Şimdi Ara

Yardım lütfen, jant ebatları küçültme yakıt tasarrufu sağlar mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
0
Favori
3.483
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Attıgın taş ürküttügün kurbagaya degmez derler ya. O hesap sizinki de. Ben 16 dan 18 yapmıstım. Yarım litre fark etmisti. Zaten yeni jant lastik alacaksız nerden baksanız 2 bin lira en az. Orjinalin fiyatlarını bilmiyorum gerci.

    Ekstra olarak goruntuye onem vermiyorum demissiniz ancak gunumuzde b sinifi araclarda bile 17 kullanıldıgı dusunursek sizin d sinifi gemi gibi arabanızda 18 den sonra 16 lar cok kotu duracaktır.

    Lassa kumho vs gibi markalardan 18 leri yenileyin devam edin bence.

    Aynen size katılıyorum. 16ya düşmek saçmalık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cesmuru kullanıcısına yanıt
    sebep, neden saçmalık işte onu soruyorum ben de.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ctarık

    sebep, neden saçmalık işte onu soruyorum ben de.

    Yarım litre az yakacak diye hem bir sürü masraf edip jant lastik alacaksınız. Hem yol tutuşunuz azalacak. Sağa sola yatacak araç yanak üstüne. Hem de görsel olarak kötü duracak. Satarkende bir eksi olarak geri dönecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cesmuru kullanıcısına yanıt
    öncelikle 18" lastik almaktan daha ucuza gelecek 16" jant lastik takımı( bilinen markalar 2000 tl sadece lastik, ben 1200 tl'ye jant lastik takımı alabiliyorum, ayrıca çıkan jantlarımı da satabilirim diye düşünüyorum zira iyi durumdalar),
    ayrıca katacağım jant da aracın fabrika tarafından takılan orjinal jantı, neden yatma vs olsun. Teşekkürler
  • yakıt tüketimini bu kadar düşünüyorsan çok gazlayan biri değilsindir diye düşünüyorum o yüzden 16ya geçtiğinde kaybettiğin yol tutuşu çok sorun olmaz, yakıt tüketimi en az 1 lt düşer diyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ctarık

    öncelikle 18" lastik almaktan daha ucuza gelecek 16" jant lastik takımı( bilinen markalar 2000 tl sadece lastik, ben 1200 tl'ye jant lastik takımı alabiliyorum, ayrıca çıkan jantlarımı da satabilirim diye düşünüyorum zira iyi durumdalar),
    ayrıca katacağım jant da aracın fabrika tarafından takılan orjinal jantı, neden yatma vs olsun. Teşekkürler

    Ayrıntılı yazdım ama iplemediniz benim yorumu. Son bir kez daha yazayım

    Sizin buldugunuz takım yüksek ihtimal ikinci el. Zaten sadece jant en az 1200 liradır orjinal olanı. Aynı sekilde lastikte sıfır olarak 1000 tl vardır 16 inc iyi bir marka.

    Ekonomi kasmak icin ikinci el ya da kucuk jant takmazdım ben olsaydım. Yatma olayı da kucuk jant takıldıgı icin yanak büyür. Yanak buyuyunce virajlarda yanagın uzerine yatar arac. 18 de cok azdır cunku lastik yanagı cok az.

    Ayrıca 508 gibi bir arabaya sahipsiniz bu kadar ince detaylar yapmamak gerek diye dusunuyorum. Hem 508 e sahipsiniz hem de en ust donanıma sahipsiniz. Ben olsam bozmam 2 bin lira icin.

    Ayrıca en az 1 litre diyen arkadas var da bizzat yasadıgımi soyluyorum sen en az 1 litre diyosun. 1.6 hdi citroen c4 e aynısini yaptım. Orjinali 16 idi. 18 e yükselttim. Yarım litre oynadı. Daha ne diyim bizzat yasadım olayı. Saka gibisiniz harbiden

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bizim dayıoğlu da şahinine 225 45 17 lastik taktı. Makine lpg' li. (Onlar makine diyor)
  • K.B.R.O kullanıcısına yanıt
    Yanlış anlaşıldıysam kusura bakmayın, iplememek falan ne haddimize, ben sadece öğrenmek istiyorum ve tüm yorumlardan da istifade etmeye çalışıyorum,
    zaman ayırıp beni bilgilendirdiğiniz için de çok teşekkür ederim, konuyu açmamın amacı zaten bu, yaşanmışlıklardan pay almak.
    Sağlıcakla kalın.
  • Eğer sadece sıfır jant alacaksanız tartışılır ama kendi jantlarınızla takas etme ya da satma durumunuz varsa çok mantıklı bir hareket olur.

