Şimdi Ara

Yarı Amatör / Yarı Profesyonel LPG ayarı (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
94
Cevap
9
Favori
6.700
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • LPG'den ekmek yiyenlerin çoğunluğu yıllardır rölantide otomatik ayar yapıp gönderirken, Murat arkadaş iyi niyetle yaygın olan lpg ayar sorunu üzerine eğilmiş ve tecrübelerini faydalı olsun diye paylaşmış. Yaptığı hertürlü otomatik kalibrasyondan iyidir bence. Denmiş ki "ayar yapıp gönderiyor, birşey olursa sorumluluk almayacak" Kendi yaptığı yanlış montajdan veya ayarsızlıktan subap, motor yaktırıp, sorumluluğu üzerine alan ve zararı karşılayan lpg servisi var mı acaba? Lpg'de bir sorun olduğunda anlamadığında genelde " lpg'de sorun yok git ustana baktır" deniliyor. O usta da suçu lpg'ye atıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezmen

    LPG'den ekmek yiyenlerin çoğunluğu yıllardır rölantide otomatik ayar yapıp gönderirken, Murat arkadaş iyi niyetle yaygın olan lpg ayar sorunu üzerine eğilmiş ve tecrübelerini faydalı olsun diye paylaşmış. Yaptığı hertürlü otomatik kalibrasyondan iyidir bence. Denmiş ki "ayar yapıp gönderiyor, birşey olursa sorumluluk almayacak" Kendi yaptığı yanlış montajdan veya ayarsızlıktan subap, motor yaktırıp, sorumluluğu üzerine alan ve zararı karşılayan lpg servisi var mı acaba? Lpg'de bir sorun olduğunda anlamadığında genelde " lpg'de sorun yok git ustana baktır" deniliyor. O usta da suçu lpg'ye atıyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezmen

    LPG'den ekmek yiyenlerin çoğunluğu yıllardır rölantide otomatik ayar yapıp gönderirken, Murat arkadaş iyi niyetle yaygın olan lpg ayar sorunu üzerine eğilmiş ve tecrübelerini faydalı olsun diye paylaşmış. Yaptığı hertürlü otomatik kalibrasyondan iyidir bence. Denmiş ki "ayar yapıp gönderiyor, birşey olursa sorumluluk almayacak" Kendi yaptığı yanlış montajdan veya ayarsızlıktan subap, motor yaktırıp, sorumluluğu üzerine alan ve zararı karşılayan lpg servisi var mı acaba? Lpg'de bir sorun olduğunda anlamadığında genelde " lpg'de sorun yok git ustana baktır" deniliyor. O usta da suçu lpg'ye atıyor.

    Tesekkur ederim sanirim benim anlatmakta zorlandigim ifadeleri siz daha guzel ve net olarak ifade etmissiniz.

    Lpg ayari temelinde yakit ayari, bu ayari duzgun yapmanin yolu, yapilan ayarin sonucunu gormekten geciyor.

    Lpg programlari veya aracimizin uzerindeki oksijen sensoru belli bir noktaya kadar ayar yapmaya yardimci oluyor. Fakat durumu tam net gormek icin, benim kullandigim cihazi baglamak gerekiyor. Yoksa benim bir ustunlugum yok sahis olarak, avantajim bu cihazi kullaniyor olmam :)

    İsin aci tarafi bu isin profesyonelleri icin bu cihaz para degil. Ariza isigi sondurmek icin aldiklari cihazlara bu cihazdan fazla para vermistirler muhtemelen.

    Oteki taraftan benim arkadasa kizdigim nokta destegi olmadan, sadece birseyler iddia etmesi. Belkide dediklerinde haklilik payi var , egt yuksek belki, ama oyle olsa bile bunun motora dedigi zarari verecek seviyede olmadigini dusunuyorum, esas egt yukselten hep fakir karisimdir. Ama bunu anlatmanin da bir yolu yordami var yani.


    Bu arada uygun fiyatli bir EGT gostergesi bulursam alip, bir ayar denemesinde durumu incelemeyi dusunuyorum. :)

    Onemli olan forum ortaminda bilgi paylasmak, anlamsiz elestrilere gerek yok. Mantikli ve tutarli oldugu surece her bilgiyi kabul ederim.

