Şimdi Ara

VW TSİ de en uygun YAĞ seçimi (13. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
646
Cevap
9
Favori
254.808
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: balerya

    teşekkür ederim bilgileriiz için!maille yoluyla servisten aracın parça kodlarını rıca etmiştim ve seat mbu beklediğimin aksine bir ilgi göstererek bilgileri gönderdi..şimdide mail ile görüştüğüm kişiye yağı benim getirmek istediğimi belirttim bakalım yarın bilgi verirler umarım:)..sizin dediğiniz gibi izmir seat servisi olan mbu ilk başlarda servis içini gösteren kamera sistemleri vardı fakat son gittiğimde bu sistemleri kaldırmışlardı!!kamerayı kaldıran bir firma müşteriyi içeriye alırmı şüpheli..izmirdeki bir vw-seat-audi parçası satan bayiye gittim ve bütün parçaları buji dışında önüme sergiledi aynı zamanda yan sanayi olanlarıda koydu fakat 2si arasında öle bariz farklar vardıki ilgimi görünce bayideki eleman bana kesinlikle yan sanayi kullanmayın ben size elimde olan orjinalleri vereyim yan sanayilerden almayın lütfen dedi!fiyat farklarıda hemen hemen yarı yarıya..bujiyide sipariş verelim dediler orjinal olarak bununda servis fiyatı 108tl sizde ne kadar bi bakarmısınız dedim 108 dedi çünkü orjınal parça bunlar serviste aldığınız fiyattan bi fark olmıycak bunu baştan bilin dedi!ve bütün parçaları karşılaştrdım servis fiyatları ile aynı yani gönül rahat olsun diye servistende alınabilir!amaki o servislerin parça alıcam bakımı size yaptırmycam fiyatarını öğrenebilirmiyim dediğimde ifadelerini görseniz..(vosmer izmir) :)))

    Alıntıları Göster
    Sevgili Balerya.
    Bende VW nin servis elemanlarına dağıttığı TSI motorlar ile ilgili bakım ve onarım kitapçıklarından biri var. Bu kitapçık daha çok TSI motoru tanıtan ve sensör yerlerini, arıza kodlarını ve tamir özelliklerini anlatan bir kitapçık. İnan bunları sanayideki ustaların bilmesi çok zor. Aracın her yeri sensör dolu... İnsanın biraz gözü korkuyor...
    Benim gittiğim servis İstanbulun en eski VW servislerinden. Bir kaç olaya şahit oldum. Konularında gayet başarılar gördüğüm kadarıyla....Umarım sende istediğin gibi bir yetkili veya yetkisiz servis bulabilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muradovskiy -- 11 Şubat 2010; 23:22:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muradovskiy

    Sevgili Balerya.
    Bende VW nin servis elemanlarına dağıttığı TSI motorlar ile ilgili bakım ve onarım kitapçıklarından biri var. Bu kitapçık daha çok TSI motoru tanıtan ve sensör yerlerini, arıza kodlarını ve tamir özelliklerini anlatan bir kitapçık. İnan bunları sanayideki ustaların bilmesi çok zor. Aracın her yeri sensör dolu... İnsanın biraz gözü korkuyor...
    Benim gittiğim servis İstanbulun en eski VW servislerinden. Bir kaç olaya şahit oldum. Konularında gayet başarılar gördüğüm kadarıyla....Umarım sende istediğin gibi bir yetkili veya yetkisiz servis bulabilirsin.

    Alıntıları Göster
    inş.. böle bir servise ulaşabilirim.bahsettiğiniz kitapçığa nerden ulaştınız bizlerlede paylaşmanız mümkünmü?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: balerya

    inş.. böle bir servise ulaşabilirim.bahsettiğiniz kitapçığa nerden ulaştınız bizlerlede paylaşmanız mümkünmü?


    Bir arkadaştan uzun uğraşlar sonucunda aldım.
    Ona sormadan sizinle paylaşmam doğru olmaz......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muradovskiy

    quote:

    Orijinalden alıntı: balerya

    inş.. böle bir servise ulaşabilirim.bahsettiğiniz kitapçığa nerden ulaştınız bizlerlede paylaşmanız mümkünmü?


    Bir arkadaştan uzun uğraşlar sonucunda aldım.
    Ona sormadan sizinle paylaşmam doğru olmaz......

