Şimdi Ara

YAĞ YAKAN ARABA !! (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
195
Cevap
4
Favori
231.317
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crepis

    arkadaşlar bir soruda benden geçtiğimiz yıl eylül ayında 93 model bir skoda forman aldım. aldıktan sonra aracın yağını filtresini değiştirdim bu arada borda kattırdım . şimdiye kadar 750 liralık lpg kullanmışım aracın km sayacı çalışmıyor yani ortalama 3500 km yol yapmışımdır. geçenlerde sanayide ustaya şunun yağına bir bakıver dedim baktı yağ 1 litre eksikmiş yandaki parçacının çırağına 1 litre yağ ekle dedi.
    neyse düşünürken farkettimki bizim parçacı araca yağı değiştirirken 3 litrelik kutuyu boşaltmıştı.
    netten baktım araç 4 lite yağ alıyo
    velhasıl kelam bizim araca baştan 1 litre eksik yağ koymuşlar ve ben yaklaşık 3500 kilometre bu şekilde binmişim. şimdi yağ çubuğuna baktım tam ortada sanırım araç hiç yağ eksiltememiş ama bir zararı oldumu bilmiyorum

    Alıntıları Göster
    yağ çubuğundaki alt çizginin altına düşmedikçe bir sorun olmaz. benim aracımın kullanma klavuzunda "yağ seviyesi iki çentik arasında ise ikmal yapmaya gerek yoktur yazıyor"




  • quote:

    Orijinalden alıntı: osamanos

    yağ çubuğundaki alt çizginin altına düşmedikçe bir sorun olmaz. benim aracımın kullanma klavuzunda "yağ seviyesi iki çentik arasında ise ikmal yapmaya gerek yoktur yazıyor"

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar yazdıklarınızı okudum, çoğunuz doğru şeylerden bahsediyor, bir kısmınızda gereksiz şeylerden bahsediyor. ben size yaptığım işten dolayı hepsini tek çatı altında topluyorum.

    Araçta aşırı yağ yakmanın nedenleri :

    -Turbo şarj sisteminde yatak boşlukları meydana gelmiştir. Turbo tarafından yanma odasına yağ gönderilmektedir.
    -Turbo şarjda yağ geri dönüşüm borusu tıkanmış veya yüksek ısıdan erimiş yanmıştır. Buradan yağ emme manifolduna ve egzoza gitmekte yağ tüketimi artmaktadır.
    -Aşınmış bir enjektör pompası nedeniyle yakıt ile birlikte yağ yanma odasına girmiştir. Enjektör pompası yağlama sisteminden yağlanıyor ise aşınmış pompa yağ tüketiminin artmasına neden olacaktır.
    -Motorun hava emme filtresinden motor içerisine giren pislik ve tozun, segman ve gömlek yüzeylerindeki aşınmayı arttırması. Aşırı kurum pisliklerinin aşındırıcı etkisi nedeni ile yağ tüketimi artar.
    -Yağ değiştirme işlemi zamanında yapılmaz ise yağ filtresinin tıkanmasına ve patlamasına neden olur. Filtrelenmemiş motor yağı yağlama sistemine girer.
    -Biyel kollarında meydana gelen eğilme ve bükülmeler pistonun ve segmanların eğik çalışmasına ve sonucunda yanma odasına yağ girmesine neden olur.
    -Segmanların segman yuvasına montajı sırasında hata yapılmıştır. Yağ sıyırma işlemi yeterli miktarda yapılmaz yanma odasına yağ girer.
    -Saplamalar hatalı takılmıştır. Yağ kaçakları meydana gelir.
    -Aşınmış segman, piston segman kanalları ve gömlekler nedeni ile oluşan üfleme motor karterinde ki basıncı arttırarak yağ kaçaklarının oluşmasına neden olur.
    -Yağ seviyesi olması gerekenin çok üzerinde veya kalitesiz köpüren yağ nedeni ile yağlama yağı karter havalandırmasından emme manifolduna ve oradan yanma odasına girer.
    -Yakıt taşması segman ve gömlek yüzeylerinin aşınmasına ve bunun sonucunda yağlama yağının motorun yanma odasına girmesine neden olur.
    -Yağ kalitesinin kötü olması yağın vizikositesinin motor üreticisinin belirlediği değerlerde olmaması. Aşınmaları ve yağ tüketimini arttırır.
    -Gömlek yüzeyindeki honlamanın kaliteli olmaması yüzeylerin yağ tutma özelliğini ve miktarını azaltır. Piston, segman ve gömlek yüzeyleri çok daha hızlı aşınır. Ve aşınan parçalar nedeni ile karterde oluşan yüksek basınç ve yakıtın yanma odasına sızması ile yağ sarfiyatı artar.
    -Motor supap saplarında ve onların gaydların da aşınma sonucu boşluklar oluşmuştur. Yanma odasına buralardan yağ girer ve yağ tüketimi artar.
    -Silindir kapağının yerine takılmasında hatalar yapılmıştır.
    -Yağ pompası kontrolü yapılmalıdır. Düşük yağ basıncı piston, segman ve silindir yüzeylerinin aşınmasına ve yağ tüketiminin artmasına neden olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jemal7

