Şimdi Ara

yeni cerato mu yoksa civic mi (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
54
Cevap
2
Favori
4.451
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: grkankot2


    quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45


    quote:

    Orijinalden alıntı: grkankot2


    quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    Honda eski cağ ve teknoloji ürünü denilen arabanın 0-100 değeri 10.6 saniye



    Kia cerato 300 torkla 10.8 saniye



    Şimdi konuya şu torkcu yeahcı arkadaşları açıklaması için alalım.

    Honda vites değiştirmiyor kesicide zorluyor.Büyük ihtimalle 1'in kesicisini ok uzun tutuyor,2nin sonlarına doğru 100e ulaşıyor.
    Cerato 100e ulaştığında belki de 3.vitesin alt devirlerinde

    100-120ye ulaştıktan sonra Civic mecburen 3.vitese atıyor, o devirde araba kağnı olduğu için cerato ile aralarında en az 5 boy fark oluyor. Her vites attğında cerato ile fark açılıyor.
    Aradan 20km geçiyor. Cerato çoktan son hıza ulaşmış.Arkadan civic vurdura vurdura geliyor Aman tanrım o da ne freni boşalan kamyon misali ""futututututu fitek açıyor" ve ceratoyu geçiyor.Tabi bunun olması için civicin bi 10-15km vurdurması lazım
    .
    .
    .

    Ama aracın ömrü yarıyor iniyor.
    Olay bu kadar basit.

    Dipnot:Civic alt devirleyken bir yokuş denk gelirse izleyin cümbüşü

    Torkçu falan değilim. Civic de sürdüm torku sağlam araba da. Hatta ehliyeti alalıdan beri atmosferik kullanıyorum devamlı.

    Dipnot2: Devamlı kesicide olduğu için Civic 20-25litreden aşşağı yakmazken (en iyi ihtimalle), cerato 10u geçmiyor.
    Dipnot3:Dümdüz 50-100km yol olduğunu varsaydım ki yok. Böylesi uzun soluklu bir yarışta dur kalk yavaşlalarla zaten cerato ile civic arasında 5-10km fark olur.
    Dipnot4: Hayatımda bu kadar saçma bir kıyaslama yapmadım. Beni böylesi bir saçmalığa soktuğun için teşekkürler DH.Teşekkürler DHüyesi.
    Aktarma organları,vites oranları, sürtünmeler, aerodinamik kuramlar,sürücü kalifiyesi onlarca parametre bir anda yok oldu.
    Aldığım eğitimler, mesleğim... resmen utandım. İşte bunların hepsi bu trol ve fanboyları dize getirebilmek adına


    cerato veya dizel motor 0-100 ü ölçülürken 1500-2000 devirdemi vites atılıyor ?

    dizel motor yokuş çıkarken neden tam torkunu verdiği devirde gidiyorda atmosferik bu devirde gitmeyecek miş ? neden birisi tam torkunu verdiği devirde kullanılırken sorun olmuyorda atmosferik kullanılırken ömrünün yarısımı gidiyor ? işte böyle eğitim sistemiyle böyle eser ne diyelim


    şu konumuda bi okumanı tavsiye ederim belki okulda öğrenemediklerinizi öğrenmenize katkıda olur başarılı bir öğrenci olursunuz:https://forum.donanimhaber.com/m_122585732/tm.htm

    O konuyu cahillere okut. Makina mühendisi var karşında lisede öğrendiğim şeyleri sunma benim önüme.

    Biri son gücünü kullanıyor sınırları zorluyor.Diğeri olağan şeyi yapıyor ek bir çaba sarf etmiyor. O motorlar kesicide kullanılması için üretilmedi. Öyle olsaydı araç neden düşük devirde çalışıyor? Marşı bas olsun 6kdevir "fututututfitek" hayaliniz bu değil mi
    Tüm mühendislik dayanım hesapları " ulan bu cahiller zorlarsa bizim alet ne kadar dayanabilir" sorusuna istinaden yapılır.Şimdi çıkıp f1'i örnek vermeyin orada evet motorlar zorlanır.
    Devir kesici adı üstünde.Olmasa alırsın eline motoru.
    Şimdi ben buraya mukavemettir, basınçtır , otto dizel rankindir, emniyet katsayılarıdır Ne yazsam boş.Siz youtubedan videolar izleyin tork nedir o nedir bu nedir diye.Benim çevirmem gereken bilimsel makaleler, uğraşmam gereken projeler mevcut
    edit:okul çoktan bitti. Eğitimin yaşı,zamanı, süresi olmaz.



    hakikaten eğitim sistemi düşündüğümdende kat ve kat daha kötüymüş. ülkenin geleceği gerçekten çok karanlık.

    thecaliph arkadaş makine mühendisiymiş. ama burada rezil etme özelden yaz.




  • Yeni c segmentte gorup gorebilecegim en kalitesiz ve kalitesizligi ile dogru orantida abartilan ovulen ucurulan fiyatlandirilan bi model.



    Gerek otv indirimli gerek liste fiyati. Hicbir sekilde ona para vermem ben. Cerato yu hic incelemedim onun kalitesi nasildir bilemem ama civic kadar dandik degildir.



