Şimdi Ara

Yan sanayiden hayır görmedim. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
2.922
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • hoksi kullanıcısına yanıt
    Citroen in en boktan tarafı (C2 hariç tutuyorum 2004 sonrası üretimler içindir lafım) dış trim, plastik, kauçuk,abs parçaların çok dandik olmasıdır.
    Örnek vermek gerekirse ön cam dış çıtası 2-3 senede kendini dağıtır, elinizi sürerseniz elinize pütürlü şekilde gelmeye başlar, hani hamamda tellak sağlam bir kese atarda derinizi soyarya işte aynı şekildedir.
    Sıfır alıp kapıya koyun 3. sene sonunda deformasyonlar başlar (eski yeni tüm c4 ler ve c5 ler için konuşuyorum), örneğin eklediğim resme bakın renk farkını görürsünüz bu araç 2013 model dış ortam etkilerinden dolayı artık özelliğini kaybetmeye başlıyor dış plastik ve kauçuk aksamlar.
    Ancak kapı iç fitillerinde asla sıkıntı çıkmıyor, artık aceleye gelmesinden diye tahmin ediyorum zira ilk kasa c4 prototip üretimi ve tanıtımı sonrası 6 ay içinde satışa başlamış olan bir model.
    Yani gerçekten fabrika kondisyonunda tutmak istiyorsanız çok zorlanıyorsunuz, içi için aynı durum geçerli değil gayet derli toplu ve sağlamdır fakat dış trim kötüdür, mesela çok küçük bir darbede aracınızda hiç birşey olmasa bile far ayakları mutlaka kırılır (ki fabrikasyon far ayak tamir kiti satan ender firmalardandır citroen), bunun dışında EW10J4S kodlu benim aracımında sahip olduğu motoru çok çok iyidir, örneğin piston kolları, ana yatak ve motor bloğu o kadar güçlüdür ki 50 HP turbo veya 75 hp nos için hiç bir güçlendirme yapmadan (turbo manifoldu hariç tabiki ve ufak revizyonlar) direk takıp kullanabilirsiniz.

    Yan sanayiden hayır görmedim.

    Edit: imla ve ekleme.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fowell-one -- 27 Mart 2017; 14:44:59 >




  • cesmuru kullanıcısına yanıt
    Verdiğiniz örnek üzerinden devam edelim o zaman. Mesela forumda çok popüler olan Civic'ten bahsedelim. Civic forumlarında göreceksiniz ki pek çok kullanıcı alır almaz aracın fren sistemini, yani disk ve balatalarını değiştirir. Brembo ve EBC gibi markalar fren aksamı konusunda Civic'in "orjinal" parçalarından çok daha sağlamdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: münzevii

    Verdiğiniz örnek üzerinden devam edelim o zaman. Mesela forumda çok popüler olan Civic'ten bahsedelim. Civic forumlarında göreceksiniz ki pek çok kullanıcı alır almaz aracın fren sistemini, yani disk ve balatalarını değiştirir. Brembo ve EBC gibi markalar fren aksamı konusunda Civic'in "orjinal" parçalarından çok daha sağlamdır.

    Civicin özellikle fd6ların kronik fren sorunu olduğunu biliyorum. Bahsettiğiniz olay civicin frenlerinin kötü malzemeden yapılmış olması. İstisna bir durum diyelim o zaman :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracım 2004 model. Aldığım günden beri düzenli olarak hemen her ay bir tarafına para harcadım. Sürekli sorun çıkarıyordu. Aradan geçen süre sonunda geriye dönüp baktığımda; para harcadığım ve değiştirdiğim parçaların tamamı benden önceki sahiplerı tarafından arızalandığında yan sanayi ile değiştirilen parçalardı. Hemen hepsini orijinali ile değiştirdim. Sorunların tamamı ortadan kalktı.

    Bobinler yan sanayi
    Bujiler yan sanayi
    Hava Kütle ölçer yan sanayi

    ve bunlardan dolayı da ABS-ESP beyni arızalandı. ONu da orijinali ile değiştirdim.
  • cesmuru kullanıcısına yanıt
    Bizim insanımıza muhatabına "haklısın" demek her zaman zor gelmiştir zaten. :)
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Tefencigim renoda sorun olmuyor barista savasta her turlu duruma uyum saglayip yurutebiliyorsun. Bam.gum guriyon cukura on takim dagilmiyor. Oyle nazli narin degil,merhum toros r12 genlerini tasiyor. Imkanlar dahilinde yasarsin yeri gelir paran olur orjinal yeri gelir paran olmaz yan sanayi yarini bilemezsin.



