Şimdi Ara

Yeni 13m mercedes travego (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
297
Cevap
1
Favori
14.772
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Günlerdir haşlanmış patates ve yumurta yemekten anam ağladı.
    Et yok mu yani şimdi dağ evinde?
    Şöyle mangalda orta pişmiş 2 parmak kalınlığında antrikot iyi gider akşam yemeğinde

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Bu arada farklı şehirdeki forumdaşlardan birilerini ziyaret etme, gidip gelme ve midelerin bayram etmesiyle ilgili sevgili dostum Eren'in yeri başka. Ankaraya gelişlerinde aramaya çalışır ve buluşuruz, ben de Samsun'a gittiğimde (ki güzergahımı Samsundan geçirmeye kadar gidiyor olay) buluşup süper kafa dengi iki çocukluk arkadaşı gibi sohbet edebiliyoruz. Kendisine bir kez daha teşekkür ederim.
    Ne demek hocam, büyük keyif benim için
    Bu arada döktürmüşsün
    Otobüsle bu kadar ilgili olduğunu bilmiyordum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CapriceClassic

    Et yok mu yani şimdi dağ evinde?
    Şöyle mangalda orta pişmiş 2 parmak kalınlığında antrikot iyi gider akşam yemeğinde

    Alıntıları Göster
    Bitti müdür Sade et olsa iyi, çay çorba kahve herşey bitti. 2 gundur sefalet icindeyim anasını satayim üşeniyom kasabaya inmeye.

    Ama yarın mecbur inecem. Fullerim depoyu gene

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Forumda bu kadar otobüs sever olduğunu bilmiyordum, şaşırdım yalnız değilmişim. Çok kalmadı bunlardan deyip V8 303 takip edip arkadaşlarımdan "manyak" yaftası yediğim bile oldu. Birde eski üyeleri görünce, eski günler geldi aklıma üye olmadan takip ettiğim zamanlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    Almanya seferleri yapıyorlardı bunlar.Starliner 1 lerle beraber Ulusoyun Ulusoy olduğu zamanlarda kullanıldılar.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daxtor55

    Almanya seferleri yapıyorlardı bunlar.Starliner 1 lerle beraber Ulusoyun Ulusoy olduğu zamanlarda kullanıldılar.
    İstanbul-bodrum seferlerinde de kullanildi.

    Yazları uçak fobisi olan sosyteyi Bodrum'a tasiyordu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    55nci sn den itibaren dikkat



    Bu motor sıralı 6 mi yoksa v6 mi acaba? Makyajsizinda eski nesil V8 vardı kaldırdılar çok yakıyor ve emisyonu yüksek diye.
    bu motor mis gibi V8,rölanti sesinden direk tanıdım ama emin olmak için bir de motorun yapısına baktım,21. saniyede kaburgalar net bir şekilde gözüküyor V tipi olarak

    FromPowerCityyoutube
    Setra S415 HDH
    https://www.youtube.com/watch?v=-Q6UN9fyatw&t=72s


    Şu videonun 44. saniyesini ve sonraki 10 saniyesini dinleyin,böyle birşey yok.Homurdanma dediğin budur,motor boğulurken bile senfoni sesi çıkarıyor resmen Zaten OM502LA'yı benim için özel kılan şey de tam da bu ses,yokuş çıkarken adeta ninni gibi gelir mest eder.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75

    bu motor mis gibi V8,rölanti sesinden direk tanıdım ama emin olmak için bir de motorun yapısına baktım,21. saniyede kaburgalar net bir şekilde gözüküyor V tipi olarak

    https://www.youtube.com/watch?v=-Q6UN9fyatw&t=72s

    Şu videonun 44. saniyesini ve sonraki 10 saniyesini dinleyin,böyle birşey yok.Homurdanma dediğin budur,motor boğulurken bile senfoni sesi çıkarıyor resmen Zaten OM502LA'yı benim için özel kılan şey de tam da bu ses,yokuş çıkarken adeta ninni gibi gelir mest eder.

