Şimdi Ara

Bu araba hiçbir zaman düz gitmezmi ..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
0
Favori
1.331
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese selamlar :)

    Aracı sıfır km aldığımda aracın direksiyonunu bırakınca muntazam şekilde dümdüz uzuyor araç ,

    lakin, zaman geçtikçe şu rot/balans iyice çıldırıyor. Şöyle ki araç artık sağa çekmeye başladı.

    Tabi çukurlardan vesaire dayanmıyor hali ile ama bu araç hep böle kaçacak mı sağa ya,

    yaptırıp yaptırıp durucakmıyız yani. hiç düz gidemeyecek mi ..

    bu konuda cahilim mazur görün.

    araç 2009 a3tür.

    teşekkürler.



  • Aracı ne kadar çok agresif kullanırsan rot balans ayarlarını o kadar çabuk bozarsın, altımdaki araç nasılsa çukurlara tümseklere girince içeri ses vermiyor deyip çok yavaşlamadan geçersen tabiiki zırt pırt sanayiye gidersin
    Bende 2006 Fusion var 2008 yılında aldık aracı 1 kere rot balans ayarına sokmadım aracı gayette düz gidiyor
  • bence tekrar bmw 'ye geç.a3 te rahatlasın sen de rahatla.

    Herkesin beklentileri farklı işte.Sırf senin yorumlarını okuyanlar olsa bir daha a3 ü görmek dahi istemezler.Bana kalsa şiir gibi araba.
  • aracın ilk fabrika çıkışı gibi olmasını istiyorsan bunu ancak iyi bir rot balans ayarı ve sıfır lastik ile yapabilirsin.

    sadece rot balans bile kendi başına yetmez, çünkü eğer lastiklerinde düzensiz aşınmalar varsa, ki mutlaka vardır, rot balans ip gibi olsa bile lastik yüzünden istediğin sonuçları elde edemezsin.

    ha çözümü yokmu var.

    her 5000 km de balans, her 10000 km de rot yaptırırsın, veya bu süreleri beklemeden arabandan ses gelmeye başladığı anda yaptırırsın, ilk gün kadar olmasa da gayet güzel iş görür. AMA DEDİĞİM GİBİ BUNU LASTİK YÜZEYLERİNİ BOZMADAN YAPTIRACAKSIN,yoksa yinede faydası olmaz.
  • a3 sağa çekecek kadar yamulduysa başka arabaya naparsın çok merak ediyorum
    periyodik olarak sokmak gerek ayara. yoksa alikum'un dediği gibi lastikler de o yönde aşınır. ayar tutmaz.
  • Şahsi fikrim kullanım tarzınızı bir gözden geçirin. 2006 model aracım henüz rot balans görmedi. Daha önce de 12 yıl boyunca Fiat Tempra kullandım ve 193.000 km iken sattım. Lastikleri değiştirdiğim zamanlar hariç sadece 1 defa rot balansa girdi ve direksiyonda herhangi bir çekme olmuyordu. Benim tahminim bozuk yollarda biraz agrasif kullanıyor olmalısınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf
    Herkese selamlar :)

    Aracı sıfır km aldığımda aracın direksiyonunu bırakınca muntazam şekilde dümdüz uzuyor araç ,

    lakin, zaman geçtikçe şu rot/balans iyice çıldırıyor. Şöyle ki araç artık sağa çekmeye başladı.

    Tabi çukurlardan vesaire dayanmıyor hali ile ama bu araç hep böle kaçacak mı sağa ya,

    yaptırıp yaptırıp durucakmıyız yani. hiç düz gidemeyecek mi ..

    bu konuda cahilim mazur görün.

    araç 2009 a3tür.

    teşekkürler.


    baska bir problem var.
    2003 model 192.000 kmde sattigim ibizam inan dumduz gidiyordu ve hic rot ayari gormedi.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Böyle bir otomobil yok mu?
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Aynı şekilde benim aracım da sola çekiyor.

    ince yanak lastikten oluyor sanırım. Daha 1 ay olmadı rot / balans yaptıralı.

    Lastik havalarını tam olarak basınca biraz olsun düzeldi.
    Gerçi araba ne yapsın bu yollara.
    siz de lastiklerin havasını kontrol edin sıksık. belki bir faydası dokunur.
  • ince yanak lastik sepek olabilir arkadaşın da dediği gibi.ayrıca kasislere tümseklere yavaş girmeye çalışın.bir de mümkünse ayağınız frendeyken geçmeyin kasisten.yeterince yavaşladıktan sonra freni serbest bırakarak geçin..
  • frendeyken neden gecilmez kasisten?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yyayman

    frendeyken neden gecilmez kasisten?

    frende araç öne yığıldığı için,ön amortisör ve yaylar sıkışmış durumdayken kasise girer,dolayısıyla kuvvet direk olarak tekerleğin bağlı olduğu elemanlara aktarılır,süspansiyon sistemi görevini yapamamış olur.
  • Evet bazı arabalar bir türlü rot balans tutmuyor. Mesela bende pug206 var nedense hep sağa çekiyor. Abimin 97 paliosuna biniyorum araba takır tukur ama hep ok gibi gidiyor.
  • Aman canım görende makaslardan makaslara giriyorum aracın anasını ağlatıyorum sanıcak a dostlar yapmayın. :)

    Bulunduğum bölge itibari ile yollar bozuk haliyle oluyor demekki.

