Şimdi Ara

Yarı Amatör / Yarı Profesyonel LPG ayarı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
94
Cevap
9
Favori
6.700
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: c4zf6

    quote:

    Orijinalden alıntı: murataycicek

    quote:

    Orijinalden alıntı: c4zf6

    Murat Bey,


    1995 Range Rover 4.6. Anladığım kadarı ile, OBD2 üzerinden Rpm, LTFT, STFT değerleri çekiliyor, programda daha da fazla veri çekebilirsiniz, ama ne kadar çok veri çekerseniz OBD2 hattını meşgul ediyorsunuz. Motor ECU ile Transmssion conrol module haberleşmesini uaptığı data bus meşgul ediliyor, LPG ecusu ile haberleşmenin aracı ambale hale getirme riski var....

    Bir de OBDli sistem kullaninca, ayi anda OBD bağlantisini kullanarak ölçüm yapa iyofsunuz, o zaman mesela Bluetooth OBD2 Elm adaptoru OBD bağlantisini ele geciriyor, LPG ecu sadece benzin enjektör sinyallerini kullanabiliyor.

    Bu araçtaki yavaş 9141 protokolü ile saniyede 10 değer okuyabilirsiniz, yada 10 ayrı parametre okursaniz saniyede 1 kere yenileyebilirsiniz

    http://www.motor.com/article.asp?article_ID=1202

    Aşağıdaki linkdeki 36. sayfaya bakın

    http://europegas.pl/technical-support/oscar-n-mini-sas/en_oscar-n_sas_user_manual_v1_51.pdf




    abi sen 95 range e OBD bağlantısı yaptığınızdan eminmisiniz :)

    95 range de çalışmaz OBD fln.

    siz normal safefast bağlamışsınız, uygun OBD ile fuel trimleri göremediğinizden ayarda gümlemişsiniz.

    wideband ınız olsa, ayar yapardınız işte hehehe..

    ctesi Civic Ies te safefast vardı, hem yarım gaz hem tam gaz ayarı yaptım..

    yarım gazda benzinde ve LPG de AFR aynı olduğundan trimler sıfıra yaklaştı, tam gazda benzindeki AFR ye yaklaştığımdan performans ta iyileşti..


    sizin range e de ayar yapabiliriz İstanbula yakınsanız

    Range Rover 1996 senesinde ABDde zorunlu olan OBD2 prokolunu destekler, zaten Bluetooth okuyucu ile okuyabiliyorum. 2001 Toyota Corolla ile ayni protokol ISo 9141.
    Safefast OBD2 takildi. Bobinler çok pahali olduğu için devir algilama OBD ustunden yapiliyor.


    Ama mesela ABDde satilmayan Opel Astra 2000 modelinde bile OBD2 değildir, 2001 modelde EOBD protokole geçti.

    Cok makbule gecer, teklifinize hemen atliyorum.

    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=70643237

    Alıntıları Göster
    quote:


    Range Rover 1996 senesinde ABDde zorunlu olan OBD2 prokolunu destekler, zaten Bluetooth okuyucu ile okuyabiliyorum. 2001 Toyota Corolla ile ayni protokol ISo 9141.
    Safefast OBD2 takildi. Bobinler çok pahali olduğu için devir algilama OBD ustunden yapiliyor.


    Ama mesela ABDde satilmayan Opel Astra 2000 modelinde bile OBD2 değildir, 2001 modelde EOBD protokole geçti.

    Cok makbule gecer, teklifinize hemen atliyorum.

    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=70643237

    OBD desteklemesi süper. işimiz daha kolay

    Tam gaz ayarına odaklanırız. Yarımgaz kısmını OBD halleder.

    Müsait bir ctesi buluşalım mutlaka.

    Özelden iletişim bilgileri, telefon bekliyorum :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murataycicek

    quote:


    Range Rover 1996 senesinde ABDde zorunlu olan OBD2 prokolunu destekler, zaten Bluetooth okuyucu ile okuyabiliyorum. 2001 Toyota Corolla ile ayni protokol ISo 9141.
    Safefast OBD2 takildi. Bobinler çok pahali olduğu için devir algilama OBD ustunden yapiliyor.


