Şimdi Ara

W123 TARİHİ

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
69
Cevap
1
Favori
52.000
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • W123 TARİHİ:

    Mercedes Benz W123 arabaları, 1986’ya kadar (1976'dan) üretildi.

    W123 modelleri, selefini aştı (W114 W115), en başarılı Mercedes olarak 2.5 milyon arabanın üzerinde sattı, W124 ile 1985'te model değiştirilinceye kadar.

    D for Diesel,
    E for Einspritzung (fuel injection)
    LWB for Long Wheelbase
    T for Transport and Tourism (estate/station wagon)
    C for Coupé


    W123 Mercedes , daha önce yaptığı gibi (T-modeli) steyşınlara döndürüldü ve özel şirketler tarafından (uzun-dingil açıklığından dolayı) ambulanslar ve cenaze arabaları olarak hizmet verdi W123-300 TD. Avrupalı pazarın ilk turbodiesel arabalarının biriydi. Turbodiesel arabaları, otomatik şanzumanlıydı.

    Uzun tekerlek arası mesafesi, 250 ve 300D, 240D'de de kendini gösterdi (7 veya 8 kişilik, öncelikle limuzin kullanımı için tasarladı).

    Onun selefinin, eksik olduğu diğer yenilikler hem de, sürücü için ABS, geri çekilebilir yöneten bir sütun ve bir airbagı kapsamak bulunabilirdi.



    3-litre dizel motor yada 240 D.'den 2.4 litre motorunun derivatesinin olduğu bir 5-silindir seçenekti. Diğer seçenekler : kadife yada deri döşeme, maun, (LHD T'de standart), özel sağ kenar dış dikiz aynası, (Avrupalı pazar sadece) 5-vitesli manuel şanzuman, (Turbodieselde standart ) 4-vitesli otomatik şanzuman, (Turbodiesel modellerinde müsait değil) 4-vitesli manuel şanzuman, elektirkli cam, vakum (merkezi kilitlemeye güç sağladı), Standheizung (Kuvvetli ısıtma), tavan açılır (Şıpıdak), klima, iklim kontrolü, (Avrupalı pazar sadece) ön far silecekleri, el gazı sürüş sistemi (1982 08'den sonra standart), CO dönüştürücüsü (Katalizör).

    Modelin en gözdesi, 280 ve 300TD'dir. 280, 135 hp güç üretiyor olan 2.8 litre motorunun bir karbüratörlü uyarlamasıydı, 300TD, diğer taraftan temelde bir 300Ddi, ama turbocharging, 121hp sağladı, bu motor, W116 300SD'den geldi. Bu iki model, asla BK ve birçok ülkeye resmen ithal edilen değildi, onlar birkaç ülkeye çok sınırlı verildi ve bugün çok nadir bulunur.


     W123 TARİHİ







  • ÜRETİM TABLOSU:

     W123 TARİHİ
  • FABRİKA YAKIT TÜKETİM DEĞERLERİ

    W123 YAKIT TÜKETİMİ


    ŞANZIMAN TİPİ


    4 VİTES
    (Litres/100km)
    5 VİTES
    (Litres/100km)
    Otomatik
    (Litres/100km)

    200

    Şehirİçi
    12.4 L
    12.4 L
    12.1 L

    90 km/h
    7.9 L
    7.6 L
    8.6 L

    120 km/h
    10.2 L
    9.6 L
    11.0 L

    230E

    Şehirİçi
    12.7 L
    12.7 L
    12.8 L

    90 km/h
    8.2 L
    7.7 L
    8.7 L

    120 km/h
    10.3 L
    9.6 L
    10.9 L

    230CE

    Şehirİçi
    13.1 L
    13.1 L
    12.8 L

    90 km/h
    8.2 L
    7.7 L
    8.7 L

    120 km/h
    10.3 L
    9.6 L
    10.9 L

    250

    Şehir içi
    14.8 L
    14.8 L
    14.5 L

    90 km/h
    9.0 L
    8.6 L
    9.5 L

    120 km/h
    11.4 L
    10.4 L
    11.9 L

    280E, 280CE

    Şehirİçi
    15.0 L
    15.0 L
    14.8 L

    90 km/h
    9.3 L
    8.5 L
    9.8 L

    120 km/h
    11.7 L
    10.7 L
    12.1 L




     W123 TARİHİ




  • W123 MODELLERİ:






     W123 TARİHİ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dtmmustafa -- 10 Şubat 2009; 20:10:38 >




  • .

