Şimdi Ara

VW TSİ de en uygun YAĞ seçimi (11. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
646
Cevap
9
Favori
254.164
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sevgili Murat kardes,

    simdi izah etmeye birikimlerimi aktarmaya calisacahim:
    öncelikle yag nedir?Yada yagda adlandirilan viskose derecesi ne anlama geliyor onu anlamaya calisalim.
    Mesela yaglar,oto motorlari icin kullanilanlar 3 e ayrilir
    1.Minarel yaglar derecesinden anlasiliyor Mesela 15W-40 yada 10W40
    2.Yari sentetik yaglar (Hydrocrack) dereceleri 5W-30 yada 5w-40,5w-50
    Not:5w-40 tam sentetik olanlari da var.
    3.Tam Sentetik yaglar dereceleri 0W-30,0w-40,5w-40 dan ibarettir.

    Simdi aralarinda performans farklari var:
    Kullanilan ilk rakam 0w,5w,10w,15w,20w gibi rakamlar yagin soguk hava sartlarinda incelme kabiliyetini aciklar
    Örnek:15W ile baslayan Mineral bir yag arabayi calistirdiginiz zaman Motorun her yönüne yayilmasi süresi yaklasik 22 saniye sürer
    Ow ile baslayan bir tam sentetik yag yaklasik 2saniyede motorun her yönüne gecmis olur
    Bu Motor sogukken yada hava sartlari oC nin altindayken daha cok önem tasiyor
    Cünkü aradaki zaman farkinda piston ,Gömlek ve Motorun diger Metal aksamlari korunmasiz bir sekilde birbirine sürtüyor
    ve asinmayi hizlandirip Motorun ömrünü kisaltiyor.
    Ikinci rakam ise 30,40,50 gibi yagin yüksek derecelerde (100 Celsius/Santigrat) ve üstündeki performansini belirler
    yani yagin Motorda ,Motor kizdikca kalinlasma kabiliyetini gösterir buda ne kadar yüksek olursa okadar iyidir
    cünkü Motoru daha iyi korur.
    Buna bakarak diyebilirizki en iyi yag 0W-60 olmali ama malesef Fizik kanunlari bugünkü teknolojiyle buna müsade etmiyor.
    3 Golfunu sifir alipmi mobil1 0W-40 kullanmaya basladin yoksa 2 elmiydi.
    98% diyebilirim kesinlikle bu yagdan degil.
    Simdi vw tavsiye normlarina gelelim:
    Bu tavsiye edilen yaglar arabanin Bakim süresini uzatmak icin tavsiye edilmistir
    ingilizce:Longlife=türkce uzun ömür demektir
    5W-30 olan bir yag hydrocrack sentezidir yani tam sentetik degildir onun icin hicbirzaman tam sentetik yagin performansini karsilamaz.
    en önemli özelligi modern yeni dizel otolarinin katalizatör sistemlerini temiz tutmak icin gelistirilmistir -asil amac cevre yasalarinin avrupada
    getirdigi zorunluklarindan dolayi performanstan ödün verilip gelistirilmistir.Sebebi ise tam sentetik yaglarin yüksek sicaklikta ürettigi isin
    otonun katalizatörünü tikayip Lambda sensörünü devre disi birakip arabayi arizalanmasidir.
    Kanunlara uyma mecburiyeti oldugu icin üreticiler bunu yapmak zorunda kaldilar yoksa bir araba bile trafige cikamaz.
    Konu cok karisik oldugu icin bizzat skype üzerinden sizlerle görüsmeye hazirim.
    selamlar
    hakan




  • Valla yaş 43
    Meslek hem makina teknisyeni hemde makina mühendisi..
    İlgi alanım içinde olduğu içinde yağ konusunda bayağı bir araştırma yapmışımdır.
    VW eğer bu yağı kullanın diyorsa ben bu yağı kullanırım.
    O soğuk havada motorun her yerine çok kısa sürede yayıldığını söylediğin 0W özellikli yağdan ilk bakımda VW servisinde kullandılar. 14000 km de 2 litre yağ yaktı araba ki ilk 15000 km de damla yağ eksiltmemişti.
    TSI arabaların yağı 5W-30 dur. Bu motora sahip arabalara Amerikada da Almanyada da Türkiyede de 5w-30 kullanılıyor. Senin fikrin başka olabilir. Bu sitede bir sürü insanın arabasına 0W-30 yağ koydular ilk başta ve bir çok kişi sıkıntı yaşadı. Şu an servislerde 5W-30 kullanılıyor. Bir kaç ay sonra sıkıntı yaşayan varmı okursun istersen.

