Şimdi Ara

Yeni 13m mercedes travego (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
297
Cevap
1
Favori
14.772
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • CapriceClassic kullanıcısına yanıt
    Valla o konuda bı bilgim yok :))

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • murat425 kullanıcısına yanıt
    Neoplanla bi ankara-adana yolculuğunda perişan olmuştum, kalas gibi arabaydı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murat425

    Neoplana iyi diyen açık ve net otoubusten anlamıyordur. Araba hızlanırken titreme mi ararsın gür gür kafayı sisirmesi mi ararsın hepsi var. Hele en arka ve önüne binersen motor sıcaklığından klima bile fayda etmiyor pişiyorsun resmen. Ama güzel 2+1 tourismo da hiçbiri yok pamuk gibi konforlu güç öyle yorucu motor sesi yok titreşim yok en arka bile sessiz üstüne birde tatlı retarder sesi ile keyif dolu gece yolculuğu yapmak paha biçilmez bir keyif :)
    Kaç kere otobüsle yolculuk yaptım hatırlamam, uçağı da seviyorum ama otobüs yolculuğundan başka bi keyif alıyorum. Geneli izmir-malatya-izmir şeklinde bu yolculukların, yani yiğit otobüsün belli olacağı 18 saatlik yolculuk

    Bir keresinde 1 yaşını doldurmamış yepyeni bi tourismo 16 denk geldi, fabrika çıkışı 2+1 versiyon, ben 1.80 boyumla sığamadım o koltuk mesafesine, dizim ön koltuğa sıfır seyahat ettim diyebilirim, koltuk kısaydı ayrıca, ensemde bitiyordu resmen Motor yalıtımı iyi evet ama koltuk konforu felaket ki bu bence en önemli şey, ön taraftan rüzgar sesi de biraz fazla geliyor. Süspansiyonu da zayıftı, pek konforlu değildi. Tourismo sahibine yakıt düşüklüğü ve güçlü 2.el sayesinde iyi para kazandıran bi araç ama konfor arabası değil kesinlikle, mal sahibi için para kazanma arabası.

    En rahat yolculuğumu izmir-adana arasında seç turizm'in 9 yaşında starlinerı ile yaptım, hem koltuk, hem süspansiyon hem de rüzgar bazında ses yalıtımı oldukça iyi idi. 2.sırada olduğum için motor sesi rahatsız etmedi ama evet gür ve tatlı olmayan bi motor sesi var neoplanlarda.




  • Neoplan iyi güzel de ruhsuz araba bea.

    Ruh ariyosan ya merso ya da setra.


    Heyyytt be kükremeye gell, ciğere gell.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Division Bell -- 29 Nisan 2020; 21:58:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    Tabi neoplanda böyle sesler hisler yok. Teknoloji ve dizayn odklı bi marka. Ama şimdi bi starliner da peronda başka duruyor
  • 403 ün ilk ve tek resmi reklam filmi

    Son sahnedeki Retarder sesine dikkat. Yonetmen de bizdenmiş



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Gençler merhaba. Farklı firmaların aynı marka model otobüsleri arasında özellikle koltuk konforu arasında ciddi farklar olabiliyor. Her ne kadar son 20 yıldır falan otobüs yolculuklarım azalmış olsa da yine de yılda birkaç kez biniyorum. Benim tecrübe ettiğim firmalardaki durum kabaca şöyle: Uçak rekabeti, yakıt fiyatları, 2+1 koltuklar yüzünden azalan kapasite ve enflasyon ve döviz kurları karşısında feleğin tokadını yemiş otobüs sektörünün oyuncuları olarak eğer bir firma yöresel olmaktan çıkıp ulusal olarak bir sürü noktaya ulaşım hizmeti sağlıyorsa, otobüslerin yolcu kapasitesini arttıracak şekilde koltuk aralarını daraltma yoluna gidiyor. Normalde yandan bakıldığında ön-arka iki koltuk arası mesafe yeterli gibi görünse de koltuk minderi kısa olunca koltuk müthiş rahatsız oluyor. Dik otururken çok sorun gözükmese de koltuğu yatırır yatırmaz koltuk minderinin baldırlarınızı bile desteklemediğini farkediyorsunuz. 2020 Mart ayında Kamil Koç ile 2 kez Ankara Eskişehir yolculuğum oldu ve birisi Travego, diğeri de Safir idi. Ama koltuk minderleri iki otobüste de cücük gibiydi. 2019 Ekim ayında da Pamukkale ile Aydın-Ankara geldim ve onda da durum çok farklı değildi.


