Şimdi Ara

Xiaomi'nin sattığı otomobil başına zararı 5 bin dolara düştü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
865
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Xiaomi'nin sattığı otomobil başına zararı 5 bin dolara düştü
    Bu yıl normalde 76 bin SU7'yi sahipleriyle buluşturmayı hedefleyen Xiaomi, geçtiğimiz aylarda büyük bir sıçrayışla bu hedefini 120 bin adet olarak güncellemişti. Şimdi ise şirket yöneticisi Lei Jun, 2024 yılının sonuna kadar 130 bin araç teslim etmeyi planladıklarını dile getirdi.



    Elbette Xiaomi'nin bu hedef büyütme durumu karşılıksız değil. SU7 modelinin teslimat sürelerinde 6-7 aya varan kuyruklar oluşmuş durumda. Öyle ki şirket bu yüksek talebe yetişebilmek adına geçtiğimiz haziran ayında çift vardiya üretime geçiş yaptı. Böylece fabrikada her ay 20 bin adet SU7 üretiliyor. Uzmanlara göre Xiaomi bu performansla devam ederse önümüzdeki yıl 400 bin araç teslimatı yapabilir.



    SU7, tasarımı ve teknolojileriyle şimdiden hatırı sayılır bir hayran kitlesi kazanmış durumda. En büyük rakiplerinden biri olan Tesla Model 3'e göre daha ucuz olması da popülerliğinde büyük bir etken. Reuters'a konuşan bir analist, şirketin önümüzdeki yıl 400 bin araç teslimatı yapabileceğini belirtiyor. Bu da otomobil biriminin gelecek yıl Xiaomi'nin toplam gelirlerinin beşte birini oluşturabileceğini gösteriyor.



    Xiaomi'nin sattığı otomobil başına zararı 5 bin dolara düştü
    Satışlar yükselse de Xiaomi hala otomobil biriminden para kaybetmeye devam ediyor. Şirket üçüncü çeyrekte 207 milyon dolar zarar açıkladı. Elbette bu alanda da büyük bir gelişme söz konusu. Çinli üretici, ikinci çeyrekte sattığı her otomobilden 9 bin dolar zarar ediyordu. Bu değer üçüncü çeyrekte 5 bin dolar civarına kadar düştü.



    Ayrıca Bkz.Ekim ayında 209 bin 401 adet taşıtın trafiğe kaydı yapıldı



    SU7 Ultra versiyonunun gelişi elektrikli modelin popülerliğini daha da artıracak. Serinin en üstünde yer alan model üç elektrik motoruyla 1526 beygir güç üreterek 0-100 km/s hızlanmasını sadece 1.98 saniyede tamamlıyor. Xiaomi ayrıca önümüzdeki yıllarda biri menzil artırıcı elektrikli (EREV) olmak üzere iki yeni modelini de sahaya sürecek.









  • Türkiyede ucuz araba olmaz, o işi unutmak ve boşa heveslenmemek lazım. Adam ucuza verse bile 3 katı vergi ödeyip dengelersin. Bir de Çin'den ekstra %40 gümrük vergisi var.

    Anca diğer Çin firmaları gibi Türkiye'de montaj yapması lazım bu vergiden kaçınmak için, ama yine de ÖTV yüzünden her türlü pahalı olur. Türkiye'ye fabrika kuran firmaların

    araçlarının ilk fiyatları belli oldu, düşüş komik bir orandı. 1.3m'dan 1.2'ye düşmüştü galiba öyle birşeydi. Ucuz araba sadece yurtdışında olur, Türke yasak.

  • Ülkemizde satışa başlasın bak nasıl kâra geçerler.

  • faniseyler kullanıcısına yanıt
    Ne alaka kardeş o kârı devlet alıyor üretici değil

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • kraldostuz kullanıcısına yanıt

    telefonlar nasıl ülkemizde ucuz peynir ekmek gibi satılıyosa arabalarda gelsin satılsın demek istemiş doğru söylemiş


    xaiomi arabalar tr ye gelmeli

  • Hükümet üretenden daha fazla kazanıyor vergi yoluyla çünkü sarayın lambaları yanması gerek altın musluklardan zemzem suyu akması gerek.

  • Harbi rakiplerini bitirmek için zararına satıyorlar...

  • mavikıs M kullanıcısına yanıt

    Türkiyede ucuz araba olmaz, o işi unutmak ve boşa heveslenmemek lazım. Adam ucuza verse bile 3 katı vergi ödeyip dengelersin. Bir de Çin'den ekstra %40 gümrük vergisi var.

    Anca diğer Çin firmaları gibi Türkiye'de montaj yapması lazım bu vergiden kaçınmak için, ama yine de ÖTV yüzünden her türlü pahalı olur. Türkiye'ye fabrika kuran firmaların

    araçlarının ilk fiyatları belli oldu, düşüş komik bir orandı. 1.3m'dan 1.2'ye düşmüştü galiba öyle birşeydi. Ucuz araba sadece yurtdışında olur, Türke yasak.

  • Vain kullanıcısına yanıt
    Türkiyede üretim yapsa ne olacak?!! Görmedik mi Byd lansmanını! Ötv teviğinden yararlanan markanın araçları Ucuz olması gerekirken nırmal piyasa fiyatlarından girdi

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • matador_mirkhan M kullanıcısına yanıt

    Onu dedim zaten son cümlede, bizim için değişen pek birşey olmadı. Alınan vergi ile dengelediler her türlü.

    Sana bana maliyeti yine aynı, ucuz araba yine alamıyoruz. BYD Avrupaya ihraç ederken AB'nin %40 vergisinden kurtulur

    Avrupalı ağalarımız zaten ucuza kullanıyordu, Çinliler sayesinde daha da ucuza araç kullanır. Bizler kullanamayız.

  • Ben devlet vergi almıyor (kâr) demedim ki.

    BYD Seal U Çinde %13 vergi ve bayi karı ile yaklaşık 841bintlye satılıyor ama ülkemizde %10 gümrük v.+%30 ötv+%20 kdv kabaca 1.443 milyona satılması gerekirken 1.850ye satılacak(lansman fiyatı.) Yani ülkamizde araç fiyatları öyle şişkin ki kar etmemek mümkün değil.

  • 4S14N_HUNT3R kullanıcısına yanıt

    Ychpliler anladigi dil


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.