Şimdi Ara

VW TSİ de en uygun YAĞ seçimi (14. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
646
Cevap
9
Favori
254.873
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bugün Doğuş Kartal'a uğradım. castrol SLX LONG LIFE 3 var. 39 lira mı ne. yarın 15bin bakımda ondan koyduracağım.

    1- servis elemanına 504 mü vs derken servis elemanının (müşteri temsilcisi olan) bu konuda hiçbir bilgisi olmadığını, tek bilgisinin 5/30 olduğunu farkettim. Bu arkadaşlara araçların kullanım kılavuzlarını bari okutsalar. Nasıl eğitimdir bu?

    2- Yine aynı arkadaş motorun 4 litre aldığını iddia etti çok zorlamadı gerçi ben 4 şişer alır 300 gramını bagaja koyarım deyince tam vakıf olamadı. Araç 4 litre alıyor zaten dedi. Yine kılavuzu okumamış.


    Hadi bu konuyu ben biliyorum. Peki bilmediğim konularda da vaziyet böyle ise? Ve işin kötüsü aynı eğitim sisteminden çıkan ustalar aracımızı tamir edecekse?

    Yarın bakalım 3.7 litre koyun kalanını 300 gram bagaja koyun ve cam suyumu kendim tamamlıyorum isteklerime ne yanıt alacağım.


    Bu arada slx 3 long life ın kutusu sarı metalik. yine aynı rafta long life olmayan slx ise metalük gümüş. long life üzerinde 504 yazıyor. Gösterdim ve personele bugün biraz eğitim verdim.

    Bunu yazarken personele karşı hiçbir art niyet duymuyorum. Sadece servis ağının eğitim politikasını eleştiriyorum. Yoksa ordaki arkadaşlar samimi ve yardımcı olmaya çalışan arkadaşlar. Nitekim yardımcı da oldular yağı bulduk elimizle baktık kutusunu elimize aldık.




  • Selamlar. evet 3.7 litre slx long life 3 kondu. personel bu sefer bilgili idi. stepne havasına akü voltaj testine kadar yapıldı. cezası 342 lira. içerdeki personeli aracın yeri uygun oldugu için seyrettim bu kez. oldukça itinalı oldukları görüldü.

    bu arada abt chip uygulaması 122 den 160 a çıkarma garanti bozulmadan 2000 tl. 45 dakikada yapıyorlar. yaptranların arabayı aldıktan sonra ilk ışıklarda telefon edip teşekkür ettiklerini söyledi arkadaş.

    yeni tip navi ise 2400 lira 6 taksit. ismini unuttum ama necvox yerine çıkan büyük ekranlı olan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gokturk010 -- 8 Ekim 2010; 13:40:00 >
  • Sevgili gokturk010

    1.4 TSI ların hepsi 3.6 litre yağ alıyorlar... Bilgine...

    Anladığım kadarıyla 1 litrelik Longlife 3 lerden koydurmuşsun....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muradovskiy -- 8 Ekim 2010; 21:59:56 >
  • 3.6 evet, 3.7 demişim ezbere konuşmamak lazım.
  • Arkadaşlar öncelikle hepinize selamlar...
    Size başıma gelen şöyle bir olayı anlatmak ve sizlere akıl danışmak istiyorum...
    Geçtiğimiz temmuz ayının başlarında 2008 model Golf TSI 140hp araca Castrol 5w-30 tam sentetik yağ ile yağ değişimi yapıldı. Kilometre 29.000 küsürdü, küsüratını tam hatırlamıyorum. Şu an araç 37.700 küsür kilometrede ve dün itibariyle ablam kullanırken araç "Check Oil Level" uyarısını vermiş. O da panikleyip haliyle ilk benzinliğe girdiğinde araçta gayet az yağ olduğunu farketmişler ve üzerine Petrol Ofisi 5-30 tam sentetik yağ eklemişler.
    Şimdi öncelikle kendi aracımda (Peugeot 307 1.4HDI) Castrol 5w-40 turbo dizel yağını kullanıyorum ve 15.000km'de kaydadeğer bir eksilme olmuyor. Bu 5w-30 yağın 8000 küsür kmde neredeyse bitmesi normal mi ?
    Diğer bir husus ise, aracı böyle eski ve yeni yağ karışımıyla kullanmaya niyetli değiliz haliyle komple yağ değişimi yapılıcak fakat açıkçası tekrar Castrol 5w-30 koymaya çekiniyorum.
    Bana 8000km'de bitmiyecek ve yine motoru gayet güzel koruyacak bir yağ tavsiyesinde bulunursanız sevinirim.
    Kazasız, belasız sürüşler...




