Şimdi Ara

Yarı Amatör / Yarı Profesyonel LPG ayarı (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
94
Cevap
9
Favori
6.700
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Hayır,

    sen elindeki oyuncakla, milletin arabası üzerinde test yapıyorsun. Zararsız olsa mevzu değil. Yarın o kapaklar çatladığında sorumluluk alacakmısın ?

    Elindeki zımbırtı (doğru çalıştığında) eksozdaki yakıtı değil. Oksijeni ölçer.

    O yüzden de farklı yakıta göre farklı değer verir. Aynı sensörün metanol / alkol karışımınıda ölçmesi lazım onda stoich değer 6.0 dır. Ozamanda benzinle aynı mı diyeceksin.

    Yola çıktığın bilgilerde hata var buda seni yanlış yönlendiriyor. Uyarıları da dinlemeyip tavır yapıyorsun.

    Stoich üzerinde makinaya basılan Gaz LPG nin güce katkısı yoktur. Sübaplar, lpg nin yanma hızına göre ayarlanmayan avanstan dolayısı ile yanar. Benzinde alev durmuşken, lpg de eksoz subapları açıldığında yanma devam eder bu sıcaklığı yükseltir ve dolayısı ile eksoz subapları yanar. Sor bakalım kapakçına hiç LPG den dolayı yanan emme subabı varmışmış.

    Bu bir idda meselesi değil. Bilimsellik meselesi, egt niye çıkar niye iner bilgin yoksa, ben ne yaparsam yapayım sen doğru bildiğini savunacaksın. Video çeksem ne olacak, abi senin egt de hata var, bizde böyle olmuyor, son geleceğin nokta. Abi müşteri memnun.

    Benim seni uyarmakla kazanacağım bir şey yok, senin dinlemekle kazanacağın var. kimseden aferim almak gibi bir derdim de yok. Bu işe kendi arabamı daha iyi ayarlamak için girdim, iyi kötü başardığımı düşünüyorum buda bana yetiyor.

    Dünyada 1970 lerden beri bu işerle uğraşan, senin benim bildiğim kadarını çoktan unutmuş, bizim ayarladığımız kadar arabayı dynoda test ederken kırmış adamlar var. Çoğu huysuz ihtiyarlar ve en ufak bir yanlışında adama postanın dibini koyarlar, geldiğin yeri şaşırırsın. Zaman zaman keyifleri yerinde olduğunda sana değerli şeyler anlatırlar.

    Eğer dinlersen.

    +1




  • Ya safi kalibrasyon yapip gonderenlere bir yorum yaptin mi simdiye kadar!



    Afr kullaniyorum, kendince ezme cabasindasin egt mgt sayikladin, bilimsel dayanagi olmayan hikayelerle kapak catlatmaya kadar goturdun..

    Bu bilirkisilik nerden gelmis sana anlamak mumkun degil.

    İcraat desen oda yok, sirf laf salatasi.

    Bana yuzu gulen kullanicilar yetiyor zaten.

    Bu isten para kazandigimi mi zannedecek kadarda sigsin.. 700 tl lik wideband i gozumu kirpmadan isteyenin arabasina bagliyorum, sensoru bozuldu yeniledim bedava degil bunlar..

    Ben bu isi ctesi hobi olarak yapiyorum, insanlara yardimci olmaya calisiyorum.

    Bos laf uretmiyorum burda.

    Eger iddian varsa kanitlarsin, videonu ceker koyarsin ben geri vites yapmasini bilirim.

    Bilgisayar basinda yazmakla biyere varamazsin..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Hayır,

    sen elindeki oyuncakla, milletin arabası üzerinde test yapıyorsun. Zararsız olsa mevzu değil. Yarın o kapaklar çatladığında sorumluluk alacakmısın ?

    Elindeki zımbırtı (doğru çalıştığında) eksozdaki yakıtı değil. Oksijeni ölçer.

    O yüzden de farklı yakıta göre farklı değer verir. Aynı sensörün metanol / alkol karışımınıda ölçmesi lazım onda stoich değer 6.0 dır. Ozamanda benzinle aynı mı diyeceksin.

    Yola çıktığın bilgilerde hata var buda seni yanlış yönlendiriyor. Uyarıları da dinlemeyip tavır yapıyorsun.

    Stoich üzerinde makinaya basılan Gaz LPG nin güce katkısı yoktur. Sübaplar, lpg nin yanma hızına göre ayarlanmayan avanstan dolayısı ile yanar. Benzinde alev durmuşken, lpg de eksoz subapları açıldığında yanma devam eder bu sıcaklığı yükseltir ve dolayısı ile eksoz subapları yanar. Sor bakalım kapakçına hiç LPG den dolayı yanan emme subabı varmışmış.

    Bu bir idda meselesi değil. Bilimsellik meselesi, egt niye çıkar niye iner bilgin yoksa, ben ne yaparsam yapayım sen doğru bildiğini savunacaksın. Video çeksem ne olacak, abi senin egt de hata var, bizde böyle olmuyor, son geleceğin nokta. Abi müşteri memnun.

    Benim seni uyarmakla kazanacağım bir şey yok, senin dinlemekle kazanacağın var. kimseden aferim almak gibi bir derdim de yok. Bu işe kendi arabamı daha iyi ayarlamak için girdim, iyi kötü başardığımı düşünüyorum buda bana yetiyor.

    Dünyada 1970 lerden beri bu işerle uğraşan, senin benim bildiğim kadarını çoktan unutmuş, bizim ayarladığımız kadar arabayı dynoda test ederken kırmış adamlar var. Çoğu huysuz ihtiyarlar ve en ufak bir yanlışında adama postanın dibini koyarlar, geldiğin yeri şaşırırsın. Zaman zaman keyifleri yerinde olduğunda sana değerli şeyler anlatırlar.

    Eğer dinlersen.

    +1

    Siz wideband kullaninca tam gaz afr kac ayarliyorsunuz...

