Şimdi Ara

Xperia Z Su Geçirmesi ve Tüketici Hakem Heyeti Ücret İadesi Süreci (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
326
Cevap
17
Favori
25.605
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar geçenlerde öylesine ne olur ne olmaz diye belki değişim olur diye telefonumu elden servise verdim.
    bikaç günlük bekleme sonucunda bugün mesaj geldi. telefon değişim için yeni cihaz beklemektedir diyordu.
    bu hafta içinde haber gelip de eğer yeni telefon alırsam servisten haliyle hakem heyetinden şikayetimi geri alacağım.

    tabi yaşamış olduğum bu durum da gerçekten ilginç değil mi? :)
  • senin ki iyimiş şanslıymışsın biz ne yapalım yukarıda durumumu anlattım
  • firmanin zaten satislar kotu 1.1 milyar dolar zarar etmis olm yapmayin lan.

    gidin yenisini alin arkadas japonlari severim bu yaptiginiz ayip.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • japonları sen seviyon parayı da biz seviyoz 1400 tl ver 1 sene kullan cihaz açılmasın sen olsan ne yapardın?
  • sonunda kazandım ama biraz karışık benimki si aldığım bayiye gidiyorum kvk gö nderecek diyor kvk yı arıyorum kararda bizim adımız yoksa biz gönderemeyiz diyor tüketici hakları da uığraş ma icraya ver diyor aradakaldım :)
     Xperia Z Su Geçirmesi ve Tüketici Hakem Heyeti Ücret İadesi Süreci
  • illa tam ismi yazması mı gerekli sanki, sonuç kısmında kararda yani hiçmi ilgili satıcı firma gibi bişi yazmıyor?
    buna benzer yazı varsa bence firma isminin yazmasına gerek yok zaten kvk ya hitap eder.

    Karar kısmını buraya yazar mısın merak ettik
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SuCh
    garantili 1848,99TL ücretle siyah xperia z satın aldım. yaklaşık bir ay kullandım ve bu sürede bol bol suya soktum.




    telefonlar genelde IP57-IP55 sertifikasına sahip oluyor burda İlk rakam olan 5, cihazın normal şartlarda karşılaşabileceğiniz miktarda toza karşı dayanıklı olduğu ancak tamamen geçirmez olmadığı anlamına gelir. İkinci rakam olan 7 ise, cihazın kısa süreli suya girmeye yani su birikintisine düşmeye karşı dayanıklı olduğu anlamına geliyor.

    yani su geçirmez anlamına gelmiyor. Reklamda su geçirmez deniyorsa sony'nin ayıbıdır, eğer kasten yapılmışsa şerefsizliğidir.
    sizin telefonunuzu bol bol suya sokmanız sizin bilgisizliğinizden kaynaklanıyor.
    hakem heyetinin kararı ise iş bilmez sözde adalet dağıtıcılarının iş güzar bir şekilde işin uzmanlarına sormadan alınmış örnek br karardır.
    bilirkişinin ürünü incelemeden su geçirmez bir şeyin su geçirmesi saçmalık demesi. bilirkişilerin nasıl çalıştığını net olarak gösteriyor. (ben iade etmek istediğim ürünün içine eğer istersem kasıtlı olarak 5 dk içinde su sokabilirim)

    adaletin yerini bulması için; eğer sony su geçirmez diye reklam yaptıysa astronomik bir ceza yemesi,
    sizinde ne şartlarda suya soktuğunuzu ispatlayamadığınız için telefonunuzu garanti dışı kalması gerekirdi.




  • Arakdaşlar ben cihazı Polonyadan aldım , imei türkiye kayıtettirdikten sonra 12 ay sony türkiye garantili sayıldı , şubat 2015 başlarında alındı telefon arzalandı bende 27-28 şubat gibi telefonu teleservice e götürdüm ve kutuda 0 cihaz değişimi yapıkdı , ve yine geçen hafta telefonum bozuldu kapandı açılmıyor , teleservice ve sony bana 23 nisandan sonra sony yurtdışı cihazlara garanti vermiyor denildi , kvk - teleservice e para versem kusurlu ürün olsa değiştirirlermi ( snmıyorm ama umut :)
    Bide bet
    nim cihazım yurt dışından geldme bir cihaz , tüketici haklarına başvura bilirmiyim cihazı aldığım yerdeki farura mevcuttur , zloty para dilimine göre , bana yardımcı olurmusnuz bende yarın THH ne gitmeyi düşünüyorum ne yapılacak ne edilecek yardımlarınızı bekliyorm
    Not : 1.5 haftadır telefonsuzum ve muhattabım yok :( :(




  • tebligatta algıdım bayinin adı yazıyor normalde onun vermesi zorunluymuş ama oda kvk verecek biz sadece aracıyız telefonu biz üretmedik diyor telefonu göndermemiş tebligat kağıdını göndermiş kvk ya sadece onlar onaylayınca göndereceğiz telefonu diyor thh de 15 gün itiraz süreleri var 1 hafta geçmiş zaten 1 hafta daha bekle gelmezse direk icra ya ver diyor
     Xperia Z Su Geçirmesi ve Tüketici Hakem Heyeti Ücret İadesi Süreci




  • Siz çok bilgilisiniz bu şekilde devam edin. Yazarken az dikkatkli yazsanız karşıdakine laf sokmadan yazsanız olmuyor. Bu Türkiye de değil sadece avrupada da bu şekilde. Çok bilgiliymişsiniz ya beni bilgisiz gördüğünüze göre açın yabancı forumları okuyun. Onlarda nasıl işliyor sistem. Olmadı sonynin yetkili forum sitesini açın oradan okuyun. yetkililer bile eğer kapaklar kapalı iken su geçirmişse değiştirilmesi gerekiyor şeklinde yazıyorlar. Reklamlarda gösterilen şekilde suya sokma dışında abartı bir şey yapmıyoruz.
  • hak kavramının karşılığı için yabancı forumlarımı okumamı tavsiye ediyorsunuz :)
    kimsenin bilgisini sınamıyorum ben olayın bizzat içindeyim. "Tüketici+firma=kul hakkı" sonuç iki taraf içinde geçerlidir.
    bir kere tüketici mahkemesi kavramı yanlış. doğrusunun alışveriş mahkemesi olması gerekir. ben taraf değilim kendi fikirlerini anlatan bir bireyim sadece hak çok ince bir çizgidir. bir iğne bir iplik hesabı için pişman olacağımız günler olacak. o zaman çok geç olacak.
    hdd lerin halılara vurulup değiştirildiği bir dünyada yaşıyoruz. Neyse ben olaya tarafsız farklı bir açıdan bakıyorum. buradaki çoğu üyeye ters gelir benim bakış açım siz sohbetinize devam edin.
    Allaha emanet olun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceyar -- 12 Mayıs 2015; 11:31:13 >
  • Aynı sorun bende de oldu amerıkadan aldıgım telefon bozuldu.

