=====================27.11.2024====================== Aracı ilana koyup 1 günde 1.020.000 TL sattım. Yıl başından sonra yine 2024 bayon düşünüyorum Tüm foruma katkıları için teşekkür ederim =================================================== Herkese iyi forumlar Daha öncesinde 2019 corolla 1.6 vision manuel aracım vardı. Ani bir kararla 55.000 KM yaptığım corolla aracımı 320.000 TL ilana koyup 1 gün de sattım. Artık boş araca binmek ve manuel araca binmek beni yorduğu için değiştirme kararı verdim ve aynı gün yeni aracımın kaporasını verdim. Yeni araç tercihim hyundai bayon elite 2022 oldu. Elite donanım , boya koruma , basamak , kauçuk paspas ve cam filmi dahil 397.000 TL satın aldım 21.02.2022 tarihinde Neden Bayon tercih ettim? 1.Corolla çok alçak bir araçtı çapraz geçmekten bıktım otobanda ortasını yere düşmüş taşa çarpacak kadar alçak artık bıkmıştım. 2.Yıllardır bindiğim tüm araçlar boştu artık dolu bir araca binmek istiyordum. Öncelikle corolla ile kısa bir kıyaslama yapmak gerekirse. Bayon yol sesi Toyota'ya göre çok daha az alıyor. Bugün İstanbul - tekirdağ yolculuğu yaptım otoban kullandım 120-130 hızlarının devir aralıkları corolla ile aynı 120 de 3000 devir de gidiyordu. Bayon rüzger sesi bariz fazla alıyor corolla aracıma göre ama rüzgar yoksa corolla dan sonra sessiz bir araç olarak hissettirdi. Hacim Aracın içi yeterli corolla dan sonra aman aman ufak hissettirmedi bir çok aile için iç hacim yeterli geleceğini düşünüyorum. Sunroof ve bir çok yerde kullanılan açık renk plastikler ile aracın içi oldukça ferah hissettiriyor. Bagaj corolla dan sonra çok ufak geldi. Sürekli iş icabı bilgisayar vs taşırım corolla da koltuğu yatırmadan gidebiliyordum çoğu zaman ama bu araçta genelde koltukları yatırmam gerekecek gibi gözüküyor. Corolla'da duran eşyaları koyunca zaten bagaj doldu Standart bir aileye yeter mi bilemedim incelemelerde herkes yeter diyor ama bana pek yeterli gelmedi. Malzeme Kalitesi: Vasat yazılacak pek bir şey yok her yer taş gibi plastik ilerde çok trim sesi yapacak gibi hissediyorum hayırlısı. Motor: Corolla aracım da atmosferik motordu ama 132BG gücü vardı çok fark eder diye düşünmüştüm ama 1.4 otomatik 100 BG motor şehir içinde hiç fark hissettirmedi.Şehir içi kullanacaklar motoru hiç kafasına takmasın ( Işıklarda herkesi geçme gibi derdiniz yoksa ) gayet şehir için yeterli bir motor Sonuç olarak atmosferik den geçen bir insan için üzmez sakin kullanmayı sevenler için ideal uzun yolda 129 sabitleyip gayet güzel gidilesi bir motor. Yakıt tüketimi Uzun yolda 120 de 3000 devirde gidiyor corolla aracım da da bu şekildeydi 120-130 ile gittim 7.3 yaktı hava oldukça rüzgarlıydı daha sakin bir havada bu hızlarda 7.1 - 7.0 düşeceğini düşünüyorum. Dönüşte ise 80 ile 90 arasında döndüm 6.2 LT Yaktı. Şehir içi corolla'dan az yakıyor 120-130 hızlarda corolla ile benzer yakıyor 150-160 hızları denemedim muhtemelen daha fazla yakar yüksek hızlarda. Donanım Listesi -Anahtarsız giriş ve çalıştırma -Hayalet ekran -dijital klima -Ambiyans aydınlatması (arkada yok) -Şerit de tutma -Acil durum firen sistemi -Trafik de öndeki araç ilerleyince uyarı sistemi -uzun far asistanı -yaya ve bisiklet algılayıcısı -kablosuz şarj -otomatik kararan dikiz aynası -yağmur sensörü -far sensörü -lef farlar -ön ve arka park sensörü -Geri Görüş Kamerası -Sunroof -Sürücü Yorgunluk Tespiti -Işıklı Makyaj Aynası En çok neleri sevdim
Bayon' da Neler Kötü ?