    Arkadaşlar yazdıklarınızı okudum, çoğunuz doğru şeylerden bahsediyor, bir kısmınızda gereksiz şeylerden bahsediyor. ben size yaptığım işten dolayı hepsini tek çatı altında topluyorum.

    Araçta aşırı yağ yakmanın nedenleri :

    -Turbo şarj sisteminde yatak boşlukları meydana gelmiştir. Turbo tarafından yanma odasına yağ gönderilmektedir.
    -Turbo şarjda yağ geri dönüşüm borusu tıkanmış veya yüksek ısıdan erimiş yanmıştır. Buradan yağ emme manifolduna ve egzoza gitmekte yağ tüketimi artmaktadır.
    -Aşınmış bir enjektör pompası nedeniyle yakıt ile birlikte yağ yanma odasına girmiştir. Enjektör pompası yağlama sisteminden yağlanıyor ise aşınmış pompa yağ tüketiminin artmasına neden olacaktır.
    -Motorun hava emme filtresinden motor içerisine giren pislik ve tozun, segman ve gömlek yüzeylerindeki aşınmayı arttırması. Aşırı kurum pisliklerinin aşındırıcı etkisi nedeni ile yağ tüketimi artar.
    -Yağ değiştirme işlemi zamanında yapılmaz ise yağ filtresinin tıkanmasına ve patlamasına neden olur. Filtrelenmemiş motor yağı yağlama sistemine girer.
    -Biyel kollarında meydana gelen eğilme ve bükülmeler pistonun ve segmanların eğik çalışmasına ve sonucunda yanma odasına yağ girmesine neden olur.
    -Segmanların segman yuvasına montajı sırasında hata yapılmıştır. Yağ sıyırma işlemi yeterli miktarda yapılmaz yanma odasına yağ girer.
    -Saplamalar hatalı takılmıştır. Yağ kaçakları meydana gelir.
    -Aşınmış segman, piston segman kanalları ve gömlekler nedeni ile oluşan üfleme motor karterinde ki basıncı arttırarak yağ kaçaklarının oluşmasına neden olur.
    -Yağ seviyesi olması gerekenin çok üzerinde veya kalitesiz köpüren yağ nedeni ile yağlama yağı karter havalandırmasından emme manifolduna ve oradan yanma odasına girer.
    -Yakıt taşması segman ve gömlek yüzeylerinin aşınmasına ve bunun sonucunda yağlama yağının motorun yanma odasına girmesine neden olur.
    -Yağ kalitesinin kötü olması yağın vizikositesinin motor üreticisinin belirlediği değerlerde olmaması. Aşınmaları ve yağ tüketimini arttırır.
    -Gömlek yüzeyindeki honlamanın kaliteli olmaması yüzeylerin yağ tutma özelliğini ve miktarını azaltır. Piston, segman ve gömlek yüzeyleri çok daha hızlı aşınır. Ve aşınan parçalar nedeni ile karterde oluşan yüksek basınç ve yakıtın yanma odasına sızması ile yağ sarfiyatı artar.
    -Motor supap saplarında ve onların gaydların da aşınma sonucu boşluklar oluşmuştur. Yanma odasına buralardan yağ girer ve yağ tüketimi artar.
    -Silindir kapağının yerine takılmasında hatalar yapılmıştır.
    -Yağ pompası kontrolü yapılmalıdır. Düşük yağ basıncı piston, segman ve silindir yüzeylerinin aşınmasına ve yağ tüketiminin artmasına neden olur.

