Şimdi Ara

Yan sanayiden hayır görmedim. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
2.915
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Benim aracın yetkili servisinde bile 3 farklı balata var 3'üde orjinal geçiyor

    Opar: 65 TL
    Boch: 120 Tl
    Lancia (aslında gerçek orjinali): 240 TL

    Opar taktım. Bazen inceden ses yapıyor. Orjinal balatadan 20 bin eksik gitsin. 1 Takım lancia balata yerine neredeyse 4 takım Opar balata alıyorum. Şişmede yapmıyor yüksek hızdan yavaşlarken.

    Fren diski 2 çeşit çıkıyor. Lancia olanlar korkunç pahalı. Neredeyse 650 700 tl'yi buluyor. Markasını hatırlamadığım ama yine serviste orjinal olarak takılan diskler 400 tl.

    250 Tl'ye gittim TRW disk aldım. yüzeyini 1 kere ince torna yaptırdım. Yaklaşık 65000 km oldu sorun yok.

    Yan sanayi parça alırken önemli olan 1. kalite parçayı bulmak.

    Ha mesela kaporta parçalarında cidden fark ediyor. Eurobump ön tampon 250 tl. Orjinali 950 tl. Eurobump takıyorsun arabanın ağzı yüzü yamuk duruyor.

    magnetti marelli yok muydu?




  • bak ufuk aynen benim sana dediğimi demiş adam
  • yan sanayi almamak lazım demek ki
  • fowell-one kullanıcısına yanıt
    Hocam hayalimdeki araçlardan C4 VTS.İyi günlerde kullanın.
  • Öncelikle bilinmesi lazım ki hiçbir araba firması ürettiği arabaların bütün aksamını kendi fabrikasında imal etmez. Günümüzde motor ve şanzımanı dahi dışarıdan alan bir sürü marka var, nerde kaldı daha küçük parçalar.

    Bu yüzden arabalarda fabrika çıkışı üzerinde olan pek çok "orjinal" parça aslında orjinal yani o markanın ürünü değildir.

    Yan sanayi ise çok geniş bir yelpazedir. Markaların tercih ettikleri "orjinal" parçalardan daha kötü yan sanayi ürünler olduğu gibi çok daha kaliteli "yan sanayi" ürünler vardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fowell-one

    2006 C4 VTS sahibiyim, şuanda 150.xxx KM de, 2016 yılında yaptığım masraflar:

    * Triger Değişimi, Muhtelif Kayışlar, rutin Bakım, Far Yıkama Pompası = 900 TL
    * Silecekler, arka silecek su fıskiyesi, rutin bakım, motor takozu = 800 TL (öyle kalmış aklımda üç aşağı beş yukarı)
    * Baskı balata, keçeler = 950 TL
    * Radyatör 680 TL

    Bakım aralığını 4000 KM ye düşürerek 11,5-12,5 LT / 100 KM olan şehir içi tüketimimi 9 LT seviyelerine indirdim, maksimum tüketimim 9,5 LT oldu, bunula birlikte araç şuanda ciddi bir revizyondan geçiyor, hali hazırda yapılan işlemler:

    * Orjinal tavan perdeleri değişimi 2500 TL (Normal şartlarda 4600 TL tutuyordu indirimli aldım)
    * Tavan döşemesi 600 TL
    * Ön iki koltuk sırt ve oturma yerleri 1400 TL
    * Sağ ve sol davlumbaz 380 TL
    * Osram D1S Xenon Ampüller 450 TL
    * Far fıskiye robotları ve kapakları 380 TL
    * Sis Far Kapakları ve Orta Izgara 860 TL
    * Arka bagaj logoları (C4, Citroen ve Çavuş arması) 320 TL
    * Sağ Sol VTS Yazıları 240 TL
    * Sağ ve Sol Kapı kol dayama alakantra değişimi 300 TL
    * Kıvır vızır iç trim malzemesi 500 TL

    Bunlar dışında araca 3500 TL (daha ödemedim bile) sağ ve sol taraf komple boya, sağ ve sol marşbiyel düzeltme ve pasta cila yapılacak, 200 TL jant boyama yapılacak, 300 TL civarı bir elektrik işi yaptıracağım derken maliyetlere bakalım: 11.930 TL sadece trim ve görünüm için harcadığım para, bunun dışında motor, mekanik, süspansiyon, elektrik ve elektronik en küçük masrafı yok bana aracın, parçarları 1,5 yıldır biriktiriyorum tamamı Otosay, Kar, Bayraktar ve Ulugöl den alındı (yani kısaca hepsi orjinal) daha harcayayım desem (fitiller, dış kapı cam çıtası, kelebek şeridi falan) bi 2500-3000 daha yer, 10 senelik arabayı sıfırlamış olurum.