    Benım thh gıbı bır ıhtımalım yokmu.

    Sony ı reklamlarla aldatıcı urun sattı dıye THH lere sıkayet edebılırmıyım.

    Yada tamırı ıcın ne gıbı bır yol katetmelıyım

    amerıka ve ıngıltere de akrabalar var
  • ikarus-78 İ kullanıcısına yanıt
    edebilirsin tabikide öyle yazman bile yeterli kul a nma kılavuzunu sitesi ndeki reklamları felan çıkart şikayet et
    kaza nırsız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SuCh

    İyi günler arkadaşlar. Bu yazı xperia Z veya Z1 sahibi olupta sıvı geçiren ve ne yapacağını düşünen arkadaşlara bilgilendirme amaçlı yazıyorum. Tüm detayları yazacağım için yazım biraz uzun olabilir. Yanlış yazımlar için şimdiden özür dilerim.

    Kullandığım kısaltmalar:
    MH: Müşteri Hizmetleri
    THH: Tüketici Hakem Heyeti

    23 Nisan 2013 tarihinde hepsiburada.com üzerinden dist. garantili 1848,99TL ücretle siyah xperia z satın aldım. yaklaşık bir ay kullandım ve bu sürede bol bol suya soktum. 1 ay sonra kamerada siyah leke oluştu ve hoparlör sesi sürekli kısık kaldı (sürekliden kastım suya soktuktan sonra sesin kısık kalıp 2-3 saat içinde açılması ve sürekli kısık kalması ). Haziran ayında teleserviceye gönderdim. 20 iş gününü geçtikten sonra ürünün yenisi ile değiştirilmesi için teleservice ve sony mobile mh ile görüştüm ve kaydın alındığını en kısa sürede sonucun bildirileceği belirtildi. 4 gün sonra tekrar aradım ve hala talebim sonuçlandırılmamıştı. 2 gün daha bekledim ve aradığımda teleservice değişim talebimin reddedildiğini söyledi. Sony ise yalan söyleyerek hala daha işlem sürecinde dedi. yaklaşık 30-35 iş günü geçtikten sonra telefon elime ulaştı ve artık uğraşmak istemediğim için aldım kullandım telefonu.

    Temmuz ayının sonuna doğru telefonu musluk suyuna tuttum ve kullanmaya devam ettim. 10dk sonra telefon sapıtmaya başladı. ne oldu diye bakarken kapakçıkları açtım ve telefonun içerisinden bir miktar su çıktı. hemen telefonu güneşe tuttum ve fazla ısınmayacak şekilde saç kurutma makinesi tuttum ve pirince koydum. Yaklaşık 1 gün pirinçte durdu.( Bu sırada tatilde olduğum için telefonu servise gönderemedim.) Bu sürede telefonu kapalı tutamadım sürekli açıktı çünkü açma kapama tuşu çalışmıyordu. 1 gün geçtikten sonra telefonu elime aldım ve açma kapama düğmesi dışında başka bir sorun olmadığının farkına vardım. Sensör yardımıyla ekranı açıp kapatan program yükledim ve 3 gün bu şekilde kullandım. 4. gün telefonun açma kapama düğmesi de sağlıklı çalışmaya başladı.

    Sıvı teması üzerinden 20-25 gün geçtikten sonra yaşadığım şehre döndüm ve ilk işim telefonu servise gönderdim. 10 gün sonra teleservice web sitesinden durumunu kotrol ettim ve sıvı teması yazıp 657TL ücret talep ettiler ve aynı gün içerisinde kargoya bile verdiler. Yani bana hiç sormadılar şu kadar tamir edelim mi diye. Sony MH ile görüştüğümde servisin verdiği karar nihai karardır değiştirilemez lafından başka bir şey duymadım. Bu arada şu bilgilendirmeyi yapayım kesinlikle değişim kararlarını teleservice değil Sony Mobile vermektedir. Bunu kendileri de kabul etmiştir. Aynı zamanda araştırmalar yaptım. Xperia Care support formuna (Sony mobile resmi forumu) denk geldim. Araştırma yaptım ve oradaki yetkili moderatörler "servislerde vakum-basınç testinin yapılması gerektiği ve bu testin sonucunda kullanıcı hatası olup olmadığının anlaşılabileceği" şeklinde yazı okudum. Bunun üzerine teleservice mh ile görüştüm ve bu durumu sordum, konu hakkında bilgisi olmadığını ve hatta bekleterek yetkiliye soracağını belirtti. Bir süre hatta bekledikten sonra "böyle bir testin yapılmadığını ve servise giden telefonların direk içinin açıldığı" yönünde bilgi aldım ve bu konuşmanın tarihini ve görüştüğüm kişiyi kaydettim. Sonrasında bu bilgiyi sony mobile ile paylaştım ve bana o yazıların olduğu forum linklerini göndermemi talep ettiler. Ben de mail gönderdim fakat nafile hiç umursamadılar. Adamlar cevap bile yazmaya tenezzül etmediler. yaklaşık 20 gün sonra gizli numaradan arandım ve bu testin yapıldığını falan bildirildi. Ben de kanıt istedim ve kanıtı teleserviceden alabileceğimi belirtti. Tekrar Teleservice ile görüştüm ve böyle bir şey yapılmadığı için bir şey gönderemeyeceklerini belirtti. Kasım ayına kadar uğraşlarımın hiç biri sonuç vermedi. bu süreçte 30a yakın mail attım sony mobile'a ancak 4-5 tanesine cevap alabildim. Artık usandım ve vazgeçtim. Telefonun kullanımında sıkıntı olmadığı için kullanmaya devam ettim içime sinmeyerek.

    Aralık ayında telefonu kullanırken kendiliğinden çatladı. (kılcal bir çatlak oluştu) kendiliğinden çatlayabileceğine inanmayan arkadaşlar ingilizce olarak google de arama yaparak bu konu hakkında bilgi bulabilirler. Ben araştırdım ve böyle bir şeyin olabileceği ve bazı telefonlar böyle sorunlar olabildiği yazılmıştı ve bu telefonlar servis tarafından otomatik değiştirildiği yazılmıştı. Hiç umudum olmadığı halde tekrar teleserviceye gönderdim ve telefonumun tamamen garanti dışı bırakıldığı bilgisini gördüm ve çok sinir oldum. telefonum için 1748TL ücret talep ettiler yenisi ile değişimi için. Tabi bu arada Sony ye mesaj attım garanti durumu ile ilgili ama klasik cevap verilmedi. Mh ile görüştüm ve sıvı temasının 2 yıllık garantiyi yok ettiğini söyledi ve her konuşmadan sonraki klasik cümleyi söyledi. "Yasal yollara başvurabilirsiniz." Final dönemi falan derken bir müddet uğraşamadım ve başka bir telefon kullandım.

    Tüketici Hakem Heyeti kısmına geldik.