    Golf 3 ümde de 60000 km de iken mobil 1 kullandım. 74000 km de bir daha mobil 1 0w-40 kullanmamaya yemin ederek castrol 0w-30 ile değiştirmiştim. Sentetik yağlar bir miktar eksiltir. Ama bu makul seviyede olması lazım ki benim için makul seviye 15000 km de maksimum 0.5 litredir, 3 litre değil. Bundan sonrada 0w-40 yağ kullanmak zorunda kalsam bile bu mobil 1 olmayacaktır. Bu kadar net söylüyorum.




  • O zaman size Agabey diyecegim,
    hayatta basarilarinizin ve Mesleki kariyerinizin daha iyi olmasini temenni ederim.
    Sözle kendimi daha iyi ifade edebilecigimi düsündügümden skype araciligiyla sizle sohbet etmek istedim.
    Üzülerek söylüyorum maalesef türkcem kötü Almanyadan yaziyorum.
    Size yazdigim bu bilgileri Avrupanin en büyük Forumunda okuyup aktardim.Orada da her kafadan bir ses yükseliyordu
    taa ki bu konuda tam yetkili bir uzman Bilimsel aciklamalariyla katkida bulunmaya baslayana kadar.Önce Herkes onunla alay etti
    sonra dayanamayip kendini tanitti kendisi bu konuda bir tez yazmis Dr.Yüksek Mühendis ve Devlet AR-GE departmaninda üreticilerden
    gelen yaglari labortuarda analizlere tabi tutup -piyasa satis iznini bizzat imzasiyla veriyor(Almanya icin).Almanya icine yag satacak hicbir üretici
    onun imzasi olmadan satamaz.Teknik analizlerle derecelendirmeyi yapip onayliyor.
    Skype adresim:hakan6312 Germany

    selamlar
    hakan




  • Hakan
    Skype adresin bulunamadı diye yazıyor.
    Yanlışlık olmasın adında

    Bu arada defalarca TR de Castrolle konuştum.
    170 HP lik TSI lar için en uygun yağ için 5W-30 veya 5W-40 olması gerektiğini... kesinlikle 10W-60 kullanmamam konusunda bilgi alışverişinde bulunduk. Konuştuğum kişi Castrolde motor yağları konusunda uzman bir mühendisdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muradovskiy -- 2 Ocak 2010; 23:05:41 >
  • Benimde ilgimi cektiginden arastirmaya devam ediyorum,

    size teknik verileri bir Linkle yolluyorum karsilastirin:
    http://129.35.64.91/bpglis/lubtds.nsf/technicaldata/4A424B8B07D0AD13C12571AA00453E1A?OpenDocument
    ve
    Mobil1 5w-30
    http://www.mobil.com/Germany-German/Lubes/PDS/GLDEDEPVLMOMobil_1_ESP_Formula_5W-30.asp

    selamlar

    hakan




  • Adresim hakan6312
    zannedersem sizin Adresinizi önce kabul etmem lazim
    lütfen adresinizi alabilirmiyim?
  • Otonuzun tam teknik özelliklerini alabilirmiyim?
  • Ben bu araştırmayı geçtiğimiz haziran ayından beri yapıyorum Hakan.
    TSI motorlarda 2 önemli konu var.
    Birincisi çok ince yağ olmaması.. Sebebi zincir mekanizmasının üzerinden yağın kolaylıkla akmaması ve yağın yanmaması. Daha evvel kullanılan 0W-30 yağ da TR çok sayıda konumlandırıcı arızası vermesinin en büyük nedeni idi bu ince yağ.
    İkincisi çok kalın yağ kullanılıp turboyu zorlamamak ve arızaya neden vermemek.

