Yakıt herşey mi ?
-
-
Bunu markette bir gıda alırken tadı en berbat olan ve kimyasal içeriği en yoğun olan, zararının en yüksek ve tadının en kötü olduğunu bilerek 5 lira daha ucuz diye tercih edilen gıda gibi düşünebilirsin.
Sağlık, kalite, içerik, artık insanlar düşünmüyor. Geçim sarhoşluğu ölümcül boyutlara yaklaştı.
-
Benim için en önemlisi sorunsuzluktur. Araç ne kadar az sorun açıyor, ne kadar az uğraştırıyor, sanayiye ne kadar az sokuyorsa, ne kadar dayanıklı ise o kadar iyidir. Toyota corolla’yı bu sebeple beğeniyorum. Bundan sonra da japondan başkasını almak istemem. Gerekirse biraz fazla yaksın, ama sanayiyle beni mümkün olduğunca az muhatap ettirsin.
Bunun dışında performans, yol tutuş, güvenlik falan olur zaten. 1.6 132’lik atmosferik corolla örneğin oldukça performanslı, yol tutuş ve güvenlik anlamında da belli bir standardı var. Honda Civic için de aynısı geçerli.
Eskiden Mercedes’ler de bu anlamda çok iyiydi, sanırım artık eskisi kadar sorunsuz ve dayanıklı üretmiyorlar. Öyle olsa Japon’lardan her anlamda daha iyi ve tercih edilesi olurdu.
Japon-Kore grubu olmuyorsa muhtemelen yerli üretim Fiat veya Renault tercih ederim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 26 Aralık 2022; 18:16:54 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aslına bakacak olursan bakımlı ve bilinçli kullanıldığı sürece neredeyse her araba sorunsuz, lakin japon araçları bakımsız ve bilinçsiz kullanımda daha dayanıklı o da bir gerçek.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cricet -- 26 Aralık 2022; 19:42:57 > -
Her araç üreticisi, araçlarında kullanacağı parçalarda aynı dayanıklılık standardını esas almıyor. Özellikle günümüzün planned obsolescence çağında bu daha da belirgin. Japonların kaizen vb. üretim anlayışları ve hitap ettiği pazarlar, tüketici kitlesi, beklentisi farklı. 90’lardaki mercedeslerin (“over-engineered”), efsane kasa corollanın, civic’in hala bu kadar çok tutulmasında sorunsuzluklarının, dayanıklılıklarının rolü büyük. Tabi parça sıkıntılarının olmaması da bir diğer etken. Bir aracı sıfır alıp 5 yıl sonra satılığa çıkarıyorsanız sorunsuzluğa çok önem vermeyebilirsiniz. Bunun aksi senaryolarda en önemlisi bence odur. Araç 15-20 yaşına geldiğinde ne durumda olacak? Hatta ilk sahibi ben değilsem araç dikiş tutacak mı yoksa sıklıkla sanayiye mi sokacak?
https://forum.donanimhaber.com/sorunsuzluk-endeksi-japonlar-basta-tesla-volkswagen-sonda--151179186
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 26 Aralık 2022; 20:3:35 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Daha önce hangi araçları kullandınız artı kullanıpta çok sorun yaşadığınız araçlar oldu mu?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X