Şimdi Ara

Yan sanayiden hayır görmedim.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
53
Cevap
0
Favori
2.915
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu zamana kadar kullandığım arabalara ne kadar yan sanayi mal taktiysam hiç hayrını görmedim. Kaporta malzemesi aldim tam oturmadi. Elektronik role aldım pompa elektriğini kesip verdi. Rus malı yağ aldım yağ pompası bozuldu. Akillanmadim.Devirdaim pompası aldım 5 ayda dağıldı ses yapti.Yağ pompası aldım mecburetiyyen kilasik sonuç yine hüsran kuş gibi sogukken pompa ağlıyor resmen. Hava filtresi aldım dağıldı. Hiç kimseye tavsiye etmiyorum. Şimdi tekrardan orjinallerini alacağım Sakıp Sabancı boşuna dememiş ucuz mal alacak kadar zengin değilim diye. Yanlız şunlar hariç örneğin benim arabanın balatalarini misal TRW üretiyor olsun. TRW den alınan malda genelde aynidir. Üzerinde çıkan TRW yazan ama marka logolu üründe aynıdır. Bu arada yağ pompası motive marka İngiliz malı idi. Devirdaim Fransız malı idi yani çin malı degillerdi. Taksit yaptırın ama orijinal ürün yada OEM ürün tercih edin. Ben yandım siz yanmayin. Ben yan sanayi ürünleri ekonomik nedenlerle arabamı geçici olsun yürütmek için aldım bir dahada almayacağım. Aslında bizim suçumuz yok elin yabancısı 50 liraya aldığı malı 200 liraya aldığımız için o malı biz uretmedigimiz için neyse canlar sağolsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ZoomStar -- 25 Mart 2017; 22:50:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Speedy ciğim araç nedir ? Bizim reno da yan sanayi hava ve yağ filtresi,buji,akü aklıma gelenler sorun olmuyor. Yan sanayi derken 1. kalite ve 2. kalite mal vardır. Tutup üreticisi belli olmayan Türk veya Çin malı alırsan sorun olur,bosch - opal misal yan sanayi parça yapıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Speedy ciğim araç nedir ? Bizim reno da yan sanayi hava ve yağ filtresi,buji,akü aklıma gelenler sorun olmuyor. Yan sanayi derken 1. kalite ve 2. kalite mal vardır. Tutup üreticisi belli olmayan Türk veya Çin malı alırsan sorun olur,bosch - opal misal yan sanayi parça yapıyor.

    Flyer cigim mesajimdada belirttim OEM yani fabrika nin taktiği aynı malı logosuz alırsan fark yok zaten. Araba Citroen c.4 1.4 hadi buna opar bul bakim 😀

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • C4 e amma masraf etmişsin , kahvede çabuk dökülüyor diyorlardı. Bende bir ara 2006 1.6 sx pk alacaktım yakınlarda temiz bulamayınca vazgeçmiştim.

    Reno ya bayağı yan sanayi parça buluyorum atıyorum rot başı,buji kablosu,v kayışı... 3-4 tane farklı ürün adam çıkarıp önüme getiriyor.Bir keresinde rot başı için şaşmaz da dolanırken 100 tl lik parçayı 20 tl ye buldum,adam diyor taksiciler bundan alıyor. Orjinal falan filan,parça bildiğin takoz gibi dökme demir. Parçanın altını çevirdim made in turkey yazıyor. Yok dayı kalsın dedim... adamlar çaktı mevzuyu gel abi yemek ısmarlayalım çayımızı iç falan filan akıllarınca ayaküstü kazıklayacaklar. 4-5 dükkan gezdim şansıma birisi depoda kalmış 50 tl ye orjinal trv markasını verdi.

    O 20 tl lik parça senin kullandığın parça sanırım,dökme demir soba borusu gibi hiç özenilmemiş. Bayağı ağır bişeydi onu taksan direksiyon kutusuna,burçlara ne biçim yük bindirir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    C4 e amma masraf etmişsin , kahvede çabuk dökülüyor diyorlardı. Bende bir ara 2006 1.6 sx pk alacaktım yakınlarda temiz bulamayınca vazgeçmiştim.