    10 Şubat 2014te Ümraniye/İstanbul Tüketici Hakem Heyetine gittim. Telefonun değerini sorduklarında 1848,99TL dedim ve bunun için tüketici mahkemesine gitmem gerektiğini belirtti. Ben de tüketici mahkemesine gidip dosya masrafı ve avukat masrafları ile uğraşmak istemediğimi belirttim. Rica ettim. Yetkili ise kabul edebileceğini fakat kararın yasal bir geçerliliğinin olmayacağını belirtti. Ben de kabul ettim ve oradan bana verdikleri dilekçeyi doldurdum. (Dava edilen kısmına telefonu satın aldığımız yeri yazmamız gerekiyormuş.) Dilekçede bizim şikayetin özeti kısmını doldurabileceğimiz yer yaklaşık yarım sayfa. Bu yüzden özet geçerek yazdım ve en sona ücret iadesi istediğimi belirttim. Sonrasında garanti belgesi, fatura, servis irsaliyeleri ve şikayet dilekçesinin 5er adet fotokopisini çektirip yetkiliye verdim. Yetkili bir dosya numarası vererek işlemimi başlattı ve 1-3 ay içerisinde sonuçlanacağını belirtti. 7 Mayısta telefon açtım THH'ye ve durumunu sordum ve bilirkişi incelemesi yapılmadığını söyledim. Bunun üzerine telefonunuzu getirin bilirkişi incelesin denildi. 7 Mayısta gittim bilirkişi ile görüştüm. Bilirkişi telefonumun incelenmesine gerek olmadığını, su geçirmez bir telefonun su geçirmesinin zaten başlı başına saçma olduğunu, reklamlarda milleti kandırdıklarını belirtti. Kararın ise 13 Mayısta imzalanacağını belirtti. 13 Mayısta gittim ve kararımı aldım. Bana ayıplı mal satıldığından dolayı ücret iadesine karar verilmiş ve karar dilekçemde davalı kısmına hepsiburadanın yanına bir de sonyyi eklemişler.

    Kararı alır almaz hepsiburadayı aradım ve mh ile görüşmem sonucu tkk kararını taraflarına mail atmamı istedi. Maili 13 mayısta gönderdim. 15 mayısta telefonla aradılar ve telefonun tüm aksesuarlarını ve faturasını hepsiburadaya ulaştırmamı belirttiler ve kargo numarası verdiler. Yurtiçi kargo ile 15 Mayısta gönderdim ve 16 Mayısta hepsiburadaya ulaştı ve 15.30ta kargoyu teslim adıklarına dair mail attılar. araya hafta sonu ve 19 mayıs tatili girdiği için işlem yapılamadı. 20 Mayısta ise iade kararı çıktı ve tarafıma mail atıldı. 21 Mayısta hesabıma ödeme kuponunu yüklediler ve mesaj ve mail ile bilgilendirdiler. siteye girdiğimde ödeme kuponunun altında iban bilgilerimi girmem gerektiği yazılıydı ve iban bilgilerimi girdim ve bir kaç gün içerisinde bankaya iadesinin yapılacağını yazdı. Böylelikle sony ve teleservice ile olan sıkıntılı sürecimin sonuna gelmiş oldum. Bu arada iade ile ilgili kararı aldıktan 3 gün sonra Sony yi aradığımda telefonu hepsiburadaya gönderdiğimi belirttim. Onlara göndermemem gerektiğini işleme konulmayacağını hepsiburadanın bana geri göndereceğini söylediler. Bir de mail atmamı ve mailde hepsiburadaya gönderdiğimi belirtmemi söylediler. 17 Mayısta attım maili ve 21 Mayısta cevap verdiler. ben mailde telefonu hepsiburadaya gönderdiğimi belirttiğim halde gelen mailde "telefonunuzu, aksesuralarını, orjinal kararı, orjinal faturayı vs şeyleri teleserviceye göndermem gerektiğini yazmışlar. Gönderdiğim maili doğru düzgün okumadan cevap yazıyorlar.

    Sizinde telefonunuzda sıvı teması olduysa hiç beklemeden ve uğraşmadan THH'ye gidin ve bir dilekçe doldurun. hiç bir zorluğu yok. Bu süreçte telefon sizde kalıyor. Hiç uğraşmadan 3 ay sonra kararı alıp işleme koyduruyorsunuz. Gerçekten hakkını arayacak arkadaşlara elimden geldiğince yardımcı olurum. Yeterki bu saçma servislerin ve Sony mobile TR nin haksız uygulamalarına göz yummayın. Hakkınızı sonuna kadar arayın.

    Bu kadar sıkıntılı süreçte Sony Mobile TR nin ve teleservicenin hiç bir tülü yardım etmediğini hatta aksine beni sinirlendirmek dışında başka bir şey yapmadıklarını belirtmek isterim. Bundan sonra alacağım telefon bi ihtimal Sony olacak fakat kesinlikle Sony Mobile TR garantili olmayacak. Gereksiz yere 400-500TL fazla para vermeyeceğim. gerekirse o da bozulur fakat bunlara artık para kazandırmam.
    Ekte THH kararı mevcuttur.


     Xperia Z Su Geçirmesi ve Tüketici Hakem Heyeti Ücret İadesi Süreci


    HB Ödeme Kuponu:http://i.hizliresim.com/1PpDWB.jpg

    Hocam öncelikle emeğinize sağlık sizin adınıza çok sevindim uğraşlarınızın sonuç vermesine. Ben de Sony Xperia Z1 telefonumda aynı sorunla karşı karşıyayım. Konuyu anlatayım isterseniz. 16.05.15 tarihinde telefonumla havuza girdim.Telefonu yaklaşık 30 40 cm derinliğindeki suya soktum. Suyun içinde resim çektim hiçbir sıkıntı çıkmadı o an. Ardından havuzdan çıkıp telefonu yıkadım ve kuruttum.Ondan sonra telefonun şarjı bitti ve kapandı. Ben de şarja takacağım sırada kapağı açtığımda telefonun içinden su çıktığını gördüm ve hemen telefonu kuruttum soğuk ayarda fön makinesi ile.Ardından telefonu şarja takıp açmaya çalıştığımda başlarda 3kere titreşim verip Sony Xperia yazısı cıktıktan sonra tekrar telefon kapanıyordu.Diğer gün bu bile olmamaya başladı yani telefon hiç açılmıyordu. 18.05.15 tarihinde telefonumu aldığım mağazaya yani TEKNOSA'ya götürdüm servise gönderilmesini istedim.Telefon diğer gün servise yollanmış. Ve bana 22.05.15 tarihinde KVK dan mesaj geliyor ve mesajda'' cihazın içinde su tespit edilmiştir ve kullanıcı kaynaklı olduğu saptanmıştır.Onarım ücret bedeli 1096 TL'dir.'' diye mesaj geldi. Ardından SONY müşteri hizmetlerini aradım.Bana ürünün su geçirmez değil suya dayanıklı olduğunu söylediler. Ben de siz satarken su geçirmez diye satıyorsunuz ve ayrıca kullanım klavuzunda Havuzda,dalışlarda 1.30metreye kadar su geçirmez yazıyor dedim.Bana bir de teleserviceye yollamamı bir de onların bakmalarını söylediler. Ben tüketici Hakem heyetine başvurmak istiyorum. Ve nasıl bir sonuç alırım, nasıl bir yol izlemeliyim ? Yardımcı olursanız çok sevinirim. Çünkü kullanıcı hatasından kaynaklı hata olmayıp bunu kullanıcı hatası olarak göstermeleri benim olduğu gibi tüm kullanıcıların zoruna giden bir durum.Resmen kul hakkı yiyor mahlukatlar.
     Xperia Z Su Geçirmesi ve Tüketici Hakem Heyeti Ücret İadesi Süreci