    Alıntıları Göster
    teşekkür ederim ilginize eğer paylaşmayı kabul ederse sabırsızlıkla bekliyorum paylaşımınızı..bilgi paylaştıkça artar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: balerya

    teşekkür ederim ilginize eğer paylaşmayı kabul ederse sabırsızlıkla bekliyorum paylaşımınızı..bilgi paylaştıkça artar..

    Alıntıları Göster
    Forum yerlerde sürünüyor resmen...
    Passat bölümüde ayrıldıktan sonra eski dostlar da kimse uğramaz olmuş.
    Neyse konuyu uzatmıyım.
    30000 km bakımında serviste konulan Castrol 5W-30 da eksiltme yaptı benim arabada.
    Azaltma 0W-30 gibi ciddi boyutlarda değil... 3500 km de 200-250 ml kadar.
    Geçtiğimiz hafta kafam bozuldu gene. Bu araç ilk 15000 km de damla eksiltme yapmadı. Ne zaman servislerde yağ konulmaya başladığıysa o zaman eksiltme oldu.
    Foruma hafta sonu girip tekrar baktım. Autolover mobil 1 kullanmıştı. O yağda eksiltme yapmış..
    Bir arkadaş geçtiğimiz hafta bir mail yollamıştı. Shell yeni bir yağ çıkarmış. Üzerinde sadece VW 50400/50700 kodu yazıyor. Başka bir araç adı ve kodu yok. Yağ 5W-30. 5 litre. Selamiçeşme shell de de indirim varmış. Hafta sonu gidip aldım. 110 TL. Diğer istasyonlarda 135 TL. Bu aldığım yağ Türk malı.. Bazen Türk malı olan şeyler yurt dışında hazırlanan eşdeğerlerinden daha kaliteli olabiliyor. Shell in başka bir 5W-30 yağı daha var. O 4 litre. Fiat ve Opel arabaların kodları var üzerinde.
    Bu mesajda bir arkadaşta araçların dolum yağı shell miş diye yazmış.
    Dün serviste değiştirdim yağı komple.
    Yalnız dikkatimi çeken bir şey oldu. Serviste çalışan kişilerde bu mesajı dikkatle takip ediyor.
    Bakalım 2-3 ay sonra shell de de bir eksiklik olacakmı belli olur.
    Shell in açılan kutudaki yağı bir koklayayım dedim. Castrol ün o güzel kokusu yok. Resmen su bazlı duvar boyası gibi kokuyor. Aracın çalışmasında herhangi bir değişiklik olmadı. Hala kuyruğu çekilmiş titreyen eşşek gibi çalışıyor arasıra.

    Valla size bir şey itiraf edeyim... Foruma girmiyorum artık çok fazla. İnanın kafam rahatladı.... Tartışma ortamından acayip bıkmışım....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muradovskiy

    Forum yerlerde sürünüyor resmen...
    Passat bölümüde ayrıldıktan sonra eski dostlar da kimse uğramaz olmuş.
    Neyse konuyu uzatmıyım.
    30000 km bakımında serviste konulan Castrol 5W-30 da eksiltme yaptı benim arabada.
    Azaltma 0W-30 gibi ciddi boyutlarda değil... 3500 km de 200-250 ml kadar.
    Geçtiğimiz hafta kafam bozuldu gene. Bu araç ilk 15000 km de damla eksiltme yapmadı. Ne zaman servislerde yağ konulmaya başladığıysa o zaman eksiltme oldu.
    Foruma hafta sonu girip tekrar baktım. Autolover mobil 1 kullanmıştı. O yağda eksiltme yapmış..
    Bir arkadaş geçtiğimiz hafta bir mail yollamıştı. Shell yeni bir yağ çıkarmış. Üzerinde sadece VW 50400/50700 kodu yazıyor. Başka bir araç adı ve kodu yok. Yağ 5W-30. 5 litre. Selamiçeşme shell de de indirim varmış. Hafta sonu gidip aldım. 110 TL. Diğer istasyonlarda 135 TL. Bu aldığım yağ Türk malı.. Bazen Türk malı olan şeyler yurt dışında hazırlanan eşdeğerlerinden daha kaliteli olabiliyor. Shell in başka bir 5W-30 yağı daha var. O 4 litre. Fiat ve Opel arabaların kodları var üzerinde.
    Bu mesajda bir arkadaşta araçların dolum yağı shell miş diye yazmış.
    Dün serviste değiştirdim yağı komple.
    Yalnız dikkatimi çeken bir şey oldu. Serviste çalışan kişilerde bu mesajı dikkatle takip ediyor.
    Bakalım 2-3 ay sonra shell de de bir eksiklik olacakmı belli olur.
    Shell in açılan kutudaki yağı bir koklayayım dedim. Castrol ün o güzel kokusu yok. Resmen su bazlı duvar boyası gibi kokuyor. Aracın çalışmasında herhangi bir değişiklik olmadı. Hala kuyruğu çekilmiş titreyen eşşek gibi çalışıyor arasıra.

