Şimdi Ara

YAĞ YAKAN ARABA !! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
195
Cevap
4
Favori
231.315
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1000 km de 1 litre hakikaten büyük bir rakam.Bende 2000 toyota avensis var,yağ yakıyor yalan yok ama bu derece değil...1 litreyi 5000 km de falan eksiltir aşağı yukarı.
  • yağ mı yakıyor eksiltiyor mu? bossbee seni opel ve peugeot mühendislerine armağan ediyorum eti onların kemiği bizim forumun olsun
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    yağ mı yakıyor eksiltiyor mu? bossbee seni opel ve peugeot mühendislerine armağan ediyorum eti onların kemiği bizim forumun olsun


    Çok komiksin.

    Vezir gitti sen geldin sanırım.

    Tartışacak mıyız ?
  • Arkadaşlar herkes yağ eksilten araçlarda yağın YANARAK eksildiği üzerinde durmuş.Fakat çok çok önemli bir noktayı atlıyorsunuz.Ya araç yağ kaçırıyorsa ? Araç karter tapasından,karterden,motordan,şanzumandan vs vs birçok yerden yağ kaçırabilir.Ve inanın bu sorun birçok araçta mevcut ve akan miktar hiçte azınsanmayacak kadar.
    Şimdi yağ kaçağı araç dururken belli olmuyor mu derseniz ( aracın altında yağ damlaları şeklinde vs vs),bazen belli olmaz, çünkü kaçak noktası çok çok azdır,bu şekilde kaçak ancak yağ basınç altında ve sıcakken olur.Bazı araçta şıpır şıpır akıtırken bazılarında ise belli belirsiz.Fakat hangi şekilde kaçıran araç olursa olsun altına inip bakarsanız o aracın yağ kaçırıp kaçırmadığı anlaşılır.Yani aracı kanala ve lifte alıp bi bakın
    Bu arada yağ yakan araç MAVİ DUMAN atar,zengin karışımda çalışan araç SİYAH DUMAN atar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tenekekutu

    Arkadaşlar herkes yağ eksilten araçlarda yağın YANARAK eksildiği üzerinde durmuş.Fakat çok çok önemli bir noktayı atlıyorsunuz.Ya araç yağ kaçırıyorsa ? Araç karter tapasından,karterden,motordan,şanzumandan vs vs birçok yerden yağ kaçırabilir.Ve inanın bu sorun birçok araçta mevcut ve akan miktar hiçte azınsanmayacak kadar.
    Şimdi yağ kaçağı araç dururken belli olmuyor mu derseniz ( aracın altında yağ damlaları şeklinde vs vs),bazen belli olmaz, çünkü kaçak noktası çok çok azdır,bu şekilde kaçak ancak yağ basınç altında ve sıcakken olur.Bazı araçta şıpır şıpır akıtırken bazılarında ise belli belirsiz.Fakat hangi şekilde kaçıran araç olursa olsun altına inip bakarsanız o aracın yağ kaçırıp kaçırmadığı anlaşılır.Yani aracı kanala ve lifte alıp bi bakın
    Bu arada yağ yakan araç MAVİ DUMAN atar,zengin karışımda çalışan araç SİYAH DUMAN atar.


    Söylediklerinin tamamı doğru.

    Yalnız ben yorumumu anlatılanlar ışığında yaptım.

    Arkadaş motorunun yağ yaktığını söylediği ve ustaya motoru gösterdiğini söylediği için öyle söyledim.

    Motorun 1000 km de 1 litre yağ yakmasının normal olduğunu söylemiş usta!

    Yoksa daha motorun etrafındaki yağlara bakıp, motorun yağ sızdırdığını bile anlamayan ustaya diyecek hiç bir lafım yok.

    Şimdi oturup etrafı yağ içinde olan motorları mı tartışacağız neden yağ eksiltiyor diye.

    Yok artık.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bossbee


    quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    yağ mı yakıyor eksiltiyor mu? bossbee seni opel ve peugeot mühendislerine armağan ediyorum eti onların kemiği bizim forumun olsun


    Çok komiksin.

    Vezir gitti sen geldin sanırım.

    Tartışacak mıyız ?

    olabilir. vezir oldukça bilgili bi arkadaşımız. şahsen tanımıyorum ama.

    yeni nesil araçlar eksiltebilir. yakarak eksiltir ama bu çok fazla olmadığından egzosdan duman şeklinde görülmez. araç kitapçıklarında bu bilgileri bulabilirsin. tartışacak mevzu değil yani




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bossbee


    Söylediklerinin tamamı doğru.

