Şimdi Ara

Yakıt (mazot) ve motor hakkında bilgili forumdaşlar içeri lütfen

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
820
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • iyi günler bir sorunumu size tanışmak için konuyu açtım.

    dün her zamanki gibi petrole gittim ve yakıt alacaktım her neyse arabadan indim ve pompacıya fullforce dizel ile normal arasındaki fark nedir diye sordum opet firması idi.

    pompacı bana ucuz olan yani normal euro dizelin biraz daha kalın olduğunu eski kırsal motorin yerine geçtiğini ancak arabalarda da kullanılabildiğini söyledi ayrıca kalın olduğu için binek

    araçlarda fullforce dizele göre daha az yakıyormuş litre bazında hele sizin arabada daha çok farkettirir dedi ve cümleye ama diye devam

    etti aması ise şu imiş; biraz daha kalın olduğu için daha sesli çalışırmış ve 2-3 yıl gibi bir süreçte motora ciddi zararlar verirmiş. ayrıca arabanız yeni hdi motor sizin araçlara daha çok

    zararı var dedi. illa almak istiyorsanız 50 ondan 50 ondan vereyim ki karışık olsun direk fullforceden normale geçerseniz direk sesi vs farkedersiniz dedi. ben risk almak istemedim yok

    fullforce olsun dedim. iş yerindeki bir abim ise o motorlar 1.000.000 kmye kadar test ediliyor o motoru öldürmeye senin ömrün yetmez ucuz olandan al dedi.

    şuanki kullanım şeklim genelde kısa mesafe şehir içi soğuk motor şeklinde (ev-iş arası 3 km) şuan ortalamam 6litre ama neden daha az olmasınki malum yakıt fiyatları.......


    bu konuda bilgisi olan her ikisinide ayrı ayrı denemiş olanlar var ise yönlendirmelerini bekliyorum. gerçekten kalın olan mazotta az yakar mı ve güçte fark olur mu? ucuz olandan mı

    almak mantıklı, pahalı olandna mı? yada karışık olandan mı?







  • Kötü olanı kullanmak istiyorsun ve kendini rahatlatmak adına buradan tavsiye almak istiyorsun... Yanlış... Motorun için hangisi daha az zarar veriyorsa onu kullan, parası önemli değil, zaten günlük 6 km kullanım için dizele bi ton parayı peşin vermişsin ve motora zarar verecek motorin için tavsiye istiyorsun...

    En kaliteli mazot bu ülkede dizel motorlar için uygun değil zaten.
  • Ben gerek gormuyorum opetten eko yakit aliorum hep , ben kelime oyunu olarak göryorum uzun vade de yakit yuzunden motorda skntı yasayacagimi sanmiorum saten eko euro dizel belli bi standarti var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    Kötü olanı kullanmak istiyorsun ve kendini rahatlatmak adına buradan tavsiye almak istiyorsun... Yanlış... Motorun için hangisi daha az zarar veriyorsa onu kullan, parası önemli değil, zaten günlük 6 km kullanım için dizele bi ton parayı peşin vermişsin ve motora zarar verecek motorin için tavsiye istiyorsun...

    En kaliteli mazot bu ülkede dizel motorlar için uygun değil zaten.

    kötü olanı değil ekonomik olanı kullanmak istiyorum hocam. buradan tavsiye alma konusu ise belki pompacı bana satabilmek adına salladı aslında motora zarar vermiyor yada belki ucuz olandan satmaya çalıştı az yakıyor vs diye ama aslında az yakmıyor, beni ikna edemedi bunları bilmiyorum bunları öğrenmek adına buradan yardım istiyorum.


    ayrıca aracımı 2.el olarak aldım yani dizel farkı için çok bir şey ödemedim. ve ben dizel ucuz olsada dizeli alacaktım, dizelteki tork hoşuma gidiyor. son hız değil ara ivmelenme seven biriyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 7dreaMSoLdier_

    Ben gerek gormuyorum opetten eko yakit aliorum hep , ben kelime oyunu olarak göryorum uzun vade de yakit yuzunden motorda skntı yasayacagimi sanmiorum saten eko euro dizel belli bi standarti var
    ikisi arasında bir fark yok birinde katkılardan dolayı fark var diğerinde de var ama daha az ama ikisinide rahat rahat kullan hiç bişey olmaz ikisininde çıkış yeri aynı o mantıkla ikiside aynı yakıt katkı farkı var. Eurodiesel ikiside korma ikisinide kullan ama çok ucuz satan yerlerden yakıt alma onlarda ne olduğu mechul.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umm.7