  • sorun olmazsa yaşadığınız ili ilçeyi söylermisiniz.
    konya selçukluda THH 5 aydır dilekçemi işleme dahi almadılar ortalama 1 yıl sürer diyorlar sizin kaymakamlık iyi halletmiş 3 ayda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cangss119

    quote:

    Orijinalden alıntı: SuCh

    İyi günler arkadaşlar. Bu yazı xperia Z veya Z1 sahibi olupta sıvı geçiren ve ne yapacağını düşünen arkadaşlara bilgilendirme amaçlı yazıyorum. Tüm detayları yazacağım için yazım biraz uzun olabilir. Yanlış yazımlar için şimdiden özür dilerim.

    Kullandığım kısaltmalar:
    MH: Müşteri Hizmetleri
    THH: Tüketici Hakem Heyeti

    23 Nisan 2013 tarihinde hepsiburada.com üzerinden dist. garantili 1848,99TL ücretle siyah xperia z satın aldım. yaklaşık bir ay kullandım ve bu sürede bol bol suya soktum. 1 ay sonra kamerada siyah leke oluştu ve hoparlör sesi sürekli kısık kaldı (sürekliden kastım suya soktuktan sonra sesin kısık kalıp 2-3 saat içinde açılması ve sürekli kısık kalması ). Haziran ayında teleserviceye gönderdim. 20 iş gününü geçtikten sonra ürünün yenisi ile değiştirilmesi için teleservice ve sony mobile mh ile görüştüm ve kaydın alındığını en kısa sürede sonucun bildirileceği belirtildi. 4 gün sonra tekrar aradım ve hala talebim sonuçlandırılmamıştı. 2 gün daha bekledim ve aradığımda teleservice değişim talebimin reddedildiğini söyledi. Sony ise yalan söyleyerek hala daha işlem sürecinde dedi. yaklaşık 30-35 iş günü geçtikten sonra telefon elime ulaştı ve artık uğraşmak istemediğim için aldım kullandım telefonu.

    Temmuz ayının sonuna doğru telefonu musluk suyuna tuttum ve kullanmaya devam ettim. 10dk sonra telefon sapıtmaya başladı. ne oldu diye bakarken kapakçıkları açtım ve telefonun içerisinden bir miktar su çıktı. hemen telefonu güneşe tuttum ve fazla ısınmayacak şekilde saç kurutma makinesi tuttum ve pirince koydum. Yaklaşık 1 gün pirinçte durdu.( Bu sırada tatilde olduğum için telefonu servise gönderemedim.) Bu sürede telefonu kapalı tutamadım sürekli açıktı çünkü açma kapama tuşu çalışmıyordu. 1 gün geçtikten sonra telefonu elime aldım ve açma kapama düğmesi dışında başka bir sorun olmadığının farkına vardım. Sensör yardımıyla ekranı açıp kapatan program yükledim ve 3 gün bu şekilde kullandım. 4. gün telefonun açma kapama düğmesi de sağlıklı çalışmaya başladı.

    Sıvı teması üzerinden 20-25 gün geçtikten sonra yaşadığım şehre döndüm ve ilk işim telefonu servise gönderdim. 10 gün sonra teleservice web sitesinden durumunu kotrol ettim ve sıvı teması yazıp 657TL ücret talep ettiler ve aynı gün içerisinde kargoya bile verdiler. Yani bana hiç sormadılar şu kadar tamir edelim mi diye. Sony MH ile görüştüğümde servisin verdiği karar nihai karardır değiştirilemez lafından başka bir şey duymadım. Bu arada şu bilgilendirmeyi yapayım kesinlikle değişim kararlarını teleservice değil Sony Mobile vermektedir. Bunu kendileri de kabul etmiştir. Aynı zamanda araştırmalar yaptım. Xperia Care support formuna (Sony mobile resmi forumu) denk geldim. Araştırma yaptım ve oradaki yetkili moderatörler "servislerde vakum-basınç testinin yapılması gerektiği ve bu testin sonucunda kullanıcı hatası olup olmadığının anlaşılabileceği" şeklinde yazı okudum. Bunun üzerine teleservice mh ile görüştüm ve bu durumu sordum, konu hakkında bilgisi olmadığını ve hatta bekleterek yetkiliye soracağını belirtti. Bir süre hatta bekledikten sonra "böyle bir testin yapılmadığını ve servise giden telefonların direk içinin açıldığı" yönünde bilgi aldım ve bu konuşmanın tarihini ve görüştüğüm kişiyi kaydettim. Sonrasında bu bilgiyi sony mobile ile paylaştım ve bana o yazıların olduğu forum linklerini göndermemi talep ettiler. Ben de mail gönderdim fakat nafile hiç umursamadılar. Adamlar cevap bile yazmaya tenezzül etmediler. yaklaşık 20 gün sonra gizli numaradan arandım ve bu testin yapıldığını falan bildirildi. Ben de kanıt istedim ve kanıtı teleserviceden alabileceğimi belirtti. Tekrar Teleservice ile görüştüm ve böyle bir şey yapılmadığı için bir şey gönderemeyeceklerini belirtti. Kasım ayına kadar uğraşlarımın hiç biri sonuç vermedi. bu süreçte 30a yakın mail attım sony mobile'a ancak 4-5 tanesine cevap alabildim. Artık usandım ve vazgeçtim. Telefonun kullanımında sıkıntı olmadığı için kullanmaya devam ettim içime sinmeyerek.