    Siz fakir olarak ayarliyorsunuzdur.. Boylece egt de yukselmez (kaynak bilirkisi)


    Aci gercek: boyle bir cihaz kullanmadiginiz icin ne yaptiginizi asla bilemeyeceksiniz :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • O sensörün 100 bin km gitmesi lazım. ( oda en azından). Niye bozuldu acaba ?. Ha innovate 4.2 sensör kullanır. Sen 4.9 süren bişiler bul, tabi bulabilirsen...

    http://www.go-lpg.co.uk/diffperf.html

    quote:

    Although LPG produces less total heat ( it has a lower calorific value) that heat is released in a shorter time. The reason for this is that LPG is a 'perfect' gas at ordinary atmospheric temperatures whilst petrol vapour is liquid that has been forced to vapourise. The cooling effect of liquid petrol droplets is not present with LPG and the total heat is released more quickly. A greater heat 'spike' is the result. The engine will run slightly hotter, although the difference may not be large enough to show on the temperature gauge. Only the cylinder head temperature (CHT) will increase significantly (although not enough to cause any problems). Most cars do not have a device for monitoring CHT (unlike aircraft). A typical car temp. gauge measures coolant temperature only, which is much more of a general picture.


    Şu anda bulabildiğim bu, buna'da kılıf bulursun da ne yapalım, ortada çok fazla araştırma yok. Bilenleri senin yakalayıp bulman lazım.

    Gaz yakıt ile sıvı yakıt arasında farkı anlamadığın için sana anlatmaya çalıştığımı da anlamıyorsun. Hala daha ben, afr cihazımla fuel map yaptım, dünyayı kurtardım, müşteri memnun hede...

    Bunları inatla yazıyorum, sana birşey anlatmak için değil (onu anladık öğrenmek istemiyorsun). hava atmak içinde değil (neticede burada ticaret yapmıyorum).

    Bu sene ağustos ayı gibi, arayan çok olacak, ne kadar inatçı olduğunu kendileri şahit olsun diye, ileri tarihli not gibi düşün.

    Not: Bari bujileri soğuk, olanlarla değiştir, yazıktır günahtır adamlara ya.




  • Ha,
    Aklıma geldi... İdda idda diyorsun da

    Sen bir dyno vieosu çeksene, 15.1 ile 12.5 ayarı arasında kaç beygir farkediyor. Öyle ya boş konulanlara hadlerini de bildirmen lazım.

    Senin gibi büyük tuningci abiler, dyno vidyosu da çekmesi lazım.

    Not: Müşteri memnun ölçü birimi geçerli değildir.
  • murataycicek M kullanıcısına yanıt
    Murat Bey,

    Abd den Moates APU1 ile MTX bağlayıp benzin ECU tuning yapalım mı?

    www.youtube.com/watch?v=vBpDu6l7GPE

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • murataycicek M kullanıcısına yanıt
    Murat Bey,

    Abd den Moates APU1 ile MTX bağlayıp benzin ECU tuning yapalım mı?

    www.youtube.com/watch?v=vBpDu6l7GPE

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    O sensörün 100 bin km gitmesi lazım. ( oda en azından). Niye bozuldu acaba ?. Ha innovate 4.2 sensör kullanır. Sen 4.9 süren bişiler bul, tabi bulabilirsen...

    http://www.go-lpg.co.uk/diffperf.html

    quote:

    Although LPG produces less total heat ( it has a lower calorific value) that heat is released in a shorter time. The reason for this is that LPG is a 'perfect' gas at ordinary atmospheric temperatures whilst petrol vapour is liquid that has been forced to vapourise. The cooling effect of liquid petrol droplets is not present with LPG and the total heat is released more quickly. A greater heat 'spike' is the result. The engine will run slightly hotter, although the difference may not be large enough to show on the temperature gauge. Only the cylinder head temperature (CHT) will increase significantly (although not enough to cause any problems). Most cars do not have a device for monitoring CHT (unlike aircraft). A typical car temp. gauge measures coolant temperature only, which is much more of a general picture.


    Şu anda bulabildiğim bu, buna'da kılıf bulursun da ne yapalım, ortada çok fazla araştırma yok. Bilenleri senin yakalayıp bulman lazım.

    Gaz yakıt ile sıvı yakıt arasında farkı anlamadığın için sana anlatmaya çalıştığımı da anlamıyorsun. Hala daha ben, afr cihazımla fuel map yaptım, dünyayı kurtardım, müşteri memnun hede...

    Bunları inatla yazıyorum, sana birşey anlatmak için değil (onu anladık öğrenmek istemiyorsun). hava atmak içinde değil (neticede burada ticaret yapmıyorum).

    Bu sene ağustos ayı gibi, arayan çok olacak, ne kadar inatçı olduğunu kendileri şahit olsun diye, ileri tarihli not gibi düşün.

    Not: Bari bujileri soğuk, olanlarla değiştir, yazıktır günahtır adamlara ya.



    Niye kasiyosun?

    Elinde hic birseyin yok, sadece klavye basinda yazan birisin.

    Alinti yaptigin kisim da gercekten teknik bilimsel bir calisma degil, hadi dogru oldugunu KABUL EDİYORUM, ortaya cikan fazla isi LPG nin normali.

    Tam gazda fakir afr veya tam gazda zengin afr nin motorda nasil bir egt ye neden olabilecegi ile ilgili bilgi yok, dolayisiyla sana bir faydasi yok. Sana faydasi olmayan bir yaziyi buraya ekleyerek laf salatana devam ediyorsun.

    Sordum cevap vermedin, hic afr takmadan, sadece kalibrasyon ile ve eger araba yeni nesil ise obd cihazi ile lft sft sifirlayanlara (sinirli sayida birkac kisi), bu egt ile ilgili bilmisligini tasladin mi?

    Benim, bu isi profesyonel olmayan kisinin, piyasada hemen hemen kimsenin kullanmadigi afr cihazi takip, sana gore yanlis da olsa, bir afr degerini gorerek ayarlamaya calismam seni neden gerdi?

    Forumda cok populer servisler dahi subap sorunu sorularina kacamak cevap verirken onlara efelendin mi? Onlara egt soyle boyle diye bilmislik yaptin mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murataycicek -- 9 Şubat 2015; 19:29:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Ha,
    Aklıma geldi... İdda idda diyorsun da

    Sen bir dyno vieosu çeksene, 15.1 ile 12.5 ayarı arasında kaç beygir farkediyor. Öyle ya boş konulanlara hadlerini de bildirmen lazım.

    Senin gibi büyük tuningci abiler, dyno vidyosu da çekmesi lazım.

    Not: Müşteri memnun ölçü birimi geçerli değildir.

    Pardonda senin iddiani ben niye kanitlamaya ugrasicam?

    Arti fark o kadar buyuk oluyorki dynoya bile gerek yok ama klavye basindan bunu anlaman mumkun degil.