    Saygilar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • murataycicek M kullanıcısına yanıt
    Fakir karîsimda EGT yuksek olur bunun emaresi NOx gazlari oranidir. Oksijeni fazla' verdikce yanma sicakligi artar ama yanma hizi duser. O yuzden faydali mekanik is yapacagina enerjiyi sicaklik olarak bosa harcar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: c4zf6

    Fakir karîsimda EGT yuksek olur bunun emaresi NOx gazlari oranidir. Oksijeni fazla' verdikce yanma sicakligi artar ama yanma hizi duser. O yuzden faydali mekanik is yapacagina enerjiyi sicaklik olarak bosa harcar.

    benimde bilgim o yönde. en azından fakir AFR de EGT ne oluyor, zengin AFR de ne oluyor, LPG de benzine göre fark ne oluyor durumu incelemiş oluruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Orijinalden alıntı: murataycicek


    Orijinalden alıntı: gezmen

    LPG'den ekmek yiyenlerin çoğunluğu yıllardır rölantide otomatik ayar yapıp gönderirken, Murat arkadaş iyi niyetle yaygın olan lpg ayar sorunu üzerine eğilmiş ve tecrübelerini faydalı olsun diye paylaşmış. Yaptığı hertürlü otomatik kalibrasyondan iyidir bence. Denmiş ki "ayar yapıp gönderiyor, birşey olursa sorumluluk almayacak" Kendi yaptığı yanlış montajdan veya ayarsızlıktan subap, motor yaktırıp, sorumluluğu üzerine alan ve zararı karşılayan lpg servisi var mı acaba? Lpg'de bir sorun olduğunda anlamadığında genelde " lpg'de sorun yok git ustana baktır" deniliyor. O usta da suçu lpg'ye atıyor.

    Tesekkur ederim sanirim benim anlatmakta zorlandigim ifadeleri siz daha guzel ve net olarak ifade etmissiniz.

    Lpg ayari temelinde yakit ayari, bu ayari duzgun yapmanin yolu, yapilan ayarin sonucunu gormekten geciyor.

    Lpg programlari veya aracimizin uzerindeki oksijen sensoru belli bir noktaya kadar ayar yapmaya yardimci oluyor. Fakat durumu tam net gormek icin, benim kullandigim cihazi baglamak gerekiyor. Yoksa benim bir ustunlugum yok sahis olarak, avantajim bu cihazi kullaniyor olmam :)

    İsin aci tarafi bu isin profesyonelleri icin bu cihaz para degil. Ariza isigi sondurmek icin aldiklari cihazlara bu cihazdan fazla para vermistirler muhtemelen.

    Oteki taraftan benim arkadasa kizdigim nokta destegi olmadan, sadece birseyler iddia etmesi. Belkide dediklerinde haklilik payi var , egt yuksek belki, ama oyle olsa bile bunun motora dedigi zarari verecek seviyede olmadigini dusunuyorum, esas egt yukselten hep fakir karisimdir. Ama bunu anlatmanin da bir yolu yordami var yani.


    Bu arada uygun fiyatli bir EGT gostergesi bulursam alip, bir ayar denemesinde durumu incelemeyi dusunuyorum. :)

    Onemli olan forum ortaminda bilgi paylasmak, anlamsiz elestrilere gerek yok. Mantikli ve tutarli oldugu surece her bilgiyi kabul ederim.

    Saygilar




    Bence de alıp denerseniz çok gzel olur. Yurtdışı sitelerinden baktım, fiyatları oldukça ucuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exit to DOS -- 15 Şubat 2015; 13:36:47 >




  • Okuduğunu anlamayan biri varsa oda sensin.

    Elindeki cihazın ne olduğu bilmediğin için, hesabı yanlış yapıp yanlış noktadan devam ediyorsun.

    Sana en başından anlatmaya çalıştım. Dinlemiyorsun. Benzin ne göre lambda alıp bunu LPG ye yapıştırıp aklınca haklı çıktığını zannı ile ahkam kesiyorsun. Elindeki göstergeye çok güveniyorsun. Boş zamanında bak bakalım BOSCH un orjinal dokümanı ne diyor sensör için.

    Hala inanmak istemediğiniz şey ise, gaz yakıt ile sıvı yakıtın motor üzerindeki soğutma etkisi.

    1-) o makina 12.5 gösteriyorsa bunun lpgsi benzini olmaz. 12.5 in LPG lambdası 12,5 / 15,5 = 0,80 küsür eder.
    2-) sana verdiğim örneklerdeki adamlarda tam ayarlanabilir ecu var, yani LPG ye göre Avans ayarı yapabiliyorlar. Sen avans ayarı yapabiliyormusun, ayarladığın araçların kaçına avans yaptın. Hadi yaptın diyelim, benzine geri döndüklerine nasıl çalışacaklar ?

    Başından beri söylüyorum,

    Murat beyin ayar yapma şekline bir şey dediğim yok. Lakin araçları getirdiği nokta yanlıştır. Eninde veya sonunda (motorun ve kapakların sıcak kaldırma kapasitesine göre) teker teker zarar görecekler, ya bu sahiplerinde veya problem çıkınca satılacak sonraki sahiplerinde. Bu zarar doğal olarak anında olmadığı için, araç bir daha iyi gittiği için (ki ne kadar iyi gittiği de tartışılır.) mevzuyu laf kalabalığına getirip kendince haklı çıkacak.

