Şimdi Ara

Xperia Z Su Geçirdi | TELESERVICE | Tüketici Mahkemesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
69
Cevap
3
Favori
7.437
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar;

    Süreci yaşayanlar bilir.
    O kadar aramama rağmen sonuçlanmış bir mahkeme kararı bulamadım.
    Örnek teşkil eden bir karar elimde olsaydı işim çok kolaydı.
    Umarım mahkeme sonucu lehime biter ve benzer sorunu yaşayan diğer arkadaşlara bu kararın yararı olur...

    Bilmeyenler için kısaca süreç;
    1) Kısaca Xperia Z marka telefonum su aldı (çeşme altında yıkarken) arızalandı.
    2) Heyecan, telaş, sinir, stres, telefon trafiği... vs...
    3) Telefonu fatura fotokopisi ve arızayı açıklayan yazı ile Teleservice'e gönderdim (Ankara'ya).
    4) Ret edildi. 1.408 TL masraf çıkarıldı (Yenisi ile değişim ücreti).
    5) Sony Mobile'ı aradım. Ben bilmem eşim (Teleservice) bilir dediler.
    6) Sinir, stres, telefon trafiği vs derken.........
    7) Tüketici mahkemesine aşağıdaki linkteki dilekçeyi hazırladım.
    8) Tüketici hakem heyetine ekteki dilekçenin kontrollerini yaptırdım. (Tüm resimler renkli çıktı olacak)
    9) Dilekçeyi (aşağıda mevcut) Cuma günü 25/10/2013 HAKEM HEYETİNE teslim ettim. (Heyetten çıkan karar ile param ödenmezse mahkemeye başvuracağım)
    10)...
    11)...

    Linkteki dosya umarım işinize yarar (Kanıtlar hazır).
    (Google Drive Üzerinden)
    ---İNDİR---


    Dilekçe Güncelleme Tarihi: 23/10/2013 20:00 (Vers 01)
    "Dilekçe içerisinde Ek1-2-3-4-5-6 boş. O kısımları sizin belgeleriniz oluştururacak."



    ÖNEMLİ NOT:
    Konuyu sadece su kaçağı olarak düşünmeyin, zira tüm farklı arızalarda sadece dilekçe içeriğini değiştirmeniz yeterli.

    NOT:
    Dilekçeyi ve süreç hakkında bilgileri yaptığım her değişiklikte en kısa sürede güncellemeye çalışacağım.

    ***(Bu problemimde ve benzer stresli sorunlarımda bana yardımı olan tüm ForumDonanımhaber kullanıcılarına TEŞEKKÜR EDERİM. İyi ki böyle bir site ve ortam var...)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi osbournee -- 28 Ekim 2013; 20:20:22 >







  • Mahkeme sonuçları için rezerve...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi osbournee -- 23 Ekim 2013; 9:38:58 >
  • Teleservice nedir arkadaş böyle herkes şikayetçi bu firmadan yazini ve paylaştığin belgelere tek tek baktim kapaklari kapali iken su aldiysan kesinlikle bu davayi kazanirsin sen.ve senin gibi çok arkadaş bu yüzden tüketici heyeti ve mahkeme ile uğraştı kesinlikle kazanacağına eminim ve çok geçmiş olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kapakları kapalıyken su alan telefonlar için bir kanıt yok. 4 tane renk değiştiren yeri gösteriolar ama tek kanıt vakum testi ama maalesef bu şereften yoksun firmalar bunu ülkemizde yapmadıklarından çok fazla xperia z mağduru var. evet yurt dışında bu test yapılırken sony türkiye neden bu testi zorunlu kılmaz??? veya onca şikayete rağmen neden hala bu testi yaptırtmaz??? bir düşünün benim ulaştığım sonuç sony türkiye ülkemize hatalı ürünleri kakalıyor. başka açıklaması olan var mı?
    sony türkiye maalesef rezil bir yönetimdedir. sony ericsson zamanndaki aptallıklar devm etmektedir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uraltay85 -- 23 Ekim 2013; 10:23:19 >
  • size katılıyorum sonuna kadar haklısınız su geçirmez deyip de su geçiriyorsa bu işi anca mahkeme çözer vakum testi demişsiniz inanın bana bu test yapılsa siz gene zararlı olursunuz. Aynı cihazdan bende aldım ben çok beğendim sadece fotoğraf çekimleri hariç neyse ama hiç suya sokmadım gerek duymadım fantezi olarak gördüm hep yani üretici bana bu su geçirmez dese bile be o cihazı suya sokmam 1000 tanesi su geçirmez şans ya benim ki geçirir sonra işte sonuç ortada uğraş dur. bence sizler de suya sokmayın arkadaşım ne işi var telefonun suda ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tarikki

