Arkadaşlar arabam 2010 hyundai getz 1.5 crdi en son bakımda 5.5 litre yağ kondu bu sabah yeni değiştirdiğim yağın seviyesine baktım F yazısının üstündeydi neyse bakımı yaptırdığım yere götürdüm durumu anlattım böyle böyle diye adam çekti baktı çubuğa tam olması gereken yerdeydi araba uzun süre park halinde kalınca yağ filtresi üstte olduğu için içindeki yağ kartere boşalır fazla göstermesinin nedeni bundan dedi bu doğrumudur?
yardımcı olacak kimse yok mu?
VW BORAV
kullanıcısına yanıt
çok önemli bir şey değil eğer yağ filitresi yukarıda ve ters ise veya karter seviyesi yine aşağı doğru bakarsa sıkılma yönü yani atom şeklinde ağzı aşağı ise evet kartere sızar ve biraz fazla gösterebilir o konu o kadar önemli değil kafanıza takacak bir problem değil önemli olan min kısmından aşağı olmaması
quote:
Orijinalden alıntı: anadolulu1
çok önemli bir şey değil eğer yağ filitresi yukarıda ve ters ise veya karter seviyesi yine aşağı doğru bakarsa sıkılma yönü yani atom şeklinde ağzı aşağı ise evet kartere sızar ve biraz fazla gösterebilir o konu o kadar önemli değil kafanıza takacak bir problem değil önemli olan min kısmından aşağı olmaması
Herşeyin fazlası zarar lafı doğru aslında.Ben fazla konulan yağın turboya veya keçelere zarar vermesinden korkuyorum ama sanırım arabamdaki yağ tam olması gereken seviyede
VW BORAV
kullanıcısına yanıt
üstad o filitrenin geri vereceği yağ taş çatlasa yarım litre zaten o arabaya o filitre şeklini yapan teknik elemanlar senden ben den akıllı dır kafanı yorma turbo ya yağ gitmez turboya hava girer basınçla piston üstüne yani yanma odasına hava basar diğer kanadıda egsozt tan çıkaan gazı denetler bir miktarını tekrar yakmak üzere geri yanma odasında tutar yağ la ilgisi sadece salyangoz yatağında yataklık yapar oda zaten basınçlı dır normal 5 litre yağ konan motordan 2 litre yağ boşalttığımı bilirim
quote:
Orijinalden alıntı: anadolulu1
üstad o filitrenin geri vereceği yağ taş çatlasa yarım litre zaten o arabaya o filitre şeklini yapan teknik elemanlar senden ben den akıllı dır kafanı yorma turbo ya yağ gitmez turboya hava girer basınçla piston üstüne yani yanma odasına hava basar diğer kanadıda egsozt tan çıkaan gazı denetler bir miktarını tekrar yakmak üzere geri yanma odasında tutar yağ la ilgisi sadece salyangoz yatağında yataklık yapar oda zaten basınçlı dır normal 5 litre yağ konan motordan 2 litre yağ boşalttığımı bilirim