Merhaba, Söyle aciklayayim, yetkili servis rutin bakim icin fren balatalari haric ( Yag filtreler genel kontrol ve fren sivisi degisimi) 1.480 Iscvicre frangi bir fiyat cikardi🤣Balatalar degisir ise ortalama 1.800 Isvicre frangi. Buda yaklasik 2.000 Euro ya yakin bir fiyat yapar. Bu işin maddi boyutu buraya ulaşana kadar zaten randevu almak yer bulmak hafta ici olmak zorunda vs vs oda artisi. Ben Bosch servisi kullanıyorum burada en azindan subeleri oldugu icin sonrasinda servis kayitlari bulunuyor hep. Orada balatasiz 800 isvicre frangi yani 900 Euro civari diyebiliriz tuttu. Burada araba gercekten uygun ama oranlarsaniz tamir ücretleri cok pahali. Aracim 2.0 Diesel 177lik < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Koray8953 -- 10 Mart 2025; 12:34:12 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
YENİ CITROËN C5 AIRCROSS ANA KONU(2022 FACELİFT KASA) - TÜM GÜNCEL PAYLAŞIMLAR/YORUMAR (1054. sayfa)




-
-
Doğru veya yalnlış ama fransız bir sitede görmüştüm. O yüzden alıntıdır.......
PSA'da Start&Stop'un aktif olup olmadığına dair tam listeye rastladım, birçok koşul/yasak var:
Sistemin çalışması
Motoru durdurma yetkisi:
Kullanıcı koşulları:
“Durdur ve Başlat” fonksiyonu etkinleştirildi
Kabin sıcaklığı sürücünün isteğine göre belirleniyor
Fren pedalına basıldığında veya araç hızı 6 km/saatin altındayken vites boşa alındığında (Manuel şanzıman)
Vites kolu boşta, debriyaj pedalı serbest ve araç hızı 20 km/saatin altında (Manuel şanzıman)
Sürücü emniyet kemeri takılı
Sürücü kapısı kapalı
Gaz pedalına basmaya gerek yok
Ön cam buz çözme/buğu giderme yok
Sistem gereksinimleri:
Motorun yeniden çalıştırılmasına yetecek kadar elektrik enerjisi
İlk çalıştırmadan itibaren araç hızının 10 km/saati aşması
2 motor duruşu arasında en az 4 saniyelik bir aralık bulunmalıdır
Önceki yeniden başlatmadan bu yana en az 2 saniyelik bir aralığa sahip olun
Yeterli vakum rezervi
Yakıt sıcaklığı 60°C'nin altında
Alternatör sıcaklığı 130°C'nin altında
Servis akü sıcaklığı -5°C ile 60°C arasında olmalıdır
Enerji akümülatörü sıcaklığı 55°C'nin altında
Voltaj tutma cihazı hesaplayıcısı sıcaklığı 90°C'nin altında
Servis akü şarj durumu %75'ten büyük
Dakikada 6'dan az yeniden başlatma
Partikül filtresi rejenerasyonu devam etmiyor
Yeterli enerji akümülatör voltajı (4,7 V'a eşit)
Servis aküsünün iç direnci 5,6 mΩ'dan az
Dinamik denge kontrol sisteminin düzenlenmesi yok
Elektrik kontrollü park frenini uyguladıktan sonra 10 km/saat hızın üzerine çıkın
Hidrolik direksiyon sisteminin bozulma modu yok
DV6C motor ve pilotlu manuel şanzımanla donatılmış araçlar için 1700 metrenin altındaki irtifalar
Motor gereksinimlerinin olmaması (*)
NOT: Pilotlu manuel şanzımanlı “Stop and Start” sistemi, trafik sıkışıklığı stratejisiyle donatılmıştır. Trafik sıkışıklığı stratejisi, motorun durmasına izin verecek şekilde hız eşiğini değiştirir. Araç 13 km/saat hızını aşmadığı sürece motorun durdurulmasına izin veren hız eşiği 2 km/saat'e çıkar.