    size katılıyorum sonuna kadar haklısınız su geçirmez deyip de su geçiriyorsa bu işi anca mahkeme çözer vakum testi demişsiniz inanın bana bu test yapılsa siz gene zararlı olursunuz. Aynı cihazdan bende aldım ben çok beğendim sadece fotoğraf çekimleri hariç neyse ama hiç suya sokmadım gerek duymadım fantezi olarak gördüm hep yani üretici bana bu su geçirmez dese bile be o cihazı suya sokmam 1000 tanesi su geçirmez şans ya benim ki geçirir sonra işte sonuç ortada uğraş dur. bence sizler de suya sokmayın arkadaşım ne işi var telefonun suda ?

    vakum testi ile haklılığım ortaya kesin kez çıkacaktı.
    bu sadece bende olan bir şey değil yurt dışında örnekleri var ve hatta yurt dşı kullanıcıları anketler düzenlemişler telefonun paneli kalkıp su geçirenler ve hangi üretimlerin panelinin kalktığı hakkında bir veri bankası bulunmakta.
    biz bu telefonları ip 57 standartlarına güvenerek aldık. nediyor o standartlarda 1 metre suda 30 dakika. bana bu iddaa ile satılan telefonu ki işim gereğide dayanıklı olsun diye aldığım telefonun şartları bana karşılamak zorunda. bu şartlar altında o telefonlar her yerde bozulabilir ister deniz dalgasıyla ister bardak dökülmesiyle. boğazın altındaki reklam ile ürün tanıtımında (ki burda bile telefonu denize soktuktan snra tatlı su ile yıkayın demesine ne diyorsunuz?) veya müdürlerinin su geçirmez demesiyle (müşteri hizmetleri ise su geçirmez değil efendim suya dayanıklı der. demekki müdürleri yalan söylüyor bu da ayrı suç) telefonu satmasını bilenler bu telefonlarında arkasnda durmak zorunda.




  • uraltay85 U kullanıcısına yanıt
    evet sen haklısın ben haksızsın demiyorum ama sizi zor bir süreç bekliyor allah yardımcınız olsun
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Ben de işim gereği sırf IP57 sertifikası var diye aldım desem yeridir.
    Yalnız Sony Türkiyenin gidişatı iyi değil. Çok mağdur var ve ben tüketici mahkemesi sonuçlansın ardından mahkeme kararı ile birliktehttp://www.rok.org.tr sitesi üzerinden Reklam Özdenetim Kuruluna da şikayette bulunacağım, hatta ayrı bir dava açıp tazminat hakkım var mı onu araştırıyorum şuan...

    Tüm bu süreçleri de diğer mağdurların en kolay ve sade şekilde gerçekleştirebilmesi için burda paylaşacağım..
    Bir çok kez elektronik aletim arızalandı ve bir çok kez servis ile muhattap oldum ancak bir servis bu kadar mı kötü olabilir. Sony bu sefer yaş tahtaya bastı.