    Ama mesela ABDde satilmayan Opel Astra 2000 modelinde bile OBD2 değildir, 2001 modelde EOBD protokole geçti.

    Cok makbule gecer, teklifinize hemen atliyorum.

    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=70643237

    OBD desteklemesi süper. işimiz daha kolay

    Tam gaz ayarına odaklanırız. Yarımgaz kısmını OBD halleder.

    Müsait bir ctesi buluşalım mutlaka.

    Özelden iletişim bilgileri, telefon bekliyorum :)



    Murat Bey,

    Kar ve yagış olmadığı bir Cumartesi günü yapalım.

    Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu haftaki aracımız, Opel Astra F 1.6, atiker fast sistem, nozzle 2 mm, basunç 1.2 bar ayarlı idi.


     Yarı Amatör / Yarı Profesyonel LPG ayarı


    Rölantide enjeksiyon değerleri

     Yarı Amatör / Yarı Profesyonel LPG ayarı


    Tam gaz durumda enjeksiyon değerleri

     Yarı Amatör / Yarı Profesyonel LPG ayarı


    Wideband AFR cihazımızı bağlayıp ayarımızı yapmaya başladık.

     Yarı Amatör / Yarı Profesyonel LPG ayarı


    Ayar öncesi ve sonrası durumu göstermek için 2 video paylaşıyorum

    İlk video, tam gaz durumunda benzin ve sonrasında LPG de oluşan AFR durumu. sadece kalibrasyon sonucu, araç tam gaz da fakir kalıyor, hem performans düşük, hemde hassas motorlarda zarar.

    Bu durumu herhangi bir diyagnoz cihazı ile tespit etmek zor, wideband gösterge ile durum çok net görülüyor.



    ikinci videoda, ayar sonrası LPG de tam gaz durumunda oluşan AFR. Benzine göre AFR yi biraz daha zengin olacak şekilde ayarlamak olasıydı, bende öyle yaptım. LPG de motor çok canlı ve tepkili oldu. Aynı zamanda oldukçada güvenli. Sübap sorunu yaşamamak isteyenlerin bu duruma dikkat etmesi gerekli.





  • murataycicek M kullanıcısına yanıt
    opcom ile İNT ve BLM degerlerini aldiniz mi? Atikerde tam yuklenince fark basinc en azindan anlik olarak dusuyor mu? Dusmemesi bence mumkun degil.

    2001 Corolla 1.6 VVTida Zaavvolli cakmasi Vikars regulatorde tam haz basinca 1.20den 0.80e kadar dusuyor, tam gaz ve yukle daha uzun sureli surmek icin kuru ve acik yol lazim. Vikars firmasinin 2.5 litre ve 140kW iddiasi ile sattigi bir urun, ama dedigim gibi 1.18 bar fark basinci tam gazda 0.80 bar oluyor, sonra gazi birakinca 1.75e kadar cikiyor. Tam zorlamayinca regulator manifolt fark basinci 1.1 bardan.dusmuyor. Gaz enjektorleri kapali olunca regulator tam basinci 2 bar, tam yukte manifold basinci 1 bara cikinca, teorik olarak da fark basinci o anda 1 bar civari olabilir en fazla. Vikars 916 regulatoru zavoli Alisei Zeta N regulatoru cakmasi, piyasada zavoli uyumlu regulator diye geciyor.

    Baykan markasinin Safir regulator modeli uretilmiyordu, onun yerine Baykan markasi yapistirdiklari bu urunu montajladilar. Zaavvolli Zeta regülatörde bu sorun varmış, keşke Atiker gibi basıncı kararlı regülatör kopyasalarmıs diye sonradan soyledim Baykanin muhendisine. Atikeri de biliyorlar, o basinc degerleri programda masajlanmistir dedi, wideband yalan soylemez, yuklenince anlik afr firliyor mu?

