Şimdi Ara

DAVA SONUÇLANDI! Hakem Heyeti kararlarında iade edilecek ücretin 'kuş' a dönmesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
2
Favori
5.386
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Edit: davayı açtım konuyu sürekli güncelliyorum.


    Tüketici hakem heyeti kararına itiraz, Ürün bedelinin iadesinde enflasyon ?


    Hakem heyetine başvururken aldığım ürünün güncel bedeli üzerinden iade istemiştim fakat ürünün geri alınması ve ücretin fatura tutarı üzerinden iade edilmesi şeklinde sonuç çıktı.

    ürünü 679 a aldım. itiraz ederken 1380 di. Karar çıktığında 1950 idi. 1 yıllık bir süreç, satıcının da işine geldi, değiştirin diyorum değiştirmiyorlar, bu kararla sadece iade alırız diyor.

    Benzer ürünlerin fiyatları da aynı şekilde arttı. Hakem heyeti diyor ki 679 iade alabilirsin. 679 da o ürünün en kötüsünü bile alma imkanı yok, malum enflasyon %200 lere dayandı.

    Tüketici mahkemesine bu konuda itiraz edeceğim. Çünkü bu enflasyon oranı ile bu süreçler sonunda 2-3 sene sonra iade edilecek fatura bedelleri ile vidasını bile alamayız.

    Dolayısıyla dava açarken güncel bedel üzerinden iade ya da değişim isteyeceğim fakat ;

    1-) Dava açılışında "tüketici hakem heyeti kararına itiraz" mı seçmeliyim yoksa farklı bir seçenek mi ?
    2-) Davacı ben oluyorum, davalı hakem heyeti mi olacak yoksa firma mı?
    3-) Ürünün güncel bedelini mi yoksa yenisi ile değişimini mi istemeliyim ?
    4-) Güncel bedel üzerinden iade istesem mahkeme ne takdir eder hukuk ne diyor bu konuda ?
    5-) 400 TL avans istiyor mahkeme, Kazanırsam 400 TL yi geri mi alacağım ? Yoksa bu masraflar bana mı kalıyor ?

    Teşekkürler.


    DAVA SONUCU:

    dava reddedildi. ne yenisi ile değişim nede faizi ile iade konusu ikisi de reddedildi.


    "hakem heyeti doğru karar verdi" diyor hakim. "e ama benim isteğim dışında bir hüküm verdi, benim isteğim bedel iadesi değil güncel bedel iadesi idi dolayısıyla başvurum uygunsuz olduğu için reddedilseydi ben mağdur olmazdım" dedim ama hakim biraz da e yani haklısın aslında bakışı ve ses tonu ile "hakem heyeti doğru karar vermiş" diye tekrarladı, yine tekrar ettim "ben böyle bir talepte bulunmadım ki" diye ama sonuç değişmedi. Gerekçeli karar haliyle sonra yazılacak, gerekçeli karar bakacağız artık.


    Hukuken doğru olabilir, gerekçeler açıklanacak fakat bu nasıl hukuk, hukuku araç olarak düşünün karşısında bir duvar var çarpacak, hukuk kuralları araca sağa ya da sola geç demiyor çünkü hukuken karşılığı yok, ve araç duvara çarpıyor olan bu. Bu akla vicdana sığar mı? Pardon filminden: "Adalet o kadar da adil bir şey değilmiş".




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xenofx -- 15 Şubat 2023; 14:5:17 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Tüketici Mahkemesinde Mobilya İadesinde İade Ücretinin "Kuşa Dönmesi" Sorunu

    Giriş Mobilya iadesi talep eden tüketiciler, çoğu zaman enflasyon nedeniyle iade edilen ürünün değerinin azalması sonucu mağdur olabilmektedir. Bu duruma "iade ücretinin kuşa dönmesi" denilmektedir.

    Tüketici Hakem Heyetinin Kararları Tüketici Hakem Heyetleri (THH), ürünü iade eden tüketicilere, iade tarihindeki enflasyon farkı dikkate alınarak para iadesi ödenmesine karar vermektedirler. Ancak, bu kararlar tüm davalar için geçerli değildir.

    Enflasyon Farkının Hesaplanması THH, enflasyon farkını hesaplamak için Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) verilerini kullanır. Ürün iadesi yapıldığında geçerli olan TÜFE değeri, satın alma işlemi sırasında geçerli olan TÜFE değerinden çıkarılarak enflasyon farkı bulunur.

