Şimdi Ara

YAĞ YAKAN ARABA !! (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
195
Cevap
4
Favori
231.315
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 3 gün önce en son mesajımı yazdım,buradanda sayfayı açmadan baktığımda en son ben yazmışım gibi görünüyor fakat mesajımı göremiyorum.Bir sorunmu var acaba?
  • VEZİR arkadaşımız konuyu teorik olarak açıklamış vetedavisine cevap vermiş eline sağlık ,araba yağ yakar yakarda bu olayın motorun ,segmanların durumu ile yakından ilgisi var kazasız günler
  • Güzel tartışma olmuş ama bazı yanlış bilgiler var.
    Bir araç kullanım ve çevre şartlarına göre belli toleranslar içinde yağ yakması NORMALDİR.Kullanım kitapçıklarına bakın.Performanslı araçlarda Ferrari,Lambo,Porsche,BMW M gibi araçlarda 1000 km de 1-2 lt yağ eksiltmesi bile normal denir.Önemli olan fabrika kullanım kataloglarındaki değerlerdir.Kuş serilerinin kullanım kitapçığında ( eğer yanlış hatırlamıyorsam ) 1000 km de 1 lt ye yakın yağ eskiltebilir diye yazıyor.Buyrun kitapçık hatta bu BRAVO 99 modelinmiş. 1000 km de 1 lt yağ yakan araca motoru bitmiş DİYEMEZSİNİZ
     YAĞ YAKAN ARABA !!

    Yukarıda zaten bunun normal mi değil mi olduğu açıklanmış.Eğer emin değilsiniz tam emin olmak istiyorsunuz.
    1-Kullanım kitapçığını ve sevis kitapçığını bir yerden temin edin bakın veya servislerde vardır gidin rica edin bakın.Kendi gözünüzle eksiltme toleransını görün.
    2-Yağı değiştirtdikten sonra gayet düzgün( agresif kullanmayın) kullanın aracınızı ve eksiltmeyi gözlemleyin.Egzozdan çıkan gazın rengini de gözlemleyin.
    3-İkna olmadı iseninz aracı lifte kaldırıp sağında solunda kaçak var mı diye kontrol ettirin.
    4-Hala ikna olmadı iseniz kompresyon testi yaptırın.
    5-En son nokta ise aracı DYNO ya sokmak

    Fakat yukarıda yazdığım gibi 1000 km de 1 lt yağ tüketen YENİ NESİL ARAÇLAR bile varken eski nesillerin tüketmesi NORMAL olan araçlar vardır.İyi incelemek lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 21 Ekim 2008; 15:07:48 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tenekekutu

    Güzel tartışma olmuş ama bazı yanlış bilgiler var.
    Bir araç kullanım ve çevre şartlarına göre belli toleranslar içinde yağ yakması NORMALDİR.Kullanım kitapçıklarına bakın.Performanslı araçlarda Ferrari,Lambo,Porsche,BMW M gibi araçlarda 1000 km de 1-2 lt yağ eksiltmesi bile normal denir.Önemli olan fabrika kullanım kataloglarındaki değerlerdir.Kuş serilerinin kullanım kitapçığında ( eğer yanlış hatırlamıyorsam ) 1000 km de 1 lt ye yakın yağ eskiltebilir diye yazıyor.Buyrun kitapçık hatta bu BRAVO 99 modelinmiş. 1000 km de 1 lt yağ yakan araca motoru bitmiş DİYEMEZSİNİZ
     YAĞ YAKAN ARABA !!

    Yukarıda zaten bunun normal mi değil mi olduğu açıklanmış.Eğer emin değilsiniz tam emin olmak istiyorsunuz.
    1-Kullanım kitapçığını ve sevis kitapçığını bir yerden temin edin bakın veya servislerde vardır gidin rica edin bakın.Kendi gözünüzle eksiltme toleransını görün.
    2-Yağı değiştirtdikten sonra gayet düzgün( agresif kullanmayın) kullanın aracınızı ve eksiltmeyi gözlemleyin.Egzozdan çıkan gazın rengini de gözlemleyin.
    3-İkna olmadı iseninz aracı lifte kaldırıp sağında solunda kaçak var mı diye kontrol ettirin.
    4-Hala ikna olmadı iseniz kompresyon testi yaptırın.
    5-En son nokta ise aracı DYNO ya sokmak

    Fakat yukarıda yazdığım gibi 1000 km de 1 lt yağ tüketen YENİ NESİL ARAÇLAR bile varken eski nesillerin tüketmesi NORMAL olan araçlar vardır.İyi incelemek lazım.