    Opel Astra X14XE 1.4 16Vda Lovato çakması Baykan Safir regülatör var,1 bar, 2.2mm ile Matrix HS kullaniyoruz.
    Bu 1.6 16V aracin hakki 1.2 bar 2.2mm nozul.

    http://www.vikarslpg.com/images/916.png


    http://tehobespechenie.dn.ua/files/uploads/full_price_GBO_EURO.pdf

    Anladigim kadari ile, basinci biraz artirdiniz, biraz da enjeksiyonu uzattiniz ama uzattiginiz gaz enjeksiyonu yuksek devirde sorun olacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi c4zf6 -- 11 Ocak 2015; 14:30:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Wideband oldugu icin, yarim gazda afr yi 14.5-15.0 olacak sekilde ayarlama imkani var gorerek ayarlanabiliyor rahatca bu nedenle tekrar bir obd diyagnoz cihazi baglamadim.

    Daha once ford focusa ayni mantikla ayar yaptiktan sonra , elm327 baglayip baktik +/- %5 lerde geziyor kabul edilebilir duzeyde.

    Atikerin sr07 basinc sabit tutma anlaminda ben basarili buldum. Her ayarda 4-5 kere devir kesene kadar deniyorum basinc ve afr stabil.

    Programda mudahale yapilmis lafina gulerim, program aeb nin sonucta, logo degistirirler anca :)

    Fiyati uygun oldugundan ilk firsatta atiker sr07 ye gecebilirsin Corollada. İsini gorur fazlasıyla.

    Bu uygulama icin afr yi zenginlestirmek icin sureyi arttirmak gerekiyordu, mevcut hali ile cok arttirmak gerekecekti o nedenle basinc acip sureleri makul seviyede tuttum.

    Sorun olacak diyerek gene teorik yorumda bulunuyorsun.. İkinci video ayar sonrasi, vites degisimleri 6000 devirde yapiyor kullanan. Afr de negatif ne gordun soylermisin :) 13.0 : 1 bile olmadi bile.

    Kaldi ki benzinde 13.5:1-14:0 tam gaz afr si. Su anda lpg de benzinden zengin. Kisaca sorun yok. Gostergeyi bu yuzden takiyorum zaten sus degil o :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murataycicek -- 11 Ocak 2015; 16:58:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba uzun zamandır aklıma takıla birşey var. Brc Lpg de hiçbir sıkıntı yok herşey iyi araç 4 yaşını geçti ilk alındığında takılmıştı 1.2 78bg 2011 troy, son 1 yıldır sürekli ayar yaptırıyor babam ve çok yaktığını idda ediyor. Yol bilgisayarı önceleri gerçek değerleri gösterirken bu aralar sapıttı 13 lere 14 lere çıkıyor şehir içi minimum 8 lere 9 lara düşüyor hiçbir trafik yokken rahat kullanımda. Bu aralar memnun değiliz. Ne yapalım sizce sürekli götürüyoruz taktırdığımız yere bilgisayara bağlıyorlar sonuç yine aynı ya ayarı mı yapamıyorlar ya da başka ne sorun olabilir? Tamam yol bilgisayarı gerçek tüketimi ölçmüyor ama bu kadar da büyük fark olmaz ki. Depoyu doldurup ölçüm yapamadım daha onu yapacağım en yakın zamanda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: R.kaya

    Merhaba uzun zamandır aklıma takıla birşey var. Brc Lpg de hiçbir sıkıntı yok herşey iyi araç 4 yaşını geçti ilk alındığında takılmıştı 1.2 78bg 2011 troy, son 1 yıldır sürekli ayar yaptırıyor babam ve çok yaktığını idda ediyor. Yol bilgisayarı önceleri gerçek değerleri gösterirken bu aralar sapıttı 13 lere 14 lere çıkıyor şehir içi minimum 8 lere 9 lara düşüyor hiçbir trafik yokken rahat kullanımda. Bu aralar memnun değiliz. Ne yapalım sizce sürekli götürüyoruz taktırdığımız yere bilgisayara bağlıyorlar sonuç yine aynı ya ayarı mı yapamıyorlar ya da başka ne sorun olabilir? Tamam yol bilgisayarı gerçek tüketimi ölçmüyor ama bu kadar da büyük fark olmaz ki. Depoyu doldurup ölçüm yapamadım daha onu yapacağım en yakın zamanda.

    Merhaba, lpg sarfiyati ayar ile degisebilecek birsey degil aslinda.

    Sadece sorunsuz olmasini saglayacaktir.