    Ancak atladığı şey, uğraştığımız cihazlar, mekanik, kelime mühendisliği ile değil, gerçek mühendislikle ilerliyorlar. Gerçek mühendislikte diyor ki, gaz halindeki yakıtlarda, sıvı haldeki yakıtların motoru soğutma etkisi bulunmaz. Fazla yakıt koyarsanız, egzoz sıcaklığı artar. Gerçek mühendislik diyor ki, LPG daha uzun süre de yanar, eğer avans LPG ye göre ayarlanmaz ise, Egzoz süpapları açıldığında piston içinde yüksek ısılı alev vardır ve bu sübaplarınızı yakar.

    Aracınızı uzun vade de sıkıntısız kullanmak istiyorsanız stoich ten biraz daha fakir olarak ayarlayın.

    Neyse, siz böyle devam edin... Ben yine uğrarım...




  • he tosunum he.. Sen sadece konus ama kaynagin kesinlikle olmasin..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murataycicek -- 16 Şubat 2015; 12:14:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • murataycicek M kullanıcısına yanıt
    Merhaba arkadaşlar. Öncelikle kablo için msc elektroniğe teşekkür ederim.
    Aracım 2006 Palio 1.2 - 16V - 80BG modelidir. AKL sıralı sistem
    Aracımı aldığımdaki ilk lpg ayarlarında tüketim, benzin lpg geçiş, performans olarak hiç bir sorunum yoktu. 90-100km hızlarda kullandığımda yol bilgisayarı ortalama tüketimim 5.1-5.5 litre arası gösteriyor ve gerçek lpg tüketimimde 6-6.5 litre arası oluyordu.
    Uzun bir yolculuğa çıktım ve markaya dikkat etmeden gelişi güzel depomu doldurdum. Yolculuk sonrası sabahları benzinden gaza geçerken rolantide yaklaşık 3-4 saniyelik teklemeler başladı. Motordaki bu düzensizlik hafiften de olsa ilk 1-2 km boyunca hissediliyor, sonrasında ortadan kalkıyor. Hava ister 3 ister 20 derece olsun, geçiş ısısı 30-40 derece olsun sonuç değişmiyor. Rolantide devir stop edecek kadar düşüyor sonra toparlıyor. Hatta motor ısınınca lpg ye geçiyorum yine sonuç aynı.
    1.Usta : Ayardan dedi, oto.kalibrasyon yaptı, yolladı.
    Sonuç: Sorun devam ediyor. Sanırım LPG yi fakir ayarladı, çünkü bu sefer 90-100 km hızlar yol bilgisayarı ortalama tüketim 7-8 litre göstermeye başladı.
    2.Usta :Ayardan dedi, oto.kalibrasyon yaptı, yolladı.
    Sonuç: Sorun devam ediyor. Bu seferde zengin karışım durumu olduğunu düşünüyorum. Yol bilgisayarı değerleri aynı şartlarda 4-4.5 litre arası göstermeye başladı. Önceleri sevindim az yakıyor diye ama pompada işin öyle olmadığı ortaya çıktı.
    3.Usta : Nozulları değiştirdi, oto.kalibrasyon yaptı, yolladı.
    Sonuç: Sorun devam ediyor. Yol bilgisayarı değeri uzun yolculukta 4.5-4.6 çıkıyor. Düşük hızlarda 1.vitesten 2ye atıp gazı bırakınca motor yerinden çıkacakmış gibi aracı ileri geri sallıyor, gaza basıp hafif hızlanınca kesiliyor. Bu arada aracın üzerinden çıkan nozullar 1.8
    Şu an aracımda lpg deyken gaz pedalının ilk 1-2cm lik kısmı ölü gibi oldu. Benzindeyken rolantide çok hızlı bir şekilde gaza basıp bırakıyorum devir 2600-2800 lere çıkıp iniyor, Lpg de ise 2000-2200 lere anca çıkıyor.
    Artık usta işinden vazgeçtim. Yaklaşık 10gündür devamlı okuyorum ve artık bu ayar işi rüyalarıma bile girer oldu. Tam 400km dir aracımı benzinde kullanıyorum. Sadece aşağıdaki video için kısa süreli lpg ye geçiş yaptım, halen benzinde kullanmaya devam ediyorum. Aşağıdaki videoda aklıma takılan iki husus var. 1. Üst üste bindirme süresi 0-2 arası ayarlanıyor olması (sanki 10a kadar ayarlanabiliyor diye biliyorum)ve lambda değeri benzinde sıfıra yakın lpg de 1 olması. Zahmet edip okuyacak videoyu izleyecek arkadaşlar değerli görüşlerinizi bekliyorum

    https://www.youtube.com/watch?v=NriKygM3pwk&feature=player_embedded#t=1




  • Selam, nozzle olcunuz veya basinciniz kucuk/az.