    Reno ya bayağı yan sanayi parça buluyorum atıyorum rot başı,buji kablosu,v kayışı... 3-4 tane farklı ürün adam çıkarıp önüme getiriyor.Bir keresinde rot başı için şaşmaz da dolanırken 100 tl lik parçayı 20 tl ye buldum,adam diyor taksiciler bundan alıyor. Orjinal falan filan,parça bildiğin takoz gibi dökme demir. Parçanın altını çevirdim made in turkey yazıyor. Yok dayı kalsın dedim... adamlar çaktı mevzuyu gel abi yemek ısmarlayalım çayımızı iç falan filan akıllarınca ayaküstü kazıklayacaklar. 4-5 dükkan gezdim şansıma birisi depoda kalmış 50 tl ye orjinal trv markasını verdi.

    O 20 tl lik parça senin kullandığın parça sanırım,dökme demir soba borusu gibi hiç özenilmemiş. Bayağı ağır bişeydi onu taksan direksiyon kutusuna,burçlara ne biçim yük bindirir.

    Evet renoda bu imkanın var fakat Citroen gibi bütün kivirilan araçlarda bazen bir parçanın yan sanayisi bile olmuyor. Orijinal almak zorundasiniz. Asla yuriyen aksamda yansanayi kullanmam zaten. Bu arada Citroen C4 dokülmüyor ustalar arabadan anlamıyor. Yapamıyor arabanın adını çıkarıyorlar. Arabaya dandik yağ koyup bozarsaniz arabanın suçu ne 😁



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ZoomStar -- 26 Mart 2017; 0:1:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sabancı öyle bişeymi demiş

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    Sabancı öyle bişeymi demiş

    Ben Sakıp sabancidan duydum. Normalde İngiliz ata sözüdür. Siz doğru ise kimin söylediğinin ne önemi var?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yalnız başlık subliminal mesaj içeriyor sıkıntı yapabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ussuz

    Yalnız başlık subliminal mesaj içeriyor sıkıntı yapabilir

    Takıldığım yere bak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çalıştığım aracın ki bu renault master araç. fren diski orjinali 1300 lira yan sanayisi de 250 lira. yan sanayi taktırdıydım. sorun çıkmadı. ama kaporta parçası ya da elektrik rölesinde ne olur bilmiyorum.
  • bende hep yansanayi kullandım hiç sorun yaşamadım
  • BOLDVIPER kullanıcısına yanıt
    Bold cuğum sende ne vardı ? Volvo s40 2.0 T mi ?
  • Her zaman her aracımda orjinal parça kullandım,bir sıkıntısını görmedim.Bir Polo Classic akıllanmadı,onda da araç kazalı olduğundan birini yaptırsam öteki bozuluyordu.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2006 C4 VTS sahibiyim, şuanda 150.xxx KM de, 2016 yılında yaptığım masraflar:

    * Triger Değişimi, Muhtelif Kayışlar, rutin Bakım, Far Yıkama Pompası = 900 TL
    * Silecekler, arka silecek su fıskiyesi, rutin bakım, motor takozu = 800 TL (öyle kalmış aklımda üç aşağı beş yukarı)
    * Baskı balata, keçeler = 950 TL
    * Radyatör 680 TL

    Bakım aralığını 4000 KM ye düşürerek 11,5-12,5 LT / 100 KM olan şehir içi tüketimimi 9 LT seviyelerine indirdim, maksimum tüketimim 9,5 LT oldu, bunula birlikte araç şuanda ciddi bir revizyondan geçiyor, hali hazırda yapılan işlemler:

    * Orjinal tavan perdeleri değişimi 2500 TL (Normal şartlarda 4600 TL tutuyordu indirimli aldım)
    * Tavan döşemesi 600 TL
    * Ön iki koltuk sırt ve oturma yerleri 1400 TL
    * Sağ ve sol davlumbaz 380 TL
    * Osram D1S Xenon Ampüller 450 TL
    * Far fıskiye robotları ve kapakları 380 TL
    * Sis Far Kapakları ve Orta Izgara 860 TL
    * Arka bagaj logoları (C4, Citroen ve Çavuş arması) 320 TL
    * Sağ Sol VTS Yazıları 240 TL
    * Sağ ve Sol Kapı kol dayama alakantra değişimi 300 TL
    * Kıvır vızır iç trim malzemesi 500 TL