    Aracın tüketimi en az yarım litre düşer.
    Aracın konforu ciddi ölçüde artar. Jantlar küçülecek, yanaklar genişleyecek. 508 gibi konfor konusunda iddialı bir araç için daha uygun olacaktır.
    Her lastik değişiminde büyük bir avantajınız olacak.
    Aracın performansında bir miktar artış olur. Jant lastik gibi yüksek hareketli parçalar performans konusunda önemli. Böyle hareketli parçalar ne kadar küçük ve hafif olursa momentumu da o kadar düşük olacağı için performansı etkiler.

    Dezavantaj olarak da yol tutuş ve görünüm olur. Avantajları çok daha fazla. Ben olsam geçerdim. Bana da ben olsam 19 jant takarım bu araca gibi söylemler geliyor ama hiç mantıklı açıklamaları yok.




  • Bazı lastik firmaları yuvarlanma dirençlerini (rolling resistance) açıklarlar. İlgili ebatlarda mukayese edebilirsiniz.
  • Valla yerinizde olsam dk durmam yaparım. Türkiye yollarında sedan bir otomobilde beni öldürmeleri lazım 18'' lik bir jant kullanmam için.

    Bahsettiğiniz ölçü teknik olarak sıkıntı çıkarmazsa bence lokum olur.
  • bozak07 kullanıcısına yanıt
    Bahsettiğim ölçü aracın fabrika çıkış ölçülerinden biri

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence denemeye değer
  • konuyu açan arkadaşa katılıyorum, onun gibi düşünüyorum.
    srıf güzel görünüyor diye(kiii bence güzel de görünmüyor)
    büyük çap jant kullanmak ve ona ait çok pahalı lastik alamk zorunda kalmak çok anlamsız.
    çap küçültürlür ve daha ucuza lastik alınır.
    yeni jant ın parası zaten alstiklerle kendini amorti eder.
    jant küçüldüğü halde lastik ebatlarını değiştirerek orjinal lastik ebatlarına yakın değerler tutturmak münkün.
    mesela ben 205/55/r17 mi 205/60 r16 yaparak lastik başı 100 tl tasarruf edeceğim.
    aradaki fark önemsenmeyecek kadar küçük.
    haaa,
    diyelim ki yeni lastiğin çapı ve çevresi daha düşük oldu.
    şehir içi sık dır-kalktı trafikte yakıt tasarrufu olur birazcık. ama uzun yolda bu avajtaj dezavantaja dönüşebilir.
    taban mevzusuna gelirsek.
    yeni lastiğin tabanı daha dar ise yakıta katkıs olur, ama yol tutuşu azaltır.
    sakin kullanan ve ekonomiyi ön planda tutan birisi için jant küçültmek çok akıllıca.
    benim tek derdim 16 çaplı demir jant yok piyasada illaki çıkma çelik jant alacağım.
    bakalım bulabilecekmiyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    konuyu açan arkadaşa katılıyorum, onun gibi düşünüyorum.
    srıf güzel görünüyor diye(kiii bence güzel de görünmüyor)
    büyük çap jant kullanmak ve ona ait çok pahalı lastik alamk zorunda kalmak çok anlamsız.
    çap küçültürlür ve daha ucuza lastik alınır.
    yeni jant ın parası zaten alstiklerle kendini amorti eder.
    jant küçüldüğü halde lastik ebatlarını değiştirerek orjinal lastik ebatlarına yakın değerler tutturmak münkün.
    mesela ben 205/55/r17 mi 205/60 r16 yaparak lastik başı 100 tl tasarruf edeceğim.
    aradaki fark önemsenmeyecek kadar küçük.
    haaa,
    diyelim ki yeni lastiğin çapı ve çevresi daha düşük oldu.
    şehir içi sık dır-kalktı trafikte yakıt tasarrufu olur birazcık. ama uzun yolda bu avajtaj dezavantaja dönüşebilir.
    taban mevzusuna gelirsek.
    yeni lastiğin tabanı daha dar ise yakıta katkıs olur, ama yol tutuşu azaltır.
    sakin kullanan ve ekonomiyi ön planda tutan birisi için jant küçültmek çok akıllıca.
    benim tek derdim 16 çaplı demir jant yok piyasada illaki çıkma çelik jant alacağım.
    bakalım bulabilecekmiyim.

