehir içinde bir depo ile 700km şehir dışında 1000km gitmesi lazım
    ancak aracın durumu ve sürücü ve diğer faktörlere bağlı olarak 50-100km daha az gidebilir.

    manuelde 100-200 km daha fazla gider

    km kaç kuruş yakar bilmem...

    bu değerleri 2001 1.9 tdi 130hp tiptronik passat sahibi iken gördüm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemal arslan -- 15 Mart 2010; 16:11:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemal arslan

    araç otomatik ise...şehir içinde bir depo ile 700km şehir dışında 1000km gitmesi lazım
    ancak aracın durumu ve sürücü ve diğer faktörlere bağlı olarak 50-100km daha az gidebilir.

    manuelde 100-200 km daha fazla gider

    km kaç kuruş yakar bilmem...

    bu değerleri 2001 1.9 tdi 130hp tiptronik passat sahibi iken gördüm

    Alıntıları Göster
    bende 130 luk tiptronik kullandım, net hatırlamıyorum fakat şu andaki dizel araçlar gibi değil yakıt tüketimi yüksekti
    ama motor süper tork süper.. tank gibi bir makina diyebilirim
    hatırladığım kadarıyla şehir içinde 9 lt civarında, şehir dışında 7,5 litre civarındaydı
    bu araçlar biraz gözden mi düştü bana mı öyle geliyor bilemiyorum, tercih meselesi ama araç almadıysan 1.6 yeni kasa passat alıp LPG'de taktırabilirsin.
    Saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tda7264

    bende 130 luk tiptronik kullandım, net hatırlamıyorum fakat şu andaki dizel araçlar gibi değil yakıt tüketimi yüksekti
    ama motor süper tork süper.. tank gibi bir makina diyebilirim
    hatırladığım kadarıyla şehir içinde 9 lt civarında, şehir dışında 7,5 litre civarındaydı
    bu araçlar biraz gözden mi düştü bana mı öyle geliyor bilemiyorum, tercih meselesi ama araç almadıysan 1.6 yeni kasa passat alıp LPG'de taktırabilirsin.
    Saygılar

    Alıntıları Göster
    Arkadasim bahsettigin aracin aynisi amca oglum da var Aracin yakitindan hic memnun degil Hala ayni araci kullaniyor Otomatik vites sehir icinde 700 km yapmiyorSehir disi 850 km yi daha gecememis Ayni Passat,in bende 74 kw 101 hp olani vardi Sehir ici 1000 km yi cok yaptim Uzun yolda 1300 km yaptim Yalniz bendeki manuel vitesliydi Tabi yakit olayina bir cok faktörler rol oynar Benim icin arabam evde cok sevdigim cocugum gibidir Bakimlarina azami özen gösteririm Arac bakimi yapilirken asla aracin yanindan ayrilmam Bu araclarin Hava filtreleri cok temiz kullanilmali yoksa yakit ta cok farkediyor Motor yaginin kalitesi de cok önemli tabiki Yakit tuketimin de sürücünün de büyük rolü var Yüksek devirler de her zaman yakit tüketimi fazla olur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: apfel81

    Arkadasim bahsettigin aracin aynisi amca oglum da var Aracin yakitindan hic memnun degil Hala ayni araci kullaniyor Otomatik vites sehir icinde 700 km yapmiyorSehir disi 850 km yi daha gecememis Ayni Passat,in bende 74 kw 101 hp olani vardi Sehir ici 1000 km yi cok yaptim Uzun yolda 1300 km yaptim Yalniz bendeki manuel vitesliydi Tabi yakit olayina bir cok faktörler rol oynar Benim icin arabam evde cok sevdigim cocugum gibidir Bakimlarina azami özen gösteririm Arac bakimi yapilirken asla aracin yanindan ayrilmam Bu araclarin Hava filtreleri cok temiz kullanilmali yoksa yakit ta cok farkediyor Motor yaginin kalitesi de cok önemli tabiki Yakit tuketimin de sürücünün de büyük rolü var Yüksek devirler de her zaman yakit tüketimi fazla olur


    bence o araçta sorun var

    otomatik araç şehir içinde 700 şehir dışında 950-1000 km gitmesi lazım

    en basiti şöyle hesapla şehir için 700 km...şehir dışı buna %40 ilave etsen..980 km yapması lazım.