    Dilerim hakkı yenenler haklarını sonuna kadar ararlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi osbournee -- 23 Ekim 2013; 11:48:29 >




  • Teleservice sorunlu bir firma, Sony Türkiye içinde de sorunlu olduğu bilinen ve değiştirilmek istenen bir firma. Hatta teleservice kişisel olarak ağız dolusu küfredebileceğim de aşağılık ve gereksiz bir firma. Ancak maalesef Teleservice ve Sony'nin güçlü bir uluslararası anlaşması varmış, onun süresi bitene kadar (Sanırım 2014 2. çeyreği) Sony telefonlar teleservice'te. Sonra kurtulacağız inşallah. Size de geçmiş olsun ayrıca.
  • Geçmiş olsun.Bir sony sahibi olarak süreci izliyorum.
  • telefonun yazılımı güzel eyvallah. Hatta sony cephesinden bana gelen son maille sinirden telefonun o iddaada bulunduğum kalkık yerinden tırnağım sayesnde actım arkasına bide ben bakayım dedim. Bana test yapığını söyleyen şerefli kurum hangi testi yaptı dersiniz bence hiç bişi telefonun sadece kapağını acıp takmışlar yav onu bn bile yapabiliormuşum. :) snra bi telefoncuya gösterdim hani dirilir mi bu diye abi randıman alamazsın dedi ki içindeki koruyucu demiri gbi şeyi söktüydü. Mhkemeler skntılı bu ülkede bu hakem heyetleride üstünde çok yük ve sıkıntı olan mahkemeler için kuruldu. Fakat gümrük ve ticaret bakanı hakem heyeti limitlerini yükseltecek ben o zaman başvuracağım 1850tl lik cihaza bakmıyorlar çünkü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osbournee

    Ben de işim gereği sırf IP57 sertifikası var diye aldım desem yeridir.
    Yalnız Sony Türkiyenin gidişatı iyi değil. Çok mağdur var ve ben tüketici mahkemesi sonuçlansın ardından mahkeme kararı ile birliktehttp://www.rok.org.tr sitesi üzerinden Reklam Özdenetim Kuruluna da şikayette bulunacağım, hatta ayrı bir dava açıp tazminat hakkım var mı onu araştırıyorum şuan...

    Tüm bu süreçleri de diğer mağdurların en kolay ve sade şekilde gerçekleştirebilmesi için burda paylaşacağım..
    Bir çok kez elektronik aletim arızalandı ve bir çok kez servis ile muhattap oldum ancak bir servis bu kadar mı kötü olabilir. Sony bu sefer yaş tahtaya bastı.

    Dilerim hakkı yenenler haklarını sonuna kadar ararlar...

    02.10.2013 Tarihinde bende xxxx modeli için Tüketici Mahkemesine başvurdum.Gerçi yeni telefonu verdiler ama ben almıyorum geleli vatan computer'a 1 hafta oldu. (davayı açtıktan takriben 1,5 hafta sonra aradılar) . Bu işi mahkemede çözümleyecem her ne şart olursa olsun :)

    Bu arada sormak istediğim bi konu var. Mahkemeye başvuralı yakşalık 2,5 hafta oldu tatilleri saymazsak ben dava ile ilgili bi gelişme hala göremedim. UYAP yargı ağı sisteminden kontrol ediyorum hiç bir gelişme yok bunun böyle olması normal heralde ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi efendy1453 -- 11 Kasım 2013; 12:27:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: efendy1453

    quote:

    Orijinalden alıntı: osbournee

    Ben de işim gereği sırf IP57 sertifikası var diye aldım desem yeridir.
    Yalnız Sony Türkiyenin gidişatı iyi değil. Çok mağdur var ve ben tüketici mahkemesi sonuçlansın ardından mahkeme kararı ile birliktehttp://www.rok.org.tr sitesi üzerinden Reklam Özdenetim Kuruluna da şikayette bulunacağım, hatta ayrı bir dava açıp tazminat hakkım var mı onu araştırıyorum şuan...

    Tüm bu süreçleri de diğer mağdurların en kolay ve sade şekilde gerçekleştirebilmesi için burda paylaşacağım..
    Bir çok kez elektronik aletim arızalandı ve bir çok kez servis ile muhattap oldum ancak bir servis bu kadar mı kötü olabilir. Sony bu sefer yaş tahtaya bastı.

    Dilerim hakkı yenenler haklarını sonuna kadar ararlar...