    Yalnız ben yorumumu anlatılanlar ışığında yaptım.

    Arkadaş motorunun yağ yaktığını söylediği ve ustaya motoru gösterdiğini söylediği için öyle söyledim.

    Motorun 1000 km de 1 litre yağ yakmasının normal olduğunu söylemiş usta!

    Yoksa daha motorun etrafındaki yağlara bakıp, motorun yağ sızdırdığını bile anlamayan ustaya diyecek hiç bir lafım yok.

    Şimdi oturup etrafı yağ içinde olan motorları mı tartışacağız neden yağ eksiltiyor diye.

    Yok artık.


    Herkes arabadan pek anlamıyabilir.Hatta USTA larda arabalardan çok iyi anlayamayabilir.Sonuçta gerçekten usta mı değil mi diye bir denetleme mekanizmamız yok.Tulum giyen herkes usta Türkiye de
    Sanayi dilinde hastayım zaten,
    -bi şey olmaz abi
    -normal bu
    -çalışma boşluğu zaten bu




  • Aşağıdaki yazıyıwww.arabamotorlari.com adresinden alıntılanmıştır.
    "Değişik çalışma koşulları için her bir patlamada yanma odasına ulaşacak yağın miktarı motor üretimi sırasında tasarlanır. Dolayısıyla bir motorun ideal yağ eksiltme miktarı ancak motor üreticisi firma tarafından açıklanabilir.

    Bununla birlikte birçok benzinli ve dizel motor için yağ eksiltme miktarının üst limiti 1 lt/1.000 km olarak kabul edilmektedir."
  • quote:

    Orjinalden alıntı: komador

    Aşağıdaki yazıyıwww.arabamotorlari.com adresinden alıntılanmıştır.
    "Değişik çalışma koşulları için her bir patlamada yanma odasına ulaşacak yağın miktarı motor üretimi sırasında tasarlanır. Dolayısıyla bir motorun ideal yağ eksiltme miktarı ancak motor üreticisi firma tarafından açıklanabilir.

    Bununla birlikte birçok benzinli ve dizel motor için yağ eksiltme miktarının üst limiti 1 lt/1.000 km olarak kabul edilmektedir."


    teşekkür ederim açıklaman için. opel de her 500 de kontrol edin der. peugeot ta her 1000 ya da 1500 dü kontrol edin der.. yaklaşık yarım litre gidebilir der. miktar değişebiliyor.

    motor bloğu boşluğundan kaynaklanmaktadır. ustanın son söylediği doğru




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bossbee

    1. Yağ yakan arabayı kullanarak anlarsınız. Tam doldurduğunuz yağ bir süre sonra eksilmeye başlar. Yağ çubuğundan anlarsınız.

    Mavi dumanı ancak yoğun yağ yakmada farkedebilirsiniz. Çoğu zaman farkedilmez bile.

    2. Kompresyon testi ile sadece motorun performansını ölçebilirsiniz, yağ yakıp yakmadığını anlayamazsınız.

    Yağ yakan aracın motoru bitik demek değildir. Hatta yağ yakan araçların motorları çoğu zaman emsallerinden daha güçlüdürler.

    3. Motor yağ yakıyorsa en basit çözüm araçtan kurtulmaktır.

    Doğan, Tempra gibi teknoloji harikası araçların 3000-4000 km de 1 litreye kadar yağ yakmaları normaldir. Bunun dışında hor kullanılmış Avrupa araçların da 100 bin km sonrasında bu değerleri yakalaması normaldir.

    Boşu boşuna Japon otolarını methetmiyoruz. Hiç biri babamızın oğlu değil.

    4. Hiç bir mühendis, usta, motor uzmanı bana; 1000 kmde 1 litre yağ yakan bir motorun normal olduğunu açıklayamaz. Anlamam kıttır.

    95 model aracım 12-13 bin km yol yaptıktan sonra, koyduğum yağı aynen alıyorum. Eksiltme varsa bile önemsenmeyecek ve ölçülemeyecek miktarda.

    1000 kmde bir 1 litre yağ yakan motor, motor değildir. Buna normal diyen usta da usta değildir.