    Ha dersen ki bem bunu kanitlarim afr takarim egt takarim dynoyada cikarim buyur cik tutan yok.

    Ama ilk once klavye basindan kalkmak lazim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murataycicek -- 9 Şubat 2015; 19:35:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: c4zf6

    Murat Bey,

    Abd den Moates APU1 ile MTX bağlayıp benzin ECU tuning yapalım mı?

    www.youtube.com/watch?v=vBpDu6l7GPE

    Aman hocam, sadece basit lpg ayarina bilmislik yapan cikiyor, atesleme tablosuna mudahale edersen elektrik tesisati yanar derler! :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Wide band takmak için analog girisleri var. Benzin enjektorlerini eski tipten yeni tip Boschlara cevirdim, fakir oluyor, INT ver BLM degerlerinde sapma oluyor. Yurt disinda wideband benzinde besleme, ekzantrik degisikliginde kullaniliyor. Bahsettigim vasitada LPG yok. Ben de yurt disindan wideband getirmek istiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gaz halindeki LPG de stoich AFR üstüne çıkıp, benzinde olduğu gibi artı beygir gücü elde ettiğini idda eden tuningci abi sensin.

    Bilim diyor ki bu imkansız.

    Bu yüzden sen çıkıp ıspatlamak zorundasın.

    Zaten aynı sebep dolayısı ile Gaz halindeki yakıtlarda, yakıt stoich üstüne çıktığı zaman egt artar. Kesin ve koşulsuz bir biçimde.

    Sıvı benzin ile Gaz halindeki LPG yi bir birine karıştırdığın için, zıvanadan çıkıyorsun, okuduğun tüm dökümanlar benzin üstüne veya sadece türkçe bildiğin için yerli yani benzin üzerine kaynaklardan devam edip yanlış işler yapıyorsun.


    http://www.stovebolt.com/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=235375&page=4

    quote:


    Propane would be extremely simple to add to your truck and a mono-fuel conversion would be similar to the 1963 Rambler Conversion. As mentioned earlier, you will need a propane carbureter, converter, fuel lockoff, and a fuel tank. Your propane fuel economy will likely be 75-80% of your gasoline economy. Ideally, your timing advance would have to recurved to have optimum fuel economy. Dual fuel is another option.

    As for earlier points about propane-fuelled engines, there is a slight power loss for two reasons: propane (as a gaseous fuel) displaces some air from the combustion chamber and propane mixers typically only provide the maximum power fuel mixture at maximum air flow. The air displacement (~4% compared to less than 1% for gasoline) results in a loss of volumetric efficiency. The lean fuel mixture at low RPM is due to the design of the gas metering valve in the mixer.

    Also, propane's effect on exhaust valve seats is similar to unleaded gasoline. The reason people have burned exhaust valves is because they set the fuel mixture too rich. Propane responds opposite to gasoline because liquid fuels provide an evaporative cooling effect while gaseous fuels do not. It is always safer to run leaner fuel mixtures in a propane engine.

    The only reason to convert is for economic reasons. If you drive a lot and there is large enough difference in price between propane and gasoline, a conversion could make sense for you


    Ayrıca,

    Her motorun tasarımında kaynaklanan çalışma ısısı vardır ve gaz halinde lpg ile çalışmaya ayrı tepki verir. Bu her motorda değişkenlik gösterir (kapak tasarımı, blok içindeki su yolları, devir daim pompasının verimi vs), bu yüzden her motorun ayrı ayrı test edilip daha soğuk buji ile test edilmesi gerekir. Malesef, motorların çalışma iç sıcaklık norm değerleri bulunabilir bir bilgi türü değil.

    Tabi bunun yanı sıra avansın da LPG ye göre her araç için ayrıca ayarlanması lazım.

    LAKİN, araçların üstündeki ECU lar, tek tip ateşleme haritasına izin verir ve LPG beyinlerinde ayrıca ateşleme için destek yoktur. Yani sen arabayı LPG ye göre avans ayarı yaparsan, o zaman benzinde sorun çıkartacaktır demektir.

    Kışın soğuğunda 1 saatte kafanıza göre, hiçbir kuralı takmadan yaptığınız lpg ayarı ile çalışan o araba, olaki bu ayarla önümüzdeki ramazanda (mesela) şanlıurfanın bir köyüne giderse, vay o motorun haline.

    Özetle, burada sırf pistte dönecek arabalar değil, bir hafta içinde yurdun 4 bir yanını gezecek araçlardan bahsediyoruz. Bu araçları bırak limitlerine stoich e ayarlamak bile motor ömürleri konusunda ciddi sıkıntıya yol açabilir.

    http://uscarb.websitetoolbox.com/post/exhaust-temperature-propaneng-vs-gasoline-6850826

    bu llinkte benzen bilgiler ve ideal motor ömrü için de denilen şey aynı. Azıcık lean 15:5 , 16:0 gibi (15:5 te lean sayılır, neticede memleketimin LPG si saf propan değil).

    AFR cihazı ile ayar yapma diyen de yok. Sana insan gibi anlatılmaya çalışılan, eğer bu arabaları böyle ayarlamaya devam edersen, bu motorlarda ciddi sorun çıkacak, ihalesi sana kalmayacak, çünkü piyasadan zırt diye kaybolacaksın, sonra biz burada ABI BU LPG motoru bozuyormuş sızlanması ile uğraşmaya devam edeceğiz.

    Arabaları hızlı götürmek hoşuna gidiyor, gaza geliyorsun, eyvallah onuda anladık, bu gaz ile 70 tane forumda mesaj da açmıssın, pek güzel oda tamam. Diyoruz ki iyi böyle devam et. Lakin ederken şunlara dikkat et, aksi halde insanlara zarar vereceksin, sonra camia olarak hepimiz zarar göreceğiz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Gaz halindeki LPG de stoich AFR üstüne çıkıp, benzinde olduğu gibi artı beygir gücü elde ettiğini idda eden tuningci abi sensin.

    Bilim diyor ki bu imkansız.

    Bu yüzden sen çıkıp ıspatlamak zorundasın.

    Zaten aynı sebep dolayısı ile Gaz halindeki yakıtlarda, yakıt stoich üstüne çıktığı zaman egt artar. Kesin ve koşulsuz bir biçimde.

