Şimdi Ara

YAĞ YAKAN ARABA !! (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
195
Cevap
4
Favori
231.315
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    arkadaşım ben buna karşı gelmiyorum. pozitif bilime inanırım. burda benim derdim senin inadın oldu. işin garibi aslında sende inanıyorsun buna fakat gidip gelip yağ yakan araba araba değildir. diyosun. sonrada kendine en yakın ena z yağ eksilttiren yorumu mantıklı buluyosun.

    sana diyorum ki 1000-1500 km de 1 lt eksiltebilir yazıyor. adamlar sorumluluğu atıyo sırtından ama bugüne kadar hiç öyle olmadı diyorum. sen vezire iyi bilenmişsin. foruma yeni bi hava katmaya çalışıyosun bence olumlu.

    ama senin yağ yakanı sevmediğin gibi bende sevmem yağ yakanı. eksiltmeden bahsediyoruz. yanan yağ kara dumanı verir duru egzosdan. bilenmişsin ne desek taraf oluyon

    resme göz atın. tüm markaların kullanım kılavuzuna ulaşmak bu akdar kolay ol keşke.

     YAĞ YAKAN ARABA !!



    Fazla uzatmayacağım.

    1. Girdiğim yerde iz bırakmadan çıkmam.

    2. Doğru bildiğimi ifade etmekten imtina etmem.

    3. Yanlış yapmam. Hata yapabilirim, her insan gibi. Hata yaptığımı anladığım zaman önümde küçük bir çocuk bile olsa özür dilemekten çekinmem.

    4. Karşımdaki insanın bana karşı tavrını hemen sezer, ona uygun davranırım

    5. Asla çok biliyorum demem. Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz!

    6. Öğrenmekten, öğretmekten keyif alırım.

    7. Gösterişten, övünmekten hoşlanmam. Yalakalık yapmam, bana yapandan tiksinirim.

    8. Ben Vezir'e bilenmedim. Aksine O, Wolverine, Roverci bana fena halde kızgınlar. Bir punduna getirseler öpecekler beni .

    9. Aklı başında hiç bir yorumla dalga geçmem.

    700 küsür mesaj yazmışım. Dikkat edersen, hep benimle dalga geçilmesi sonrası tartışma uzamıştır.

    Bilgi almak için soru sorana cevap veririm. Dalga geçmek için, bilgimle alay etmek için, beni küçük düşürmek için soru sorulduğunda... Devamını biliyorsun zaten.

    Selamlar.

    Ekleme : Karşı karşıya olmadığımız için, salt yazılanlara bakınca yanlış anlamalar da olabiliyor.
    Şimdi baktım mesaj biraz sert olmuş.

    Üstüne alınma. Sana kızmadım. Yazdıklarım da seninle ilgili değil.

    Beni az çok anlıyorsun sanırım.

    Olumlu olduğumu söylemen de sevindirici. Teşekkür ederim.

    Selamlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ogün® -- 8 Ekim 2008; 22:16:02 >




  • benim afallaama sebebim bu işte ağzınasağlık

    komadorun dediği gibi biraz çelişkide seziyorum. problem yok. saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oneMoreCupofCoffee -- 8 Ekim 2008; 22:23:06 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: komador

    Saygılar.
    Bu iki yazıyıda dikkatli okursanız birinde bossbee Kompresyon testi ile sadece motorun performansını ölçebilirsiniz, yağ yakıp yakmadığını anlayamazsınız diyor diğerinde ise memişoğlunun yazısını onaylıyor doğru olanı memişoğlunun yazısını onaylamasıdır.Memişoğlu yazısında ne diyor aracın kompresyonunu ölçtürmek bu konuda en azından motor içi bir sorundan dolayı yağ eksilten bir otomobilin teşhisinde bize yardımcı olabilir.kompresyon kaçakları yağ yakmaya neden olur ki bu hepimize malum. diyor.
    Ben kompresyon testi yaptırdım usta gayet iyi ve 1000 km de 1 lt yağ eksiltmesi normal dedi dediğimde bana bosbee cevap olarak kompresyon testi ile yağ yaktığı belli olmaz anlamında yazmıştı.Lütfen tutarlı olalım sayın bossbee


    La havle...

    Güzel kardeşim yazdığım her cümlenin arkasındayım.

    Tutarsızlıkla suçluyorsunuz beni öyle mi ?

    Peki özetleyeyim o zaman. Ayrıntılarla uğraşmayın ve bütüne yoğunlaşın lütfen.

    Benim inatçı olduğumu söylüyorsunuz. Bence siz de az değilsiniz.

    Memişoğlu yazısında ne diyor aracın kompresyonunu ölçtürmek bu konuda en azından motor içi bir sorundan dolayı yağ eksilten bir otomobilin teşhisinde bize yardımcı olabilir.

    Motorun kompresyonunu basitçe anlatayım. Her bir silindirin basıncı ölçülür. Silindirlerin içindeki basınçlar arasında 15-20 psi arasında farklılıklar varsa, farklı kompresyona sahip silindir içinde boşluk var demektir.

    Şimdi dikkat: Memişoğlu haklı. Test yaptırmak FİKİR VEREBİLİR. Ben de diyorum ki: NET SONUÇ VERMEZ.

    Bu testi yaptırmak bize motorun yağ yaktığını kanıtlamaz. Sadece yağ yaktığını bildiğimiz bir motorun, hangi silindirinde problem olduğunu belirlememizde YARDIMCI OLUR.

    Ne benim, ne de Memişoğlu arkadaşımızın yazdıklarında bir tutarsızlık yok.

    Yine DİKKAT: Ya tüm silindirler içinde boşluklar varsa ? O zaman silindirler arasında basınç farkı çok az olacaktır. Ve aklıevvel bazı ustalarımızın vardığı "Bu motor iyi, problem yok" sonucuna varmaz mısınız?

    Ayrıca sizin kompresyon testi yaptırmanız ve ustanın 1000 kilometrede 1 litre yağ eksiltmesinin normal olduğunu söylemesi, sizin değil benim tezimi kanıtlar:

    Kompresyon testi ile NET SONUÇ ALAMAZSINIZ.

    Zaten siz, aracınızın 1 litre yağ yaktığını biliyordunuz. Bu sonuca kompresyon testiyle ulaşmadınız ki.

    Baştan, kompresyon testi yaptırmadan herhangi bir USTAya sorun bakalım 1000 kilometrede 1 litre yağ eksiltme normal midir? Bunu tartışıyorduk sanırım. Konudan uzaklaştık.

    Kompresyon testi size sadece ustadan motorunuzun "normal" olduğu teyidini almakta ve gönlünüzü ferahlatmakta işe yaradı.

    Şimdi ben ise tersini söylüyorum. Yani aracınızın motorunun işe yaramaz olduğunu söylüyorum.

    Usta haklıysa, yolunuza gönül ferahlığı içinde devam edeceksiniz.

    Ya ben haklıysam ?...


    Olaylara aynı yönden ve aynı açıyla baktığınızda hep aynı şeyleri görürsünüz.

    Olaylara farklı açılardan, farklı yönlerden bakarak daha NET bir fikir edinme imkanınız olabilir.

    Klişeleri bir kenara bırakın.

    Doğru olan kendi fikirlerimi yazmamdır. Ben bunu yapıyorum. Memişoğlu arkadaşımızı ya da başka birini onaylamam, onların fikirlerinin % 100 üne katıldığım anlamına da gelmez. Buradan hareket, yanlış sonuçlara götürür.

    Ancak yazdıklarımı dikkatli okuyup, bütün olarak ele alırsanız olay zaten ortadadır.

    Bilgi edinmek yerine, benim hatalarımı kovalamaya başladıysanız siz de çoktan OYUN'un içine dahil olmuşsunuz demektir.

    OYUN'un kurallarını ben koymam. Siz koyarsınız.

    Ama en iyi ben oynarım.

    Selamlar.




  • yahu ne laf etmişim ki herkes birbirine girmiş.