    Şimdi bu kadar uzun uzun yazdım anlattım sebebine geleyim, ben orjinal parça harici asla bir vida bile yan sanayi veya muadil takmadım (ses sistemim hariç ki onda da orjinaline sadık kaldım), sebini çok basit bir örnek ile söyleyeyim 2 ay evvel motor takozu değiştim bant yılını baz alsak (2004) 13-14 senelik parça sapasağlamdı sadece artık kauçuğu parçalanmıştı vuruntu yapıyordu, yan sanayisi 130 TL orjinali 280 TL orjinal taktım, yan sanayisini bir elinize alın iç desteği kauçuk değil plastik ve motorun sıcaklığından dolayı 1 senede taşlaşıp dert çıkaracak bir 130 daha vermek istemediğimden yine 10 yıl gidecek bir parça taktım, bir örnek daha vereyim davlumbaz hani şu bildiğiniz dandik plastik beş para etmez diye düşüneceğiniz parça, evet evet işte o hani orjinal olsa ne olmasa ne diye düşündüğümüz parça. Hah işte o parça orjinal olmadığında (Luvi,Marmara,Okpar,Şimşek ve hatırlamadığım 2 marka daha denedik) kaportacı tutup 20 tane akıllı vida ile sabitliyor ön çamurluk içinde bilip bilmediğiniz her yer deliniyor, kaç para bu parça 90 TL, orjinali alsanız biraz pazarlıkla 180 e denk getirebiliyorsunuz 6 tane plastik takmatik vida ile çat diye yerine oturuyor ve evladiyelik oluyor, ben 6 farklı yan sanayi deneyince artık parçacıya sordum şans buya toptancısıda ordaydı cevabını aynen yazıyorum "eğer orjinal ölçü ve uygunlukta üretilirse üretici firma lisans ve telif gibi bir sürü para ödemek zorunda kalır, bu yüzden basit farklılıklarla üretiliyor ki hukuki birşey olursa birebir değil diyebilelim diye" dikkat bunu söyleyen kişi markasını vermediğim büyük bir plastik enjeksiyon firmasının üreticisiymiş (ilk toptancı demişlerdi adam gittiğinde parçacım üretici olduğunu söyledi araç logosundada firmasının logosu vardı), sadede gelecek olursak orjinalden şaşmayın.
    Diski balatayı TRW üretiyor olabilir ancak şunuda unutmayın orjinal PSA marka ve logolusu 300 lira olan parça TRW OEM olduğunda 180 liraysa bunuda bi düşünün ne kadar birebir gibi denilsede birebir değil, bunu baskı balata değişiminde bizzat gördüm.

    Kısaca asla orjinalden şaşmayın, canınızı riske atmayın, yarın çok büyük masraflarla karşılaşırsınız...



    Ben 12000-13000 tl bir araca gereksiz yere para harcayacagima aracimi satar 10.000 ekler gider yeni araç alırım. Kalan 2000-3000 tlye de aracin genel bakımlarını yaptirirdim. Aracın fiyatı 100.000-150.000 tl olur da o araca harcadığın 13.000 tl gözüne batmaz. Ama zaten aracin değeri 35.000-40.000 tl.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • izin İ kullanıcısına yanıt
    Dostum bu tamamen bir tercih meselesidir, ben harcadığım 12-15 bin lirayı israf olarak görmüyorum işin açıkcası, sizde böyle bir bütçe yoktur bu şekilde değerlendirebilirsiniz.
    Bu tamamen zevk, zaman ve hobi için yapılır, bir not olarak araç 11 yıldır bizim :)
  • Sigorta şirketleri artık orjinal parça karşılamıyor bunu nasıl yapcaz peki?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • QRX kullanıcısına yanıt
    İşte diyorumya hocam bu tercih meselesidir, ben bugün 100 bin liralık aracada binebilirim maddi olarak bunu kaldırırım, bakım ve işletme maliyetlerini kaldırırım, yanlış anlaşılma olmasın lütfen burda size çok geliyor o harcanan para bana çok gelmiyor inanın.
    Ayrıca şöyle bir gerçek var, 15 bin lira masraf etmek bana satacağım zaman aracımı 50 bin liraya sattırmaz, piyasası, alım satım değeri ve talep durumu belli olan bir araç bu, bugün ha kalkıp satıyorum desem 40 bin lira istesem belki 1 senede belki hiç satılmaz.
    Ben bu masrafı yine kozmetik olarak 10 yıl önceki halinde olsun diye yapıyorum yani bu tamamen zevk işi bir durumdur.

