Şimdi Ara

*** YENİ ASTRA ALACAĞIM... SİZ OLSANIZ HANGİ SEÇENEĞİ SEÇERDİNİZ ? *** (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
0
Favori
5.027
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: berk984

    Umit 2 astram yok sinirlerime o kadar hakim değilim demişin ne oldu çok mu sorun çıktı araçta?


    Uf felaket , daha 500 kmde başladı senin yazdığın tüm sorunlar , bir tek sunroofum yok başıma geleceği biliyordum o nedenle onu almadım,artı bir yığın daha sorun daha...
    Maddeler halinde sıralasam roman olur. Daha bu sabah servis ziyaretine gitmem gerekti sebebide yağmurlu havada sis farı kullanmam , sis farlarının camı içeriden çatladı, bu 2. sefer. Bir sefer değişmişti. Xenonların içine tekrar su almasını (3.kez garantiden değişmesine rağmen ) saymıyorum bile. Bunlar önemsizleri...
     *** YENİ ASTRA ALACAĞIM... SİZ OLSANIZ HANGİ SEÇENEĞİ SEÇERDİNİZ ? ***
     *** YENİ ASTRA ALACAĞIM... SİZ OLSANIZ HANGİ SEÇENEĞİ SEÇERDİNİZ ? ***

     *** YENİ ASTRA ALACAĞIM... SİZ OLSANIZ HANGİ SEÇENEĞİ SEÇERDİNİZ ? ***



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Umit -- 18 Şubat 2006 14:39:17 >




  • Sevgili Umit,

    Sanada kazasız belasız sorunsuz keyifli sürüşler dilerim. Senin aracta çok güzel , jantlar çok güzel. Ahh birde şu jantlardan alabiliyor olsak süper olurdu valla.
     *** YENİ ASTRA ALACAĞIM... SİZ OLSANIZ HANGİ SEÇENEĞİ SEÇERDİNİZ ? ***


    Senin aracın özellikleri nedir? Sanırım elegance + IDS Plus paketli. Arabanın kullanımı, yaşadığın tecrübe ve düşüncelerini aktarır mısın ?



    quote:

    Orjinalden alıntı: Umit

    Şimşek grisi de çok güzel benim 2.seçimimdi, mucizevi olarak istediğim donanımı ve rengi hemen alabilmiştim, GTClerde gümüş grisi de çok yakışıyor herhalde stop lambaların koyu olması etken, renk tabi zevk işi kesinlikle birşey söylenmez yanlız lacivertin üstünde çizik olunca diğerlerinden çok daha fazla belli oluyor, çocuklarda bu yüzden çizmeyi daha seviyor.





     *** YENİ ASTRA ALACAĞIM... SİZ OLSANIZ HANGİ SEÇENEĞİ SEÇERDİNİZ ? ***



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mitril -- 18 Şubat 2006 14:40:02 >




  • Xenonlar içeri su mu alıyor ? Alala niye yaf, lastiklerden mi kaçırıyor acaba ?
  • Teşekkür ederim Mitril.

    Yok benimki düz vites ama easytronic ile ilgili çok şikayet duydum ve opel de eskiden satış temsilcisi olan bi arkadaşımız bile easytronic almıcaksanız astra alabilirsiniz dedi.

    Ben biraz devirli kullanıyorum aracı şu 10 lt civarı tüketim ama bahar ayalarında 8.5 lt civarıydı. YAzında klima açıkken 9 lt falandı. Ama hergün köprüden geçiyorum onu da belirtim.
    Bir kere bodruma gidip geldim araçla ortalama 7 lt yaktı klima hep açıktı ve 90 altına düşmedim genelde 100 km de hız sabitleyici kullandım. Otobanda falan hızlandım ama baya. Ayrıca bu yolculuktan sonra araçtan indiğimde en ufak bi yorgunluğum yoktu. Belim falan hiç ağrımadı.