    Sıvı benzin ile Gaz halindeki LPG yi bir birine karıştırdığın için, zıvanadan çıkıyorsun, okuduğun tüm dökümanlar benzin üstüne veya sadece türkçe bildiğin için yerli yani benzin üzerine kaynaklardan devam edip yanlış işler yapıyorsun.


    http://www.stovebolt.com/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=235375&page=4

    quote:


    Propane would be extremely simple to add to your truck and a mono-fuel conversion would be similar to the 1963 Rambler Conversion. As mentioned earlier, you will need a propane carbureter, converter, fuel lockoff, and a fuel tank. Your propane fuel economy will likely be 75-80% of your gasoline economy. Ideally, your timing advance would have to recurved to have optimum fuel economy. Dual fuel is another option.

    As for earlier points about propane-fuelled engines, there is a slight power loss for two reasons: propane (as a gaseous fuel) displaces some air from the combustion chamber and propane mixers typically only provide the maximum power fuel mixture at maximum air flow. The air displacement (~4% compared to less than 1% for gasoline) results in a loss of volumetric efficiency. The lean fuel mixture at low RPM is due to the design of the gas metering valve in the mixer.

    Also, propane's effect on exhaust valve seats is similar to unleaded gasoline. The reason people have burned exhaust valves is because they set the fuel mixture too rich. Propane responds opposite to gasoline because liquid fuels provide an evaporative cooling effect while gaseous fuels do not. It is always safer to run leaner fuel mixtures in a propane engine.

    The only reason to convert is for economic reasons. If you drive a lot and there is large enough difference in price between propane and gasoline, a conversion could make sense for you


    Ayrıca,

    Her motorun tasarımında kaynaklanan çalışma ısısı vardır ve gaz halinde lpg ile çalışmaya ayrı tepki verir. Bu her motorda değişkenlik gösterir (kapak tasarımı, blok içindeki su yolları, devir daim pompasının verimi vs), bu yüzden her motorun ayrı ayrı test edilip daha soğuk buji ile test edilmesi gerekir. Malesef, motorların çalışma iç sıcaklık norm değerleri bulunabilir bir bilgi türü değil.

    Tabi bunun yanı sıra avansın da LPG ye göre her araç için ayrıca ayarlanması lazım.

    LAKİN, araçların üstündeki ECU lar, tek tip ateşleme haritasına izin verir ve LPG beyinlerinde ayrıca ateşleme için destek yoktur. Yani sen arabayı LPG ye göre avans ayarı yaparsan, o zaman benzinde sorun çıkartacaktır demektir.

    Kışın soğuğunda 1 saatte kafanıza göre, hiçbir kuralı takmadan yaptığınız lpg ayarı ile çalışan o araba, olaki bu ayarla önümüzdeki ramazanda (mesela) şanlıurfanın bir köyüne giderse, vay o motorun haline.

    Özetle, burada sırf pistte dönecek arabalar değil, bir hafta içinde yurdun 4 bir yanını gezecek araçlardan bahsediyoruz. Bu araçları bırak limitlerine stoich e ayarlamak bile motor ömürleri konusunda ciddi sıkıntıya yol açabilir.

    http://uscarb.websitetoolbox.com/post/exhaust-temperature-propaneng-vs-gasoline-6850826

    bu llinkte benzen bilgiler ve ideal motor ömrü için de denilen şey aynı. Azıcık lean 15:5 , 16:0 gibi (15:5 te lean sayılır, neticede memleketimin LPG si saf propan değil).

    AFR cihazı ile ayar yapma diyen de yok. Sana insan gibi anlatılmaya çalışılan, eğer bu arabaları böyle ayarlamaya devam edersen, bu motorlarda ciddi sorun çıkacak, ihalesi sana kalmayacak, çünkü piyasadan zırt diye kaybolacaksın, sonra biz burada ABI BU LPG motoru bozuyormuş sızlanması ile uğraşmaya devam edeceğiz.

    Arabaları hızlı götürmek hoşuna gidiyor, gaza geliyorsun, eyvallah onuda anladık, bu gaz ile 70 tane forumda mesaj da açmıssın, pek güzel oda tamam. Diyoruz ki iyi böyle devam et. Lakin ederken şunlara dikkat et, aksi halde insanlara zarar vereceksin, sonra camia olarak hepimiz zarar göreceğiz.

    Merhaba.

    Öncelikle bilgili insanların tartışması bir başka oluyor, bunu belirtmek isterim.

    Arkadaşın konusunu açıldığından beri takip ediyorum, anlattıkları açıkçası bunca zaman çeşitli LPG'li araç kullanmış ve her sorununu yaşarak tecrübe etmiş biri olarak oldukça mantıklı geldi. Sizin de itiraz ettiğiniz noktalar olmuş. Bu forumda sizi de tanıyorum daha önceki mesajlarınızdan, bilginizden ve samimi çabanızdan şüphem yok. Kısacası; iki tarafın da yaptığı işte ve savunmasında samimi olduğuna eminim. Ancak şahsi kanaatimce @murataycicek'e bir konuda haksızlık ediyorsunuz.

    Hepimizin bilinçli ve araştıran LPG'li araç kullanıcıları olarak en rahatsız olduğumuz konu fakir/zengin karışım mevzusu. Çünkü aslında gerek performans, gerek tüm subap ve motor yapısındaki elemanların aşınmasına sebep olan durumun bu olduğunu biliyoruz. Şu anda magnezyum subaplara sahip aracımda BRC kit takılı; benim arıza ikaz lambam yanmamasına ve yola çıkılıp enjeksiyon zamanlamaları izlenirken gazcının "en ufak şaşması olmayan bir harita, çok güzel çıktı ben bile bu kadar beklemiyordum" demesine rağmen tam gazda veya yüksek devirde acaba fakir/zengin karışım durumu oluşuyormu diye düşünüyorum. Çünkü hiçbir LPG'ci ince ayar yapmıyor, kütük gibi bir sistemden basit bir ayar yapılarak gönderiliyor. Aslında arıza ikaz lambamız yanmamasına rağmen belki de hiçbir araç düzgün bir gaz haritasına sahip değil.