  • birkaç türlü castrol 5-30 sentetik var. Koymanız gereken SLX long life 3 ya da yeni adı ile EDGE long life 3 VW504 yazacak üzerinde. Bu başlığı baştan itibaren okuyun.

    Aracınızı sıkıştırarak kullanıyorsanız eksilmesi normal olabilir.

    Benim ilk aldığımdan itibaren hiç eksilmedi. tabi 15bin km deyim ilk servisi yeni yaptırdım o ayrı.
  • Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim, araç ablamların. Yani şöyle diyeyim ablam da eniştem de 3000 deviri çok nadir geçen insanlar geçseler de taş çatlasın 4000 devir görürler. Ben, aracı bu yağ değişiminden sonra toplasanız 500km anca kullanmışımdır ve bunun da olsa olsa en en en fazla 100kmsinde aracı sıkıştırma deyiminin hakkını vericek şekilde kullanmışımdır. Yani olayın sıkıştırma ile bir alakası olduğunu sanmıyorum.
    Dediğiniz yağları araştırıcam, teşekkür ederim tekrardan...




  • arkadaşlar aracım seat leon 1.4 tsı 125 bg yenı aldım aldığımd bakımını yaptırdım . ve tanıdığımda usta herzaman gıttığım yer ama yağını gecen sordum 10/40 castrol koymus . burdakı yorumlrında okuyunca hemen castrol 5/30 aldırdm ve bu aksam yağımı deyıstırıcem 5 bın km gıttım herhangı bır zararı olurmu acaba.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cLas_cocuq

    arkadaşlar aracım seat leon 1.4 tsı 125 bg yenı aldım aldığımd bakımını yaptırdım . ve tanıdığımda usta herzaman gıttığım yer ama yağını gecen sordum 10/40 castrol koymus . burdakı yorumlrında okuyunca hemen castrol 5/30 aldırdm ve bu aksam yağımı deyıstırıcem 5 bın km gıttım herhangı bır zararı olurmu acaba.


    Dün aynı şey benimde başımda geldi. Golf tsi 122 bg araca shell 10w-40 koydurdu pompacı arkadaş. Bir tehlikesi var mı?
  • @ quatroxx ,

    @clas_cocuq ,

    Arkadaşlar 10-40lar kalın gelip ilerde turbo arızasına yol açabilir.Zaten kaputu açınca orada yazıyor.Vw 504.00/507.00 standartı olan 5w30 kullanın diye.

    Yeni nesil (2001 SONRASI) tüm vw motorlarında CASTROL EDGE 5W30 kullanılması öneriliyor.bu vw'nin 504.00 (benzinli) ve 507.00(dizel) standartlarını karşılayan yağlardan bir tanesi ve fabrikada koyulan yağ.

    Diğer seçenekler ise;

    1.Shell helix ultra extra 5w30
    2.Mobil 1 esp 5w30
    3.shell helix av-l 5w30

    4.castrol slx professional powerflow longlife 3 (sadece yetk.servislerde bulunan ALMANYA'DAN GELEN GERÇEK TAM SENTETİK YAĞ ,fabrikada koyulan yağın teknik özelliklerine bakıldığında yuzde 99 aynı olduğunu görürsünüz.)

    5.Castrol edge 5w30 (BURADA ÖNEMLİ BİR NOKTA VAR.Türkiye'de piyasada bulabileceğiniz bu yağ BP'nin gemlik tesislerinde üretiliyor.Bizde üretilmesi güzel ancak yurtdışı bütün forumlarda okuduğum birşey var. Almanya haricinde üretilen bütün EDGE yağlar sonradan dönüşümle TAM SENTETİK hale getiriliyor.Vwvortex sitesinde amerikalılar da amerikan edge üretimine pek itibar etmiyorlar.Made in germany kullanın diyorlar.Almanya ebay üzerinden 5 ltlerden alabilirsiniz.

    Sonuçta ;

    1.İlk olarak vw ve Seat teknik danışma hatlarını arayın.Durumu anlatın,muhtemelen turbo sorunundan bahsederler,ancak gene de danışmakta fayda var.