Motorun durdurulması yasağı:
Kullanıcı koşulları:
Sürücünün emniyet kemeri takılı değil
Sürücü kapısı açık
Durdurma ve Başlatma işlevi devre dışı bırakıldı
Elektronik kontrollü manuel şanzımanla donatılmış bir araçta geri vites modundan çıkarken 10 saniyelik gecikmeyle geri vitese geçme
Gaz pedalına basıldı
Ön cam buz çözme/buğu giderme
Kabin sıcaklığı sürücünün isteğine uymuyor (kabin sıcaklığında sürücünün belirlediği noktaya göre ± 3°C'lik değişim)
Sistem gereksinimleri:
Anahtarla ilk çalıştırmadan sonra 10 km/saat hızın aşılmamış olması
2 durak arasında 4 saniyelik gecikmeyi aşmamış olmak
Önceki yeniden başlatmadan bu yana 2 saniyelik zaman aşımını aşmamış olmak
Motor durdurma yetkisi, sürücünün ilk talebinden 4 saniyeden daha uzun bir süre sonra gerçekleştiğinde
Yetersiz vakum rezervi
Motor gereksinimi (*)
Yakıt sıcaklığı 60°C'nin üzerinde
Alternatör termal koruması
Servis akü sıcaklığı 60°C'nin üstünde veya -5°C'nin altında
Enerji akümülatörü sıcaklığı 55°C'nin üzerinde
Merkezi voltaj bakım cihazı hesaplayıcısı sıcaklığı 90°C'nin üzerinde
Servis akü şarj durumu %75'ten az
Servis aküsünün yeniden bağlanması
Dakikada 6 durak sınırı
Enjektör kaymasının yeniden hesaplanması
Partikül filtresi rejenerasyonu
Yetersiz enerji akümülatör voltajı
Servis aküsünün iç direnci 5,6 mΩ'dan büyük
Dinamik denge kontrol sistemi düzenlemesi
Elektrik kontrollü park frenini uyguladıktan sonra 10 km/saat hızı aşmayın
Hidrolik direksiyon sistemi bozulmuş modu
DV6C motor ve elektronik kontrollü manuel şanzımanla donatılmış araçlar için 1700 metrenin üzerindeki irtifa
“Stop and Start” sisteminin bileşenlerinin aşınması
Durdurma ve Başlatma sistemi bozulmuş modda
NOT: Servis aküsünün tekrar bağlanmasının ardından şarj durumu “Nominal Değil” olarak değişir. Pil şarj durumu kutusunun pilin nominal durumunu yeniden hesaplaması 2 ila 8 saat arasında sürer. Nominal durum hesaplama süresi servis aküsünün sıcaklığı gibi birçok parametreye bağlı olarak değişmektedir. Nominal durumun hesaplanabilmesi için aracın hareketsiz (tüketicisiz, kapıların kapalı) olması gerekmektedir.
Arıza tespit cihazı ile talep üzerine “Stop and Start” sisteminin aktif hale getirilmesi mümkündür. Bu talep, “Stop and Start” sisteminin çalıştırılmasına izin vererek araç testinin yapılmasını sağlar. Test mesafesi 10 km'den az ise arıza tespit cihazı ile talebin iptal edilmesi gerekmektedir. 10 km’yi aşan araç testinde talep otomatik olarak iptal edilir ve servis aküsünün şarj durumu hesaplanana kadar “Durdur ve Başlat” sistemi devre dışı kalır.
-
Aracın orjinalide mi AGM aküydü? EFB den AGM ye geçerken sisteminde tanıtılması lazımdı.
Lexia ile becb_gen2 ünitesine, yeni alınan akü ile işlem yapıldığı anda start stop devreye girer. Tanıtılma yapılmazsa keyfine göre bir ara gelir start stop.
-
Selamlar, Bilgilendirme icin cok tesekkür ederim. Efb den Agm ye gecis yaptim serviste bilgisayara baglandi ama nasil bir islem yapildi tam anlamiyla bilmiyorum. Bana söylenilen sisteme girdik ama dogru bir islem yaoildimi bilemem tabi. Bir süre daha bekleyip bi kac öneri daha var onlari uygulayayip olmaz ise dediginiz islem icin bir servis bulacagim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu kadar şartı bir aya getirmek mucize olmalı :)
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: acquiles
Bu kadar şartı bir aya getirmek mucize olmalı :)Haklisiniz, bu kadar parametre yani abarti gibi. Diger tüm donanimlar çalışıyor iken ki adaptif hiz sabitleyici vs daha komplike sistemler bir start stop bu kadar nasil nazlanir anlaması zor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yolda sürekli şeritlere ben de dikkat ettim ancak kesikli şerit orta şeritte giderim genelde yine de sollama yasak ibaresi çıkıyor acaba yazılımsal bir problem mi anlayamadım
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
çok fazlaymış , buna sürekli devam etmezdim ya kendim takarım yada bakım yapmadan sürekli araçta değiştirilebilir :D bi çözüm bulunması lazım
-
quote:
Orijinalden alıntı: yakup13çok fazlaymış , buna sürekli devam etmezdim ya kendim takarım yada bakım yapmadan sürekli araçta değiştirilebilir :D bi çözüm bulunması lazım
Sistem zaten öyle ilerliyor burdada. Bütce varsa büyük servis yada garanti bitiminde arac degistirilir🤣Ugrasmak istemez cogu kişi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Valla ne yalan söylüyeyim, ilk okuduğumda bana da abartı gelmişti. Ama paylaşan eleman boş beleş biri olmadığından doğruluk payının yüksek olduğunu düşünüyorum. (Arduino ile gizli kodları açmayı paylaşan eleman)
Herhangi biri olsaydı, paylaşmazdım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oky33 -- 11 Mart 2025; 9:12:31 > -
Yanlış değil bilgi orda sıkıntı yok.
