Anladım teşekkür ederim. |
YENİ Citroën C3 ANA KONU (C3 III) 2021 MAKYAJLI KASA ÇIKTI (181. sayfa)
-
-
Burada yaptığınız hata , uygun koşullarda sürüş yapmamanız. Öncelikle yakıt tüketimi verileri ortalama sıcaklık olan 25 derece civarında yapılır, Buna ek olarak ekstra olarak tüm donanımlar kapalı, lastik basınçları normal, hava kalitesi optimum seviyede ortamlar kullanılır. Tabi şehir içinde değilde pistte yapıldığını da göz ardı etmeyin :)
aşağıdaki görsel, hangi hızda ne kadar süre kullanıldıktan sonra hesaplandığını gösteriyor.
Yakıt tüketimi etkileyen bir çok sebep mevcut; uygun yakıt, aracın yağı, yakıt doluluğu, yolcu sayısı, hava sıcaklığı, hava kalitesi, motorun sıcaklığı, mesafe, eğim, bulunduğunuz bölgenin rakımı, camların açık/kapalı oluşu, klima/kalorifer durumu. aynaların kapalı durumda oluşu :) (aerodinamik)
Yakıt tüketimini anlamak için en güzel yöntem, motor sıcakken otobana çıkarsınız, sayacı sıfırlayıp, 90-100 km/h hızla ortalama 5-6 dakika sürdükten sonra yakıt tüketimini kontrol edersiniz. Genelde fabrika verisinin civarında veya daha düşük değer okursunuz. Buna rağmen hala 4.8 olması gereken değer 5.8-6.8 lt civarı çıkıyorsa aracın ya bakımı gelmiştir ya da sorun vardır.
-
Güzel anlatmışsınız teşekkür ederim. Aracı aldığım bayi yakıtı Shell'den almamı önerdi. Sizler nereden alıyorsunuz?
-
Ben, TOTAL istasyonlarını tercih ediyorum. Eğer bir alternatif olacaksa da OPET ikinci tercihim olur. Bunların dışına pek çıkmıyorum.
Bundan 10-15 sene önce olsa marka önemli derdim. Fakat artık 3 aşağı 5 yukarı hepsi aynı ayarda. Bu sebeple markadan ziyade, güvenilir bir istasyon tercihi daha çık önem teşkil eder. Günümüz şartlarında maliyetler arttıkça, işin hilesine başvurmak daha cazip hale gelmiş durumda. Sizin canınızı hiçe sayıp, yediğiniz şeylere hile katanlar, araçların yakıtı için neler yapmaz :)
Benim size naçizane tavsiyem, hiç bir zaman tam dolu depo ile gezmeyin. Çok kırsal bir bölgede değilseniz her 2-3 km de bir yakıt istasyonu mevcut. bilemediniz 10km de bir tane vardır.
tam dolu depo ile gezmek demek; bagajda 2 tane dolu damacana (19lt +19lt) ile gezmekten farkı yoktur.
Araçtaki her ekstra ağırlık yakıt tüketiminizi arttıran bir etken olur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi janavar® -- 13 Aralık 2024; 18:18:57 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şimdi benim araç kredim iki gün önce bitti. Sanki önceden hak mahrumiyeti kısmında var yazıyordu ama bugün baktım yok yazıyor. Araç rehin kaldırma işleminin bankadan yapıldığı yazıyordu internette. Benimki otomatik olarak mı düzelmiş yoksa artık böyle mi oluyor? Herhangi bir işlem yapmam gerekmiyor mu ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Otomatik kalkıyor
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Evet öyle olmuş sanırım. Bankaya gittim bir şey göremediler. Teşekkürler.
-
Selamlar. Birkaç gün önce ikinci el olarak Citroën C3 1.2 Puretech 110 araç aldık. Garantisi devam ediyor. Araçta tespit ettiğimiz bazı sorunlar var. Gaz pedalında titreme var. Önceki aracımız 4 silindirliydi. 3 silindirlilerde bir miktar titreme normal olabilir mi?
Şanzıman EAT6 olmasına rağmen ilk kalkışta o kadar olmasa da sanki Citroën'in eski robotize şanzımanları gibi titreme yapıyor. Yakıt tüketimi çok fazla. Aşırı fazla. Yol bilgisayarı 9.1 litre gösteriyor ama 180 km kadar yol yaptık, yarım depo benzin bitti. Kendim hesaplayınca ortalama 12 litreden fazla bir yakıt tüketimi ortaya çıkıyor.