    850 km gidiyorsa. sürati nedir ?? 150 basarsa normal...200 basarsa çok iyi...90km gidiyorsa çok az...

    bu araçlar normalde 200km süratde 12 litre yakar....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemal arslan

    quote:

    Orijinalden alıntı: apfel81

    Arkadasim bahsettigin aracin aynisi amca oglum da var Aracin yakitindan hic memnun degil Hala ayni araci kullaniyor Otomatik vites sehir icinde 700 km yapmiyorSehir disi 850 km yi daha gecememis Ayni Passat,in bende 74 kw 101 hp olani vardi Sehir ici 1000 km yi cok yaptim Uzun yolda 1300 km yaptim Yalniz bendeki manuel vitesliydi Tabi yakit olayina bir cok faktörler rol oynar Benim icin arabam evde cok sevdigim cocugum gibidir Bakimlarina azami özen gösteririm Arac bakimi yapilirken asla aracin yanindan ayrilmam Bu araclarin Hava filtreleri cok temiz kullanilmali yoksa yakit ta cok farkediyor Motor yaginin kalitesi de cok önemli tabiki Yakit tuketimin de sürücünün de büyük rolü var Yüksek devirler de her zaman yakit tüketimi fazla olur


    bence o araçta sorun var

    otomatik araç şehir içinde 700 şehir dışında 950-1000 km gitmesi lazım

    en basiti şöyle hesapla şehir için 700 km...şehir dışı buna %40 ilave etsen..980 km yapması lazım.

    850 km gidiyorsa. sürati nedir ?? 150 basarsa normal...200 basarsa çok iyi...90km gidiyorsa çok az...

    bu araçlar normalde 200km süratde 12 litre yakar....

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar verdıgınız cevaplar ıcın cok teşekkur ederım aracım suan km'de 380 kurus yakıyor.Dizel'in ekonomıklıgınden eser yok hayret içindeyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: b.ssngl

    Arkadaşlar verdıgınız cevaplar ıcın cok teşekkur ederım aracım suan km'de 380 kurus yakıyor.Dizel'in ekonomıklıgınden eser yok hayret içindeyim.

    Alıntıları Göster
    1.9 TDI 130 HP aracınızı 4000 Devir civarı sürmeye devam ederseniz ekonomik olmamasının yanı sıra kısa sürede bir takım arızalar ile karşılaşmanız da olası.
    Bahsedilen araç max. torkunu 1750 devirde verir. En uygun sürüş değeri 1750 - 2000 devir arasıdır.
    Bu devirde sürülen aracın düz şanzıman olanı ortalama üstü km'de 210 kuruş, otomatik şanzıman olanı ortalama üstü 260 kuruş yakacaktır.
    Bu değerleri daha aşağı çekmek de mümkün olmakla birlikte, "2000" devri geçtiğiniz her değer için yakıt masrafınız da artacaktır.
    Şehir dışı değerler titiz kullanımda km başı 150 kuruş civarı olmaktadır.
    Kısacası aracı mümkün olduğunca yüksek vites düşük devir ile kullanmak gerekir.


    Fabrika verileri: 100 km de kaç litre yaktığı

    ____________________Düz Şanzıman:_______ Otomatik Şanzıman:

    Şehir içi :__________________7.7___________________10.0
    Şehir dışı:__________________4.4____________________5.4
    Ortalama:__________________5.6 ___________________7.0



    Not: Yapılan yorum fabrika verilerinden bağımsızdır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cªn -- 30 Mart 2010; 16:17:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cªn

    1.9 TDI 130 HP aracınızı 4000 Devir civarı sürmeye devam ederseniz ekonomik olmamasının yanı sıra kısa sürede bir takım arızalar ile karşılaşmanız da olası.
    Bahsedilen araç max. torkunu 1750 devirde verir. En uygun sürüş değeri 1750 - 2000 devir arasıdır.
    Bu devirde sürülen aracın düz şanzıman olanı ortalama üstü km'de 210 kuruş, otomatik şanzıman olanı ortalama üstü 260 kuruş yakacaktır.
    Bu değerleri daha aşağı çekmek de mümkün olmakla birlikte, "2000" devri geçtiğiniz her değer için yakıt masrafınız da artacaktır.
    Şehir dışı değerler titiz kullanımda km başı 150 kuruş civarı olmaktadır.
    Kısacası aracı mümkün olduğunca yüksek vites düşük devir ile kullanmak gerekir.