    Valla size bir şey itiraf edeyim... Foruma girmiyorum artık çok fazla. İnanın kafam rahatladı.... Tartışma ortamından acayip bıkmışım....

    Alıntıları Göster
    ooo sayın abicim görüyorum ki yine forumdasın..

    yağın hayırlı olsun..

    eksilirse de tamamlarsın nolcek zaten aldığın kutu 5 litre, senin TSI 4 litre civarında alıyo diye hatırlıyorum.. kalanı kullan işte

     VW TSİ  de en uygun YAĞ seçimi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: balerya

    inş.. böle bir servise ulaşabilirim.bahsettiğiniz kitapçığa nerden ulaştınız bizlerlede paylaşmanız mümkünmü?


    Bu döküman internette var ingilizce. Ondan mı bahsediliyor? TSI 122 hp eğitim ve tanıtım kitabı. Sorular da var. Belirli şeyler arıza yaparsa ne olur onu da yazıyor sensörlerin yerini felan gösteriyor. Bende var pdf olarak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbsahan

    Gaziantep. Ben yağ fıçıdanda olmasın dedim fıçıdan kullansalardı daha ucuza gelecekti... 4 adet 1 lt long life III açtılar arabaya yağı yüklediler... yag filitresi + yag tıpası + 4x1 lt longlifeIII 5w-30 + işçilik =205 tl tuttu. Fıçıdan tercih etseydim sanırım 150 tl civarında bir maliyet çıkacaktı...

    Arkadaşlar bu uzun servis kısa servis aralığı ne oluyor. Diğer mesajdada yazdım tsi kısa servis aralıklıysa 0w-30 uzun servis aralıklıysa 5w-30 kullanın diyor kullanma kılavuzu...


    Uzun süredir konuyu takip ediyorum. HAtta bir ara benim kapakta 0-30 yazıyor diye mesaj da atmıştım. Yukarıdaki uzun kısa servis aralığı
    15bin ve 30bin km arkadaşlar. Benim yol bilgisayarına baktığımda 24bin km sonra servisiniz diyor. araç 6 binde. Sanırım çevreyi daha iyi korumak adına ve ikide birde servis kalabalığı yapmamak adına 30bin seçilmiş. 502 yağı 15 binlik yağ iken 504 30binlik yağ oluyor bu durumda. Elbette ki 30 binlik yağı koyup 15binde değiştirmek düz mantıkla daha uygun ama 15 binlik yağ daha ince olduğundan start anında yaglaması fazla olabilir. Öte yandan daha çok yaktığından katalitiği erken öldürür bu da işimize gelmez. Motoru koruması açısından çok soğuk ülkede olmadığımız için ve ilk birkaç dakika aracı zorlamadığımız sürece 0-30 ya da 40 yağların avantajını pek göremeyeceğiz.

    Dolayısı ile ben de 5-30 longlife 3 castrol koyduracağım. kalan kutuyu da bagaja koyarım artan miktarı böylece az bir yedek bulunur.

    Bu arada aracımda herhangi bir eksilme yok. ekim 15 2009 da aldım 122 trend passat.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokturk010

    quote:

    Orijinalden alıntı: mbsahan

    Gaziantep. Ben yağ fıçıdanda olmasın dedim fıçıdan kullansalardı daha ucuza gelecekti... 4 adet 1 lt long life III açtılar arabaya yağı yüklediler... yag filitresi + yag tıpası + 4x1 lt longlifeIII 5w-30 + işçilik =205 tl tuttu. Fıçıdan tercih etseydim sanırım 150 tl civarında bir maliyet çıkacaktı...

    Arkadaşlar bu uzun servis kısa servis aralığı ne oluyor. Diğer mesajdada yazdım tsi kısa servis aralıklıysa 0w-30 uzun servis aralıklıysa 5w-30 kullanın diyor kullanma kılavuzu...


