Şimdi Ara

Akü Takviye Yaparken Uçlar Yanlış Bağlanırsa Ne Olur ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
13
Cevap
1
Favori
57.537
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Artı uca atıyorum yanlışlıkla eksi uç takılsa akü patlar mı ? Ne olur akşam akşama aklıma takıldı ?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pipisipispis

    Bu mesaj silindi.
    araç içinde aküyü çıkarıp geri bağlarken aküyü ters bağlarsan sigorta atar.. sigorta atılmayan ve sürekli aktif olan bağlantıdaki devre elemanları da yanar diye düşünüyorum....

    eksiye artı değdirdin diyelim, diğer kutbu da bir yerlere değdirmeden sorun olmaz ama negatif veya pozitif topraklama varsa yine bi kısa devre gerçekleşebilir....


    dışarıda öyle birşey yaparsan diyelim artıyı eksiye değdirdin yine birşey olmaz ama diğer ucu da bağlarsan direkt kısa devre... bi çatırtı gelir ve bağlı kalırsa akü feci ısınır..

    mesele devreyi tamamlama yani... kısa devre başladığı anda aşırı ısınma, yanma olur patlama bile olabilir.... unutma araba aküsü 60 amper, ne biçim bir tehlike doğar...

    aküler aktarma yaparken paralel bağlanır, artı artıya eksi eksiye...

    aküler günlük hayatta seri de bağlanır ama bu ap ayrı bir mevzu... bu voltaj kapasitesini yüksek tutmak için gereken birşey...

    12v akü bir tane daha seri bağla etti 24 volt..

    12v akü paralel bağla 12v eder ama bu sefer akım gücü daha yüksek kalır.. aynı akülerde iki kat olur mesela 12v 60A... eder sana 120 Amper..


    google'da bir sürü kaynak bulabilirsin sanırım..
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Akü Takviye Yaparken Uçlar Yanlış Bağlanırsa Ne Olur?

    Akü takviyesi yaparken uçların yanlış bağlanması, aracınızda ciddi arızalara neden olabilecek tehlikeli bir durumdur.

    Yanlış Bağlantının Sonuçları:

    Akü takviye uçları yanlış bağlandığında, akünün kutup başları ters bağlanır ve şu arızalar meydana gelebilir:

    • İç Elektroniklerin Hasarı: Ters bağlantı, aracın iç elektronik sistemlerine büyük zarar verebilir, örneğin: motor kontrol modülü, alternatör ve marş motoru.
    • Akünün Patlaması: Aşırı akım akışı akünün patlamasına neden olabilir ve bu da ciddi yaralanmalara yol açabilir.
    • Kablolarda Erime: Yanlış bağlantı kabloları aşırı ısıtabilir ve eritebilir, bu da yangın riskine yol açabilir.

    Uyarı İşaretleri:

    Akü takviye uçlarını yanlış bağladığınıza dair birkaç uyarı işareti şunlardır:

    • Çatırtı sesi veya kıvılcım
    • Duman veya yanık kokusu
    • Elektronik sistemlerde bozukluk

    Önlemler:

    Akü takviye uçlarını yanlış bağlama riskini azaltmak için şu önlemleri almalısın:

    • Akülerin kutup başlarını dikkatlice kontrol et (+ ve -).
    • Kızıl kabloyu (pozitif) bağlamadan önce araçların kapalı olduğundan emin ol.
    • Kızıl kabloyu önce bağla ve ardından siyah kabloyu (negatif).
    • Bağlantıları sıkıca sık.
    • Araçları çalıştırmadan önce tüm kabloları çıkar.

    Hatırla: Akü takviye kablolarını yanlış bağlamak çok tehlikeli olabilir. Dikkatli olmak ve önlemleri almak, ciddi arızaları ve yaralanmaları önlemeye yardımcı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Kötü olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • araç içinde aküyü çıkarıp geri bağlarken aküyü ters bağlarsan sigorta atar.. sigorta atılmayan ve sürekli aktif olan bağlantıdaki devre elemanları da yanar diye düşünüyorum....

    eksiye artı değdirdin diyelim, diğer kutbu da bir yerlere değdirmeden sorun olmaz ama negatif veya pozitif topraklama varsa yine bi kısa devre gerçekleşebilir....


    dışarıda öyle birşey yaparsan diyelim artıyı eksiye değdirdin yine birşey olmaz ama diğer ucu da bağlarsan direkt kısa devre... bi çatırtı gelir ve bağlı kalırsa akü feci ısınır..

    mesele devreyi tamamlama yani... kısa devre başladığı anda aşırı ısınma, yanma olur patlama bile olabilir.... unutma araba aküsü 60 amper, ne biçim bir tehlike doğar...

    aküler aktarma yaparken paralel bağlanır, artı artıya eksi eksiye...

    aküler günlük hayatta seri de bağlanır ama bu ap ayrı bir mevzu... bu voltaj kapasitesini yüksek tutmak için gereken birşey...