    Saygılar.

    arkadaşım açıklamaların için teşekür ederim yalnız benim anlamadım şu yağ yakan arabayı binerek anlarsın demişin yağ çubundan peki ben almaya niyetlendim arabada nasıl anlarız demiştim alıp yağ yaktını anladıktan sonra neye yarar seninde dediğin gibi en basit çözümü yapıp araçtan kurtulmak için satıyorsa adam bendemi yeni aldım arabayı satacam o zaman




  • ARABAMOTORLARI.COM adresinden alıntı yazının tamamı aşağıdadır, dikkatle okuyun :


    Bir motorun ne kadar yağ eksiltmesi normaldir?


    İçten yanmalı motorlarda yağın temel görevi motordaki toplam sürtünmeyi azaltmak ve sürtünen parçaları aşınmaya karşı korumaktır. Pistonlar, segmanlar ve motor bloğu arasında sürekli olarak bulunan bir miktar yağ motordaki her bir patlamada az bir miktarda yanar ve yanmış yağlar egzoz gazları ile birlikte motordan uzaklaştırılır. Bundan dolayı içten yanmalı motorların hepsi bir miktar yağ eksiltmektedir.

    Değişik çalışma koşulları için her bir patlamada yanma odasına ulaşacak yağın miktarı motor üretimi sırasında tasarlanır. Dolayısıyla bir motorun ideal yağ eksiltme miktarı ancak motor üreticisi firma tarafından açıklanabilir.

    Bununla birlikte birçok benzinli ve dizel motor için yağ eksiltme miktarının üst limiti 1 lt/1.000 km olarak kabul edilmektedir.

    Bir motor ne zaman rektifiye(yenileme) edilir?

    çten yanmalı motorlarda motorun hareketli parçaları birbirlerine sürterek zamanla aşınırlar. Bir süre sonra parçalar arasında yağ filminin muntazam oluşmaması, kompresyon kaçaklarının artması ve yağın yakıta aşırı miktarda karışarak yanması sonucu motor başlangıçta göstermiş olduğu performanstan uzaklaşır ve motorda güç düşmesi gözlenir.

    Rektifiye (daha doğrusu motor yenileme) esnasında motorun aşınmış parçaları orjinal fabrika üretimi değerleri doğrultusunda yenilenerek motor çalışmaya hazır hale getirilir.

    1. Motorların bir miktar yağ yakması normaldir.

    Burada normali tartışmıyoruz. Anormal durumu tartışıyoruz.

    Bir motor makul seviyede yağ yakar (veya eksiltir) ve zamanla motor parçaları aşındıkça, motor parçaları arasındaki boşluklar sebebiyle yağ eksiltmesi artar.

    Yağ yakma miktarı MOTOR FARKLILIĞINA bağlıdır. Motorların ömrü, sağlamlığı farklı farklıdır. Yağ yakma miktarları da farklı farklıdır.

    ÜST SINIR, yani kabul edilebilecek en üst sınır 1litre/1000 km olarak kabul edilmiş.

    Motorun bu üst sınırda bulunması, motor üreticisi açısından "normal" kabul edilebilir.

    Aklı selim tüketicilerin hiç biri aynı fiyata daha kaliteli motora sahip araç almaktansa, bu bence "dandik" motorlu araçları tercih etmez.

    Bu yağ yakma seviyelerini normal kabul eden tüketicilere, bu araçlar haktır. Güle güle kullansınlar.

    Piyasada daha az yağ yakan motorlar var. Kendim kullanıyorum, biliyorum. Bunu iyi nyetle arkadaşlara söylüyorum ki, farkına varsınlar, gidip kalitesi araçlara binip ne kendilerini ne de ailelerini sinir etmesinler diye.

    İnatla hala araçlarından memnun olduklarını söyleyenlere de bir soru soracağım:

    Yahu madem aracınızdan memnunsunuz, ne diye soruyorsunuz durum normal mi diye ?

    İnatla hala aynı şeyi savunmanın bir mantığı var mı?

    Adamlar üst sınıra 1 litre dediler diye bunu normal mi kabul edeceğiz?

    Ben etmiyorum. Bagajımda sürekli yağ taşımak, sürekli yağ seviyesini kontrol etmek zorunda kalacaksam ne diye 20 bin YTL yi araca bağlıyayım?

    Bunu kabul eden varsa, aracını güle güle kullansın.

