Şimdi Ara

VW TSİ de en uygun YAĞ seçimi (12. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
646
Cevap
9
Favori
254.808
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hakan 15000 km bakım aralığında 15 litre yağmı ilave edilecek motora yani... 2 veya 3 yağ değişimde kurumdan geçilmez o arabada...
    Bak motor aşınması 15000 km de olacağını hiç zannetmiyorum. İlk 15000 km de aracıma damla yağ ilavesi yapmadım çünkü fabrikasında istenilen orjinal yağ konulmuş vaziyette geldi.
    15000 km bakımında TR deki servis 0W-30 yağ koydu ve takip eden 14000 km de 2 litre yağ ilavesi yaptım.
    Geçtiğimiz günlerde 2. bakım yapıldı aracıma.. Türkiye distribütörü ile yapmış olduğumuz tartışmalar ve Almanyaya yazılan şikayet yazıları sonucunda VW tarafından tavsiye edilen 5W-30 yağı kullanmaya mecbur kaldı. Aracım bakımdan çıkalı yaklaşık 300 km oldu. Ocak ayı sonunda buraya yazacağım yağ eksiltip eksiltmediğini.

    Ayrıca bir arkadaşımın BMW sinde de yetkili serviste benim kullandığım Castrolün 5W-30 yağı kullanılıyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tercüman28

    Peki kullanma kilavuzunda ayni arabaya vw 50200 da tavsiye etmiyorlarmi?

    Kısa bakım aralığı diye bir tanım var. Kısa bakım aralığında bu yağı kullanabilirsiniz diye yazıyor ama kısa bakım aralığının ne olduğunu bilen yok. Kısa bakım aralığında 50200 ve 50400 kodunu sağlayan yağı kullanabilirsiniz ibaresi var. Bu yağı benim arabada kullandığında 6000 km de yağ lambası yanıp 0.8 litre yağ ilave edilmesi gerekiyor.
  • Burada binlerce avro ödeyip Mercedes,BMW,VW otomobil alip sinirden cildiran insanlar var,Sebepleri arabalrinin asiri yag tüketmesi
    yani kilavuzunda TR icin degisik degilse acikca yaziyor 1000 kmye 1 litre yagtüketimine kadar normal dir diye sebebi de üretim toleransiymis
    ne mahkemeler var arabalari iade etmek isteyenler vs ama VW de hatalar yapabiliyor tipki 1.0 motorlarinin konstrüksüyon hatalarindan dolayi
    donmasi gibi tüketici mahkemeleri bayram ediyor insanlar ise cildiriyor.
    elektrikli acilan yan camlarin kirilmasi ,hava emme ölcümü cigazinin hatali üretilmesi daha neler neler ama buradaki tüketiciler asiri bilincli.
    Onun icin de ortalik karisiyor
  • Merak etme buradaki tüketicilerde bilinçlendi..
    Araçları hatalı üretim olduğu için değiştiren çok kişi duydum.
    Hatta 1998 yılında bir arkadaşım 1996 model golf tdi aldı. 2. el almıştı 45000 km de. Araç 1000 km de bir yağ lambası yanacak kadar yağ yakıyordu. Motor yapıldı çözüm olmadı. Turbosu değişti çözüm olmadı. SOnuçta almanyadan gelen teknik heyete gösterildi. 1998 yılında 3 yaşındaki araba için hatalı üretim yapılmış teşhisi konuldu ve motor komple değiştirildi. Araca o zamana kadar yapılan tüm harcamalarda arkadaşa geri iade edildi.
  • Dedigim gibi yani o kodlu yaglarda kullanilabilir ve hic bir garanti sorunuda yasanmaz.Yukarida belirttigim gibi asil 5w-30 tavsiye amaci
    bu yagin düsük oranda sülfat üretip egsoz katalizatörünü tikayip sorun yaratmamasi icin yeni arabalarda Almanyada cevre kanunlari nedeniyle zorunlu.
    Buna uygun üretmezseniz arabanizi almanyada üretici olarak satamazsiniz devlet müsade etmez.Onun icin katalizatörün(temizleyici)sorunsuz calismasi icin bu yag tavsiye ediliyor en iyisi oldundan degil
  • Yukarida yagin ince olup zincirde tutunamasindan bahsetmissin ince oldugu icin bunu belirleyen yagin HSTS özelligi en az bu tip motorlarda
    >3,6 seviyesi ve daha üstü olmasi gerekiyor ona göre yag daha iyi mesela egzantrik zincire yapisiyor
  • Ayrica her yeni otomobilde alistirma süresi vardir diye kilavuzunda yaziyor arabalarin 20000 km ye kadar yag tüketmelerini normal bir
    durum olarak belirtiyorlar.Cünkü Motorun ic kismininda bir alisma süresi var
  • Hakan
    Sizin Almanyadaki gelir düzeyiniz ve herhangi bir arıza karşısında bizden daha az düşünerek değişim yaptığınız bir gerçek.
    Ben olaya başka açıdan yaklaşacağım.
    Eski arabamda 65000 km de katalitik konvertör tıkandı. Değişim için servise gittim. 1999 yılının başında bana bu günün parasıyla yaklaşık 350 Euro kadar bir fiyat verdiler sırf parça fiyatı olarak.
    Etraflıca araştırdım ne yaparım diye. Sonuçta arkadaşlarada uyarak mecburen katalitiği atıp yerine susturucu monte ettirdim. Hatta 130 Euroya kompla lamda sensöründen sonra değiştirdim egzozu. Susturucularda orta susturucu devil son susturucu Remustu.
    Aracın performansının artacağını söylediler. Arttıda ama 3500-4000 devirden sonra. 2500 devire kadar araba resmen ölü gibiydi. Sonunda gidip alt devirleri güçlendirmek için chip tuning yaptırmak zorunda kaldım. Araba adam oldu ama cebimden sadece chip için 210 sterlin çıktı ve hiç bir zaman araç fabrikasyon hali gibi çalışmadı. Sıcak havalarda fan motoru devamlı çalıştı. Şu anda kullandığım arabanın katalitiğinide uzun yıllar kullanmak istiyorum.
    Eğer araç üreticileri bir şeyi tavsiye ediyorlarsa bir bildikleri vardır.

