Şimdi Ara

YAĞ YAKAN ARABA !! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
195
Cevap
4
Favori
231.315
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakkinenk

    Bende 2004 vectra var.Bakımları tam yapılıyor. 80000den sonra 4000-5000kmde bir yarım kilo yağ eksiltmeye başladı. 100000kmye gelince bu aralık 2000kmlere geldi. 106000de sıralı lpg takıldı. Her 1000kmde yarım kilo ile 1 kg arası yağ gidiyor. Vectraların klasik sorunu.

    Alıntıları Göster
    Arabaya lpg takıldıktan sonra aşırı yağ tüketimi olduğunu hissettim, işte lpg nin bir yan etkisi..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x15

    Arabaya lpg takıldıktan sonra aşırı yağ tüketimi olduğunu hissettim, işte lpg nin bir yan etkisi..

    Alıntıları Göster
    Yağ yakan araba siyah duman atması lazım yoksa başka biryerlerden kaçak vardır. Benim araba da yağ eksiltiyor, hatta yakıyor ama çıkan dumana bakınca 1000km'de eksilttiği yağın 1lt olması çok garip geliyor. Ölçüm cihazları ile eksoz gazı ölçümü yapıldığında yeni araçlarla yarışacak değerler çıkıyor ama duman baya fazla. Sebebi nedir çözemedim. Araba 84model 1,6 turbo dizel VW Jetta. Bilgisi olanların yardımını bekliyorum.

    Bu arada araba 75bg olarak geçiyor ama çekişi 75bg bir araç için baya düşük geliyor. (Daha önce pug 307 kullanıyordum 1,4HDi o da 70bg'di sanırım ama Jetta'nın yanında canavardı. Jetta 985kg, 307 1200kg)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tsunami41

    Yağ yakan araba siyah duman atması lazım yoksa başka biryerlerden kaçak vardır. Benim araba da yağ eksiltiyor, hatta yakıyor ama çıkan dumana bakınca 1000km'de eksilttiği yağın 1lt olması çok garip geliyor. Ölçüm cihazları ile eksoz gazı ölçümü yapıldığında yeni araçlarla yarışacak değerler çıkıyor ama duman baya fazla. Sebebi nedir çözemedim. Araba 84model 1,6 turbo dizel VW Jetta. Bilgisi olanların yardımını bekliyorum.

    Bu arada araba 75bg olarak geçiyor ama çekişi 75bg bir araç için baya düşük geliyor. (Daha önce pug 307 kullanıyordum 1,4HDi o da 70bg'di sanırım ama Jetta'nın yanında canavardı. Jetta 985kg, 307 1200kg)

    Alıntıları Göster
    yağ yakan araç siyah duman atmaz, siyah dumanı sadece dizel araçlar atar ki oda son derece normal, yağ yakan araç ise mavi duman atar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deluxe1

    yağ yakan araç siyah duman atmaz, siyah dumanı sadece dizel araçlar atar ki oda son derece normal, yağ yakan araç ise mavi duman atar

    Alıntıları Göster
    Arkadasın dedıgı gıbı karter contasına bak eger ordan kacırmıyosa yag yakıyodur zaten bıde anlarsın zaten eksozdan beyaz duman atar araba yag yaktıgı zaman.. Oncelıkle rektefıye olması gerekır tabı rekt. bı ısı yoksa sadece sekman attırmak yeterlı olur..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karadenizly

    Arkadasın dedıgı gıbı karter contasına bak eger ordan kacırmıyosa yag yakıyodur zaten bıde anlarsın zaten eksozdan beyaz duman atar araba yag yaktıgı zaman.. Oncelıkle rektefıye olması gerekır tabı rekt. bı ısı yoksa sadece sekman attırmak yeterlı olur..

    Alıntıları Göster
    Bugün sanayide birkaç yere sordun kompresyon testi yapabiliyor muyuz diye, aldığım cevap "dizel araçların kompresyon testi olmaz"dı. Acaba aramızda dizel araç için kompresyon testi yaptıran veya yaptırabilen var mı? Varsa nerede ve nasıl yaptırdı yardımcı olabilirse memnun olurum.