    Evet yol bilgisayarı direksiyondan kumanda ediliyor ve kullanımı çok kolay. Ana ekranda kocaman menzili yazması da bence çok güzel bir özellik. Yolda kalmassın kolay kolay:) AYrıca anlık tüketimde baya büyük yazılı bu da insanın basmasını engelliyor

    Dijital klima eski astralarla aynı değil. Görünüm olarak enjoyda gördüğün klimanın aynısı düğmeler 3 tane yuvarlak düğmeden oluşuyor. Biri derece biri yön biri de fan hızı ayarlıyor. Tabi autoya basarsan sadece derece ayarını kullanıyorsun. Evet öndeki aracın egzos dumanı direk içeri geliyor otomatik koku algılayıcı ne yazıkki yok hemen manuel oalrak içeriye almak gerekiyor yoksa çok rahatsız ediyor. Dijital klimanın başka bir eksisi ise AC için bir düğme bulunmaması. AC yi açıp kapamak için önce bir tuşa basmak sonra bir düğme çevrmek sonra bir daha basmak gerekiyor. Ben yaz başında açıp bir daha kapatmıyorum kış gelene kadar

    Xenon bence güzel ama dediğin gibi ille de gerekli bir şey değil. Yalnız astra dakiler bi xenon (uzunlar da xenon) ve gece uzun yol falan yapmayı düşünüyorsan çok faydasını görebilrisin çünkü uzunları yaktığında gündüz gibi oluyor. Onun haricinde daha çok görüntü amaçlı işe yarıyor.




  • Eyvah bütün gün yazmam gerekir, ben aracımı çok kullandım 1 senede 45.000 km yaptım hem iş için hem zevk için , ilk baştan beri bir sürü problemi oldu ,serviste resmen haftalar geçirdim diyebilirim, çok sıkı problemi , yolda bırakacak bir problem yaşamadım öyle birşey de olsaydı kesin direkt atardım, bir arabaya iyi kötü güvenmek gerek gecenin bir yarısında bir dağ yolunda kalakalmak veya seni tehlikeye atması kesinlikle kabul edilemeyecek bir rezalet olurdu. Daha önce çok detaylı şekilde opel hakkında bir sürü yazım var , kendi çapımda testlerimde ismimden geriye doğru inceleyebilirsiniz. Ben diyorum ki bu kadar canımı sıkmasına ve eksilerine karşın fiyat / performans+donanım oranlamasında hala kompakt grup içinde en azında bizim ülkede liste başıdır, yanlız arabayı alırken muska yazdırmak gerek.

    http://forum.donanimhaber.com/m_5043560/mpage_1/key_//tm.htm#5302202 "ASTRA H report : 1.6 lt motor "

    http://forum.donanimhaber.com/m_5054588/mpage_2/key_//tm.htm#5171343 "En iyi yol bilgisarı hangi araçta?"
    http://forum.donanimhaber.com/m_5820996/mpage_1/key_//tm.htm#5838592 "Yeni astranin ses sistemi nasil? "
    http://forum.donanimhaber.com/m_5730341/mpage_2/key_//tm.htm#5740957 "GOLF FSI VS ASTRA "
    En azından şu linkleri koyayım astra hakkında biraz da bilgi açısından



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Umit -- 18 Şubat 2006 15:04:44 >




  • Ya bu sis farı kırılmasını 2 kişiden daha duydum kontrol ettim benimkinde bir şey yoktu o zaman. Acaba tampon yere mi çarpıyorda kırılıyor yoksa durdek yere mi çatlıyor bir fikrin var mı.

    Xenon içeri su alıyor dediğin nasıl içinde birikmiş su görünüyor mu? Far bozuldu mu?

    Ben de içerden lekeli gibi farlar sanki ıslanmışta kurumuş gibi ama ıslak görmedim daha hiç. Sadece yan sinyallerde soğuk havalarda içerden su damlacıkları oluşuyor ama çalışmasında bir sorun yok.
  • Hmmm.. Benimkine göre daha fazla yakıyor sanırım seninki. Bende hergün köprüden karşıya geçip işe gidiyorum. Ama tabi kullanım tarzıda çok önemli, ben ekonomik tüketicilerden sayılırım, yani ani hızlanma ve ani yavaşlamalardan kaçındığım için yakıt tüketimim fena değil.

