ben dizel makinelerden iyi anladığımı düşünüyorum.en azından 4 yıldır üniversitede bunu okudum ve 6 ay bilfiil gemide 12900 bhp lik bir makine ile çalıştım.biz makinenin yağ yakmasını isterdik ki bu bizim özel isteğimiz değildir.sebebi yakıtın içindeki yanma sonucu oluşan sülfirik asit yağın içindeki KOH ile tepkimeye girsinki nötrleşsin yoksa silindirde düzeltilmeyecek tahribata yol açar biz buna kötü işletmecilik dioruz.bahsettiğim KOH yağın TBN sayısıdır biyerde.elimden geldiğince başlığı okudum ama kimse TBN diye bişeyden bahsetmemiş.arabalarda sözkonusu değilmidir acaba üstadlara soruorum.benzinli motorların yakıt sistemleri ile ilgili pek bilgiye sahip değilim.o yüzden sadece dizel için geçerlidir verdiğim bilgiler o da HFO IFO MDO gibi yakıtlar yakan makinelerdir.
teşekkürler
Ayrıca bizim yağ yakma dediğimiz olay, motorun dışından içine yağ sızması olayıdır. Motorun yağ eksiltmesine ve tahrip olmasına sebebiyet verir.
İçine yağ atıp yakma farklı bir konudur.
Alıntıları Göster
derlediğiniz bilgiler için tesekkürler. gemi makinelerinde 2 tip yağ vardır biri parçaları yağlayan diğeri silindir içine silindir duvarlarından verilen bahsettiğim harcanan yağdır.buna benzer bi durummudur acaba die dusunmustum.değilmiş. . .
quote:
Orijinalden alıntı: armgn08
derlediğiniz bilgiler için tesekkürler. gemi makinelerinde 2 tip yağ vardır biri parçaları yağlayan diğeri silindir içine silindir duvarlarından verilen bahsettiğim harcanan yağdır.buna benzer bi durummudur acaba die dusunmustum.değilmiş. . .
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: armgn08
derlediğiniz bilgiler için tesekkürler. gemi makinelerinde 2 tip yağ vardır biri parçaları yağlayan diğeri silindir içine silindir duvarlarından verilen bahsettiğim harcanan yağdır.buna benzer bi durummudur acaba die dusunmustum.değilmiş. . .
1980 öncesi eski dizel araçlarda dediğin doğru.Depoyada yağ konurdu.Çalıştığın gemi motoru eski nesil sanırım ? bu arada common-rail yeni nesil ( euro dizelle ) çalışan ağır tonajlı gemi var mı ? daha doğrusu motoru var mı ?
quote:
Orijinalden alıntı: tenekekutu
quote:
Orjinalden alıntı: armgn08
derlediğiniz bilgiler için tesekkürler. gemi makinelerinde 2 tip yağ vardır biri parçaları yağlayan diğeri silindir içine silindir duvarlarından verilen bahsettiğim harcanan yağdır.buna benzer bi durummudur acaba die dusunmustum.değilmiş. . .
1980 öncesi eski dizel araçlarda dediğin doğru.Depoyada yağ konurdu.Çalıştığın gemi motoru eski nesil sanırım ? bu arada common-rail yeni nesil ( euro dizelle ) çalışan ağır tonajlı gemi var mı ? daha doğrusu motoru var mı ?
Alıntıları Göster
dizel gemi motorları araba motorlarına göre çok yavaş çalışmasına göre tasarlandığı için genelde ağır yakıtlar kullnırlar fuel oil gibi , motor devri yüksek olmayan sistemlerde common rail gibi araba motorları için tasarlanmış sistemleri kullşanmanın matığı yoktur. Çünkü combustion için her zaman yeteri kadar vakit bulunmaktadır. Silindir çağı aşırı büyümesi ve alev sıcaklığı gibi sebeplerle tasarım farklılaşmakta externalsistemler kullanımı ile motor güç verimi yüksek tutulmaya çalışılmaktadır.Silindir duvarlarının soğuk tutulması gibi bir amaç yoktur çünkü bu yanma verimini etkileyecektir.Aksine scıka duvar ihtiyacı vardır. Bu nedenle yağlama esnasında yağın ısıyı düşürme gibi nedenleri olabileceği için farklı bir yağ seçildiğini sanıyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: vezir
dizel gemi motorları araba motorlarına göre çok yavaş çalışmasına göre tasarlandığı için genelde ağır yakıtlar kullnırlar fuel oil gibi , motor devri yüksek olmayan sistemlerde common rail gibi araba motorları için tasarlanmış sistemleri kullşanmanın matığı yoktur. Çünkü combustion için her zaman yeteri kadar vakit bulunmaktadır. Silindir çağı aşırı büyümesi ve alev sıcaklığı gibi sebeplerle tasarım farklılaşmakta externalsistemler kullanımı ile motor güç verimi yüksek tutulmaya çalışılmaktadır.Silindir duvarlarının soğuk tutulması gibi bir amaç yoktur çünkü bu yanma verimini etkileyecektir.Aksine scıka duvar ihtiyacı vardır. Bu nedenle yağlama esnasında yağın ısıyı düşürme gibi nedenleri olabileceği için farklı bir yağ seçildiğini sanıyorum.