    DEDİM BİLE.

    Yazıyı dikkatli okuyan arkadaşlar farkedecektir ki;

    "Otomobil parçaları yeni iken birbirine alışmalıdır. Bu sebeple yağ tüketimi 5000 - 6000 km yol yaptıktan sonra Sabit olarak kabul edilebilir."

    yazıyor.

    Kaldı ki sıfır araçların benzin tüketimi bile ilk başlarda fazladır.

    RODAJ dediğimiz olay gereklidir, motor parçalarının birbirine alışması yani...

    O olay olduktan sonra tekrar söylüyorum;

    1000 km de 1 litre yağ eksilten motor BİTİKTİR.

    Nokta.




  • Aracım bin km de yaklaşık 1 lt yağ eksiltiyor.
    Çekişi aynı olması gerektiği gibi (110 beygir), zevkle kullanıyorum.
    Motorun hiç bir problemi yok, saat gibi çalışıyor, Allah'a çok şükür hiç yolda bırakmadı.

    Şimde sen bu motora bitik diyorsan önerin nedir?
    Motoru komple çıkarttırıp çöpe mi atayım yoksa 3-5 bin ytl verip piston sekman attırmak yeter mi?


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ogün®


    DEDİM BİLE.

    Yazıyı dikkatli okuyan arkadaşlar farkedecektir ki;

    "Otomobil parçaları yeni iken birbirine alışmalıdır. Bu sebeple yağ tüketimi 5000 - 6000 km yol yaptıktan sonra Sabit olarak kabul edilebilir."
    yazıyor.

    Kaldı ki sıfır araçların benzin tüketimi bile ilk başlarda fazladır.

    RODAJ dediğimiz olay gereklidir, motor parçalarının birbirine alışması yani...

    O olay olduktan sonra tekrar söylüyorum;

    1000 km de 1 litre yağ eksilten motor BİTİKTİR.

    Nokta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi birtasarimci -- 25 Ekim 2008; 11:07:53 >




  • Motoru bitik arabada bujiler yaglanir, motor ozellikle normal rolanti devrinde duzgun calismaz,eksozundan yag yaktigi hissedilir zaten motor calisirken arabanin arkasinda dursaniz farkli yanik yag kokusunu mutlaka hissedersiniz, normal eksoz kokusundan anlasilir bicimde farklidir.

    Arabada bu belirtiler yoksa motoru bitik falan degildir. Belli bir oranda yipranmis olabilir o ayri. Sonucta 100,000 km deki bir motorun sifir motor gibi olabilmesi zaten imkansiz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ogün®


    quote:

    Orjinalden alıntı: tenekekutu

    Güzel tartışma olmuş ama bazı yanlış bilgiler var.
    Bir araç kullanım ve çevre şartlarına göre belli toleranslar içinde yağ yakması NORMALDİR.Kullanım kitapçıklarına bakın.Performanslı araçlarda Ferrari,Lambo,Porsche,BMW M gibi araçlarda 1000 km de 1-2 lt yağ eksiltmesi bile normal denir.Önemli olan fabrika kullanım kataloglarındaki değerlerdir.Kuş serilerinin kullanım kitapçığında ( eğer yanlış hatırlamıyorsam ) 1000 km de 1 lt ye yakın yağ eskiltebilir diye yazıyor.Buyrun kitapçık hatta bu BRAVO 99 modelinmiş. 1000 km de 1 lt yağ yakan araca motoru bitmiş DİYEMEZSİNİZ
     YAĞ YAKAN ARABA !!

    Yukarıda zaten bunun normal mi değil mi olduğu açıklanmış.Eğer emin değilsiniz tam emin olmak istiyorsunuz.
    1-Kullanım kitapçığını ve sevis kitapçığını bir yerden temin edin bakın veya servislerde vardır gidin rica edin bakın.Kendi gözünüzle eksiltme toleransını görün.
    2-Yağı değiştirtdikten sonra gayet düzgün( agresif kullanmayın) kullanın aracınızı ve eksiltmeyi gözlemleyin.Egzozdan çıkan gazın rengini de gözlemleyin.
    3-İkna olmadı iseninz aracı lifte kaldırıp sağında solunda kaçak var mı diye kontrol ettirin.
    4-Hala ikna olmadı iseniz kompresyon testi yaptırın.
    5-En son nokta ise aracı DYNO ya sokmak

    Fakat yukarıda yazdığım gibi 1000 km de 1 lt yağ tüketen YENİ NESİL ARAÇLAR bile varken eski nesillerin tüketmesi NORMAL olan araçlar vardır.İyi incelemek lazım.