    şimdi fikir edinmesi açısından kompresyon testi yapılması yandaşıyım.bakınız bir motorun kompresyonu neden düşer.bunu öncelikle belirlemek gerekir.motor içi aşınma arttıkça kompresyon düşer.aşınma ne demek;silindir içinde patlama sırasında içeriye yağ alır demek.ee bu yağı alınca ne olur buda yanar.az aşındıysa az yanar hatta yanmayabilir.ama çok aşındıkça motorunuz daha çok yağ yakar.birde kurum vs bu aşınan noktaları kapatırsa diyeceğim olmayacak.
    benim bilgim bu kadar başka sebeplerden ötürü de kompresyon düşüyormu bilmiyorum.eğer "başka sebeplerden dolayı da kompreyon düşer" olasılığına bakarak kesin konuşmak istemiyorum.

    bu olayın farkedilip farkedilmemesi olayı bizim asıl mevzumuz değil aslında. duman atan bir motor ben şimdiye kadar bir tane gördüm o da 80li modellerde benzinli bir ford kamyonetti.

    şu iddamı yineliyorum.1000km de normal bir motor 1lt yağ eksiltmez..yani düşünüyorum bir sebep bulamiyorum kendi çapımda.buna normal diyen biri bana geçerli sebebini açıklarsa sevinirim.ancak şu olabilir.sıfır alınmış bir otomobil rodaj süresince(çoğu firma artık rodajı lugatından kaldırdı ancak ben hala boyle bir sürenin olduğuna inanıyorum)parça uyumu gerçeklenene kadar yağ eksiltebilir.kesin değil yani olabilir.

    son olarak şunu eklemek istiyorum.yağ eksiltme ile yağ yakma aynı şey değildir.lütfen karıştırmayalım.



    not:motor ustası falan değilim.hatta mesleğimin otomotiv ile hiçbir alakası yok.(part time telekomünikasyon mühendisiyim)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EIRP -- 9 Ekim 2008; 2:43:28 >




  • Orjinalden alıntı: bossbee


    Orjinalden alıntı: komador

    Saygılar.
    Bu iki yazıyıda dikkatli okursanız birinde bossbee Kompresyon testi ile sadece motorun performansını ölçebilirsiniz, yağ yakıp yakmadığını anlayamazsınız diyor diğerinde ise memişoğlunun yazısını onaylıyor doğru olanı memişoğlunun yazısını onaylamasıdır.Memişoğlu yazısında ne diyor aracın kompresyonunu ölçtürmek bu konuda en azından motor içi bir sorundan dolayı yağ eksilten bir otomobilin teşhisinde bize yardımcı olabilir.kompresyon kaçakları yağ yakmaya neden olur ki bu hepimize malum. diyor.
    Ben kompresyon testi yaptırdım usta gayet iyi ve 1000 km de 1 lt yağ eksiltmesi normal dedi dediğimde bana bosbee cevap olarak kompresyon testi ile yağ yaktığı belli olmaz anlamında yazmıştı.Lütfen tutarlı olalım sayın bossbee


    La havle...

    Güzel kardeşim yazdığım her cümlenin arkasındayım.

    Tutarsızlıkla suçluyorsunuz beni öyle mi ?

    Peki özetleyeyim o zaman. Ayrıntılarla uğraşmayın ve bütüne yoğunlaşın lütfen.

    Benim inatçı olduğumu söylüyorsunuz. Bence siz de az değilsiniz.

    Memişoğlu yazısında ne diyor aracın kompresyonunu ölçtürmek bu konuda en azından motor içi bir sorundan dolayı yağ eksilten bir otomobilin teşhisinde bize yardımcı olabilir.

    Motorun kompresyonunu basitçe anlatayım. Her bir silindirin basıncı ölçülür. Silindirlerin içindeki basınçlar arasında 15-20 psi arasında farklılıklar varsa, farklı kompresyona sahip silindir içinde boşluk var demektir.

    Şimdi dikkat: Memişoğlu haklı. Test yaptırmak FİKİR VEREBİLİR. Ben de diyorum ki: NET SONUÇ VERMEZ.

    Bu testi yaptırmak bize motorun yağ yaktığını kanıtlamaz. Sadece yağ yaktığını bildiğimiz bir motorun, hangi silindirinde problem olduğunu belirlememizde YARDIMCI OLUR.

    Ne benim, ne de Memişoğlu arkadaşımızın yazdıklarında bir tutarsızlık yok.

    Yine DİKKAT: Ya tüm silindirler içinde boşluklar varsa ? O zaman silindirler arasında basınç farkı çok az olacaktır. Ve aklıevvel bazı ustalarımızın vardığı "Bu motor iyi, problem yok" sonucuna varmaz mısınız?

    Ayrıca sizin kompresyon testi yaptırmanız ve ustanın 1000 kilometrede 1 litre yağ eksiltmesinin normal olduğunu söylemesi, sizin değil benim tezimi kanıtlar:

    Kompresyon testi ile NET SONUÇ ALAMAZSINIZ.

    Zaten siz, aracınızın 1 litre yağ yaktığını biliyordunuz. Bu sonuca kompresyon testiyle ulaşmadınız ki.

    Baştan, kompresyon testi yaptırmadan herhangi bir USTAya sorun bakalım 1000 kilometrede 1 litre yağ eksiltme normal midir? Bunu tartışıyorduk sanırım. Konudan uzaklaştık.

    Kompresyon testi size sadece ustadan motorunuzun "normal" olduğu teyidini almakta ve gönlünüzü ferahlatmakta işe yaradı.

    Şimdi ben ise tersini söylüyorum. Yani aracınızın motorunun işe yaramaz olduğunu söylüyorum.

    Usta haklıysa, yolunuza gönül ferahlığı içinde devam edeceksiniz.

    Ya ben haklıysam ?...


    Olaylara aynı yönden ve aynı açıyla baktığınızda hep aynı şeyleri görürsünüz.

    Olaylara farklı açılardan, farklı yönlerden bakarak daha NET bir fikir edinme imkanınız olabilir.

    Klişeleri bir kenara bırakın.

    Doğru olan kendi fikirlerimi yazmamdır. Ben bunu yapıyorum. Memişoğlu arkadaşımızı ya da başka birini onaylamam, onların fikirlerinin % 100 üne katıldığım anlamına da gelmez. Buradan hareket, yanlış sonuçlara götürür.

    Ancak yazdıklarımı dikkatli okuyup, bütün olarak ele alırsanız olay zaten ortadadır.

    Bilgi edinmek yerine, benim hatalarımı kovalamaya başladıysanız siz de çoktan OYUN'un içine dahil olmuşsunuz demektir.

    OYUN'un kurallarını ben koymam. Siz koyarsınız.

    Ama en iyi ben oynarım.

    Selamlar.

    quote]Orjinalden alıntı: bossbee


    Orjinalden alıntı: komador

    Saygılar.
    Bu iki yazıyıda dikkatli okursanız birinde bossbee Kompresyon testi ile sadece motorun performansını ölçebilirsiniz, yağ yakıp yakmadığını anlayamazsınız diyor diğerinde ise memişoğlunun yazısını onaylıyor doğru olanı memişoğlunun yazısını onaylamasıdır.Memişoğlu yazısında ne diyor aracın kompresyonunu ölçtürmek bu konuda en azından motor içi bir sorundan dolayı yağ eksilten bir otomobilin teşhisinde bize yardımcı olabilir.kompresyon kaçakları yağ yakmaya neden olur ki bu hepimize malum. diyor.
    Ben kompresyon testi yaptırdım usta gayet iyi ve 1000 km de 1 lt yağ eksiltmesi normal dedi dediğimde bana bosbee cevap olarak kompresyon testi ile yağ yaktığı belli olmaz anlamında yazmıştı.Lütfen tutarlı olalım sayın bossbee


    La havle...

    Güzel kardeşim yazdığım her cümlenin arkasındayım.

    Tutarsızlıkla suçluyorsunuz beni öyle mi ?

    Peki özetleyeyim o zaman. Ayrıntılarla uğraşmayın ve bütüne yoğunlaşın lütfen.

    Benim inatçı olduğumu söylüyorsunuz. Bence siz de az değilsiniz.

    Memişoğlu yazısında ne diyor aracın kompresyonunu ölçtürmek bu konuda en azından motor içi bir sorundan dolayı yağ eksilten bir otomobilin teşhisinde bize yardımcı olabilir.