    Alıntıları Göster
    bende bir araç buldum renault 11 flash araç güzel ve ucuz ama tek kusuru motor yağ yakıyormuş acaba arabayı almalımıyım yada motor yeni rektefiye olmuş skoda favoritimi almalıyom arada kaldım


    RENONUN İLANI :http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-aciliyetten-satilik-89412822/detay#

    SKODA FAVORİTİN İLANI :http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-skoda-acil-satilik-93710939/detay




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mv25

    bende bir araç buldum renault 11 flash araç güzel ve ucuz ama tek kusuru motor yağ yakıyormuş acaba arabayı almalımıyım yada motor yeni rektefiye olmuş skoda favoritimi almalıyom arada kaldım


    RENONUN İLANI :http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-aciliyetten-satilik-89412822/detay#

    SKODA FAVORİTİN İLANI :http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-skoda-acil-satilik-93710939/detay


    Alıntıları Göster
    İLANI KOPYALAYIP SAĞ TUŞA BASIP BAĞLANTIYI AÇ DEĞİNCE AÇILIYOR




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dark-undiyng

    yağ yakan bir motorun eski haline gelebilmesi için ne yapılması gerekir? gerekli tedbirler alınmadığı sürece motorda ne sıkıntılar oluşur? ve uzun yola çıkılabilirmi? bu konuda yardımlarınızı bekliyorum

    Sekman değişmesi gerekir,tedbirleri almazsan yağ yaktıkça yağ eksilir motorda eksilen yağda sürtünmenin artmasına motorun aşınarak ısınmasına ve motorun yanmasına sebep olur.Uzun yola çıkılmaz herhangi bir sorunuz olursa pm atabilirsiniz.
  • 2000 model triptonik vites honda euro accord arabam var 199.000 km de . 2500kmde yaklaşık 1 lt yağ yakması normal mi . lpg li..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: armgn08

    derlediğiniz bilgiler için tesekkürler.
    gemi makinelerinde 2 tip yağ vardır biri parçaları yağlayan diğeri silindir içine silindir duvarlarından verilen bahsettiğim harcanan yağdır.buna benzer bi durummudur acaba die dusunmustum.değilmiş. . .

    Alıntıları Göster
    yağ yakma ile yağ eksiltme aynı şeyler midir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mv25

    İLANI KOPYALAYIP SAĞ TUŞA BASIP BAĞLANTIYI AÇ DEĞİNCE AÇILIYOR

    dediğini yaptım ama olmuyor hocam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DMustaine

    yağ yakma ile yağ eksiltme aynı şeyler midir?

    Hayır! yağ yakma ile yağ eksiltme aynı şeyler değildir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the others

    quote:

    Orijinalden alıntı: dark-undiyng

    yağ yakan bir motorun eski haline gelebilmesi için ne yapılması gerekir? gerekli tedbirler alınmadığı sürece motorda ne sıkıntılar oluşur? ve uzun yola çıkılabilirmi? bu konuda yardımlarınızı bekliyorum

    Sekman değişmesi gerekir,tedbirleri almazsan yağ yaktıkça yağ eksilir motorda eksilen yağda sürtünmenin artmasına motorun aşınarak ısınmasına ve motorun yanmasına sebep olur.Uzun yola çıkılmaz herhangi bir sorunuz olursa pm atabilirsiniz.

    Yağ yakan motorda hemen segman değişmez hocam. Saygılarımla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ramazancul

    2000 model triptonik vites honda euro accord arabam var 199.000 km de . 2500kmde yaklaşık 1 lt yağ yakması normal mi . lpg li..


    Normal değil ancak normale yakın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    quote:

    Orijinalden alıntı: DMustaine

    yağ yakma ile yağ eksiltme aynı şeyler midir?

    Hayır! yağ yakma ile yağ eksiltme aynı şeyler değildir.

    farkı nedir peki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DMustaine

    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    quote:

    Orijinalden alıntı: DMustaine

    yağ yakma ile yağ eksiltme aynı şeyler midir?

    Hayır! yağ yakma ile yağ eksiltme aynı şeyler değildir.

    farkı nedir peki?

    Alıntıları Göster
    Aynı şey sayılır yag yakınca eksiltmişte oluyor yag eksiltme pek biyik bi sorun degil bence 2011 POLO GTİ'lar bagajda 2 litre yagsız gezmez mesela




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 34Brs34

    Aynı şey sayılır yag yakınca eksiltmişte oluyor

    Yağ eksiltince yakmış mı oluyor yani. Ya eksiltme keçelerdeki kaçaklardan,karter contasından vs oluyorsa?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: armgn08

    derlediğiniz bilgiler için tesekkürler.
    gemi makinelerinde 2 tip yağ vardır biri parçaları yağlayan diğeri silindir içine silindir duvarlarından verilen bahsettiğim harcanan yağdır.buna benzer bi durummudur acaba die dusunmustum.değilmiş. . .