    Diğer yandan, genelde Ankaranın doğusunda kalan illerin otobüs firmaları bu konuda daha seçici ve bu tip firmalarda gerek koltuklar arası mesafe, gerekse de koltuğun oturduğumuz kısmının boyutları yolcu konforu düşünülerek kesiliyor-biçiliyor-ayarlanıyor. Tokat firmalarını ciddi başarılı buluyorum. Gerek Tokat Seyahat, gerek Topçam, gerekse de (Erbaa firması) Erektaş'ın koltuk minderleri olması gereken uzunlukta ve de üstüne koltuklar arası mesafe de gayet yeterli. Gideceğim güzergahta bu firmaların otobüsü varsa ilk tercihim oluyor. Tabii burada Has Turizmin 0560 Intouro modellerindeki efsanevi koltuk diz mesafesinin hakkını vermek lazım.


    Bu arada Ankaranın doğusu-batısı tespitlerimi de şuna dayandırıyorum: Batıda iller arası mesafeler daha kısa ve de uçak alternatifi olsa da otobüs hala gayet popüler. Oysa genelde yatay eksende çalışan Doğu firmaları İstanbul, İzmir ya da Ege tatil beldelerine çok uzun km ve saat harcayarak ulaşıyor ve insanlar çok ciddi zaman avantajı sağladığı için haklı olarak (daha pahalı olsa bile) uçağı tercih ediyorlar ki kampanyalarla başabaş fiyatlara uçak bileti bulunabiliyor. Otobüs firmaları da zaten azalan yolcuları güncel otobüsler, konforlu koltuklar ve düzgün servisle elde tutmaya çalışıyorlar. Koltuk minder boyu ve koltuk diz mesafesinde tasarrufa gitmemiş başka firmaların isimlerini de konuda yazarsanız, inşallah ölmez sağ kalırsak ve de hayat normalleşirse, forumdaşlar olarak onları tercih ederiz. Selamlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 30 Nisan 2020; 0:13:25 >




  • Ne kadar güzel bir konu gerçekten, forumda uzun zamandır görmediğim kadar güzel. Sektörden ilgili firmalardan birkaç arkadaşa bile gönderdim linkini hayretle ve ilgiyle okumuşlar, bazı mesajlara alınıp bazılarına gülmüşler

    Otobüsün benim için de önemli bir yeri var çünkü seneler önce çaylak bir mühendis olarak işi öğrenmeye başladığım ilk işe başladığım yer bir otobüs fabrikasıydı. Çok güzel zamanlardı gerçekten burada övülen ya da yerilen bazı modellerin üretiminde emeğim var insan değişik hissediyor, hala sabah uykusuz olduğum zamanlar bir bahane ile duş testine girip otobüsün içinde uyuyabildiğim o yarım saat uykunun keyfini bulamam

    Bu konuda övülen ya da yerilen daha eski birçok otobüs modelini tasarlayan, çizen, üreten insanlarla çalışma, sohbet etme şansı buldum. Gerçekten ezici bir çoğunluğu kısıtlı imkanlarla başarı öyküsü emin olabilirsiniz, Türkiye'de otobüs üretimindeki esnek üretim anlayışı ve kabiliyeti dünyanın başka herhangi bir yerinde mevcut değil. Yurt dışından gerek test kuruluşları, gerek diğer firma mühendisleri gerekse de müşteriler gerçekten bizim mühendislerimizin bu kabiliyetine hayranlık duyuyorlar. Avrupa ağır ticari üssü olmamızın en önemli nedenlerinden bir tanesi de bu aslında.




  • haluk 23 kullanıcısına yanıt
    Hacı arada paragraf koyaydin bea gözlerim kör oldu okurken.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Neden alinmişlar ki ? :))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • haluk 23 kullanıcısına yanıt
    Koltuk mesafeleri için uluslararası mevzuatta tariflenen minimum ölçüler var ancak açıkçası bu ölçülerin bizim milletimizin ebatları ile çok uyumlu olduğu söylenemez. Bu da firmalara müşterilerin isteğine bağlı olarak koltukalrı oldukça sıkıştırma imkanı sağlıyor.