    Aralık ayında telefonu kullanırken kendiliğinden çatladı. (kılcal bir çatlak oluştu) kendiliğinden çatlayabileceğine inanmayan arkadaşlar ingilizce olarak google de arama yaparak bu konu hakkında bilgi bulabilirler. Ben araştırdım ve böyle bir şeyin olabileceği ve bazı telefonlar böyle sorunlar olabildiği yazılmıştı ve bu telefonlar servis tarafından otomatik değiştirildiği yazılmıştı. Hiç umudum olmadığı halde tekrar teleserviceye gönderdim ve telefonumun tamamen garanti dışı bırakıldığı bilgisini gördüm ve çok sinir oldum. telefonum için 1748TL ücret talep ettiler yenisi ile değişimi için. Tabi bu arada Sony ye mesaj attım garanti durumu ile ilgili ama klasik cevap verilmedi. Mh ile görüştüm ve sıvı temasının 2 yıllık garantiyi yok ettiğini söyledi ve her konuşmadan sonraki klasik cümleyi söyledi. "Yasal yollara başvurabilirsiniz." Final dönemi falan derken bir müddet uğraşamadım ve başka bir telefon kullandım.

    Tüketici Hakem Heyeti kısmına geldik.

    10 Şubat 2014te Ümraniye/İstanbul Tüketici Hakem Heyetine gittim. Telefonun değerini sorduklarında 1848,99TL dedim ve bunun için tüketici mahkemesine gitmem gerektiğini belirtti. Ben de tüketici mahkemesine gidip dosya masrafı ve avukat masrafları ile uğraşmak istemediğimi belirttim. Rica ettim. Yetkili ise kabul edebileceğini fakat kararın yasal bir geçerliliğinin olmayacağını belirtti. Ben de kabul ettim ve oradan bana verdikleri dilekçeyi doldurdum. (Dava edilen kısmına telefonu satın aldığımız yeri yazmamız gerekiyormuş.) Dilekçede bizim şikayetin özeti kısmını doldurabileceğimiz yer yaklaşık yarım sayfa. Bu yüzden özet geçerek yazdım ve en sona ücret iadesi istediğimi belirttim. Sonrasında garanti belgesi, fatura, servis irsaliyeleri ve şikayet dilekçesinin 5er adet fotokopisini çektirip yetkiliye verdim. Yetkili bir dosya numarası vererek işlemimi başlattı ve 1-3 ay içerisinde sonuçlanacağını belirtti. 7 Mayısta telefon açtım THH'ye ve durumunu sordum ve bilirkişi incelemesi yapılmadığını söyledim. Bunun üzerine telefonunuzu getirin bilirkişi incelesin denildi. 7 Mayısta gittim bilirkişi ile görüştüm. Bilirkişi telefonumun incelenmesine gerek olmadığını, su geçirmez bir telefonun su geçirmesinin zaten başlı başına saçma olduğunu, reklamlarda milleti kandırdıklarını belirtti. Kararın ise 13 Mayısta imzalanacağını belirtti. 13 Mayısta gittim ve kararımı aldım. Bana ayıplı mal satıldığından dolayı ücret iadesine karar verilmiş ve karar dilekçemde davalı kısmına hepsiburadanın yanına bir de sonyyi eklemişler.

    Kararı alır almaz hepsiburadayı aradım ve mh ile görüşmem sonucu tkk kararını taraflarına mail atmamı istedi. Maili 13 mayısta gönderdim. 15 mayısta telefonla aradılar ve telefonun tüm aksesuarlarını ve faturasını hepsiburadaya ulaştırmamı belirttiler ve kargo numarası verdiler. Yurtiçi kargo ile 15 Mayısta gönderdim ve 16 Mayısta hepsiburadaya ulaştı ve 15.30ta kargoyu teslim adıklarına dair mail attılar. araya hafta sonu ve 19 mayıs tatili girdiği için işlem yapılamadı. 20 Mayısta ise iade kararı çıktı ve tarafıma mail atıldı. 21 Mayısta hesabıma ödeme kuponunu yüklediler ve mesaj ve mail ile bilgilendirdiler. siteye girdiğimde ödeme kuponunun altında iban bilgilerimi girmem gerektiği yazılıydı ve iban bilgilerimi girdim ve bir kaç gün içerisinde bankaya iadesinin yapılacağını yazdı. Böylelikle sony ve teleservice ile olan sıkıntılı sürecimin sonuna gelmiş oldum. Bu arada iade ile ilgili kararı aldıktan 3 gün sonra Sony yi aradığımda telefonu hepsiburadaya gönderdiğimi belirttim. Onlara göndermemem gerektiğini işleme konulmayacağını hepsiburadanın bana geri göndereceğini söylediler. Bir de mail atmamı ve mailde hepsiburadaya gönderdiğimi belirtmemi söylediler. 17 Mayısta attım maili ve 21 Mayısta cevap verdiler. ben mailde telefonu hepsiburadaya gönderdiğimi belirttiğim halde gelen mailde "telefonunuzu, aksesuralarını, orjinal kararı, orjinal faturayı vs şeyleri teleserviceye göndermem gerektiğini yazmışlar. Gönderdiğim maili doğru düzgün okumadan cevap yazıyorlar.

    Sizinde telefonunuzda sıvı teması olduysa hiç beklemeden ve uğraşmadan THH'ye gidin ve bir dilekçe doldurun. hiç bir zorluğu yok. Bu süreçte telefon sizde kalıyor. Hiç uğraşmadan 3 ay sonra kararı alıp işleme koyduruyorsunuz. Gerçekten hakkını arayacak arkadaşlara elimden geldiğince yardımcı olurum. Yeterki bu saçma servislerin ve Sony mobile TR nin haksız uygulamalarına göz yummayın. Hakkınızı sonuna kadar arayın.

    Bu kadar sıkıntılı süreçte Sony Mobile TR nin ve teleservicenin hiç bir tülü yardım etmediğini hatta aksine beni sinirlendirmek dışında başka bir şey yapmadıklarını belirtmek isterim. Bundan sonra alacağım telefon bi ihtimal Sony olacak fakat kesinlikle Sony Mobile TR garantili olmayacak. Gereksiz yere 400-500TL fazla para vermeyeceğim. gerekirse o da bozulur fakat bunlara artık para kazandırmam.
    Ekte THH kararı mevcuttur.