    Motorun kompresyonunu basitçe anlatayım. Her bir silindirin basıncı ölçülür. Silindirlerin içindeki basınçlar arasında 15-20 psi arasında farklılıklar varsa, farklı kompresyona sahip silindir içinde boşluk var demektir.

    Şimdi dikkat: Memişoğlu haklı. Test yaptırmak FİKİR VEREBİLİR. Ben de diyorum ki: NET SONUÇ VERMEZ.

    Bu testi yaptırmak bize motorun yağ yaktığını kanıtlamaz. Sadece yağ yaktığını bildiğimiz bir motorun, hangi silindirinde problem olduğunu belirlememizde YARDIMCI OLUR.

    Ne benim, ne de Memişoğlu arkadaşımızın yazdıklarında bir tutarsızlık yok.

    Yine DİKKAT: Ya tüm silindirler içinde boşluklar varsa ? O zaman silindirler arasında basınç farkı çok az olacaktır. Ve aklıevvel bazı ustalarımızın vardığı "Bu motor iyi, problem yok" sonucuna varmaz mısınız?

    Ayrıca sizin kompresyon testi yaptırmanız ve ustanın 1000 kilometrede 1 litre yağ eksiltmesinin normal olduğunu söylemesi, sizin değil benim tezimi kanıtlar:

    Kompresyon testi ile NET SONUÇ ALAMAZSINIZ.

    Zaten siz, aracınızın 1 litre yağ yaktığını biliyordunuz. Bu sonuca kompresyon testiyle ulaşmadınız ki.

    Baştan, kompresyon testi yaptırmadan herhangi bir USTAya sorun bakalım 1000 kilometrede 1 litre yağ eksiltme normal midir? Bunu tartışıyorduk sanırım. Konudan uzaklaştık.

    Kompresyon testi size sadece ustadan motorunuzun "normal" olduğu teyidini almakta ve gönlünüzü ferahlatmakta işe yaradı.

    Şimdi ben ise tersini söylüyorum. Yani aracınızın motorunun işe yaramaz olduğunu söylüyorum.

    Usta haklıysa, yolunuza gönül ferahlığı içinde devam edeceksiniz.

    Ya ben haklıysam ?...


    Olaylara aynı yönden ve aynı açıyla baktığınızda hep aynı şeyleri görürsünüz.

    Olaylara farklı açılardan, farklı yönlerden bakarak daha NET bir fikir edinme imkanınız olabilir.

    Klişeleri bir kenara bırakın.

    Doğru olan kendi fikirlerimi yazmamdır. Ben bunu yapıyorum. Memişoğlu arkadaşımızı ya da başka birini onaylamam, onların fikirlerinin % 100 üne katıldığım anlamına da gelmez. Buradan hareket, yanlış sonuçlara götürür.

    Ancak yazdıklarımı dikkatli okuyup, bütün olarak ele alırsanız olay zaten ortadadır.

    Bilgi edinmek yerine, benim hatalarımı kovalamaya başladıysanız siz de çoktan OYUN'un içine dahil olmuşsunuz demektir.

    OYUN'un kurallarını ben koymam. Siz koyarsınız.

    Ama en iyi ben oynarım.

    Selamlar.

    Benim oyun çağım geçeli çok oldu siz oynuyorsanız ona birşey diyemem. Ben burada sadece ve sadece Yaşadığım olayları ve bildiğim doğruları yazıyorum.kimsenin hatasını kovaladığımız yoktur siz beni tanımazsınız ben sizi tanımam sizinle ne sorunum olabilirki.Ben kişilerle değil fikirlerle ilgilenirim.Birisi ak olan birşeye başka zaman kara dediyse bu kişinin benim nazarımda inandırıcılığı olamaz.Buradan herkes doğru ,yanlış-bilerek, bilmeyerek birşeyler söyler bunun yanlışlığını veya doğruluğunu en iyi okuyanlar anlarlar.




  • YAĞ YAKMA İLE İLGİLİ
    1000 km'de motorun 1 lt yağ kaybı normal bir durumdan ziyade, alarm zili anlamındadır.

    motorun yağ yaktığını bilimsel olarak anlamanın en sağlıklı yolu kompresyon testidir. egzosttan çıkan gazın rengine bakarak anlamak da bir çözüm gibi görünse de, hangi pistonda yakma olduğu ve ne derece bir aşınmayla karşı karşıya olduğumuzu anlayamayız.
    bossbee arkadaşımızın dediği gibi her pistonun verisinin birbiriyle karşılaştırılarak bir sonuca ulaşılması ise, testi 'pirinç tartan bakkal' mantığıyla yapan usta görünümlü çakallarda görülen bir durumdur.
    çünkü, kompresyon ile ilgili olarak her arabanın bir fabrika verisi vardır. aynı tip motorlar, heh 'bunun kompresyon testi yüksek çıktı hacım' , 'vay hacım bunu alma bi de yandakine bakalım' şeklinde değil, hepsi fabrikasyon şekilde ve standart bir montaj hattından geçerek imal edilir.
    fabrika, örneğin K4M bir renault motorun ne kadar kompresyon yapması gerektiğini servislere bildirir, ölçümler buna göre yapılır.
    dediğiniz şekilde test yapılacak olursa 4 silindirde aşınma olan bir motor hiçbir zaman tespit edilemez, allah allah denir, eve bir varil yağ alınır, her sabah neticeye şaşırılıp yağ eklenir.
    demek ki ne sonuca varıyoruz? motorda yağ yakma varsa, bunu kompresyon testi ile anlayacağız.

    BİR DİĞER HUSUS :
    modern araçların kullandığı akaryakıtların bir diğer görevi olan silindir içi yağlaması, lpg kullanıldığı zaman yapılamaz. bu nedenle lpg kullanan bir aracın motoru, lpg sistemi hangi marka olursa olsun, lpg hangi istasyondan alınırsa alınsın, motor nasıl imal edilirse edilsin, aşınır. aşınma ise yağ yakmanın öncelikli sorumlusudur.


    edit : imla hatası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blackcoupe -- 9 Ekim 2008; 9:06:24 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: komador

    Benim oyun çağım geçeli çok oldu siz oynuyorsanız ona birşey diyemem. Ben burada sadece ve sadece Yaşadığım olayları ve bildiğim doğruları yazıyorum.kimsenin hatasını kovaladığımız yoktur siz beni tanımazsınız ben sizi tanımam sizinle ne sorunum olabilirki.Ben kişilerle değil fikirlerle ilgilenirim.Birisi ak olan birşeye başka zaman kara dediyse bu kişinin benim nazarımda inandırıcılığı olamaz.Buradan herkes doğru ,yanlış-bilerek, bilmeyerek birşeyler söyler bunun yanlışlığını veya doğruluğunu en iyi okuyanlar anlarlar.


    Hayat bir oyundur. Hepimiz, bize biçilmiş rollerimize uygun kurallar çerçevesinde yaşıyoruz. Bu açıdan düşünün bi de.

    Ben de yaşadığım olayları yazıyorum, bir problem yok.

    Benim de sizinle bir problemim yok. Yazdıklarınıza cevap veriyorum sadece. Sizin kişiliğiniz ile ilgili bir şey söyledim mi?

    Dikkat ettiyseniz siz ikinci kez bana hakaret ediyorsunuz.

    Beni tutarsızlıkla suçluyorsunuz. Ayrıntılı açıklamama rağmen...

    Beni kızdıran bu tavırdır. Yoksa sizinle bir problemim yok.

    Hayatında siyahlar ve beyazlar veya Turkcell reklamındaki gibi 1 ler ve 0 lar olan insanlara GRİ yi ya da 1.5 u anlatamazsınız.

    Hiç bir kural MUTLAK ve DEĞİŞMEZ değildir. Olaylara, durumlara göre kurallar farklılık gösterebilir. Hayattan alacağınız en büyük ders budur.

    Bazılarımız hala bu eşiğe gelmemiş sanırım.