    Ne agresifinden bahsediyorsunuz ki 90'ı geçmiyorum şehir içinde tın tın gidiyorum. İyice apaçi yaptınız beni ilahi

    Sırf benim yorumlarımı okuyarak neden soğuyasın doğruları yazıyorum sadece aracımıda çok seivyorum gayette memnunum iyiki almışım.

    Ha bmw'ye geçermiyim bir daha çok zor.

    İmzam' gerçekleşir artık birgün.

    Sizinde varsa hayaliniz oda gerçekleşir sizdebenim gibi kullanmayıp bozmassınız artık rotunu balansını.

    Teşekkürler cevaplar için.

  • rot balans ayarı 15.000 kmde bir yaptırılması önerilir ha eger rott balans ayarınız düzgün ise bi lastikçide 4 teker havasını ayarlattırın özellikle lastikçide diyorum zira petrollerdeki o makinanaların hepsi bozuk ben denedim en iyi sonuç bi lastikçiye gidip 4 tekerde 32psı hava doldurmak milimetrik bi ayar yapınca aracım dümdüz gidiyor.
  • Balans ayari daha cabuk bozuluyor genelde. Bazen o taktiklari agirliklar dusebiliyor sanirim. Yazlik, kislik lastige gectigimden beri hic bir sorunum kalamdi benim. 6 ayda bir balans yapilmis oluyordu:)
    Mecbur yaptiracaksiniz bozuldukca, baska caresi yok gibi gorunuyor.
  • Yusuf hocam sen kendin cevabını vermişsin zaten.Yollarımız bu derece bozuk,çukurlu ve yamalı(yersen) olduğu sürece ne rot ne balans tutar arabalar
  • yusuf hocam ist yollarındaki tırtıklar bile bozuyor ön düzeni onun için her 6 ay ayda bir balansları bir kontrol ettirmeni tavsiye ederim
  • Benim 98 poloyla hergün düzenli 10 çukura girip savruluyorum şükür hiç öyle bir sorun olmadı
  • Konuyu okuyunca aklıma geldi...

    Bir rot-balans servisine gitmiştim. Yaşlı bir usta orasına burasıına baktı... baktı... Sonra yüzünü ekşitip "nerede ki bunun ayarı" diye söylendi... Ben de indim anlattım. Usta "haa..." dedi, "Audi'ler gibi..." İlk girdiğim stabilize yolda rot ayarı bozulmuştu :)

    Ustanın sözünden çıkabilecek komik senaryoların bütün modelleri kapsadığını tabii ki düşünmüyorum, ama yaşlı bir ustayı şaşırtan bu düzen şayet aynıysa vidaların en az 250-300 nm'ye sıkılması gerekiyor. Ayarı zordur fakat doğru yapılıp yeterince sıkıldığında katiyen kaydırmıyor.
  • aracınızı tanımıyorum amma rot-balans hakkında birazcık bildiklerimin belki faydası olur.
    rot ayarı bozuk olan araç hep bir tarafa çekmez diye biliyorum.yolun eğriliğine ayak uydurur.tıpkı pim eğikliği arızası gibi.
    benim aklıma gelenler:
    araç vuruk mu?-aracın çektiği tarafın fren durumu nasıl?piston(kaliper)geri gelmesinde bir sıkıntı varmı.çeken tarafın bilyasında bir anormallik varmı? diske sürten balata çekmeye neden olur.(aks yatağında boşalma olabilir)-fren lastik hortumu eskimiş içten tıkanma yapıp sıvının geri gelmesini zorlaştıra bilir.kamber-kaster-pim eğikliği ile oynanmışmı.
    lastik havalarınız nasıl.enson;çok bilmiş bir ustaya ön takımı ellettirdinizmi.
    öndüzen öyle iki kasise girince bozulacak şekilde yapılmamıştır.(hiçbir aracın)o akisler belkide yıllarca doğa koşullarıile test edilir ondan sonra araca takılır.rotlarınızda boşluk olmadığını varsayıyorum.
    birde çeken tarafın amörtisörünü kontrol ettirin.bozuk amörtisör gezintiye neden olabilir.geçmiş olsun.....




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.