    DEDİM BİLE.

    Yazıyı dikkatli okuyan arkadaşlar farkedecektir ki;

    "Otomobil parçaları yeni iken birbirine alışmalıdır. Bu sebeple yağ tüketimi 5000 - 6000 km yol yaptıktan sonra Sabit olarak kabul edilebilir."

    yazıyor.

    Kaldı ki sıfır araçların benzin tüketimi bile ilk başlarda fazladır.

    RODAJ dediğimiz olay gereklidir, motor parçalarının birbirine alışması yani...

    O olay olduktan sonra tekrar söylüyorum;

    1000 km de 1 litre yağ eksilten motor BİTİKTİR.

    Nokta.


    Aynı yazıyı okuyorsun değil mi ?
    Madde madde yukarıdaki yazı
    1-Bu araç 1000 km de max. 1 lt yağ yakabilir.
    2-5000-6000 km yağ yakması değişkenlik gösterebilir ama bu km den sonra yakma değeri artık sabitlenir.Eğer bu araç X km de Y lt yağ yakıyorsa ve bu miktar 1. madde ile çelişmiyorsa ortada sorun yoktur.
    3-Eğer sürüş sitilini ve aracı sürdüğün çevreyi değiştirirsen,2. maddedeki belli km den sonraki sabit yağ tüketim miktarın değişebilir.Dikkatli ol diyor.Fakat tüketim 1. maddeyi gene geçemez.
    4-Araç hangi şart altında kullanılırsa kullanılsın,yağ tüketimin 1. madde ile çelişemez diyor.

    Senin piyasadan haberin yok herhalde.Sana göre birçok motor piyasadaki bitik.Al bir BMW, hakkını vererek kullan,ondan sonra motor bitti diye bol bol reftifiye edersin.Her 10 bin km de motor indireceğiz sana göre




  • Motor indirirsiniz indirmezsiniz beni bağlamaz.

    Yağ yakan arabanın motoru bitiktir derken, performanstan bahsetmiyorum.

    Yağ yakan araçların genelde performansları emsallerine göre daha yüksektir.


    1000 kmde 1 litre yağ eksilten / yakan motor yaklaşık 4000 kilometre sonra yağı tamamen bitirir.

    Araçlarınızı yağ değişimine ortalama 10 bin kmde bir götürdüğünüzü varsayıyorum.

    Daha önce üzerine sürekli yağ eklemiyorsanız motorunuz yağsız nasıl çalışmaya devam ediyor ?

    Gerçi araçlarınızın motorlarından memnun olduğunuzu söylüyorsunuz.

    Sanırım yeni bir teknoloji kullanıyorlar ve yağsız çalışabiliyorlar

    Güle güle kullanın.

    Piyasadan haberim olmadığını söyleyen arkadaş da acaba piyasanın hangi kolundan bahsediyor ?

    Söylerse daha net bir cevap verebilirim.

    Selamlar.




  • Belki aynı şeyleri savunuyoruz ama sen yazarken aşırı iyi hali düşünerek yazıyorsun.Eğer sıkışık olmayan bir trafikte sakin sakin ,sonradan bir işlem yapılmamış ( LPG siz,tuning işlemi yapılmamış vs vs) günlük 15-20 km araç kullanıyor ve aracın maksimum değer olan 1000 km de 1 lt yağ tüketiyorsa elbet problem vardır deriz.Çünkü bu araç sıkışık ve dur kalklı trafikte veya arazide kullanılsa çok daha fazla yağ yakacak.
    Aracın kullanım şekli ve yerini bilmeden aracın motoru bitiktir diyemezsin.Kullanım kitapçığına göre hareket etmek zorundasın.Toleranslar orada belirtilmiş durumda.Ayrıca yağ yakan araç daha performanslıdır demişsin,nereye kadar sonuçta bu performans devam edecek ?
    Cadde için hakkını vererek BMW veya ona benzer spor araç kullan anlarsın veya 4*4 ile ağır araziye çık sürekli ne demek istediğim anlaşılır.
    Neyse uzatmanın anlamı yok,ben motoru inceler daha sonra karar veririm,birisi bana gelip benim araç 1000 km de 1 lt yağ yakıyor dediği anda motorun inecek kardeşim demem.Benim tecrübelerim böyle diyor.