    Hız sabitleyici hakkında bişey soracağım. Otomatik viteste anlıyorumda manuelde nasıl çalışıyor bu mekanizma. Yani şehirlerarası 5. viteste gidiyorsun diyelim, 90km ye sabitledin. Ama yol durumu yada biraz yokuş bir yerde vites küçültme gerekiyor. Yani motor 5. vitesi kaldırmıyor, 4'e atmak gerekli. Bu durumda ne oluyor ??? Hız sabitleyici devreden çıkıyor mu ? Böyle bişey hiç denedin mi ?

    Otomatik vites olsa kendisi 4'e geçirip 90 km. hızı korur diyeceğim ama manuelde ne oluyor merak ediyorum ???

    Xenon farların bi-xenon olması iyiymiş. Bazı arabalarda uzunlar xenon değil sanırım Digital klima konusunda bi geliştirme yapmamaları kötü. Yani bu egsoz gazı olayı sinir bişey. Bazen dalıp unutuyorsun trafikte, IETT otobüsü veriyor egsozu dışarı, yanındaysan vay halineee...


    Benim şuanki aracımın Digital klimasının resmini yolluyorum.








    quote:

    Orjinalden alıntı: berk984

    Teşekkür ederim Mitril.

    Yok benimki düz vites ama easytronic ile ilgili çok şikayet duydum ve opel de eskiden satış temsilcisi olan bi arkadaşımız bile easytronic almıcaksanız astra alabilirsiniz dedi.

    Ben biraz devirli kullanıyorum aracı şu 10 lt civarı tüketim ama bahar ayalarında 8.5 lt civarıydı. YAzında klima açıkken 9 lt falandı. Ama hergün köprüden geçiyorum onu da belirtim.
    Bir kere bodruma gidip geldim araçla ortalama 7 lt yaktı klima hep açıktı ve 90 altına düşmedim genelde 100 km de hız sabitleyici kullandım. Otobanda falan hızlandım ama baya. Ayrıca bu yolculuktan sonra araçtan indiğimde en ufak bi yorgunluğum yoktu. Belim falan hiç ağrımadı.

    Evet yol bilgisayarı direksiyondan kumanda ediliyor ve kullanımı çok kolay. Ana ekranda kocaman menzili yazması da bence çok güzel bir özellik. Yolda kalmassın kolay kolay:) AYrıca anlık tüketimde baya büyük yazılı bu da insanın basmasını engelliyor

    Dijital klima eski astralarla aynı değil. Görünüm olarak enjoyda gördüğün klimanın aynısı düğmeler 3 tane yuvarlak düğmeden oluşuyor. Biri derece biri yön biri de fan hızı ayarlıyor. Tabi autoya basarsan sadece derece ayarını kullanıyorsun. Evet öndeki aracın egzos dumanı direk içeri geliyor otomatik koku algılayıcı ne yazıkki yok hemen manuel oalrak içeriye almak gerekiyor yoksa çok rahatsız ediyor. Dijital klimanın başka bir eksisi ise AC için bir düğme bulunmaması. AC yi açıp kapamak için önce bir tuşa basmak sonra bir düğme çevrmek sonra bir daha basmak gerekiyor. Ben yaz başında açıp bir daha kapatmıyorum kış gelene kadar

    Xenon bence güzel ama dediğin gibi ille de gerekli bir şey değil. Yalnız astra dakiler bi xenon (uzunlar da xenon) ve gece uzun yol falan yapmayı düşünüyorsan çok faydasını görebilrisin çünkü uzunları yaktığında gündüz gibi oluyor. Onun haricinde daha çok görüntü amaçlı işe yarıyor.