    Uzun süredir konuyu takip ediyorum. HAtta bir ara benim kapakta 0-30 yazıyor diye mesaj da atmıştım. Yukarıdaki uzun kısa servis aralığı
    15bin ve 30bin km arkadaşlar. Benim yol bilgisayarına baktığımda 24bin km sonra servisiniz diyor. araç 6 binde. Sanırım çevreyi daha iyi korumak adına ve ikide birde servis kalabalığı yapmamak adına 30bin seçilmiş. 502 yağı 15 binlik yağ iken 504 30binlik yağ oluyor bu durumda. Elbette ki 30 binlik yağı koyup 15binde değiştirmek düz mantıkla daha uygun ama 15 binlik yağ daha ince olduğundan start anında yaglaması fazla olabilir. Öte yandan daha çok yaktığından katalitiği erken öldürür bu da işimize gelmez. Motoru koruması açısından çok soğuk ülkede olmadığımız için ve ilk birkaç dakika aracı zorlamadığımız sürece 0-30 ya da 40 yağların avantajını pek göremeyeceğiz.

    Dolayısı ile ben de 5-30 longlife 3 castrol koyduracağım. kalan kutuyu da bagaja koyarım artan miktarı böylece az bir yedek bulunur.

    Bu arada aracımda herhangi bir eksilme yok. ekim 15 2009 da aldım 122 trend passat.

    Alıntıları Göster
    Benim tespitim bu yağ eksiltme konusunda şu oldu:

    soru: tsi ler neden 0-15.000 km arasında yağ eksiltmiyor?
    cvp: cunku ılk bakıma kadar araca fazla yuklenmıyoruz.

    evet bu arabalar fazla gazlayınca eksıltıyo.

    Shell konusunda Murodovskiy e katılıyorum ,soyleki,
    hatırlarsanız uzun yolda motorumun yagı neredeyse bıtmıstı ve yolda Shell helıx 5-40 yag koymustum ve memnun kalmıstım. ancak son bakımda neden koymadım,cunku kısa bakım aralıgını karsılıyodu.

    2. nokta ise evet yagın kokusu.. Shell aynı dişli yagları gıbı kokuyo ve rengı daha koyu.

    son olarak ,aracım mobil 1 ide eksıltıyo malesef




  • quote:

    Orijinalden alıntı: autolover

    Benim tespitim bu yağ eksiltme konusunda şu oldu:

    soru: tsi ler neden 0-15.000 km arasında yağ eksiltmiyor?
    cvp: cunku ılk bakıma kadar araca fazla yuklenmıyoruz.

    evet bu arabalar fazla gazlayınca eksıltıyo.

    Shell konusunda Murodovskiy e katılıyorum ,soyleki,
    hatırlarsanız uzun yolda motorumun yagı neredeyse bıtmıstı ve yolda Shell helıx 5-40 yag koymustum ve memnun kalmıstım. ancak son bakımda neden koymadım,cunku kısa bakım aralıgını karsılıyodu.

    2. nokta ise evet yagın kokusu.. Shell aynı dişli yagları gıbı kokuyo ve rengı daha koyu.

    son olarak ,aracım mobil 1 ide eksıltıyo malesef

    Alıntıları Göster
    Sevgili Autolover
    Ben aracımı 0 km aldım. İlk 1500 km çok sakin kullandım. Şu an arabam 33000 km ye geldi ve 1500 km sonrasında hep aynı tarzda kullandım. Dolayısıyla ilk km lerde fazla yüklenilmiyor, daha sonra yükleniliyor düşüncesi benim arabaya uymuyor.
    ilk 15000 km de aracım damla yağ eksiltmedi.
    İlk bakıma girdikten sonra eksiltmeye başladı.
    Keşke fabrikada dolum yapılan yağın markasını ve tipini öğrenebilme şansımız olsa.
    Bu yağ eksiltme ile ilgili aklıma bir şey takılıyor. Aracın motor sıcaklığı yüksek oluyor. Dolayısıyla sonu 30 ile biten yağlar iyice incelip eksiltme yapabiliyor diye düşünüyorum. Şu an kullandığım Shell marka yağın eksiltme yapıp yapmadığını saptayacak kadar bir yol katetmedim. Doldurduğumdan beri 400 km yol oldu.
    Eğer bu yağda eksiltme yaparsa başka kullanacağım 5W-30 yağ kalmıyor piyasada. Castrol eksiltti, Mobil 1 in sen eksilttiğini belirtiyorsun.. VW nin kısa bakım periyodunu karşılayan 0W-40 veya 5W-40 yağını kullanacağım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muradovskiy