    Burada murataycicek arkadaşın bahsettiği gerçeklik te bu. Belki bahsettiğiniz değişkenleri yanlış hesaplayarak yanlış bir sonuca varıyor, orasını bilemiyorum; bunun değerlendirmesini yapacak teknik bilgiye sahip değilim. Ancak sonuç olarak uğraşısı ve tezine sunduğu temel doğru değil mi? Yani, sakın yanlış anlamayın, arkadaşa öyle bir tabiri caizse "girişmişsiniz" ki; sanki araçlar LPG dönüşümcülerinden mükemmel bir enjeksiyon haritası ile çıkıyor da, arkadaş performans uğruna riskli işler yapıyor gibi anlaşılmış. Zaten arkadaşın şikayetçi olduğu durum da bu; LPG dönüşümlerinde bu kadar dile getirdiniz mi bunları diye sormasının sebebi de bu sanırım; sizi rencide etmek değil.

    Açıkçası malum şüphelerden dolayı yaşadığım şehirde bulunsaydı, kendisiyle karşılaşmak ve benim aracımı da bir kontrol etmesini isterdim. Acaba ben mi yanlış biliyorum, arıza ikaz lambamız yanmıyorsa araçlarımız LPG'de sorunsuz şekilde çalışmakta mı? Doyurucu şekilde yazarsanız bizi de bilgilendirmiş olursunuz. @Delifisek.Tux @ozenclerotogaz @faruksevgili




  • Valla, ben diyeceğimi dedim.

    İnanıp inanmamak size kalmış, araçlar sizin, para sizin zaman sizin.

    Arkadaşa en başında izah etmeye çalıştım. Demediğini bırakmadı, canı sağ olsun zamanı gelince anlar.

    Ortalama Sıralı sistem ayarı, sizi yaklaşık 14.2 ila 15.0 arası bir yere konumlar. Bu da bendeki bilgiye göre eh idare eder bir yer demek.

    Araçlarınızın hiç birinde CHT, EGT sensörü yok. Lamba yanıyorsa bunun anlamı düzeltilemiyen karışım hatası var demektir. Yani 14.7 de mutlu olan bir aracın silindir iç sıcaklığını bilmesine imkan yok. Dahası elleyemediğiniz bir ateşleme avansınız var. Yani Stoich LPG de bile aslında risk altındasınız. Bu yüzden genel öneri azıcık fakirde gitmektir.

    Benzinde araç çok zenginse gitmez, fakir de de gitmez zaten o kadar fakire düşmeden hissedersiniz ya bu araba niye gitmiyor diye.

    LPG, özellikle gaz halinde farklıdır. Hatayı kolay tolere eder ne olduğunu anlayamazsınız.

    Ayarlama şekli, standart sanayii uygulamasından iyidir. Ancak ayarladığı yer motorlar için çok tehlikelidir. Benim anlatmaya çalıştığım noktaya ayarlarsa (ki o zaman da ne kadar üstün cihaz kullanırsa kullansın kendisinin piyasadan ahım şahım bir farkı kalmayacak) motorların daha sağlıklı çalışacağını söylüyorum. 40 senedir bu işlerle uğraşanlarda söylüyor.

    Yani, gaz halindeki yakıtlar, motorlarda soğutma etkisine yol açmaz, eğer bu fazdaki bir yakıtı gereğinden fazla bir şekilde motora koyarsanız, motor çok daha fazla ısınır. Dahası LPG daha fazla ısı üretir ve benzine göre geç yandığı için, zengin karışımlı bir ayarda egzoz sübaplarına triple combo dalmış olursunuz.

    Şöyle ahım şahım kelli felli bir döküman bulamadım, çünkü lpg kullanımı, Avustralya hariç İngilizce kullanılan memleketlerde halen daha niche pazarı, bu yüzden birikim çok az. kolayca bulunacak know how da çok az. Parça pinçik krıntı var, toplamayı bilene.

    Benzer bir durum Hidrojen ci tayfası ile de yaşamıştık, neticede durum ortada.

    Diğer dönüşümcülerin tamamı, ellerindeki bilgilerle iyi kötü ekmek peşindeler. Dahası adamların mekanı var, bireysel olarak hata yaptıkları zaman zaten canları yanıyor. Gerek şikayet gerek distribütör vs. Dahası bu arkadaşlar distribütör firmaların sağladığı araçlarla deneme yanılma ile belli noktalara gelmişler. Bu nokta, sorun çıkarmayan vasat ayar noktasıdır. Tamam mükemmel değil, kabul ediyorum. Daha iyi map yapmaları lazım, kalibrasyon yapıp gönderiyorlar oda tam bir işlem değil.

    Ancak bu arkadaş, göz göre göre araçları tehlikeli sınırlara çekiyor. Yarın sorun çıksa onu kimse bulamaz veya ticari ehliyeti veya sorumluluğu yok.

    Neyse bağlıyalım.

    He tamam araba daha hızlı gidiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Valla, ben diyeceğimi dedim.

    İnanıp inanmamak size kalmış, araçlar sizin, para sizin zaman sizin.

    Arkadaşa en başında izah etmeye çalıştım. Demediğini bırakmadı, canı sağ olsun zamanı gelince anlar.

    Ortalama Sıralı sistem ayarı, sizi yaklaşık 14.2 ila 15.0 arası bir yere konumlar. Bu da bendeki bilgiye göre eh idare eder bir yer demek.

    Araçlarınızın hiç birinde CHT, EGT sensörü yok. Lamba yanıyorsa bunun anlamı düzeltilemiyen karışım hatası var demektir. Yani 14.7 de mutlu olan bir aracın silindir iç sıcaklığını bilmesine imkan yok. Dahası elleyemediğiniz bir ateşleme avansınız var. Yani Stoich LPG de bile aslında risk altındasınız. Bu yüzden genel öneri azıcık fakirde gitmektir.

    Benzinde araç çok zenginse gitmez, fakir de de gitmez zaten o kadar fakire düşmeden hissedersiniz ya bu araba niye gitmiyor diye.

    LPG, özellikle gaz halinde farklıdır. Hatayı kolay tolere eder ne olduğunu anlayamazsınız.

    Ayarlama şekli, standart sanayii uygulamasından iyidir. Ancak ayarladığı yer motorlar için çok tehlikelidir. Benim anlatmaya çalıştığım noktaya ayarlarsa (ki o zaman da ne kadar üstün cihaz kullanırsa kullansın kendisinin piyasadan ahım şahım bir farkı kalmayacak) motorların daha sağlıklı çalışacağını söylüyorum. 40 senedir bu işlerle uğraşanlarda söylüyor.