    Benim aracın standart egzoz ucları paslanmaz çelikten. Şıkda duruyor. Onları parlak görmektende zevk alıyorum. 0W-30 yağ kullanırken onlarda biriken siyah kurumları temizlemekten anam ağladı... İsterse feriştahı gelsin tavsiye etsin 5W-30 dan başka yağı kimse kullandıramaz bana. Ha Castrol markasında diretmiyorum. Ama motoruma konulan yağın 504 00 kodunu sağlaması benim için önemli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muradovskiy -- 3 Ocak 2010; 1:07:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tercüman28

    Ayrica her yeni otomobilde alistirma süresi vardir diye kilavuzunda yaziyor arabalarin 20000 km ye kadar yag tüketmelerini normal bir
    durum olarak belirtiyorlar.Cünkü Motorun ic kismininda bir alisma süresi var


    Hakan bu konunun tamamını okudun mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tercüman28

    Castrol hakkinda bu kisiye cok sorular soruldu-ve kendisi bikmadan usanmadan labor özelliklerine dayanarak hicbir
    Castrolu tavsiye etmedi.Forumda 3000 sayfadan fazla sirf bu konuda aydinlatmaya calisti bazilari polemigegirmeye baslayinca(Castrol yüzünden)
    net bir sekilde tavrini koyup kibar uslubunun disina cikip dedi ki:
    "Ben bu yagi cim bicme makinama bile koymam"ve Castrol tartismasina son noktayi koydu.
    Yanlis anlamayin Babam bile Castrol diyor baska birsey demiyordu ama böyle bir kisinin aciklamasindan sonra mecburen fikir degistirdi.
    Ben ise tam 3000 sayfayi okudum sebebi cok özel bir otomobil aldim Smart Fortwo cdi-Son teknoloji bir dizel motoru Piston dakikada
    250000 devire kadar cikabiliyor onun icin co özel yag gerekiyordu


    dakikada 250.000 devire cıkan piston duymamıştım

    benim bu yağ konusundaki yazılarımı okumanız tavsiye olunur.
    0W-30 yağ mahvetti beni. az daha motoru yiyordum. resmen içiyodu yağı.
    şuan 5W-30 esp mobile döndüm. aslında 5W-40 shell helix ultra koyacaktım da oda uzun bakım kodunu karsılamadı.
    suan gram eksiltme yok,motor daha sessiz şimdi.
    bu arabaların yağı kesinlikle 5W-30 dur. Feriştahı gelse başka yağ koymam