    Sevgili Autolover
    Ben aracımı 0 km aldım. İlk 1500 km çok sakin kullandım. Şu an arabam 33000 km ye geldi ve 1500 km sonrasında hep aynı tarzda kullandım. Dolayısıyla ilk km lerde fazla yüklenilmiyor, daha sonra yükleniliyor düşüncesi benim arabaya uymuyor.
    ilk 15000 km de aracım damla yağ eksiltmedi.
    İlk bakıma girdikten sonra eksiltmeye başladı.
    Keşke fabrikada dolum yapılan yağın markasını ve tipini öğrenebilme şansımız olsa.
    Bu yağ eksiltme ile ilgili aklıma bir şey takılıyor. Aracın motor sıcaklığı yüksek oluyor. Dolayısıyla sonu 30 ile biten yağlar iyice incelip eksiltme yapabiliyor diye düşünüyorum. Şu an kullandığım Shell marka yağın eksiltme yapıp yapmadığını saptayacak kadar bir yol katetmedim. Doldurduğumdan beri 400 km yol oldu.
    Eğer bu yağda eksiltme yaparsa başka kullanacağım 5W-30 yağ kalmıyor piyasada. Castrol eksiltti, Mobil 1 in sen eksilttiğini belirtiyorsun.. VW nin kısa bakım periyodunu karşılayan 0W-40 veya 5W-40 yağını kullanacağım.

    Alıntıları Göster
    abi bu vizkozite konusunda haklı olabilirsin ,suana kadar eksıltmeyen tek yağ shell 5w-40 oldu.eger benımde eksılme devam ederse kısa bakım aralıgı olsada sanırım shell helıx 5w-40 koyacagım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: autolover

    abi bu vizkozite konusunda haklı olabilirsin ,suana kadar eksıltmeyen tek yağ shell 5w-40 oldu.eger benımde eksılme devam ederse kısa bakım aralıgı olsada sanırım shell helıx 5w-40 koyacagım.

    Alıntıları Göster
    Sevgili Autolover
    Castrolle görüşmemde bana ilk başta 5W-40 Edge sport tavsiye etmişlerdi. Bu yağ bizim kısa bakım kodunu karşılıyor.
    Ben bir kaç bin km yol katettikten sonra bakacağım shell in eksilttip eksiltmediğine. Şu an 600 km yi geçti. Eksiltme yok gibi ama bu kadar km de eksiltme çok da belli olmuyor. Eksilme olsa bile alığım yağ 5 lt olduğundan bir dahaki bakıma kadar değiştirmem.
    Mobile baktım 5W-40 yağı yok. Shell yerine de Castrol ü tercih ederim gibime geliyor.
    Senin bakım zamanın benden evvel olacak gibi gözüküyor. 5W-40 ı sen kaç km kullandıktan sonra eksiltmediğine kanaat getirdin.

    Yağ üreticilerinin bu yağ eksiltme olayına yaklaşımlarına gıcık oluyorum. Yağ eksiltmesi normaldir diyorlar. Yağ fiyatının serviste kdv dahil litresinin 42 TL ye satıldığını bilmiyorlar herhalde.. 15000 km de eksilten yağ la birlikte 5 litre yağ kullanıldığını düşünülse sadece bir bakım peryodunda 210 TL yağ için para ayırmak gerekiyor.
    Ayrıca serviste sadece yağ değiştirme bedelinin 80 TL. Bilginize...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muradovskiy

    Sevgili Autolover
    Castrolle görüşmemde bana ilk başta 5W-40 Edge sport tavsiye etmişlerdi. Bu yağ bizim kısa bakım kodunu karşılıyor.
    Ben bir kaç bin km yol katettikten sonra bakacağım shell in eksilttip eksiltmediğine. Şu an 600 km yi geçti. Eksiltme yok gibi ama bu kadar km de eksiltme çok da belli olmuyor. Eksilme olsa bile alığım yağ 5 lt olduğundan bir dahaki bakıma kadar değiştirmem.
    Mobile baktım 5W-40 yağı yok. Shell yerine de Castrol ü tercih ederim gibime geliyor.
    Senin bakım zamanın benden evvel olacak gibi gözüküyor. 5W-40 ı sen kaç km kullandıktan sonra eksiltmediğine kanaat getirdin.