     Xperia Z Su Geçirmesi ve Tüketici Hakem Heyeti Ücret İadesi Süreci


    HB Ödeme Kuponu:http://i.hizliresim.com/1PpDWB.jpg

    Hocam öncelikle emeğinize sağlık sizin adınıza çok sevindim uğraşlarınızın sonuç vermesine. Ben de Sony Xperia Z1 telefonumda aynı sorunla karşı karşıyayım. Konuyu anlatayım isterseniz. 16.05.15 tarihinde telefonumla havuza girdim.Telefonu yaklaşık 30 40 cm derinliğindeki suya soktum. Suyun içinde resim çektim hiçbir sıkıntı çıkmadı o an. Ardından havuzdan çıkıp telefonu yıkadım ve kuruttum.Ondan sonra telefonun şarjı bitti ve kapandı. Ben de şarja takacağım sırada kapağı açtığımda telefonun içinden su çıktığını gördüm ve hemen telefonu kuruttum soğuk ayarda fön makinesi ile.Ardından telefonu şarja takıp açmaya çalıştığımda başlarda 3kere titreşim verip Sony Xperia yazısı cıktıktan sonra tekrar telefon kapanıyordu.Diğer gün bu bile olmamaya başladı yani telefon hiç açılmıyordu. 18.05.15 tarihinde telefonumu aldığım mağazaya yani TEKNOSA'ya götürdüm servise gönderilmesini istedim.Telefon diğer gün servise yollanmış. Ve bana 22.05.15 tarihinde KVK dan mesaj geliyor ve mesajda'' cihazın içinde su tespit edilmiştir ve kullanıcı kaynaklı olduğu saptanmıştır.Onarım ücret bedeli 1096 TL'dir.'' diye mesaj geldi. Ardından SONY müşteri hizmetlerini aradım.Bana ürünün su geçirmez değil suya dayanıklı olduğunu söylediler. Ben de siz satarken su geçirmez diye satıyorsunuz ve ayrıca kullanım klavuzunda Havuzda,dalışlarda 1.30metreye kadar su geçirmez yazıyor dedim.Bana bir de teleserviceye yollamamı bir de onların bakmalarını söylediler. Ben tüketici Hakem heyetine başvurmak istiyorum. Ve nasıl bir sonuç alırım, nasıl bir yol izlemeliyim ? Yardımcı olursanız çok sevinirim. Çünkü kullanıcı hatasından kaynaklı hata olmayıp bunu kullanıcı hatası olarak göstermeleri benim olduğu gibi tüm kullanıcıların zoruna giden bir durum.Resmen kul hakkı yiyor mahlukatlar.
     Xperia Z Su Geçirmesi ve Tüketici Hakem Heyeti Ücret İadesi Süreci

    banada ürün değişimi hakkında karar 30 .04. 2015 tarihinde çıktı aldıgım bayiye direk götürdüm oda kvk verecek dedi ve sade karar kağıdını kvk ya gönderdi daha hala sonuç yok kvk ya soruyorlar telefonla sony den cevap bekliyoruz diyor kvk ya mail atıyorum Sayın Müşterimiz,

    Karar üretici ile paylaşıldı. Sonuç beklenmektedir.
    diyor sadece nerdeyde 1ay olacak senin kararın benden sonra çıkmış ama benden önce almışsın :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarikaya18

    quote:

    Orijinalden alıntı: cangss119

    quote:

    Orijinalden alıntı: SuCh

    İyi günler arkadaşlar. Bu yazı xperia Z veya Z1 sahibi olupta sıvı geçiren ve ne yapacağını düşünen arkadaşlara bilgilendirme amaçlı yazıyorum. Tüm detayları yazacağım için yazım biraz uzun olabilir. Yanlış yazımlar için şimdiden özür dilerim.

    Kullandığım kısaltmalar:
    MH: Müşteri Hizmetleri
    THH: Tüketici Hakem Heyeti

    23 Nisan 2013 tarihinde hepsiburada.com üzerinden dist. garantili 1848,99TL ücretle siyah xperia z satın aldım. yaklaşık bir ay kullandım ve bu sürede bol bol suya soktum. 1 ay sonra kamerada siyah leke oluştu ve hoparlör sesi sürekli kısık kaldı (sürekliden kastım suya soktuktan sonra sesin kısık kalıp 2-3 saat içinde açılması ve sürekli kısık kalması ). Haziran ayında teleserviceye gönderdim. 20 iş gününü geçtikten sonra ürünün yenisi ile değiştirilmesi için teleservice ve sony mobile mh ile görüştüm ve kaydın alındığını en kısa sürede sonucun bildirileceği belirtildi. 4 gün sonra tekrar aradım ve hala talebim sonuçlandırılmamıştı. 2 gün daha bekledim ve aradığımda teleservice değişim talebimin reddedildiğini söyledi. Sony ise yalan söyleyerek hala daha işlem sürecinde dedi. yaklaşık 30-35 iş günü geçtikten sonra telefon elime ulaştı ve artık uğraşmak istemediğim için aldım kullandım telefonu.

    Temmuz ayının sonuna doğru telefonu musluk suyuna tuttum ve kullanmaya devam ettim. 10dk sonra telefon sapıtmaya başladı. ne oldu diye bakarken kapakçıkları açtım ve telefonun içerisinden bir miktar su çıktı. hemen telefonu güneşe tuttum ve fazla ısınmayacak şekilde saç kurutma makinesi tuttum ve pirince koydum. Yaklaşık 1 gün pirinçte durdu.( Bu sırada tatilde olduğum için telefonu servise gönderemedim.) Bu sürede telefonu kapalı tutamadım sürekli açıktı çünkü açma kapama tuşu çalışmıyordu. 1 gün geçtikten sonra telefonu elime aldım ve açma kapama düğmesi dışında başka bir sorun olmadığının farkına vardım. Sensör yardımıyla ekranı açıp kapatan program yükledim ve 3 gün bu şekilde kullandım. 4. gün telefonun açma kapama düğmesi de sağlıklı çalışmaya başladı.

    Sıvı teması üzerinden 20-25 gün geçtikten sonra yaşadığım şehre döndüm ve ilk işim telefonu servise gönderdim. 10 gün sonra teleservice web sitesinden durumunu kotrol ettim ve sıvı teması yazıp 657TL ücret talep ettiler ve aynı gün içerisinde kargoya bile verdiler. Yani bana hiç sormadılar şu kadar tamir edelim mi diye. Sony MH ile görüştüğümde servisin verdiği karar nihai karardır değiştirilemez lafından başka bir şey duymadım. Bu arada şu bilgilendirmeyi yapayım kesinlikle değişim kararlarını teleservice değil Sony Mobile vermektedir. Bunu kendileri de kabul etmiştir. Aynı zamanda araştırmalar yaptım. Xperia Care support formuna (Sony mobile resmi forumu) denk geldim. Araştırma yaptım ve oradaki yetkili moderatörler "servislerde vakum-basınç testinin yapılması gerektiği ve bu testin sonucunda kullanıcı hatası olup olmadığının anlaşılabileceği" şeklinde yazı okudum. Bunun üzerine teleservice mh ile görüştüm ve bu durumu sordum, konu hakkında bilgisi olmadığını ve hatta bekleterek yetkiliye soracağını belirtti. Bir süre hatta bekledikten sonra "böyle bir testin yapılmadığını ve servise giden telefonların direk içinin açıldığı" yönünde bilgi aldım ve bu konuşmanın tarihini ve görüştüğüm kişiyi kaydettim. Sonrasında bu bilgiyi sony mobile ile paylaştım ve bana o yazıların olduğu forum linklerini göndermemi talep ettiler. Ben de mail gönderdim fakat nafile hiç umursamadılar. Adamlar cevap bile yazmaya tenezzül etmediler. yaklaşık 20 gün sonra gizli numaradan arandım ve bu testin yapıldığını falan bildirildi. Ben de kanıt istedim ve kanıtı teleserviceden alabileceğimi belirtti. Tekrar Teleservice ile görüştüm ve böyle bir şey yapılmadığı için bir şey gönderemeyeceklerini belirtti. Kasım ayına kadar uğraşlarımın hiç biri sonuç vermedi. bu süreçte 30a yakın mail attım sony mobile'a ancak 4-5 tanesine cevap alabildim. Artık usandım ve vazgeçtim. Telefonun kullanımında sıkıntı olmadığı için kullanmaya devam ettim içime sinmeyerek.