  • Aracımla hergün işe gidip geliyorum günde 8 km yol yapıyorum şehir içinde kullanıyorum aracımla yıllık uzun yol dahil 6000-7000 km yapıyorum aracımı çok hızlı kullanıyorum hızlı derken deli gibi çılgınca değil tabii.genelde sol şeritten giderim. ani hızlanırım gibi vesaire. Bu şartlarda 1000 km de 1 lt yağ eksiltiyor altı ay önce buradan değer verdiğim ve kendisini tanımasam bile yazılarından anlayarak bilgilerine güvendiğim değer verdiğim sayın Vezir hocamın pm den tavsiyesi ile kompresyon testi yaptırdım.Usta bujilere baktı temiz dedi yalnız birinde biraz islemne veya bilemiyorum yağlanma var dedi.kompresyonu gayet iyi olduğunu söyledi birtanesi biraz kompresyonu diğerlerinden düşük buradan yakabilir dedi.genelde iyi olduğunu ve opellerde bu kadar yağ eksiltmenin normal olduğunu söyledi.Benim bu konuda yazmamın sebebi bazı arkadaşlar araçlarının 5 binde 0,5 lt yağ eksiltiğiniden bahsedince bende acaba ustam yanlışmı söyledi diye buraya yazdım.Yoksa aracımdan memnunum çekişi performansı gayet iyi.Yağ eksildikçe ekleyerek binmeyi düşünüyorum ve yağ değişim zamanı gelince LPG için olan 10w40 yağ kullanmayı düşünüyorum.birde bop power diye bir katkı maddesi var biraz araştırdım fakat bulamadım yağ satan yerlerde bulursam ondanda ekleyeceğim.Buradan birisi mesajımı sildiriyor herhalde onuda anlamış değilim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi komador -- 12 Ocak 2009; 12:55:22 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: komador

    4000 km de 0,85 lt yağ yakma bişeymi benim araba 1000 km de 1 lt yakıyor. Sağ olsunlar eksik olmasınlar vezir hocamın bilgilerinden yararlanarak kompresyon testi yaptırdım usta aracın kompresyonu çok iyi dedi opellerin bu kadar yağ eksiltmesi normalmiş.aracım 1998 model 97.000 km de lpg lidir.10w40 yarısentetik yağ kullanıyorum yağın numarasını bir dahaki yağ değişiminde 15w40 yapacağım ve borlu katkı maddelerinden kullanacağım bakalım yağ eksiltmesini azaltacakmı.Usta her ne kadar 1000 km de 1 lt yağ eksilmesi normal desede buradaki yorum yapan arkadaşların yazdıklarına bakınca bana biraz fazla gibi geliyor.





    senin araba 5000 kmde yağı bitiriyo demekki 250 binde vectra b sattım. o bile bu kadar eksiltmezdi. senin arabada yağ kaçağı var. alan adam bu araba 200 bin daha gider demişti benim araba için



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gooogle96 -- 25 Ekim 2008; 21:15:50 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: komador

    Aracımla hergün işe gidip geliyorum günde 16 km yol yapıyorum şehir içinde kullanıyorum aracımla yıllık uzun yol dahil 6000-7000 km yapıyorum aracımı çok hızlı kullanıyorum hızlı derken deli gibi çılgınca değil tabii.genelde sol şeritten giderim. ani hızlanırım gibi vesaire. Bu şartlarda 1000 km de 1 lt yağ eksiltiyor altı ay önce buradan değer verdiğim ve kendisini tanımasam bile yazılarından anlayarak bilgilerine güvendiğim değer verdiğim sayın Vezir hocamın pm den tavsiyesi ile kompresyon testi yaptırdım.Usta bujilere baktı temiz dedi yalnız birinde biraz islemne veya bilemiyorum yağlanma var dedi.kompresyonu gayet iyi olduğunu söyledi birtanesi biraz kompresyonu diğerlerinden düşük buradan yakabilir dedi.genelde iyi olduğunu ve opellerde bu kadar yağ eksiltmenin normal olduğunu söyledi.Benim bu konuda yazmamın sebebi bazı arkadaşlar araçlarının 5 binde 0,5 lt yağ eksiltiğiniden bahsedince bende acaba ustam yanlışmı söyledi diye buraya yazdım.Yoksa aracımdan memnunum çekişi performansı gayet iyi.Yağ eksildikçe ekleyerek binmeyi düşünüyorum ve yağ değişim zamanı gelince LPG için olan 10w40 yağ kullanmayı düşünüyorum.birde bop power diye bir katkı maddesi var biraz araştırdım fakat bulamadım yağ satan yerlerde bulursam ondanda ekleyeceğim.Buradan birisi mesajımı sildiriyor herhalde onuda anlamış değilim.