    02.10.2013 Tarihinde bende xperia z modeli için Tüketici Mahkemesine başvurdum.Gerçi yeni telefonu verdiler ama ben almıyorum geleli vatan computer'a 1 hafta oldu. (davayı açtıktan takriben 1,5 hafta sonra aradılar) . Bu işi mahkemede çözümleyecem her ne şart olursa olsun :)

    Bu arada sormak istediğim bi konu var. Mahkemeye başvuralı yakşalık 2,5 hafta oldu tatilleri saymazsak ben dava ile ilgili bi gelişme hala göremedim. UYAP yargı ağı sisteminden kontrol ediyorum hiç bir gelişme yok bunun böyle olması normal heralde ?


    Valla ben de az önce tüketici hakem heyetine uğradım. Dilekçeyi kontrol ettirdim. Bu gece düzeltmeleri yapıp en son güncel halini buraya ytükleyeceğim. Bedelin 1.100 kusur lirası için başvuracaklarını gerisi için mahkeme ile çözüleceğini söylediler. Tam anlayamadım ama hemen işe dönmem gerektiği için Cuma ya da Pazartesi uğrayacağımı söyledim. O gün o konuya tam olarak hakim olabilirim. Mahkeme yanlış bilmiyorsam 3 ay içerisinde karara bağlanmak zorunda. Sen direk mahkemeye mi başvurdun? Hakem heyeti üzerinden mi başvurdun?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: osbournee

    quote:

    Orijinalden alıntı: efendy1453

    quote:

    Orijinalden alıntı: osbournee

    Ben de işim gereği sırf IP57 sertifikası var diye aldım desem yeridir.
    Yalnız Sony Türkiyenin gidişatı iyi değil. Çok mağdur var ve ben tüketici mahkemesi sonuçlansın ardından mahkeme kararı ile birliktehttp://www.rok.org.tr sitesi üzerinden Reklam Özdenetim Kuruluna da şikayette bulunacağım, hatta ayrı bir dava açıp tazminat hakkım var mı onu araştırıyorum şuan...

    Tüm bu süreçleri de diğer mağdurların en kolay ve sade şekilde gerçekleştirebilmesi için burda paylaşacağım..
    Bir çok kez elektronik aletim arızalandı ve bir çok kez servis ile muhattap oldum ancak bir servis bu kadar mı kötü olabilir. Sony bu sefer yaş tahtaya bastı.

    Dilerim hakkı yenenler haklarını sonuna kadar ararlar...

    02.10.2013 Tarihinde bende xperia z modeli için Tüketici Mahkemesine başvurdum.Gerçi yeni telefonu verdiler ama ben almıyorum geleli vatan computer'a 1 hafta oldu. (davayı açtıktan takriben 1,5 hafta sonra aradılar) . Bu işi mahkemede çözümleyecem her ne şart olursa olsun :)

    Bu arada sormak istediğim bi konu var. Mahkemeye başvuralı yakşalık 2,5 hafta oldu tatilleri saymazsak ben dava ile ilgili bi gelişme hala göremedim. UYAP yargı ağı sisteminden kontrol ediyorum hiç bir gelişme yok bunun böyle olması normal heralde ?


    Valla ben de az önce tüketici hakem heyetine uğradım. Dilekçeyi kontrol ettirdim. Bu gece düzeltmeleri yapıp en son güncel halini buraya ytükleyeceğim. Bedelin 1.100 kusur lirası için başvuracaklarını gerisi için mahkeme ile çözüleceğini söylediler. Tam anlayamadım ama hemen işe dönmem gerektiği için Cuma ya da Pazartesi uğrayacağımı söyledim. O gün o konuya tam olarak hakim olabilirim. Mahkeme yanlış bilmiyorsam 3 ay içerisinde karara bağlanmak zorunda. Sen direk mahkemeye mi başvurdun? Hakem heyeti üzerinden mi başvurdun?

    Bende senin yaptıklarının birebir aynısını yaptım Mahkemeye vermeden 1 gün önce hakem heyetine gittim neyse dilekçe fln yazdım ordaki adam bana mevlayı sordu yüksek olduğundan icrailik bir işlem yapamassın dedi sadece delil niteliğine geçer dedi. İşin entereasan yanı adama sorduğumda elimde delil var onları vericem dedim gerek yok dedi bana.Ertesi gün işte İstanbuldaki Bakıköy adliyesine gidip başvurumu yaptım.