Sonuç olarak 80.000 TL fark vererek manuel boş bir araçtan otomatik ve dolu bir araca geçtim şuan doğru karar verdiğimi düşünüyorum tabiki zaman gösterecek. Şirket üzerine Sigorta : 1.230 TL Şirket üzerine Kasko : 4.929 TL Bayon Şeritte tutma ![]() 2022 Bayon şeritte tutma https://www.google.com/sorry/index?continue=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3Deb81Y3MA4lM%26feature%3Dyoutu.be&q=EgQuLZpEGLjm7ZAGIhA5OagBs6Uix0sUjVPFbbxxMgFyBayon Uzun Far Asistanı Nasıl Çalışıyor? ![]() Bayon uzun far asistanı ve şerit takip nasil çalışıyor https://www.google.com/sorry/index?continue=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3DRHkouc50Vcc%26feature%3Dyoutu.be&q=EgQuLZpEGNDXmJEGIhD-uIDUB5S1sja8AUqSIe3mMgFyBayon Hayalet Ekranın Detayları ![]() Bayon Dijital ekran nasıl https://www.google.com/sorry/index?continue=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3DdkYKnFA6TUU%26feature%3Dyoutu.be&q=EgQuLZpEGLnm7ZAGIhAYReYwxVtNHUb5ghc_S6paMgFy1.4 Otomatik Bayon Yokuş Performansı ![]() Bursa Orhangazi Yokuşu 1.4 Bayon 4 kişi Yokuş performansı
Ne öldürür ne güldürür
120-130 sabit yokuşta bu şekilde çıkmanın sonucu 7.5 LT yakıt ortalaması oldu uzun yolda. https://www.google.com/sorry/index?continue=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3DOe7wXfnXw2Y%26feature%3Dyoutu.be&q=EgQuLZpEGNHXmJEGIhCrXrRuFfeSNRJBzf36tUMBMgFy1.4 Otomatik Bayon otoban Performansı ![]() 120-130 Sabit uzun yolda yorulmadan gidebiliyorsunuz.
130 dan sonra rüzgar sesi rahatsız etmeye başlıyor özellikle rüzgarlı havalarda. https://www.google.com/sorry/index?continue=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3DQ6eS0oL0j7s%26feature%3Dyoutu.be&q=EgQuLZpEGNLXmJEGIhCjcT9KpRh4YjI7vo8fIFBPMgFy![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrcnd -- 27 Kasım 2024; 23:19:57 > |
Yeni 2022 Hyundai Bayon Elite İncelemesi
Hyundai Bayon, 2022 yılında piyasaya sürülen kompakt bir SUV modelidir. 1.0 litrelik benzinli ve 1.2 litrelik dizel motor seçenekleriyle sunulmakta olup, Elite donanım paketi en üst seviye özelliklere sahiptir.
Teknik Özellikler
Hyundai Bayon Elite, 120 beygir güç ve 172 Nm tork üreten 1.0 litrelik turboşarjlı benzinli motora sahiptir. 7 ileri çift kavramalı şanzıman ile kombine edilmiştir. Yakıt tüketimi WLTP standartlarına göre 5,5 litre/100 km'dir.
İç Mekan ve Donanım
Bayon Elite'in iç mekanı geniş ve iyi döşenmiştir. 10,25 inç dokunmatik ekran, kablosuz Apple CarPlay ve Android Auto bağlantısı, klima kontrolü ve ısıtmalı ön koltuklar gibi özellikler sunar.
Sürüş Performansı
Hyundai Bayon Elite, şehir içi ve otoyol sürüşü için yeterli güce sahiptir. Süspansiyon sistemi konforlu ve dengeli bir sürüş sağlar. Ancak bazı kullanıcılar motorun yüksek devirlerde gürültülü olabileceğini bildirmiştir.
Kronik Sorunlar
Bayon Elite ile ilgili bazı kronik sorunlar bildirilmiştir. Bunlar arasında kaput keçesi sorunları, motor arızaları ve yakıt sızıntıları yer almaktadır. Ancak bu sorunların tüm araçlarda görülmediğini ve Hyundai tarafından ele alındığını belirtmekte fayda var.
LPG Yorumları
Hyundai Bayon için LPG dönüşümü mümkündür. Ancak dönüşümün garantiyi geçersiz kılabileceğini ve araç performansını etkileyebileceğini dikkate almak önemlidir. LPG yorumları genel olarak olumludur, ancak yakıt tüketiminin benzinli motora göre daha yüksek olabileceğine dikkat edilmelidir.
Sonuç
Hyundai Bayon Elite, kompakt SUV segmentinde yer alan şık ve pratik bir seçenektir. İyi donanımı, yakıt verimliliği ve kabul edilebilir sürüş performansı ile öne çıkmaktadır. Bununla birlikte, kronik sorun geçmişi ve LPG dönüşümü konusundaki endişeler göz önünde bulundurulmalıdır.