    Ben değil 1 litre yağ yakacak, 5000 kilometrede 1 litre yağ yakan aracı hemen elden çıkarırım.

    Beklentilerimiz farklı olabilir. Ben ince eler sık dokurum.

    Gözüm kapalı hiç bir şey almam.

    Artık tartışmak da istemiyorum. Dediğimi kabul ettirmekle elime bir şey geçmez.

    Hepinize selamlar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee


    quote:

    Orjinalden alıntı: komador

    Aşağıdaki yazıyıwww.arabamotorlari.com adresinden alıntılanmıştır.
    "Değişik çalışma koşulları için her bir patlamada yanma odasına ulaşacak yağın miktarı motor üretimi sırasında tasarlanır. Dolayısıyla bir motorun ideal yağ eksiltme miktarı ancak motor üreticisi firma tarafından açıklanabilir.

    Bununla birlikte birçok benzinli ve dizel motor için yağ eksiltme miktarının üst limiti 1 lt/1.000 km olarak kabul edilmektedir."


    teşekkür ederim açıklaman için. opel de her 500 de kontrol edin der. peugeot ta her 1000 ya da 1500 dü kontrol edin der.. yaklaşık yarım litre gidebilir der. miktar değişebiliyor.

    motor bloğu boşluğundan kaynaklanmaktadır. ustanın son söylediği doğru


    Opel, peugeot... Bu tip markalar hep eleştiriliyor ve sahipleri de kızıyorlar bize.

    VW, Audi, Toyota, Honda ne kadar yağ yakıyor acaba? Araştıranınız var mı?

    Her 500 kilometre bir kontrol edeceğim ha

    Yola çıktım mı bir kerede 2000 km gittiğim oluyor. Zırt pırt yağ kontrol edeceğim, bi de bu durumu normal kabul edeceğim.

    Ben aracımın yağ çubuğunu kolay kolay kaldırmam. 12-13 bin kmde bir gider yağımı değiştirir, işime bakarım.

    Size araçlarınızla mutluluklar dilerim.

    Selamlar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tenekekutu


    Herkes arabadan pek anlamıyabilir.Hatta USTA larda arabalardan çok iyi anlayamayabilir.Sonuçta gerçekten usta mı değil mi diye bir denetleme mekanizmamız yok.Tulum giyen herkes usta Türkiye de
    Sanayi dilinde hastayım zaten,
    -bi şey olmaz abi
    -normal bu
    -çalışma boşluğu zaten bu






    Denetleme mekanizmamız biziz dostum. Tüketiciler...

    Biz ustayı sıkıştırırsak, o da işini iyi yapmak zorunda kalır.

    Bu kadar basit.

    Tabi bunu yapmak için az da olsa işten anlamak lazım.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: pegassus01

    arkadaşım açıklamaların için teşekür ederim yalnız benim anlamadım şu yağ yakan arabayı binerek anlarsın demişin yağ çubundan peki ben almaya niyetlendim arabada nasıl anlarız demiştim alıp yağ yaktını anladıktan sonra neye yarar seninde dediğin gibi en basit çözümü yapıp araçtan kurtulmak için satıyorsa adam bendemi yeni aldım arabayı satacam o zaman


    Bak çok basit bir yöntem anlatacağım.

    1. Motora kullanmadan önce bir bak, etrafında yağ var mı diye.

    2. Deneme sürüşü yap. Aracın motorunu zorla, gaza sonuna kadar bas.

    3. Kaputu kaldırıp motora bir daha bak. Etrafında yağ görürsen o motor büyük ihtimalle yağ yakıyordur.

    4. Yağ çubuğunu kaldır. Yağın rengi hafif siyaha dönük ve kurumluysa, o motor çok büyük ihtimalle yağ yakıyordur.

    5. Araç çalışıyorken gaz telini çek ve devri arttır. Motor kapağını açıp elini oraya koy. Eğer hava üflüyorsa motor yine büyük ihtimalle yağ yakıyordur.

    6. Gaz verirken eksoza bak. Mavimsi bir duman çıkıyorsa araç yağ yakıyordur.

    7. Aracın yağ değişim kartına bak. Atıyorum 4000-5000 km yapmışsa yağın rengi hafif değişir, normaldir. Ancak yağ tertemiz görünüyorsa büyük ihtimalle eklenmiştir. Bu da yağ yaktığına dair ipucu olabilir. Ancak bu son yöntem kesin sonuç vermez. Anlayabilmek için çok tecrübeli olmanız gerekir.