Sistem saçma :)
Akü firmaları para kazansın adlı çalışma.. Goturusu getirisi den çok fazla.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bu konunun üstüne denk geldigi icin paylasmak istedim. Kayinpederimde c180 2012 bir mercedes var. Hafta sonu araba zor calismis hvalar soguktu bayagi burada. Aküyü ölcmüs zayif degistirmis. Kendi basina elinden gelir. Buraya kadar hersey tamam. Aldigi akü orjinalinden zayif bildigimiz normal akü ve kücük boyut olarak uydurmus bi sekilde. markasida yani ne olduhu belli degil. Burada Landi diye bir ywr var oradan almis indirim görünce(Bim A101 den alinma akü diye düsünün) . Valla stop Start vs catir catir çalışıyor. Saka gibi. Belki uzun süre performansli olmayacak kabul ama sisteme bakarmisiniz ne versen calismak icin ugrasiyor. Bizimkiler sanirim calismamak üzerine programlanmis.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Koray8953 -- 11 Mart 2025; 11:11:4 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Uzun zamandır start stop sistemi calismiyordu aküyü varta orijinal amperine uyan efb li akü ile değiştirdim bir ümit tekrar çalışır diye düşünüyordum ama çalışmadı çok da dert etmiyorum sıkışık trafikte zaten kapatiyordum
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Merhaba,
Uzun zamandır bende de çalışmıyordu. Geçenlerde aracım garip garip arıza kayıtları göstermeye başlayınca ben de akü değiştirdim. Belli bir süre kullandıktan sonra çalışmaya başladı. Hatta sabahları soğuk havada devreye girmezdi. Şimdi istisnasız devreye giriyor.
Bir ufak detay ben çok fazla şehir içi kullanıyorum. Önceleri belli bir süre sonra devreye girmeyi bırakıyordu. Fırsat bulduğumda uzun süren ve akıcı bir yolda yüksek devirde kullanınca tekrar start stop çalışmaya başlıyordu.
Ancak siz de durum farklı tabi. Akü değişimi sonrası olması enteresan.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Merhabalar, çok araştırdım ancak 2025 modelde 2024 e göre hangi değişiklikler olduğu konusunda bir bilgiye ulaşamadım. Bu konuda bilgi paylaşabilirseniz çok sevinirim.
-
2024 Shine Bold ta olup 2025 Max’ta olmayan veya opsiyonel olan özellikler:
Güvenlik:
•Dur-Kalk özelliğine sahip Uyarlanabilir Hız Sabitleme Sistemi
•Otoyol Sürücü Destek Sistemi
Konfor ve İç Tasarım:
•Hava Kalitesi Sistemi
•Yokuş İniş Destekli Grip Kontrol Sistemi
•Eller Serbest Elektrikli Bagaj Kapağı (Opsiyonel)
•Hafızalı Yan Aynalar (Opsiyonel)
•Advanced Comfort Nappa Deri Koltuklar (Opsiyonel)
•Elektrikli Ayarlı Sürücü Koltuğu (Opsiyonel)
•Hafızalı Sürücü Koltuğu (Opsiyonel)
•Isıtmalı Ön Koltuklar (Opsiyonel)
•Masajlı Ön Koltuklar (Opsiyonel)
•Panoramik açılabilir cam tavan ve tavan rayları (Opsiyonel)
Dış Tasarım:
•19” Siyah Alüminyum alaşımlı Jantlar
•Krom Cam Çıtaları
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Teşekkürler. Anlaşılan kullanıcıların memnun olmadığı konularda bir iyileştirme yok. Özellikle ACC nin çıkarılması kötü olmuş.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sanırım bunlardan birini ekledikleri zaman fiyat üst bareme çıkıyor. Tesla da farklı bir renk seçtiğinizde fiyat fırlaması gibi. Tahmin tabiiki
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Üst vergi dilimine geçmemek için böyle bi çözüm bulmuşlar gibi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aracı satın alırken çok dikkat etmemiştim bu farklılıklara, zaten başka seçenek te yoktu, 1 ay sonra teslim alınca göreceğiz artık.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X