    Ben gerek gormuyorum opetten eko yakit aliorum hep , ben kelime oyunu olarak göryorum uzun vade de yakit yuzunden motorda skntı yasayacagimi sanmiorum saten eko euro dizel belli bi standarti var




    peki pahalı olanı denemiş miydini zamanında ses farkı var mıydı acaba?


    bende o fikirdeyim çünkü türkiyede satılabilmesi için euro standartlarında olması gerekiyor ve zaten o standartlarda.


    kelime oyunu konusunu çözüme ulaştırmaya çalışıyorum kendi içimde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    ikisi arasında bir fark yok birinde katkılardan dolayı fark var diğerinde de var ama daha az ama ikisinide rahat rahat kullan hiç bişey olmaz ikisininde çıkış yeri aynı o mantıkla ikiside aynı yakıt katkı farkı var. Eurodiesel ikiside korma ikisinide kullan ama çok ucuz satan yerlerden yakıt alma onlarda ne olduğu mechul.

    yok evim çok işlek bir yerde petrol firmasıda 100m ileride. yani iş yapmayan yada ucuz satan bir yer değil. çıkış yeri aynı ama hocam işleniş şekilleri farklı. bu kalın ince olayına girince kafam çok karıştı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaanbaskut

    quote:

    Orijinalden alıntı: umm.7

    Ben gerek gormuyorum opetten eko yakit aliorum hep , ben kelime oyunu olarak göryorum uzun vade de yakit yuzunden motorda skntı yasayacagimi sanmiorum saten eko euro dizel belli bi standarti var




    peki pahalı olanı denemiş miydini zamanında ses farkı var mıydı acaba?


    bende o fikirdeyim çünkü türkiyede satılabilmesi için euro standartlarında olması gerekiyor ve zaten o standartlarda.


    kelime oyunu konusunu çözüme ulaştırmaya çalışıyorum kendi içimde

    Dizel arac kullanali fazla olmadi 5 6 ay kadar oldu yeni gectim dizele,bn bu konuyu arastrdim baya forumdan olsun baska sitwlerden olsun ilgili yazilari okudum , cevremdende sordum sorusturdum her 10 kisiden 9 u fark yok oyle bisey yok motoru bozar omrunu kisaltr falan gibisinden bise yok dedi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaanbaskut

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    ikisi arasında bir fark yok birinde katkılardan dolayı fark var diğerinde de var ama daha az ama ikisinide rahat rahat kullan hiç bişey olmaz ikisininde çıkış yeri aynı o mantıkla ikiside aynı yakıt katkı farkı var. Eurodiesel ikiside korma ikisinide kullan ama çok ucuz satan yerlerden yakıt alma onlarda ne olduğu mechul.

    yok evim çok işlek bir yerde petrol firmasıda 100m ileride. yani iş yapmayan yada ucuz satan bir yer değil. çıkış yeri aynı ama hocam işleniş şekilleri farklı. bu kalın ince olayına girince kafam çok karıştı

    Alıntıları Göster
    sen takılma kalın olan daha iyi az yakar onun dışında belki biraz daha fazla kurum yapabilir için rahat etmiyicekse pahalı olanını al.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umm.7


    quote:

    Orijinalden alıntı: kaanbaskut

    quote:

    Orijinalden alıntı: umm.7

    Ben gerek gormuyorum opetten eko yakit aliorum hep , ben kelime oyunu olarak göryorum uzun vade de yakit yuzunden motorda skntı yasayacagimi sanmiorum saten eko euro dizel belli bi standarti var




    peki pahalı olanı denemiş miydini zamanında ses farkı var mıydı acaba?


    bende o fikirdeyim çünkü türkiyede satılabilmesi için euro standartlarında olması gerekiyor ve zaten o standartlarda.


    kelime oyunu konusunu çözüme ulaştırmaya çalışıyorum kendi içimde

    Dizel arac kullanali fazla olmadi 5 6 ay kadar oldu yeni gectim dizele,bn bu konuyu arastrdim baya forumdan olsun baska sitwlerden olsun ilgili yazilari okudum , cevremdende sordum sorusturdum her 10 kisiden 9 u fark yok oyle bisey yok motoru bozar omrunu kisaltr falan gibisinden bise yok dedi

    benim birde asıl merak ettiğim litre bazında az yakar mı acaba?

