Şimdi Ara

XPERIA Z SU GEÇİRMESİ ve kapı gibi kanıt

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
1
Favori
1.755
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. Nisan ayında aldığım cihazı 10 kere suya sokmuşudur ve bir kere havuzda çekim yapmıştım ve hiç sorun yoktu. Geçen gün musluk altında yıkayayım dedim ve olan oldu. Önce telefon sim kartı reddetmeye başladı, ardından baktım kamera merceği buharlaşmış ve ekranın birçok yanı bulanıklaşıp rengi gitmişti. Daha sonra cihaz kendi kendine kapanıp açılmaya başladı ve son olarak bozuk bir marş motoru gibi 50 kere kontağa bastıktan sonra açılıyor ve tekrar kapanıyor.
    Telefonun kapakları %100 kapalıydı.
    DH'de okuduklarım şok etti beni. Servis millete 600'den - 1400 tl'ye kadar fatura çıkarıyormuş.
    Neyse, dedim ki kendime, bu sony daha önce Xperia S'te ayıplı çıkmıştı, demek ki bunda da vardır bir yamukluk.
    Başladım araştırmaya...ve işte çözümü buldum. XperiaBlog denilen sitede milletin aynı sorunla karşılaştıkları gödrüm.
    Meğerse telefonun arka tarafında ki sol üst köşede cam 1-2mm yukarı kalkmış ve bu su geçirmez bir telefon için kritik tabi ki. Tel bir kere bile düşmedi, gözüm gibi baktım.

     XPERIA Z SU GEÇİRMESİ ve kapı gibi kanıt XPERIA Z SU GEÇİRMESİ ve kapı gibi kanıt XPERIA Z SU GEÇİRMESİ ve kapı gibi kanıt

    Şimdi size sormak istediğim şudur:
    Elimdeki bu kapı gibi ispatlarla birlikte servise mi gideyim (Sony Eurasia) yoksa direk tüketici mahkemesine başvurabiliyor muyum? Bu servislerin ne mal olduğunu bildiğim için kullanıcı hatası diyeceklerinden %95 eminim.

    Şimdi serviste arka camı sökseler o 1-2 milimetrik ara kapattıkları zaman ortadan kalkacak ve sonra hiç bir şey ispatlayamam. Sizce böyle bir durumda nasıl davranılmalı? Şimdiden teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adanalihorozcuk -- 10 Ağustos 2013; 10:22:16 >







  • Sonuna kadar haklısın, aynı durum bendede var benimki yurtdışı ve şuan çalışıyor o yüzden üstüne gitmedim ama garantili bir cihaz olsa sonuna kadar hakkımı arardım, ilk önce servise bu fotolarla birlikte başvur hatta sendekininde fotosunu çek eğer sonuç çıkmazsa o zaman tüketici mahkemesine git, bu arada kimsede gelip suya neden soktun muhabbeti yapmasın başına gelmeyenlerin bu muhabbeti sıktı artık, babanızın fabrikası değil savunup durmayın fabrikasyon hata var bu durumu yaşayanların cihazlarında.
  • tayfunay kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler tayfunay. İyi ki Teknosa'dan almıştım cihazı, bir ara paralel ithalat düşünüyordum çünkü.
    Peki bu Sony Eurasia'nın servisi Ümraniyede mi oluyor? Kutuda Onur ofis park plaza / Ümraniye diyor. Servis merkezi o mu oluyor yoksa sadece pazarlama departmanı mı?
    Küçükçekmece'den biraz uzak. Varsa bilgisi olan paylaşsın lütfen.
  • Servis konusunda hiç bilgim yok maalesef, bilgisi olan arkadaşlar yazacaktır muhakkak.
  • Servis Ankara'da.
    Teleservice / Ankara olarak yurtiçi kargo ile karşı ödemeli gönderebilirsiniz.Fatura fotokopisi ya da ikinci nüshası ve garanti belgesini hatta mümkünse tüm aksesuarlarını orjinal kutu ile göndermenii tavsiye ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WEZANGO

    Merhaba arkadaşlar. Nisan ayında aldığım cihazı 10 kere suya sokmuşudur ve bir kere havuzda çekim yapmıştım ve hiç sorun yoktu. Geçen gün musluk altında yıkayayım dedim ve olan oldu. Önce telefon sim kartı reddetmeye başladı, ardından baktım kamera merceği buharlaşmış ve ekranın birçok yanı bulanıklaşıp rengi gitmişti. Daha sonra cihaz kendi kendine kapanıp açılmaya başladı ve son olarak bozuk bir marş motoru gibi 50 kere kontağa bastıktan sonra açılıyor ve tekrar kapanıyor.
    Telefonun kapakları %100 kapalıydı.
    DH'de okuduklarım şok etti beni. Servis millete 600'den - 1400 tl'ye kadar fatura çıkarıyormuş.
    Neyse, dedim ki kendime, bu sony daha önce Xperia S'te ayıplı çıkmıştı, demek ki bunda da vardır bir yamukluk.
    Başladım araştırmaya...ve işte çözümü buldum. XperiaBlog denilen sitede milletin aynı sorunla karşılaştıkları gödrüm.
    Meğerse telefonun arka tarafında ki sol üst köşede cam 1-2mm yukarı kalkmış ve bu su geçirmez bir telefon için kritik tabi ki. Tel bir kere bile düşmedi, gözüm gibi baktım.