Alıntıları Göster
Beyler Arama 1.9 d kango 1000 km de 1 litreye yakın hatta fazlası var yag ekslitiyor.. arac rektefiye oldu hemde 3 kez ..
yag ekslitme sebebini bulamadım yakıyor mu yoksa sadece kacırdıgı yag mı bu kadar bilmiyorum .. araba kesinlikle karaduman atmıyor.. sadece cok yüksek devirlerde cok az mavi beyaz karısımı 1 duman cıkarıyor..
motordan yag kacırdıgı kesin cünkü park halinde özellikle uzun süreli park halinde ...
10 damlaya yakın yag kacırıyor ... acaba arac yag kacırıyor mu yakıyormu illallah dedmim renault F1 motordan....
quote:
Orijinalden alıntı: 42has42
Beyler Arama 1.9 d kango 1000 km de 1 litreye yakın hatta fazlası var yag ekslitiyor.. arac rektefiye oldu hemde 3 kez ..
yag ekslitme sebebini bulamadım yakıyor mu yoksa sadece kacırdıgı yag mı bu kadar bilmiyorum .. araba kesinlikle karaduman atmıyor.. sadece cok yüksek devirlerde cok az mavi beyaz karısımı 1 duman cıkarıyor..
motordan yag kacırdıgı kesin cünkü park halinde özellikle uzun süreli park halinde ...
10 damlaya yakın yag kacırıyor ... acaba arac yag kacırıyor mu yakıyormu illallah dedmim renault F1 motordan....
Alıntıları Göster
calıstığım gemi 2006 eylul cıkıslıydı.ama vezirin dediği gibi arabaya gore agır yakıtlar kullanılmaktadır.
common rail teknolojisi gemi makinelerinde henüz yaygın değil fakat üretime geçilmiş durumda.cunku makine verimini bi hayli artırmaktadır.
bununda baslıca sebebi olarak hareketli parcaların agırlıklarından dolayı surtunme kayıplarının cok fazla olması.bunu kullanarak camshaft dediğimiz (arabalarda egzantirik mil denilen) buyuk parca kaldırılıor onunla aynı işi gören daha küçük parca konuluor ve işi mekanik olarak değilde elektronik olarak zamanlıyor.büyük makineleri merak edenler için elimde animasyonları vardı fakat bulamadım suan.
calıstığım makine man b&w hyundai ortak yapımı 6S50MC-C modeldi.ağır devirli (122 rpm).12900 bhp.50 cm silindir çapı 2 metre strok boyu. silindir sıcaklığı 80 derece.sıcak duvara ihtiyac oldugu dogru hatta makine calıstırılmadan once silindir sıcaklığı 80 dereceye getirilir.soğutma yapmak gerekior cunku yanma sıcaklığı 1400 derecelere ulasıor.
yanma için yeterli zaman olduğu doğru vezirin dediği gibi ama açığa cıkan emisyonları azaltmak için en iyi zamanlama ayarlanmak zorunda.uluslarası sözleşmeler gereği. adamlar hakkatten ince eleyip sık dokuyolar bu konuda.
başlığın dışına çıktığım için özür dilerim.
selamlar
quote:
Orijinalden alıntı: armgn08
calıstığım gemi 2006 eylul cıkıslıydı.ama vezirin dediği gibi arabaya gore agır yakıtlar kullanılmaktadır.
common rail teknolojisi gemi makinelerinde henüz yaygın değil fakat üretime geçilmiş durumda.cunku makine verimini bi hayli artırmaktadır.
bununda baslıca sebebi olarak hareketli parcaların agırlıklarından dolayı surtunme kayıplarının cok fazla olması.bunu kullanarak camshaft dediğimiz (arabalarda egzantirik mil denilen) buyuk parca kaldırılıor onunla aynı işi gören daha küçük parca konuluor ve işi mekanik olarak değilde elektronik olarak zamanlıyor.büyük makineleri merak edenler için elimde animasyonları vardı fakat bulamadım suan.
calıstığım makine man b&w hyundai ortak yapımı 6S50MC-C modeldi.ağır devirli (122 rpm).12900 bhp.50 cm silindir çapı 2 metre strok boyu. silindir sıcaklığı 80 derece.sıcak duvara ihtiyac oldugu dogru hatta makine calıstırılmadan once silindir sıcaklığı 80 dereceye getirilir.soğutma yapmak gerekior cunku yanma sıcaklığı 1400 derecelere ulasıor.