    5. Bunu motor tecrübesi bir arkadaşınla beraber yapıp, işi daha iyi öğrenebilirsiniz.

    Eksiğim veya yanlışım varsa, tecrübeli arkadaşların uyarması dileğiyle...

    Selamlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ogün® -- 8 Ekim 2008; 0:45:13 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    olabilir. vezir oldukça bilgili bi arkadaşımız. şahsen tanımıyorum ama.

    yeni nesil araçlar eksiltebilir. yakarak eksiltir ama bu çok fazla olmadığından egzosdan duman şeklinde görülmez. araç kitapçıklarında bu bilgileri bulabilirsin. tartışacak mevzu değil yani


    Peki.

    Vezir konusunda oldukça bilgili. Bunu hiç inkar etmedim.

    Ancak kendini Kaf dağında görüyor, bilgisiyle karşısındakini ezmek gayesi güdüyor. Hatasını kabul etmiyor. Neyse gıyabında konuşmayayım daha fazla.

    Yeni nesi araçlar eksiltebilir demişsin. YANLIŞ !

    Tüm motorlar bir miktar yağ yakar. Eskidikçe yaktıkları (veya eksilttikleri) miktar artabilir.

    Tartışacak mevzudur.

    Oturup modifiye araçları hiç tartışmam. Asıl o tip konular tartışılacak mevzu değil.

    Ancak yağ yakması ciddi bir problemdir. Araç kullanan herkesi ilgilendirir. Özellikle konu ile ilgili bilgisi olmayan arkadaşların konuyu ilgiyle takip ettiklerini zannediyorum.

    Ne kadar kızsanız da benimle tartışmak, çoğunuzun da bu tartışmaları okumak hoşuna gidiyor.

    Yanlış mı?




  • üstten ekzantrikli motorlarda yağ eksiltme sorunu olduğunu duymuştum daha önce.

    belli mesafelerde bir miktar yağ eksiltme normaldir.mesela hyundai elantra 10000de bir yağ değişimi yapıyor.bu süre zarfında yaklaşık yarım litre yağ eksiltmiş.bu makul bir değerdir.ancak 1000 kmde 1litre yağ eksilten bir motorun iyi bir ustaya ihtiyacı var diye biliyorum.

    zamanında '00 model ve üstü toyota corolla 1.4 leri araştırmalarım sonucu üst kapağın ince yapılmasından ötürü yağ eksilttiğini ve bu süre zarfında bu durumdan şikayetçi olan kullanıcıların toyota servislerinde ücretsiz değişim yaptıklarını biliyorum.tempra ve tipolarda yağ eksiltme olayı herkes için malum.yine bir önceki nesil opel vectralarda yağ eksiltme olduğunu biliyorum.

    bundan önceki araclarımızdan broadway 212bin km de ortalama 5000km de bir yarım litre yağ eksiltiyordu.perte giden skoda feliciamızda ise gözle görülür bir yağ eksiltme olayı yoktu.


    motorda karterde ufak bir çatlak,karter üzerindeki tıpada tam oturmama,karterdeki keçenin yağ kaçırması,hararet sonucu üst kapal contasının yanması motor içi aşınma,çatlama vs vs olaylar yağ eksiltmeye neden olabilir.yani tam olarak şu sebepten ötürü yağ eksiltiyor diyemeyiz.

    aracın kompresyonunu ölçtürmek bu konuda en azından motor içi bir sorundan dolayı yağ eksilten bir otomobilin teşhisinde bize yardımcı olabilir.kompresyon kaçakları yağ yakmaya neden olur ki bu hepimize malum.

    saygılar.




  • bossbee opel peugeot konusunda ben bildiğim araçlar olduğundan söyledim. yeni nesil tüm araçlarda geçerlli bu olay. sahipleride gayet mutlu. opele çok ısınamasamda iyi araçlar. kitabında 500 de bir kontrol edin diyor yağ ekleyin demiyor. benim araçtada pug ta 1000-1500 de yağ eksiltebilir diyor. hiçte dediğikleri gibi olmuyor. 2000-3000 de yarım litre yi bile bulmuyor bu değerler.