    Yakit tuketimi tam ve ust uste birkac depo ile test etmenizi oneririm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murataycicek

    quote:

    Orijinalden alıntı: c4zf6

    Eger regulatorum arizalanirsa, SR07 ile degistirebilirim, ama su anda garanti icine, takan firma degistirmiyor. Atiker regulatorun ekstra kapasitesi, belki daha cok su gecirmesinden kaynaklaniyor, ama benim icin aracin regulatorunun hemen isinmasi ve gazda benzin gibi kuvvetli cekmesi ve atak olmasi onemli. Kapasitesi buyuk regulator, gazi normal kullanimda fazla isitiyor.

    .....



    gene uzay mekiği muamelesi yaptın regulatöre :)

    bak ne yazdım ben sana, bende tek filtre ile basınç düşüyordu, paralel iki filtre kullandım, yani gaz geçen kesiti büyüttüm, basınç düşmesi ortadan kalktı, senin mevcut regülatör de veya sistemin devamında kısıtlayan birşey var..

    neyse sr07 uygun fiyatı ile senin ilacın.. ilk fırsatta geç, üst devirlerde basınç düşmeyeceğinden, üst devirlerde çok daha iyi gidecek araban..

    Selamlar

    Regülatöre baktımda üst kapak contasında antifriz contasında sızıntı var. Sadece yukarı kısımda var, aşağıda yok. Bu garantiden değişmek için sebep olabilir mi?
     Yarı Amatör / Yarı Profesyonel LPG ayarı Yarı Amatör / Yarı Profesyonel LPG ayarı




  • Bu hafta BRC MY11 kitli Elantra ayarı ile karşınızdayım

    oldukça iyi bir montaj ve sorunsuz bir araç, AFR cihazımızı bağlayıp duruma baktık.


     Yarı Amatör / Yarı Profesyonel LPG ayarı


     Yarı Amatör / Yarı Profesyonel LPG ayarı



    Birçok uygulamanın aksine, tam gazda benzine göre zengin karışım söz
    konusuydu, fakir karışım gibi zengin karışım da zararlı. Müdahale etmeye çalıştık ama BRC plug&drive , ayar yeteneği konusunda çok kıt ve kullanışsız bir program, hassas müdahaleye izin vermedi sistem.

    elden geldiğince tam gaz AFR sini benzine yaklaştırmaya çalıştım.

    Ayar öncesi video linki aşağıda, tam gaz afr LPG de 11:1 e yaklasıyor, gereksiz derecede zengin hava karışımı, uygun değil.

    http://youtu.be/XXJYza3chk0

    Ayar sonrası video linki aşağıda, benzine muadil hava yakıt karışım oranı sağlandı.

    http://youtu.be/4waUL0Aqd6o

    İyi seyirler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murataycicek -- 2 Şubat 2015; 21:42:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yakıta yüklenirken, egt ye de dikkat ediyoruz değil mi ?

    Kapakları almayalım ele ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Yakıta yüklenirken, egt ye de dikkat ediyoruz değil mi ?

    Kapakları almayalım ele ?


    Egt yi yukselten fakir afr.

    Kapagi subapi eline alanlar tamgaz durumunds fakir afr de kalanlar.

    Wideband ile benzin afr sine muadil ayar isi gorecektir.

    Ama ben fark olduguna inaniyorum derseniz, lpg li bir araca afr ve egt gostergesi baglayip 1-2 video ile faydali bir calisma sunabilirsiniz forum uyelerine.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Egt var bir yerlerde, de bul çıkar tak uzun iş.

    Video yerine ben size biraz bilgi vereyim, kabul ederseniz.

    Benzin kullanımında, fakir yakıt ayarı egt yi yükseltir.

    Ancak, gaz halinde yakıt kullanan motorlarda bu tam tersidir.

    Eğer ayarladığınız araçlar, Sıvı lpg kiti kullanmıyorsa, zengin yakıt, EGT yi arttırır.

    Düşürmek için ya yakıtı kısın veya daha soğuk buji kullanın.

    Ayrıca LPG nin stoich ayarı AFR için 15.5 tir.

    Ayrıca innovate tavsiye etmem. Hata marjı yüksektir, zamanla sıkıntı çıkartabiliyor.