    Bunlar dışında araca 3500 TL (daha ödemedim bile) sağ ve sol taraf komple boya, sağ ve sol marşbiyel düzeltme ve pasta cila yapılacak, 200 TL jant boyama yapılacak, 300 TL civarı bir elektrik işi yaptıracağım derken maliyetlere bakalım: 11.930 TL sadece trim ve görünüm için harcadığım para, bunun dışında motor, mekanik, süspansiyon, elektrik ve elektronik en küçük masrafı yok bana aracın, parçarları 1,5 yıldır biriktiriyorum tamamı Otosay, Kar, Bayraktar ve Ulugöl den alındı (yani kısaca hepsi orjinal) daha harcayayım desem (fitiller, dış kapı cam çıtası, kelebek şeridi falan) bi 2500-3000 daha yer, 10 senelik arabayı sıfırlamış olurum.

    Şimdi bu kadar uzun uzun yazdım anlattım sebebine geleyim, ben orjinal parça harici asla bir vida bile yan sanayi veya muadil takmadım (ses sistemim hariç ki onda da orjinaline sadık kaldım), sebini çok basit bir örnek ile söyleyeyim 2 ay evvel motor takozu değiştim bant yılını baz alsak (2004) 13-14 senelik parça sapasağlamdı sadece artık kauçuğu parçalanmıştı vuruntu yapıyordu, yan sanayisi 130 TL orjinali 280 TL orjinal taktım, yan sanayisini bir elinize alın iç desteği kauçuk değil plastik ve motorun sıcaklığından dolayı 1 senede taşlaşıp dert çıkaracak bir 130 daha vermek istemediğimden yine 10 yıl gidecek bir parça taktım, bir örnek daha vereyim davlumbaz hani şu bildiğiniz dandik plastik beş para etmez diye düşüneceğiniz parça, evet evet işte o hani orjinal olsa ne olmasa ne diye düşündüğümüz parça. Hah işte o parça orjinal olmadığında (Luvi,Marmara,Okpar,Şimşek ve hatırlamadığım 2 marka daha denedik) kaportacı tutup 20 tane akıllı vida ile sabitliyor ön çamurluk içinde bilip bilmediğiniz her yer deliniyor, kaç para bu parça 90 TL, orjinali alsanız biraz pazarlıkla 180 e denk getirebiliyorsunuz 6 tane plastik takmatik vida ile çat diye yerine oturuyor ve evladiyelik oluyor, ben 6 farklı yan sanayi deneyince artık parçacıya sordum şans buya toptancısıda ordaydı cevabını aynen yazıyorum "eğer orjinal ölçü ve uygunlukta üretilirse üretici firma lisans ve telif gibi bir sürü para ödemek zorunda kalır, bu yüzden basit farklılıklarla üretiliyor ki hukuki birşey olursa birebir değil diyebilelim diye" dikkat bunu söyleyen kişi markasını vermediğim büyük bir plastik enjeksiyon firmasının üreticisiymiş (ilk toptancı demişlerdi adam gittiğinde parçacım üretici olduğunu söyledi araç logosundada firmasının logosu vardı), sadede gelecek olursak orjinalden şaşmayın.
    Diski balatayı TRW üretiyor olabilir ancak şunuda unutmayın orjinal PSA marka ve logolusu 300 lira olan parça TRW OEM olduğunda 180 liraysa bunuda bi düşünün ne kadar birebir gibi denilsede birebir değil, bunu baskı balata değişiminde bizzat gördüm.