    Ntv deki O an programindaki gibi resimler anlatir.



    Yan sanayiden hayır görmedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Tefencigim renoda sorun olmuyor barista savasta her turlu duruma uyum saglayip yurutebiliyorsun. Bam.gum guriyon cukura on takim dagilmiyor. Oyle nazli narin degil,merhum toros r12 genlerini tasiyor. Imkanlar dahilinde yasarsin yeri gelir paran olur orjinal yeri gelir paran olmaz yan sanayi yarini bilemezsin.



    Ntv deki O an programindaki gibi resimler anlatir.



    Yan sanayiden hayır görmedim.

    Haklısın da, yine de mazot filtresini orjinal veya DELPHİ marka kullan, yan sanayi veya Bosch markayı, DCİ motor hiç sevmiyor.




  • Ben sadece periyodik bakım malzemelerini yan sanayi tercih ediyorum. Yağ zaten mobil, gm vs oluyor. Bunun haricinde devridaim veya triger gibi hayati önem taşıyan parçalarımı orijinal seçerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TurkTime

    Aracım 2004 model. Aldığım günden beri düzenli olarak hemen her ay bir tarafına para harcadım. Sürekli sorun çıkarıyordu. Aradan geçen süre sonunda geriye dönüp baktığımda; para harcadığım ve değiştirdiğim parçaların tamamı benden önceki sahiplerı tarafından arızalandığında yan sanayi ile değiştirilen parçalardı. Hemen hepsini orijinali ile değiştirdim. Sorunların tamamı ortadan kalktı.

    Bobinler yan sanayi
    Bujiler yan sanayi
    Hava Kütle ölçer yan sanayi

    ve bunlardan dolayı da ABS-ESP beyni arızalandı. ONu da orijinali ile değiştirdim.

    Elektrik aksamında orijinalden şaşmayacaksın.




  • mr.big kullanıcısına yanıt
    Ben de orijinalciyim. Fakat eski sahibi parçalar pahalı diye hep yan sanayi kullanmış. Ben sorun yarattıkça peyderpey değiştirdim. Şimdi aracı değiştirmek fikri aklıma takılınca, durup düşünüyorum. En azından herşeyini değiştirdim. Aracın herşeyini biliyorum. Sıfır alamadıktan sonra yeniden 2. el alıp yeniden maceraya atılmayı aklım kesmiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TurkTime

    Ben de orijinalciyim. Fakat eski sahibi parçalar pahalı diye hep yan sanayi kullanmış. Ben sorun yarattıkça peyderpey değiştirdim. Şimdi aracı değiştirmek fikri aklıma takılınca, durup düşünüyorum. En azından herşeyini değiştirdim. Aracın herşeyini biliyorum. Sıfır alamadıktan sonra yeniden 2. el alıp yeniden maceraya atılmayı aklım kesmiyor.

    Şu piyasada araç değiştirmek için gerçekten geçerli bir sebebin olmalı. 1-2 yaşında araçlara talipseniz risk daha az ancak daha eski araçlarda aynen dediğiniz gibi. Bilemezsiniz ne yapmış ne etmiş. En iyisi bildiğiniz araç.
  • Bazı araçlarda malesef orjinal parça bulamıyorsunuz özellikle fordlar da genelde parçacılar yüksek maliyetli olduğu için malı depoda bekletmemek için orjinal parçaları stoğun da çok az bulunduruyor yada hiç getirmiyor bizim milletimizin genel havası yürüsün iş görsün yeter şeklinde olduğu için çoğu kişi maliyete bakıyor yan sanayi parçalar revaçta geçenlerde şahini bakıma götürdüm gelen yağ filtresi orjinal bosch marka hava filtresi de opar çıktı şaşırdım.
  • parçasına ve arabasına göre değişir o. mesela lada samara aracım vardı zamanında. debriyaj teli eğer yan sanayi alırsam 3-5 günde kopardı. orijinali çok uzun süre dayanır, yine kopardı (başka hiçbir araçta böyle bir sorun yaşamadım). lada'nın diğer yan sanayi parçalarında sorun yoktu. şahin aracım da oldu. onun hiçbir yan sanayi parçalarında sorun yaşamadım.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.