    0W-30 yağı 14300 km kullandım ve 2 litreye yakın yağ ilave ettim. Arabamın arkasından ani gaza yüklenildiğinde siyah duman attığını söylediler arkadaşlar.. Her 1000 km de bir yağ seviyesini kontrol etme zorunluluğum beni deli etti.

    Benim bir huyum vardır. Benim ve çevremdeki insanların yaşamış olduğu tecrübeler, dergilerde veya internet sayfasında yazılı olan bilgilerden daha önemlidir. Bilhassa Castrolle konuştuğumda VW servislerine verilen 5W-30 un VW nin 504 00 standardını karşıladığını üzerine basa basa söylediler. Mobil1 ESP formula 5W-30 yağın kutusunu inceledim. Aynı standartı o yağda karşılıyor. İşin ilginç tarafı TR de satılan hiç bir başka yağ bu 504 00 standartını karşılamıyor.
    Bu göndermiş olduğun linkler Almanca. İngilizce veya Rusça olsa daha detaylı inceleme fırsatım olurdu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tercüman28

    Otonuzun tam teknik özelliklerini alabilirmiyim?



    5 kasa Golf GT Sport.. 2008 model... 170 HP lik
  • Castrol hakkinda bu kisiye cok sorular soruldu-ve kendisi bikmadan usanmadan labor özelliklerine dayanarak hicbir
    Castrolu tavsiye etmedi.Forumda 3000 sayfadan fazla sirf bu konuda aydinlatmaya calisti bazilari polemigegirmeye baslayinca(Castrol yüzünden)
    net bir sekilde tavrini koyup kibar uslubunun disina cikip dedi ki:
    "Ben bu yagi cim bicme makinama bile koymam"ve Castrol tartismasina son noktayi koydu.
    Yanlis anlamayin Babam bile Castrol diyor baska birsey demiyordu ama böyle bir kisinin aciklamasindan sonra mecburen fikir degistirdi.
    Ben ise tam 3000 sayfayi okudum sebebi cok özel bir otomobil aldim Smart Fortwo cdi-Son teknoloji bir dizel motoru Piston dakikada
    250000 devire kadar cikabiliyor onun icin co özel yag gerekiyordu
  • Dünya üzerinde bu kadar yaygın bir yağ firması için bu tabiri kullanıyorsa bu kişi kesin mobilde çalışıyordur diye düşünüyorum.
    VW bile ben bildim bileli Castrolle çalışıyor. Hatta motor yağ koyma kapağının üzerinde Castrolün amblemi vardır. Yani büyük bir araba imalatçısı bilmiyorda bu arkadaş mı biliyor?. Bana garip gelmedi desem yalan olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muradovskiy -- 2 Ocak 2010; 23:29:04 >
  • Kendisi ile temasa gecip tavsiyesini sordum.
    Liqui Moly synthoil high tech 5W-40
    Mobil1 0W-40
    Meguin Megol 0W-40 yada 5w-40

    oldu 3senedir hic sikintim yok Mobil1 0w-40 kullaniyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tercüman28

    Kendisi ile temasa gecip tavsiyesini sordum.
    Liqui Moly synthoil high tech 5W-40
    Mobil1 0W-40
    Meguin Megol 0W-40 yada 5w-40

    oldu 3senedir hic sikintim yok Mobil1 0w-40 kullaniyorum

    TR de dediğim gibi mobil ve castrol ü bulabiliyorsun.
    Ben bu yazmış olduğun yağlardan bulunabilen mobil 1 0w-40 ı arabamın motoruna değil bagajına bile koymam.
  • Hayir kesinlikle bu insan üzerine bu konuda uzman Almanyada yok nasil Coca Cola da Sayin Muhtar Kentin üzerine Adam
    olmadigi gibi.Devlet Departmaninda en Yüksek yerde bütün üreticiler ürün örneklerini buraya yolluyorlar o bizzat
    icerigini analiz ederek verilerini ve vaat edilen özelliklerini tesbit edip satisa serbest imzasini koyuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tercüman28

    Hayir kesinlikle bu insan üzerine bu konuda uzman Almanyada yok nasil Coca Cola da Sayin Muhtar Kentin üzerine Adam
    olmadigi gibi.Devlet Departmaninda en Yüksek yerde bütün üreticiler ürün örneklerini buraya yolluyorlar o bizzat
    icerigini analiz ederek verilerini ve vaat edilen özelliklerini tesbit edip satisa serbest imzasini koyuyor.