    Kısaca asla orjinalden şaşmayın, canınızı riske atmayın, yarın çok büyük masraflarla karşılaşırsınız...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fowell-one

    2006 C4 VTS sahibiyim, şuanda 150.xxx KM de, 2016 yılında yaptığım masraflar:

    * Triger Değişimi, Muhtelif Kayışlar, rutin Bakım, Far Yıkama Pompası = 900 TL
    * Silecekler, arka silecek su fıskiyesi, rutin bakım, motor takozu = 800 TL (öyle kalmış aklımda üç aşağı beş yukarı)
    * Baskı balata, keçeler = 950 TL
    * Radyatör 680 TL

    Bakım aralığını 4000 KM ye düşürerek 11,5-12,5 LT / 100 KM olan şehir içi tüketimimi 9 LT seviyelerine indirdim, maksimum tüketimim 9,5 LT oldu, bunula birlikte araç şuanda ciddi bir revizyondan geçiyor, hali hazırda yapılan işlemler:

    * Orjinal tavan perdeleri değişimi 2500 TL (Normal şartlarda 4600 TL tutuyordu indirimli aldım)
    * Tavan döşemesi 600 TL
    * Ön iki koltuk sırt ve oturma yerleri 1400 TL
    * Sağ ve sol davlumbaz 380 TL
    * Osram D1S Xenon Ampüller 450 TL
    * Far fıskiye robotları ve kapakları 380 TL
    * Sis Far Kapakları ve Orta Izgara 860 TL
    * Arka bagaj logoları (C4, Citroen ve Çavuş arması) 320 TL
    * Sağ Sol VTS Yazıları 240 TL
    * Sağ ve Sol Kapı kol dayama alakantra değişimi 300 TL
    * Kıvır vızır iç trim malzemesi 500 TL

    Bunlar dışında araca 3500 TL (daha ödemedim bile) sağ ve sol taraf komple boya, sağ ve sol marşbiyel düzeltme ve pasta cila yapılacak, 200 TL jant boyama yapılacak, 300 TL civarı bir elektrik işi yaptıracağım derken maliyetlere bakalım: 11.930 TL sadece trim ve görünüm için harcadığım para, bunun dışında motor, mekanik, süspansiyon, elektrik ve elektronik en küçük masrafı yok bana aracın, parçarları 1,5 yıldır biriktiriyorum tamamı Otosay, Kar, Bayraktar ve Ulugöl den alındı (yani kısaca hepsi orjinal) daha harcayayım desem (fitiller, dış kapı cam çıtası, kelebek şeridi falan) bi 2500-3000 daha yer, 10 senelik arabayı sıfırlamış olurum.

    Şimdi bu kadar uzun uzun yazdım anlattım sebebine geleyim, ben orjinal parça harici asla bir vida bile yan sanayi veya muadil takmadım (ses sistemim hariç ki onda da orjinaline sadık kaldım), sebini çok basit bir örnek ile söyleyeyim 2 ay evvel motor takozu değiştim bant yılını baz alsak (2004) 13-14 senelik parça sapasağlamdı sadece artık kauçuğu parçalanmıştı vuruntu yapıyordu, yan sanayisi 130 TL orjinali 280 TL orjinal taktım, yan sanayisini bir elinize alın iç desteği kauçuk değil plastik ve motorun sıcaklığından dolayı 1 senede taşlaşıp dert çıkaracak bir 130 daha vermek istemediğimden yine 10 yıl gidecek bir parça taktım, bir örnek daha vereyim davlumbaz hani şu bildiğiniz dandik plastik beş para etmez diye düşüneceğiniz parça, evet evet işte o hani orjinal olsa ne olmasa ne diye düşündüğümüz parça. Hah işte o parça orjinal olmadığında (Luvi,Marmara,Okpar,Şimşek ve hatırlamadığım 2 marka daha denedik) kaportacı tutup 20 tane akıllı vida ile sabitliyor ön çamurluk içinde bilip bilmediğiniz her yer deliniyor, kaç para bu parça 90 TL, orjinali alsanız biraz pazarlıkla 180 e denk getirebiliyorsunuz 6 tane plastik takmatik vida ile çat diye yerine oturuyor ve evladiyelik oluyor, ben 6 farklı yan sanayi deneyince artık parçacıya sordum şans buya toptancısıda ordaydı cevabını aynen yazıyorum "eğer orjinal ölçü ve uygunlukta üretilirse üretici firma lisans ve telif gibi bir sürü para ödemek zorunda kalır, bu yüzden basit farklılıklarla üretiliyor ki hukuki birşey olursa birebir değil diyebilelim diye" dikkat bunu söyleyen kişi markasını vermediğim büyük bir plastik enjeksiyon firmasının üreticisiymiş (ilk toptancı demişlerdi adam gittiğinde parçacım üretici olduğunu söyledi araç logosundada firmasının logosu vardı), sadede gelecek olursak orjinalden şaşmayın.
    Diski balatayı TRW üretiyor olabilir ancak şunuda unutmayın orjinal PSA marka ve logolusu 300 lira olan parça TRW OEM olduğunda 180 liraysa bunuda bi düşünün ne kadar birebir gibi denilsede birebir değil, bunu baskı balata değişiminde bizzat gördüm.