    Hocam kusura bakmayın da daha önce kompresyon testinde bir problem çıkmadığını söylemiştiniz.

    Benimle de canhıraş bir şekilde tartışmıştınız.

    Şimdi çıkmış bujilerden birinde yağlanma var, kompresyonda bir silindirde düşük çıktı diyorsunuz.

    Böyle olmaz ama, baştan niye söylemediniz bunları ?

    Şimdi kim haklı çıktı ?

    Motorunuzun yapılması gerekli diyen ben mi, yoksa normal diyen siz mi?

    Motora yağ ekleyerek gezilmez.

    Mazallah yağı birden boşaltırsa ne yapacaksınız ?

    Yapmayın Allah aşkına, bilmeyen arkadaşları da yanlış yönlendirmeyelim.

    Selamlar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tenekekutu

    Belki aynı şeyleri savunuyoruz ama sen yazarken aşırı iyi hali düşünerek yazıyorsun.Eğer sıkışık olmayan bir trafikte sakin sakin ,sonradan bir işlem yapılmamış ( LPG siz,tuning işlemi yapılmamış vs vs) günlük 15-20 km araç kullanıyor ve aracın maksimum değer olan 1000 km de 1 lt yağ tüketiyorsa elbet problem vardır deriz.Çünkü bu araç sıkışık ve dur kalklı trafikte veya arazide kullanılsa çok daha fazla yağ yakacak.
    Aracın kullanım şekli ve yerini bilmeden aracın motoru bitiktir diyemezsin.Kullanım kitapçığına göre hareket etmek zorundasın.Toleranslar orada belirtilmiş durumda.Ayrıca yağ yakan araç daha performanslıdır demişsin,nereye kadar sonuçta bu performans devam edecek ?
    Cadde için hakkını vererek BMW veya ona benzer spor araç kullan anlarsın veya 4*4 ile ağır araziye çık sürekli ne demek istediğim anlaşılır.
    Neyse uzatmanın anlamı yok,ben motoru inceler daha sonra karar veririm,birisi bana gelip benim araç 1000 km de 1 lt yağ yakıyor dediği anda motorun inecek kardeşim demem.Benim tecrübelerim böyle diyor.




    Hocam bir gün nike bayiinden bir ayakkabı aldım eşime.

    1 ayda üst kısmı yırtıldı.

    Satıcı bayan bez ayakkabıda bu durumun normal olduğunu söyledi.

    Geri verip şikayet bildirdim.

    Parasını iade ettiler.

    LCD tvlerde 1-2 ölü pikselin normal olduğunu söyleyen firmalar var.

    Diyelim ki ölü piksel var, normal olduğunu iddia ediyorlar. O TV yi kafalarında kırarım.

    Tolerans dediğiniz şey MAXIMUM değerdir. Yani en üst...

    Daha alt dereceler normaldir.

    En üst değer normal değildir.

    Siz eğer firmaların söylediklerine bakarsanız, çok kazık yersiniz.

    Tolerans benim ve bilgisine güvendiğim insanların tecrübeleridir.

    Kitapçıkta ne yazdığı beni bağlamaz.

    Tekrar söylüyorum;

    1000 km de 1 litre yağ yakmanın veya eksiltmenin normal olduğunu söyleyen ustanın ismini verin bana ve servisin adını.

    İpliklerini pazara çıkarayım.

    Selamlar.




  • Anlamamakta bu kadar direniyorsun ya ne diyeyim.Senin tecrüben demek ki % 80 lerde.Bir de bunun % 20 lik kısmı var.Hayat devam ediyor daha öğrenirsin.Sıfır aracı alır almaz ( rodaj süresi bittikten sonra elbette) araç maksimun toleransı olan yağı yakıyorsa sorun vardır.Yoktur diyen mi var ? Bana garip garip sıfır aldığın mallardan örnek veriyorsun.Hep en iyi şartları düşünüyorsun. 200 000 km de , 4000 rpm in üzeri sürekli zorlayarak kullan bakayım ne oluyor yağ seviyen ? Sen yukarıda dediğim araçlarla hiç tecrüben oldu mu ?