yanma için yeterli zaman olduğu doğru vezirin dediği gibi ama açığa cıkan emisyonları azaltmak için en iyi zamanlama ayarlanmak zorunda.uluslarası sözleşmeler gereği. adamlar hakkatten ince eleyip sık dokuyolar bu konuda.
başlığın dışına çıktığım için özür dilerim.
selamlar
Alıntıları Göster
atlamısım farklı yag secilmesnn sebebi ısıyı dusurmesi değilde fazla miktardaki sulfirik asidin nötrlesmesini saglamak.yaglama yagından farklı ozelliklerdeki bi yağ.
quote:
Orijinalden alıntı: komador
quote:
Orjinalden alıntı: bossbee
quote:
Orjinalden alıntı: memisoglu
üstten ekzantrikli motorlarda yağ eksiltme sorunu olduğunu duymuştum daha önce.
belli mesafelerde bir miktar yağ eksiltme normaldir.mesela hyundai elantra 10000de bir yağ değişimi yapıyor.bu süre zarfında yaklaşık yarım litre yağ eksiltmiş.bu makul bir değerdir.ancak 1000 kmde 1litre yağ eksilten bir motorun iyi bir ustaya ihtiyacı var diye biliyorum.
zamanında '00 model ve üstü toyota corolla 1.4 leri araştırmalarım sonucu üst kapağın ince yapılmasından ötürü yağ eksilttiğini ve bu süre zarfında bu durumdan şikayetçi olan kullanıcıların toyota servislerinde ücretsiz değişim yaptıklarını biliyorum.tempra ve tipolarda yağ eksiltme olayı herkes için malum.yine bir önceki nesil opel vectralarda yağ eksiltme olduğunu biliyorum.
bundan önceki araclarımızdan broadway 212bin km de ortalama 5000km de bir yarım litre yağ eksiltiyordu.perte giden skoda feliciamızda ise gözle görülür bir yağ eksiltme olayı yoktu.
motorda karterde ufak bir çatlak,karter üzerindeki tıpada tam oturmama,karterdeki keçenin yağ kaçırması,hararet sonucu üst kapal contasının yanması motor içi aşınma,çatlama vs vs olaylar yağ eksiltmeye neden olabilir.yani tam olarak şu sebepten ötürü yağ eksiltiyor diyemeyiz.
aracın kompresyonunu ölçtürmek bu konuda en azından motor içi bir sorundan dolayı yağ eksilten bir otomobilin teşhisinde bize yardımcı olabilir.kompresyon kaçakları yağ yakmaya neden olur ki bu hepimize malum.
saygılar.
İşten anlayan adamı gözünden tanırım. İşte size bunlardan biri. (Gerçi gözlerini görmedim ama)
Hocam sizin de ağzınıza sağlık. Elleriniz dert görmesin.
One more cup of coffee kardeşim dikkatli oku yukarıda yazanları.
1. Yağ yakan arabayı kullanarak anlarsınız. Tam doldurduğunuz yağ bir süre sonra eksilmeye başlar. Yağ çubuğundan anlarsınız.
Mavi dumanı ancak yoğun yağ yakmada farkedebilirsiniz. Çoğu zaman farkedilmez bile.
2. Kompresyon testi ile sadece motorun performansını ölçebilirsiniz, yağ yakıp yakmadığını anlayamazsınız.
Yağ yakan aracın motoru bitik demek değildir. Hatta yağ yakan araçların motorları çoğu zaman emsallerinden daha güçlüdürler.
3. Motor yağ yakıyorsa en basit çözüm araçtan kurtulmaktır.
Doğan, Tempra gibi teknoloji harikası araçların 3000-4000 km de 1 litreye kadar yağ yakmaları normaldir. Bunun dışında hor kullanılmış Avrupa araçların da 100 bin km sonrasında bu değerleri yakalaması normaldir.
Boşu boşuna Japon otolarını methetmiyoruz. Hiç biri babamızın oğlu değil.
4. Hiç bir mühendis, usta, motor uzmanı bana; 1000 kmde 1 litre yağ yakan bir motorun normal olduğunu açıklayamaz. Anlamam kıttır.
95 model aracım 12-13 bin km yol yaptıktan sonra, koyduğum yağı aynen alıyorum. Eksiltme varsa bile önemsenmeyecek ve ölçülemeyecek miktarda.
1000 kmde bir 1 litre yağ yakan motor, motor değildir. Buna normal diyen usta da usta değildir.