    Şundan da bahsedeyim ben biraz eski kafalıyımdır :)
    Aracın üzerinde ki ses sistemide ciddi emek, zaman ve para harcanarak yapılmıştır kısaca bahsetmek gerekirse:

    * Pioneer KEH-8600R Kasetçalar
    * Pioneer DEQ-P800 Dijital 3 Yol İşlemci
    * Pioneer CDX-P5000 50+1 Cd Changer
    * Pioneer CDX-P1230s 12 Cd Changer
    * Pioneer CD-VC50 Voice Commander
    * Pioneer CD-P33 3 Yol IP-BUS Terminal
    * Pioneer IB-100 iPod Adapter (IP-BUS)
    * Pioneer UB-100 USB Adapter (IP-BUS)
    * Pioneer RB-20 Aux Adapter with IP-BUS Terminal
    * Pioneer GM-X904 Amplifikatör (Stereo)
    * Pioneer GM-X802 Amplifikatör (Mono)

    Yukarıda ki sistem araçta kısmen bağlı durumda, kaporta boya sonrası tamamı monte edilecek, bununla birlikte bu set için (hoperlör ve subwoofer hariç) yaklaşık maliyet 5000 TL civarını bulmuş ve hatta biraz geçmiştir :) Seti toplayana kadarda pek çok ana ünite (8400-7600) aksesuar ürünleri (EQ-6500 ve DEQ-9200) gibi parçalarda alındı birikmiş oldu.

    Önceki postta da belirttim bu tamamen zevk meselesidir, yoksa bu yapılan masraflar aracın değerini yükseltip yekten tamamı satış bedeline eklenebilecek masraflar değildir maalesef.




  • AcayipKuark kullanıcısına yanıt
    Kasko poliçenize bağlı, benim aracım ray sigorta dan kaskolu poliçe klozum şu şekilde:

    "Değişmesi gereken parça orjinalse orjinal takılır, değilirse muadil/yansanayi/eşdeğer takılır, parçanın tedarik edilememesi durumunda (orjinal) sigortalı parçayı kendi tedarik edebilir" çok şükür ben daha hiç parça sıkıntısı yaşamadım, trim ve kaporta da stokta olmayanlar olabiliyor, bunları da yetkili servis üzerinden getirtebiliyorum.


    Şunuda şuraya koyayım :)






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fowell-one -- 27 Mart 2017; 11:7:24 >




  • Şunları da şuraya koyayım da kimse hayal alemindeyiz sanmasın :)






    Yan sanayiden hayır görmedim.
    Yan sanayiden hayır görmedim.

    Yan sanayiden hayır görmedim.Yan sanayiden hayır görmedim.Yan sanayiden hayır görmedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fowell-one -- 27 Mart 2017; 11:25:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fowell-one

    Kasko poliçenize bağlı, benim aracım ray sigorta dan kaskolu poliçe klozum şu şekilde:

    "Değişmesi gereken parça orjinalse orjinal takılır, değilirse muadil/yansanayi/eşdeğer takılır, parçanın tedarik edilememesi durumunda (orjinal) sigortalı parçayı kendi tedarik edebilir" çok şükür ben daha hiç parça sıkıntısı yaşamadım, trim ve kaporta da stokta olmayanlar olabiliyor, bunları da yetkili servis üzerinden getirtebiliyorum.


    Şunuda şuraya koyayım :)







    Kaskom yok trafik sigortasından bahsediyorum hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • AcayipKuark kullanıcısına yanıt
    Dostum bundada sıkıntı yok, şöyle izah edeyim ben bir plastik enjeksiyon firması olayım, kalıp alıp kafama göre davlumbaz döküp bunu satıyorum diyelim buraya kadar sıkıntı yok.
    Senin aracında benim ürettiğim ne olduğu belirsiz parçayı kullanabilmeleri için benim TSE onayından geçmem gerekiyor meşakatli ve ciddi maddi yük getiren bir eylem bu. Bu sebeple kafasına göre yansanayi dahi olsa benim ürettiğimi kullanamazlar. Takılan parçalar için TSE sertifikasyon onayı olmak zorunda bilgin olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Speedy ciğim araç nedir ? Bizim reno da yan sanayi hava ve yağ filtresi,buji,akü aklıma gelenler sorun olmuyor. Yan sanayi derken 1. kalite ve 2. kalite mal vardır. Tutup üreticisi belli olmayan Türk veya Çin malı alırsan sorun olur,bosch - opal misal yan sanayi parça yapıyor.