İzlediğim videolarda aynı motorla Peugeot 3008, 408 gibi daha büyük daha ağır araçlar şehir içinde 7 litre civarı tüketimle geziyor. En son bu kadar yakıt tüketimini Sprinter minibüsle 12 kişi + bagajları ile yolculuk yaparken görmüştüm. Oksijen sensörü veya bujilerde sorun olabilir mi? Aracın zengin karışım yapıyor olabileceği geldi aklıma.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _RaGoN_ -- 22 Aralık 2024; 10:45:56 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Eylül ayında sıfır 1.2 otomatik shine paket evin 2.aracı olarak aldık.Herşey iyi ama yakıt şehir içi dikkat etmeme rağmen 10 lt yakıyor uzun yol 70le gidersem anca 5 ltlere düşüyor yakıt fazla anlayacağınız atmosferik lpgli corollam bile 10 lt şehir içi göstergesi.Klima tuşu olsa ekstradan iyi olurdu.Elinin altında eşya gözü ve bardaklık çok az.kapının üstünde el tutamaç olmaması ve sağ ön torpido gözünde ışık yok bunlar basit şeyler ama olsa iyi olurdu.Diğer şeyler geneli iyi.Birde yakıt 3 dür fulledim ibre üst çeyrekde kalıyor en üste çıkmıyor genel sorun galiba.
-
Bu haftayı "Muayene" öncesi hazırlığa ayırdım.
1.6 Bluehdi 2017 model ve 68.000 km de olan aracın
Yağ(TOTAL htc 5w30), Yağ filtresi (Orj), Mazot filtresi(Orj), Hava filtresi(Orj), Polen filtresi(filtron) toplam 2.900 TL tuttu, 700TL de işçilik ile toplamda 3600 TL ye periyodik bakımı yapıldı. Ürünleri uygulama ile kontrol ettiğimde hepsinin orijinal ürün olduğu doğrulandı. onlineyedekparca bu konuda gayet başarılı. Yağ konusunda bir çok firmanın yetkili satıcısı olması sebebiyle sorun olacağını düşünmüyorum. Öyle bir riske de giremez.
Üzerinde gelen Michelin Primacy3 (205/55/16) lastikler artık ömrünü tamamlamıştı. Yeterli diş derinliği olmasına rağmen artık çok sertleştiği ve frenlemesinin yeterince güven vermemesi sebebiyle Goodyear Efficentgrip Performance2 (205/55/16) ile değiştirdim. Bunun maliyeti ise 4 lastik için 11.800 ve 460 TL işçilik ile 12.260 TL tuttu.
Yine üzerinde gelen arka fren balataları da ömrünü doldurmuş olup onları da eurorepar marka ile değiştirdim. Bunun da maliyeti 570 TL + 500 tl işçilik ile 1.070 TL ye geldi.
Silecekler ömrünü tamamladığı, atlama ve ses yaptığı için Goodyear Supermute 650mm/400mm ile değiştirdim. Normalde 350 TL ye gelen silecek seti 100 TL indirimim ile 250 TL ye geldi. İçindeki uygun aparat ile kolayca değiştirdim. Arka silecek almayı unuttum maalesef bu hafta onun da siparişini vereceğim :) Silecek gayet başarılı iz yapmadan sessizce görevini yapıyor.
Son olarak sol fren ampulünün patlamış olduğunu fark etmem üzere 12V/21W Şeffaf ampulü 15 TL ye alarak, 500 TL işçilik istenen işlemi arka stopları sökerek kendim yaptım :)
Özellikle lastik değişimi sonrası araç çağ atladı. Bulutların üzerinde gidiyor gibiyim :) Buna ek 50-60 ile korkarak ve güvende hissetmeden döndüğüm virajı 85 ile rahatça döndüm 90 ı zorlayabilirdim ama kendi limitlerimin dışına çıkmak istemedim :)
Tek canımı sıkan konu bu işlemler sonrası temizlik yaparken, tavanda ufak ufak vernik atmaları ile karşılaştım. Şuan kara kara nasıl bir yol izleyeceğimi düşünüyorum. Verniği kaldırtıp tekrar vernik mi attırsam, yoksa aracın fotolarını çekip komple tavanı mı boyatsam karar veremedim.
Son olarak, aklıma takılan bir konu da şu olacak; araç rölantide çalışırken ön taraflardan belki de şanzımandan ses gelmesi.
Olayı şöyle anlatayım. Araç park halinde el freni çekik vites boşta ve çalışır durumdayken motordan gelen bir ses mevcut. Debriyaja basıp 1. vitese taktığımda aynı ses devam etmekte. Vitesi 2 ye aldığımda ses kesiliyor. 3. aldığımda yine ses, 4 e aldığımda ses kesiliyor.
Aklıma prizdirek bilyası veya şanzıman yağı gibi sorular geliyor. Bununla ilgili yorumunuz olursa sevinirim.
NOT: baskı balata değişimi hiç olmadı
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi janavar® -- 9 Ocak 2025; 0:44:40 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X