    Yani, gaz halindeki yakıtlar, motorlarda soğutma etkisine yol açmaz, eğer bu fazdaki bir yakıtı gereğinden fazla bir şekilde motora koyarsanız, motor çok daha fazla ısınır. Dahası LPG daha fazla ısı üretir ve benzine göre geç yandığı için, zengin karışımlı bir ayarda egzoz sübaplarına triple combo dalmış olursunuz.

    Şöyle ahım şahım kelli felli bir döküman bulamadım, çünkü lpg kullanımı, Avustralya hariç İngilizce kullanılan memleketlerde halen daha niche pazarı, bu yüzden birikim çok az. kolayca bulunacak know how da çok az. Parça pinçik krıntı var, toplamayı bilene.

    Benzer bir durum Hidrojen ci tayfası ile de yaşamıştık, neticede durum ortada.

    Diğer dönüşümcülerin tamamı, ellerindeki bilgilerle iyi kötü ekmek peşindeler. Dahası adamların mekanı var, bireysel olarak hata yaptıkları zaman zaten canları yanıyor. Gerek şikayet gerek distribütör vs. Dahası bu arkadaşlar distribütör firmaların sağladığı araçlarla deneme yanılma ile belli noktalara gelmişler. Bu nokta, sorun çıkarmayan vasat ayar noktasıdır. Tamam mükemmel değil, kabul ediyorum. Daha iyi map yapmaları lazım, kalibrasyon yapıp gönderiyorlar oda tam bir işlem değil.

    Ancak bu arkadaş, göz göre göre araçları tehlikeli sınırlara çekiyor. Yarın sorun çıksa onu kimse bulamaz veya ticari ehliyeti veya sorumluluğu yok.

    Neyse bağlıyalım.

    He tamam araba daha hızlı gidiyor.




    Çok güzel açıklamışsınız, ne demek istediğinizi şimdi tam olarak anladım. Üstüne birde şu linki okudum tam oldu:https://www.savvyanalysis.com/articles/understanding-cht-and-egt


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • senin bilim dediğin kendi inandıkların oluyor, verdiğin linkler hep senin gibi kişilerin yorumların oluyor nedense, ve çok ilginç bir şekilde ne AFR değeri paylaşan var, nede EGT değeri paylaşan var.

    zengin olursa şöyle olur fakir olursa böyle olur..

    biride demiyorki:

    atmosferik araçta tam gaz afr 12.5:1 yaptık LPG de, EGT si 1000 derece, ama afr 14.5:1 yaptık EGT 800 derece oldu.. varmı böyle bir değer ya, yok yani yok.. olsa zaten inanıcam!

    hadi ben ingilizce bilmiyor olayım, konumuzun ingilizce ne alakası varsa! sen ingilizce biliyosun ama türkçe olarak veya ingilizce olarak okuduğunu anlayamıyorsun malesef.


    yukarıdaki alıntından 3-5 kelime alıyorum:

    quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    The reason people have burned exhaust valves is because they set the fuel mixture too rich.


    arkadaş too rich demiş, nedir ulan too rich, kaç afr dir belli mi? değil, artı adam aynı senin gibi kendi görüşünü yazmış sadece, varmı teknik makale, kendi ölçümü? yok yok yok..

    olsa kabul edecem, var mı? yok!!!



    şimdi bir sonraki linke geçiyorum:

    quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    http://uscarb.websiteto...eng-vs-gasoline-6850826bu llinkte benzen bilgiler ve ideal motor ömrü için de denilen şey aynı. Azıcık lean 15:5 , 16:0 gibi (15:5 te lean sayılır, neticede memleketimin LPG si saf propan deО?il).


    arkadaş sen bir ingilizce bilen kendinmi zannediyorsun :) nerede yazmış AFR önermiş? var mı yok!

    bak ilk mesajda şansına biri EGT bağlamış ölçüm yapmış ama sadece propanda ve AFR gözetmeksizin, hadi benzinde de ölçüm olsa orda (ikinci mesajda benzinde de test et demişbiri) gene kabul diycem, yok arkadaş oda yok, sen bir de orayı okuyup 15.5 -16:0 afr iyi diyorsun ya, ya sen okuduğunu anlayacak kapasitede değilsin, yada burda bana ve diğer okuyanlara şark kurnazlığı yapıyorsun.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    AFR cihazı ile ayar yapma diyen de yok. Sana insan gibi anlatılmaya çalışılan, eО?er bu arabaları böyle ayarlamaya devam edersen, bu motorlarda ciddi sorun çıkacak, ihalesi sana kalmayacak, çünkü piyasadan zırt diye kaybolacaksın, sonra biz burada ABI BU LPG motoru bozuyormuş sızlanması ile uО?raşmaya devam edeceО?iz.Arabaları hızlı götürmek hoşuna gidiyor, gaza geliyorsun, eyvallah onuda anladık, bu gaz ile 70 tane forumda mesaj da açmıssın, pek güzel oda tamam. Diyoruz ki iyi böyle devam et. Lakin ederken şunlara dikkat et, aksi halde insanlara zarar vereceksin, sonra camia olarak hepimiz zarar göreceО?iz.


    burda biraz sert olacak, sanane ulan dingil? sana mı sorcam nereye ne yazacağımı..

    benim derdim araba hızlandırmak değil, hatalı LPG uygulaması ile sorunlu çalışan motoru düzeltmek, aşağıdaki linkteki foruma gir, nickim maycicek, kaç kişi sorunlarından kurtulduğu için teşekkür etmiş bir bak bakalım mesajlara..

    http://mscsi.net/destek/index.php?forums/destek-support.50/

    meseleyi kendi yarım aklınla ticari bir nemalanma olarak görüyorsun, ben insanlara yardımcı oluyorum,

    hadi oldu ki bir sorun oldu bunun sorumlusu benim sana giren çıkan nedir?


    bide camia olarak zarar göreceğiz demişsin :) afr göstergesi ile "sana göre hatalı" ayar yapınca senin neyin etkilencek? sen kimsin ki? klavye başında yazan birisin sadece elle tutulur kime ne faydan oldu?


    quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Valla, ben diyeceО?imi dedim.İnanıp inanmamak size kalmış, araçlar sizin, para sizin zaman sizin.Arkadaşa en başında izah etmeye çalıştım. DemediО?ini bırakmadı, canı saО? olsun zamanı gelince anlar.Ortalama Sıralı sistem ayarı, sizi yaklaşık 14.2 ila 15.0 arası bir yere konumlar. Bu da bendeki bilgiye göre eh idare eder bir yer demek.


