Türkiyedeki şartlardan bahsediyorum. Türkiye'deki ilk seri üretim elektrikli araç kullanıcılarındanım. 10 seneyi geçti... ( bknz: fluence ZE ) |
Yağmur nedeniyle bozulan Tesla garanti kapsamına girmedi (5. sayfa)
-
-
evin önünde yavaş şarj sayesinde batarya 10 yıl dayanabilir, mümkündür. hızlı şarjda durum değişiyor. taksi cıkması tesla 3 Long Range, 2 yıl boyunca %94 oranda hızlı şarj edilmiş. Batarya %81'e inmiş. Taksicinin yavaş şarj yapma seçeneği yok.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
La aracın garantisi bitmiş alooo garanti bitmiş 8 yılı geçmiş hangi firma garanti bittikten sonra garantiden ürün tamiri yada değişimi yapıyo
-
Birbirinden çok farklı ürün. Karşılaştırmak mümkün değil.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
bu durumu bile garanti kapsamına almayanlar öteki olası durumları hiç almazlar.
-
fakirler toplanmış yahu ben her sene Tesla pro max alıyorum eskisinin pili ölmüş umrumda olmaz.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Yalan haber ben GTA 5 de hep suya giriyorum hiç arızalanmadı
-
Bataryayı tabana koymak yapılabilecek en dahice değil en aptalca şeydi! Zaten kaputun boş bataryayı o bölüme koysana kardeşim kaputta ekstra bagaj yer yapmak hangi aklıevvelin fikriymiş! arabanın tabanı sürtünme çarpma ve türkiye gibi yolları dere tepe tümsek dolu ülkelerde bu arabaları kullanılmaz kılar! Ankara gibi düz bir şehirde senede en az 3 kere yoğun yağışta köprü altında baya derin suya girip çıkarım araçlarımla mecbur trafikte ve birşey olmazı tesla olsa napacam arabayı olduğu yere bırakıp helikopter servisimi arayacağım! Batarya bölümü şaseye monte değil! Değişebilir ve kesinlikle tabanda yer almamalı. Tesla hastasuyım ama açıkçası bu tür olaylar yıldırıyor 2.5 milyon berip şunu yaşayan kafayı yer
-
🤩 iyimiş 👍🏼
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Haberin asılsız olması ihtimali de var (başka bir üyenin de belirttiği gibi). Ancak, bataryanın konumlandırılması ile ilgili ben de yaklaşık bir aydır benzer fikirleri düşünüyorum. Yuki dört kapılı model amy aldım, jel aküleri söküp yerine LFP batarya hazırlıyorum. Geometrik bakımdan en kolayı, aracın zeminine tek sıra halinde bataryayı yerleştirmek oluyor. Hatta imkanım olsaydı, batarya montajını aracın içinde yapardım. Şaseye entegre olsa batarya, montaj açısından çok daha kolay olacaktı. Aracın aerodynamik dengesine katkı veriyor olması da belki ekstra bahanesi işin. Ancak, ne yazık ki benim koltukları söküp aracın zeminine batarya yerleştirmem mümkün değil, yuki'nin tabanını düz yapmamışlar. Koltuk ayaklarının bulunduğu kısımlarda yükseklikler var. Mecburen 80 kg ağırlığında bataryayı paketleyip arka bagajın altına (arka tampon içine) yerleştireceğim. Dün bu konuyu düşünürken, aracın tabanının güvenlik açısından riskli olduğu aklıma geldi. Tam da sizin dediğiniz gibi, alttan arabaya bir taş çarpasa veya yüksek bir kasiste darbe alsa, olmuyor değil hepimiz arabanın altını bir yerlere sürtmüşüzdür. Ya egsoz delinir, veya karter koruması kırılır... Bir defa yakıt borusunu ezmiştim yanlışlıkla, şükür delinmedi. Bataryayı zeminde yerleştirmek en doğru seçim olmadığına ben de kanaat getirdim 👍🏼
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Ben de dışarıdan su girmesinin pek mümkün olmayacağını düşünüyordum. Alttan darbe alma durumunu okuyunca gayet anlaşılır hale geldi 👍🏼. Aracın bataryasını zeminde yerleştirmek, "güvenlik anlamında" bir bakıma tasarım yanlışı demek ki. Her araç alttan darbe alabilir. Sadece fiziksel olarak yırtılmasa bile, o darbe etkisi ile içeride batarya yine de zarar görebilir. Bunun çözümünü bulmadan, elektrikli araçlar narin birer süs eşyası gibi hassas kullanılmalı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
O da elektrikli mi 🙄