Saygılar. Bu iki yazıyıda dikkatli okursanız birinde bossbee Kompresyon testi ile sadece motorun performansını ölçebilirsiniz, yağ yakıp yakmadığını anlayamazsınız diyor diğerinde ise memişoğlunun yazısını onaylıyor doğru olanı memişoğlunun yazısını onaylamasıdır.Memişoğlu yazısında ne diyor aracın kompresyonunu ölçtürmek bu konuda en azından motor içi bir sorundan dolayı yağ eksilten bir otomobilin teşhisinde bize yardımcı olabilir.kompresyon kaçakları yağ yakmaya neden olur ki bu hepimize malum. diyor. Ben kompresyon testi yaptırdım usta gayet iyi ve 1000 km de 1 lt yağ eksiltmesi normal dedi dediğimde bana bosbee cevap olarak kompresyon testi ile yağ yaktığı belli olmaz anlamında yazmıştı.Lütfen tutarlı olalım sayın bossbee
Alıntıları Göster
arkadaslar dert etmeyın benım araba sıfır kango 8 bın kmde 750 gr yag eksıltmıs ekledık 15 bın bakımını beklıyoruz servıs normal dedı
quote:
Orijinalden alıntı: komador
quote:
Orjinalden alıntı: bossbee
quote:
Orjinalden alıntı: memisoglu
üstten ekzantrikli motorlarda yağ eksiltme sorunu olduğunu duymuştum daha önce.
belli mesafelerde bir miktar yağ eksiltme normaldir.mesela hyundai elantra 10000de bir yağ değişimi yapıyor.bu süre zarfında yaklaşık yarım litre yağ eksiltmiş.bu makul bir değerdir.ancak 1000 kmde 1litre yağ eksilten bir motorun iyi bir ustaya ihtiyacı var diye biliyorum.
zamanında '00 model ve üstü toyota corolla 1.4 leri araştırmalarım sonucu üst kapağın ince yapılmasından ötürü yağ eksilttiğini ve bu süre zarfında bu durumdan şikayetçi olan kullanıcıların toyota servislerinde ücretsiz değişim yaptıklarını biliyorum.tempra ve tipolarda yağ eksiltme olayı herkes için malum.yine bir önceki nesil opel vectralarda yağ eksiltme olduğunu biliyorum.
bundan önceki araclarımızdan broadway 212bin km de ortalama 5000km de bir yarım litre yağ eksiltiyordu.perte giden skoda feliciamızda ise gözle görülür bir yağ eksiltme olayı yoktu.
motorda karterde ufak bir çatlak,karter üzerindeki tıpada tam oturmama,karterdeki keçenin yağ kaçırması,hararet sonucu üst kapal contasının yanması motor içi aşınma,çatlama vs vs olaylar yağ eksiltmeye neden olabilir.yani tam olarak şu sebepten ötürü yağ eksiltiyor diyemeyiz.
aracın kompresyonunu ölçtürmek bu konuda en azından motor içi bir sorundan dolayı yağ eksilten bir otomobilin teşhisinde bize yardımcı olabilir.kompresyon kaçakları yağ yakmaya neden olur ki bu hepimize malum.
saygılar.
İşten anlayan adamı gözünden tanırım. İşte size bunlardan biri. (Gerçi gözlerini görmedim ama)
Hocam sizin de ağzınıza sağlık. Elleriniz dert görmesin.
One more cup of coffee kardeşim dikkatli oku yukarıda yazanları.
1. Yağ yakan arabayı kullanarak anlarsınız. Tam doldurduğunuz yağ bir süre sonra eksilmeye başlar. Yağ çubuğundan anlarsınız.
Mavi dumanı ancak yoğun yağ yakmada farkedebilirsiniz. Çoğu zaman farkedilmez bile.
2. Kompresyon testi ile sadece motorun performansını ölçebilirsiniz, yağ yakıp yakmadığını anlayamazsınız.
Yağ yakan aracın motoru bitik demek değildir. Hatta yağ yakan araçların motorları çoğu zaman emsallerinden daha güçlüdürler.
3. Motor yağ yakıyorsa en basit çözüm araçtan kurtulmaktır.
Doğan, Tempra gibi teknoloji harikası araçların 3000-4000 km de 1 litreye kadar yağ yakmaları normaldir. Bunun dışında hor kullanılmış Avrupa araçların da 100 bin km sonrasında bu değerleri yakalaması normaldir.
Boşu boşuna Japon otolarını methetmiyoruz. Hiç biri babamızın oğlu değil.
4. Hiç bir mühendis, usta, motor uzmanı bana; 1000 kmde 1 litre yağ yakan bir motorun normal olduğunu açıklayamaz. Anlamam kıttır.
95 model aracım 12-13 bin km yol yaptıktan sonra, koyduğum yağı aynen alıyorum. Eksiltme varsa bile önemsenmeyecek ve ölçülemeyecek miktarda.
1000 kmde bir 1 litre yağ yakan motor, motor değildir. Buna normal diyen usta da usta değildir.