     *** YENİ ASTRA ALACAĞIM... SİZ OLSANIZ HANGİ SEÇENEĞİ SEÇERDİNİZ ? ***




  • Hayır taminimce şöyle oluyor , ampül farın içindeki havayı ısıtyor , hava genleşiyor ve contasından veya soketin oradan dışarı kaçıyor, eğer karşıdan soğuk su sıçrarsa far içindeki hava soğuyup daralıyor ve o sis farının dizaynı ile camının kalitesi hatlı olduğu için içeri doğru bombe yapıp çatlıyor ilk seferinde bende taş geldi zannetmiştim ama bu sefer de geçen seferde gayet ayrıntılı inceledim dıştan hiç vuruk çarpma yok zaten vurk olsa ikisine birden aynı anda taş gelme olasılığı taksimde petrol çıkma olsalığına eşit sayılır. Xenon fara da yağmurda nemlenip içinde su birikmeye başlıyor hele birde far yıkama suyu içine alıyorsa deterjanlı bir katman farın iç yüzünde kalıyor hava kuruduktan sonrada iç yüzde tortusu kalıyor , xenonun ışık gücü çok çabuk aşağı düşüyor çünkü dar bir kanal veya alandan dışarı yayılıyor zaten, bir daha ki sefere tam ıslakken ki resmini de çekerim.

    2.sefer garantiden değiştirildikten sonra kirlenmeye başlamış kuru havadaki resmi . Xenon ışığının çıkış yönündeki birikme dikkat !tam fotografta belli olmuyor ama fikir verir en azından

     *** YENİ ASTRA ALACAĞIM... SİZ OLSANIZ HANGİ SEÇENEĞİ SEÇERDİNİZ ? ***


    Görüldüğü gibi opel beni arıza fotografları kolleksiyoncusu yaptı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Umit -- 18 Şubat 2006 15:18:04 >




  • Hız sabitleyici de yokuşta kaldırmazsa tabii ki vites değiştiremediği için araç yavaşlamaya başlıyor ve bu arada tabi hız sabitleyici gaza bastıkça basıyor ve yakıt tüketimi coşuyor o yüzden biraz dikkat etmek gerekiyor ama 100 le falan giderken bu duruma sokacak yokuş baya dik olan yokuşlar. Debriyaja veya frene basınca devreden çıkıyor sabitleyici başka türlü çıkmıyor.

    Evet klima olayında özellikle 2. köprüde trafiğe girdiğimde kamyon egzoslarından bayılmamak için hep içerde çalıştırıyorum mecburen kendi algılasa gerçekten iyi olurdu.

    Eski astraların otm klimasını biliyorum işte bundaki onun aynısı değil ayrı ekran yok bi kere. Üstteki ekranda gene klimanın bilgileri aşağıda da 3 tane yuvarlak tuş var o kadar.

    Bu arada benim yol bilgisayarı ingilizce ve türkçe seçeneği yok senin eski astra da bile türkçe yaw ne iş anlamadım. Acaba benimkine özgü bir şey mi yoksa tüm yeni astralar ingizlizce mi? Umit seninki nasıl?

    Klimanın düğmeler böyle ekranı da üstteki büyük ekranın en alt satırı.

     *** YENİ ASTRA ALACAĞIM... SİZ OLSANIZ HANGİ SEÇENEĞİ SEÇERDİNİZ ? ***




  • Umit benim far camıda aynı bu şekilde içerden kirli ama daha hiç ıslak görmedim daha dikkatli bakıcam. Ama değiştirilince de sorun gitmiyor diyorsun acaba napılabilirki opel içine su geçirmicek bir far yapmayı bile beceremiyor mu yaaaa.
    En azından şu an benimkine su girmediğini düşünüyorum acaba lekeler için değiştirtmeye değer mi sence?
  • Sevgili dostum,

    Opellerde de her araçta olduğu gibi sorunlar oluyor. Bu birazda yeni aracın oturmasına bağlı. Sanıyorum yeni kasalar 2004 'te çıktı. Ve benim duyduğum (opeller için) yeni çıkan bir kasa hemen alınmaz. Gerçi bu her marka için böyle. Opeller için servisler bile 2 sene bekleyin araba buglarından temizlenmiş oluyor, ondan sonra alın diyorlardı. Sanıyorum 2006 modellerde yaşanan sorunların çoğu düzeltilmiş olarak geliyordur. Bu bilgisayar yazılımları içinde böyle mesela. Yani bir bilgisayar yazılımı kullanıcılar kullanmaya başladıktan (yazılımına göre) 1-2 sene içerisinde sorunsuz hale yakın bir duruma geliyor. Yani gözden kaçan bir dolu şey var ve arabalarda da bunların hepsini tespit etmek pek kolay değildir sanırım. Mesela 307'ler ilk çıktıgında 1-2 sene boyunca elektronik aksamdan dolayı sürekli yolda kalıyor ve çalışmıyordu. 2 ayrı tanıdığım 307 yeni çıktıgında almışlardı. Yolda kalma ve çalışmama problemi yüzünden sattılar.