    O kitapçıksız motor rektefiye edilmiyor.Forumda yazmanında anlamı yok,kendinden başkasının tecrübesine inanmayacağına göre.Sana kolay gelsin o zaman.
    Bu arada madara edeceklerinden biri de FERRARİ şirketi. Sonuçlarını bekliyoruz.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tenekekutu

    Anlamamakta bu kadar direniyorsun ya ne diyeyim.Senin tecrüben demek ki % 80 lerde.Bir de bunun % 20 lik kısmı var.Hayat devam ediyor daha öğrenirsin.Sıfır aracı alır almaz ( rodaj süresi bittikten sonra elbette) araç maksimun toleransı olan yağı yakıyorsa sorun vardır.Yoktur diyen mi var ? Bana garip garip sıfır aldığın mallardan örnek veriyorsun.Hep en iyi şartları düşünüyorsun. 200 000 km de , 4000 rpm in üzeri sürekli zorlayarak kullan bakayım ne oluyor yağ seviyen ? Sen yukarıda dediğim araçlarla hiç tecrüben oldu mu ?

    O kitapçıksız motor rektefiye edilmiyor.Forumda yazmanında anlamı yok,kendinden başkasının tecrübesine inanmayacağına göre.Sana kolay gelsin o zaman.
    Bu arada madara edeceklerinden biri de FERRARİ şirketi. Sonuçlarını bekliyoruz.


    Hocam neyi tartışıyoruz o zaman ?

    Bu arada aracım şu an 175 bin kmde.

    Yokuşlarda bırak 4000 i, 5000 in üzerine çıktığım oluyor.

    Aracım LPG li.

    Yağ seviyem 14 bin km civarı yaptıktan sonra bile çok düşmüyor. (1-2 mm falan)

    Neyse, Size iyi geceler.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ogün®


    Hocam kusura bakmayın da daha önce kompresyon testinde bir problem çıkmadığını söylemiştiniz.

    Benimle de canhıraş bir şekilde tartışmıştınız.

    Şimdi çıkmış bujilerden birinde yağlanma var, kompresyonda bir silindirde düşük çıktı diyorsunuz.

    Böyle olmaz ama, baştan niye söylemediniz bunları ?

    Şimdi kim haklı çıktı ?

    Motorunuzun yapılması gerekli diyen ben mi, yoksa normal diyen siz mi?

    Motora yağ ekleyerek gezilmez.

    Mazallah yağı birden boşaltırsa ne yapacaksınız ?

    Yapmayın Allah aşkına, bilmeyen arkadaşları da yanlış yönlendirmeyelim.

    Selamlar.



    Kompresyon testi yaptırmanın motorun ne durumda olduğunu gösteren bir uygulama olduğunu kabul ettiğinizimi anlamalıyım. Selamlar
    Ayrıca ben kimseye motoru yağ eksiltiyorsa veya yakıyorsa benim yaptığımı yapın demiyorum.Ben motoru kucağımada alabilirim.




  • laguna 1 2002 model 10 000 km de 1 ly yağ yakıyor sanırım normal,castrol yağ kulanıyorum 10w40 20000 km de bir değiştiriyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: komador


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ogün®


    Hocam kusura bakmayın da daha önce kompresyon testinde bir problem çıkmadığını söylemiştiniz.

    Benimle de canhıraş bir şekilde tartışmıştınız.

    Şimdi çıkmış bujilerden birinde yağlanma var, kompresyonda bir silindirde düşük çıktı diyorsunuz.

    Böyle olmaz ama, baştan niye söylemediniz bunları ?

    Şimdi kim haklı çıktı ?

    Motorunuzun yapılması gerekli diyen ben mi, yoksa normal diyen siz mi?

    Motora yağ ekleyerek gezilmez.

    Mazallah yağı birden boşaltırsa ne yapacaksınız ?

    Yapmayın Allah aşkına, bilmeyen arkadaşları da yanlış yönlendirmeyelim.

    Selamlar.



    Kompresyon testi yaptırmanın motorun ne durumda olduğunu gösteren bir uygulama olduğunu kabul ettiğinizimi anlamalıyım. Selamlar
    Ayrıca ben kimseye motoru yağ eksiltiyorsa veya yakıyorsa benim yaptığımı yapın demiyorum.Ben motoru kucağımada alabilirim.


    ?????

    Kompresyon testi yaptırdım normal çıktı diyen siz değil miydiniz ?

    Buna binaen söylüyorum.

    Kompresyon testi ile ilgili görüşlerim daha önce dile getirmiştim. "Fikir verebilir" diye de belirtmiştim. Takrar tekrar yazmayacağım.

    Önceki mesajlarımı dikkatli okuyun.





  • Hocam kusura bakmayın da daha önce kompresyon testinde bir problem çıkmadığını söylemiştiniz.

    Benimle de canhıraş bir şekilde tartışmıştınız.

    Şimdi çıkmış bujilerden birinde yağlanma var, kompresyonda bir silindirde düşük çıktı diyorsunuz.