    Her zaman geçerli değil bu dediğin. Mesela kaliteli dediğin BOSCH mazot filtresini, aracında kullan bakalım ne oluyor? Ya da BOSCH polen filtresi??? Bence hiç bir şekilde yan sanayi parça kullanmayacaksın.
  • izin İ kullanıcısına yanıt
    Hocam seninle ters düştüğümüz nokta şu, ben maddi olarak bunları kaldırabiliyor ve umursamıyorum, sen kaldıramadığın için (yanlış anlaşılma olmasın lütfen kırıcı birşey manasında söylemiyorum) sana yüksek gibi geliyor. Kontrol ve bakımları düzenli yapılan hiç bir araçta belirttiğiniz problemler 10-15 yılda oluşmaz. Örneğin mercek reflektörü kararması Toyota Avensis modellerinde 3-4 senede görülürken benim aracımda henüz böyle bir sıkıntı yok, olduğunu var sayarsak (ki yakın tarihte Mikail usta değişecek Far Tasarım Merkezi) hella mı kullanalım yoksa zkc mi kullanalım bunu düşünüyoruz.
    Kısaca toparlamak gerekirse 11 yıllık sürede araca sadece 1 kere triger (geçen yıl haziran) değişimi dışında ön takım, arka düzen ve yürüyen aksam ile ilgili bir masrafımız olmadı. Öyle ki devirdaim su pompasından, marj motorundan, alternatöre kadar halen orjinal durumda. Düzenli kontrol ve bakımlarında bunlar yine kontrol ediliyor, normal şartlarda araçların %70 i mutlaka bunları değişiyor ancak benim için rutin şeyler (disk balata, bakım, baskı balata) dışında bir masrafım olmadı, zamanı gelince olur tabiki mesela yakın tarihte radyatör değiştik tamamen benim pinpirikliliğim sebebiyle oldu, bir kaç kere içi temizlensin diye doldur boşalt yapıldı su net berrak akmadığı için (tahliyede) sanırım 400 lira gibi birşey vermiştim orjinali ile değiştik geçtik.




  • daha hiçbir aracıma orijinal ürün kullanmadım, hatta fiyatı uygun bile olsa hiç almadım hep yan sanayi aldım, yan sanayi alırken de hep yerli üretici olmasına özen gösterdim, daha hiçbir sorun yaşamadım
  • böyle tereddütler yaşamamak için yetkili servisten şaşmamak lazım. bütün parçalar orijinal takılıyor. bir sorun olursa her işlem belgeli kayıtlı. misal kötü, taklit yağ koyuldu derdin yok. yağdan kaynaklı bir sorun çıkarsa götürürsün güzelce motoru indirir yaparlar. sanayide kime neyi ispatlayacaksın. adam not defterine yazdığı kağıdı veriyor iş bitince. 3-5 kuruş fazla olsun yetkili servis olsun. ben fiat servislerinden memnunum. illa en pahalısını takarız demiyorlar.

    opar-lancia-magnetti maranelli en uygununu sen istersen seçebiliyorsun. servis danışmanı sana sormadan işlem yaptırmıyor. araca kontrol yapıyorlar. detaylı bir liste çıkartıyorlar. kesinlikle yapılması gerekenler ve daha sonra yapılmasında sakınca olmayan işlemler diye.

    diğerleri gibi gel bakalım şampiyon ağır bakımın var alırız 3-4 bin liranı demiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: münzevii

    Öncelikle bilinmesi lazım ki hiçbir araba firması ürettiği arabaların bütün aksamını kendi fabrikasında imal etmez. Günümüzde motor ve şanzımanı dahi dışarıdan alan bir sürü marka var, nerde kaldı daha küçük parçalar.

    Bu yüzden arabalarda fabrika çıkışı üzerinde olan pek çok "orjinal" parça aslında orjinal yani o markanın ürünü değildir.

    Yan sanayi ise çok geniş bir yelpazedir. Markaların tercih ettikleri "orjinal" parçalardan daha kötü yan sanayi ürünler olduğu gibi çok daha kaliteli "yan sanayi" ürünler vardır.