    12v akü bir tane daha seri bağla etti 24 volt..

    12v akü paralel bağla 12v eder ama bu sefer akım gücü daha yüksek kalır.. aynı akülerde iki kat olur mesela 12v 60A... eder sana 120 Amper..


    google'da bir sürü kaynak bulabilirsin sanırım..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rindaman -- 3 Ağustos 2015; 2:20:29 >




  • Konu hort. Arkadaşlar takviye yaparken akü kutup başlarını ters bağlamış arkadaş, benim arabanın aküden duman çıktı baya, onunkinde de duman çıktı, sonra farkettik. Benim arabada arıza lambası yanmaya başladı, sesi de biraz değişti ateşlemesi sanki hafiften öksürüyor gibi olmaya başladı, beyni mi yandı acaba, tecrübesi olan arkadaşlar cevap yazarsa memnun olurum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cengolojik

    Konu hort. Arkadaşlar takviye yaparken akü kutup başlarını ters bağlamış arkadaş, benim arabanın aküden duman çıktı baya, onunkinde de duman çıktı, sonra farkettik. Benim arabada arıza lambası yanmaya başladı, sesi de biraz değişti ateşlemesi sanki hafiften öksürüyor gibi olmaya başladı, beyni mi yandı acaba, tecrübesi olan arkadaşlar cevap yazarsa memnun olurum

    sigortaları kontrol etmekten başka önerebileceğimiz bir şey yok, belki bilgisayara bağlayıp arıza kodu var mı diye bakılır. büyük ihtimal yanmış sigortalar mevcut. mantıken beynin yanmaması gerekiyor diyotlar akımın tersten gelmesini engelleyecektir.

  • Teşekkürler, yarın tamirciye götürücem dediğiniz gibi muhtemelen, durduk yere arıza çıkıyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tamricilik bir durum yok al bi kontrol kalemi bak sigortalara patlayan varsa sigorta al değiştir 1 lira bişey @cengolojik

  • Beyler konu hort ama bir şey sorucam,

    Maalesef bu hatayı ben de yaptım. Arac merso 2005 model a170 classic.

    Teyp hariç her şey yolunda, teyp çalışmıyor. Sigorta kutusunu kontrol ettim, yanan sigorta yok, yine de değiştirdim ama fayda etmedi.

    Bir fikri olan var mı kurtarılabilir mi

     Akü Takviye Yaparken Uçlar Yanlış Bağlanırsa Ne Olur ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • testdrive-1 kullanıcısına yanıt
    Bir defasında teyp söktüm arkasında da bir sigorta vardı. Sizde de vardır belki oraya bir bakım derim.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • sahin1001 S kullanıcısına yanıt

    Bunu bi arkadaşımdan daha duydum, bir kontrol edeceğim sağolun hocam.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Maşayı takmazsan patlamaz takarsan elindede patlar başka yerinde de.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar 2023 model corsa var bende. Bugün akü takviyesi yaptım birine. İlk başta yanlış bağlamışız araba çalışmadı. Sonra değiştirdik o arada takviye yapan abi akünün kutup başını sökmüş galiba bende o arada marşa bastım elektrikler geldi gitti arıza lambası yaktı. Sonra doğru taktık araba çalıştı. Bende sanayiye gidip bilgisayara bağlattım hava yastığı çarpışma önleyici bir de abs arıza verdi. Onları sildi arıza lambası söndü. İnşallah beyni yanmamıştır dedim adama yok bir şey olmamış ama bir daha yapma böyle bir şey dedi. Araçta da herhangi bir anormallik yok. Yanlış takviyelerde kesin aracın beyni ve ya bir yeri zarar görür mü. Yoksa araç buna engel oluyor mu ? Sigortalar ve ya topraklamalar. Kesin araca bir şey oldu dedim ama bir şey yok dedi sanayici. O kadar sıkıntılı bir işlem yaptık nasıl sorun olmadı ona şaşırdım. Bilgi verebilir misiz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.