    Ama 5 yıldır opel kullanan biri olarak şunu iddia ediyorum; Opel ASLA tak diye kullanıcısını yolda bırakmıyor. Yani zamanla sorunlar çıkabiliyor ama pat diye değil. Sen arabayı kullanırken sorun çıkabileceğini çoook önceden hissedebiliyorsun. Tabi istisnalar vardır ama ben Opel'in bu özelliğini seviyorum. Zaten sende söylemişsin, fiyat+performans+donanım+kalite+sağlamlık gibi konuları dikkate alınca astra diğerlerinden daha öne çıkıyor bencede.




    quote:

    Orjinalden alıntı: Umit

    Eyvah bütün gün yazmam gerekir, ben aracımı çok kullandım 1 senede 45.000 km yaptım hem iş için hem zevk için , ilk baştan beri bir sürü problemi oldu ,serviste resmen haftalar geçirdim diyebilirim, çok sıkı problemi , yolda bırakacak bir problem yaşamadım öyle birşey de olsaydı kesin direkt atardım, bir arabaya iyi kötü güvenmek gerek gecenin bir yarısında bir dağ yolunda kalakalmak veya seni tehlikeye atması kesinlikle kabul edilemeyecek bir rezalet olurdu. Daha önce çok detaylı şekilde opel hakkında bir sürü yazım var , kendi çapımda testlerimde ismimden geriye doğru inceleyebilirsiniz. Ben diyorum ki bu kadar canımı sıkmasına ve eksilerine karşın fiyat / performans+donanım oranlamasında hala kompakt grup içinde en azında bizim ülkede liste başıdır, yanlız arabayı alırken muska yazdırmak gerek.

    http://forum.donanimhaber.com/m_5043560/mpage_1/key_//tm.htm#5302202 "ASTRA H report : 1.6 lt motor "

    http://forum.donanimhaber.com/m_5054588/mpage_2/key_//tm.htm#5171343 "En iyi yol bilgisarı hangi araçta?"
    http://forum.donanimhaber.com/m_5820996/mpage_1/key_//tm.htm#5838592 "Yeni astranin ses sistemi nasil? "
    http://forum.donanimhaber.com/m_5730341/mpage_2/key_//tm.htm#5740957 "GOLF FSI VS ASTRA "
    En azından şu linkleri koyayım astra hakkında biraz da bilgi açısından




  • Birde direksiyon göbeği maceram var daha 3 ayı dolmuşken arabanın direksiyon göbeğindeki deri taklidi plastik kaplaması durduğu yerden ayrılıp dökülmeye başladı, alıp Opel B. denilen bir servise götürdüm bilenler bilir, direksiyonu incelediler evet dökülüyor ama Opel TR yeye sormamız lazım fotgraflayacağız deyip iyice belli olması için o ayrılmış yerleri daha da kaldırdılar 3 hafta yanıt bekleyip durdum bir telefon bile etme zahmetine katlamadılar bu arada habire telefon ile soruyorum cevap gelmedi filan diyerek geçiştiriyorlar , enson birgün kalkıp gittim ve cevap geldi ama Opel TR bana şöyle bir yanıt verdi bu başka arabalarda görülmemiş o nedenle kullanıcı hatası olarak yorumlanmış ,yani opelde birşeyin garanti kapsamında olması için 100 kişinin aynı sorundan sürünmesi bu ş..lerle muhatap olması gerekiyor . peki bu direksiyonu daha soydunuz ne olacak ? dedim biz birşey yapamayız diyerek hiçbir yapmadan öylece ortada bıraktılar ve direksiyonun o düdük kadar yerin tamiri için toptan değşmesi gerektiğini söylemeyi unuttum direksiyonun fiyatda o zaman 1.5 milyar civarındaydı . Bende Almanya Opel-adam'a mektup yazdım bana yolladıkları yanıtta hiçbir bartma yok aynen şöyle yazıyordu , biz araçları üretiriz ve sadece almanyadaki müşterilerimizden sorumluyuz , işinizi Opel TR ile halledin édiye mesaj yolladılar. balık baştan dibine kadar kokar yani.... Bu mesajın anlamını daha açık yazmama gerek yok herkes anlamıştır.
    Bence opelde bir sorun çıktığında ki bu hiç de seyrek değil hakkınızı ta dibine kadar tüketici mahkemelerinden tutun, hukuk mahkemelerinde tazminat davalarına kadar her yolda aramanız gerekiyor. Bunlara katlanamıyacak birisi varsa opel araç almasın. (Yani Kalbin varsa Muza binme mantığı)
    Resimler geçelim.