    Alıntıları Göster
    Sen asıl 3:00-4:00 arasındaki 1 dakikayı dinle.

    Böyle bir Retarder sesi yok. Sanki Boeing 777 iniş yapıyor anasını satayim.

    3:45 ten itibaren gişelerinden geçtikten sonraki hizlanirken gelen gevrek gevrek motor sesi de ayrı bir senfoni.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Sen asıl 3:00-4:00 arasındaki 1 dakikayı dinle.

    Böyle bir Retarder sesi yok. Sanki Boeing 777 iniş yapıyor anasını satayim.

    3:45 ten itibaren gişelerinden geçtikten sonraki hizlanirken gelen gevrek gevrek motor sesi de ayrı bir senfoni.

    Alıntıları Göster
    Muhteşem muhteşem,Voith 115'in senfonisi o da.Gevrek gevrek tabirine güldüm baya hocam ama cuk oturmuş Harbiden öyle geliyor,yüksek devirlerde motor çığlık atıyor sanki.




  • PoloClassic75 kullanıcısına yanıt
    Normal değiliz. Hemde hiç.

    Hatta manyağız la biz. Yeminle.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Normal değiliz. Hemde hiç.

    Hatta manyağız la biz. Yeminle.
    Motor sesinde mercedesin üzerine yok, o mekanik ciğerli homurtulu ses adamı mest ediyor

    Neoplanda manda falan elektrik süpürgesini andırıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Normal değiliz. Hemde hiç.

    Hatta manyağız la biz. Yeminle.
    İnan bana tek böyle düşünen bu kadar seven biz değilizdir,sadece güzel denk geldik OM 502 La sevilmez mi be
  • Hele birde tünele girince kaptan hafiften cam açıp, gaz verirse şiir gibi gelirdi şiir. Birde yokuşlarda dile gelirdi gül görmüş bülbül misali yokuş hiç bitmesin isterdim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zaqwear -- 28 Nisan 2020; 23:19:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Motor sesinde mercedesin üzerine yok, o mekanik ciğerli homurtulu ses adamı mest ediyor

    Neoplanda manda falan elektrik süpürgesini andırıyor

    Alıntıları Göster
    Dizel motorda Mercedes, benzinli motorda ise BMW nin üzerine tanımam ses konusunda. BMW nin eski sirali 6 larinin da kendine has çok tatlı kemikli bir metal sesi olur. 100 metreden anlarsın bir BMW geldiğini.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Setra ve Neoplan gibi üst segmentleri ve Daf, Scania, Van Hool ve G. Akdeniz seyahattaki Breda gibi az sayıda geldiği için popüler olmayan otobüsleri hariç tutarsam, hepsinde yolculuk yaptığım Havalı Apollo, Man 590, 0302, 0302S, 0302S V6, MAN SR240, Maraton, 0303, 0304, 0403, 0404, Prenses, S2000, Safir, Intouro, Safari, Travego, MAN Fortuna, Temsa Diamond ve sonrasında çıkan bunların yeni nesil versiyonları arasında normalde asla uyuyamadığım otobüs yolculuklarında beni beşikte sallar gibi uyutan ilk nesil Maratonların ve de müthiş sesiyle beni mest eden 0302S V6'ların yeri ayrı bende. Hatta neredeyse tamamen piyasadan kalkmış olan V6'ların sesini tekrardan duyabilmek için nice aynı motora sahip Mercedes beton mikserini, yolumu değiştirerek takip ettiğimi bir ben bilirim diyecektim ama artık siz de öğrendiniz. Maratonlardaki kör nokta aynasını, yine Maratonlardaki kahverengi trimleri, kapı açılış ikaz sesi, motosiklet vitesi gibi değiştir babam değiştir 7 vitesi, şoförün sol tarafında, camın önündeki boş alanın değerlendirilmesi gibi ilklere sahip bu otobüslerin en büyük sorunu süper gidip, gittiklerinin çeyreği kadar bile duramamalarıydı. Frenlere destek amaçlı gerektiğinde 2 vites birden düşürüp motor kompresyonuna bindirmeyi de daha sonradan öğrendi sürücüler. Maraton ve Prenseslerdeki en büyük 2. sorun yokuşta şişip kağnıya dönüşmeleriydi. Bunu da yedikleri makyajda 8DC9 kodlu "yokuş performansı iyileştirilmiş" motorla gidermeye çalıştı Temsa. Tabii sürücüler açısından olan bu iki sorunun yanında düşük işletme maliyeti ve çook uzun ömürlü ve dayanıklı Mitsubishi motorlu Maraton ve Prensesin firmalar için de büyük bir açmazı vardı: Bagaj hacmi. "Peron aracı" tabir edilen daha yüksek ve gösterişli ve de haliyle içi daha yüksek bagajı sayesinden özellikle Doğu ve Karadeniz firmalarınca çok tercih edilmedi bu otobüsler. Zaten devamında da daha yüksek Safir ve sonrasında da daha da yüksek yeni nesil Maratonla bu eksiğini gidermeye çalıştı. Öf be. Ne zamandır yazmak istiyordum bunları.