    Kısaca asla orjinalden şaşmayın, canınızı riske atmayın, yarın çok büyük masraflarla karşılaşırsınız...



    Hocam baskı balata aynı değil 1 tane baskıda yay eksik oemde bunu bende gördüm ama balatada öyle değil. Balatada orjinal olayı pek mantıklı gelmiyor kale iyi markadır.




  • Orjinal disk ve balata (kendi aracım için konuşuyorum, çünkü benim hem ön hemde arka disk ve balatalarım normal c4 lerden büyük ve farklı) ile oem üretici arasında fark var, örnek vermek gerekirse ben brembo disk de denedim sonuç ilk başlarda güzel ancak sonrasında tırt, eşit sürede bitmiyorlar.
    Bu konuyu Limit Parts (Brembo Türkiye) ile görüştüğümde aynı marka olması durumunda uyumlu materyal ile eşit aşınma sağladığını, farklı marka (disk başka balata başka) olması durumunda balata uzun ömürlü olursa diskten yediğini, disk uzun ömürlü olursada balatadan yediğini söylemişlerdi, sonrasında PSA ile görüştüğümdede argede buna dikkat edilerek imal edildiğini bu sebeple eşit aşınma sağlamadığı için ya ikisininde yan sanayi olmasını yada ikisininde orjinal olması gerektiğini ilettiler, bir diğer farklılığa gelince benim disklerim ön ve arka ikiside esp li, fakat oem de valeo trw brembo farketmeksizin esp li disk yok, buna orjinal oem üretici diskide dahil.
    Fark yok değil fark çok ama kime göre neye göre tercih meselesi.




  • Benim aracın yetkili servisinde bile 3 farklı balata var 3'üde orjinal geçiyor

    Opar: 65 TL
    Boch: 120 Tl
    Lancia (aslında gerçek orjinali): 240 TL

    Opar taktım. Bazen inceden ses yapıyor. Orjinal balatadan 20 bin eksik gitsin. 1 Takım lancia balata yerine neredeyse 4 takım Opar balata alıyorum. Şişmede yapmıyor yüksek hızdan yavaşlarken.

    Fren diski 2 çeşit çıkıyor. Lancia olanlar korkunç pahalı. Neredeyse 650 700 tl'yi buluyor. Markasını hatırlamadığım ama yine serviste orjinal olarak takılan diskler 400 tl.

    250 Tl'ye gittim TRW disk aldım. yüzeyini 1 kere ince torna yaptırdım. Yaklaşık 65000 km oldu sorun yok.

    Yan sanayi parça alırken önemli olan 1. kalite parçayı bulmak.

    Ha mesela kaporta parçalarında cidden fark ediyor. Eurobump ön tampon 250 tl. Orjinali 950 tl. Eurobump takıyorsun arabanın ağzı yüzü yamuk duruyor.




  • benim araba yerli ford connect zaten yürüyenin her yeri taş gibi parçaların çoğu yerli :)
    Bir tek sol kapının kilit bozuldu tamiri olmuyormuş 300 lira para verdim ekstra
  • benim bildiğim c4ler tıpkı c4 gibi pimi çekilmiş bonba misali
  • geçmiş olsun
    bazen ustalar bir yeri yaparken başka yeri bozabiliyorlar.
    benim eski reno 19'u gaz takılıyor diye götürdük araç 2 kat daha fala yakar halde geri aldık.
    bunun gibi şeyler yüzünden kaportada tamir sözkonusu ise tamir yaptırıyorum. parça değişecekse gidip kendim alıyorum.
    2-3 kat fiyat farkı yoksa orjinali tercih ediyorum. yan sanayi alacaksam da en kalitesini araştırıp onu alıyorum.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.