Tesla ilk olarak 4680 batarya hücrelerini 2020 yılında duyurmuş ve bu batarya ile birlikte önemli ölçüde daha düşük maliyet, daha fazla menzil ve daha hızlı şarj sağlamayı vaat etmişti. Firma bu bataryalar ile daha yüksek hacimlerde ve daha düşük maliyetlerde araçlar üretmeyi planlıyordu. Ancak evdeki hesap çarşıya uymadı.
Eğer 4680 ekibi bu sorunları çözemez ve maliyet etkin bir şekilde bataryaları ölçeklendiremezse Musk’ın projeyi sonlandırabileceği söyleniyor. Bu, söylenenden daha büyük bir şey. Zira Tesla, 4680 hücrelerde diğer pil teknolojilerine göre maliyet gibi sayısız avantaj sağladığı söylenen devrim niteliğindeki “kuru kaplama” süreci için 2019'da Maxwell Technologies'i satın almak da dahil olmak üzere projeyi geliştirmek için şimdiye kadar önemli bir kaynak harcadı. Mevcut raporlara göre Tesla, yıl sonundan önce tamamen kuru elektrot kullanan 4680 bataryayı seri olarak üretmeyi ve kurmayı planlıyor.
CATL Qilin veya BYD Blade bataryalar çoktan üretim sorunlarını bitirdi geçti
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Türkiyede satılan model Y ler de neredeyse 100 bin dolar.
Bazı arkadaşlar da sodyum bataryaların çözüm olacağını iddia etmişti. Haber yapılması tamam ama mobil alanda çözüm olamayacağını yazdık zaten. Anlayış ve kavrayış eksik olduğunda bu işlerin çok kolay olduğu zannediliyor. BYD kesinlikle pil konusunda lider.