    Genellikle düzgün çıkmamaya başlamış bir ikaz sesi idi Mitsubishi' lerin kapı açılma ikazları, ve o sesi akabinde ucuz kolonya kokusunun baskın olduğu kirli kabin havasına "yardıran" oksijen takip ederdi!
    Mitsubishi'lerin uzun ömürlü olma sebeplerinden biri de yağı emsallerinden daha iyi filtrelemeleri (imiş) idi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Dizel motorda Mercedes, benzinli motorda ise BMW nin üzerine tanımam ses konusunda. BMW nin eski sirali 6 larinin da kendine has çok tatlı kemikli bir metal sesi olur. 100 metreden anlarsın bir BMW geldiğini.

    Alıntıları Göster
    İşten güçten müşterilerden bunaldığımda bu yüzden 520i' si olan arkadaşımı çağırırdım, "hele ver de 2 gazlayam şunla"

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaqwear

    Hele birde tünele girince kaptan hafiften cam açıp, gaz verirse şiir gibi gelirdi şiir. Birde yokuşlarda dile gelirdi gül görmüş bülbül misali yokuş hiç bitmesin isterdim.

    https://www.youtube.com/watch?v=ZkHRXawCl3Y&app=desktop
    Bir de o seslere amortisörler de eklenirse vay ki ne vay

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Otobüsseverleri tek konuda gördüğüm için aklımdaki tek otobüs sorusunu sormak istiyorum.

    Bizim burada bir ara Pamukkale Turizm gibi güzel bir firmanın 2+1 otobüslerinde diz mesafesi facia idi. Otobüs yeni model olmasına rağmen (sanırım Mercedes) koltukları berbat, diz mesafesi çok dardı. Halbuki farklı firmalar da olsa her zaman tercihim olan tekli koltuklarda koltuklar büyük ve konforlu, diz mesafesi alabildiğine geniş olurdu. Bu sıkıntılı otobüslerde ben bir sıra koltuk ilave edebilmek için oynama yaptıkları ve farklı koltuklar kullandıkları sonucunu çıkarttım kendi kendime. Bu durumu şikayet etmiştim ve bir süre sonra bu otobüsler de kayboldu zaten.

    Konu hakkında bilgisi veya fikri olan varsa dinlemek isterim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Bir de o seslere amortisörler de eklenirse vay ki ne vay

    Alıntıları Göster
    Haklısın üstad ventil sesini de unutmak olmaz. Artık her yere araba ile gider olduk en son 3 sene önce şehirlerarası otobüs yolculuğu yaptım ne ventil sesi vardı ne de o güzel V8 sesi retarder sesi ile avuttum kendimi. Kimine göre saçmalık ama motor sesiyle mutlu olan adamlarız yahu zarar gelmez bizden :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.