    Yağ üreticilerinin bu yağ eksiltme olayına yaklaşımlarına gıcık oluyorum. Yağ eksiltmesi normaldir diyorlar. Yağ fiyatının serviste kdv dahil litresinin 42 TL ye satıldığını bilmiyorlar herhalde.. 15000 km de eksilten yağ la birlikte 5 litre yağ kullanıldığını düşünülse sadece bir bakım peryodunda 210 TL yağ için para ayırmak gerekiyor.
    Ayrıca serviste sadece yağ değiştirme bedelinin 80 TL. Bilginize...

    Alıntıları Göster
    Yaklaşık 3500 km dir Shell in 5W-30 yağını kullanıyorum. Fotoğrafını 34UD5759 ( Barış ) koymuş yukarıda.
    Servisin kullandığı 5W-30 Castrol 3000 km 250 ml yağ eksiltmişti. ( Yağ seviyesi maksimumla minimum seviyesinin ortasına kadar inmişti )
    Shell ile 3500 km yi geçtim. Bu sabah yağ seviyesine baktım. Maksimum seviyenin 0.5 mm aşağısında. Yani eksiltme miktarı son derece az.
    Şu an için eksiltmenin önemsiz sayılabilecek kadar az olmasından dolayı son derece mutluyum. Bu güne kadar hep yazılan yazılarda Castrol ve Mobil1 in kullanıldığını gördüm. Benim shell den memnun kalsam da bundan sonra yine shell kullanmalımıyım kafamda soru işaretleri var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muradovskiy -- 12 Haziran 2010; 21:32:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muradovskiy

    Yaklaşık 3500 km dir Shell in 5W-30 yağını kullanıyorum. Fotoğrafını 34UD5759 ( Barış ) koymuş yukarıda.
    Servisin kullandığı 5W-30 Castrol 3000 km 250 ml yağ eksiltmişti. ( Yağ seviyesi maksimumla minimum seviyesinin ortasına kadar inmişti )
    Shell ile 3500 km yi geçtim. Bu sabah yağ seviyesine baktım. Maksimum seviyenin 0.5 mm aşağısında. Yani eksiltme miktarı son derece az.
    Şu an için eksiltmenin önemsiz sayılabilecek kadar az olmasından dolayı son derece mutluyum. Bu güne kadar hep yazılan yazılarda Castrol ve Mobil1 in kullanıldığını gördüm. Benim shell den memnun kalsam da bundan sonra yine shell kullanmalımıyım kafamda soru işaretleri var.

    Alıntıları Göster
    mobil 1 esp yi 6 aydır kullanıyorum ve yaklaşık 5000 km yol yaptım ve gözle görülür bir eksilme yok!!özellikle ayda bir kontrol ediyorum bir sorun çıkacakmı diye fakat hiçbir eksilme yok!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: balerya

    mobil 1 esp yi 6 aydır kullanıyorum ve yaklaşık 5000 km yol yaptım ve gözle görülür bir eksilme yok!!özellikle ayda bir kontrol ediyorum bir sorun çıkacakmı diye fakat hiçbir eksilme yok!

    Alıntıları Göster
    5 sayfayı da okudum..Servisi doğruya yönlendirip 0-30 u 5-30 a çevirmişsiniz çabalarınızla tebrikler..
    Bir sorum olacak.
    Skoda yetkili servisi ne koyuyor bilmiyorum soracağım ama,
    1.4TSI 122 bg octavia için, 5-30 mu tavsiye edersiniz? ( 503.00 504.00 diyor kılavuzda)
    503.00 yağ zaten yok. 504.00 ise sayılı..

    Araştırdığım kadarıyla

    Shell Helix Ultra Extra 5-30
    Mobil 1 esp 5-30

    Başka alternatif tam sentetik 5-30 yağ var mı?

    Ayrıca aracın orjinal yağının ne olduğunu öğrenebilir miyim? Atıyorum 0-30 ise ben yağ eksilttiğinde 5-30 bir yağ eklersem sorun olur mu?