     *** YENİ ASTRA ALACAĞIM... SİZ OLSANIZ HANGİ SEÇENEĞİ SEÇERDİNİZ ? ***


     *** YENİ ASTRA ALACAĞIM... SİZ OLSANIZ HANGİ SEÇENEĞİ SEÇERDİNİZ ? ***


     *** YENİ ASTRA ALACAĞIM... SİZ OLSANIZ HANGİ SEÇENEĞİ SEÇERDİNİZ ? ***



    Sorunu kim çözdü hiç tahmin edemezsiniz , kadıköyde bir yıkamacı çocuk , yıkamaya bıraktığım yere geri döndüğümde" abi dedi senin direksiyon dökülüyordu temizlemeye kalkınca daha yırtıldı bizde oturup tamamen kaldırıp parlattık" Süper..
    Şimdi altındaki plastik zeminle duruyor ve artık hiç gözüme batmıyor.Gözüme batan başka şeyler var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Umit -- 6 Ağustos 2006; 9:35:25 >




  • Evet gerçekten de opelde çok büyük sorunlar çıkmıyor (önceki aracımda 2001 zafiraydı) sadece kronik EGR sorunu ortaya çıktı. Ama opellerde elektronik hatalar veya tasarım hataları çıkıyor. Yolda bırakmadığı doğru ama bu tip sinir bozucu hatalarında bulunması ve tamiri zor oluyor bu yüzden servisler kötü duruma düşüyor. Yoksa motoru çalışmayan bir aracı çalışır duruma her servis getirebilir ama camı kontrol eden motoru sağlam olduğu halde camı açılmayan bi araç için servisin baya bir uğraşması gerekiyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: berk984

    Umit benim far camıda aynı bu şekilde içerden kirli ama daha hiç ıslak görmedim daha dikkatli bakıcam. Ama değiştirilince de sorun gitmiyor diyorsun acaba napılabilirki opel içine su geçirmicek bir far yapmayı bile beceremiyor mu yaaaa.
    En azından şu an benimkine su girmediğini düşünüyorum acaba lekeler için değiştirtmeye değer mi sence?

    Eğer ışık gücün azaldıysa ki onu fark edersin garantin bitmeden yakalarına yapış çünkü o farların garanti dışı değişmlerinin fiyatını duymak istemezsin.Birde yağmurlu havalarda bir süre yol aldıktan bir yerde durup farları kontrol et buğulanma veya ıslaklık var mı? Islak olması kötü çünkü sadece cam olarak düşünme xenonların otomatik eğim ayarı ve bixenon olduğu içinde açma kapama mekanizması yani mekanik parçaları var, onların arızalanma riski de mevcut.




  • Peki bu enjoyların kliması manuel bildigim kadarıyla. Ama onlarda da senin yolladıgın resimdeki gibi 3 dügme var. Acaba enjoylar da da otomatik klima mı var ? Manuel kllime sadece essentia larda mı var acaba ??

    Benim arabanın yol bilgisayarı Türkçe. Bunun nedeni sanırım eski kasaların en sonlarından olması. Yani 2002-2003 'ler yol bilgisayarları son yılları oldugu için Türkçe olarak gelmiş. Ama yanılmıyorsam 2000 CD ler ve hatta 2001'e kadar olan elegance'larda bile yol bilgisayarı İngilizce. Sanırım yeni astralarda Türkçe yol bilgisayarı 2008-2009 modellerde anca gelir...