Saygılar. Bu iki yazıyıda dikkatli okursanız birinde bossbee Kompresyon testi ile sadece motorun performansını ölçebilirsiniz, yağ yakıp yakmadığını anlayamazsınız diyor diğerinde ise memişoğlunun yazısını onaylıyor doğru olanı memişoğlunun yazısını onaylamasıdır.Memişoğlu yazısında ne diyor aracın kompresyonunu ölçtürmek bu konuda en azından motor içi bir sorundan dolayı yağ eksilten bir otomobilin teşhisinde bize yardımcı olabilir.kompresyon kaçakları yağ yakmaya neden olur ki bu hepimize malum. diyor. Ben kompresyon testi yaptırdım usta gayet iyi ve 1000 km de 1 lt yağ eksiltmesi normal dedi dediğimde bana bosbee cevap olarak kompresyon testi ile yağ yaktığı belli olmaz anlamında yazmıştı.Lütfen tutarlı olalım sayın bossbee
Alıntıları Göster
arkadaslar oncelıkle herkese slm lar benım arabam 1.5 gls yag eksıltme sorunu basladı arabada mavı duman yook coook gaza basınca cccok hafıf kara duman atıyor 10.000 km 1-1.5 lt yag eksıltıyor (sılındır kapagında cook hafıf kacak var) yardımlarınızı beklıyorum araba 80.000 km bıde bu accent lerın motor omurlerı ne kadardır...
quote:
Orijinalden alıntı: HELGOD
arkadaslar oncelıkle herkese slm lar benım arabam 1.5 gls yag eksıltme sorunu basladı arabada mavı duman yook coook gaza basınca cccok hafıf kara duman atıyor 10.000 km 1-1.5 lt yag eksıltıyor (sılındır kapagında cook hafıf kacak var) yardımlarınızı beklıyorum araba 80.000 km bıde bu accent lerın motor omurlerı ne kadardır...
Alıntıları Göster
common rail sisteminin bi versiyonu gemilerde eskiden beri kullanılıyo buster pompa yakıtı enjektör girişinde yüksek basınçta tutar bu pompa genellikle servis tankları enjektör seviyesinden aşağıda olan gemi makinelerinde kullanılır her enjetöre aynı basınçta yakıt gönderilmiş olur
quote:
Orijinalden alıntı: HELGOD
arkadaslar oncelıkle herkese slm lar benım arabam 1.5 gls yag eksıltme sorunu basladı arabada mavı duman yook coook gaza basınca cccok hafıf kara duman atıyor 10.000 km 1-1.5 lt yag eksıltıyor (sılındır kapagında cook hafıf kacak var) yardımlarınızı beklıyorum araba 80.000 km bıde bu accent lerın motor omurlerı ne kadardır...
Alıntıları Göster
Sadece bakımlarını yaptırıp 1 milyon km giden accentler varmış. Benim araç 1.3 accent. Bi ara yağ yakıyordu, motor silk kullandım yağ yakması durdu. Tavsiye ederim.
quote:
Orjinalden alıntı: HELGOD
arkadaslar oncelıkle herkese slm lar benım arabam 1.5 gls yag eksıltme sorunu basladı arabada mavı duman yook coook gaza basınca cccok hafıf kara duman atıyor 10.000 km 1-1.5 lt yag eksıltıyor (sılındır kapagında cook hafıf kacak var) yardımlarınızı beklıyorum araba 80.000 km bıde bu accent lerın motor omurlerı ne kadardır...
quote:
Orijinalden alıntı: Bob Kelso
Sadece bakımlarını yaptırıp 1 milyon km giden accentler varmış. Benim araç 1.3 accent. Bi ara yağ yakıyordu, motor silk kullandım yağ yakması durdu. Tavsiye ederim.
quote:
Orjinalden alıntı: HELGOD
arkadaslar oncelıkle herkese slm lar benım arabam 1.5 gls yag eksıltme sorunu basladı arabada mavı duman yook coook gaza basınca cccok hafıf kara duman atıyor 10.000 km 1-1.5 lt yag eksıltıyor (sılındır kapagında cook hafıf kacak var) yardımlarınızı beklıyorum araba 80.000 km bıde bu accent lerın motor omurlerı ne kadardır...