    İade Ücretinin Alınması THH'nin para iadesine ilişkin kararlarının uygulanması için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:

    • Satıcıya kararın tebliğ edilmesi
    • Satıcının kararın gereklerini zamanında yerine getirmemesi halinde icra takibi başlatılması

    Fiyatı Arttıran Ürünlerin İadesi Fiyatı artan ürünlerin iadesinde de enflasyon farkı dikkate alınır. Ancak, satıcı, ürünün değerinin artmış olması nedeniyle ek bir ödeme talep edebilir. Bu durumda, tüketici ve satıcı arasında bir uzlaşma sağlanması gerekmektedir.

    Sonuç Mobilya iadesi talep eden tüketiciler, enflasyon farkının iade ücretine yansıtılması konusundaki haklarını bilmelidirler. THH kararları ile iade ücretinin korunması mümkündür. Ancak, her dava farklı değerlendirilebileceğinden, hukuki destek almak faydalı olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 1-thh kararına itiraz
    2-firma
    3-itirazınız bedele olduğundan güncel bedel
    4-dava reddolur
    5-kazanırsanız karşı taraftan alırsınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • güncel bedel istersem reddolur demişsiniz peki itiraz ederken güncel bedel üzerinden iade ya da ürünün değişimi desem uygun olur mu ?


    güncel bedeli istemem durumunda verilecek reddin hukuki sebeplerini detaylandırabilir misiniz?


    teşekkürler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xenofx -- 1 Haziran 2022; 9:52:5 >
  • THH kararına itiraz davasında ilk talebinizi değiştiremezsiniz

  • sertosman S kullanıcısına yanıt

    İlk talebim güncel bedel iadesi idi. Hakem heyeti bunu reddetmiş kafasına göre normal bedel iadesine karar vermiş. Kararda böyle yazıyor "679 un kabulüne, 701 in reddine" şeklinde.


    Sizin öneriniz nedir? Nihayetinde mağduriyet var, hukuken bu mağduriyeti nasıl açıklayacağım?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • xenofx X kullanıcısına yanıt

    Şöyle söyleyeyim, güncel bedeli talep etmeniz hakkındaki karar doğru, hakem heyetinin güncel bedel üzerinden karar vermesi mümkün değil. Ancak şöyle olabilirdi, faturada yazılı bedel ve bu bedele işleyecek reeskont-avans faizini isteyebilirsiniz. Günümüzde bedel iadesi talepleri maalesef mağduriyet yaratıyor ama mevzuat bu şekilde. O yüzden ayıpsız misli ile değişim talep etmek en iyisi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anladım, thh den talep ederken bu şekilde olmalı diye yazdınız sanırım fakat şimdi dava açarken talep kısmına "güncel bedel oranında iadesi veya bu mümkün değilse ayıpsız misli ile değişimi" yazmam uygun olur mu? Yoksa tek bir talep mi yazmalıyım?


    Benim mağdur olmamam için "güncel bedeli almam" ya da ürünü "ayıpsız misli ile değiştirtmem" gerekiyor. Bu ikisinden biri ile thh kararına itiraz olarak tüketici mahkemesi yoluyla firmaya dava açabilir miyim ?


    Teşekkürler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xenofx -- 2 Haziran 2022; 13:32:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sertosman S kullanıcısına yanıt

    yukarıdaki mesaja son bir cevap alabilir miyim. teşekkürler.

  • xenofx X kullanıcısına yanıt

    Talebinizi değiştiremezsiniz

  • sertosman S kullanıcısına yanıt

    peki ben ne talep edeyim ? 


    ben güncel bedel istedim, thh ise talebimi reddetmemiş ama kafasına göre fatura bedeline karar kılmış. yani ne talebim yerine gelmiş ne de mahkemeye yeni bir talepte bulunamıyorum. arafta kaldık.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xenofx -- 6 Haziran 2022; 10:48:22 >
  • xenofx X kullanıcısına yanıt

    THH kararının iptalini ve THH başvurunuzdaki gibi güncel bedele hükmedilmesini isteyeceksiniz doğal olarak ancak daha önce de söylediğim üzere güncel bedele hükmedilmesi biraz zor.

  • sertosman S kullanıcısına yanıt

    "THH'den istediğim talebin THH tarafından reddedilmeyip farklı bir talebin uygulanması sebebiyle mağduriyet yaşadığımı (fiyat farklarını göstererek), THH kararının iptalini, ürünün misli ile değişimini talep ediyorum" desem ?


    En mantıklısı bu görünüyor. Ne dersiniz ?


    Anlayamadığım kısım şu, ben THH den olmayacak bir şey istemişim, THH ise kendine göre bir karar vermiş, ben niye tüketici mahkemesinde ilk talebimi değiştiremiyorum?, çünkü olmayacak bir şey istemişim, madem öyle o istek reddedilsin ben de olabilecek bir şey isteyeyim ?