     XPERIA Z SU GEÇİRMESİ ve kapı gibi kanıt XPERIA Z SU GEÇİRMESİ ve kapı gibi kanıt XPERIA Z SU GEÇİRMESİ ve kapı gibi kanıt

    Şimdi size sormak istediğim şudur:
    Elimdeki bu kapı gibi ispatlarla birlikte servise mi gideyim (Sony Eurasia) yoksa direk tüketici mahkemesine başvurabiliyor muyum? Bu servislerin ne mal olduğunu bildiğim için kullanıcı hatası diyeceklerinden %95 eminim.

    Şimdi serviste arka camı sökseler o 1-2 milimetrik ara kapattıkları zaman ortadan kalkacak ve sonra hiç bir şey ispatlayamam. Sizce böyle bir durumda nasıl davranılmalı? Şimdiden teşekkürler.

    Dostum senin başına gelenlerin aynısı banada geldi. Aynı olayları yaşadım. Sen musluk altında ben denizde yaşadım. Sana tavsiyem telefonun imei numarası görünecek şekilde televizyonun karşısında bir yere koy, televizyondan konuğu olan CANLI bir yayın aç ve detaylı bir videoya çek.Önce imei sorgula imei görünsün ama video boyunca, sonra kapakları filan aç ordaki beyaz filtre renk değiştirmişmi bi bak ama önce eğer beyaz ise detaylıca çek videoyu.

    Yani her ayrıntısını çek ve o videoyu sakla. Telefonun her kusurunuda çek. Sonra "DEĞİŞİM" talebi ile telefonu aldığın yere gönder yazılı bir açıklama imzan filan olsun ama dediğim gibi değişim talebini belirgin bir şekilde yaz oraya belirt bunu tamir istemediğini filan. Sen direk gönderme teleservice sakın. Dediğim gibi yap.

    Sonra sana fatura çıkarırlarsa telefonu hiç alma servisten direk video filan tüketici hakem heyetine git direk :)

    Benimki daha sonuçlanmadı başta bunları yapmadım ben. Acele ettim servise gönderdim yalnız ben telefonu iyice temizledim. Su geçirdiği filan belli değil fakat tamir edilip geldi, ama anakarta su girdi bir kere iflah olmaz daha. Bende farklı yollarla olayın peşini kovalıyorum :)




  • VGenovese kullanıcısına yanıt
    Böyle detaylı bir cevap için teşekkürler. Şimdi ben bu cihazı Teknosa'dan aldım, mağazaya mı götüreyim yoksa direk ümraniye Sony eurasia'ya mı veya herhangi bir sony center'a mı?

    Benim 4 kapaktan 3'ü kırmızı şerit. Bunlar şimdi kesin buna dayanarak kullanıcı hatası diyecekler. Zaten kapatmayı unutsaydım hepsini mi açık bırakırdım? Hele ki sim kart yuvasını..bir kere açmıştım telefonu aldığımda. Sony'ye güvenim kalmadı artık, para iadesi talep edip bir iphone 5 alıcam.
    Hocam bir de bu tüketici mahkemesi olayı çok uzun ve yorucu bir süreç midir?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • hayretle bu konulari takip ediyorum.Özellikle telefonu bu özellikle satan bir firma sonrada böyle yan çizsin.Bu telefona cart curt diyene kadar neden bogazda tekneye bağlayıp tanıtım yaptın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle geçmiş olsun umarım doğru işlemleri yaparsınız ve mağdur olmadan bu sorunu halledersiniz. Benim merak ettiğim bir şey var, o 1-2 mm lik açıklık siz telefonu ilk aldığınız günden beri var mıydı yani daha önce farkettiniz mi yoksa telefon su aldıktan sonra mı orası öyle kalktı?
  • Bende hayret icindeyim. Sony icin de bir o kadar uzgunum. Magdur kullanicilar ve acilan konulari okuyan insanlar Sony den uzaklasmaya ve getirdigi yeniliklerin saglikli calismadiklarini dusunmeye baslarlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • **BlackTower** kullanıcısına yanıt
    Sağolun. Açıklığı su aldıktan sonraki gün gördüm. Daha doğrusu internette Xperia Z'lerin su aldığını yazan bir makale okudum ve kendi cihazımı kontrol ettiğimde bende aynı sorun olduğunu farkettim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WEZANGO

    Böyle detaylı bir cevap için teşekkürler. Şimdi ben bu cihazı Teknosa'dan aldım, mağazaya mı götüreyim yoksa direk ümraniye Sony eurasia'ya mı veya herhangi bir sony center'a mı?

    Benim 4 kapaktan 3'ü kırmızı şerit. Bunlar şimdi kesin buna dayanarak kullanıcı hatası diyecekler. Zaten kapatmayı unutsaydım hepsini mi açık bırakırdım? Hele ki sim kart yuvasını..bir kere açmıştım telefonu aldığımda. Sony'ye güvenim kalmadı artık, para iadesi talep edip bir iphone 5 alıcam.
    Hocam bir de bu tüketici mahkemesi olayı çok uzun ve yorucu bir süreç midir?