    Siyah duman yakıtı tam yakamadığını gösterir diye biliyorum ben de ama gidermek için ne yapılması gerektiği çözemedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tsunami41

    Bugün sanayide birkaç yere sordun kompresyon testi yapabiliyor muyuz diye, aldığım cevap "dizel araçların kompresyon testi olmaz"dı. Acaba aramızda dizel araç için kompresyon testi yaptıran veya yaptırabilen var mı? Varsa nerede ve nasıl yaptırdı yardımcı olabilirse memnun olurum.

    Siyah duman yakıtı tam yakamadığını gösterir diye biliyorum ben de ama gidermek için ne yapılması gerektiği çözemedim.

    Alıntıları Göster
    aldığınız cevabın hiçbir teknik yanı yok maalesef .

    Dizel motorlar kompresyon yapmıyor mu ki, piston segmenı aşınmıyor mu ki ?
    yaü yakmanın en majör nedenlerinden birisi silindir ve segman arasındaki boşluğu artmasıdır.Bunu da kompresyon testi yaparak ölçmek bir yöntemdir.tabii kien saplıklısı motor indirip açıp kesin karar vermektir ama bu masrafı göze niye alasınız ki eğer hasar bureada değil ise.

    ustalık veya işin püf noktası ilk önce isabetli teshiste bulunabilmektir.Bizim saniyelerde yapıldığı gibi deneme yanılma ile sonuç alınıyorsa bu işte hiçbir teknik teşhis yoktır sadece neden arama ve deneme yanılma vardır. eğer deneme yanılma tahtası olup boşuna masraf yapmak istemiyorsanız teshisi kuvvetli olan servisleri veya icraatları ile sizi tatmin edecek ustaları arayınız. Mühendislikte her zaman bir yalaşım tarzı bulunmaktadır.ama müdahaleye karar verilirse bunun için başka çarenin kalmaması esastır. tabii bir de işin ekonomik olup olmadığı kısmı vardır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Tsunami41

    Bugün sanayide birkaç yere sordun kompresyon testi yapabiliyor muyuz diye, aldığım cevap "dizel araçların kompresyon testi olmaz"dı. Acaba aramızda dizel araç için kompresyon testi yaptıran veya yaptırabilen var mı? Varsa nerede ve nasıl yaptırdı yardımcı olabilirse memnun olurum.

    Siyah duman yakıtı tam yakamadığını gösterir diye biliyorum ben de ama gidermek için ne yapılması gerektiği çözemedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: liberty_15

    benim şahinde yağ yakıyo uzun yolda dinlendiğim zaman kontrol ederim eksilirse takviye yaparım.Ama benimkği öyle yağı su gibi içmiyo.1000 km de 500 gr falan.
    [img=http://img516.imageshack.us/img516/3203/96551771ym7.th.jpg]

    Buraya 99 model fiat bravamın kullanıcı kitabından bir bölüm koydum.




    quote:

    Orjinalden alıntı: bucak15

    benim şahinde yağ yakıyo uzun yolda dinlendiğim zaman kontrol ederim eksilirse takviye yaparım.Ama benimkği öyle yağı su gibi içmiyo.1000 km de 500 gr falan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi harunoda -- 26 Ağustos 2008; 11:57:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    aldığınız cevabın hiçbir teknik yanı yok maalesef .

    Dizel motorlar kompresyon yapmıyor mu ki, piston segmenı aşınmıyor mu ki ?
    yaü yakmanın en majör nedenlerinden birisi silindir ve segman arasındaki boşluğu artmasıdır.Bunu da kompresyon testi yaparak ölçmek bir yöntemdir.tabii kien saplıklısı motor indirip açıp kesin karar vermektir ama bu masrafı göze niye alasınız ki eğer hasar bureada değil ise.