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet, haberde anlatılan ya tamamen asılsız yada çarpıtma var gibi görünüyor. Elektrik teknolojisi dün ortaya çıkmış yeni bir sektör değil. Yıllardır, madenlerde, denizcilikte, savunma sanayide her türlü ortam şartlarına dayanıklı elektrikli cihazlar kullanılıyor. Bunların bir kısmı ex-proof, bazıları su altında çalışıyor vs... Elektrikli bir otomobilin de, en azından IP68 seviyesinde su geçirmez olması mümkün ve böyle olması beklenir zaten. Kim bilir haberde bahsedilen aracın daha önceden başka bir hasarı vardı, oradan su sızdı. Yanan araçlar ile ilgili haberlerde de bir takım detayları söylemediklerini düşünüyorum. Haberciliğin zihniyeti bu zaten. İnsanları heyecanlandırmaya yönelik şiddetli vurgular yakmak için uğraşırlar. Gerçeği değil de, algılanmasını istedikleri şeyi anlatırlar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Telefonun su geçirmez olması daha da zor bir teknoloji. Çünkü hoparlörü var, üzerinde birçok farklı parça ve düğmeler var. Batarya ise altı üstü tek parça halinde kapalı bir kutudan ibaret. Sadece elektrikli otomobillerde değil, yıllardır birçok sektörde "şu geçirmez batarya" kullanılıyor zaten. Dediğiniz gibi 👍🏼, bataryanın şu geçirmez olması zor birşey değil.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bahsettiğiniz ilk bir yılda bozulma durumu ya üretim hatasıdır, yada sürekli dc hızlı şarj yapıldığı için batarya yıpranmıştır. BMW kullanıcısı biri ile tanıştım, siz yıldır kullandığı aracın bataryası halen 90% sağlıklı idi. Tesla, bazı modellerde Li-ion teknolojisi kullanmış die duymuştum, bu teknolojideki pillerin şarj döngü ömrü çok kısa. Belki bahsettiğiniz araçlar bunlardır. LFP vb teknolojideki pillerin hem sarj döngüsü çok yüksek hem raf ömrü gayet uzun. Arada biraz ağırlık farkı var, biraz da performans farkı var. Bazı Li-ion piller 10-15C ile akım çekmeye müsait olduğu üretici beyanında söyleniyor. LFP tiptekiler en yüksek 5C gördüm.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
sizin derdiniz togg yada tesla değilki açıkca dile getirin bidon bile karşı ekip yapmış diyor katliamı.
-
Aslında bataryalar değil su girmesi, hava bile girmesine karşı izole edilir. Korozyondan korumak için batarya yalıtımlı kabin içine koyulur. Haberin içinde şov olduğu belli, dile getirilmeyen kim bilir arkada neler var
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Adamın lafı niye rahatsızlık verdi merak ettim. Filistin ile ilgili bir kelimeye olumsuz tepki vermek yerine sessiz kalmayı tercih etseydin, hiç olmazsa rengin belli olmazdı. Böyle ortaya atlayınca, yanlış anlaşılmalara maruz kalıyorsun.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yahu banane Filistin'den İsrail'den? Yesinler birbirlerini banane? Bunun yeri donanımhaberin web sayfası mı? Gitsin forumda konu açsın kendi gibileri toplayıp konuşsun beni ilgilendirmez
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Jel akü seçmeyin lütfen 😬. Bende yuki amy var dört kapılı. Daha ilk haftadan jel aküleri söktüm, yerine LFP hazırlıyorum. Li-ion tip sıvı elektrolitli hücrelerde ısınma ve yanma sorunları oluyor. Bunlar (Li-ion vb teknolojidekiler) çok yüksek akım verebilen hücreler, haliyle ısınıyorlar. İçinde metalik lityum kullanılıyor, lityum ise metalik haldeyken çok reaktif bir madde. Yanma kazaları bu sebeplerle ortaya çıkıyor. LFP ve muadil teknolojilerde metalik lityum kullanılmıyor ve akım kapasiteleri ısınacak seviyede yüksek değil. Jel akü tam bir yük'ten ibarettir. Araca da yük, şarj süresi de yük... İki yıl bilemediniz üçüncü yılda pert olur. Zaten sürüş sırasında bile menzilin yarısını iyi performans ile kalan yarısını sürünerek gider. Aman diyim jel akü'den uzak durun ☺️.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X