  • kesin katılıyorum size.aracımın 30000 bakımında 5-30 shell koydular ve harika.kışın,kış lastikleriyle şehiriçi tüketimim hiç bu kadar düşük olmamıştı(aynı güzargahta kullanıyorum)7.8 lt/100 km...eskiden kışın 8.5 lt/100 km altını pek göremezdim 0-30 yağ ile tsi motorda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ogüst -- 5 Ocak 2010; 22:43:58 >

  • castrol teknik bilgilerinde kül miktarına ilişkin bir bilgi bulamadım.

    ustanın bahsettiği kül olmasın?


    quote:

    Orijinalden alıntı: ftk44

    ben cumartesi tamaş servise gittim.Koydukları yağ 5w-30 ve shell.Peki shell niye dedim anlaşmaları anladığım kadarıyla shell ama ustayla konuştum en iyi yağın mobil 1 olduğu aslında ama pahalı olduğunu söyledi.Bencede en iyi mobil 1.Castrol dedim tavsiye ediyorvw.Castrolden geçmişte sorun yaşadıklarını teknik olarak bir şeyler açıkladı ama tam olarak anlayamadım turboya giden boruda birikme olduğu tarzı bir şey anllattı onun için şahsen tavsiye etmiyorum dedi.Özeetle 5w-30 mobil esp.Peki siz shell koyuyosunuz biz nasıl mobil koyacaz dedim getir farketmezz koyarızz dediler.
    Yalnız kitapçığa bakmadım yağ kodu bizim 160 lığın nedir bilmiyorum yani 5w-30 yağlı kod mu ona bakacam.
    not:Bu genç teknisyen arkadaş aynı zamanda tam bişr golf hastası ve kendisinde 20. yıl özel golfIII gtı var.Biz servisteykende 30.yıl özel edition golf V gtı vardı almanyadan gelmiş alman plakalı beyaz üstü komple cam tavan superdi.




  • mobil1 in teknik değerlerinin tümünde kül miktarları yazıyor.

    mesela mobil1 0w40 daki kül miktarı %1.2 iken mobil1 esp 5w30 da %0.6.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 9 Ocak 2010; 21:00:41 >
  • Mrb arkadaşlar forma yeni katılan biri olarak forumlardaki yorumlarınızı çok uzun zamndır takip ediyorum..öncelikle şunu sölemek istiyorum 2008 1.4 tsı 125 hp sahibiyim.aracımın 30000 bakımı geldi ve forumlardaki yorumlardan yola çıkarak benm aracımada 0w30 castrol yağ konulduğunu fakat bunun kesinlikle yanlış bir uygulama olduğunu sizlerin sayesinde farkkettim!emeği olan herkese teşekkürler!(bu yanlışlığıda yapan izmir MBU seat bayisidir!)aracımın garantisi yeni bitti ve kesinlikle bundan sonra servise götürmeyi düşünmüyorum.aracın orjinal parçalarını dışarıdaki birçok yerden(izmir için nuri küçük,baybars oto,alpay oto) temin etmek mümkün sizlerede tavsiyem bu yöndedir.işine güvendiğiniz bir ustaya aracınızı götürün ve aracınızın başında ne yapıldığını ne konulduğunu göre göre gönül rahatlığıyla binin..benm aracım için uygun parçalar yine 1.4 tsı 122hp golf ve 1.4 tsı 125 hp audı için aynı parçalardır.çünkü motorda sizlerin bildiği gibi farklılıklar yok aynı motor.(isteyen arkadaşlara aracın parça kodlarınıda temin etmeleri için yollayabilirim yada ruhsatınız ile orjınal vw,audı,seat parçalrı satan bir bayi size yardımcı olacaktır)Yağ konusunda ise parça satanlar bile yine servislerin yanlış koyduğu castrol yağı önermekte fakat bu yağı kesinlikle almayın.mobil 1 esp 5w30 un piyasada mobil satan bir çok yerde rahatıkla bulacağınız 504 00-507 00 kodunu sağlayan yağı mevcuttur.fiyatıda 4 litre 70 tl dir!(isteyen arkadaşlara yine izmir için detaylı tarifle alabilecekleri uygun bir yer söleyebilirim)bugün için seat servisi ile bu parçaları dışarıdan alarak kendinizin bir ustaya yaptırmanız arasındada maliyet olarakta 100 tl ye yakın fiyat farkı artı içine sinmeee gönül rahatlığı vardırki..buda benm için para ile ölçülemez!aracın ortalama 30000 bakımı serviste 375 tl ye çıkmata.sizin parçaları temin etmeniz ile yaklaşık olarak 275 tl dir.karar tabiki sizin..emeği olan herkese tekrar çok teşekkürler!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi balerya -- 10 Şubat 2010; 17:41:56 >