Alıntıları Göster
motor silk degılde bor katkısı nasıl kullanan varmı_?_
quote:
Orijinalden alıntı: komador
quote:
Orjinalden alıntı: bossbee
quote:
Orjinalden alıntı: memisoglu
üstten ekzantrikli motorlarda yağ eksiltme sorunu olduğunu duymuştum daha önce.
belli mesafelerde bir miktar yağ eksiltme normaldir.mesela hyundai elantra 10000de bir yağ değişimi yapıyor.bu süre zarfında yaklaşık yarım litre yağ eksiltmiş.bu makul bir değerdir.ancak 1000 kmde 1litre yağ eksilten bir motorun iyi bir ustaya ihtiyacı var diye biliyorum.
zamanında '00 model ve üstü toyota corolla 1.4 leri araştırmalarım sonucu üst kapağın ince yapılmasından ötürü yağ eksilttiğini ve bu süre zarfında bu durumdan şikayetçi olan kullanıcıların toyota servislerinde ücretsiz değişim yaptıklarını biliyorum.tempra ve tipolarda yağ eksiltme olayı herkes için malum.yine bir önceki nesil opel vectralarda yağ eksiltme olduğunu biliyorum.
bundan önceki araclarımızdan broadway 212bin km de ortalama 5000km de bir yarım litre yağ eksiltiyordu.perte giden skoda feliciamızda ise gözle görülür bir yağ eksiltme olayı yoktu.
motorda karterde ufak bir çatlak,karter üzerindeki tıpada tam oturmama,karterdeki keçenin yağ kaçırması,hararet sonucu üst kapal contasının yanması motor içi aşınma,çatlama vs vs olaylar yağ eksiltmeye neden olabilir.yani tam olarak şu sebepten ötürü yağ eksiltiyor diyemeyiz.
aracın kompresyonunu ölçtürmek bu konuda en azından motor içi bir sorundan dolayı yağ eksilten bir otomobilin teşhisinde bize yardımcı olabilir.kompresyon kaçakları yağ yakmaya neden olur ki bu hepimize malum.
saygılar.
İşten anlayan adamı gözünden tanırım. İşte size bunlardan biri. (Gerçi gözlerini görmedim ama)
Hocam sizin de ağzınıza sağlık. Elleriniz dert görmesin.
One more cup of coffee kardeşim dikkatli oku yukarıda yazanları.
1. Yağ yakan arabayı kullanarak anlarsınız. Tam doldurduğunuz yağ bir süre sonra eksilmeye başlar. Yağ çubuğundan anlarsınız.
Mavi dumanı ancak yoğun yağ yakmada farkedebilirsiniz. Çoğu zaman farkedilmez bile.
2. Kompresyon testi ile sadece motorun performansını ölçebilirsiniz, yağ yakıp yakmadığını anlayamazsınız.
Yağ yakan aracın motoru bitik demek değildir. Hatta yağ yakan araçların motorları çoğu zaman emsallerinden daha güçlüdürler.
3. Motor yağ yakıyorsa en basit çözüm araçtan kurtulmaktır.
Doğan, Tempra gibi teknoloji harikası araçların 3000-4000 km de 1 litreye kadar yağ yakmaları normaldir. Bunun dışında hor kullanılmış Avrupa araçların da 100 bin km sonrasında bu değerleri yakalaması normaldir.
Boşu boşuna Japon otolarını methetmiyoruz. Hiç biri babamızın oğlu değil.
4. Hiç bir mühendis, usta, motor uzmanı bana; 1000 kmde 1 litre yağ yakan bir motorun normal olduğunu açıklayamaz. Anlamam kıttır.
95 model aracım 12-13 bin km yol yaptıktan sonra, koyduğum yağı aynen alıyorum. Eksiltme varsa bile önemsenmeyecek ve ölçülemeyecek miktarda.
1000 kmde bir 1 litre yağ yakan motor, motor değildir. Buna normal diyen usta da usta değildir.
Saygılar. Bu iki yazıyıda dikkatli okursanız birinde bossbee Kompresyon testi ile sadece motorun performansını ölçebilirsiniz, yağ yakıp yakmadığını anlayamazsınız diyor diğerinde ise memişoğlunun yazısını onaylıyor doğru olanı memişoğlunun yazısını onaylamasıdır.Memişoğlu yazısında ne diyor aracın kompresyonunu ölçtürmek bu konuda en azından motor içi bir sorundan dolayı yağ eksilten bir otomobilin teşhisinde bize yardımcı olabilir.kompresyon kaçakları yağ yakmaya neden olur ki bu hepimize malum. diyor. Ben kompresyon testi yaptırdım usta gayet iyi ve 1000 km de 1 lt yağ eksiltmesi normal dedi dediğimde bana bosbee cevap olarak kompresyon testi ile yağ yaktığı belli olmaz anlamında yazmıştı.Lütfen tutarlı olalım sayın bossbee
Alıntıları Göster
varsın yaksın içtiği bira niyetine incesinden yağ olsun sen tempramı görseydin hacı damacana yağ deposu bagajdaydı 10 milyonluk gaz 2-3 litre yağ moblet gibi :D
quote:
Orijinalden alıntı: echomaniac
varsın yaksın içtiği bira niyetine incesinden yağ olsun sen tempramı görseydin hacı damacana yağ deposu bagajdaydı 10 milyonluk gaz 2-3 litre yağ moblet gibi :D
Alıntıları Göster
@veriz, arabam yeni kasa corolla, İstanbul dayım, senede 15 gün egeye seyyahat ederim. Kaç numara ve hangi marka yağı en kullanmam uygundur?
