Şimdi Ara

Yeni astra ve golfun Bmw 116d den kaliteli olması (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
60
Cevap
1
Favori
3.925
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir çok defa kullandığım, yolcu olarak da sık sık bindiğim bir araç 1 serisi. (Bu sabah 65 km yol geldim yine)

    M paket belki güzeldir ama standart versiyonunda iç mekan kalitesi olarak iddialı değil bana göre de, bazı bölgeler ve plastikler çok sırıtıyor.

    Direksiyon kötü, trabzon vakfıkebir ekmeği formatında kocaman ve yusyuvarlak.

    Ayrıca direksiyon göbeği de gereksiz şekilde büyük ve kadranların altındaki ekranı perdeleme sıkıntısı mevcut. Direksiyonu ekranı görecek şekilde ayarlayınca kadranların üst kısımları görünmüyor. Kadranları görecek şekilde yukarı kaldırınca da direksiyon göbeği ekranı perdeliyor.

    Süspansiyon olarak da oldukça başarılı, şehiriçi düşük hızlarda bozuk zeminlerde darbe emişi ve rft lastiklere rağmen yumuşaklığı çok iyi fakat onda da şöyle bir gariplik var; hızlı otoban sürüşlerinde yoldaki dalgalanmaları biraz fazla hissettiriyor, olması gerekenden biraz fazla zıp zıp gidiyorsunuz. Bir de normalde kabine yukarı-aşağı şekilde yansıması gereken bu zıp zıp hareketleri ilginç şekilde ileri-geri şeklinde geliyor, kafanızın zikir çekermiş gibi ileri-geri sallanması durumu oluşuyor. Koltuk kafalığı kafanızın arkasına sürekli şaplak atar durumda, bu beni rahatsız ediyor. Kendi aracımda bu aynı yolda bu tarz tepkiler almıyorum. M paket 3.20i'de bu durum daha da belirgindi mesela, M süspansiyonlarının daha da sert olmasından dolayı sanırım. BMW'lerde spor sürüş karakteri nedeni ile konfordan biraz feragat edildiği izlenimi oluştu bende. Spor sürüş ve konfor ikisi mükemmel şekilde bir arada olamıyor.

    Yüksek hız stabilitesi konusundaki eleştirilere katılamayacağım, araç gayet de güven veriyor.

    Oturma-koltuk pozisyonu güzel fakat orada da beğenmediğim bir durum var, mesela aracı cruise control'e aldığınızda ayak bölgesi zemininin garip eğiminden ötürü boşa çıkan sağ ayağınızı tabana rahatça yerleştirmeniz pek mümkün olmuyor. Mecbur gaz pedalına basmadan üzerinde tutmaya çalışıyorsunuz, bu da bir süre sonra yoruyor.

    Aracın yalıtımı güzel, yeterli düzeyde. Gerçi aracın jantları 16", lastikler klasik 205/55/16. Kendi aracımın da 16" ve 17" versiyonlarını kullandım, 16" bir nebze daha sessizdi. Bunda daha büyük jant-taban ile yol sesi nasıldır bilmiyorum.

    Yol tutuş sürüş dinamikleri konusunda eleştirilecek bir yanı yok, kendi aracımla 65 km/h ile limitte döndüğüm virajda 70'lere kadar zorlayabiliyor. Önden çekişe geçtiğinde ne olur bilemem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 22 Mayıs 2017; 10:30:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hypnotica

    Bmw nin surusu yeter. Hersey hizlanma degil. Bmw ile girdiginiz viraja astra ve golf ile ayni hizda giremezsiniz.

    Watts süspansiyonlu Astram var, virajlara benim kadar sert girebilen başka Alman aracı görmedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HajHaj kullanıcısına yanıt
    Çok hızlı giriyolarsa demekki hocam siz göremeden geçip gidiyolardır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Golf bir nebze de ( iscilik daha iyi 1 serisinden ) Astra' nin isciligi BMW 1 serisinden geride bariz sekilde..



    Astra' nin J kasasi K kasasindan daha kaliteli iscilige sahip..



    J kasa ile 1 serisini karsilastirabilirdim ancak K kasasi ile Asla..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Backstreet -- 22 Mayıs 2017; 11:26:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1 serisiyle derdiniz nedir arkadaş

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Like a Sir kullanıcısına yanıt
    5 bin az olmamış mı hocam ben 100 bin km sürmeden hiç bir şey anlamıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dr20mouse

    Otobanlarda 120den fazla basamiycaz 1 temmuzdan sonra ısterse 300 yapsın basamadiktan sonra ne işinize yarar. 120 altında sesiz konforlu sürüş keyfi yaşatan az yakan araçları tartışalım artık.

    Komiksin... gerçekten komik. Sanki 1 Temmuz'a kadar hız sınırı yok Türkiye'de, 1 Temmuz'da geliyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Goudelock

    5 bin az olmamış mı hocam ben 100 bin km sürmeden hiç bir şey anlamıyorum.

    Eh madem öyle sen 100 bin sür yiğidim ... Anlayabilmek kişiden kişiye değişir ben baz sınırı söyledim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • auto show bmw1, golf 7 ve a serisini 2 defa karşılaştırdı ve ikisinde de golf 1. oldu. bunu söyleyince çıldırdı burdaki premiumcular. sırf golf'ten pazar payı çalmak için üretilmiş fukara bmw'si ve fukara mercedes'i bunlar. ama burdaki ezberciler bunu anlamıyor.
  • Bethesta kullanıcısına yanıt
    Otoban dışında nerde 200 basabilirsin?