    Karnınız ağrıyorsa bunun sebebi üşütmeniz veya midenizin bozulması olabileceği gibi, vücudunuzun hiç tahmin etmediğiniz bir bölgesindeki enfeksiyon da buna sebep olabilir.

    Olaylara geniş perspektiften bakmayı öğrenmemiz gereklidir. Ben yazdıklarınızın tamamını okuyup birşeyler öğrenmeye çalışıyorum.

    Tabi ki herkes kendi fikrini oluşturacaktır. Kimseye bir düşünce empoze etmeye çalıştığımız yok.

    Uzatmayayım

    Selamlar




  • Karnınız ağrıyorsa bunun sebebi üşütmeniz veya midenizin bozulması olabileceği gibi, vücudunuzun hiç tahmin etmediğiniz bir bölgesindeki enfeksiyon da buna sebep olabilir.

    Olaylara geniş perspektiften bakmayı öğrenmemiz gereklidir. Ben yazdıklarınızın tamamını okuyup birşeyler öğrenmeye çalışıyorum.

    Tabi ki herkes kendi fikrini oluşturacaktır. Kimseye bir düşünce empoze etmeye çalıştığımız yok.

    Uzatmayayım

    Selamlar

    Sağlığımla ilgili olarak bir sağlık çalışanı olarak ben çok iyi ilgileniyorum.Bana söylediğiniz durum sanırım sizde nüksetmiş olmalıki bana teşhiste bulunabiliyorsun.Bendende size tavsiyem acilen bir psikologa görünmenizdir.Son olarakta,evet çok uzatmasanız iyi olur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: komador


    Sağlığımla ilgili olarak bir sağlık çalışanı olarak ben çok iyi ilgileniyorum.Bana söylediğiniz durum sanırım sizde nüksetmiş olmalıki bana teşhiste bulunabiliyorsun.Bendende size tavsiyem acilen bir psikologa görünmenizdir.Son olarakta,evet çok uzatmasanız iyi olur.



    Yine bingo.

    Ben tespit yaparım. Siz kanıtlarsınız.

    Tekrar ediyorum; Oyunun kurallarını ben belirlemem ancak en iyi ben oynarım.

    Sizinle olan tartışmamızı burada bitiriyorum. Çünkü seviye düşmeye başladı.

    Tartışma bilgilerin çarpıştırılmasıdır. Bilginin bittiği yerde gururlar çarpıştırılmaya başlar. Gereği yok.

    Arabanızla keyifli sürüşler dilerim.

    Selamlar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: blackcoupe

    YAĞ YAKMA İLE İLGİLİ
    1000 km'de motorun 1 lt yağ kaybı normal bir durumdan ziyade, alarm zili anlamındadır.

    motorun yağ yaktığını bilimsel olarak anlamanın en sağlıklı yolu kompresyon testidir. egzosttan çıkan gazın rengine bakarak anlamak da bir çözüm gibi görünse de, hangi pistonda yakma olduğu ve ne derece bir aşınmayla karşı karşıya olduğumuzu anlayamayız.
    bossbee arkadaşımızın dediği gibi her pistonun verisinin birbiriyle karşılaştırılarak bir sonuca ulaşılması ise, testi 'pirinç tartan bakkal' mantığıyla yapan usta görünümlü çakallarda görülen bir durumdur.
    çünkü, kompresyon ile ilgili olarak her arabanın bir fabrika verisi vardır. aynı tip motorlar, heh 'bunun kompresyon testi yüksek çıktı hacım' , 'vay hacım bunu alma bi de yandakine bakalım' şeklinde değil, hepsi fabrikasyon şekilde ve standart bir montaj hattından geçerek imal edilir.
    fabrika, örneğin K4M bir renault motorun ne kadar kompresyon yapması gerektiğini servislere bildirir, ölçümler buna göre yapılır.
    dediğiniz şekilde test yapılacak olursa 4 silindirde aşınma olan bir motor hiçbir zaman tespit edilemez, allah allah denir, eve bir varil yağ alınır, her sabah neticeye şaşırılıp yağ eklenir.
    demek ki ne sonuca varıyoruz? motorda yağ yakma varsa, bunu kompresyon testi ile anlayacağız.

    BİR DİĞER HUSUS :
    modern araçların kullandığı akaryakıtların bir diğer görevi olan silindir içi yağlaması, lpg kullanıldığı zaman yapılamaz. bu nedenle lpg kullanan bir aracın motoru, lpg sistemi hangi marka olursa olsun, lpg hangi istasyondan alınırsa alınsın, motor nasıl imal edilirse edilsin, aşınır. aşınma ise yağ yakmanın öncelikli sorumlusudur.


    edit : imla hatası


    Hocam şiir gibi yazmışsınız da, merakımı celbetti;

    1. 95 model Doğanın hangi verisini, hangi fabrikadan temin edip kompresyon testi yaptırırsınız ?

    2. Diyelim ki motorun 1 silindirinde boşluk tespit edildi. Motor açılıp bir silindir yapılıp kapatılır mı ?

    Evet deyin. Önünüzde saygıyla eğilip yorum yazmayı bırakacağım.

    3. Motorun bütün pistonları aynı oranda çalışmamış mıdır? Motorun eskidiğini söylüyorsak, bütün silindirleri az ya da çok aşınmıştır.

    Aralarında mutlaka farklılıklar vardır. Ancak yaklaşık aynı oranda aşınmışlardır. (Anormal bir durum yoksa. Olsa bile motorun açılması gerektiği muhakkaktır. Açılınca zaten durumu net olarak görürüsünüz.)

    Motoru açtıysanız, bütün sekmanlar elden geçirilir.

    O zaman kompresyonun ne mantığı var?

    Yağ yaktığını veya eksilttiğini yağ çubuğundan kolayca anlayabileceğimiz ve de yağ sızdırmadığını bildiğimiz moturun içini açtırmak için ille de kompresyon testi gerekli midir?

    Çelişkili veya tutarsız konuştuğumu iddia etmemeleri açısından anlayamayan arkadaşlar için özet yapayım:

    Motorun yağ eksilttiğini veya yaktığını kompresyon testi ile de anlayabilirsiniz. (Anlayamayabilirsiniz de)
    Ancak daha kolayı varken, yağ çubuğundan belirleyebiliyorken fabrikayı arayıp gerekli değerleri almanın, cihazın ölçümlerinin güvenilirliğine inanmanın doğru çözüm olduğunu söyleyebilir miyiz?

    Motor yağ eksiltiyorsa kesinlikle yapılması gerekir. Yani açılması gerekir. Açtıktan sonra zaten hangi silindirin problemli olduğunu da net olarak görürüz.

    En iyisi açtıktan sonra bütün pistonların, yatakların elden geçirilmesidir.

    BİR DİĞER HUSUS HAKKINDA :

    LPG kurumlu yanmaz. Kurum, hararetten kaynaklanır. Benzin kuruma neden olur.

    Kuruma neden olmayan LPG nasıl oluyor da motoru daha fazla aşındırıyor ?

    Selamlar.




  • Seviyeyi kim düşürüyor?
    Karnınız ağrıyorsa bunun sebebi üşütmeniz veya midenizin bozulması olabileceği gibi, vücudunuzun hiç tahmin etmediğiniz bir bölgesindeki enfeksiyon da buna sebep olabilir.
    Kendini hep kahraman yenilmez gören karakter bir güzel dayak yer sonra kalkıp etrafındakilere bak gördünmü nasıl dövdüm dimi der. Kendi adıma buradan bu kimseye fayda sağlamayacak tartışmaya son noktayı koyuyorum.Nokta
  • quote:

    Orjinalden alıntı: komador

    Seviyeyi kim düşürüyor?
    Karnınız ağrıyorsa bunun sebebi üşütmeniz veya midenizin bozulması olabileceği gibi, vücudunuzun hiç tahmin etmediğiniz bir bölgesindeki enfeksiyon da buna sebep olabilir.
    Kendini hep kahraman yenilmez gören karakter bir güzel dayak yer sonra kalkıp etrafındakilere bak gördünmü nasıl dövdüm dimi der. Kendi adıma buradan bu kimseye fayda sağlamayacak tartışmaya son noktayı koyuyorum.Nokta



    "Hiç bir kural MUTLAK ve DEĞİŞMEZ değildir. Olaylara, durumlara göre kurallar farklılık gösterebilir. Hayattan alacağınız en büyük ders budur.