quote:
Orjinalden alıntı: dark-undiyng
yağ yakan bir motorun eski haline gelebilmesi için ne yapılması gerekir? gerekli tedbirler alınmadığı sürece motorda ne sıkıntılar oluşur? ve uzun yola çıkılabilirmi? bu konuda yardımlarınızı bekliyorum
Sanırım rektefiye olma zamanı gelmiş...
quote:
Orijinalden alıntı: SuperbCombi
quote:
Orjinalden alıntı: dark-undiyng
yağ yakan bir motorun eski haline gelebilmesi için ne yapılması gerekir? gerekli tedbirler alınmadığı sürece motorda ne sıkıntılar oluşur? ve uzun yola çıkılabilirmi? bu konuda yardımlarınızı bekliyorum
Sanırım rektefiye olma zamanı gelmiş...
aynı problem benim volvodada var 2000 model s40 2.0t. benimde 1500 kmde en az 1 litre yağ yakıyor. Daha fazla bile olabilir. Acaba bu motorun öldüğü anlamınamı geliyo?
bu arada araç 180binde
quote:
Orijinalden alıntı: nemesis
aynı problem benim volvodada var 2000 model s40 2.0t. benimde 1500 kmde en az 1 litre yağ yakıyor. Daha fazla bile olabilir. Acaba bu motorun öldüğü anlamınamı geliyo?
bu arada araç 180binde
Alıntıları Göster
1000 - 1500 km de 1 litre falan çok ciddi bişey hiç normal değil. Benim eski arabam 94 model Astra 1.6 si idi, 108bin km de sattım, satana kadar hiç yağ eksiltmedi. 7500 km oldu mu bakımını yaptırırken yağ konulurdu, 7500 km sonunda yağ çubuğu gene max seviyesinde olurdu. Normali böyle zaten, eksiltmesine normal diyen ustaya aracınızı teslim etmeden önce 2 kere düşünün.
quote:
Orijinalden alıntı: UML
1000 - 1500 km de 1 litre falan çok ciddi bişey hiç normal değil. Benim eski arabam 94 model Astra 1.6 si idi, 108bin km de sattım, satana kadar hiç yağ eksiltmedi. 7500 km oldu mu bakımını yaptırırken yağ konulurdu, 7500 km sonunda yağ çubuğu gene max seviyesinde olurdu. Normali böyle zaten, eksiltmesine normal diyen ustaya aracınızı teslim etmeden önce 2 kere düşünün.
Alıntıları Göster
Ben 5-6 sen önce gazlı Broadwayim yağ yakmaya başladığında o zaman 444 Motor yağ katkısı atmıştım neredeyse yağ yakmaz olmuştu. Sadece uzun yolda eksiltiyordu en son.
ARKADAŞLAR BENİM ARACIMDA YAĞ YAKIYORDU. FARKINDA DEĞİLDİM AMA 3000 KM YOL YAPIPTA ARACIMDA YAĞ KALMADIĞINI FARKEDİNCE KONUYA YOĞUNLAŞTIM.. ACEBA MOTOR ZAMANI MI GELDİ DİYE DÜŞÜNÜRKEN BİRAZ ZAMAN SONRA EGZOSTUN MAVİ MAVİ DUMAN ATTIĞINI ÇEKİŞİN DÜŞTÜĞÜNÜ,MOTORUN DA ANORMAL ŞEKİLDE ÜFLEDİĞİNİ FARKETTİM.. ARACIMI ÖZEL SERVİSE GÖTÜRDÜM..İLK BAŞTA YETKİLİLER MOTORU ÜSTTEN AÇALIM BAKALIM SİBOPLARA DEDİLER. MOTOR AÇILDI Kİ REKTEFİYE GEREKİYOR. PİSTONLAR AŞINMIŞ HONLAMA GEREKİYORMUŞ KRANKLAR TAŞLANACAKMIŞ.. BANA MALİYETİ 1.400 LİRAOLDU BUNA BASKI BALATA DA DAHİL 1400/10 TAKSIT. MALUM MEMURUZ... YAG YAKAN MOTORDA EN BASIT TEPIT EGZOSDAN CIKAN DUMAN.. SONRA KOMPRESYON VS VS..
BİLEN BİRİ VAR SA YADA REKTEFİYE YAPTIRAN VARSA SORUYORUM REKTEFIYELI MOTOR RANDIMAN VERIR MI VE NASIL KULLANMAK GEREKIR.
