2009 yılında Google tarafından bir araştırma programı olarak başlatılan Waymo artık otonom araç dünyasında önemli şirketlerden biri haline gelmiş durumda. Geniş bir filoya sahip olan şirketin otonom araçları her gün 40 bin kilometrenin üstünde yol katediyor. Tabi bu mesafenin büyük bir kısmı test sürüşleriyle tamamlanıyor. Şirket geçtiğimiz yıldan beri ABD'nin Arizona eyaletindeki bazı şehirlerde, bölge halkının otonom araçları deneyimlemesi için ücretsiz test sürüşleri düzenliyor.
Şirket artık kazanç sağlamak istiyor
Tabi Waymo bugüne kadar gerçekleştirdiği sürüşlerle ciddi bir bilgi birikimine kavuşsa da bu sürüşler şirkete mali anlamda henüz pek bir şey katmış değil. Bu durumun farkına varan şirket yetkilileri Waymo'nun otonom sürüşünü ''ticarileştirmeyi'' planlıyor. Uzun vadede şirket otonom taksi filosuyla teknolojisini gelire dönüştürmeyi hedeflese de yetkililerin şu an aklında farklı bir fikir var: Otonom test sürüşlerini ücretli hale getirmek.
Financial Times'ın raporuna göre Waymo'nun ve Google'ın çatı şirketi olan Alphabet'te mali işlerden sorumlu yönetici Ruth Porat geçtiğimiz günlerde yatırımcılarla yaptığı toplantıda ilginç bir detay paylaştı. Porat, bazı müşterilerin şu anda otonom sürüşler için ücret ödediğini dile getirdi. Waymo'nun otonom sürüş teknolojisi Chrysler Pacifica Hybrid ve Jaguar I-Pace model araçlar üzerinde test ediliyor. Raporda, kaç müşterinin otonom sürüş için ne kadar ödediği ise yer almıyor.
Şirketin bu yeni ticarileştirme planı şu an ne aşamada belirsiz ancak halen bazı kişilerin otonom sürüşü ücretsiz deneyimleme şansına sahip olduğu belirtiliyor. Bununla birlikte şirket, yıl sonuna kadar otonom taksi filosunu hazır hale getirmeyi ve sürüşlerini gerçek manada ticarileştirmeyi amaçlıyor.
Otonom araç çok güzel fikir de bu fikri normal trafik akışına yedirmek için gerekli yasal ve teknik düzenlemelerin uygulamaya girmesi ne kadar sürer acaba.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme