Şimdi Ara

Auto Hold ile ilgili bir soru

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
3
Favori
40.854
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Auto Hold aracın yokuşta geri kaymamasını sağlıyor. Peki yokuş bitip düz yola çıktıktan sonra AH kapatmalımıyım, binerken açıp, kontağı kapatana kadar gün boyu AH devrede kalırsa bir zararı olur mu?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Auto Hold: Kullanımı, Faydaları ve Nasıl Devre Dışı Bırakılır

    Auto Hold Nedir?

    Auto hold, araç durduğunda frenleri otomatik olarak devreye sokan bir araç güvenlik özelliğidir. Araç yokuş aşağı ve yukarı hareket halinde olsa bile freni basılı tutar.

    Auto Hold Ne İşe Yarar?

    Auto hold, trafik sıkışıklığında veya yokuşlu yollarda durduğunuzda ayağınızı fren pedalından çekmenize olanak tanır. Bu, uzun süreli fren uygulamalarından kaynaklanan rahatsızlığı ve yorgunluğu azaltır. Ayrıca, aracın yokuş aşağı veya yukarı kaymasını önleyerek güvenliği artırır.

    Auto Hold Nasıl Kullanılır?

    Auto hold, genellikle orta konsolda bulunan bir düğmeyle etkinleştirilir. Düğmeye bastığınızda, gösterge panelinde bir ışık yanar ve auto hold özelliği etkinleşir.

    Auto Hold Zararlı mı?

    Hayır, auto hold zararlı bir özellik değildir. Aksine, sürüş güvenliğini ve konforunu artırır. Ancak, bazı sürücüler auto hold'u rahatsız edici bulabilirler ve manuel olarak frenlemeyi tercih edebilirler.

    Auto Hold Nasıl Devre Dışı Bırakılır?

    Auto hold özelliğini devre dışı bırakmak için etkinleştirme düğmesine tekrar basmanız yeterlidir. Gösterge panelindeki ışık söner ve auto hold özelliği devre dışı kalır. Ayrıca, bazı araçlarda auto hold özelliğini araç menüsü üzerinden kalıcı olarak devre dışı bırakma seçeneği bulunur.

    Auto Hold Nedir Passat?

    Volkswagen Passat araçlarında auto hold özelliği standart olarak bulunur. Passat'taki auto hold sistemi, diğer araçlardaki ile aynı şekilde çalışır ve trafik sıkışıklığında veya yokuşlu yollarda sürüş kolaylığını ve güvenliğini sağlar.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Zararı yoktur. Benim sürekli devrede. Zaten otomatik devreye girecek şekilde ayarlı (MFD den). El freni de böylece kullanmıyorum. Dolayısı ile el freni tuşu da eskimiyor... Rampalara araç bırakırken ayağı frene basmakta fayda olabilir o kadar.

    Ayrıca vitese de takın el freni sonrası. Ne olur ne olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gokturk010 -- 25 Ocak 2011; 0:27:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokturk010

    Zararı yoktur. Benim sürekli devrede. Zaten otomatik devreye girecek şekilde ayarlı (MFD den). El freni de böylece kullanmıyorum. Dolayısı ile el freni tuşu da eskimiyor... Rampalara araç bırakırken ayağı frene basmakta fayda olabilir o kadar.

    Ayrıca vitese de takın el freni sonrası. Ne olur ne olmaz.
    Teşekkürler. Artık ben de sürekli AH açık olarak gönül rahatlığı ile kullanabilirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dasarum

    Teşekkürler. Artık ben de sürekli AH açık olarak gönül rahatlığı ile kullanabilirim

    Alıntıları Göster
    --



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fizikchi -- 2 Şubat 2012; 14:58:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fizikchi