HERKESE TESEKKURLER..
quote:
Orijinalden alıntı: Ogün®
1. Yağ yakan arabayı kullanarak anlarsınız. Tam doldurduğunuz yağ bir süre sonra eksilmeye başlar. Yağ çubuğundan anlarsınız.
Mavi dumanı ancak yoğun yağ yakmada farkedebilirsiniz. Çoğu zaman farkedilmez bile.
2. Kompresyon testi ile sadece motorun performansını ölçebilirsiniz, yağ yakıp yakmadığını anlayamazsınız.
Yağ yakan aracın motoru bitik demek değildir. Hatta yağ yakan araçların motorları çoğu zaman emsallerinden daha güçlüdürler.
3. Motor yağ yakıyorsa en basit çözüm araçtan kurtulmaktır.
Doğan, Tempra gibi teknoloji harikası araçların 3000-4000 km de 1 litreye kadar yağ yakmaları normaldir. Bunun dışında hor kullanılmış Avrupa araçların da 100 bin km sonrasında bu değerleri yakalaması normaldir.
Boşu boşuna Japon otolarını methetmiyoruz. Hiç biri babamızın oğlu değil.
4. Hiç bir mühendis, usta, motor uzmanı bana; 1000 kmde 1 litre yağ yakan bir motorun normal olduğunu açıklayamaz. Anlamam kıttır.
95 model aracım 12-13 bin km yol yaptıktan sonra, koyduğum yağı aynen alıyorum. Eksiltme varsa bile önemsenmeyecek ve ölçülemeyecek miktarda.
1000 kmde bir 1 litre yağ yakan motor, motor değildir. Buna normal diyen usta da usta değildir.
Saygılar.
İşin aslı Ogün bey lafı ağzımdan aldın. 1994 model 180.000 deki aracıma koyduğum 5.5 litre 10/40 yağı 10.000 km sonra geri alıyorum. Allah nazardan saklasın.
quote:
Orijinalden alıntı: commonwealth
quote:
Orijinalden alıntı: Ogün®
1. Yağ yakan arabayı kullanarak anlarsınız. Tam doldurduğunuz yağ bir süre sonra eksilmeye başlar. Yağ çubuğundan anlarsınız.
Mavi dumanı ancak yoğun yağ yakmada farkedebilirsiniz. Çoğu zaman farkedilmez bile.
2. Kompresyon testi ile sadece motorun performansını ölçebilirsiniz, yağ yakıp yakmadığını anlayamazsınız.
Yağ yakan aracın motoru bitik demek değildir. Hatta yağ yakan araçların motorları çoğu zaman emsallerinden daha güçlüdürler.
3. Motor yağ yakıyorsa en basit çözüm araçtan kurtulmaktır.
Doğan, Tempra gibi teknoloji harikası araçların 3000-4000 km de 1 litreye kadar yağ yakmaları normaldir. Bunun dışında hor kullanılmış Avrupa araçların da 100 bin km sonrasında bu değerleri yakalaması normaldir.
Boşu boşuna Japon otolarını methetmiyoruz. Hiç biri babamızın oğlu değil.
4. Hiç bir mühendis, usta, motor uzmanı bana; 1000 kmde 1 litre yağ yakan bir motorun normal olduğunu açıklayamaz. Anlamam kıttır.
95 model aracım 12-13 bin km yol yaptıktan sonra, koyduğum yağı aynen alıyorum. Eksiltme varsa bile önemsenmeyecek ve ölçülemeyecek miktarda.
1000 kmde bir 1 litre yağ yakan motor, motor değildir. Buna normal diyen usta da usta değildir.
Saygılar.
İşin aslı Ogün bey lafı ağzımdan aldın. 1994 model 180.000 deki aracıma koyduğum 5.5 litre 10/40 yağı 10.000 km sonra geri alıyorum. Allah nazardan saklasın.
Alıntıları Göster
ogün ve vezir ustalarıma bir sorum var. arabam hyundai h100 1997 model 202000 kmde. 120000 kmde aldım yaklaşık 9 senedir kullanıyorum hiçbir sorun çıkarmadı (Allah kazadan beladan nazardan saklasın) koydugum yağı aynen alıyorum yag eksiltme yok ama yağ karterinin etrafı devamlı yağlı ne yaptısam olmadı temizliyorum ama bir süre sonra gene yağ oluyor. terleme olduğunu söylüyorlar ama kapalı kutu içindeki yağ nasıl terler ve dışarıya ter olarak çıkar????? tekrar belirtiyorum yağda kesinlikle azalma sözkonusu değil ama yağ karterinin etrafındaki yağlar beni deli ediyor. sizce bu olayın çözümü nedir acaba ????????
birde motorsilk yağ katkısı aldım ama kullanmadım yağ değişimine 2500 km var sizce bu yağ katkısı iyimidir????