     W123 TARİHİ
  • .

     W123 TARİHİ
  • BİLGİSİ OLAN ARKADAŞLAR LÜTFEN EKLENTİ YAPSIN HERKES FAYDALANMIŞ OLUR. SAYGILAR.
  • *** DH MERCEDES-BENZ YILDIZ TAKIMI *** NA KAYIT OLUN TÜM MERCEDES CİLERİN BULUŞMA YERİ.
  • Otomobilinizin Yaz Bakımı

    » Soğutma sistemini kontrol edin
    » Aracınızın soğutma suyunu gözden geçirin. Azalmışsa tamamlayın.
    » Hortumların sızıntı yapıp yapmadığını kontrol edin. Termostat, soğutma fanı, devirdaim pompası ve V kayışını denetleyin.
    » Klimanızın bakımını ihmal etmeyin. Yazın en çok ona ihtiyacınız olacak.
    » Klima gazının basıncını kontrol edin. Basınç azalmışsa yeniden dolum yaptırın.
    » Frenler ihmale gelmez.
    » Öcelikle fren hidroliğini kontrol edin gerekirse değiştirin.
    » Fren balataları ve fren disklerini de gözden geçirin aşınan parçaları yenisiyle değiştirin.
    » Motor yağına dikkat!
    » Motor yağı azalmışsa tamamlayın, eskimişse değiştirin.
    » Lastik basınçlarını kontrol edin.
    » Cam suyunu tamamlayın
    » Cam silecekleri ve fıskiyelerini kontrol edin gerekirse değiştirin. Eksilen cam suyunu tamamlayın.





  • arkadaşlar ben 123 kasa bir araç almak istiyorum alırken nelere dikkat etmeliyim
  • öncelikle kasa nın temizliğine dikkat edin motor ve şanzımanına mutlaka baktırın araçtaki aksesuarların çalışıp çalışmadığına bakın tek tek kontrol edin motor üfleme yapıyormu yağ yakıyormu mutlaka bakın döşemelerin fazla yıpranmış olmamasına koltuk yaylarının fazla deforme olup olmadığına bakın göğüste çatlak olup olmadığına yada orjinal göğsün üzerine sonradan giydirme yapılıp yapılmadığına bakın. saygılar.
  • Mustafa,

    123 kasanın biraz derli toplusu pahalı oluyor. Acaba ucuzlardan bir tane alıp bakımlarını kendimiz yapsak. orjinal parçalar bulabilirmiyiz? ve astarı yüzünü geçermi?
    özellikle ön konsol bulmak mümkünmü? fiyatı nedir?
  • TÜM PARÇALARINI ÇOK UYGUN VE RAHAT BİR ŞEKİLDE BULABİLİRSİNİZ.
  • w123 280e

     W123 TARİHİ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dtmmustafa -- 6 Ağustos 2009; 13:46:10 >
  • W123 SAHİBİ ARKADAŞLAR SORULARINIZI SORUNLARINIZI BURADA PAYLAŞIN.
  • Otomobilinizin Kış Bakımı

    Kış mevsimi sürücüler için en zorlu dönemdir. Öncelikle bu aylarda zamanda da otomobilinizin bakımını ihmal etmemeniz gerekir. Bu nedenle sizlere bir kaç faydalı öneride bulunmak istedim.

    Akü: Otomobilin bütün sistemlerinin güç kaynağı olan akü kış aylarının en çok baş ağrıtan parçası. Çünkü akü kış aylarında gerek farların, kaloriferlerin ve diğer elektrik ihtiyacı duyan sistemlerin çok çalışması nedeniyle daha fazla yük taşıdığı için özelliğini yitirebiliyor. Bu nedenle akünün voltaj ve şarj gücünü ölçmek gerekiyor. Akü kapağı açılarak saf suya ihtiyaç duyup duymadığını öğrenmek mümkün. Gerektiğinde biraz saf su ilave edilir.