    Böyle olmaz ama, baştan niye söylemediniz bunları ?

    Şimdi kim haklı çıktı ?

    Motorunuzun yapılması gerekli diyen ben mi, yoksa normal diyen siz mi?

    Motora yağ ekleyerek gezilmez.

    Mazallah yağı birden boşaltırsa ne yapacaksınız ?

    Yapmayın Allah aşkına, bilmeyen arkadaşları da yanlış yönlendirmeyelim.

    Selamlar.



    Kompresyon testi yaptırmanın motorun ne durumda olduğunu gösteren bir uygulama olduğunu kabul ettiğinizimi anlamalıyım. Selamlar
    Ayrıca ben kimseye motoru yağ eksiltiyorsa veya yakıyorsa benim yaptığımı yapın demiyorum.Ben motoru kucağımada alabilirim.


    ?????

    Kompresyon testi yaptırdım normal çıktı diyen siz değil miydiniz ?

    Buna binaen söylüyorum.

    Kompresyon testi ile ilgili görüşlerim daha önce dile getirmiştim. "Fikir verebilir" diye de belirtmiştim. Takrar tekrar yazmayacağım.

    Önceki mesajlarımı dikkatli okuyun.

    önceki mesajlarınızı okudum aşağıdaki gibidir.Yağ çubuğuyla yağın eksildiğini anlayabilirsiniz motorun yağ yakarak eksilttiğini değil.Bu eksilme sızıntıdanda olabilir pekalaa.
    2. Kompresyon testi ile sadece motorun performansını ölçebilirsiniz, yağ yakıp yakmadığını anlayamazsınız.
    Yağ yaktığını anlamanın çok kolay yolu (yağ çubuğu) varken, gidip kompresyon testine hiç ihtiyaç duymadım.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ogün®


    quote:

    Orjinalden alıntı: komador

    Saygılar.
    Bu iki yazıyıda dikkatli okursanız birinde bossbee Kompresyon testi ile sadece motorun performansını ölçebilirsiniz, yağ yakıp yakmadığını anlayamazsınız diyor diğerinde ise memişoğlunun yazısını onaylıyor doğru olanı memişoğlunun yazısını onaylamasıdır.Memişoğlu yazısında ne diyor aracın kompresyonunu ölçtürmek bu konuda en azından motor içi bir sorundan dolayı yağ eksilten bir otomobilin teşhisinde bize yardımcı olabilir.kompresyon kaçakları yağ yakmaya neden olur ki bu hepimize malum. diyor.
    Ben kompresyon testi yaptırdım usta gayet iyi ve 1000 km de 1 lt yağ eksiltmesi normal dedi dediğimde bana bosbee cevap olarak kompresyon testi ile yağ yaktığı belli olmaz anlamında yazmıştı.Lütfen tutarlı olalım sayın bossbee


    La havle...

    Güzel kardeşim yazdığım her cümlenin arkasındayım.

    Tutarsızlıkla suçluyorsunuz beni öyle mi ?

    Peki özetleyeyim o zaman. Ayrıntılarla uğraşmayın ve bütüne yoğunlaşın lütfen.

    Benim inatçı olduğumu söylüyorsunuz. Bence siz de az değilsiniz.

    Memişoğlu yazısında ne diyor aracın kompresyonunu ölçtürmek bu konuda en azından motor içi bir sorundan dolayı yağ eksilten bir otomobilin teşhisinde bize yardımcı olabilir.

    Motorun kompresyonunu basitçe anlatayım. Her bir silindirin basıncı ölçülür. Silindirlerin içindeki basınçlar arasında 15-20 psi arasında farklılıklar varsa, farklı kompresyona sahip silindir içinde boşluk var demektir.

    Şimdi dikkat: Memişoğlu haklı. Test yaptırmak FİKİR VEREBİLİR. Ben de diyorum ki: NET SONUÇ VERMEZ.

    Bu testi yaptırmak bize motorun yağ yaktığını kanıtlamaz. Sadece yağ yaktığını bildiğimiz bir motorun, hangi silindirinde problem olduğunu belirlememizde YARDIMCI OLUR.

    Ne benim, ne de Memişoğlu arkadaşımızın yazdıklarında bir tutarsızlık yok.

    Yine DİKKAT: Ya tüm silindirler içinde boşluklar varsa ? O zaman silindirler arasında basınç farkı çok az olacaktır. Ve aklıevvel bazı ustalarımızın vardığı "Bu motor iyi, problem yok" sonucuna varmaz mısınız?