    neyi kanıtlayabildin? yuvarlak cümlerle, desteği olmayan iddialar? bana kanıtını gösteremiyorsun ki!

    hiç bir şey bilmediğinin bir göstergesi daha, ortalama sıralı sistem ayarının dediğin AFR de olduğunu nerden biliyorsun? bilemezsin bilmek için afr cihazı takmak lazım, hadi sen aştın olayı bunu hissediyorsun :) ben sana gördüğümü söyliyim, son BRC hariç tüm araçlar tam gazda 16:1 - 17:1 gibi müthiş afr lere sahipti. BRC de 11:1 gibi gereksiz zengin AFR ye sahipti,

    afr cihazı olmadan tam gaz ayarını yapmak nasıl oluyor? bunu kim yapabiliyor? ben ciddi bir merak içindeyim.. yahu OBD cihazı kullanan servis sayısı kaç tane? :)

    kaldıki OBD cihazları yeni nesil araçlarda çalışıyor, 2000 öncesi araçlarda ne yapıyorlar? bilmiyorsan öğren, sadece 30 sn süren kalibrasyon işlemi. onla da durum ne oluyor, afr takmadan asla bilemezsin.. %99 enjeksiyon süresi mantığını bilmiyor? 7000 devir dönen arabanın maksimum enjeksiyon süresi kaç ms olmalı, sor bakalım kaçından mantıklı bir cevap alabileceksin?

    ben burda kendimi övmüyorum bir gerçeği anlatıyorum insanlara, AFR cihazı olmadan tam gaz ayarı OL-MAZ! Enjeksiyon süreside devre göre ve kullanılan ekipmana göre göre belli değer aralığında olmalı..



    quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Yani, gaz halindeki yakıtlar, motorlarda soО?utma etkisine yol açmaz, eО?er bu fazdaki bir yakıtı gereО?inden fazla bir şekilde motora koyarsanız, motor çok daha fazla ısınır. Dahası LPG daha fazla ısı üretir ve benzine göre geç yandıО?ı için, zengin karışımlı bir ayarda egzoz sübaplarına triple combo dalmış olursunuz.

    Şöyle ahım şahım kelli felli bir döküman bulamadım, çünkü lpg kullanımı, Avustralya hariç İngilizce kullanılan memleketlerde halen daha niche pazarı, bu yüzden birikim çok az. kolayca bulunacak know how da çok az. Parça pinçik krıntı var, toplamayı bilene.



    ya buna ne desem bilemedim? önce bilirkişi gibi şöyle olur böyle olur, sonra acı gerçek kelli felli döküman bulamadım, parça pinçik bilgi var, ben topladım özetledim, üstünüm sizden, toplayamıyorsanız sizin eksiğiniz :)

    arkadaşım komiksin, bilimsel tartışacaksan, iddianı kanıtlayacaksın, birşey bulamayınca, ya araba sizin para sizin, ben uyarıyım da moduna girmeyeceksin, bilgi orda arayın bulun demeyeceksin! adama gülerler.



    quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    DiО?er dönüşümcülerin tamamı, ellerindeki bilgilerle iyi kötü ekmek peşindeler. Dahası adamların mekanı var, bireysel olarak hata yaptıkları zaman zaten canları yanıyor. Gerek şikayet gerek distribütör vs. Dahası bu arkadaşlar distribütör firmaların saО?ladıО?ı araçlarla deneme yanılma ile belli noktalara gelmişler. Bu nokta, sorun çıkarmayan vasat ayar noktasıdır. Tamam mükemmel deО?il, kabul ediyorum. Daha iyi map yapmaları lazım, kalibrasyon yapıp gönderiyorlar oda tam bir işlem deО?il.Ancak bu arkadaş, göz göre göre araçları tehlikeli sınırlara çekiyor. Yarın sorun çıksa onu kimse bulamaz veya ticari ehliyeti veya sorumluluО?u yok.Neyse baО?lıyalım.He tamam araba daha hızlı gidiyor.


    ya sadece boş lafın var, hangi AFR de ne egt olur birşey mi kanıtladın? kendini geçtin birde başkalarını savunma çabasındasın :) arkadaş senin hayalindeki şekilde olmuyor LPG kalibrasyonları, araçlar sübap yakıyor sübap!! bütün LPG ciler AFR cihazı bağlayıp AFR yi zengine ayarlıyor olmalı, yoksa neden sübap yansın dimi :)

    teknik yok, bilim yok, sadece laf var, sonunda bağlamaya bak, bildiğin kahve ağzı

    sanki benim bu konuyu açmam performans içinmiş gibi oraya çekiyorsun konuyu, daha önce de dedim: ya okuduğunu anlamaktan oldukça uzak birisin ya da laf cambazı şark kurnazısın.



    quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Rica ederim,Buda son nokta olsun.http://nefariousmotorsp...index.php?topic=3369.15



    gene bakıyorum belki benim hatamı gösterecek birşey bulacam diye, ama gene yok arkadaş, gene AFR / EGT karşılaştırması yok! yok! yok! olsa diycem ki ya tamam ben hatalıyım, tam gaz AFR si benzine göre daha fakir olmalı, ama malesef yok!

    Sonuç, o kadar yazdın, koca bir hiç, çünkü bilimsel desteğin yok. bak sana çözümüde söylüyorum, bir AFR göstergesi, bir de EGT göstergesi bağlayacakın, bir LPG ayarı yapacaksın, video çekip paylaşacaksın, bu kadar yakınsın iddianı ispatlamaya, bütün camian seni konuşur :)



    Şimdi konuyu ben bağlıyim:

    AFR göstergesi bağlama amacı: benzine muadil ref AFR lerde LPG yakıt ayarı yapmak, closed loop çalışma zaten oksijen sensörü sayesinde benzin ECU su düzeltme yapıyor? ya open loop tam / gaz durumu?
    bunu AFR cihazı bağlamadan GÖ-RE-MEZ-SİN!

    AFR - EGT ilişkisi: iddianı destekleyecek, bir teknik bilgi malesef bulamadın, kendinde itiraf ettin zaten. ama ben zaten en iyi AFR nin benim ayarladığım AFR olduğunu da iddia etmedim, ama şu bir gerçek ki tam gazda benzin AFR si gibi, stoich duruma göre zengin karışım (12.5:1 - 13:1 gibi) sonucu daha iyi bir performanstır, ben pratik uygulama yapmış birisi olarak bunu rahatça söylerim, ister inan ister inanma, senin gibi birini inandırıcam diye insanlara dyno ya para mı verdireyim? Tüm iddialarını kanıtlamak senin sorumluluğun..