    Yeni 13m mercedes travegoYeni 13m mercedes travego

    Koltuk olarak benim otobüslerde gördüğüm en efsanevi diz genişliği 2013-2014 2+1 safirlerde tekli tarafta sondan bir önceki koltuktu. motor kapağı basamağına denk gelen koltuk basamak sebebiyle geriye çekildiği için o tekli koltuğun önünde sehpa koyup kahvaltı yapabilecek kadar alan vardı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 30 Nisan 2020; 0:14:52 >




  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    O işin şakası biraz, bazı marka ve araçların üstüne toprak atılmış biraz onu söylüyorlar.
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    Foruma yazmayalı unutmuşum böyle şeylerin nasıl yapılacağını bea.

    Başka platformlarda enter'a basınca mesajı gönderiyorsun ya...

    Ben de mesajın ortasında enter'a basmaktan korkar oldum galiba.

    Neyse, biraz düzeltmeye çalıştım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    403 ün ilk ve tek resmi reklam filmi

    Son sahnedeki Retarder sesine dikkat. Yonetmen de bizdenmiş


    Tasarım olarak mükemmeldi zamanının çok ilerisindeydi arka stopları çok iyi ,sonraki makyajlıyı sevemedim :) ama travegonun son kasası da tasarım olarak başarılı

    Ben otobüslerin rölanti sesine hastayım , Otobüsler bile artık full otomatik vites oldu tek zevki retarder ve mükemmel dönüş açısı şöyle genişten harmanlayıp neredeyse yengeç gibi dönüşleri yok mu :)

    Eski yollar ve 0403 kazası şoför hatası karşıdan gelen yok rahatlıkla geçebilirdi sanırım radar korkusundan bunu yaptı inişte tek çizgi sollama yasağı olur genelde eskidendi :))
    Daha net çekimleri vardı ama bunu bulabildim





  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Öyleyse bizim iç pazara verilen otobüslerin bazılarına takılan koltuklarda o en minimum ölçülerin de minimumunu olduğunu iyice ikna oldum şimdi.

    Bilgi için teşekkürler.
  • Konu Travego bunu da ekleyelim krala saygı

    Güzel çekim olmuş şu rölanti sesi süperrr

    Birde vazgeçilmez sesimiz servis masası veya boştaki tak tak taktak takırrrr tak sesleri

    Daha bir veya 2 defa bu sesi dinleyen muavini git bak bakayım ne sesi geliyor diyen şoför sayesinde tık yoktu





  • haluk 23 kullanıcısına yanıt
    Minimumu zorlayan yerler dahi var, ben ülkemizde görmedim ancak bazı alt seviye ürün üreten üreticiler koltuk arası şekilde gördüğünüz mesafeyi hem sağlamak hem de koltukları sıkıştırmak için koltuk arkalıklarının arka yüzeyinde çukur oluşturuyorlar. Çok komik bir durum oluşuyor açıkçası fotoğrafı vardı bulabilirsem atarım, h mesafesindeki 68 cm mesafeyi 62 cm yükseklikte sağlamak için ön koltukta 62 cmye karşılık gelen yükseklikte çukur oluşturuyorlar. koltuk arası mesafe gerçekte 64 cm 4 cm de orada yapay çukur var
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Sonradan 2+1 yapıp koltuk ekleme alışkanlığı konforu çöpe attı gitti resmen, güya konfor adı altında yapılıyor

    Bi videoda görmüştüm konusu açılınca tekrar buldum baktım, yeni kasa travego 2+1 e çevrilip konforu elinden alınmış, en arka sıradaki koltuklar arka duvara yapıştırılmış, yatma payları bile yok.


    Yeni 13m mercedes travego

    Bu araç 20 saatlik yola gidiyor, korkunç gerçekten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Başka bir mazot deposu faciası. Akordion gibi olmuş gene. Allah'tan bu sefer alev almamış. Gerçi Travego da önlemlerini almışlardır artık.



    Alıntıları Göster
    hocam travegoda mazot deposu arka tekerle orta kapı arasında




  • BirAnkarapolisiyesi B kullanıcısına yanıt
    Yatak var hocam sizin dediğiniz yerde, yakıt deposu ön kapı ile teker arasında


    Yeni 13m mercedes travego

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.