    bir dahaki sefere eko alıp onuda deneyeceğim mutlaka zarar verse bile mutlak fazlaca zarar vermeyecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    sen takılma kalın olan daha iyi az yakar onun dışında belki biraz daha fazla kurum yapabilir için rahat etmiyicekse pahalı olanını al.

    bir dahakine deneyeceğim hocam o zamana kadar beni caydıran olmazsa tabii ki
  • kaanbaskut kullanıcısına yanıt
    Bazi yakit firmalari baya bi uygun verio harbiden ozellikle ilce koy petrolleri gerci sehirlerde de var ben bu petrol istasyonlarinin ismini pek duymuorum

    ben opet ve shel gibi bilinen yerlerden alsan yeter deyim,

    Menzil konusunda degisken fikirler var kimi normali uzun gider dio kimi katkilisi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umm.7

    Bazi yakit firmalari baya bi uygun verio harbiden ozellikle ilce koy petrolleri gerci sehirlerde de var ben bu petrol istasyonlarinin ismini pek duymuorum

    ben opet ve shel gibi bilinen yerlerden alsan yeter deyim,

    Menzil konusunda degisken fikirler var kimi normali uzun gider dio kimi katkilisi

    aynen bende o şekilde duydum ben hep pahalı olan daha uzun gidiyor diye biliyordum. pompacı ucuz olan dedi ama ne derece doğrudur bilinmez.


    dediğniz gibi yapacam bakalım nasıl bir değişiklik olacak
  • Aracın üreticisinin tavsiye ettiği yakıtı kullanmanız yararınıza olur. Arabayı belirli bir süre kullandıktan sonra elden çıkaracak dahi olsanız; sizden sonra o aracı kullanacakları da düşünmek gerekir. Tabi o kadar idare ederse...
    Bir de tork seviyorsanız yakıt çok şeyi değiştirir. Tabi denemek serbest. Tavsiye olunmaz.

    Bu arada kırsal motorinin iyileştirilmiş hali ile az kükürtlü motorin arasındaki fark sadece yakıt katkısı değil sanırım. Kükürt oranları farklı. Maceraya girmeye gerek yok. Mutlaka petrol şirketinden bilgi alacaksanız web sayfasından ya da müşteri hattından bilgi alın. Az kilometre yapıyorsanız Birkaç lira kar edeceksiniz ama sıkıntı yaşadığınızda masraflar o liraları eritir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EagleWing -- 13 Mart 2014; 20:25:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EaglesWing

    Aracın üreticisinin tavsiye ettiği yakıtı kullanmanız yararınıza olur. Arabayı belirli bir süre kullandıktan sonra elden çıkaracak dahi olsanız; sizden sonra o aracı kullanacakları da düşünmek gerekir. Tabi o kadar idare ederse...
    Bir de tork seviyorsanız yakıt çok şeyi değiştirir. Tabi denemek serbest. Tavsiye olunmaz.

    Bu arada kırsal motorinin iyileştirilmiş hali ile az kükürtlü motorin arasındaki fark sadece yakıt katkısı değil sanırım. Kükürt oranları farklı. Maceraya girmeye gerek yok. Mutlaka petrol şirketinden bilgi alacaksanız web sayfasından ya da müşteri hattından bilgi alın. Az kilometre yapıyorsanız Birkaç lira kar edeceksiniz ama sıkıntı yaşadığınızda masraflar o liraları eritir.

    yıllık ortalama 10.000 km yapıyorum hocam. üreticinin önerdiği yakıtı nereden bulabilirim? ikinci el aldım çünkü aracı.

    ben zaten bir süre yapıp elden çıkarmak demedim. öyle bir şey benim için etikde değil.

    türkiye piyasasını iyi biliyorum hangisinin kârı yüksekse o övülür




  • kaanbaskut kullanıcısına yanıt
    Servis kitaplarında yazar yanılmıyorsam. Depo kapağının içinde de yazar. Hocam 10bin için değmez zaten. Yanlış mı hesapladım bilmiyorum ama ör. Petrol ofisinde eski tabirle kırsal dediğimiz dizelle kaliteli dizel arasında 10 kuruş fark var. 100 km'de 7 litre yaksa araba, 10000 km'de 700lt eder. 10 kuruşla çarparsanız 7000 kuruş fark eder ki 70 lira olur sanırım fark. Eh 10bin km'de 70-100tl için o riske girip yüksek kükürtlü yakıtın sesiydi, performansıydı, arıza olasılığıydı değmez. Turbo'da ya da yakıt sisteminde bir arıza olsa kaç bin lira masraf çıkarır? Ben uğraşmazdım ama siz bilirsiniz tabi...
    Ben akaryakıta ve yağa kendi başıma harici katkı koymam, biyodizel ya da o tür şeyleri de almam. Sonuçta yapan tabi yapar ama ben bunlardan kaçınıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EagleWing -- 13 Mart 2014; 20:58:26 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EagleWing