    Teneke jant daha ağır. Sizin durumunuzda yakıt tasarrufu sağlamaz. Hatta artabilir. Sadece lastik parasından dolayı(400 lira) tenekelere geçmeniz anlamsız bence. Sonuçta 5 yılda bir değişen şey lastik. Aracınızın modelini merak ettim nedir acaba?

    Konuyu açan kişinin 2" düşüş ciddi yol tutuş kaybına sebep olur. Hem de o derece lastik tabanı incelmesi. Aracıda çirkinleştirir. Satarken değer kaybıda cabası. Sizin ki belki önemsenmez ama herkesin durumu eşit değil.


    Yanlış anlamayın mesajımı. Herkese bu mesajım. Bu forum geneli araçlara 60 70 bin lira para veriyor en az. Hatta 100 110 bin liralar havada uçuyor. Ama 1 litrenin bile hesabını yapıyorlar. Bakım parasından kaçmaya çalışıyorlar. 5 yılda bir değişen lastik parası ağır geliyor. Hatta tüp taktıran kişi bile çok fazla. Eğer paranız yetmiyorsa, sizi zora sokuyorsa o araç size fazla geliyordur. Bunu bir düşünün derim. Beni ilgilendirmez ama sıkıntıya giren siz oluyorsunuz. Bu kadar kasmayın araçlar için. Yiyin, için, gezin onun yerine. Hayata bir kere geliyoruz. Sıkıntı etmeyin kendinize.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hug

    Bizim dayıoğlu da şahinine 225 45 17 lastik taktı. Makine lpg' li. (Onlar makine diyor)

    Orjinal 13'' jantlarıyla bile yokuş çıkamayan o aracı şimdi nasıl yürütüyorlar?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hug

    Bizim dayıoğlu da şahinine 225 45 17 lastik taktı. Makine lpg' li. (Onlar makine diyor)

    Yanlışınız var hocam. 225 45 17 şahinin çamurluk içine sığmaz. 215 40 16 takarlar genelde. Hadi 17 olsun. Ama 225 45 17 sığmaz. Bakın linkteki şahine 215 40 16 takılmış
    http://forum.donanimhaber.com/m_21650518/mpage_290/f_//tm.htm#36051615

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cesmuru kullanıcısına yanıt
    aracım citroen grand c4 picasso.
    106 tl lik araç.
    ama çelik jantların daha ağır diye biliyorum.
    demir jantların daha ağır olduğundan emin misiniz?
    bi de taban ölçüsü değişmezse yol tutuş çok etkilenmez.
    yanak büyükse belki araba virajlarda biraz daha esneyebilir.
    şükür, maddi durumum yerinde,
    ama güvenlikten ödün veremyecekse
    aynı işi daha ucuza halledebilmeyi tercih ederim.
    netekim LPPG yi de çok severim, sempatim vardır.
    aracımın bakımlarını aksatmam.
  • Mono Italiano kullanıcısına yanıt
    Yanak doğru oranda genişlerse dediğiniz olmaz. Yani 18 45 yanak gidilip 16" 45 yanak olursa olur ama arkadaş zaten 16" 60 yanak diye belirtmiş.

    Bu arada konfor artar, görüntü ve performans yanak genişliğinin esnemesinden kaynaklı bozulur. Allure olduğunu ve yakıt ekonomisi istediğinizi düşünerek thp motor olduğunu varsayıyorum, hissedilir bir yakıt ekonomisi olmaz. Boşa masraf emek olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2005 golf 1.6
    Aracım tüm orjinalliğiyle duruyordu bugüne kadar.
    Bugün kış lastiği almaya gittiğimde çelik jant da almaya karar verdim ve 16 jnt aldım.
    Orjinali 15 ti.
    Lastik 195-65-15 idi, şimdi aldığım 205-55-16
    Güvenlik, yol tutuş, yakıt...vs açısından Bir sakıncası ya da dezavantajı var mıdır acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.