    Bazılarımız hala bu eşiğe gelmemiş sanırım.

    Karnınız ağrıyorsa bunun sebebi üşütmeniz veya midenizin bozulması olabileceği gibi, vücudunuzun hiç tahmin etmediğiniz bir bölgesindeki enfeksiyon da buna sebep olabilir. "

    Farklı durumlarda kuralların farklılık göstermesiyle alakalı örnek vermeye çalıştım. Buna benzetme deniyor.

    Yoksa sizin karnınızla ya da benim karnımla alakalı bir durum yok.

    Yanlış anlaşıldıysam özür dilerim.

    Ancak "beni tenkit etmeye devam ederseniz sizi şikayet edeceğim.

    Terbiyenizi takının lütfen.




  • 95 model doğan fabrikada imal edilmemiş midir? fabrikada imal edilen bir aracın verilerini, yıllardır bu işin içinde olan bir usta, merak edip almamış mıdır ? almadıysa kendisine usta denilebilir mi? usta denilmezse ne denir ? velev ki almamıştır, ülkemizde Fiat servisleri faaliyetlerini durdurma kararı mı almışlardır? orada bu bilginin olduğunu gözden mi kaçırıyorsunuz?

    kompresyon testi motordaki aşınmanın ne safhada olduğunu da söyleyebilecek bir teknik iken, gereksiz yere, henüz motorun açılmasını gerektirecek denli fazla olmayan bir aşınmada, kompresyon kullanmayıp motoru söktüren insan, mantıklı bir insan mıdır ? kompresyon cihazını servislere gönderen fabrikalar mal mıdır?

    motordaki bütün silindirler aşınmış olsa bile, fabrika verileri olmadan, aşınmanın ne safhada olduğu nasıl anlaşılabilir? kompresyon testi ile bir ön tetkik yapmak yerine bir açıp bakalım diyen ustanın, laparoskopi yapmak yerine, 'açalım bi bakalım hacım, öylesi daha sağlıklı' deyip cerrahi müdahale öneren bir doktordan ne farkı vardır?

    BİR DİĞER HUSUS HAKKINDA :
    LPG, benzin gibi silindir içi yağlama yapmamaktadır. yağlama yapmayan bir yakıt motorun aşınmasına neden olacağına inanmıyorsanız mantık bunun neresindedir? yağ nedir, ve motor içerisindeki görevi nedir?
    bunun kurumla ne alakası vardır? aşınma ve kurumlanma birbirlerinden farklıdır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: blackcoupe

    95 model doğan fabrikada imal edilmemiş midir? fabrikada imal edilen bir aracın verilerini, yıllardır bu işin içinde olan bir usta, merak edip almamış mıdır ? almadıysa kendisine usta denilebilir mi? usta denilmezse ne denir ? velev ki almamıştır, ülkemizde Fiat servisleri faaliyetlerini durdurma kararı mı almışlardır? orada bu bilginin olduğunu gözden mi kaçırıyorsunuz?

    kompresyon testi motordaki aşınmanın ne safhada olduğunu da söyleyebilecek bir teknik iken, gereksiz yere, henüz motorun açılmasını gerektirecek denli fazla olmayan bir aşınmada, kompresyon kullanmayıp motoru söktüren insan, mantıklı bir insan mıdır ? kompresyon cihazını servislere gönderen fabrikalar mal mıdır?

    motordaki bütün silindirler aşınmış olsa bile, fabrika verileri olmadan, aşınmanın ne safhada olduğu nasıl anlaşılabilir? kompresyon testi ile bir ön tetkik yapmak yerine bir açıp bakalım diyen ustanın, laparoskopi yapmak yerine, 'açalım bi bakalım hacım, öylesi daha sağlıklı' deyip cerrahi müdahale öneren bir doktordan ne farkı vardır?

    BİR DİĞER HUSUS HAKKINDA :
    LPG, benzin gibi silindir içi yağlama yapmamaktadır. yağlama yapmayan bir yakıt motorun aşınmasına neden olacağına inanmıyorsanız mantık bunun neresindedir? yağ nedir, ve motor içerisindeki görevi nedir?
    bunun kurumla ne alakası vardır? aşınma ve kurumlanma birbirlerinden farklıdır.






    Fabrika verilerini aldık. Kompresyon testi yaptırdık. Aşınmanın hangi safhada olduğunu da belirledik.

    Sonuç ?

    Motoru yaptırmayacaksak, yağ yakmadan şikayet etmiyorsak niye kompresyon testi yaptırıyoruz ?

    Şikayetimiz varsa, kompresyon testi normal çıktıysa ki konunu başını okursanız normal çıktığını söylüyor arkadaş. Aracımıza güvenle binmeye devam mı edeceğiz?

    Kayınbiraderimin 4 aylık çocuğu rahatsız. Gittikleri 3. doktordan (profesördü) antibiyotik kullandıktan sonra "temiz" sonucu aldılar.

    Ama çocuk hala rahatsız. Olsun doktordan iyi mi bileceğiz !!!

    Bir de endoskopi yapalım dediler. Tabi tabi. Çocuk kobay ya. Ya tutarsa...

    Şimdi Cerrahpaşa'ya yatırıyorlar. Orada izlenecek.

    Şimdi gitmem gerekiyor, devamını yazacağım...




  • acil şifalar dilerim.

    lakin mantıksal yapınız tamamen farklı. bu şekilde tartışamayız ki.
    ben ne diyorum, siz ne diyorsunuz.

    yalnız dikkat ettiğim, cevaplar geldikçe tartışmanın yönünü değiştiriyorsunuz.

    motoru yaptırmayacaksak neden test yaptırıyoruz ?
    belki aşınmanın derecesine göre arabayı satmak istiyoruz? belki aşınmanın derecesine göre bir tamir bedeli çıkarılmasını istiyoruz? belki yeni araba alacağız motorunun durumuna bakmak istiyoruz?

    tartışmanın yönü değiştiği için burada noktayı koyuyorum. konuyu açan arkadaşa, yeterli teknik bilgi aktarabildiğimi düşünüyorum,

    lakin böylesi bir konuda
    efendim, yok kuralı sen koy oyunu en iyi ben oynarım , yok ben tespit ederim sen kanıtlarsın, üzerim, kalbini kırarım gibi, kahve ağzından ziyade, bilimsel şekilde konuşulmasını da şahsen tercih ederim. umarım bu gibi terimleri şaka olsun diye yazıyorsunuzdur. yok eğer ciddi iseniz, matrix-neo veyahut batman kostümlerini, seçkin bakkallarda, marketlerde de bulabilirsiniz.

    ben ekseriyetle Renault bölümü'nde yazmaktayım, bu topicte yazılarımı okuyup biraz bilgi veya fikir edinebilen arkadaşlar varsa, benim için memnuniyet verici.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: blackcoupe

    acil şifalar dilerim.

    lakin mantıksal yapınız tamamen farklı. bu şekilde tartışamayız ki.
    ben ne diyorum, siz ne diyorsunuz.

    yalnız dikkat ettiğim, cevaplar geldikçe tartışmanın yönünü değiştiriyorsunuz.

    motoru yaptırmayacaksak neden test yaptırıyoruz ?
    belki aşınmanın derecesine göre arabayı satmak istiyoruz? belki aşınmanın derecesine göre bir tamir bedeli çıkarılmasını istiyoruz? belki yeni araba alacağız motorunun durumuna bakmak istiyoruz?

    tartışmanın yönü değiştiği için burada noktayı koyuyorum. konuyu açan arkadaşa, yeterli teknik bilgi aktarabildiğimi düşünüyorum,

    lakin böylesi bir konuda
    "efendim, yok kuralı sen koy oyunu en iyi ben oynarım , yok ben tespit ederim sen kanıtlarsın, üzerim, kalbini kırarım gibi, kahve ağzından ziyade, bilimsel şekilde konuşulmasını da şahsen tercih ederim. umarım bu gibi terimleri şaka olsun diye yazıyorsunuzdur. yok eğer ciddi iseniz, matrix-neo veyahut batman kostümlerini, seçkin bakkallarda, marketlerde de bulabilirsiniz.

    ben ekseriyetle Renault bölümü'nde yazmaktayım, bu topicte yazılarımı okuyup biraz bilgi veya fikir edinebilen arkadaşlar varsa, benim için memnuniyet verici.