  • Sevgili balerya
    Dışarıda yaptırdığında işçiliğin garantisini alabiliyormusun.
    Ayrıca dışarıdan aldığın yedek parçaların orjinal olduğunun garantisi varmı?. Ben eski golfüme dünya kadar yedek parçayı orjinal diye aldım ama bir çoğu orjinal çıkmadı. Arabayı satarken 3 takım az kullanılmış fren balatası vardı sadece...
    Dışarıdaki ustaların TSI konusunda bir tecrübeleride tartışılır. Bir problemle karşılaştığında servislerde problemini çözecek birini bulailiyorsun en azından. Yinede yetkili ve yetkisiz servis konusunda sen bilirsin..
  • orjinallik derken bir çok kişi orjinalliğin parçanın üzerinde yazan vw amblemi gibi görmesi benm kişisel kanaatim olarak çok yanlış!öncelikle şunu sölemek istiyorum aracımın bujisini ele alalım fabrika takılan bujilerin asıl üreticisi %70 oranında NGK %30 oranında BOSCH firmasıdır!ben illa orjinal olacak diede üzerinde vw olan bir buji kullanmam!benm aracımın üzerindeki buji NGK firmasına ait mesela bunu piyasadan temin ederek kullanmakta bir sakınca görmüyorum!zaten vw nin bütün parçaları hiç yan sanayi dalları kullanmadan sağlamasını düşünmek imkansız!ustaların deneyimli olması konusunda haklı olabilirsiniz fakat inanın aracı kaldırıp yağını boşalta bilecek olsam kendi evimde 30000 km bakımını kendim yapıcam!çünkü altı üstü buji,yağ,hava filtresi,polen filtresi,yağ filtresi,yakıt filtresi değişiyor!bunlardanda polen,hava filtresini saymak bile istemiyorum.bir tek yıl dolduğu için yol bilgisayarı uyarı veriyor bunuda hangi bilgisyara bağlarsanız bağlayın rahatlıkla iptal edebiliyorsunuz!(hatta daha önceki aracım olan megane 2 de bilgisayara bile gerek duyulmuyordu birkaç tuş vardı aynı anda basılıp beklendiğinde otomatik olarak bir yıl artı 15000 kmden geri sayıyordu,leon için böle birşey varmı bilmiyorum!!!!?)hıı tabiki bu parçaları bağlamak kolaymıı bence gerçekten kolay..çünkü parçalar öğle bir yapılıyorki günümüzde yanlış takmak için ayrı bir çaba göstermeniz gerekiyor.(çeltikler,işte ok gibi işaretler,vs.)inanın servisteki ustaların işleyişine birkaç farklı firmada şahit oldum ve servise araç götürmekten korkuyorum!birde şu işi daha iyi bilme deneyim konusunda eğer tsı lar için 2yıldır servislerin uyguladığı yanlış yağ uygulamasını formlardan incelerseniz aslında servislerin sadece olayı abartarak karşımıza dağ gibi bir fatura olarak sunduklarını görmek çok uzun zaman almayacaktır!yinede tavsiyeniz için teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi balerya -- 11 Şubat 2010; 19:23:29 >