    İngilizce bilenler için İngilizce olması daha iyi olabilir bence. Ama diğer kullanıcılar için Türkçe olması oldukça iyi. Mesela benim arabada bir defa "Yağ seviyesi kontrolü" gibi türkçe mesaj çıkmıştı yağ eksilttiği için. "Cam suyu seviyesi", "Fren lamba Kontrolü" vs. gibi Türkçe mesajlar geliyor bende.




    quote:

    Orjinalden alıntı: berk984

    Hız sabitleyici de yokuşta kaldırmazsa tabii ki vites değiştiremediği için araç yavaşlamaya başlıyor ve bu arada tabi hız sabitleyici gaza bastıkça basıyor ve yakıt tüketimi coşuyor o yüzden biraz dikkat etmek gerekiyor ama 100 le falan giderken bu duruma sokacak yokuş baya dik olan yokuşlar. Debriyaja veya frene basınca devreden çıkıyor sabitleyici başka türlü çıkmıyor.

    Evet klima olayında özellikle 2. köprüde trafiğe girdiğimde kamyon egzoslarından bayılmamak için hep içerde çalıştırıyorum mecburen kendi algılasa gerçekten iyi olurdu.

    Eski astraların otm klimasını biliyorum işte bundaki onun aynısı değil ayrı ekran yok bi kere. Üstteki ekranda gene klimanın bilgileri aşağıda da 3 tane yuvarlak tuş var o kadar.

    Bu arada benim yol bilgisayarı ingilizce ve türkçe seçeneği yok senin eski astra da bile türkçe yaw ne iş anlamadım. Acaba benimkine özgü bir şey mi yoksa tüm yeni astralar ingizlizce mi? Umit seninki nasıl?

    Klimanın düğmeler böyle ekranı da üstteki büyük ekranın en alt satırı.

     *** YENİ ASTRA ALACAĞIM... SİZ OLSANIZ HANGİ SEÇENEĞİ SEÇERDİNİZ ? ***





  • Ümit senin başına da gelmeyen kalmamış, gerçekten benim direksiyonum o şekilde soyulsa opele aklıma gelen bütün küfürleri sayardım ve arabadan soğurdum sonuçta en çok gördüğüm yer. Neyse şu an düzgün gözüktüğüne çok sevindim.

    İlk yağmurda farlara da kesinlikle bakacağım.

    Bu arada yol bilgisayarın türkçe mi? Benim ki ingizlice ve ordaki diller arasında türkçe yok. Acaba diyorum bana başka ülkeye giden bi astra mı vermişler acayip acayip dil seçenekleri var orda.
  • Mitril dedim ya yeni astrada manuel klima ve otm klima görünüş olarak tamamen aynı üstündeki yazılara bakmadan anlayamazsın manuel mi otm mi olduğunu.

    Enjoylardaki manuel klima. Otm de derece ayarlayan yer manuellerde sıcak soğuk ayarlıyor. Ayrıca enjoyda ekranda klima ile ilgili bir bilgi bölümü yok. Otm klima da ekranda gözüküyor nerden üflediği kaç derece de durduğu vs...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 18 Şubat 2006 15:55:12 >
  • EGR sorunu benim bugüne kadar 4-5 defa başıma geldi. Opel Tigram vardı bundan önce sırf onda 3 defa değişti. Bu araçta da 2 defa değişti sanırım. Yakıt olayından diyip geçiştiriyorlar ama problem mekanizmada. Sanki diğer markalar yurtdışından mı yakıt oluyorlar

    Neyseki yeni modeller de EGR problemi diye bir sorun yok. Hatta eski kasalarda bile istersen EGR yi devre dışı bırakabiliyorsun. Ben yakıtımı hep shell'den alıyordum. Artık totale döndüm, uzun süredir de değiştirmiyorum, gayet memnunum.