    Aralık ayında telefonu kullanırken kendiliğinden çatladı. (kılcal bir çatlak oluştu) kendiliğinden çatlayabileceğine inanmayan arkadaşlar ingilizce olarak google de arama yaparak bu konu hakkında bilgi bulabilirler. Ben araştırdım ve böyle bir şeyin olabileceği ve bazı telefonlar böyle sorunlar olabildiği yazılmıştı ve bu telefonlar servis tarafından otomatik değiştirildiği yazılmıştı. Hiç umudum olmadığı halde tekrar teleserviceye gönderdim ve telefonumun tamamen garanti dışı bırakıldığı bilgisini gördüm ve çok sinir oldum. telefonum için 1748TL ücret talep ettiler yenisi ile değişimi için. Tabi bu arada Sony ye mesaj attım garanti durumu ile ilgili ama klasik cevap verilmedi. Mh ile görüştüm ve sıvı temasının 2 yıllık garantiyi yok ettiğini söyledi ve her konuşmadan sonraki klasik cümleyi söyledi. "Yasal yollara başvurabilirsiniz." Final dönemi falan derken bir müddet uğraşamadım ve başka bir telefon kullandım.

    Tüketici Hakem Heyeti kısmına geldik.

    10 Şubat 2014te Ümraniye/İstanbul Tüketici Hakem Heyetine gittim. Telefonun değerini sorduklarında 1848,99TL dedim ve bunun için tüketici mahkemesine gitmem gerektiğini belirtti. Ben de tüketici mahkemesine gidip dosya masrafı ve avukat masrafları ile uğraşmak istemediğimi belirttim. Rica ettim. Yetkili ise kabul edebileceğini fakat kararın yasal bir geçerliliğinin olmayacağını belirtti. Ben de kabul ettim ve oradan bana verdikleri dilekçeyi doldurdum. (Dava edilen kısmına telefonu satın aldığımız yeri yazmamız gerekiyormuş.) Dilekçede bizim şikayetin özeti kısmını doldurabileceğimiz yer yaklaşık yarım sayfa. Bu yüzden özet geçerek yazdım ve en sona ücret iadesi istediğimi belirttim. Sonrasında garanti belgesi, fatura, servis irsaliyeleri ve şikayet dilekçesinin 5er adet fotokopisini çektirip yetkiliye verdim. Yetkili bir dosya numarası vererek işlemimi başlattı ve 1-3 ay içerisinde sonuçlanacağını belirtti. 7 Mayısta telefon açtım THH'ye ve durumunu sordum ve bilirkişi incelemesi yapılmadığını söyledim. Bunun üzerine telefonunuzu getirin bilirkişi incelesin denildi. 7 Mayısta gittim bilirkişi ile görüştüm. Bilirkişi telefonumun incelenmesine gerek olmadığını, su geçirmez bir telefonun su geçirmesinin zaten başlı başına saçma olduğunu, reklamlarda milleti kandırdıklarını belirtti. Kararın ise 13 Mayısta imzalanacağını belirtti. 13 Mayısta gittim ve kararımı aldım. Bana ayıplı mal satıldığından dolayı ücret iadesine karar verilmiş ve karar dilekçemde davalı kısmına hepsiburadanın yanına bir de sonyyi eklemişler.

    Kararı alır almaz hepsiburadayı aradım ve mh ile görüşmem sonucu tkk kararını taraflarına mail atmamı istedi. Maili 13 mayısta gönderdim. 15 mayısta telefonla aradılar ve telefonun tüm aksesuarlarını ve faturasını hepsiburadaya ulaştırmamı belirttiler ve kargo numarası verdiler. Yurtiçi kargo ile 15 Mayısta gönderdim ve 16 Mayısta hepsiburadaya ulaştı ve 15.30ta kargoyu teslim adıklarına dair mail attılar. araya hafta sonu ve 19 mayıs tatili girdiği için işlem yapılamadı. 20 Mayısta ise iade kararı çıktı ve tarafıma mail atıldı. 21 Mayısta hesabıma ödeme kuponunu yüklediler ve mesaj ve mail ile bilgilendirdiler. siteye girdiğimde ödeme kuponunun altında iban bilgilerimi girmem gerektiği yazılıydı ve iban bilgilerimi girdim ve bir kaç gün içerisinde bankaya iadesinin yapılacağını yazdı. Böylelikle sony ve teleservice ile olan sıkıntılı sürecimin sonuna gelmiş oldum. Bu arada iade ile ilgili kararı aldıktan 3 gün sonra Sony yi aradığımda telefonu hepsiburadaya gönderdiğimi belirttim. Onlara göndermemem gerektiğini işleme konulmayacağını hepsiburadanın bana geri göndereceğini söylediler. Bir de mail atmamı ve mailde hepsiburadaya gönderdiğimi belirtmemi söylediler. 17 Mayısta attım maili ve 21 Mayısta cevap verdiler. ben mailde telefonu hepsiburadaya gönderdiğimi belirttiğim halde gelen mailde "telefonunuzu, aksesuralarını, orjinal kararı, orjinal faturayı vs şeyleri teleserviceye göndermem gerektiğini yazmışlar. Gönderdiğim maili doğru düzgün okumadan cevap yazıyorlar.

    Sizinde telefonunuzda sıvı teması olduysa hiç beklemeden ve uğraşmadan THH'ye gidin ve bir dilekçe doldurun. hiç bir zorluğu yok. Bu süreçte telefon sizde kalıyor. Hiç uğraşmadan 3 ay sonra kararı alıp işleme koyduruyorsunuz. Gerçekten hakkını arayacak arkadaşlara elimden geldiğince yardımcı olurum. Yeterki bu saçma servislerin ve Sony mobile TR nin haksız uygulamalarına göz yummayın. Hakkınızı sonuna kadar arayın.

    Bu kadar sıkıntılı süreçte Sony Mobile TR nin ve teleservicenin hiç bir tülü yardım etmediğini hatta aksine beni sinirlendirmek dışında başka bir şey yapmadıklarını belirtmek isterim. Bundan sonra alacağım telefon bi ihtimal Sony olacak fakat kesinlikle Sony Mobile TR garantili olmayacak. Gereksiz yere 400-500TL fazla para vermeyeceğim. gerekirse o da bozulur fakat bunlara artık para kazandırmam.
    Ekte THH kararı mevcuttur.