    Kolay gelsin...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Egt var bir yerlerde, de bul çıkar tak uzun iş.

    Video yerine ben size biraz bilgi vereyim, kabul ederseniz.

    Benzin kullanımında, fakir yakıt ayarı egt yi yükseltir.

    Ancak, gaz halinde yakıt kullanan motorlarda bu tam tersidir.

    Eğer ayarladığınız araçlar, Sıvı lpg kiti kullanmıyorsa, zengin yakıt, EGT yi arttırır.

    Düşürmek için ya yakıtı kısın veya daha soğuk buji kullanın.

    Ayrıca LPG nin stoich ayarı AFR için 15.5 tir.

    Ayrıca innovate tavsiye etmem. Hata marjı yüksektir, zamanla sıkıntı çıkartabiliyor.

    Kolay gelsin...

    1. Lpg zengin karisim egt yukseltir: kaynak var mi? Bunca subap yiyen subap lastigi yakan adam zengin karisim nedeniyle yapmadi bunu.

    2. Lpg stoich 15.5:1 dogru, benzin 14.7:1 dogru, bu ikisi birbirine esit deger lambda = 1, gostergenin benzin lpg dizel alkol modlari var, vede lambda modu var. Mod degistirirsen ekranda farkli sayi gorursun. Bana inanma kullanim klavuzlarini oku netten bulabilorsin. Hayal ettigin gibi bir arabayi closed loopta 15.5:1 e ayarlayamazsin. Trimlerle onu 14.7:1 yapar yani lambda=1. Tabi bu sayi benzin referans degerleri, ilk once o kavrami ogrenmen lazim.

    3. İnnovate senin bildiginin aksine gayet hassas ve ne demekse hata marji yuksek oyle bi durum yok, arabana takarsan gorursun.

    4. Bilgiye degil icraata deger veriyorum artik, egt wideband tak bir lpg ayari yap gorelim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İyi peki madem, sen öyle diyorsun, herhalde doğrudur.

    Ben bildiğimi aktarayım da. Günah benden gitsin.

    Lambda bir ölçüm şekli değildir. Merkezden ne kadar kaçtığını gösterir. Su terazisi gibi.

    lambda = AFR / AFR stoich.

    Olarak hesaplanır. Yani LPG de 15.5 göstermek zorunda. Göstermiyor ise o zaman Lambda hesabını benzin üstünden yapıyor demektir. Özetle 14.7 de ayarladığın zaman lambda 0.94 olur.

    Ben bir kaç tane ecu / controller tasarlayan arkadaşla teşviki mesaim var. Oradan edindiğim bilgiyi aktardım. İnanıp inanmaman sana kalmış.

    Neyse biz gelelim EGT LPG Vapor da niye artar mevzusuna.

    Basit örnek, kolonyayı yüzünüze sürersiniz serinlersiniz. Neden ? Kolonya içindeki alkol buharlaşırken çevresindeki ısıyı alır. Aynı şekilde benzinde motora girdiğinde buharlaşır (buharlaşmayan da eksozdan atılır(bkz abi araba çiğ benzin atıyo repliği))

    Yani benzini motora verdikçe egt ısısı düşer. Sebebi benzin sıvıdan buhar hale geçerken, çevresindeki ısıyı çekmesidir. Bu aynı zamanda benzinde aracın zenginde daha iyi performans vermesinin de nedenidir. Fazla benzin manifoldu soğuttuğu için bir nevi intercooler vazifesi görerek motora daha fazla hava girmesini sağlar.

    Lakin gaz halindeki yakıtlarda (ki piyasadaki gaz bazlı lpg lerde buna dahil) daha motora girmeden bu transformasyon işlemi tamamlandığı için soğutma imkanı ortadan kalkar.

    Yani GAZ LPG de yakıtı arttırırsan EGT (dolayısı ile CHT) artar azaltırsan düşer.

    Bu bilgi benden değil, hocaların hocasından. İster kullan, ister kullanma.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    İyi peki madem, sen öyle diyorsun, herhalde doğrudur.

    Ben bildiğimi aktarayım da. Günah benden gitsin.

    Lambda bir ölçüm şekli değildir. Merkezden ne kadar kaçtığını gösterir. Su terazisi gibi.

    lambda = AFR / AFR stoich.