    2.yukarıdaki 5 seçenekten birini alıp gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.Özellikle benim tercihim Ultra extra ve mobil 1 olurdu.

    3.Arabamı çok seviyorum diyorsanız,ya servise gidecek ya da ebayden (alman veya avusturya ebay) edge 5w30 getirtip onu koyacaksınız.

    Bence sizin yapmanız gereken ustaya ve istasyona gidip yanlış yağ koymuşsunuz bu hatayı düzeltin demek.




  • 10-40 kesinlikle konulmaz. Birçok arabada sadece turbo değil lifter ve posizyonlayıcıda sıkıntı çıkarır erken yaşlanma yapar. (ben kullandım bişiy olmadı diyen aracı 20 bin km de olan arkadaşlar yorum yapmasın)


    5/30 başka bir yağ kulanmak önemli bir arızaya yol açmaz.

    Ancak gerek katalitik konvertör eskimemesi, motor korozyonunun ve turbo korozyonunun az olması, turbonun yaglı kalması yağın pişmemesi için SLX LL3 uygun çözümdür. SLX LL3 edge olarak da yeni adı ile bulunabilir.

    Üzerinde 504/507 yazan yagda bir fark olmaz. Bu şekilde düşünen ve Gemlik'te üretilen yağa laf edenler genelde pimpirikli insanlardır. Bir ürün Alman diye ille de iyi olmaz. Üzerine 504 yazdıysa ölçüp biçmeden yazılmaz.

    Neticede bu aracı bir milyon km de kullanacak değilsiniz. 200 binlerden sonra satacaksınız, 300 binlerde çok zorlandığından motor yeniden yapılacak vs. Tabii bu arada Allah korusun birileri arabayı pert etmez ise.

    5/30 tam sentetik ve magnatec özellikli (zaten yeniler hep öyle) olursa çok fazla bişeye gerek yok.

    10/40 ı çıkarın.

    SLX LL3 servislerde bulunuyor. Kutu ile alabilirsiniz. şişesi 39 liradır.




  • hemen mi değiştirmeliyim yağı? yoksa 1000-2000 km idare edermi servis zamanı gelince değiştireyim?
  • c.devarne....

    Shell helix ultra extra 5w30 yanılmıyorsam 4 litrelik kaplarda satılan bir yağ ve 504 00 kodunu karşılamıyor. Bu yağ daha çok fiat ve opel araçların kodunu karşılıyor.. Shell in VW için çıkardığı yağ seninde yazdığın shell helix av-l 5w30.

    gokturk010...
    Üzerinde 504/507 yazan yagda bir fark olmaz. Bu şekilde düşünen ve Gemlik'te üretilen yağa laf edenler genelde pimpirikli insanlardır. Bir ürün Alman diye ille de iyi olmaz. Üzerine 504 yazdıysa ölçüp biçmeden yazılmaz. ..... diye yazmışsın.. O standartı sağladıktan sonra tabi ki sorun olmaz ama edge yağı alırken kutunun üzerine bakın bakalım o standartı karşılayıp karşılamadığını.. Ben göremedim....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muradovskiy -- 4 Kasım 2010; 8:37:27 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: quatroxx

    hemen mi değiştirmeliyim yağı? yoksa 1000-2000 km idare edermi servis zamanı gelince değiştireyim?


    Bakıma 1000-2000 km erken gir kafan sakin olsun...
  • evet arkadaşlar yağımı deyiştirdim castrol edge 5w-30 la bbılmıyorum banamı ole geldı ama senkı arabanın sesi bile deyişti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muradovskiy

    c.devarne....

    Shell helix ultra extra 5w30 yanılmıyorsam 4 litrelik kaplarda satılan bir yağ ve 504 00 kodunu karşılamıyor. Bu yağ daha çok fiat ve opel araçların kodunu karşılıyor.. Shell in VW için çıkardığı yağ seninde yazdığın shell helix av-l 5w30.

    gokturk010...
    Üzerinde 504/507 yazan yagda bir fark olmaz. Bu şekilde düşünen ve Gemlik'te üretilen yağa laf edenler genelde pimpirikli insanlardır. Bir ürün Alman diye ille de iyi olmaz. Üzerine 504 yazdıysa ölçüp biçmeden yazılmaz. ..... diye yazmışsın.. O standartı sağladıktan sonra tabi ki sorun olmaz ama edge yağı alırken kutunun üzerine bakın bakalım o standartı karşılayıp karşılamadığını.. Ben göremedim....