  • Sevgili Balerya.
    Polemik yaratmak istemiyorum ama ben hem makina teknisyeni hemde makina mühendisiyim. Parça orjinalliği tabii kide kutusunun üzerinde yazan VW amblemi ile bir tutmadığımı tahmin edersin. Yağ konusunuda bu mesajda en fazla ben araştırmışımdır. Mesajlara tekrar bakabilirsin.
    Ünlü bir fren balatasının piyasada satılan ve orjinalinden ayrı edilemeyecek kadar iyi taklit edilmiş kopyaları varki sanayideki ustalar bile anlayamıyorlar.
    Kendin yapmayı düşünüyorsun bakımını.... 122 lik TSI ları bilmiyorum ama 170 lik TSI ların buji değişimi 60000 km de yapılıyor.
    Belki 100 TL karın olabilir. Ama şunu söyliyim. İlerde bir problem ile karşılaştığında karşında muhatap bulursun , arabanı satarken yetkili servis bakımlı olarak satışa çıkartman daha avantajlı olacaktır. Ben ikinci el TSI alacak olsam kesinlikle servis bakımlı ve ne yapıldığını bildiğim bir araç almayı tercih ederim. 100 TL farkı 15000 km için veriyorsun. Km başına 1 kuruştan daha az bir ücret yapıyor.
    Yetkili servisler arasında da büyük fark var ben bunu kabul ediyorum. Bazı VW servislerine adımımı atmam. Burada önemli konu sorununla ilgilenecek ve iyi hizmet verebilecek bir servis bulabilmen. Ben buldum.
    Şunuda belirtmeliyim. Servisinle konuştuğunda motor yağını kendin götürüp ( katalogta verilen değerleri sağlamak ve açılmamış ambalaj olmak şartı ile ) istediğin motor yağını kullanabilirsin. Bu durumla ilgili bu konudaki mesajları okuyabilirsin istersen....




  • sevgili muradovskiy öncelikle şuna bi açıklama getirmek istiyorum!karşılıklı olarak cevaplaşmak bir polemik yaratmak babında değil daha doğru bilgilere paylaşarak ulaşmak olarak angılayalım!kesinlikle cevaplarınızı bir polemik olarak algılamamaktayım aksine farklı görüşlerimizi değerlendirerek daha doğru sonuçlara hep birlikte ulaşmak..makina teknisyeni artı mühendisi olduğunuzu belirtmişiniz ki bu dahada bilir kişi olarak bakmanıza kesinlikle bir etkendir!yalnızca nasıl oluyorda bir buji,polen filtresi,yağ filtresi,benzin filtresi değişimi bu denli büyütüyorsunuz ona anlam veremiyorum!ayrıca evet 1.4 tsı 125 hplerin bujileri 30000 km bir değişiyor!aracın en ağır bakımıda budur.en çok parça değişimi 30000 katlarında gerçekleşiyorki bugünün şartlarında bence çok uygun fiyatlar bunlar!amaki yağ olayında daha orjinal kodları algılayamayan birçok servisin işte fatura çıktısı sizin için ikinci elde daha avantajlı oluyor?küçük bi örnek vermek istiyorum renault servisinde bir tanıdığım çalışıyordu çevresindeki bir çok kişinin aracını sanki serviste yapılmış gibi sisteme işler ve dışarıdaki özel servislerde bakım yaptırırlardı..bence olay servisin yapması değil araçlarımızı iyi tanıyıp en doğru parçaları temin etmektir!hatta şunuda düşünmüyor değilim burada sadece dediğiniz gb 100 tl çok önemli bir miktar değil hatta bu formdaki bilgilenmeler sonunda parçaları dışarıdaki parça temincilerinden almamaya karar verip servistende alabilirim!önemli olan bu değil!!benim anlamadığım markaların isimleri kullanıp servis veren iş yerlerinin ne yazıkki eğitimsiz olarak işlerine hakim olamamaları..ve hani diyosunuz yaa serviste muhatap bulursunuz die evet buluyoruz fakaattt herşey kullanıcı hatası olup çıkıveriyor!onun için gözümüze baka baka kandıracak muhataplarada çok ihtiyaç yok!ayrıca izmir bölgeside vosmer ve mbu olmak üzere 2 servis var bunların açıkca 2side bana hiç hoş gelmiyor!çünkü muhatap şekillerini ve yaklaşımlarını açıkça gözlemliyebiliyorum!sizin buldum dediğiniz servisi banada sunup yardımcı olursanız sevinirim?!yoksa aracımı gerçekten çok sevdiğim ikinci elde değer kaybetmesi değil değer kazanması için doğru uygulamaları yapmak istiyorum.şu zihniyette değilim aracım servis bakımlıı eeee ama ne yaptıklarını hatta acaba parçayı değiştirip değiştirmedikleri hakkında bile bilgim yok ne anlamı kaldı servis bakımının..yağ konusunda için gerçekten bütün TSI kullanıcılarını bilgilendiren herkese ayrıca özellikle sizede çok teşekkür ederim!bu arada aracınıza mobil 1 esp yi koydurdunuzmu?koydurduysanız nasıl memnunmusunuz?