    Olarak hesaplanır. Yani LPG de 15.5 göstermek zorunda. Göstermiyor ise o zaman Lambda hesabını benzin üstünden yapıyor demektir. Özetle 14.7 de ayarladığın zaman lambda 0.94 olur.

    Ben bir kaç tane ecu / controller tasarlayan arkadaşla teşviki mesaim var. Oradan edindiğim bilgiyi aktardım. İnanıp inanmaman sana kalmış.

    Neyse biz gelelim EGT LPG Vapor da niye artar mevzusuna.

    Basit örnek, kolonyayı yüzünüze sürersiniz serinlersiniz. Neden ? Kolonya içindeki alkol buharlaşırken çevresindeki ısıyı alır. Aynı şekilde benzinde motora girdiğinde buharlaşır (buharlaşmayan da eksozdan atılır(bkz abi araba çiğ benzin atıyo repliği))

    Yani benzini motora verdikçe egt ısısı düşer. Sebebi benzin sıvıdan buhar hale geçerken, çevresindeki ısıyı çekmesidir. Bu aynı zamanda benzinde aracın zenginde daha iyi performans vermesinin de nedenidir. Fazla benzin manifoldu soğuttuğu için bir nevi intercooler vazifesi görerek motora daha fazla hava girmesini sağlar.

    Lakin gaz halindeki yakıtlarda (ki piyasadaki gaz bazlı lpg lerde buna dahil) daha motora girmeden bu transformasyon işlemi tamamlandığı için soğutma imkanı ortadan kalkar.

    Yani GAZ LPG de yakıtı arttırırsan EGT (dolayısı ile CHT) artar azaltırsan düşer.

    Bu bilgi benden değil, hocaların hocasından. İster kullan, ister kullanma.


    Gunah benden gitti ne ya :) sakin bilirkisi...

    Gosterge benzin modunda iken 14.7:1, lpg moduna alinca 15.5:1 gosterir, lambda modunda lambda =1 gosterir.

    Sen elma ile armut kiyasliyorsun ama farkinda bile degilsin, anlaman icin kaynak yaziyorum:

    Google a gir innovate mtxl user manual yaz kendi gozunle gor

    Ben gostergeyi hep benzin modunda kullaniyorum, benzinde de lpg de de kullansam, closed loop yani rolanti ve yarimgazda 14.7:1 gorulur.

    Tam gazda da benzin afr ne ise lpg de de ayni seviyede ayarliyorum. Simdiye kadar hep Performans iyilesti. Tum kullanicilarin ortak gorusu bu.

    Egt ile ilgili yazdiklarin, ozellikle benzinin manifoldu sogutup soguk hava emmeyi saglamasi gibi komedi ifadeler ile daha fazla yazmaya gerek kalmadi.

    Kisaca az laf cok is diyorum.

    Tak egt, tak afr, yap ayarini cek videonu koy buraya, ben gozumle gordugume inaniyorum artik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murataycicek -- 4 Şubat 2015; 23:23:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aynen bozma devam et.

    Yaz gelsin hep beraber şenleniriz sen hiç meraklanma.

    Kolay gelsin, iyi çalışmalar.
  • Tesekkurler bilirkisi...

    Sendende bos laf yerine icraat bekliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biz 4 5 senedir icraatayız zaten, senin haberin yoksa ben ne yapabilirim.

    İlla kendimi reklam etmek zorundamıyım ?

    Çekilmiş bir sürü videom var zaten, AFR cihazı kullanmıyorum, onlar benim için eskidi artık.

    İki araba ayarladın diye bu işleri sen mi başlattın sanıyorsun, dünyada başka kimse araba tuning etmityormu ? dyno ya makina çıkarmıyor mu.

    Bir tavırlar tripler, bütün Tuningleri ben yaptım, küçükler Carrol Shelby den kaldı.

    İyi bakalım dolu arkadaşım, Allah çarşına pazar versin. Şikayetler geldiğinde bu tartışmamızı hatırlarsın...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Biz 4 5 senedir icraatayız zaten, senin haberin yoksa ben ne yapabilirim.

    İlla kendimi reklam etmek zorundamıyım ?