    Tşkler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cnsuff

    5 sayfayı da okudum..Servisi doğruya yönlendirip 0-30 u 5-30 a çevirmişsiniz çabalarınızla tebrikler..
    Bir sorum olacak.
    Skoda yetkili servisi ne koyuyor bilmiyorum soracağım ama,
    1.4TSI 122 bg octavia için, 5-30 mu tavsiye edersiniz? ( 503.00 504.00 diyor kılavuzda)
    503.00 yağ zaten yok. 504.00 ise sayılı..

    Araştırdığım kadarıyla

    Shell Helix Ultra Extra 5-30
    Mobil 1 esp 5-30

    Başka alternatif tam sentetik 5-30 yağ var mı?

    Ayrıca aracın orjinal yağının ne olduğunu öğrenebilir miyim? Atıyorum 0-30 ise ben yağ eksilttiğinde 5-30 bir yağ eklersem sorun olur mu?

    Tşkler

    Alıntıları Göster
    Benim tsi a Castrol 5w-40 koydum çiçek gibi walla , 10 000 km de bir deiştiricem 5w30 bulucam die boşuna çırpınmayın derim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serty23

    Benim tsi a Castrol 5w-40 koydum çiçek gibi walla , 10 000 km de bir deiştiricem 5w30 bulucam die boşuna çırpınmayın derim

    Alıntıları Göster
    cnsuff 'e

    Aracının orjinal yağı 5W-30 dur. 50400 kodunu karşılayan tek yağ bu .. Ancak her 5W-30 yağda bu standartı karşılamıyor.
    Alabileceğin 4 çeşit yağ var.
    Shell Helix Ultra AV-L ( Türkiyede üretiliyor )
    Mobil 1 ESP formula
    Castrol Longlife III ( Servislerde açık veya kapalı kutu şeklinde bulabilirsin )
    Castrol EDGE 5W-30 ... Bu yağ Türkiyede yeni çıktı. BP nin Türkiyedeki tesislerinde üretiliyor. 50400 kodunu karşılayıp karşılamadığını kutu üzerinden bakmak lazım...

    serty23 'e
    5W-40 ve 0W-40 ile ilgili hem mobille hemde castrolle konuştum.. TSI motorların turbo kanallarının ince olmasından dolayı 5W-30 yağdan başka bir yağ kullanılmasını tavsiye etmediler. Kullanırsam ne olur diye sordum.. Uzun vadede turbonuzda problem yaşayabilirsiniz dediler..

    Ben Shell'in yağını kullanıyorum. 5500 km yol katettim. Yağ seviyesi maksimum seviyenin 1 ile 1.5 mm aşağısına indi. Bu da yaklaşık 150 mililitre gibi bir yağ eksiltmesi anlamına geliyor ki 5500 km için normal bir seviye. 15000 km yol katedildiğinde yarım litre bile etmez eksilttiği yağ miktarı...

    Daha öncede yazdım.. Bakım aralıkları boyunca motora konulan yağın %25 ini eksiltmesi normal karşılanacak bir yağ eksiltmesidir. TSI motorlar ( 1400 cc için ) 3.6 litre yağ aldığına göre 15000 km de 0.9 litre yağ eksiltmesi normal karşılanabilir. Bunun üstündeki yağ eksiltmeleri ya motorda bir problem olduğunun ya da kullanılan yağın uygun olmadığının bir sonucudur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muradovskiy -- 1 Eylül 2010; 14:29:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muradovskiy

    cnsuff 'e

    Aracının orjinal yağı 5W-30 dur. 50400 kodunu karşılayan tek yağ bu .. Ancak her 5W-30 yağda bu standartı karşılamıyor.
    Alabileceğin 4 çeşit yağ var.
    Shell Helix Ultra AV-L ( Türkiyede üretiliyor )
    Mobil 1 ESP formula
    Castrol Longlife III ( Servislerde açık veya kapalı kutu şeklinde bulabilirsin )
    Castrol EDGE 5W-30 ... Bu yağ Türkiyede yeni çıktı. BP nin Türkiyedeki tesislerinde üretiliyor. 50400 kodunu karşılayıp karşılamadığını kutu üzerinden bakmak lazım...

    serty23 'e
    5W-40 ve 0W-40 ile ilgili hem mobille hemde castrolle konuştum.. TSI motorların turbo kanallarının ince olmasından dolayı 5W-30 yağdan başka bir yağ kullanılmasını tavsiye etmediler. Kullanırsam ne olur diye sordum.. Uzun vadede turbonuzda problem yaşayabilirsiniz dediler..