    Bu konunun amacının ticari olduğunu düşünmen: arkadaş, bedava ayar yapıyorum, ne parası! sensör bozuldu 250 TL bayıldım (sen buna da bilmişlik yaptın ya!! :)), bu işten nasıl bir para kazanıldığını düşündün, nasıl bir hayal dünyası sendeki?

    yaşım 32, otomobil forumlarında 15 senedir okuyorum/yazıyorum, sana bir tavsiye, kesin ispatlayamayacağın konularda bu kadar iddialı olma, herkesi kelime oyunları ile, aşağılama çabaları ile (ingilizce bilmiyorsun tribin gibi) herşeyi en iyi senin bildiğine ikna edemezsin.




  • hadi ben biraz teknik yazıyım, merak edenler için, linklerden birinde, LPG de en fazla 0.90 lambda olsun demiş.

    0.90 lambda, benzin AFR 12.8:1 e denk geliyor zaten!

    bu arkadaş anlamamakta ısrarcı, benim göstergem benzin modunda, LPG moduna alırsam, AFR sayısal değeri büyüyecek

    onca linkin içinden sadece 1-2 afr önerisi yazan çıkmış, ondada benim benzin ile muadil dediğim değere daha yakın bir AFR değeri önerilmiş.


    yani benim yaptığım ile aynı şeyi öneren bir linki paylaşıyor, sonra yaza kapaklar çatlayacak diyor

    Buyur burdan yak şimdi :)



    Ben LPG li Vectra GT aracımda, bu şekilde ayarlı AFR ile, 15.000 KM hayvan gibi gazladım arkadaş, bujide normal bujisi idi :) İnsanı karalamaya çalışmak ne kadar kolay dimi! daha çok ağır konuşurum bu konuda ama, tutuyorum kendimi..
  • Sen tuningçi sendromuna yakalanmışsın bir kere, bir iki tane motor patlatmadan düzelemezsin. Bu işler senle başlama dı seninle de bitmeyecek.

    Basit olarak lambda nın ne olduğını anlatayım.

    Lambda senin Sotoich ten ne kadar uzak durduğunu gösterir. Eğer senin cici cihazın 12.8 i gösteriyor ise. Bu lpg ye göre 0.82 Lambda eder. Bu rakamı bulmak için yapman gereken 12.8 / 15.5 e bölmek bu kadar.

    Dahası tavsiye stoich değil. Hafif lean gitmek ti. Neticede avans ayarı yapmıyorsun.

    Neyse, bunlar artık konu değil. Ben ne desem sana boş,

    İnsanlar araçlarını 15 bin kullanıp satmıyor. Yazın sıcağı var, bin km geçmiş yağ değişimi var, hafif hafif kaçıran lpg hortumu var. Orjinali bulunmadığı için ustanın yalandan taktığı bujilerle gitmek var. Var da var.

    İnsanı karalamakla alakası yok bunun, sana zengin karışım yapma dedik, egt yi arttırırsın dedik. Önce ona inanmadın, şimdi de ne kadar zenginin fazla olduğuna kafayı taktın. Her motora göre değişiyor tek tek bulman lazım. Varmı imkan ?

    Hatırladın mı sana ilk ne demiştim ? Videosunu da çeksem profesörünüde getirsem, günün sonunda geleceğin yer.

    Abi müşteri memnun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Sen tuningçi sendromuna yakalanmışsın bir kere, bir iki tane motor patlatmadan düzelemezsin. Bu işler senle başlama dı seninle de bitmeyecek.

    Basit olarak lambda nın ne olduğını anlatayım.

    Lambda senin Sotoich ten ne kadar uzak durduğunu gösterir. Eğer senin cici cihazın 12.8 i gösteriyor ise. Bu lpg ye göre 0.82 Lambda eder. Bu rakamı bulmak için yapman gereken 12.8 / 15.5 e bölmek bu kadar.

    Dahası tavsiye stoich değil. Hafif lean gitmek ti. Neticede avans ayarı yapmıyorsun.

    Neyse, bunlar artık konu değil. Ben ne desem sana boş,

    İnsanlar araçlarını 15 bin kullanıp satmıyor. Yazın sıcağı var, bin km geçmiş yağ değişimi var, hafif hafif kaçıran lpg hortumu var. Orjinali bulunmadığı için ustanın yalandan taktığı bujilerle gitmek var. Var da var.

    İnsanı karalamakla alakası yok bunun, sana zengin karışım yapma dedik, egt yi arttırırsın dedik. Önce ona inanmadın, şimdi de ne kadar zenginin fazla olduğuna kafayı taktın. Her motora göre değişiyor tek tek bulman lazım. Varmı imkan ?

    Hatırladın mı sana ilk ne demiştim ? Videosunu da çeksem profesörünüde getirsem, günün sonunda geleceğin yer.

    Abi müşteri memnun


    Artik kanaat ettim ki sen okudugunu anlamayan birisin.

    4-5 kere dedim ki gostergenin benzin modu ile lpg modu var. Ortak birimde lambda.

    Benim gostergem hep benzin modunda.

    Benzin 12.5 afr icin lambda 0.85 (12.5/14.7)
    Benzin 13 afr icin lambda 0.89 (13/14.7)


    Bunlarin lpg karsiligida

    0.85 x 15.5 = 13.2
    0.89 x 15.5 = 13.9


    Yani bu kadar basit seyi bile anlamadin egt egt tuttutuyosun bide.


    Yani buda sonsoz dedigin linkte senin onerdigin lpg afr sinden zengin afr onermisler. Sen daha kendine destek bul sonra beni ikna etmeye calis.

    Sen daha benzin ve lpg afr sini karistiriyorsun, senin egt teorilerine kim inansin bilemedim.

    Bu arada sende ne ilk ne de son sadece bos konusansin. Cok gordum gormeyede devam ediyorum senin gibileri. O verdigin linklerden birinde senin yabanci versiyonun var, senin gibi yazan birine biri bilimsel kaynagin var mi demis, o da internette bir suru kaynak var yazmis :) komik dimi heryerde var senden..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murataycicek -- 11 Şubat 2015; 16:52:02 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.