    ustalık veya işin püf noktası ilk önce isabetli teshiste bulunabilmektir.Bizim saniyelerde yapıldığı gibi deneme yanılma ile sonuç alınıyorsa bu işte hiçbir teknik teşhis yoktır sadece neden arama ve deneme yanılma vardır. eğer deneme yanılma tahtası olup boşuna masraf yapmak istemiyorsanız teshisi kuvvetli olan servisleri veya icraatları ile sizi tatmin edecek ustaları arayınız. Mühendislikte her zaman bir yalaşım tarzı bulunmaktadır.ama müdahaleye karar verilirse bunun için başka çarenin kalmaması esastır. tabii bir de işin ekonomik olup olmadığı kısmı vardır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Tsunami41

    Bugün sanayide birkaç yere sordun kompresyon testi yapabiliyor muyuz diye, aldığım cevap "dizel araçların kompresyon testi olmaz"dı. Acaba aramızda dizel araç için kompresyon testi yaptıran veya yaptırabilen var mı? Varsa nerede ve nasıl yaptırdı yardımcı olabilirse memnun olurum.

    Siyah duman yakıtı tam yakamadığını gösterir diye biliyorum ben de ama gidermek için ne yapılması gerektiği çözemedim.


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    aldığınız cevabın hiçbir teknik yanı yok maalesef .

    Dizel motorlar kompresyon yapmıyor mu ki, piston segmenı aşınmıyor mu ki ?
    yaü yakmanın en majör nedenlerinden birisi silindir ve segman arasındaki boşluğu artmasıdır.Bunu da kompresyon testi yaparak ölçmek bir yöntemdir.tabii kien saplıklısı motor indirip açıp kesin karar vermektir ama bu masrafı göze niye alasınız ki eğer hasar bureada değil ise.

    ustalık veya işin püf noktası ilk önce isabetli teshiste bulunabilmektir.Bizim saniyelerde yapıldığı gibi deneme yanılma ile sonuç alınıyorsa bu işte hiçbir teknik teşhis yoktır sadece neden arama ve deneme yanılma vardır. eğer deneme yanılma tahtası olup boşuna masraf yapmak istemiyorsanız teshisi kuvvetli olan servisleri veya icraatları ile sizi tatmin edecek ustaları arayınız. Mühendislikte her zaman bir yalaşım tarzı bulunmaktadır.ama müdahaleye karar verilirse bunun için başka çarenin kalmaması esastır. tabii bir de işin ekonomik olup olmadığı kısmı vardır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Tsunami41

    Bugün sanayide birkaç yere sordun kompresyon testi yapabiliyor muyuz diye, aldığım cevap "dizel araçların kompresyon testi olmaz"dı. Acaba aramızda dizel araç için kompresyon testi yaptıran veya yaptırabilen var mı? Varsa nerede ve nasıl yaptırdı yardımcı olabilirse memnun olurum.

    Siyah duman yakıtı tam yakamadığını gösterir diye biliyorum ben de ama gidermek için ne yapılması gerektiği çözemedim.




    Kompresyon testi olmaz derken dizel motorların basıncının yüksek olması dolayısı ile ölçümü yapabilecek uygun teçhizatın bulunmamasını kastediyorlardı. Onun için yaptıran varsa nerede ne nasıl yaptırdı diye sordum. Ben bulamadım yapabilen, varsa bilen yardımcı olabilirse sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tsunami41

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    aldığınız cevabın hiçbir teknik yanı yok maalesef .

    Dizel motorlar kompresyon yapmıyor mu ki, piston segmenı aşınmıyor mu ki ?
    yaü yakmanın en majör nedenlerinden birisi silindir ve segman arasındaki boşluğu artmasıdır.Bunu da kompresyon testi yaparak ölçmek bir yöntemdir.tabii kien saplıklısı motor indirip açıp kesin karar vermektir ama bu masrafı göze niye alasınız ki eğer hasar bureada değil ise.

    ustalık veya işin püf noktası ilk önce isabetli teshiste bulunabilmektir.Bizim saniyelerde yapıldığı gibi deneme yanılma ile sonuç alınıyorsa bu işte hiçbir teknik teşhis yoktır sadece neden arama ve deneme yanılma vardır. eğer deneme yanılma tahtası olup boşuna masraf yapmak istemiyorsanız teshisi kuvvetli olan servisleri veya icraatları ile sizi tatmin edecek ustaları arayınız. Mühendislikte her zaman bir yalaşım tarzı bulunmaktadır.ama müdahaleye karar verilirse bunun için başka çarenin kalmaması esastır. tabii bir de işin ekonomik olup olmadığı kısmı vardır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Tsunami41