    Lafı çevirmeye gerek yok. Orjinal parça derken kastedilen o fabrikada üretilmesi değil. Orjinal parça demek markanın ürettirdiği, üzerinde amblemi olan parçadır. Yan sanayi olupta orjinalden iyi olan parça yok. Kendinizi kandırmayın. Hele ki kaporta ve aksesuar kısmında ölçüleri bile farklı oluyor. Hatta bir örnekte depo şamandırasından vereyim. Yan sanayiyle orjinali alın elinize. Basınç regülatörünün birbirlerine uymadıklarını göreceksiniz. Yan sanayi balata daha çabuk ısınır mesela. Disk daha erken biter. Daha erken yamulur soğuk su yediğinde. Her şeyin orjinali en iyisidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • izin İ kullanıcısına yanıt
    Sözlerime kırılmanıza gerek yok hocam siteminizden bu çok net anlaşılıyor, ben şuanda hakkaten nakit bir destek olmadan (kedi, borç vs.) rahat bir şekilde 90 bine kadar bir araca geçebilirim (ki bu c4 benim 2. aracım evimde)
    Ben ses sistemi için bile 5000 TL üstü bir para harcadım 3 ay içinde, diyorum bu tamamen zevk meselesidir, siz bu aracı sevmezsiniz ben seviyorum sevdiğim içinde diri ve zinde tutmaya özen gösteriyorum. Bunun üzerine çok araç değiştim ben bir buna kıyamadım asla, ben arabaya maddi bir kar getirecek diye binmiyorum öyle olsa farklı markalar alırdım.
    2006 Yılında bu aracı aldığımda 47.000 tl ödemiştim (kredisi falan 54 bine mal oldu yanlış anımsamıyorsam), aynı sene haziranda ümraniye ıhlamurkuyu da bir ev almıştım 43.000 liraydı, şimdi ev 370.000 ediyor, araba belki 35 ediyor (oda en çok).
    Yaşınızı bilmiyorum benimki 37 oldu geçen zaman içinde çok macera, çok anı, çok hatıra birikti bu arabada, pek çok araba daha alıp sattım (evimin 2. bir aracı daha var söylemiştim) buna kıyamadım, orjinal gibi kalsın canım sıkıldıkça bineyim istiyorum, gençliğimin o anılarını 20 bin liraya geri alıyorum bir kaç saatliğede olsa. İleride kızım büyür elimde duruyor olursa (ki öyle temenni ediyorum) ona kalsın istiyorum bu araç.
    Bunlar tamamen maddiyat ile alakalıdır burada sen zenginsin ben fakir kısmını tartışmıyorum asla kırdıysamda özür dilerim, benim buna ayıracak hatta çöpe atılacak diyelim size göre :)) 20 bin liram vardı seve seve harcadım, forumda çok arkadaşımız var sadece ses sistemine harcadığım paraya araç sahibi olan, diyorum ya bu tamamen zevk ve hobi meselesidir. İlla bir bentley, ferrari, porsche olmasına gerek yok, istesem bentleyi es geçiyorum ama mustang (2006 üzeri), ferrari (360 modena), porsche (boxer,911) binebilirim, hatta forumda ki çoğu arkadaşda biner bunlara.
    Bugün passat 95-150 bin arasında satılıyor forumda çok üye var sıfır alıp binen, bunları alan eminin 360 modena da alabilir aynı paraya, olaya marka olarak bakmayın lütfen, ben bmw 530d aldığımda honda aynı paraya (hatta sanırım 5 bin lira daha pahalıydı) legend satıyordu bmw binince zengin honda binince normal halli vatandaş mı olunuyor dışardan bakıldığında :)
    Kısaca özete dönecek olursam bu tamamen zevk ve para meselesidir, ne herkes araç toplayabilir, nede herkes restorasyon yenileme yapabilir, para ve zamanın aynı anda olması gerekiyor bu işleri yapabilmek için.
    Ben projeye geçen yıl mayıs ta başladım param vardı zamanım yoktu, ekim sonu kızım oldu onla vakit geçirmek için işlere ara verdim 6-8 ay arası şimdi vakit sahibi oldum araştırma, inceleme ve dolaşma fırsatım oldu başlayabildim.
    2008 yılında 2. araç olarak heves edip bir anadol almıştım onuda yaptıramadım mesela zaman vardı ama param yoktu, 2009 da aldığım gibi satmak zorunda kaldım.




  • Arabayı alırken saf kaporta ve sac olarak aldınız herhalde bu kadar parça aldığınıza göre.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.