    Antifriz: Artık yaz ve kış sürekli kullanılması önerilen antifriz radyatör soğutma suyunun donma ve ısınma derecesini düzenleyen bir kimyasal.
    Antifriz bomametresiyle radyatör suyundaki antifrizin etkisi ölçülür. Gerekirse soğutma suyuna biraz antifriz ilave edilir ya da su tamamen boşaltılarak yeniden antifriz ve su eklenir.

    Silecekler ve fıskiyeler: Yaz aylarında güneşin de etkisiyle deforme olan silecek lastikleri ve fıskiyeler çalıştırılarak kontrol edilmelidir. Eğer silecekler püskürtülen suyu iz bırakmadan temizliyorsa bir sorun yok demektir ancak iz bırakıyorsa lastiklerinin degiştirilmesi gerekiyor. Fıskiyeler de püskürtmede püskürtme yönünde bir sorun olup olmadığına göre ya temizlenmeli ya da ayarlanmalıdır.

    Farlar: Kışın erken kararan hava nedeniyle yaz aylarına göre farlar daha fazla kullanılır. Farlar, iyi bir görüş için gerek yükseklik gerekse yan açılar olarak kontrol edilmelidir. Bir sorun varsa gerekli ayarlar yapılmalı ve ampuller değiştirilmelidir.

    Lastikler: Otomobili ve dolayısıyla içindekileri yola bağlayan lastikler kış aylarında kilit rolü üstlenmektedir. Bu nedenle lastiklerin gözle ve ilgili cihazlarla diş derinliğinden yüzeyine kadar kontrolleri yapılmalıdır. Eğer lastikler kış koşullarında sorun çıkaracak gibi görünüyorsa mutlaka değiştirilmelidir.

    Frenler: Aracın güvenliğiyle ilgili bir önemli nokta da fren balataları. Bunlar kış öncesi kontrol edilir ve gerekiyorsa değiştirilmelidir.

    Motor yağı: Aracın kalbi olan motorun verimli çalışabilmesi için çok önemli bir rol üstlenen motor yağının da kış başlamadan önce kontrolünde fayda var. Eğer yağ çubuğun üzerinde belirtilen sınırların altındaysa mutlaka ekleme yapılmalı ya da periyodik değişim kilometresi geldiyse yağ değiştirilmelidir.

    Hava filtresi: Yanma odasına giden havanın süzgeci rolünü üstlenen hava filtresi yaz aylarında artan toz miktarıyla birlikte daha kısa ömürlü olabilir. Bu nedenle hava filtresi de kontrol edilerek gerekiyorsa değiştirilmeli ve yanmanın daha sağlıklı olması sağlanmalı.





  • alırken dikkat etmeniz gereken şeyler şunlardır:

    1) şase ve kaportada çürük kontrolleri (bu modellerde zaten çürük bulunur önemli olan çok fazla olmamasıdır.
    2) Direksiyon kutusunun durumu ( W123 lerin direksiyon sistemleri hastadır ve sıfırı da olmadığından en iyi durumdaki bulabildiğinizdir. Kusuru direksiyondaki boşluktur. )
    3) İç döşemelerin durumu, arabanın etrafını çevreleyen nikelajlarının sağlamlığına dikkat edin. Pahalı aksamlardır.
    4) Motor tiplerine göre durumları değişkendir. Örneğin 230E olan kara motorlu enjeksiyonlu versiyonlarda motor ömrü kısadır ama 5 vitesli ve de 136hp olduklaırndan daha keyiflidir.
    230 karbüratörlü versiyonların motor ömrü daha uzundur 4 ileri manuel viteslidir. Uzun km ler yaparlar.

    Bunların haricinde aracın arıza yapabilecek pek bir kısmı yoktur. Sabit bakımları ile uzun yıllar rahatlıkla binebilirsiniz.




  • http://www.sahibinden.com/sahibinden_masrafsiz_123_kasa_200_lpg_li_mercedes-14WQQaXQQ20269290WQQpXQQdisplayitem
    arkadaşlar bu araç için yorum yapabilir misiniz?
    ne yakar lpg ile,ilk araba olarak nasıl olur sizce?
    uğraştırır mı masraflarla falan?genel olarak yorum yaparsanız iyi olur , uzun uzun yazsanız daha iyi olur
  • ilana ulaşamıyorum
  • Kalmadı kimsede manda kasam benim yha satalı kaç yıl olduydu ö*zledimmm ne maceralarımız varrr ıh möchte çiğ köfte
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.