    Benim durum seninkinden çok farklı bu arada benim telefonda ekran dalgalanması vardı verdim servise küfür eder gibi yapılmış göstererek 1 ay sonra geri gönderdiler.Neyse ben tekrar geri gönderdim bu sefer telefonun değişime girdiği 30 gün fln aşağı yukarı bekledim sonunda dayanamayıp mahkemeye verdim.

    Ayrıyetten bişe sormak istiyorum ben servise verene kadar interntteki servis süreçlerinin bütün ayrıntısını yazıcıdan çıktı alarak elimde delil olarak sakladım + vatan bilgisayara vermiştim telefonum oranın bilgi sisteminden yaklaşık 6 sayfa servis hareket dökümü aldım ıslak imza yok bunlarda ama delil niteliğine geçer heralde




  • Konuyu takip etmekteyim zira benim telde kamerada leke sonucu bugün servise ulaştı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efendy1453



    Valla benim deliller arasında internet çıktısı vardı. Evet onlar delil niteliğine geçer. Üzerlerinde iş emri numaraları var, herhangi ayrıntılı bir incelemede Teleservice'e ait ERP sistemi üzerinden o iş emri numarasına ait süreçleri görebilecekler. Yasal olarak senin telefonun servise girişi çıkışı ve iş emri numarası var. Ayrıntıyı şirketten talep edebilirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi osbournee -- 23 Ekim 2013; 14:33:49 >
  • Hocam umarım olumlu bir sonuç alırsınız hazırlığınız güzel olmuş.
  • Arkadaşlar dilekçe güncellenmiştir "Ver01". Hakem heyetinin söylediği değişiklikleri yaptım.

    9. süreçte:
    9) Dilekçeyi (aşağıda mevcut) Cuma günü HAKEM HEYETİNE teslim edeceğim. (Heyetten çıkan karar ile param ödenmezse mahkemeye başvuracağım)

    Hakem heyetindeki yetkili kişi bu şekilde sürecin daha kısa sürebileceğini belirtti. Bilir kişi telefonu daha sonra beni arayarak istiyormuş. Götürüp hakem heyetine ya da söylediği yere kontroller için teslim ediyormuşum. Kısaca heyette yapılan işlemler tamamlanıp olumlu karara bağlanırsa mahkemede bu işlemler tekrar yapılmaz sadece heyetin verdiği karar baz alınırmış. O sebepten sirek heyete başvurup karara göre mahkemeye başvuru yapacağım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi osbournee -- 23 Ekim 2013; 20:11:07 >
  • kardeş bende teleservis mağduruyum ankaraya gitti geldi telefonum
    ts2000 e şöyle bişey koymuşlar
    suya bile sokmadım telefon mobil veri bağlanmıyordu bu nedenle yolladım 0 hasar vardı
    ne edecem ben de mi başvurayım hakem heyetine
     Xperia Z Su Geçirdi | TELESERVICE | Tüketici Mahkemesi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yigitaga32

    kardeş bende teleservis mağduruyum ankaraya gitti geldi telefonum
    ts2000 e şöyle bişey koymuşlar
    suya bile sokmadım telefon mobil veri bağlanmıyordu bu nedenle yolladım 0 hasar vardı
    ne edecem ben de mi başvurayım hakem heyetine
     Xperia Z Su Geçirdi | TELESERVICE | Tüketici Mahkemesi

    Kardeşim yerse hesabı yapmışlar sana hakem heyeti ile işi çzersin ama biraz uzun sürer onu söyleyeyim 3 ay hakem heyeti kararı için bekleyen sonra karar senin lehine çıkarsa peşinden mahkmeye başvurucan sonra bi 2 ayda ordan bekleyecen. Direkt mahkemeye başvurman daha mantıklı
    Telefonu ne zaman aldın ve ne zaman servise verdin tarih verebilcen mi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi efendy1453 -- 24 Ekim 2013; 2:40:13 >




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.