    Çekilmiş bir sürü videom var zaten, AFR cihazı kullanmıyorum, onlar benim için eskidi artık.

    İki araba ayarladın diye bu işleri sen mi başlattın sanıyorsun, dünyada başka kimse araba tuning etmityormu ? dyno ya makina çıkarmıyor mu.

    Bir tavırlar tripler, bütün Tuningleri ben yaptım, küçükler Carrol Shelby den kaldı.

    İyi bakalım dolu arkadaşım, Allah çarşına pazar versin. Şikayetler geldiğinde bu tartışmamızı hatırlarsın...

    güzel kardeşim, ben kimseye hava atmadım atmamda..

    sen birşey yazdın, bende bildiğimi yazdım, bildiğimi yazmak ne zamandan beri suç? tavır tribin kralı sende, geldin burda bilmiş bilmiş ahkam kesiyosun, kaynak diyorum, hocaların hocası diyorsun, de get işine derler adama...


    ilk mesajından son mesajına kadar bilirkişi gibi ahkam kesiyosun, ben bu işleri başlattım havasında değilim, ama sen bana wideband kullanıp LPG ayarı yapan kaç kişi sayabilirsin, bende bunu merak ediyorum açıkçası. birde sanki deneyimin varmış gibi AFR - EGT ilişkisinden bahsediyorsun.. madem iddialısın, tak bir egt, afr, ayarla farklı AFR de, egt ölç çek videoya görelim.

    ben burda, daha iyi LPG ayarı nasıl olur onu anlatıyorum elimden geldiğince..


    tamam müthişsin, herşeyin en iyisini sen biliyorsun, tamam mı?


    ben azıcık bildiklerimi, olabildiğince yorumsuz şekilde insanlarla paylaşmaya devam edicem burda. sende kuru kalabalık yapma lütfen.

    Varsa kendince doğru bildiklerin aç bir konu, yardır orda :)




  • Hayır,

    sen elindeki oyuncakla, milletin arabası üzerinde test yapıyorsun. Zararsız olsa mevzu değil. Yarın o kapaklar çatladığında sorumluluk alacakmısın ?

    Elindeki zımbırtı (doğru çalıştığında) eksozdaki yakıtı değil. Oksijeni ölçer.

    O yüzden de farklı yakıta göre farklı değer verir. Aynı sensörün metanol / alkol karışımınıda ölçmesi lazım onda stoich değer 6.0 dır. Ozamanda benzinle aynı mı diyeceksin.

    Yola çıktığın bilgilerde hata var buda seni yanlış yönlendiriyor. Uyarıları da dinlemeyip tavır yapıyorsun.

    Stoich üzerinde makinaya basılan Gaz LPG nin güce katkısı yoktur. Sübaplar, lpg nin yanma hızına göre ayarlanmayan avanstan dolayısı ile yanar. Benzinde alev durmuşken, lpg de eksoz subapları açıldığında yanma devam eder bu sıcaklığı yükseltir ve dolayısı ile eksoz subapları yanar. Sor bakalım kapakçına hiç LPG den dolayı yanan emme subabı varmışmış.

    Bu bir idda meselesi değil. Bilimsellik meselesi, egt niye çıkar niye iner bilgin yoksa, ben ne yaparsam yapayım sen doğru bildiğini savunacaksın. Video çeksem ne olacak, abi senin egt de hata var, bizde böyle olmuyor, son geleceğin nokta. Abi müşteri memnun.

    Benim seni uyarmakla kazanacağım bir şey yok, senin dinlemekle kazanacağın var. kimseden aferim almak gibi bir derdim de yok. Bu işe kendi arabamı daha iyi ayarlamak için girdim, iyi kötü başardığımı düşünüyorum buda bana yetiyor.

    Dünyada 1970 lerden beri bu işerle uğraşan, senin benim bildiğim kadarını çoktan unutmuş, bizim ayarladığımız kadar arabayı dynoda test ederken kırmış adamlar var. Çoğu huysuz ihtiyarlar ve en ufak bir yanlışında adama postanın dibini koyarlar, geldiğin yeri şaşırırsın. Zaman zaman keyifleri yerinde olduğunda sana değerli şeyler anlatırlar.

    Eğer dinlersen.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.