    O zaman eğer bu kadar Castrolü yerin dibine sokuyorsa nasıl satılıyor bu kadar çok?... Bu kadar kötü bir yağsa imzasını koymaması lazım
  • Murat Agabey lütfen bu kadar duygusal olma,
    teknik rakamlar konusuyor linklere bakin eger sana 5w-40 tavsiye edilmisse kullanmani tavsiye ederim cünkü motorun direkt
    turbo püskürtme ve yüksektermal basins olusuyor onun icin üst degerin 40 ve daha üstü olmasi daha iyi.
  • Simdi Devletin koydugu alt limit vardir ve bu makul seviyededir ama Mesela bir ögrenci Pekiyi aliyor öbürü gecer
    aliyor yani gecer oldugu icin imzaliyor ama bütün verileri ciplakligiyla deneylerde test edip rapor tutuyor.Buna dayanarak bize tavsiyelerde bulundu okadar cok bilgi aktardi ki ancak sözle anlatabilirim sebebi sirf rakamlarla ve teknik konusuyor.Buralara Test Grafikleri eklemem lazim ve gönderdigim Linklerde
    olan rakamlari alt tabelada okuyup anlamak lazim hatta nasil hangi degerin neyi kastettigini aciklayinca herkesin mantigina yatmaya basladi.
    Arabaniz kac model ?Tsi 1.4 170 Hpmi?
  • Ben daha evvel golf 3 gti ımda 145000 km ye kadar bir defa mobil 1 0W-40 kullandım.
    Onun dışında hep castrol 0W-30 kullandım. 145000 km de motor kapağı açıldı. Kurumlar temizlendi. Arabanın motor yapılmasına gerek yok deselerde ben yaptırdım. Sonrasında da hep Castrol kullandım.
    Rusyada da golf 3 gti ım vardı. 2 sene kullandım. Oradaki servis de 0W-30 kullandı. Hiç bir sıkıntı yaşamadım. Araç 160000 km de idi. -28 C de ilk marşa basınca çalışırdı. Satarken yeni sahibi sıkıştırma oranlarını ölçtürdü. 4 silindirde fabrikasyon oranlarına çok yakın çıktı.
    Şimdi ben bu tecrübeleri yaşadıktan sonra o sorumlu kişi Castrolü çim biçme makinasında kullansın veya kullanmasın. Motoru üreten VW. Onun standartlarını belirleyen VW. 5W-30 yerine o kişi söyledi diye 0w-40 yağ kullanan varsa da karar kullanıcıya aittir. Ben kullanmam.
  • Eğer VW 5W-40 ın standart kodunu verseydi onu kullanırdım tabi ki. Ama verilen değer 5W-30 un.
    Benim duygusallıkla filan bir alakam yok. Ben motoruma uygun olan yağı kullanırım. Üretici tarafından tavsiye edilen.
    Aracım 170 lik TSI
  • Peki kullanma kilavuzunda ayni arabaya vw 50200 da tavsiye etmiyorlarmi?Ayrica motorun 1000km/1 litreye kadar yag tüketebilecegini özellikle
    yaziyorlar.Cünkü cok az otomobil üretimden 0% hatayla cikiyor tipki motor üretiminde belirli tolerans ve kalite kontrolünde kesfedilmeyen hatalar gibi.
    Motorun yag tüketmesinde en önemli etkenlerden biri de üretim standartinda hata orani-yani motorlarda hata varsa bu yag tüketimine sebep olabiliyor.Ayrica subap contalarinin asinmasida etken bir faktördür.
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.