    Bugün sanayide birkaç yere sordun kompresyon testi yapabiliyor muyuz diye, aldığım cevap "dizel araçların kompresyon testi olmaz"dı. Acaba aramızda dizel araç için kompresyon testi yaptıran veya yaptırabilen var mı? Varsa nerede ve nasıl yaptırdı yardımcı olabilirse memnun olurum.

    Siyah duman yakıtı tam yakamadığını gösterir diye biliyorum ben de ama gidermek için ne yapılması gerektiği çözemedim.




    Kompresyon testi olmaz derken dizel motorların basıncının yüksek olması dolayısı ile ölçümü yapabilecek uygun teçhizatın bulunmamasını kastediyorlardı. Onun için yaptıran varsa nerede ne nasıl yaptırdı diye sordum. Ben bulamadım yapabilen, varsa bilen yardımcı olabilirse sevinirim.

    Alıntıları Göster
    set alacak parası olmayan servis ile sonuç alacağınızı sanmam .Aynı aletin farklı basınç skalasında olanıolacakekte bir fikir versin diye bir link veriyorum. Yani test makinasını alacak paramız yok deseler anlarım ama ''dizelin kompresyon testi olmaz '' dediler mi diyecek birşey kalmıyor aslında
    kompresyon aletleri için tıklayınız[
    quote:

    Orjinalden alıntı: Tsunami41


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    aldığınız cevabın hiçbir teknik yanı yok maalesef .

    Dizel motorlar kompresyon yapmıyor mu ki, piston segmenı aşınmıyor mu ki ?
    yaü yakmanın en majör nedenlerinden birisi silindir ve segman arasındaki boşluğu artmasıdır.Bunu da kompresyon testi yaparak ölçmek bir yöntemdir.tabii kien saplıklısı motor indirip açıp kesin karar vermektir ama bu masrafı göze niye alasınız ki eğer hasar bureada değil ise.

    ustalık veya işin püf noktası ilk önce isabetli teshiste bulunabilmektir.Bizim saniyelerde yapıldığı gibi deneme yanılma ile sonuç alınıyorsa bu işte hiçbir teknik teşhis yoktır sadece neden arama ve deneme yanılma vardır. eğer deneme yanılma tahtası olup boşuna masraf yapmak istemiyorsanız teshisi kuvvetli olan servisleri veya icraatları ile sizi tatmin edecek ustaları arayınız. Mühendislikte her zaman bir yalaşım tarzı bulunmaktadır.ama müdahaleye karar verilirse bunun için başka çarenin kalmaması esastır. tabii bir de işin ekonomik olup olmadığı kısmı vardır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Tsunami41

    Bugün sanayide birkaç yere sordun kompresyon testi yapabiliyor muyuz diye, aldığım cevap "dizel araçların kompresyon testi olmaz"dı. Acaba aramızda dizel araç için kompresyon testi yaptıran veya yaptırabilen var mı? Varsa nerede ve nasıl yaptırdı yardımcı olabilirse memnun olurum.

    Siyah duman yakıtı tam yakamadığını gösterir diye biliyorum ben de ama gidermek için ne yapılması gerektiği çözemedim.




    Kompresyon testi olmaz derken dizel motorların basıncının yüksek olması dolayısı ile ölçümü yapabilecek uygun teçhizatın bulunmamasını kastediyorlardı. Onun için yaptıran varsa nerede ne nasıl yaptırdı diye sordum. Ben bulamadım yapabilen, varsa bilen yardımcı olabilirse sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 26 Ağustos 2008; 16:42:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    set alacak parası olmayan servis ile sonuç alacağınızı sanmam .Aynı aletin farklı basınç skalasında olanıolacakekte bir fikir versin diye bir link veriyorum. Yani test makinasını alacak paramız yok deseler anlarım ama ''dizelin kompresyon testi olmaz '' dediler mi diyecek birşey kalmıyor aslında
    kompresyon aletleri için tıklayınız[
    quote:

    Orjinalden alıntı: Tsunami41


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    aldığınız cevabın hiçbir teknik yanı yok maalesef .