    Örneğin biraz uç olacak ama, ben THH den satıcının idam edilmesini istesem ve ürün bedel iadesin hükmetseler, tüketici mahkemesine giderken idam dan başka bir şey isteyemeyecek miyim ?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xenofx -- 6 Haziran 2022; 12:27:8 >
  • xenofx X kullanıcısına yanıt

    Şansınızı deneyin, bakarsınız hakim yanılır bir şey olur :)

  • sertosman S kullanıcısına yanıt

      ben şansımı deneyeceğim ama anlayamıyorum yine de. kararlar da vicdan konusu nerede kaldı?

  • xenofx X kullanıcısına yanıt

    Hukuk hakimi vicdanından ziyade delillere ve yürürlükte olan hukuki mevzuata göre karar verir.

  • sertosman S kullanıcısına yanıt

    işte tamda onu söylüyorum. deliller ortada, ben olmayan bir şey istemişim, THH başka bir şeye hükmetmiş, o zaman ben mahkemeden hakkaniyete uygun bir istekte bulunduğum da vicdanen reddetmemesi lazım. deneyip göreceğiz, cevaplarınız için teşekkür ederim.

  • xenofx X kullanıcısına yanıt

    delilleriniz sadece ihtilafa ilişkin durumu ortaya koyar, talebinizin haklılığına hakim karar verir. Sizin talebiniz mevzuata uygun değil, o yüzden de şahsi görüşüm hakimin sizin istediğiniz yönde karar veremeyeceği şeklinde. Sizin talebinizle THH kararı birbirinden çok farklı şeyler değil aslında, siz seçimlik haklarınızdan bedel iadesini kullanmışsınız gibi değerlendirerek karar vermiş.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sertosman -- 6 Haziran 2022; 13:7:36 >
  • sertosman S kullanıcısına yanıt

    Şu şekilde bir dilekçe yazdım göndereceğim bakalım ne çıkacak sonuç, eklemek istedikleriniz varsa çok memnun olurum.


    Açıklamalar:

    "............... Kaymakamlığı İlçe Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı'na 24.02.2022 tarihinde yaptığım başvurumda ürünün güncel bedel üzerinden iadesini istedim, bu isteği yerine getiremeyecekleri için (bu bilgiyi karardan sonra öğrendim) talebimi reddetmek yerine fatura bedeli üzerinden iade yapılmasına hükmedilmiştir, kendilerinden bu şekilde talebim olmamıştır. Şöyle ki, fatura bedeli üzerinden yapılan iade ürün fiyat değişimi dolayısıyla beni mağdur etmektedir, ben 03.07.2021 tarihinde aldığım bu ürünün aynısını veya muadilini 03.07.2021 tarihindeki fatura tutarı ile yeniden almam mümkün değildir, ayıplı olan bu ürün sebebiyle 11 ay boyunca mağduriyet yaşadım ve ................... Kaymakamlığı İlçe Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı'nın talebim olmayan bir karar vermesi ile bir kez daha mağdur edildim. Eğer başvuru yaptığım tüketici hakem heyeti başkanlığı güncel bedel üzerinden iade isteğimi uygun olmadığı için reddetmiş olsaydı ben ürünün "ayıpsız misli ile değişimini" isteyecektim ve ürünün ayıpsız olarak değiştirilmesi ile mağduriyetim giderilmiş olacaktı. Fakat tüketici hakem heyeti başkanlığı talebim dışında bir karara hükmetmiştir, mevcut kararda hükmedilen tutar ile benim aynı ürünü ya da muadilini almam mümkün değildir. .............. Kaymakamlığı İlçe Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı bilirkişi incelemesi ile ürünün ayıplı olduğunu değerlendirmiştir."


    Sonuç ve İstem : 

    1-) ................Kaymakamlığı, İlçe Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı ********** ve ....................... nolu kararın iptali


    2-) Halihazırda elimde bulunan ve bilirkişi incelemesi ile ayıplı olduğu tespit edilen ............................ ürünün yukarıda izah ettiğim nedenlerle ayıpsız misli ile değiştirilmesi,


    3-) Yargılama giderinin karşı taraf üzerine bırakılmasına karar verilmesini arz ve talep ederim. 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xenofx -- 16 Haziran 2022; 9:30:18 >




  • sertosman S kullanıcısına yanıt

    ekleyeceğiniz bir şey yoksa bu şekilde göndermek istiyorum. teşekkürler.

  • xenofx X kullanıcısına yanıt
    Buna hukukta terditli dava denir. Hukuken mümkündür.
    Önce bedel isterseniz mahkeme direkt bedel iadesi kararı verir. Terditli davada önce ilk talebe bakılır, ilk talep kabul edilirse diğer taleplere bakılmaz.

    Önce misli ile değişim, bu mümkün değilse reeskont avans faiziyle bedel iadesi isteyin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ipli jeton -- 11 Haziran 2022; 16:49:11 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.