    Arayollarda 50 ile sınırlandı zaten otobanda gitti. Basacak yer kalmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bmw 5 , Mercedes E serisinden başlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adieu kullanıcısına yanıt
    Bilmiyordum hocam tesekkurler bilgi icin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BMW premium bir marka ama 1 serisi kesinlikle premium değil
  • 1 serisi zaten BMW nin orta hallilere ikramıdır.
  • 1 serisi şöyle golf böyle muhabbeti almış başını gidiyor yine...
    1 serisinin tercih sebebi kılan şey arkadan itişe ulaşılabilen en ucuz (an itibariyle kafayı yediğimi düşünsem de gerçek bu, ucuz kalıyor, ucuz kavramımız epey pahalansa da...) araçlardan biri olması, ne hacim vaadediyor, ne yüksek kalite ne de kullanım kolaylığı vaadediyor. Zaten bmw marka olarak sportiftik vaadediyor, eee peki sportif olma iddiasında bir markanın en ucuz aracı size ne sunacak? Sportiftik sunuyor evet ancak kalite beklentisi yersiz.
    Golfe gelirsek golf size sportiflik vaadinde bulunmuyor golf pratik, kaliteli, rafine ve huzurlu bir sürüş vaadediyor ki sınıfında Audi a3'den sonra bu vaadini gerçekleştiren ikinci araçtır bence.
    Konu performansa gelince dizel motorlar adına 1 serisi hissettiğiniz araç değil ne yazık ki, torkunu düşük devirde vermesi, arkadan itişi, yolu sırtınızda hissettirmesi, ve yalıtım eksikliği ile sizi sürüşle bütünleştiriyor özellikle düşük devirlerde bu yüksek torkla araç çok iyi gidiyor hissettiriyor ancak o kadar gitmiyor, golf ise malum tork 250 ile sınırlanmış bir de yetmiyor gücünü yüksek devirde veriyor, haliyle daha bir isteksiz daha bir gitmiyor görüntü çiziyor, ancak gerçek şu ki aralarında çok çok belirgin bir fark yok. Hatta şunu söylemek lazım, golften 50 kilo kadar hafif ve yalıtımı zayıf leon muhtemelen 1 serisi ile aynı yürür ya da biraz daha iyi olur, bunun yanı sıra leon'da yolu 1 serisi gibi okumazsınız ama gidiyor hissi de alırsınız hatta belki 1'e göre daha fazla gidiyor hissi alırsınız.
    Tabi tekrarlıyorum golf biraz daha oturaklı oturaklı giderim yeri geldiğinde de iyi düzeyde yürürüm diyen bir c segmenti hatchback. Çok iyi düzeyde yürürüm diyen araç bakacak olan dizel konusunda 308'e bakacak, şimdi astra desem içim acıyor, 136 beygirle 9.7 sn'de 0'dan 100'e çıkıyor güzel veri ama iç mekan çok geri gitti j'ye göre... 308 dersek önceki nesline göre çağ atladı, motor desek 120 beygirlik motordan adamlar 9.5 sn 0-100 verisi yakaladı, 136'lık motor 308'de olsa rakip bırakmaz performansta.

    Veriler de burada:

    https://www.auto-data.net/de/?f=showCar&car_id=17705

    https://www.auto-data.net/de/?f=showCar&car_id=27589

    Leon 9.9'a düşerek motor gücüne göre çıkarım esnerim demiş biraz.

    https://www.auto-data.net/de/?f=showCar&car_id=26960

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • en iyisi benim arabağğmmmmcılar gelmeden diyicem ama gelmişler bile

    viraja 400le giriyorum en iyi araba benim almancı golfüm diyenler gelsin aa zaten buradalarmış



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vartolu Saadettin -- 22 Mayıs 2017; 15:58:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Watts için gelişmiş bir süspansiyon demedim zaten. "Çok daha gelişmiş" diyene kadar daha spesifik olsaydın senin için bi şey biliyor da konuşuyor diyebilirdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yol tutşçu ve arkadan itişçiler gelmiş gene...

    Golf üst donanım ile bmw 1 arasında fiyat olarak 50 bine yakın fark var.

    Borusan da arkadan ittiriyor ama haberi yok kimsenin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Üçü de tasarım fiyaskosu:

    Astra, Giulietta çakması serisini sürdürüyor.

    Golf gerçekten buzdolabı gibi.

    1 serisi ise yandan pabuç, arkadan Polo, yani resmen Böbrekli Polo.

    Ama 1 serisi; hiç olmazsa motor, şanzuman, sürüş olarak çok daha iyi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • motor konusunu şöyle ele alabiliriz yanlış bilmiyorsam golf aralarında en hafifi astra ise en güçlüsü o yüzden üst hızlarda daha istekli bu iki araç lakin iş verime geldiğinde sanıyorumki bmw 2 araçtanda özellikle astradan daha verimli olduğunu düşünüyorum ayrıca bmwde ağırlık oranındanda bahsetmeme gerek yok ,son kasa astraya binmedim ama golfun içinin bmwden aşa kalır yanı yok yer yer bmw daha iyi olsada bütün olarak golfün iyi olduğunu düşünüyorum en azından göze daha güzel geliyor.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.