Şimdi Ara

VW POLO ABS SORUNU VE OLAYLAR ZINCIRI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
4.527
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2006 yilindan beri aktif olarak Dh uyesiyim ve 2011 yilindan beri 2011 model POLO 1.6 Tdi aracimi memnuniyetle bakimlarini eksik etmeden kullanmaktayim.

    Trigeri olsun baski balatasi tum agir bakimlarini bilindik tanidik ustalarca yaptirdim hic bir masraftan kacinmadim.

    Birgun yolda giderken bursa donuş otobanda ABS isigi yandi saga cektim kontak ac kapa duzeldi sonra bi daha yandi. Bilgisayar yanimdaydi baglanip sol sensorun bozuk oldugunu ogrenip istanbula gelince müşürün bozuldugunu oksitledigini dusurerek soktuk . Sensor tertemizdi hic bir sorun gozukmuyodu ve yerinden cikarinca sensorun algiladigi manyetik alanin ufalandigi gorduk. Dogus otoda calisan abimize anlattik araci teslim ettik cikma sensor buldu 200 km sonra bi daha yakti ve cikardigimizda sensor yine ayniydi ucu ufalanmisti.

    Direk porya bilyasi degisip degismedigini sordu. Daha 2 bin km once ses yapiyo diye degistirmistim ve yansanayi kullanmistim. Degistiren ustanin poryayi takarken hatali press yapmasindan kaynakli oldugunu soyledi. Degistirdik orjinal taktik bu sefer 70 ile 110 arasi bi sallanti olmaya basliyodu . Yine goturduk poryanin tasiyiciya zarar verdigi ondan kaynaklandigi soyledi onuda mecbur degisti.
    Yani kisacasi 1100 tl masraf acti. Simdi sizlerden ogrenmek istedigim. Porya pressle oturtuluyormus gercekten usta hatasi bu sonuclari gider mi ?
    Tasiciyici gercekten degismesi gerekiyomuydu ?
    Porya degistiren ustanin press hatasi oldugunu kabul ettiremiyoruz oyle sey olmaz diyo. ?
    Kim yalan soyluyo kim dogru soyluyo ikiside tanidik ve olan bana oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Guncel

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abs sensörü aks kafasinsaki tırtıkları yani dişleri sayar. Porya bilyasi değişiminde porya ve taşıcı eğrilmiş ya sa bükülmüşse sensör dişlere fazla yaklasıp ucunu aşındırır. İşim gereği ekinsen bir suru endustfiyel sensör geçiyor. Olabilecekkeri az çok tahmin edebiliyorum. Şunu söyleyim aks kafasi bozuk olsa direksiyon çok fazla titrer

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Direksiyon titreme yaparsa yine , aks kafasını değiştir. Aksi halde tekrar sensör arizasi olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Poryanın yanlış presslenmesinden dolayı abs sesörünün yanlıs okumasına hatta sensöre zarar vermesine başını yemesine neden olabilir.Abs sensörü dişlileri saymaz bilyadaki manyetik alanı okuyarak sistem çalışır.Yardımcı olması açısıdan bir video ekliyeyim

    https://www.youtube.com/watch?v=dg4AwpRzMfY
  • Yanlış preslenen bilya, sadece sensör sorunu yaratmaz taşıyıcının yuvasını da bozar. Yenisini takmanız kar etmez.
  • Josepth kullanıcısına yanıt
    Arka teker sensöru manyetik bilezikteki boşluklara göre sinyal verir. Ama imzamdaki arac gibi olanlar aks kafasında bulunan mayetik bilezik boşluklarina göre sinyal yani Pulse verir. Aks kafasi değişeceği zaman Abs var mı diye özellikle yedek parçaci sorar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu pres işçiliginı bir türlü beceremiyorlar ,
    yeni rulmanı bile bazabiliyorlar presleme esnasında ,
    tamamen usta hatası ,tırtıklı aks kafaları eskılerde kaldı ,
    yeni aracların poyra bılyaları üzerınde ,manyetık şerıt var ,
    abs sensörü buradan okuma yapıyor
  • Benimd ara ara yanan SBS ışığım 2 haftadır sürekli yanıyor ve ABS çalışmıyor
    Bu gün 1 ustaya götürdüm cihaza bağladı sağ ar is teker sensörü arızalı uyarısı çıktı. Usta rulman baktı rulman dağılmış dedi değiştirdi. ışık dönmedi 1_2 gün bin beyin kendini kalibre edip Duzelebilir olmaz ise beyini değiştirmek gerekir dedi bu işten anlayan bildiğiniz bir usta varmı İstanbul Anadolu yakasinda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir tanıdığın oğlunun başına gelen olay beni şaşırtmıştı demek böyle kronik sorunlar olabiliyor
    Hikaye ise şu şekilde
    Çocuk arkadaşından arabayı sürmek için rica ediyor ardından yola çıkıyorlar birlikte arabayı kullanan bizim tanıdığın oğlu derken bir kaç kilometre daha gidince 80 90 kilometre gibi bir hızla düz yolda durduk yere esp müdahale ediyor ve araç refüje çarpıp takla atıyor araçta kasko da olmayınca bütün masraflar aracı ödünç alan çocuğa yani bizim yakınımıza kitleniyor araçta sanırım 18 inch jant varmış bilirkişi istiyorlar soruşturma açıldığı için birşey bulamayıp standart dışı lastik jant kombinasyonu dan dolayı haksız taraf kullanıcı oluyor

    Ben açıkçası bu olayın doğruluğuna inanmıyorum bunlar hafiften apaçi tipler elfrenide çekmiş olabilirler aileleri kızmasın diye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.