  • Sevgili Balerya
    Ben İstanbuldayım.. Memnun kaldığım serviste evime en yakın servis. Bakım sırasında ya arabamın başında duruyorum ya da arabam bakım yapılırken seyredebiliyorum. Ben arabasını servise bırakıp gidenlerden değilim.
    Mobil 1 esp kullanamadım malesef.. Hatta niye kullanmıyorsun diye laf atanlar bile oldu forumda.. Bakım yaptırdığım zaman gidip mobil 1 esp alacak vaktim yoktu. Serviste Castrol 5W-30 konuldu. Şu anlık 1500 km oldu. Yağda bir azalma olmadı.
    Bakımını dışarda yaptırsanız bile parçaları servisten almak mantıklı. İnan dışarıda VW in orjinal parçası diye satılan ve nerenin imalatı belli olmayan parçalar var.
    İzmirdeki VW servislerinden bir hayli şikayet duydum.. Bilhassa yaklaşımları konusunda. Bu konuda direkt doğuşu arayarak veya mail atarak rahatsızlığını dile getirmeni tavsiye ederim. Eğer Seat değilde VW nin olsaydı seni VW Kuşadası Lena otomotivi önerebilirdim. Çok ilgililer. Çok ahım şahım bir bakım alanı yok ama arabanın başında durabiliyorsun.. Yaz aylarında tatilcilerden dolayı biraz kalabalık olabilir ama kış aylarında çok dolu olmayacağını tahmin ediyorum.




  • teşekkür ederim bilgileriiz için!maille yoluyla servisten aracın parça kodlarını rıca etmiştim ve seat mbu beklediğimin aksine bir ilgi göstererek bilgileri gönderdi..şimdide mail ile görüştüğüm kişiye yağı benim getirmek istediğimi belirttim bakalım yarın bilgi verirler umarım:)..sizin dediğiniz gibi izmir seat servisi olan mbu ilk başlarda servis içini gösteren kamera sistemleri vardı fakat son gittiğimde bu sistemleri kaldırmışlardı!!kamerayı kaldıran bir firma müşteriyi içeriye alırmı şüpheli..izmirdeki bir vw-seat-audi parçası satan bayiye gittim ve bütün parçaları buji dışında önüme sergiledi aynı zamanda yan sanayi olanlarıda koydu fakat 2si arasında öle bariz farklar vardıki ilgimi görünce bayideki eleman bana kesinlikle yan sanayi kullanmayın ben size elimde olan orjinalleri vereyim yan sanayilerden almayın lütfen dedi!fiyat farklarıda hemen hemen yarı yarıya..bujiyide sipariş verelim dediler orjinal olarak bununda servis fiyatı 108tl sizde ne kadar bi bakarmısınız dedim 108 dedi çünkü orjınal parça bunlar serviste aldığınız fiyattan bi fark olmıycak bunu baştan bilin dedi!ve bütün parçaları karşılaştrdım servis fiyatları ile aynı yani gönül rahat olsun diye servistende alınabilir!amaki o servislerin parça alıcam bakımı size yaptırmycam fiyatarını öğrenebilirmiyim dediğimde ifadelerini görseniz..(vosmer izmir) :)))




  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.