    Honda yada civic e karsi on yargili degilim baska bi markanin kor cahil fanida degilim. Fd6 ve fb7 civicler cok hosuma gidiyor onlarinda ikinci el fiyatlari balon orasi ayri bi konu.



    HondNin yillardir sundugu motorda belli zaten.
  • Keyifle bineyim, dağ taş gezeyim derseniz Cerato, satarken para yapsın, gören bir daha dönüp baksın derseniz Civic.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tergener -- 20 Aralık 2016; 19:21:8 >
  • Hocam Honda Civic yaniyim bende, 2.elde degeri kaybetmiyor, o da ne demek oluyor, saglam ve guvenilir. Yedek parcaya cok harcamazsiniz. Tasarimi gercekten hos, trafikte cok farkediliyor, ayri bir havasi var. Ama tabi almadan once test yapin 2sinide derim.
  • Var mı başka kafa yakacak :) kafam oldu çorba. İki aracında test sürüşünü yaptım. Civicin cvt si biraz hızlanayım ani gaza basayım diyince direk 6 bin devire geliyor 6 bin devirde takılı kalıp bağıra bağıra hızlanıyor. Hızlanmasında problem yok ama sadece hep üst devirlerde çok bağırarak çalışıyor. Cerato dizel olması ve dct performansı sebebiyle, civic de dış ve iş görünüş, çevre baskısı ve honda oluşuyla aklımı karıştırıyor. Yarın karar vereceğim, zor ve bunaltıcı bir karar süreci oldu. Şuan çevremdeki herkes civic diyor ama işin ayrıntısını bilmeden civic diyor. Bende civice daha sıcak bakmaya başladım ama hala ikiside aynı yüzdeye sahip gözümde.
  • Ötv muafiyetli olduğuna göre arabaya 5 sene bineceksiniz. 5 Sene sonra kia çöp olur, zaten zevksiz bir araç. 5 sene biniceksiniz bu araca ben olsam almandan şaşmaz octavia,golf yada astra bakardım 5 sene sonrada minimum değer kaybıyla satardım.
  • 8 yıl 3 farklı atmosferik benzinli araç sahibi oldum. biri 1.4 2 si de 1.6 idi. günlük kullanımda ikisi arasında fark hiç yoktu. eylül ayında turbo benzinli arac sahibi olmak nasip oldu günlük kullanım tarzım değişti.

    hangi viteste olursa olsun belirli bir ivmeyle hızlanacağını bilmek motoru bağırtmadan 1500-2500 devir bandında kullanım rampalarada motor bayılmasın diye aşırı gaza yüklenme derdiniz olmuyor.

    1.4 1.6 günlük kullanım için alınan araçları 0-100 verisi ile kıyaslamak doğru değil bence kullanım tarzı olarak sizi en rahat ettirecek turbo beslemeli araç olmalı.

    görüntüsü güzel olsada 150 tork ve cvt nin performans götürüsü günlük kullanımda canınızı ileriki dönelmlerde sıkabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi snoppy123 -- 21 Aralık 2016; 0:36:55 >
  • Hyundai CEO'su global pazarda yüksek satış rakamı yakalayan modellerinden Elantra'nın adını Türk kullanıcıların da hatırlatması ile hatalı koyduklarını itiraf ederek Elentra olarak değiştirdiklerini duyurdu.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2. eli iyi diyerek araç almak ya da araç alırken 2. elini düşünmek tam anlamıyla fakirlik göstergesidir. Buradaki fakirlik sadece maddi olarak algılanmasın.
    Bir aracı bakarsın beğenirsin ve alırsın hepsi bu arkadaşlar, seneler sonrasını düşünerek araç alınmaz, aracı kullanırken sana kattıklarına bakarak araç alınır.
    Gelelim iki araç arasındaki kıyaslamaya; öncelikle Civic güzel araç dışarıdan heybetli içi Ceratoya göre daha albenili ama Cerato da yabana atılcak araç değil hele ki bazı andavalların dediği gibi çöp hiç değil.
    İki araca da bin,sür,gez hangisi hoşuna gidiyor içine siniyorsa onu al arkadaşım. Kültür fakirlerinin,(2. elci fakirler), marka fanboyu ergenlerin sözlerinin hiç bir kıymet-i harbiyesi yok bence.
    İçine bindiğinde sürerken sana keyif veren, kapısını kitlerken mutluluktan dönüp bir daha baktığın aracı alman dileğiyle...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hllnz -- 21 Aralık 2016; 9:59:28 >




  • Cerato nun benzinlisini kullanma fırsatım oldu.
    Çok konforlu bir araç ve kalite hissiyatı veriyor.
    Tabiki Türkiye şartlarında 2. el piyasası düşünülüyor alınırken.
    insanın aklı yine de hondaya kayıyor
  • civicin o kötü tasarımı ve ilkel motoruna o paralar verilmez yazıktır. madem sedan araba istiyorsun, megane sedan edc, jetta 1.4 TSi dsg, octavia dsg alabilirsin. civic'i bence hiç düşünme. yazıktır.
  • Cerato tam bir görev adamı. Bir arabanın hiç mi albenisi olmaz. İnsan arabasına binince, yüzünde bir tebessüm olmasını ister. Adamlar öyle bir konsol yapmışlar ki, sanki kamyonetle koltuk taşımaya çıkan amele gibi hissediyorsun kendini. Keza dış tasarım da zevksiz. Hadi dış tasarımı tölere ettik, iç tasarım biraz daha albenili olsaydı tercih basit Cerato alınırdı. Koreliler de işini biliyor abicim, bu handikaplara sahip olmayan aynı araba Elantra var, süslüsü diyelim. Fiyat olarak daha yukarıda ve donanımdan da çalınmış.