    Alıntıları Göster
    Arkadaşların yazdıklarını okudum. Birçoğu tüm araçlar için geçerli iken bazıları aracına göre değişebilir. Bunlara ilaveten araçta kullanılan yağın kalitesi de bahsedilenlerde etkilidir.
    Karter havalandırmadan, daha fazla buharlaşarak yanma odasına gönderilebilir (fazla hararet yapıyorsa).




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    aldığınız cevabın hiçbir teknik yanı yok maalesef .

    Dizel motorlar kompresyon yapmıyor mu ki, piston segmenı aşınmıyor mu ki ?
    yaü yakmanın en majör nedenlerinden birisi silindir ve segman arasındaki boşluğu artmasıdır.Bunu da kompresyon testi yaparak ölçmek bir yöntemdir.tabii kien saplıklısı motor indirip açıp kesin karar vermektir ama bu masrafı göze niye alasınız ki eğer hasar bureada değil ise.

    ustalık veya işin püf noktası ilk önce isabetli teshiste bulunabilmektir.Bizim saniyelerde yapıldığı gibi deneme yanılma ile sonuç alınıyorsa bu işte hiçbir teknik teşhis yoktır sadece neden arama ve deneme yanılma vardır. eğer deneme yanılma tahtası olup boşuna masraf yapmak istemiyorsanız teshisi kuvvetli olan servisleri veya icraatları ile sizi tatmin edecek ustaları arayınız. Mühendislikte her zaman bir yalaşım tarzı bulunmaktadır.ama müdahaleye karar verilirse bunun için başka çarenin kalmaması esastır. tabii bir de işin ekonomik olup olmadığı kısmı vardır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Tsunami41

    Bugün sanayide birkaç yere sordun kompresyon testi yapabiliyor muyuz diye, aldığım cevap "dizel araçların kompresyon testi olmaz"dı. Acaba aramızda dizel araç için kompresyon testi yaptıran veya yaptırabilen var mı? Varsa nerede ve nasıl yaptırdı yardımcı olabilirse memnun olurum.

    Siyah duman yakıtı tam yakamadığını gösterir diye biliyorum ben de ama gidermek için ne yapılması gerektiği çözemedim.



    dizel fiestam var ... bana bir yer tavsiye edermisiniz avrupa yakasında???




  • bende 94 model renault 1.6 rainbow var 240.000 kmde.aracım 3000 km de 1.3 lt yağ eksiltiyor bu normal bir durum mu yoksa çok mu
  • oosmann52 O kullanıcısına yanıt
    Motor kilometresine bakınca normal gibi geliyor. Araç lpg'li mi? ve hangi viskozitede yağ kullanıyorsun?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: komador

    quote:

    Orjinalden alıntı: bossbee


    quote:

    Orjinalden alıntı: memisoglu

    üstten ekzantrikli motorlarda yağ eksiltme sorunu olduğunu duymuştum daha önce.

    belli mesafelerde bir miktar yağ eksiltme normaldir.mesela hyundai elantra 10000de bir yağ değişimi yapıyor.bu süre zarfında yaklaşık yarım litre yağ eksiltmiş.bu makul bir değerdir.ancak 1000 kmde 1litre yağ eksilten bir motorun iyi bir ustaya ihtiyacı var diye biliyorum.

    zamanında '00 model ve üstü toyota corolla 1.4 leri araştırmalarım sonucu üst kapağın ince yapılmasından ötürü yağ eksilttiğini ve bu süre zarfında bu durumdan şikayetçi olan kullanıcıların toyota servislerinde ücretsiz değişim yaptıklarını biliyorum.tempra ve tipolarda yağ eksiltme olayı herkes için malum.yine bir önceki nesil opel vectralarda yağ eksiltme olduğunu biliyorum.

    bundan önceki araclarımızdan broadway 212bin km de ortalama 5000km de bir yarım litre yağ eksiltiyordu.perte giden skoda feliciamızda ise gözle görülür bir yağ eksiltme olayı yoktu.


    motorda karterde ufak bir çatlak,karter üzerindeki tıpada tam oturmama,karterdeki keçenin yağ kaçırması,hararet sonucu üst kapal contasının yanması motor içi aşınma,çatlama vs vs olaylar yağ eksiltmeye neden olabilir.yani tam olarak şu sebepten ötürü yağ eksiltiyor diyemeyiz.

    aracın kompresyonunu ölçtürmek bu konuda en azından motor içi bir sorundan dolayı yağ eksilten bir otomobilin teşhisinde bize yardımcı olabilir.kompresyon kaçakları yağ yakmaya neden olur ki bu hepimize malum.

    saygılar.