    Batman kostümü ?

    Aslında fena fikir değil. Yarın edineyim pazardan bi tane

    Sizin Coupe benzeri bi siyah araç da alırsam, orijinali kadar olmasa da işi götürürüm sanırım.

    "Oyun Kuramı" adı üstünde bir kuram / teoridir. John Nash'inkiyle karıştırmayın.

    Bunun hakkında bırakın fikri, bilgisi olmayan insanlarla tartışmam. Bilgi almak isteyen varsa sorar, öğrenir.

    Bilim ve Bilim Felsefesi hakkında bu forumda benimle tartışabilecek bilgiye ve tecrübeye sahip bir tane insan tanıdım. O da sayın VEZİR dir.

    Gerçi kendisiyle anlaşamıyoruz ama "Yiğidi öldür, hakkını yeme"

    Onun dışında ışık göremiyorum.

    LPG, kurum, aşınma, ısı vs. konularıyla ilgili çarşaf çarşaf bilgiyi "LPG de Hararet yükselmesi" konusunda verdim. Faruk Sevgili arkadaşımızın da katkıları vardır. Merak eden girer bakar. Aynı şeyleri tekrar tekrar yazacak kadar vaktim yok.

    Teknik bilgiden ve bilimsellikten bahsediyorsunuz. Bunu duyan biri sizi ya Renault servisi ya da makine mühendisi zannedebilir.

    Zira özgüveniniz çok yüksek.

    Benimle henüz tartışmaya başlamadan, "Noktayı" koymanız da ilginç olmuş. Bi durun bakalım, yeni başlıyoruz.





    Şimdi sizin başka bir konuya yazdığınız yorumu aynen alıyorum :
    "SOĞUTMA SUYU NEDEN EKSİLTİR ?"

    birçok nedeni olabilir, ama referans vermesi için kendi arabamda olanı anlatabilirim.
    aynı dediğiniz gibi su eksiltme oluyordu bende de, bir kez servise götürdüm, genleşme kavanozuna hava basıp kaçak varmı diye baktılar, yoktu. kös kös eve geldik ,
    birkaç hafta sonra arabanın altında su gördüm, tam devirdaim pompasının alt kısmına denk geliyordu.
    servise gittim, değiştirdiler. sorun şu imiş :
    devirdaim rulmanı aşınmış , ve ancak araba çalıştığında damla damla su kaçırıyormuş. ve rulman dağılana kadar tespit edilemedi sorun.





    "Araçta su eksiltmesi varsa kesinlikle su kaçağı vardır" tezini, o konuda birkaç kez ben söyledim. Benden başka söyleyen arkadaşlar da oldu. Su kaçağı görünmüyorsa aracı liftle kaldırmak gerekir diye de üstüne basa basa belirtmiştim." Açın okuyun.

    Sizin anlattığınız olaya bakın. Benim anlattığım tezi doğruluyor mu, doğrulamıyor mu?

    Servis kavanoza hava basıp, kaçak olup olmadığına bakmışlar. Bulabilmişler mi? HAYIR.

    Benim gittiğim servis daha kaputu açmadan, su kaçağının sebebinin devirdaim olduğunu "şak" diye bilmişlerdi.

    Ben buna benzer sayısız tecrübe yaşadığım ve kendim de üniversite yıllarından beri Laboratuvar ortamında teknik çalıştığım için "hata" faktörünü asla es geçmem.

    Defalarca başıma geldi.

    Kompresyon testi için de daha önce yaptığım yorumların arkasındayım.

    Yağ yaktığını anlamanın çok kolay yolu (yağ çubuğu) varken, gidip kompresyon testine hiç ihtiyaç duymadım.

    Kaldı ki kompresyon testini yaptırıp, "normal" teyidini almış arkadaş ama içi rahat değil ve soruyor: "1000 kilometrede 1 litre yağ yakması normal mi?"

    Bu sonuca kompresyon testi ile ulaşmamış. Zaten yağ yaktığının farkında. Ama servis olaya normal demiş.

    Yorum yaparken kendinizi, karşınızdakinin yerine koyarsanız. Yorumunuz daha sağlıklı olur. Yorumu yaşanan olay üzerine yaparım. Farazi bilgiler üzerine yapılacak yorum, bir çok değişkeni içerdiğinden, olasılık sayısı çok fazla olur ve gözden kaçırılacak olay sayısı da hiç de küçümsenemez.

    Dolayısıyla sayfalar dolusu yazmamız gerekir.

    Olaylar üzerine değil, olgular üzerine yorum yapmalıyız. Bu sayede konu dağılmaz, dökülmez.




    Başka yazdığınız bir yorum :

    triger kayışı bilgilerini veriyorum :
    DİKKAT : BURADA YAZAN BİLGİLER SADECE :
    E7J , K4J, K4M ve F4R tipi motorlar için geçerlidir.
    diğer motor kodları bendeki kitapta yeralmadığından bilgileri servisinizden almanızı tavsiye ederim.

    triger kayışı her 36.000 mil ( 60.000 km) veya 4 yılda bir değişmelidir.
    aslında renault fabrikaları kayış ömrünü 72.000 mil ( 120.000 km ) olarak belirlemiştir. lakin, özellikle şehiriçi kullanımı ve dur-kalk şeklindeki kullanımlar veya standart dışı kullanımlar kayış ömrünü azaltır, ve daha erken değiştirilmesi gerekir.
    her ne kadar kayış değişim zamanı , arabanın kullanıcısına bağlı ise de, kayış motor çalışırken koparsa, büyük bir motor hasarına neden olabileceği göz ardı edilmemelidir.

    aynen böyle yazıyor arkadaşlar. ingilizceden çevirdim.





    Fabrikanın triger kayışına biçtiği ömür esastır. Ama siz daha önce değiştirin çünkü daha önce aşınabilir diyorsunuz.

    Fabrika verisi ile 120 binde değiştirilmesi gereken triger hadi atıyorum 100 binde değiştirilse iyi olur derseniz anlarım. Ancak 60 bin kilometre, normal kilometrenin yarısıdır. Bu ne şimdi ?

    Kompresyon testinde kitapçıktaki verilere güvenmemiz gerektiğini söyleyen siz değil miydiniz?

    "kompresyon cihazını servislere gönderen fabrikalar mal mıdır?"

    diye sormuşsunuz. Şimdi ben sorayım;

    "Triger ömrünü ölçmeden kitapçığa yazan fabrika mal mıdır? Yoksa siz daha mı çok biliyorsunuz ?" Triger kadar önemli kaç parça var motorda ?

    Böylesi önemli bir konuda yanlış bilgi veren fabrika mıdır, siz mi ?

    Bilimsel ve teknik veriler üzerinden konuşmaya devam edelim.

    Toyota triger kayışına 100 bin kilometre ömür biçer. Bu kilometreden önce eğer triger kayışı koparsa, komple motor garantisi vardır.

    Ben bugüne kadar trigeri önce koptuğu için yolda kalan toyota duymadım. Siz duyduysanız söyleyin.




    Başka bir yorumunuz:

    çok detaylı bilgiler vermenin anlamı yok , çünkü herkesin mantığı basitçe kavrayabilir.
    çok uzun yollara ve dolayısıyla hızlara göre dizayn edilen arabaların , mesela s500 bir mercedesin, veya chrysler 300 c nin silindir adedi fazladır.
    bu nedenle motor görece yavaş çalıştığı halde araba yüksek hıza ulaşabilir.
    şöyle ki ,
    8 silindir olduğunu varsayalım, her silindir bir kez çalıştığı zaman diyelim ki araba 100 kilometre hızda 200 metre yol gidiyor( örnek olarak verdim, bilimsel bir bilgi değildir)
    4 silindirde, her silindir bir kez çalıştığı zaman 100 kilometre hızda 100 metre yol gidebilir, zaten silindir sayısı da az olduğundan ilk çalışan silindire sıra tekrardan gelir ve araba 8 silindirli bir araca göre yarı yarıya fazla devirlenir.