    Dizel motorlar kompresyon yapmıyor mu ki, piston segmenı aşınmıyor mu ki ?
    yaü yakmanın en majör nedenlerinden birisi silindir ve segman arasındaki boşluğu artmasıdır.Bunu da kompresyon testi yaparak ölçmek bir yöntemdir.tabii kien saplıklısı motor indirip açıp kesin karar vermektir ama bu masrafı göze niye alasınız ki eğer hasar bureada değil ise.

    ustalık veya işin püf noktası ilk önce isabetli teshiste bulunabilmektir.Bizim saniyelerde yapıldığı gibi deneme yanılma ile sonuç alınıyorsa bu işte hiçbir teknik teşhis yoktır sadece neden arama ve deneme yanılma vardır. eğer deneme yanılma tahtası olup boşuna masraf yapmak istemiyorsanız teshisi kuvvetli olan servisleri veya icraatları ile sizi tatmin edecek ustaları arayınız. Mühendislikte her zaman bir yalaşım tarzı bulunmaktadır.ama müdahaleye karar verilirse bunun için başka çarenin kalmaması esastır. tabii bir de işin ekonomik olup olmadığı kısmı vardır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Tsunami41

    Bugün sanayide birkaç yere sordun kompresyon testi yapabiliyor muyuz diye, aldığım cevap "dizel araçların kompresyon testi olmaz"dı. Acaba aramızda dizel araç için kompresyon testi yaptıran veya yaptırabilen var mı? Varsa nerede ve nasıl yaptırdı yardımcı olabilirse memnun olurum.

    Siyah duman yakıtı tam yakamadığını gösterir diye biliyorum ben de ama gidermek için ne yapılması gerektiği çözemedim.




    Kompresyon testi olmaz derken dizel motorların basıncının yüksek olması dolayısı ile ölçümü yapabilecek uygun teçhizatın bulunmamasını kastediyorlardı. Onun için yaptıran varsa nerede ne nasıl yaptırdı diye sordum. Ben bulamadım yapabilen, varsa bilen yardımcı olabilirse sevinirim.


    Alıntıları Göster
    Teşekkür ederim hocam bilgiler için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tsunami41

    Teşekkür ederim hocam bilgiler için.

    Alıntıları Göster
    ne demek her zaman söylerim amacım doğruyu bulmak ve kafalarda bunun kalmasını sağlamak. Şimdi bir kişi olmaz dedi diye kabul edersek herkez de böyle sanabilir bu yüzden şehir efsanesi olarak yanlış bilinecek şeyleri her zaman doğrusunu elimden geldiğince dilim döndüğünce yazmaya çalışıyorum.

    Ben de yazdıklarımı okuyan herkeze tek tek teşekkür ederim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Tsunami41

    Teşekkür ederim hocam bilgiler için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    ne demek her zaman söylerim amacım doğruyu bulmak ve kafalarda bunun kalmasını sağlamak. Şimdi bir kişi olmaz dedi diye kabul edersek herkez de böyle sanabilir bu yüzden şehir efsanesi olarak yanlış bilinecek şeyleri her zaman doğrusunu elimden geldiğince dilim döndüğünce yazmaya çalışıyorum.

    Ben de yazdıklarımı okuyan herkeze tek tek teşekkür ederim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Tsunami41

    Teşekkür ederim hocam bilgiler için.