    --

    Alıntıları Göster
    Bende yokuslarda kullanıyorum sadece..Onun haricinde devreden cıkartıyorum..Duz yolda kalkıs yaparken yakıt tuketımını arttırıyor..Birde benım en buyuk sıkıntım..AH sureklı aktıf oldugunda park etmek..Gecen gun basıma geldii..Dar bir yere park ederken , birazda bayır vardı , araç rölantisinde geri geri gelirken araç baya yavaşladı , ben frene basmadan TAKK diye durdu AH tuttu arabayı..
  • AH ile durduğumda frende bir fark görmedim, söz ettiğiniz el freni sesini de duymadım. Bir daha sefere dikkatli dinleyeyim, belki ben de vardır.
    quote:

    Orijinalden alıntı: fizikchi

    ben sadece yokuşlarda aktif hale getiriyorum, yokuş bitince kapatıyorum.

    birde auto hold ile durduğumda çok sert fren yapıyor araba, el freni çekmiş gibi ses geliyor, sizden de geliyor mu?
  • Haklısınız, park ederken AH açık olunca belirttiğiniz park manevralarında olumsuz etki yapıyor. Bu tip durumlarda ben de AH kapatıyorum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: errddm

    Bende yokuslarda kullanıyorum sadece..Onun haricinde devreden cıkartıyorum..Duz yolda kalkıs yaparken yakıt tuketımını arttırıyor..Birde benım en buyuk sıkıntım..AH sureklı aktıf oldugunda park etmek..Gecen gun basıma geldii..Dar bir yere park ederken , birazda bayır vardı , araç rölantisinde geri geri gelirken araç baya yavaşladı , ben frene basmadan TAKK diye durdu AH tuttu arabayı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: errddm

    Bende yokuslarda kullanıyorum sadece..Onun haricinde devreden cıkartıyorum..Duz yolda kalkıs yaparken yakıt tuketımını arttırıyor..Birde benım en buyuk sıkıntım..AH sureklı aktıf oldugunda park etmek..Gecen gun basıma geldii..Dar bir yere park ederken , birazda bayır vardı , araç rölantisinde geri geri gelirken araç baya yavaşladı , ben frene basmadan TAKK diye durdu AH tuttu arabayı..

    Alıntıları Göster
    --



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fizikchi -- 2 Şubat 2012; 14:58:32 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fizikchi

    --

    Alıntıları Göster
    Dur kalk trafikte bazen durması gerektiğini düşünüp arabayı tutmaya kalkıyor. Oysa ki siz hafif meyilde arabayı salmayı planlıyorsunuz. Bu durumda garç diye tutabiliyor. Aynısı manevra yaparken meyil varsa geri/ileri salma yahut bırakma sırasında kendini gösterebiliyor. Hareketleriniz "net" olmalı o zaman şaşırmıyor. Dur kalk yokuş aşağı durumlarda (Bağdat caddesi mesela) devre dışı bırakınca gerek debriyaj gerekse benzin tasarrufu daha iyi oluyor. Frenden ayağı çekince araç zaten öndeki ile arayı gaza basmadan kapatıyor. Acaba vites boşta iken start-stop araçlar nasıl davranıyor. Çalıştırmıyorsa motoru çok iyi. (peki fren takviyesi o zaman bluemotion araçlarda elektrikli ve çalışmaya devam ediyor herhalde)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokturk010

    Dur kalk trafikte bazen durması gerektiğini düşünüp arabayı tutmaya kalkıyor. Oysa ki siz hafif meyilde arabayı salmayı planlıyorsunuz. Bu durumda garç diye tutabiliyor. Aynısı manevra yaparken meyil varsa geri/ileri salma yahut bırakma sırasında kendini gösterebiliyor. Hareketleriniz "net" olmalı o zaman şaşırmıyor. Dur kalk yokuş aşağı durumlarda (Bağdat caddesi mesela) devre dışı bırakınca gerek debriyaj gerekse benzin tasarrufu daha iyi oluyor. Frenden ayağı çekince araç zaten öndeki ile arayı gaza basmadan kapatıyor. Acaba vites boşta iken start-stop araçlar nasıl davranıyor. Çalıştırmıyorsa motoru çok iyi. (peki fren takviyesi o zaman bluemotion araçlarda elektrikli ve çalışmaya devam ediyor herhalde)