    senin titizliğinden bizde de var. yeni nesil araçlarda bu durum böyle kabul etmiyosan şimdilik başka çaren yok

    hendek atlatmaya döncek bu iş en iyisimi kapatalım mevzuyu ama kendi aracının kitapçıklarını da bi kontrol et. eminim vardır buna dair bişeyler. ki genel kanıda bu yönde ama neden inadını kırmazzsında opele puga laf edersin bilmem.

    eskimesini önlemek için böyle üretiyor adamlar. arada boşluk bırakıyorlar silindirler bloğu aşındırmasın diye bu da yağ eksilmesine neden oluyor. yani olumsuzluğu kontrol altına almış oluyor mühendisler. bunda bu kadar tavır koycak ne var anlamıyorum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: memisoglu

    üstten ekzantrikli motorlarda yağ eksiltme sorunu olduğunu duymuştum daha önce.

    belli mesafelerde bir miktar yağ eksiltme normaldir.mesela hyundai elantra 10000de bir yağ değişimi yapıyor.bu süre zarfında yaklaşık yarım litre yağ eksiltmiş.bu makul bir değerdir.ancak 1000 kmde 1litre yağ eksilten bir motorun iyi bir ustaya ihtiyacı var diye biliyorum.

    zamanında '00 model ve üstü toyota corolla 1.4 leri araştırmalarım sonucu üst kapağın ince yapılmasından ötürü yağ eksilttiğini ve bu süre zarfında bu durumdan şikayetçi olan kullanıcıların toyota servislerinde ücretsiz değişim yaptıklarını biliyorum.tempra ve tipolarda yağ eksiltme olayı herkes için malum.yine bir önceki nesil opel vectralarda yağ eksiltme olduğunu biliyorum.

    bundan önceki araclarımızdan broadway 212bin km de ortalama 5000km de bir yarım litre yağ eksiltiyordu.perte giden skoda feliciamızda ise gözle görülür bir yağ eksiltme olayı yoktu.


    motorda karterde ufak bir çatlak,karter üzerindeki tıpada tam oturmama,karterdeki keçenin yağ kaçırması,hararet sonucu üst kapal contasının yanması motor içi aşınma,çatlama vs vs olaylar yağ eksiltmeye neden olabilir.yani tam olarak şu sebepten ötürü yağ eksiltiyor diyemeyiz.

    aracın kompresyonunu ölçtürmek bu konuda en azından motor içi bir sorundan dolayı yağ eksilten bir otomobilin teşhisinde bize yardımcı olabilir.kompresyon kaçakları yağ yakmaya neden olur ki bu hepimize malum.

    saygılar.


    İşten anlayan adamı gözünden tanırım. İşte size bunlardan biri. (Gerçi gözlerini görmedim ama)

    Hocam sizin de ağzınıza sağlık. Elleriniz dert görmesin.

    One more cup of coffee kardeşim dikkatli oku yukarıda yazanları.




  • arkadaşım ben buna karşı gelmiyorum. pozitif bilime inanırım. burda benim derdim senin inadın oldu. işin garibi aslında sende inanıyorsun buna fakat gidip gelip yağ yakan araba araba değildir. diyosun. sonrada kendine en yakın ena z yağ eksilttiren yorumu mantıklı buluyosun.

    sana diyorum ki 1000-1500 km de 1 lt eksiltebilir yazıyor. adamlar sorumluluğu atıyo sırtından ama bugüne kadar hiç öyle olmadı diyorum. sen vezire iyi bilenmişsin. foruma yeni bi hava katmaya çalışıyosun bence olumlu.

    ama senin yağ yakanı sevmediğin gibi bende sevmem yağ yakanı. eksiltmeden bahsediyoruz. yanan yağ kara dumanı verir duru egzosdan. bilenmişsin ne desek taraf oluyon

    resme göz atın. tüm markaların kullanım kılavuzuna ulaşmak bu akdar kolay ol keşke.

     YAĞ YAKAN ARABA !!