    Fabrika verileri: 100 km de kaç litre yaktığı

    ____________________Düz Şanzıman:_______ Otomatik Şanzıman:

    Şehir içi :__________________7.7___________________10.0
    Şehir dışı:__________________4.4____________________5.4
    Ortalama:__________________5.6 ___________________7.0



    Not: Yapılan yorum fabrika verilerinden bağımsızdır

    Alıntıları Göster
    Verdiğiniz bilgi benim için çok iyi oldu.Çok teşekkür ederim.Dediğniz şeylere dikkat edecem.Denedıkten sonra burda değişikleri paylaşırım.Bugun zaten turbo pompasını sokturecem bakım vs. yaptıracam.Tekrar teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: b.ssngl

    Verdiğiniz bilgi benim için çok iyi oldu.Çok teşekkür ederim.Dediğniz şeylere dikkat edecem.Denedıkten sonra burda değişikleri paylaşırım.Bugun zaten turbo pompasını sokturecem bakım vs. yaptıracam.Tekrar teşekkürler

    Alıntıları Göster
    bu aracı 2000-2200 devirde sürmeniz lazım

    şehir dışında 1000km menzil varken chip tuning sonrası 1200 km elde ettik

    aracınızda sorun olma ihtimali büyük
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemal arslan

    bu aracı 2000-2200 devirde sürmeniz lazım

    şehir dışında 1000km menzil varken chip tuning sonrası 1200 km elde ettik

    aracınızda sorun olma ihtimali büyük

    Alıntıları Göster
    Cevaplarınız ıcın herkese çok teşekkurler aracımı sattım yaşadıgım sorundan dolayı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: b.ssngl

    Cevaplarınız ıcın herkese çok teşekkurler aracımı sattım yaşadıgım sorundan dolayı.

    Alıntıları Göster
    Ah bi de ben alsam şundan.Yalnız siz aracı bi bakıma sokun 38 kuruş yaktıktan sonra dizele binmenin ne anlamı var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Ah bi de ben alsam şundan.Yalnız siz aracı bi bakıma sokun 38 kuruş yaktıktan sonra dizele binmenin ne anlamı var

    Alıntıları Göster
    acaba otomatik vites yerine triptonik kullansak, tüketim düşer mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saitemre

    acaba otomatik vites yerine triptonik kullansak, tüketim düşer mi?

    Alıntıları Göster
    sakin kullanım ile birlikte ortalama hızımın 100-115 arası olduğu bi yolculukta 1depo mazot ile 1050 km yaptım.1100 yapar diyordum ama az da olsa şehir içine de girdik.
    eğer söz konusu araçta sıkıntı yoksa ve manuelse şehir içi 800 km gitmesi lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: samsa*

    sakin kullanım ile birlikte ortalama hızımın 100-115 arası olduğu bi yolculukta 1depo mazot ile 1050 km yaptım.1100 yapar diyordum ama az da olsa şehir içine de girdik.
    eğer söz konusu araçta sıkıntı yoksa ve manuelse şehir içi 800 km gitmesi lazım.

    Alıntıları Göster
    2 kişiyle bagaj dolu vaziyette, 110-130 km 'den aşağı hiç inmeden, arada sırada 170-180'e çıkarak, klima auto 22 derecede iken niğdeden diyarbakıra gidiş sonra aynı gün içerisinde diyarbakırdan mersine dönüş toplam 1400 km yolda ortalama 5,8 litre yaktı. Bu yolun 1080 km'sini bir depoyla yaptı. Araç rutin bakımları yaptırılan, düzgün kullanılan, otomatik şanzumanlı, 2003 model tdi passat. Aynı araç, adana şehir içinde 7 litre niğde şehir içinde 8,5 litre yakıyor.

    Şimdi, normal kullanım ile uzun yolda 7-8 litre yaktığını söyleyen arkadaşlar acilen servisin yolunu tutsunlar. Evvela filtreleri akabinde enjektörleri sonrada hava yakıt sensörlerini kontrol ettirsinler. Bunlar normal ise ya depoları deliktir, yada yalancıdırlar..

    1,9 tdi motorlar pump duse oldukları için sesli olabilirler ama ekonomiklikde CR motorlardan çokda farkları yoktur. Hayatında 1,9 tdi sürmemiş zevatın bilmeksizin fikir sahibi olmaları ise bambaşka bir garabet.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: apfel81

    Arkadasim bahsettigin aracin aynisi amca oglum da var Aracin yakitindan hic memnun degil Hala ayni araci kullaniyor Otomatik vites sehir icinde 700 km yapmiyorSehir disi 850 km yi daha gecememis Ayni Passat,in bende 74 kw 101 hp olani vardi Sehir ici 1000 km yi cok yaptim Uzun yolda 1300 km yaptim Yalniz bendeki manuel vitesliydi Tabi yakit olayina bir cok faktörler rol oynar Benim icin arabam evde cok sevdigim cocugum gibidir Bakimlarina azami özen gösteririm Arac bakimi yapilirken asla aracin yanindan ayrilmam Bu araclarin Hava filtreleri cok temiz kullanilmali yoksa yakit ta cok farkediyor Motor yaginin kalitesi de cok önemli tabiki Yakit tuketimin de sürücünün de büyük rolü var Yüksek devirler de her zaman yakit tüketimi fazla olur


    sizin söylediğniz değerler 1.6 motor için mümkün olamayacak kadar yüksek rakamlar.Bence yazdıklarınızı tekrar gözden geçirmenizde fayda var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakuzz

    2 kişiyle bagaj dolu vaziyette, 110-130 km 'den aşağı hiç inmeden, arada sırada 170-180'e çıkarak, klima auto 22 derecede iken niğdeden diyarbakıra gidiş sonra aynı gün içerisinde diyarbakırdan mersine dönüş toplam 1400 km yolda ortalama 5,8 litre yaktı. Bu yolun 1080 km'sini bir depoyla yaptı. Araç rutin bakımları yaptırılan, düzgün kullanılan, otomatik şanzumanlı, 2003 model tdi passat. Aynı araç, adana şehir içinde 7 litre niğde şehir içinde 8,5 litre yakıyor.

    Şimdi, normal kullanım ile uzun yolda 7-8 litre yaktığını söyleyen arkadaşlar acilen servisin yolunu tutsunlar. Evvela filtreleri akabinde enjektörleri sonrada hava yakıt sensörlerini kontrol ettirsinler. Bunlar normal ise ya depoları deliktir, yada yalancıdırlar..

    1,9 tdi motorlar pump duse oldukları için sesli olabilirler ama ekonomiklikde CR motorlardan çokda farkları yoktur. Hayatında 1,9 tdi sürmemiş zevatın bilmeksizin fikir sahibi olmaları ise bambaşka bir garabet.


    Bende de 130 luk vardı, aynen katılıyorum, ben o arabada 6,8 ortalama tüketimi hiç geçemedim... bendeki triptonikti...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bethesta

    quote:

    Orijinalden alıntı: yakuzz

    2 kişiyle bagaj dolu vaziyette, 110-130 km 'den aşağı hiç inmeden, arada sırada 170-180'e çıkarak, klima auto 22 derecede iken niğdeden diyarbakıra gidiş sonra aynı gün içerisinde diyarbakırdan mersine dönüş toplam 1400 km yolda ortalama 5,8 litre yaktı. Bu yolun 1080 km'sini bir depoyla yaptı. Araç rutin bakımları yaptırılan, düzgün kullanılan, otomatik şanzumanlı, 2003 model tdi passat. Aynı araç, adana şehir içinde 7 litre niğde şehir içinde 8,5 litre yakıyor.

    Şimdi, normal kullanım ile uzun yolda 7-8 litre yaktığını söyleyen arkadaşlar acilen servisin yolunu tutsunlar. Evvela filtreleri akabinde enjektörleri sonrada hava yakıt sensörlerini kontrol ettirsinler. Bunlar normal ise ya depoları deliktir, yada yalancıdırlar..

    1,9 tdi motorlar pump duse oldukları için sesli olabilirler ama ekonomiklikde CR motorlardan çokda farkları yoktur. Hayatında 1,9 tdi sürmemiş zevatın bilmeksizin fikir sahibi olmaları ise bambaşka bir garabet.


    Bende de 130 luk vardı, aynen katılıyorum, ben o arabada 6,8 ortalama tüketimi hiç geçemedim... bendeki triptonikti...

    Alıntıları Göster
    konuyu hortlatcam bende 5 ay önce 1.9 tdi highline2 aldım araç süper hiçbirşekilde üzmedi beni ama şehiriçi gerçekten çok yakıyor yada banamı öle geliyor
    full depo 62 lt 264 tl ile doluyor 640 km gidiyorum klima full açık normalmidir
    ama şehir dışında max 27 krş yakıyor ne diyorsunuz beyler




  • b.ssngl B kullanıcısına yanıt
    2001 passat TDİ (130) luk aracım var.şehirici 30 krş şehirlerarası 27 krş civaarında..Benim bi sorum olucak.benim aracım yolda seyir halindeyken stop ediyor..kullandığımız mazottandır dedik.mazotuda dğiştirdik aynısını yaptı.mazot pompası ve filtreside değişti.tekrar aynısı oldu varsa bilginiz cevapyın.teşekkürler..
  • Bende 2004 TDI comfortline passat var uzun yol arabası sayılır saatte 130 km gidersen uzun yola niğdeye gittiğim için biliyorum deponun yarısından fazlası gidiyor ama normal bi araba olsa 130 km gitse depoyu bitirir vede üzerine tekrardan fullemek gerekir şehir içi kalkışlardan solayı biraz daha fazla yakıyor manuel almanızı tercih ederim daha az mazot yakıyor dizel olarak
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.