    @Muradovskiy,

    Shell helix ultra extra 5w30 ,Shell'in hem Türkiye hem de global sitesinde vw standartlarını karşılar gözüküyor.Sadece V10 VAG motorlarında ve 2000 öncesi tdi motorlarda kullanılması önerilmiyor.Bir de bu yağın teknik özellikleri Edge'e çok yakın gözüküyor.

    http://www.shell.com.tr/home/content/tur/products_services/on_the_road/oils_lubricants/shell_helix/product_range_new/helix_ultra_extra/

    http://www.shell.com/home/content/lubes_g/products_services/on_the_road/oils_lubricants/helix/products/ultra_extra.html

    @gokturk010,

    Muradovskiy gerekli açıklamayı yapmış zaten.Benim yukarıda Castrol edge ile ilgil yazdıklarımı sadece bir kişi söylemiyor,yabancı forumların hemen hepsinde konuşuluyor.Ayrıca bize pimpirikli deyip ,daha sonra da 4 litresi 80 tl olan yerli EDGE yerine,niye serviste 4 litresi 160 lira olan LL3 alıyorsunuz veya öneriyorsunuz onu anlamadım .

    http://www.ozenticaret.com.tr/asp/product/1304/Castrol-Edge-5W30-4Lt



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi c.devarne -- 4 Kasım 2010; 14:00:59 >




  • http://www.shell.com/home/content/lubes_g/products_services/on_the_road/oils_lubricants/helix/products/ultra_extra.html

    Bu sayfa açılınca sağ tarafta gözüken ufak resimlerdekine benzer Shell in 5-30 W yağının kutusunun üzerini inceledim geçtiğimiz nisan ayında. Türk malı değil bu yağ..

    Her satırını okudum.. VW nin 504 00 ve 507 00 kodunu sağladığına dair bir yazı yoktu.. Ha nisan ayından sonra gelen yağlarda bu kodu sağlıyorsa bilemem..
  • Bilgi için teşekkürler Muradovskiy.

    Ben de ultra extra bulmaya çalışıyordum İstanbul'da.Eğer sizin dediğiniz gibi üstünde 504 yazmıyorsa serviste problem çıkarabiliriler.

    Bu arada en son bir ay önce av-l'nin eksiltme yaptığını yazmışsınız.Eksiltme devam ediyor mu?
  • Eksiltme yaptı ama kayda değer bir miktar değil.

    4000 km de 200 ml eksiltti. Toplamda 15000 km de 1 litreyi geçmedikten sonra problem değil bence.

    Shell AV-L de 5 litre zaten. Bir bidon alındığında 1 bakım süresince başka bir yağ almaya gerek kalmıyor.
  • Biraz daha araştırma yaptım.Vw 504-507'yi karşılayan bir yağ daha buldum.

    Shell helix ultra vx 5w30

    http://www.shell.com/static/tu-tr/downloads/urun_katalogu/Helix%20Ultra%20VX%205W-30.pdf

    Ultra extra ve ultralar arasında farkları araştırırken biraz daha bilgiye ulaştım.Aynı zamanda Shell teknik danışmayı arayarak ürünler hakkında bilgi edindim.

    Ultra serisi ilk çıktığında vw 502.-503. ve 505. kısa dönem standartları karşılar şekilde üretilmiş.Ancak 504-507 çıkınca bu normları karşılamak için sırasıyla VX (2007 senesinde amerikadaki Audi servislerinde kullanılan yağ,yabancı forumlarda okuduğum kadarıyla) daha sonra da AV-L çıkarılmış.Shell'in çıkardığı en son yağ olan ultra extra en iyi özelliklere sahip diyorlar.

    Tipik özellikler olarak bu 3 yağ birbirine çok yakın.Sonuçta hangisi kolay bulunabiliyorsa o kullanılabilir. AV-L'nin 5 litre olması ayrı bir avantaj olarak gözüküyor.

    Tabii yerli edge kullanan arkadaşların görüşlerini de ilerki zamanlarda okumak isterim.






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi c.devarne -- 4 Kasım 2010; 20:11:47 >




  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.