    Carpanlar cok yuksek, lpg sureniz benzin surenizin 2 katindan fazla rolantide.

    Bu hali ile uygun degil.

    Nozzle olcunuz nedir? 1.2 litre motor icin 2 mm nozzle kullanabilirsiniz.

    Nozzle lari 2 mm delip kalibrasyon yapin.

    İsinmis motorda rolantide lpg enjeksiyon suresine bakin.

    Eger enjeksiyon suresi 3.5 ms ustunde ise, arac lpg de calisirken lpg basincini regulator uzerinden uygun boyutlu alyan anahtar ile saatin tersi yonunde cevirerek acin. Programdanda basinca ve lpg enjeksiyon suresine bakin. Lpg enjeksiyon suresi basinci arttirdikca azalacaktir.

    Sure 3.5-3.6 ms arasina dusene kadar basinci arttirin, daha sonra yeniden kalibrasyon yapin.

    Kalibrasyon yaparken map reset tusuna basin ve yeniden kalibrasyon yapin.

    Sure 3.5 ms altinda olmasin, hem cok uygun degil, hemde gerek yok atmosferik motorda gerek yok.

    Bu degerleri ayarlarsaniz problemleriniz azalacaktir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murataycicek -- 19 Şubat 2015; 21:44:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam çalışmalarınızın devamını merakla bekliyorum. Kafamda bazı projeler var ve sizin çalışmalarınız bana referans olacak

    Bu güzel konuyu baltalamaya çalışmayın lütfen. Egolarınızı konu dışı bölümünde tatmin edin. Adam emek sarf edip ortaya sonuç koyuyor hala abidik gubidik muhabbetler yapıyorsunuz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KoUg

    Hocam çalışmalarınızın devamını merakla bekliyorum. Kafamda bazı projeler var ve sizin çalışmalarınız bana referans olacak

    Bu güzel konuyu baltalamaya çalışmayın lütfen. Egolarınızı konu dışı bölümünde tatmin edin. Adam emek sarf edip ortaya sonuç koyuyor hala abidik gubidik muhabbetler yapıyorsunuz

    Tesekkurler, takildiginiz nokta olursa bilgim dahilinde yardimci olmaya calisirim.

    İyi gunler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • murataycicek M kullanıcısına yanıt
    Araçta 1.8 nozul var ve basınçta 1.10. Sizce mantıklı olan nozulu 2 yapmak mı yoksa basınçla oynamak mı? (palio 1.2 16v 80BG - AKL sıralı)
    Aklıma takılan 2 husus daha var, eğer bilginiz varsa, paylaşırsanız sevinirim. . Üst üste bindirme süresi 0-2 arası ayarlanıyor olması (sanki 10a kadar ayarlanabiliyor diye biliyorum)ve lambda değeri benzinde sıfıra yakın lpg de 1 olması.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi av_avi -- 21 Şubat 2015; 11:21:39 >
  • palio 2008 sıralı sistem atiker lpgli kullanıyorum. bunda da ayar mevcut mu ?
  • Murat bey
    Elm327 cihazı aldım.Aracın durumu ile ilgili bir
    ekran görüntüsü ekliyorum.Yorumlarınızı bekliyorum.
     Yarı Amatör / Yarı Profesyonel LPG ayarı
  • F/t fuel trim degerleri var.

    Eger bu goeuntu lpg de ise, sistemin ayari cok iyi demek.

    Benzinde ise lpg ye alip bir sure kullanip sft/lft degerlerine bakmak gerek.

    Amac bunlarin sifira yakin olmasi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    yaz geçti umit ettigin gibi motor kiran olmadi kimse kapima dayanmadi :)

    aksine memnun olanlar baskalarini yonlendiriyor

    kissadan hisse: az laf çok is..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu lpg bölümünü her zaman takip ederim,sektördeki uygulayıcılar haricinde sektörden olmayıp
    İyi niyetle bu forumda lpg ayarı,kalibrasyon konularında hep teknik verilerle forumdaşlara yardım etmeye çalışıyor
    Bu yüzden konu sahibi arkadaşı takdir ediyorum
    Yeri geldiğinde uygulayıcılardan alamayacağımız teknik bilgileri öğrenebiliyoruz,işini iyi yapanlara sözüm yok,piyasada o kadar kasap diye tabir edeceğimiz montajcı var ki adamlar bırakın doğru kalibrasyon,ayarı montajı bile doğru dürüst yapamıyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murataycicek

    yaz geçti umit ettigin gibi motor kiran olmadi kimse kapima dayanmadi :)

    aksine memnun olanlar baskalarini yonlendiriyor

    kissadan hisse: az laf çok is..

    sırf bunu yazabilmek için yazın bitmesini bekledin değil mi.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.