    İşten anlayan adamı gözünden tanırım. İşte size bunlardan biri. (Gerçi gözlerini görmedim ama)

    Hocam sizin de ağzınıza sağlık. Elleriniz dert görmesin.

    One more cup of coffee kardeşim dikkatli oku yukarıda yazanları.


    1. Yağ yakan arabayı kullanarak anlarsınız. Tam doldurduğunuz yağ bir süre sonra eksilmeye başlar. Yağ çubuğundan anlarsınız.

    Mavi dumanı ancak yoğun yağ yakmada farkedebilirsiniz. Çoğu zaman farkedilmez bile.

    2. Kompresyon testi ile sadece motorun performansını ölçebilirsiniz, yağ yakıp yakmadığını anlayamazsınız.

    Yağ yakan aracın motoru bitik demek değildir. Hatta yağ yakan araçların motorları çoğu zaman emsallerinden daha güçlüdürler.

    3. Motor yağ yakıyorsa en basit çözüm araçtan kurtulmaktır.

    Doğan, Tempra gibi teknoloji harikası araçların 3000-4000 km de 1 litreye kadar yağ yakmaları normaldir. Bunun dışında hor kullanılmış Avrupa araçların da 100 bin km sonrasında bu değerleri yakalaması normaldir.

    Boşu boşuna Japon otolarını methetmiyoruz. Hiç biri babamızın oğlu değil.

    4. Hiç bir mühendis, usta, motor uzmanı bana; 1000 kmde 1 litre yağ yakan bir motorun normal olduğunu açıklayamaz. Anlamam kıttır.

    95 model aracım 12-13 bin km yol yaptıktan sonra, koyduğum yağı aynen alıyorum. Eksiltme varsa bile önemsenmeyecek ve ölçülemeyecek miktarda.

    1000 kmde bir 1 litre yağ yakan motor, motor değildir. Buna normal diyen usta da usta değildir.

    Saygılar.
    Bu iki yazıyıda dikkatli okursanız birinde bossbee Kompresyon testi ile sadece motorun performansını ölçebilirsiniz, yağ yakıp yakmadığını anlayamazsınız diyor diğerinde ise memişoğlunun yazısını onaylıyor doğru olanı memişoğlunun yazısını onaylamasıdır.Memişoğlu yazısında ne diyor aracın kompresyonunu ölçtürmek bu konuda en azından motor içi bir sorundan dolayı yağ eksilten bir otomobilin teşhisinde bize yardımcı olabilir.kompresyon kaçakları yağ yakmaya neden olur ki bu hepimize malum. diyor.
    Ben kompresyon testi yaptırdım usta gayet iyi ve 1000 km de 1 lt yağ eksiltmesi normal dedi dediğimde bana bosbee cevap olarak kompresyon testi ile yağ yaktığı belli olmaz anlamında yazmıştı.Lütfen tutarlı olalım sayın bossbee

    Alıntıları Göster
    Şuanki şahinlerin son hali işte.Motorun ölme noktası, ilk başta yağı yakıt olarak kullanır ve performans artar.Daha sonra kaçırmaya başlayınca performans düşer.En kolay tamiri, motor açılır bloğa honlama işlemi yapılır.Sonra segmanlar bi boy büyük takılır. Yani 0.4 iken yapılan honlama işlemine göre örneğin 0.6 sallamasyon değer.

    Bu arada teknoloji harikası diyip ironi yapan kişiye söylüyorum. 1989 senesindeki 2.0 16V motordaki sensörleri ve teknolojiyi japonlar hiç kullanmışmı.
    Fiattan Ferrariye kadar pistonları blokları aynı firmanın dökmesi.

     YAĞ YAKAN ARABA !!

    Teksid firması 1979 dan beridir Fiat grubunun tüm araçlarının bloklarını döküyor.

     YAĞ YAKAN ARABA !!

    Buyrun buda inanmazsanız Teksid Amblemi, 2.0 16V A3 kodlu motorun bloğu.Altta Lancia ibaresinide görebilirsiniz bu motor ile 7 yıl üst üste ralli yarışları kazanıldı.


    undefined



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mono Italiano -- 9 Ocak 2014; 19:46:31 >




  • Lpgli araclarin yag yakmasi normaldir 1000 km 1lt normal ama benzinde motorinde yakıyor sa sorun var demektir
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.