    Civic de içi, dışı güzel, lpg ile yakıtı az. Ama o motor sıkılmadan 5 yıl kullanılır mı bunun kararını vermek lazım.

    Yakın bir zamanda ötv muafiyetli araç ben de bakacağım. Bu sebeple bana göre de tercih epey zor. Kendimi sizin yerinize koysam Elantra' da elite plus (harika bir gri rengi var, gun metal jantlarla nefis duruyor) dizel 7dct için çılgın pazarlığa girerdim. Sedan aşırı lazım değilse Astra 1.6 cdti Dynamic otomatik ile test sürüşü mutlaka yapardım.

    Sedan deyince en çok seçenek VAG' da var. Ama adamlar arabalarına 5 yıl garanti vermiyor. O yüzden benim gözümde şanzımandan dolayı hepsi eleniyor. Oysaki Octavia çok dengeli, genişliği tasarımı falan güzel bir araba, ama o şanzıman bitiriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gyradel -- 21 Aralık 2016; 11:26:5 >




  • 1 aydir yeni cerato kullaniyorum . cok memnunum koltuk isitma efsane ,sunroof geri gorus kamerasi , motor performansi , 7 ileri otomatik vitesi ve gecisleri cok memnunum . ayrica alinca tipini vsde cok begeniyorsun. 0 100 e cikmasi degilde 100 den 140a 160 a 170 e cikmasi gayet seri ve yeterli. Ayrica yakıt evet bir fransiz kadar az degil sehir disi 5.0 ile 6 arasi olur basmaniza gore sehir ici 6 7 arasi olur yakıt . Benim değerlerim bunlar dahada düşer gibi çünkü hava soğuk ve araba rodajda.
  • Aracımı atmosferik olduğundan sattım. Sonra sıfır araba alabilmek için bayileri gezmeye başladım.
    Golf, jetta, elantra, astra, i30, civic, megane... Bu araçlara en az 1-2 sefer gidip baktım. Açıkcası astra ve golf düşünürken bayilerin ilgisizliği, fiyatların yüksek oluşu ve bagaj ihtiyacımdan dolayı vazgeçtim. Megane'ı da beğendim ama donanımlısı (icon) da açıkcası çok pahalı geldi. Gelelim Civic, elantraya. İkisini de tip olarak beğendim. Tabi civic'in arkası hariç :) Eşime gösterdim o da beğenmedi civic i. Zaten memnun olmadığım atmosferik bir aracı sattığımdan civici de eledim. Sonra forumda ceratoyu gördüm. Gelelim cerato elantra ikilisine. İkisini de gittim inceledim. Dışardan ikisi de çok güzel. İç görünümde elantra 1 tık daha öndeydi. Ama detaylara indikçe ceratoyu beğenmeye başladım. Ceratoyu şöyle özetleyeyim.

    1. Motoru çok güçlü. Özellikle yüksek hızlarda hızlandığını farketmiyorsun. BMW ve Audi de kullanmış biri olarak üst devirlerdeki hızlanmalar onları aratmıyor.
    2. DCT şanzıman da çok başarılı. Geçişleri EDC'ye yakın. Üst viteslerde zaten hiç anlaşılmıyor geçişler.
    3. Konfor çok iyi. Amortisörler iyi çalışıyor.
    4. İç malzeme kalitesi baya iyi. Özellikle de elantra ile karşılaştırınca. Ama siyah ağırlıkta olması ve ekranının küçük olması (civic'in ekranı da küçük) görselliği bozuyor. Ekranı değiştirirsin olur biter :)
    5. Epey bir donanımlı. Sunroof, elekt.bel desteği, ısıtmalı katlanabilir aynalar, geri görüş kamerası, led farlar, oto. yanan farlar, F1 vites, karartmalı aynalar, ön sensör hatta alarm filan... (Bu donanımlarda diğer C segmentlerle arasında en az 10 bin oynar)
    6. Yakıtı kullanıma göre ş.içi 6-8 lt.
    7. 2.eli zayıf gibi gözüksede satışlar bu kasada hiç fena değil. Elantrayla yakın satışları var.
    8. 5 yıl garanti

    İşin özeti ben hiç aklımda olmayan bir arabayı gittim aldım. Yani inceledikçe sevdim diyebilirim. F/P'de bence birinci. Yurtdışında forte ve k3 olarak da biliniyor araç.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.