    Hocam sizin kapaklar kırmızı olması sıkıntı ama çok alternatifiniz var. Eğer elden verme imkanınız varsa direk servise elden verin, hatta yakınınızda Sony Center varsa mağduriyetinizi anlatın. O kapaklar buharla bile pembeleşebilir normal, talihsizlikde denebilir malesef...

    Ama siz eğer imkanınız varsa Sony Center'a gidin yoksa elden verebiliyorsanız direk servise verin oda yoksa teknosaya verin, öncelik sıranız benim yazdığım gibi olsun. Sonucu bekleyin, eğer kullanıcı hatası çıkarda fatura biçilirse bir avukatla beraber güzel bir dilekçe hazırlayın ( Sony'nin Facebook sayfasında havuzda çekim yapmaya su altı çekimi yapomaya vs yöneltiliyor, reklamları öyle...) yanıltıcı reklam konusunu avukatla dilekçede iyice belirtip tüketici haklarına gidin. Olumlu sonuç alacaksınızdır, lehinize çıkan sonuç olursa (ki öyle oluyor genelde, kaybeden daha olmadı, inşallah sizdede olumlu sonuçlanır) avukat parasınıda firmaya ödetirsiniz. Sürekli servise telefon açmayıda ihmal etmeyin hocam rahatsız edin ama tavsiyem sabırlı olun ve sakinliğinizi koruyun tatlı sert konuşunki işi yokuşa sürmesinler size zaman kazandırır.

    İnşallah bende olumlu cevap alırım, sizde olumlu yanıt alırsınız servisten, malesef teleservice çok lanet bir firma. Sony teleservice'ten çekilmeli...

    Ayrıca dediğim adımları izlemeniz size oldukça zaman kazandırır. 3-4 aya kadar sürmekte malesef bu süreç fakat o telefonu değiştirmek veya bedel iadesi alabilmek için en kısa yol bu, 3 kez servise gönderseniz bile değiştirmemek için yokuşa sürüyorlar ve yine aynı zaman kaybı alıyor, bu yöntemle kesin sonuç alırsınız gibi görünüyor, örneği çok.




  • Küçük bir ayrıntı değişim işlemi için Ankara'daki servis ilgileniyor fakat siz uğraşmayın onla İstanbul'daysanız ordakilerle muhattap olun bırakın onlar göndersinler siz risk almayın
  • VGenovese kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkürler yardım için. Umarım sizinki olumlu sonuçlanır. Pazartesi başlayacak bu uzuun süreç...
  • Öncelikle geçmiş olsun umarım servis sıkıntı çıkarmaz.
  • İnşallah hocam, ne demek ya insanlar mağdur olmasın yeterki. Dediğim gibi sabır sabır sabır. Benim gibi sabırsızsanız işiniz zor :)

    Burdan bu sorunları yaşayan arkadaşlara diyorum ki, bu olayların en büyük suçlusu biz kullanıcılar, çünkü bilinçsiz davrandık, her ne kadar üretici firma yanıltıcı reklam yapmış olsada bu cihaz su geçirmez değil suya dayanıklıdır, bunu bile bile bir hata yaptık, inşallah başkaları sorun yaşamaz. İnşallah bizlerde olumlu sonuç alırız...
  • O açıklık fabrika hatası gibi duruyor ben de yok mesela, onu kanırlayacak şekilde mahkemeye gidin değiştirirler yenisiyle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Xperia z ultra da ayni sorun olabilir mi ki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün Marmara Forum Sony Center ve Teknosa'ya gittim. Onlar Cevahir AVM'deki Cihan Elektroniğe yönlendirdiler. Nerden verirseniz verin cihazı hepsi oraya gidip ordan Ankaraya gönderiliyormuş.
    Tüm gelişmeleri bu konudan aktaracam, umarım birisinin işine yarar.
  • Zamanla oluşan bir açıklık söz konusu evet. İlk aldığımda telefon taş gibiydi, her köşesi simetrik, hiçbir yerinde ayrık falan yok.. Defalarca suya soktum, deniz,havuz.. Bilmiyorum sebebini, ısınmadan mıdır yoksa suyun etkisi midir. Bazı kısımlarında kabarmalar,açılmalar oluştu. Su alması yakındır yani Mesela dün süs havuzuna düştü elimden ve 10 dakika kadar 60-70 cm derinlikte bekledi. Çıkarttığımda hoparlörün bulunduğu köşede bir kabarma farkettim. Ayrıca arka kasada köşelerde açıklıklar oluştu zamanla. Flaşı el feneri olarak açtığımda farkediliyor bu açılmalar.. Çıkıpta 2000 liralık telefonu niye suya sokuyorsunuz diyorlar. Sony Boğaz'da video çekmeseydi bu telefon bu kadar satmazdı. Birçok insan bu videoya güvenerek telefonu aldı. Şimdi gereğini de yapmalı o halde Sony...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.