    Servis kitaplarında yazar yanılmıyorsam. Depo kapağının içinde de yazar. Hocam 10bin için değmez zaten. Yanlış mı hesapladım bilmiyorum ama ör. Petrol ofisinde eski tabirle kırsal dediğimiz dizelle kaliteli dizel arasında 10 kuruş fark var. 100 km'de 7 litre yaksa araba, 10000 km'de 700lt eder. 10 kuruşla çarparsanız 7000 kuruş fark eder ki 70 lira olur sanırım fark. Eh 10bin km'de 70-100tl için o riske girip yüksek kükürtlü yakıtın sesiydi, performansıydı, arıza olasılığıydı değmez. Turbo'da ya da yakıt sisteminde bir arıza olsa kaç bin lira masraf çıkarır? Ben uğraşmazdım ama siz bilirsiniz tabi...
    Ben akaryakıta ve yağa kendi başıma harici katkı koymam, biyodizel ya da o tür şeyleri de almam. Sonuçta yapan tabi yapar ama ben bunlardan kaçınıyorum.
    on 4 depomu prodizel almıştım. km artıyor %10.
    ancak rolntide titreme yapmaya başladı. yakıt filtresini
    değiştim 10.000 olmuştu filtre kabında pis yağ vardı
    onuda mazotlla temizledim titreme devam ediyor pcye de
    bağlattım sorun gözükmüyor. ucuz mazottan kıllandım.

    benim 1.9 kangonun bile enj. takımı 1000tl üzerinde tırstım.

    ucuz mazotun normal eurodiesel olduğuna kesinlikle katılmıyorum
    bi pislik var bunlarda tahminim 10no yağ katıyorlar
    eğer öyleyse elalarını elalarını .................




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bytradm

    on 4 depomu prodizel almıştım. km artıyor %10.
    ancak rolntide titreme yapmaya başladı. yakıt filtresini
    değiştim 10.000 olmuştu filtre kabında pis yağ vardı
    onuda mazotlla temizledim titreme devam ediyor pcye de
    bağlattım sorun gözükmüyor. ucuz mazottan kıllandım.

    benim 1.9 kangonun bile enj. takımı 1000tl üzerinde tırstım.

    ucuz mazotun normal eurodiesel olduğuna kesinlikle katılmıyorum
    bi pislik var bunlarda tahminim 10no yağ katıyorlar
    eğer öyleyse elalarını elalarını .................

    Alıntıları Göster
    Rölantide titreme yapar katkısız motorinler ancak eskisi kadar kükürtlü motorin üretilmiyor belli bir standarda bağlandı gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: supreme-mr

    Rölantide titreme yapar katkısız motorinler ancak eskisi kadar kükürtlü motorin üretilmiyor belli bir standarda bağlandı gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz

    Alıntıları Göster
    sadece titremiyor arada kafada atıyor. danıştığım ustalar pis yakıt yapmış
    olabilir diyor. enjektörlerde zarar görmüş olabilir araç 162.000de.
  • kaanbaskut kullanıcısına yanıt
    Şu an Türkiye'deki tüm rafinerilerden tek çeşit motorin çıkmaktadır.
    Yani iki ürün de aynıdır işleniş şekilleri arasında fark yoktur.
    Tek fark pahalı olana bazı dağıtım firmalarının kendi katkısını katması ve öyle satmasıdır.
    Ucuz olan motor ömrünü azaltmaz. Ayrıca az da yakmaz. Bu bilgileri size veren pompacı kırsal motorin döneminde kalmış.
    HDI motorda iki yakıt da kullanılabilir.
    Doğru HDI motora kırsal motorinin zararı vardır. Fakat eurodizel yaygınlaşmadan önce birçok hdi araç kırsal motorinle kullanıldı. Arıza yapanı da duymadım bu güne kadar.

    Önemli uyarı: şu anda Türkiye'de kırsal motorin üretim ve satışı yapılmamaktadır. Sadece eurodizel üretilir ve satılır.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.