     YAĞ YAKAN ARABA !!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oneMoreCupofCoffee -- 8 Ekim 2008; 22:18:20 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bossbee


    quote:

    Orjinalden alıntı: memisoglu

    üstten ekzantrikli motorlarda yağ eksiltme sorunu olduğunu duymuştum daha önce.

    belli mesafelerde bir miktar yağ eksiltme normaldir.mesela hyundai elantra 10000de bir yağ değişimi yapıyor.bu süre zarfında yaklaşık yarım litre yağ eksiltmiş.bu makul bir değerdir.ancak 1000 kmde 1litre yağ eksilten bir motorun iyi bir ustaya ihtiyacı var diye biliyorum.

    zamanında '00 model ve üstü toyota corolla 1.4 leri araştırmalarım sonucu üst kapağın ince yapılmasından ötürü yağ eksilttiğini ve bu süre zarfında bu durumdan şikayetçi olan kullanıcıların toyota servislerinde ücretsiz değişim yaptıklarını biliyorum.tempra ve tipolarda yağ eksiltme olayı herkes için malum.yine bir önceki nesil opel vectralarda yağ eksiltme olduğunu biliyorum.

    bundan önceki araclarımızdan broadway 212bin km de ortalama 5000km de bir yarım litre yağ eksiltiyordu.perte giden skoda feliciamızda ise gözle görülür bir yağ eksiltme olayı yoktu.


    motorda karterde ufak bir çatlak,karter üzerindeki tıpada tam oturmama,karterdeki keçenin yağ kaçırması,hararet sonucu üst kapal contasının yanması motor içi aşınma,çatlama vs vs olaylar yağ eksiltmeye neden olabilir.yani tam olarak şu sebepten ötürü yağ eksiltiyor diyemeyiz.

    aracın kompresyonunu ölçtürmek bu konuda en azından motor içi bir sorundan dolayı yağ eksilten bir otomobilin teşhisinde bize yardımcı olabilir.kompresyon kaçakları yağ yakmaya neden olur ki bu hepimize malum.

    saygılar.


    İşten anlayan adamı gözünden tanırım. İşte size bunlardan biri. (Gerçi gözlerini görmedim ama)

    Hocam sizin de ağzınıza sağlık. Elleriniz dert görmesin.

    One more cup of coffee kardeşim dikkatli oku yukarıda yazanları.


    1. Yağ yakan arabayı kullanarak anlarsınız. Tam doldurduğunuz yağ bir süre sonra eksilmeye başlar. Yağ çubuğundan anlarsınız.

    Mavi dumanı ancak yoğun yağ yakmada farkedebilirsiniz. Çoğu zaman farkedilmez bile.

    2. Kompresyon testi ile sadece motorun performansını ölçebilirsiniz, yağ yakıp yakmadığını anlayamazsınız.

    Yağ yakan aracın motoru bitik demek değildir. Hatta yağ yakan araçların motorları çoğu zaman emsallerinden daha güçlüdürler.

    3. Motor yağ yakıyorsa en basit çözüm araçtan kurtulmaktır.

    Doğan, Tempra gibi teknoloji harikası araçların 3000-4000 km de 1 litreye kadar yağ yakmaları normaldir. Bunun dışında hor kullanılmış Avrupa araçların da 100 bin km sonrasında bu değerleri yakalaması normaldir.

    Boşu boşuna Japon otolarını methetmiyoruz. Hiç biri babamızın oğlu değil.

    4. Hiç bir mühendis, usta, motor uzmanı bana; 1000 kmde 1 litre yağ yakan bir motorun normal olduğunu açıklayamaz. Anlamam kıttır.

    95 model aracım 12-13 bin km yol yaptıktan sonra, koyduğum yağı aynen alıyorum. Eksiltme varsa bile önemsenmeyecek ve ölçülemeyecek miktarda.

    1000 kmde bir 1 litre yağ yakan motor, motor değildir. Buna normal diyen usta da usta değildir.

    Saygılar.
    Bu iki yazıyıda dikkatli okursanız birinde bossbee Kompresyon testi ile sadece motorun performansını ölçebilirsiniz, yağ yakıp yakmadığını anlayamazsınız diyor diğerinde ise memişoğlunun yazısını onaylıyor doğru olanı memişoğlunun yazısını onaylamasıdır.Memişoğlu yazısında ne diyor aracın kompresyonunu ölçtürmek bu konuda en azından motor içi bir sorundan dolayı yağ eksilten bir otomobilin teşhisinde bize yardımcı olabilir.kompresyon kaçakları yağ yakmaya neden olur ki bu hepimize malum. diyor.
    Ben kompresyon testi yaptırdım usta gayet iyi ve 1000 km de 1 lt yağ eksiltmesi normal dedi dediğimde bana bosbee cevap olarak kompresyon testi ile yağ yaktığı belli olmaz anlamında yazmıştı.Lütfen tutarlı olalım sayın bossbee




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.