    Senin cam olayı neden kaynaklanıyormuş ?



    quote:

    Orjinalden alıntı: berk984

    Evet gerçekten de opelde çok büyük sorunlar çıkmıyor (önceki aracımda 2001 zafiraydı) sadece kronik EGR sorunu ortaya çıktı. Ama opellerde elektronik hatalar veya tasarım hataları çıkıyor. Yolda bırakmadığı doğru ama bu tip sinir bozucu hatalarında bulunması ve tamiri zor oluyor bu yüzden servisler kötü duruma düşüyor. Yoksa motoru çalışmayan bir aracı çalışır duruma her servis getirebilir ama camı kontrol eden motoru sağlam olduğu halde camı açılmayan bi araç için servisin baya bir uğraşması gerekiyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: berk984

    Evet klima olayında özellikle 2. köprüde trafiğe girdiğimde kamyon egzoslarından bayılmamak için hep içerde çalıştırıyorum mecburen kendi algılasa gerçekten iyi olurdu.

    Eski astraların otm klimasını biliyorum işte bundaki onun aynısı değil ayrı ekran yok bi kere. Üstteki ekranda gene klimanın bilgileri aşağıda da 3 tane yuvarlak tuş var o kadar.

    Bu arada benim yol bilgisayarı ingilizce ve türkçe seçeneği yok senin eski astra da bile türkçe yaw ne iş anlamadım. Acaba benimkine özgü bir şey mi yoksa tüm yeni astralar ingizlizce mi? Umit seninki nasıl?

    Klimanın düğmeler böyle ekranı da üstteki büyük ekranın en alt satırı.

     *** YENİ ASTRA ALACAĞIM... SİZ OLSANIZ HANGİ SEÇENEĞİ SEÇERDİNİZ ? ***


    Mesajını atlamışım berk senin yol bilgisayarın nasıl türkçe göstermiyor anlayamadım, hayır anladım da moderator gene laf edecek O nedenle kibar olmaya çalışıyorum. Pazartesi veya salı veya sana uygun bir gün servisine gideceksin ve diyeceksin ki "burası ingiltere mi yoksa ben mi ingilize benziyorum dingiller, arabama doğru düzgün software'ni yükleyin, ne bu araç kaçak mı yurda sokuldu ?dağıtırım burayı" O zaman hemen ilgilenirler. sadece 10 dakikalık iş bilgisayara aracının BC giriş soketini bağlayıp en son sürümü yükleyecekler.Tüm astralar türkçe lisan ile satılırken sende olmaması tüketici kanununa göre ayıplı mala girer tamamen suçlular kıvırtmaya çalışmasınlar. Hoş Türkçe çevirisini Tanzanyalı birine yaptırdılar herhalde, ama gene de Türkçe olması iyidir.Herkez ingilizce isveçce lehçe bilmek zorunda değil. Bu biraz adamların bizim ülkeye saygısını gösterir.
    Kliman da gördüğüm kadar otomatik neyini beğenmedin?Ben mi yanlış anladım? Zaten senin araç cosmo değil mi? essentia dışındakilerinde klima otomatik idi. Opel TR ondan da ç.. pardon tasarruf yapmaya karar vermediyse.Eğer tuşları aşağıda ayarlarken üstte ekrana bakmayı diyorsan, haklısın ama alışırsın bir süre sonra zaten kendine en yakın ayarı yaptığın için çok kurcalamıyorsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Umit -- 18 Şubat 2006 16:08:28 >




  • Yok klimayı mitril sormuş ona anlattım bişeyini beğenmedim değil hatta klimayı çok beğeniyorum

    Bu arada bi arkadaşım almanya da astra kullanmış onda bile türkçe varmış dillerde o yüzden zaten kafam karıştı. Onun bi software le düzeleceğini biliyorum ama o sırada başka bir şey bozulursa diye korkuyorum açıkcası. Zaten hız arttıkça teybin ses yüksekltmesi, ilk çalıştrmada sabit bir sesten açılması gibi özellikleri de çalışmıyor başka şeylerde o software güncelleme sırasında bozulur diye korkuyorum çünkü gece aşağı inip teybini kapatmak zorunda kalan astra sahipleri duydum

    Gene de 15 bin bakıma az kaldı gittiğimde bi dağıtim orayı




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.