     Xperia Z Su Geçirmesi ve Tüketici Hakem Heyeti Ücret İadesi Süreci


    HB Ödeme Kuponu:http://i.hizliresim.com/1PpDWB.jpg

    Hocam öncelikle emeğinize sağlık sizin adınıza çok sevindim uğraşlarınızın sonuç vermesine. Ben de Sony Xperia Z1 telefonumda aynı sorunla karşı karşıyayım. Konuyu anlatayım isterseniz. 16.05.15 tarihinde telefonumla havuza girdim.Telefonu yaklaşık 30 40 cm derinliğindeki suya soktum. Suyun içinde resim çektim hiçbir sıkıntı çıkmadı o an. Ardından havuzdan çıkıp telefonu yıkadım ve kuruttum.Ondan sonra telefonun şarjı bitti ve kapandı. Ben de şarja takacağım sırada kapağı açtığımda telefonun içinden su çıktığını gördüm ve hemen telefonu kuruttum soğuk ayarda fön makinesi ile.Ardından telefonu şarja takıp açmaya çalıştığımda başlarda 3kere titreşim verip Sony Xperia yazısı cıktıktan sonra tekrar telefon kapanıyordu.Diğer gün bu bile olmamaya başladı yani telefon hiç açılmıyordu. 18.05.15 tarihinde telefonumu aldığım mağazaya yani TEKNOSA'ya götürdüm servise gönderilmesini istedim.Telefon diğer gün servise yollanmış. Ve bana 22.05.15 tarihinde KVK dan mesaj geliyor ve mesajda'' cihazın içinde su tespit edilmiştir ve kullanıcı kaynaklı olduğu saptanmıştır.Onarım ücret bedeli 1096 TL'dir.'' diye mesaj geldi. Ardından SONY müşteri hizmetlerini aradım.Bana ürünün su geçirmez değil suya dayanıklı olduğunu söylediler. Ben de siz satarken su geçirmez diye satıyorsunuz ve ayrıca kullanım klavuzunda Havuzda,dalışlarda 1.30metreye kadar su geçirmez yazıyor dedim.Bana bir de teleserviceye yollamamı bir de onların bakmalarını söylediler. Ben tüketici Hakem heyetine başvurmak istiyorum. Ve nasıl bir sonuç alırım, nasıl bir yol izlemeliyim ? Yardımcı olursanız çok sevinirim. Çünkü kullanıcı hatasından kaynaklı hata olmayıp bunu kullanıcı hatası olarak göstermeleri benim olduğu gibi tüm kullanıcıların zoruna giden bir durum.Resmen kul hakkı yiyor mahlukatlar.
     Xperia Z Su Geçirmesi ve Tüketici Hakem Heyeti Ücret İadesi Süreci

    banada ürün değişimi hakkında karar 30 .04. 2015 tarihinde çıktı aldıgım bayiye direk götürdüm oda kvk verecek dedi ve sade karar kağıdını kvk ya gönderdi daha hala sonuç yok kvk ya soruyorlar telefonla sony den cevap bekliyoruz diyor kvk ya mail atıyorum Sayın Müşterimiz,

    Karar üretici ile paylaşıldı. Sonuç beklenmektedir.
    diyor sadece nerdeyde 1ay olacak senin kararın benden sonra çıkmış ama benden önce almışsın :)


    Hocam yanlış anlamışsınız sanırım. Bana kullanıcı kaynaklı hata dediler ve onarım için 1096TL ücret talep ettiler.Ben de tabiki Reddettim ve telefonumun yapılmamış olarak elime ulaşmasını bekliyorum.Ondan sonra Tüketici mahkemesine başvuracağım bu konu ile alakalı. Onun için de sizden yardım almak istiyorum nasıl bir yol izleyeceğime dair...




  • Kullanmış olduğum Z3'e kapaklar kapalı olduğu halde üstüne su döküldüğü için su girdi.Telefon kapaklarından su almasada üst hoparlöre biraz su gelse dahi su alıyor.Telefon'u aldım kuruladım koydum cebe.Ortalama yarım saat sonra telefona baktığımda ekranda lekeler olduğunu gördüm.Neyse pek önemsemedim

    Yaklaşık 1.5 gün sonra telefonun ekranı çalışmamaya başladı.Basıyorum uyandırma tuşuna yok.Arka aydınlatma açılıyor ama ekranda hiçbirşey yok.Ama cihaz açılıp kapanıyor, çağrı geliyor, üst hoparlörden ses çıkıyordu.Netten biraz araştırdım bu ekran sorununa herkes telefonu yıkarken filan sıkıntı yaratmış.Telefonu onar dedim yine olmadı.Neyse dedim açtım kapaklarını koydum prinç kavanozunun içine

    Telefonu prinçten bugün aldım (2 gün sonra).Ekrandaki lekeler gitmiş ve telefon cayır cayır çalışıyor.Şuan spotify'dan müzik dinliyorum.Ekrana su girdiği için telefonu açılmayan arkadaşlar varsa prinç kavanozu hakkını kullansınlar




  • Eğer bana sorduysanız söyleyeyim. Ben İstanbul/Ümraniyedeyim.
  • merhaba arkadaşlar benim xperia z1 de su aldı ekranın içinde nem var sorun yokmuş gibi çalışıyor fakat bir haftadır ekran kurumadı vodafonedan hat üzerine 2400 e aldım aldıktan 3 ay sonra ekran kendiliğinden çatladı 400 tl para verdim teleservice yaptı yaklaşık 6 - 7 ay geçti su almıyordu servisten gelir gelmez denedim o zaman sıkıntı olmadı ama şimdi nedense su aldı. bir gün öncesinde arabada yere düştü diye titizim biraz eve gidince sabunla yıkadım sıkıntı yok ertesi gün açtım konuştum hiçbir sıkıntı yok bir kaç saat sonra bizim peder tlf odada çalıyor diye almış ayakkabılığa koymuş tabi titiz ve telefonun su almayışına güvendiğim için yine yıkadım ve dik bir şekilde telefonu bıraktım. yarım saat sonra elime aldığımda ekran içinde su olduğunu gördüm vodafone bayisinden aldığım telefonumu tüketici hakem heyetine vereceğim ücret iadesi isteyeceğim çünkü daha öncede ekran kendiliğinden çatladı telefonun üzerinde en ufak çizik darbe olmadığı halde kullanıcı hatası dediler ve 400 tl ye yaptırdım sizce tamir ücretinin iadesini isteyebilir miyim bunu hakem heyetine belirtmelimiyim yapılan işlemin dekontu ve raporu mevcut ama ekran değiştiği için su alır veya almaz diye herhangi bir ibare yok servis raporunda tavsiyeniz nedir ne yapmalıyım şimdiden teşekkürler. ayrıca şikayet edilecek firmaya sadece vodafone mu yazmalıyım yoksa aldığım bayiyi de yazmalımıyım. tekrar teşekkürler.




  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.