    örneğin 100 kilometrede aşağı yukarı 5.7 L v8 jeep 1500 D.D 'de çalışırken
    4 silindirli bir renault 3000 devri geçer.

    dakikada 1500 devir yapan bir motor mu yoksa 3000 devir yapan bir motor mu daha fazla yıpranır.
    siz hızı arttırdıkça devir de artar ve motorda aşınma artar.
    tabi bu çok uzun zamanda olur. burada bahsedilen kilometre 300-400 değil binlerce kilometredir.

    amerikan araçları dikkat ederseniz, amerikada biryerden bir yere olan mesafe çok fazla olduğundan ve de amerikan ahalisi, genellikle arabada yaşamayı sevdiğinden ( her yere araba ile gidip büyük trafik sıkışıklıklarında saatlerce arabalarını rolantide ve klima açık olarak çalıştırırlar, arabadan inmelerine gerek kalmasın diye arabadan kullanılan bankamatikler bile geliştirilmiştir. arabaya servis marketler bile vardır ) genellikle büyük motorlu tasarlanır. dikkat ederseniz, amerikan araçlarının içerisinde büyük şişe veya büyük boy mc donalds karton kola koyma yerleri, büyük torpidolar, geniş koltuklar bulunur. yani kendi amaçlarına yöneliktir.
    bu tarz bir kullanıma dört silindirli bir araba uzun süre dayanamaz.

    ne kadar silindir, o kadar az aşınma sonucunu çıkarabiliriz.

    katettiğiniz kilometreyi bilmiyorum ama, yüzlerce kilometre bu şekilde gitmiyorsanız, motora orta vadede bir zararı olmaz.
    tabi bu tarz kullanımda arabanızda sentetik, vizkozite aralığı yüksek 5w40 gibi ve çok kaliteli bir yağ kullanmalısınız.
    motoru sabah çalıştırdığınızda yağlanmasını beklemeden kullanmaya başlamak bile, inanın ki bu söylediğiniz sürüşten daha fazla zarar verir.



    teknik olmayan, araştırılmadan yazılmış bilgiler ışığında yazılmış olduğunu sizin de belirttiğiniz konudan hangi sonucu çıkaracağız ?

    "dakikada 1500 devir yapan bir motor mu yoksa 3000 devir yapan bir motor mu daha fazla yıpranır." diye sormuş ve ilginç cevaplar vermişsiniz.

    Fazla silindire sahip olmayla devir sayısının artması ve aşınma arasında kurduğunuz ilinti gerçekten ilginç olmuş.

    Bu konudaki sağlıklı yorumları motor uzmanı arkadaşlara bırakıyorum.




    Şu yorum da size ait :

    kardeşime aldık sıfır 2008 model 1.6 megane hatchback, aldık alalı sorunları bitmedi, resmen araba sahibi değil dert sahibi oldu.
    aldığımız günün ertesi günü araba kilitlendi, servisten laptopla gelip açtılar, alıp götürdüler yaptık diye getirdiler, birkaç kez bobin arızası verdi, benzin kalitesiz ondan oluyor dediler, nasaya başvurmayı düşündük laboratuvar ortamında üretilen yakın gerekiyor heralde diye, onu da geçiyorum, gösterge ışıkları geceleyin zaman zaman sönüyor kendi kendine, en son numarası da klima açıldığında motor duruyor, araba çalışmıyor, servise götürdük, klima kompresörü arızalanmış dediler, değiştirdiler.
    bu işlemler için hiç para talep edilmedi ama, garantisi bitince ne olacak diye düşünür olduk . almaz olaydık.

    edit : yazmayı unuttuğum bir arızası daha var.
    arabayı sabah çalıştırdığında araba sallanıp motoru duruyor, tekrar çalıştırmak gerekiyor.



    Megane sanırım imzanızdaki araç. Bence de dünyanın en sorunlu aracıdır.

    Ben Megane almam. Yalnız kafama takıldı. Madem araçtan anlıyorsunuz, madem teknik konularda tecrübelisiniz, neden Megane a biniyorsunuz ? Reanault servisine güveniyor musunuz?



    Zira aşağıya alacağım yorumunuz bence en güzel yorum.




    sayın kirei kardeşim ;
    senin de renault aracın var , benim de renault aracım var .
    sen memnunsun diye ben de mi memnun olmak zorundayım ?
    sen kangoo kullanıyorsun, ben cabriolet kullanıyorum, b ve c sütunları yok arabamın , camları tangır tangır ses çıkarıyor, arabam her çukurda sağa sola burulma yaptığından her yerinden ses geliyor.

    satıp kangoo mu almak zorundayım ?

    sen renaultundan memnunsun, allah versin daha memnun ol, ama değişik modellerde değişik sorunlar var.

    memnun değilim diye satmak mı zorundayım ?
    BMW alacak param yok diye, olandan memnun olmak zorunda mıyım onu anlamadım. bu kadar param vardı ancak bunu alabildim, ama konforu zayıf. bunda gocunulacak ne var? üzerine alınacak ne var? anlamadım

    hayır garibime giden , burda bir fikir soruluyor, ve insanların kendi görüşlerine bile karşı çıkılıyor allah allah

    yavuz azgin bey bilecektir benim daha önce coupem vardı, hiç böyle değildi. cabriolet aldım, konforu kötü.
    ne yapayım ? konforu çok iyi deyip birbirimizi mi kandıralım ?
    burada forum açılmış herkes görüşünü yazıyor, çok mu iyi konforu diyim?
    veya arabamı servise götürmem gerektiğini veya gerekmediğini sana mı sorıyım ?
    's600 konforu beklememek gerek.' bak ne kadar doğru bir söz ne kadar para o kadar konfor işte. denklem gayet basit.

    BENİM ARABAMIN KONFORU BOK GİBİ ! bu da benim kendi fikrim.

    araba da benim keyif de benim görüş de benim .
    allah allah yaa

    ben oturuyorum koltuğunda ben böyle hissediyorum.
    sen kendi arabanda böyle hissetmiyor olabilirsin. topic de zaten memnun musunuz değil misiniz diye açılmış .
    birbirimize girmenin, sorun sende servise götür demenin ne alemi var ?

    eğer marka fanatiği olursak hiçbir soruna çözüm bulamayız ki...
    forumumuzun da anlamı kalmaz o zaman .
    tek bir topic açın RENAULT NE KADAR GÜZEL diye, kimse de birşey yazmasın , ne kadar süper bir marka olduğu ortaya çıksın.




    Bana kahve ağzıyla konuşma diyen arkadaşın kendi ağzına bakar mısınız?




    Ve final yorumunuz :




    kirei bey bu güne kadar Renault forumunda herkes kendi fikrince tartışıyordu, sizin de yazılarınızı ilk kez okuyorum.

    çok paranız varsa sağa sola üst vermek yerine gidin kangoo PAMPA'nızı değiştirin.

    saçma sapan, herhangi bir bilgi içermeyen , kahve ağzı konuşmalarınızı da kendinize saklayın . burada bilgi konuşuyor, kahve ağzıyla, reno fanatikliğiyle hamaset ağızlarıyla kırolar konuşmuyor. çok biliyorsanız, gidin renault fabrikasında bir işe başlayın.

    size olan saygımı hala muhafaza etmekle beraber, bu güne kadar buradaki arkadaşlara elimden geldiğince birşeyler yazıp yardımcı olmaya çalıştım, lakin arabamın bakımlarının düzgün yaptırılıp yaptırılmadığını veya periyodik aralıklarla düzenli yapılıp yapılmadığını anlayacak kadar medyumluk yeteneğiniz gelişmişse, bizim komşunun arabasının teybini çalmışlar, bir zahmet ona da bir bakın bakalım şu an nerede.

    zaten pencereye cama küllüğe gösterge paneline servis yapılacağını da bu halk ilk sizden duyuyor. zannımca en yakın Genç Parti ilçe örgütüne başvurursanız, bizim zamanımızı almaktan ziyade, milleti mazotu 1 lira yapacağım diye ikna etmeniz daha kolay olur. burada bilgi konuşuyor çünkü.

    yazdığınız mesajları bir imla kılavuzu ile düzeltmenizi ve bu arada çalışıp yazı dilinizi geliştirmenizi ve kangoo PAMPA'nızı daha nice seneler kazasız belasız kullanmanızı temenni ederim .

    bu savunduğunuz mesnetsiz fikirleri inanınız ki Renault şirketi bile böyle canhıraş bir şekilde savunmuyordur.