    Alıntıları Göster
    93 fairway araçta 1000 km 1 lt. fazla yağ yakıyor kaçak yok yağ yaktını söylediler 600 ytl. masrafı varmış bu şekilde kullansak normalmi ve neden yapar yardımcı olursanız sevinirim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pegassus01

    93 fairway araçta 1000 km 1 lt. fazla yağ yakıyor kaçak yok yağ yaktını söylediler 600 ytl. masrafı varmış bu şekilde kullansak normalmi ve neden yapar yardımcı olursanız sevinirim

    Alıntıları Göster
    Segmanlar ve silindir gomlekleri asindigi icin yag silindirlere kacip yanmaktadir. Yaptirmaniz faydaniza, hem cekis kaybi yasarsiniz bu durumda. Hemde ayni nedenle araba daha fazla yakit yakar. Motor duzgun calismaz.

    Ayrica yag yakacak duruma gelmis motorlarda krank ana yatak,piston kolu yatak bosluklari gibi bosluklar da toleranslarin disina ciktigindan motor duzgun calismaz. Bu sekilde kullanmak daha pahali parcalarin(krank mili gibi) zarar gorerek ileride masrafinizin artmasina yol acar.

    1000 km de 1 lt cok fazla. Mutlaka motor yaptirin en kisa zamanda. Yoksa o 600 YTL masraf 1200 e cikabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-25B1CCF06

    Segmanlar ve silindir gomlekleri asindigi icin yag silindirlere kacip yanmaktadir. Yaptirmaniz faydaniza, hem cekis kaybi yasarsiniz bu durumda. Hemde ayni nedenle araba daha fazla yakit yakar. Motor duzgun calismaz.

    Ayrica yag yakacak duruma gelmis motorlarda krank ana yatak,piston kolu yatak bosluklari gibi bosluklar da toleranslarin disina ciktigindan motor duzgun calismaz. Bu sekilde kullanmak daha pahali parcalarin(krank mili gibi) zarar gorerek ileride masrafinizin artmasina yol acar.

    1000 km de 1 lt cok fazla. Mutlaka motor yaptirin en kisa zamanda. Yoksa o 600 YTL masraf 1200 e cikabilir.

    Alıntıları Göster
    Benim aracımda da yağ sorunu var sanıyorum.

    Aaç 2.0litre, otomatik vites, Volvo S40. 170.000'de yağı değişti. Şu an 177.000'de.

    Sabah bir ara yağ ikazı yandı söndü. İşyerine gelince baktım ki yağ seviyesi dipte. Bu da yaklaşık 1 litre yağ eksiltmesi anlamına geliyor.

    Bu durum normal midir? Yukarıda yazılanları okudum. Ancak araçta herhangi bir sorun yok. LPG taktırdıktan sonra böyle bir durum oldu.

    Fikri olan arkadaşlar paylaşırlarsa memnun olacağım. Şimdiden teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maysalih

    Benim aracımda da yağ sorunu var sanıyorum.

    Aaç 2.0litre, otomatik vites, Volvo S40. 170.000'de yağı değişti. Şu an 177.000'de.

    Sabah bir ara yağ ikazı yandı söndü. İşyerine gelince baktım ki yağ seviyesi dipte. Bu da yaklaşık 1 litre yağ eksiltmesi anlamına geliyor.

    Bu durum normal midir? Yukarıda yazılanları okudum. Ancak araçta herhangi bir sorun yok. LPG taktırdıktan sonra böyle bir durum oldu.

    Fikri olan arkadaşlar paylaşırlarsa memnun olacağım. Şimdiden teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    7,000 km de 1 lt, ustelik o km deki bir arac icin super bir deger,hicbir sorun yok aracinizda.

    Sifir km araclarda bile birakin 7,000 km yi 5,000 km de 1 lt bile normal sayiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maysalih

    Benim aracımda da yağ sorunu var sanıyorum.

    Aaç 2.0litre, otomatik vites, Volvo S40. 170.000'de yağı değişti. Şu an 177.000'de.

    Sabah bir ara yağ ikazı yandı söndü. İşyerine gelince baktım ki yağ seviyesi dipte. Bu da yaklaşık 1 litre yağ eksiltmesi anlamına geliyor.

    Bu durum normal midir? Yukarıda yazılanları okudum. Ancak araçta herhangi bir sorun yok. LPG taktırdıktan sonra böyle bir durum oldu.