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar Auto Hold nasıl aktif hale getirilir ? Tuşa basıyorum , basılı tutuyorum değişen bir şey yok ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tengrislave

    Arkadaşlar Auto Hold nasıl aktif hale getirilir ? Tuşa basıyorum , basılı tutuyorum değişen bir şey yok ?





    kemeriniz takılı olacak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pulpa


    quote:

    Orijinalden alıntı: tengrislave

    Arkadaşlar Auto Hold nasıl aktif hale getirilir ? Tuşa basıyorum , basılı tutuyorum değişen bir şey yok ?





    kemeriniz takılı olacak


    Teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tengrislave

    quote:

    Orijinalden alıntı: pulpa


    quote:

    Orijinalden alıntı: tengrislave

    Arkadaşlar Auto Hold nasıl aktif hale getirilir ? Tuşa basıyorum , basılı tutuyorum değişen bir şey yok ?





    kemeriniz takılı olacak


    Teşekkürler

    Alıntıları Göster
    ya allah razı olsun.ben de bu auto hold tuşuna bazen bastığımda çalışıyor bazen çalışmıyor neden acaba diyordum.meğerse kemer bazen takılı bazen değil ondan oluyormuş:))




  • Auto hold un dsg ye bir artisi eksisi var mi?...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: manda kasa

    Auto hold un dsg ye bir artisi eksisi var mi?...

    Auto hold trafikte ayaginiz yoruldugunda aktif hale getirirsiniz ve siz tekrardan gaza basana kadar arac sizi tutar. Yarari size ve gerek motor olsun gerek sanziman olsun herhangi bir skintisi yoktur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: manda kasa

    Auto hold un dsg ye bir artisi eksisi var mi?...

    yok diye biliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: N0YAN

    quote:

    Orijinalden alıntı: manda kasa

    Auto hold un dsg ye bir artisi eksisi var mi?...

    yok diye biliyorum

    Alıntıları Göster
    ah devreyken kalkarken sert kalkıyor
    devrede deıl ıken ayagını frenden cektıgın zaman hafıf ılerledıgı ıcın daha yumusak kalkıyor.

    bır de dur kalk trafıkte dsg ye yuk bıner mı devrede değil iken...
  • Passat B7 aracım var. Yeni sıfır aldığım icin daha once farketmedigim şimdi farkettigim bir durum var.
    Sürekli kemer takarım ancak aracı ilk çalıştırdığım zaman AH ışığı yanıyor olsa bile sırayla vitese alıp, park frenini ve ayak frenini bıraktığım anda araç rolanti gücü ile hareket ediyor. Bir metre bile gittikten sonra durup tekrar kalkış yaptığında ise normale dönüyor. Bu durum normal mı yoksa bir arıza mı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersanal

    Passat B7 aracım var. Yeni sıfır aldığım icin daha once farketmedigim şimdi farkettigim bir durum var.
    Sürekli kemer takarım ancak aracı ilk çalıştırdığım zaman AH ışığı yanıyor olsa bile sırayla vitese alıp, park frenini ve ayak frenini bıraktığım anda araç rolanti gücü ile hareket ediyor. Bir metre bile gittikten sonra durup tekrar kalkış yaptığında ise normale dönüyor. Bu durum normal mı yoksa bir arıza mı.

    Normal. Ayto hold açıklen park frenini unutabilirsin. Vitese takıp gaza basınca zaten kendisi indiriyor. Aynı şekilde park edip kemeri çıkartınca da otomatik çekiyor. Zaten auto hold için park fren mekanizması kullanıldığı için ğark frenini bırakınca arabanım kendinden gitmesi normal tekrar fren basıncı olşturulana kadar
  • pulpa kullanıcısına yanıt
    bu cevabı 1 saattir arıyorum




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.