    Ayrıca sizin kompresyon testi yaptırmanız ve ustanın 1000 kilometrede 1 litre yağ eksiltmesinin normal olduğunu söylemesi, sizin değil benim tezimi kanıtlar:

    Kompresyon testi ile NET SONUÇ ALAMAZSINIZ.

    Zaten siz, aracınızın 1 litre yağ yaktığını biliyordunuz. Bu sonuca kompresyon testiyle ulaşmadınız ki.

    Baştan, kompresyon testi yaptırmadan herhangi bir USTAya sorun bakalım 1000 kilometrede 1 litre yağ eksiltme normal midir? Bunu tartışıyorduk sanırım. Konudan uzaklaştık.

    Kompresyon testi size sadece ustadan motorunuzun "normal" olduğu teyidini almakta ve gönlünüzü ferahlatmakta işe yaradı.

    Şimdi ben ise tersini söylüyorum. Yani aracınızın motorunun işe yaramaz olduğunu söylüyorum.

    Usta haklıysa, yolunuza gönül ferahlığı içinde devam edeceksiniz.

    Ya ben haklıysam ?...


    Olaylara aynı yönden ve aynı açıyla baktığınızda hep aynı şeyleri görürsünüz.

    Olaylara farklı açılardan, farklı yönlerden bakarak daha NET bir fikir edinme imkanınız olabilir.

    Klişeleri bir kenara bırakın.

    Doğru olan kendi fikirlerimi yazmamdır. Ben bunu yapıyorum. Memişoğlu arkadaşımızı ya da başka birini onaylamam, onların fikirlerinin % 100 üne katıldığım anlamına da gelmez. Buradan hareket, yanlış sonuçlara götürür.

    Ancak yazdıklarımı dikkatli okuyup, bütün olarak ele alırsanız olay zaten ortadadır.

    Bilgi edinmek yerine, benim hatalarımı kovalamaya başladıysanız siz de çoktan OYUN'un içine dahil olmuşsunuz demektir.

    OYUN'un kurallarını ben koymam. Siz koyarsınız.

    Ama en iyi ben oynarım.

    Selamlar.



    Yukarıdaki mesajı da okudunuz mu?

    Yazdıklarımı baştan anlatmam mı gerekiyor ?

    "Kompresyon testi ile sadece motorun performansını ölçebilirsiniz, yağ yakıp yakmadığını anlayamazsınız.
    Yağ yaktığını anlamanın çok kolay yolu (yağ çubuğu) varken, gidip kompresyon testine hiç ihtiyaç duymadım."


    cümlesi da bana aittir. Aynen tekrar ediyorum.

    Kaldı ki kompresyon testi yaptıran sizsiniz.

    Yağ yaktığını kompresyon testinden anlamadınız. Ustanız sadece "olabilir" dedi.
    Yağ yaktığını siz zaten daha önceden biliyordunuz.

    1000 km de 1 litre yağ yaktığını KOMPRESYON TESTİ sonucu mu anladınız ?

    Kompresyon testi sadece FİKİR VEREBİLİR.

    NET SONUÇ VERMEZ.

    YATIRDIĞINIZ Yerdeki ustanın becerisi, ölçüm aletinin güvenilirliği, fabrika verilerinin doğru verilmesi, silindirlerin aynı oranda aşınmamış olması ŞARTLARI gerekir.

    Kompresyon testi yaptırmanıza rağmen, foruma 3 konu altında yazdınız "1000 km de 1 litre yağ yakması normal mi ?" diye.

    Madem net sonuç aldınız, niye sordunuz ?

    Anlatabiliyor muyum ?

    Edit : Ekleme


    Yağ yakma / eksiltme ile ilgili de yazmıştım. Kısaca tekrar edeyim ve artık bitirelim bence bu mevzuuyu.

    Yağ eksiltmenin sebebi sadece yakma olmayabilir. Motorun sağından solundan sızmalar olabilir (O da dandik motorlarda olur)

    Bu sızmaları farketmek inanlılmaz kolaydır.

    Motorunuzu yıkatın.

    Sonra kullandıkça takip edin.

    Yağ eksilten motorun her yeri yağ içinde kalır, elinizi süremezsiniz.

    Budur.

    Yağ yakan motor ise genelde yağın rengini değiştirir ve yağı eksiltir.

    Ayrıca belirteyim;

    Özellikle eski tofaş motorları hem yağ yakar, hem de yağ eksiltir.

    Her ikisini de yapmayı beceren motorlar da vardır yani



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ogün® -- 29 Ekim 2008; 13:53:05 >




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.