    Fikri olan arkadaşlar paylaşırlarsa memnun olacağım. Şimdiden teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: maysalih

    Benim aracımda da yağ sorunu var sanıyorum.

    Aaç 2.0litre, otomatik vites, Volvo S40. 170.000'de yağı değişti. Şu an 177.000'de.

    Sabah bir ara yağ ikazı yandı söndü. İşyerine gelince baktım ki yağ seviyesi dipte. Bu da yaklaşık 1 litre yağ eksiltmesi anlamına geliyor.

    Bu durum normal midir? Yukarıda yazılanları okudum. Ancak araçta herhangi bir sorun yok. LPG taktırdıktan sonra böyle bir durum oldu.

    Fikri olan arkadaşlar paylaşırlarsa memnun olacağım. Şimdiden teşekkürler.

    Ya arkadaşım senin otonun motoru bitmiş.Kardeşim sen şakamı yapıyorsun 7000 km de 1 lt yağ eksiltmeyi kendine dert etmişsin. Sana bakınca ben çok rahatım benim düldül 1000 km de 1 lt yakıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-25B1CCF06

    Segmanlar ve silindir gomlekleri asindigi icin yag silindirlere kacip yanmaktadir. Yaptirmaniz faydaniza, hem cekis kaybi yasarsiniz bu durumda. Hemde ayni nedenle araba daha fazla yakit yakar. Motor duzgun calismaz.

    Ayrica yag yakacak duruma gelmis motorlarda krank ana yatak,piston kolu yatak bosluklari gibi bosluklar da toleranslarin disina ciktigindan motor duzgun calismaz. Bu sekilde kullanmak daha pahali parcalarin(krank mili gibi) zarar gorerek ileride masrafinizin artmasina yol acar.

    1000 km de 1 lt cok fazla. Mutlaka motor yaptirin en kisa zamanda. Yoksa o 600 YTL masraf 1200 e cikabilir.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    Segmanlar ve silindir gomlekleri asindigi icin yag silindirlere kacip yanmaktadir. Yaptirmaniz faydaniza, hem cekis kaybi yasarsiniz bu durumda. Hemde ayni nedenle araba daha fazla yakit yakar. Motor duzgun calismaz.

    Ayrica yag yakacak duruma gelmis motorlarda krank ana yatak,piston kolu yatak bosluklari gibi bosluklar da toleranslarin disina ciktigindan motor duzgun calismaz. Bu sekilde kullanmak daha pahali parcalarin(krank mili gibi) zarar gorerek ileride masrafinizin artmasina yol acar.

    1000 km de 1 lt cok fazla. Mutlaka motor yaptirin en kisa zamanda. Yoksa o 600 YTL masraf 1200 e cikabilir.

    teşekkür ederim pcdata76 arkadaşım zaten dediğin gibi arabada aceyip bi şekilde çekiş azlığı hissediyordum ve dediniz gibi yakıtta fazlalaştı tamircime söylemiştim 1,6 motor yakar demişti yaptıracaz artık ne yapalım bayramı bi atlatalımda hyırlısıyla tekrar teşşekkür ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-25B1CCF06

    7,000 km de 1 lt, ustelik o km deki bir arac icin super bir deger,hicbir sorun yok aracinizda.

    Sifir km araclarda bile birakin 7,000 km yi 5,000 km de 1 lt bile normal sayiliyor.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    7,000 km de 1 lt, ustelik o km deki bir arac icin super bir deger,hicbir sorun yok aracinizda.

    Sifir km araclarda bile birakin 7,000 km yi 5,000 km de 1 lt bile normal sayiliyor.

    arkadaşım yağ yakan bir arabayı nasıl anlarız daha doğrusu satın almayı düşündümüz bi arabada nasıl anlarız. birde yağ konulan kapağı açtımızda yağ damlacıklarını dışarı atmasından anlaşılırmı anlaşılmazsa neden attar ? şimdiden teşekürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pegassus01

    quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    7,000 km de 1 lt, ustelik o km deki bir arac icin super bir deger,hicbir sorun yok aracinizda.