    Demek bilgi konuşuyor.

    Demek bilimsel veriler ışığında konuşmalıyız.

    Demek teknik bilgi veriyorsunuz.

    Demek benim mantıksal yapım (ne demekse ?) farklı.

    Demek ben ne diyorum, siz ne diyorsunuz ?

    Demek tartışmanın yönünü değitştiriyorum. (Bak bu doğru. Özellikle yapıyorum. Oyunu en iyi ben oynarım diye söylemiştim)

    Demek yazılarınızdan bilgi ve fikir sahibi olan insanlar varsa memnun oluyorsunuz.

    Ben yazılarınızdan bilgi ve fikir sahibi oldum, teşekkürler.

    Selamlar herkese.


    Edit: Düzeltme

    Soğutma suyula ilgili yorum, o konuda değil, motor-mekanik kısmında, "sıralı sistem soğutma suyu eksiltir mi" konusundadır. Aynı başlık olunca karıştırdım.

    Düzeltir, özür dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ogün® -- 10 Ekim 2008; 23:21:52 >




  • Aşağıdaki yazı AYGAZ sitesinden alıntıdır.
    Kurşunlu benzin kullanmaya uygun olarak tasarlanan araçlarda LPG kullanımına geçildiğinde özellikle ilk çalıştırmada motor aşınmasının artması normaldir. Bu tip araçlarda belirli aralıklarla benzin kullanılması (4 depo LPG’den sonra, 1 depo benzin) tavsiye edilebilir. LPG, kurşun içermediğinden, benzin gibi motoru yağlama özelliğine sahip değildir. Kurşunsuz benzin kullanmaya uygun olarak üretilen araçlarda ise böyle bir uygulamaya gerek yoktur ve LPG'nin daha temiz bir yakıt olmasının avantajlarından yararlanılabilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: komador

    Aşağıdaki yazı AYGAZ sitesinden alıntıdır.
    Kurşunlu benzin kullanmaya uygun olarak tasarlanan araçlarda LPG kullanımına geçildiğinde özellikle ilk çalıştırmada motor aşınmasının artması normaldir. Bu tip araçlarda belirli aralıklarla benzin kullanılması (4 depo LPG’den sonra, 1 depo benzin) tavsiye edilebilir. LPG, kurşun içermediğinden, benzin gibi motoru yağlama özelliğine sahip değildir. Kurşunsuz benzin kullanmaya uygun olarak üretilen araçlarda ise böyle bir uygulamaya gerek yoktur ve LPG'nin daha temiz bir yakıt olmasının avantajlarından yararlanılabilir.




    Benzinin yağlama özelliği diye bir etkisi yoktur. Bununla ilgili bir araştırma yoktur.

    Yanma odasına girdiği anda tüm yakıtlar gaz halindedir.

    Siz aracınızın 1000 kilometrede 1 litre yağ eksilttiğini, ustanın kompresyon testi yapıp bu durumun normal olduğunu söylediğini belirtmiştiniz.

    Hatta bununla ilgili 2 ayrı konu açmışsınız. (Birine yeterli cevap gelmemiş)

    Şimdi açık ve net iki soru soracağım, ister cevaplayın ister cevaplamayın:

    "Madem internet sitelerinden ve ustadan duyduğunuz cevap sizi tatmin etti, niye burada konu açıp soruyorsunuz ?

    Madem aracınızın motorunun yağ yakma seviyesini normal kabul ediyorsunuz, burada size ve diğer arkadaşlara yardımcı olmaya çalışan arkadaşları niye meşgul ettiniz?"

    Hala oradan buradan bulduğunuz yazıları taşıyarak neyi kanıtlamaya çalışıyorsunuz?

    Şunu mu duymak istiyorsunuz ?

    "Evet kardeşim otomobilinin 1 litre yağ yakması normal, bir problem yok"

    O zaman bitecekse bu tartışma tamam, söylüyorum:

    Evet motorunuz normal, güle güle kullanın. Ben bu konuda hiç bir şey bilmiyorum, hiç tecrübem yok ve tutarsız bilgiler veriyorum.

    Kolay gelsin




  • Motorun yağ eksiltmesi ve yağ yakması konusu hakikaten karışmış, gürültüye gelmiş gibi

    Motorun yağ eksiltmesi, ya yağ atması ya da yakması sonucu gerçekleşir.

    1. Yağ atma olayı, motorun değişik bölümlerinden yağın atılmasıdır. Parçaların birbirine oturmamasından kaynaklanır.

    Yağ atan motorların üstü başı yağ içindedir. Tofaşların bütün modelleri bu durumdadır mesela.

    Daha önce yağ atan motor büyük ihtimalle yağ yakıyordur demiştim. Bunu da açıklayayım, yoksa yine tutarsızlıkla suçlanabilirim

    Mesela 90 model doğan sl lerin yağ yakmayanı ve atmayanı ben görmedim belki vardır.

    Hem yağ atıyor, hem de yağ yakıyor.

    Yani eskiyen motor hem yağ eksiltir hem de yağ yakar anlamında söylemiştim. Bu gayet normal bir durumdur.

    Şimdi yine çelişkili bilgi veriyor gibi olmamak için neden bahsettiğimi daha ayrıntılı açıklayayım:

    Her motor bir miktar yağ yakar. Bu miktar ölçülemeyecek ve çok çok az miktardaysa normaldir. Örneğin 10 bin kmde yarım litre kabul edilebilir.

    Ancak 1000-2000 kilometrede 1 litre gibi değerlerde yağ yakan motorun artık elden geçirilme zamanını gelmiştir.

    Çelişki var mı ?

    2. Yağ yakma olayı ise motorun içiyle alakalıdır. Pistonların ve gömleklerin aşınması sonucu üstteki yağ, silindirlerin içine sızar ve orada ısının etkisiyle yanar.

    Her iki durumda da yağ eksilir.


    LPG nin kurumlu yanmayacağını iddia edenler oluyor.

    LPG; bütan+propan karışımıdır. Yani carbon ve hidrojenden müteşekkil organik yakıttır. Aynı benzin gib o da petrolden elde edilir.

    Her organik madde yandıktan sonra bir miktar kömür bırakır. Yani LPG de benzin kadar olmasa da, kurum bırakır.

    Kurumsuz yanma diye bir olay yoktur. (Petrokimya ürünlerinde ve organik ürünlerde)

    Kurşunlu benzindeki kurşun bir film tabakası gibi yayılır ve sürtünmeyi azaltır gibi yorumlar yapılıyor. Bununla ilgili de şiöyle bir benzetme yapalım;

    yumurtayı yağlamada kullanabilir miyiz? Başta kaygandır. Peki zaman geçtikçe tam aksi yönde, sürtünmeyi arttırıcı yönde etki etmez mi?

    Kurşun da böyledir. İlk anda film tabakası gibi yayılan kurşun, yanma sonrasında kurum oluşturmaya katkıda bulunur ve sürtünmeyi arttırır.

    Kaldı ki kurşunlu benzin şu an satılmıyor zaten.

    Motoru içten yağlama diye bir imkan yoktur.

    Selamlar.

    Not: Hızlı hızlı yazıyorum. Eksik veya hatalı yazmış olabilirim. Belirten olursa düzeltirim.
    Dalga geçmeye kalkan olursa karışmam




  • en son yazdığımın üstüne hala yazılmış çizilmiş ortak bir nokta bulunamamış galiba.

    yahu şunu bir kafamıza oturtalım.

    yağ yakma ile yağ eksiltme aynı şey değildir.

    elimde sopa geliyom hepiniz dövmeye haaa




















  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.