    Ben Shell'in yağını kullanıyorum. 5500 km yol katettim. Yağ seviyesi maksimum seviyenin 1 ile 1.5 mm aşağısına indi. Bu da yaklaşık 150 mililitre gibi bir yağ eksiltmesi anlamına geliyor ki 5500 km için normal bir seviye. 15000 km yol katedildiğinde yarım litre bile etmez eksilttiği yağ miktarı...

    Daha öncede yazdım.. Bakım aralıkları boyunca motora konulan yağın %25 ini eksiltmesi normal karşılanacak bir yağ eksiltmesidir. TSI motorlar ( 1400 cc için ) 3.6 litre yağ aldığına göre 15000 km de 0.9 litre yağ eksiltmesi normal karşılanabilir. Bunun üstündeki yağ eksiltmeleri ya motorda bir problem olduğunun ya da kullanılan yağın uygun olmadığının bir sonucudur.


    +1

    Bu arada hoşgeldin Murad abi

    Bizim TSI İlk 30000 km de neredeyse hiç yağ eksiltmedi, yağ ise castrol idi. 30000-45000 km arasında Mobil 1 Esp Formula koyduk 700 ml eksiltti. 45000 bakımında yeniden castrol koydurdum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrckr79 -- 1 Eylül 2010; 15:47:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrckr79

    quote:

    Orijinalden alıntı: Muradovskiy

    cnsuff 'e

    Aracının orjinal yağı 5W-30 dur. 50400 kodunu karşılayan tek yağ bu .. Ancak her 5W-30 yağda bu standartı karşılamıyor.
    Alabileceğin 4 çeşit yağ var.
    Shell Helix Ultra AV-L ( Türkiyede üretiliyor )
    Mobil 1 ESP formula
    Castrol Longlife III ( Servislerde açık veya kapalı kutu şeklinde bulabilirsin )
    Castrol EDGE 5W-30 ... Bu yağ Türkiyede yeni çıktı. BP nin Türkiyedeki tesislerinde üretiliyor. 50400 kodunu karşılayıp karşılamadığını kutu üzerinden bakmak lazım...

    serty23 'e
    5W-40 ve 0W-40 ile ilgili hem mobille hemde castrolle konuştum.. TSI motorların turbo kanallarının ince olmasından dolayı 5W-30 yağdan başka bir yağ kullanılmasını tavsiye etmediler. Kullanırsam ne olur diye sordum.. Uzun vadede turbonuzda problem yaşayabilirsiniz dediler..

    Ben Shell'in yağını kullanıyorum. 5500 km yol katettim. Yağ seviyesi maksimum seviyenin 1 ile 1.5 mm aşağısına indi. Bu da yaklaşık 150 mililitre gibi bir yağ eksiltmesi anlamına geliyor ki 5500 km için normal bir seviye. 15000 km yol katedildiğinde yarım litre bile etmez eksilttiği yağ miktarı...

    Daha öncede yazdım.. Bakım aralıkları boyunca motora konulan yağın %25 ini eksiltmesi normal karşılanacak bir yağ eksiltmesidir. TSI motorlar ( 1400 cc için ) 3.6 litre yağ aldığına göre 15000 km de 0.9 litre yağ eksiltmesi normal karşılanabilir. Bunun üstündeki yağ eksiltmeleri ya motorda bir problem olduğunun ya da kullanılan yağın uygun olmadığının bir sonucudur.


    +1

    Bu arada hoşgeldin Murad abi

    Bizim TSI İlk 30000 km de neredeyse hiç yağ eksiltmedi, yağ ise castrol idi. 30000-45000 km arasında Mobil 1 Esp Formula koyduk 700 ml eksiltti. 45000 bakımında yeniden castrol koydurdum.

    Alıntıları Göster
    Sevgili Muradovskiy

    Cevabınız için çok teşekkürler.

    Saygılarımla,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cnsuff

    Sevgili Muradovskiy

    Cevabınız için çok teşekkürler.

    Saygılarımla,

    Alıntıları Göster
    Geçen hafta Castrol EDGE 5W-30 görmüştüm hazır bakımda gelmişken almayı düşündüm fakat 504 00 kodu yazmıyordu üzerinde.
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.