    Sifir km araclarda bile birakin 7,000 km yi 5,000 km de 1 lt bile normal sayiliyor.

    arkadaşım yağ yakan bir arabayı nasıl anlarız daha doğrusu satın almayı düşündümüz bi arabada nasıl anlarız. birde yağ konulan kapağı açtımızda yağ damlacıklarını dışarı atmasından anlaşılırmı anlaşılmazsa neden attar ? şimdiden teşekürler

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: pegassus01


    quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    7,000 km de 1 lt, ustelik o km deki bir arac icin super bir deger,hicbir sorun yok aracinizda.

    Sifir km araclarda bile birakin 7,000 km yi 5,000 km de 1 lt bile normal sayiliyor.

    arkadaşım yağ yakan bir arabayı nasıl anlarız daha doğrusu satın almayı düşündümüz bi arabada nasıl anlarız. birde yağ konulan kapağı açtımızda yağ damlacıklarını dışarı atmasından anlaşılırmı anlaşılmazsa neden attar ? şimdiden teşekürler


    98 slx için konuştunuz galiba, eğer motor üstten eksantirikli ise ve külbütör kapağı muhafazalı değilse, yani eksantirik gözüküyorsa yağı dönerken savurur...
    sizin aracınızda yağ kapağını açarsanız atar...

    eğer kapaktan duman gelmiyor, yağ buharı ile duman ayırt etmniz lazım...sorun yoktur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RPM_8000

    quote:

    Orjinalden alıntı: pegassus01


    quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    7,000 km de 1 lt, ustelik o km deki bir arac icin super bir deger,hicbir sorun yok aracinizda.

    Sifir km araclarda bile birakin 7,000 km yi 5,000 km de 1 lt bile normal sayiliyor.

    arkadaşım yağ yakan bir arabayı nasıl anlarız daha doğrusu satın almayı düşündümüz bi arabada nasıl anlarız. birde yağ konulan kapağı açtımızda yağ damlacıklarını dışarı atmasından anlaşılırmı anlaşılmazsa neden attar ? şimdiden teşekürler


    98 slx için konuştunuz galiba, eğer motor üstten eksantirikli ise ve külbütör kapağı muhafazalı değilse, yani eksantirik gözüküyorsa yağı dönerken savurur...
    sizin aracınızda yağ kapağını açarsanız atar...

    eğer kapaktan duman gelmiyor, yağ buharı ile duman ayırt etmniz lazım...sorun yoktur.

    Alıntıları Göster
    1. Yağ yakan arabayı kullanarak anlarsınız. Tam doldurduğunuz yağ bir süre sonra eksilmeye başlar. Yağ çubuğundan anlarsınız.

    Mavi dumanı ancak yoğun yağ yakmada farkedebilirsiniz. Çoğu zaman farkedilmez bile.

    2. Kompresyon testi ile sadece motorun performansını ölçebilirsiniz, yağ yakıp yakmadığını anlayamazsınız.

    Yağ yakan aracın motoru bitik demek değildir. Hatta yağ yakan araçların motorları çoğu zaman emsallerinden daha güçlüdürler.

    3. Motor yağ yakıyorsa en basit çözüm araçtan kurtulmaktır.

    Doğan, Tempra gibi teknoloji harikası araçların 3000-4000 km de 1 litreye kadar yağ yakmaları normaldir. Bunun dışında hor kullanılmış Avrupa araçların da 100 bin km sonrasında bu değerleri yakalaması normaldir.

    Boşu boşuna Japon otolarını methetmiyoruz. Hiç biri babamızın oğlu değil.

    4. Hiç bir mühendis, usta, motor uzmanı bana; 1000 kmde 1 litre yağ yakan bir motorun normal olduğunu açıklayamaz. Anlamam kıttır.

    95 model aracım 12-13 bin km yol yaptıktan sonra, koyduğum yağı aynen alıyorum. Eksiltme varsa bile önemsenmeyecek ve ölçülemeyecek miktarda.

    1000 kmde bir 1 litre yağ yakan motor, motor değildir. Buna normal diyen usta da usta değildir.

    Saygılar.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.