Şimdi Ara

YENİ CITROËN C5 AIRCROSS ANA KONU(2022 FACELİFT KASA) - TÜM GÜNCEL PAYLAŞIMLAR/YORUMAR (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
8 Misafir (1 Mobil) - 7 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20.791
Cevap
386
Favori
1.586.461
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
36 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Start stop nasıl çalışıyor arabada bilgisi olan var mı. Yani sorunsuz çalışıyor mu anlamında. Ve istersek iptal edilebiliyor mu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zeki28 Z kullanıcısına yanıt
    Nappa koltuk standart olsa hiç düşünmem sadece ama onun için de 20 bin tl ekstra istediler. Koltuklar da nappa ile hafızalı oluyor sadece.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araçlarını teslim almış kullanan arkadaşlara bir sorum daha var. Arkadaki usb sadece şarj için midir? Mp3 vs için kullanılabiliyor mu? Ben pek ihtimal vermiyorum ancak yine de sormak istedim.
  • youngeagle86 kullanıcısına yanıt
    Sanırım bir de sürücü profili gibi bir durum vardı. Dikiz aynaları vs kişiye göre ayarlanıyor diye biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dentist24

    Start stop nasıl çalışıyor arabada bilgisi olan var mı. Yani sorunsuz çalışıyor mu anlamında. Ve istersek iptal edilebiliyor mu
    Dokunmatik tuşların hemen altındaki fiziksel tuşlardan en sağda olan tuş start-stop u kapatıyuor. Ama nasıl çalışıyor bir fikrim yok tabi. Kullanan arkadaşlar cevap verirse daha iyi olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: youngeagle86

    Nappa koltuk standart olsa hiç düşünmem sadece ama onun için de 20 bin tl ekstra istediler. Koltuklar da nappa ile hafızalı oluyor sadece.
    Sürücü tarafı 2 adet hafıza kaydedebiliyorsunuz. 1. sürücü 2. sürücü.
    Aynalarda bu hafızaya dahil.
    Sürücü ve ön yolcu için masaj fonksyonu var.
  • Arkadaşlar herkese selam. Aracımı yenileme arefesindeyim. 3008 veya C5 Aircross üzerinde duruyorum. Dizel düşünüyorum ama incelediğim yazılarda ve videolarda iki markanın da kullandığı motor ve şanzıman aynı olmasına rağmen C5 te ortalama yakıt tüketimi pratikte karma 6,5-7 lt gibi denilmekte. (katalog verileri ise 4-4,1 lt gibi) Yanlış anlaşılma gibi bir durum var bence. Dizel alıp kullanan arkadaşlar varsa bilgilendirebilirler mi? Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
  • dentist24 D kullanıcısına yanıt
    Sorunsuz çalışıyor geçişlerde sarsıntı ve bekletme yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sener652

    1- 1. ve 2. güzergah olmak üzere 2 adet güzergah hesaplaması mevcut, 1 tanesinin otomatik sıfırlanmasını beklerdim (3-5 saatlik stop durumlarında) belki vardır, ben bulamadım.

    2- Aracım 18jantlı. 19 jantlı versiyonlar 205/55/R19 lastiklerle geliyor, taban genişliği düşük olduğu için bayide böyle bir araç olsa da tercih etmezdim. 205 taban genişliği çok dar, yol tutuşunu etkileyebilir, 120+ süratlerde yanal rüzgarlarda aracı şeritte tutma problemi olabilir diye 18inç'in mantıklı olduğunu düşünüyorum. 16inç jant ve 205 tabanlı A3 var evde, onda bile tırların yanından geçerken veya rüzgarlı havalarda sendeleme olabiliyor. Otoyol sürüş destek sistemi yok benim aracımda. Şeritte kalma yardımcısı var güzel çalışıyor.

    3- 18inç olduğu için burayı geçiyorum. 19inç test etmedim hiç :)

    4- Ben 18inç ile de 19inç ile de otoyol sürüş destek sistemi alınabilir diye biliyorum. Hatta sitedeki configurator'dan araç düzenlemesi yaptığınızda 18inç ve otoyol sürüş destek sistemi seçilebiliyor.

    Klimayı ilk aldığım gibi 22 derece ve Auto'da Soft moduna aldım bir daha da derece haricinde değiştirmedim. Alerjim nedeniyle camları açık kullanamıyorum yaz kış hep klima açıktır. Kullandığım bütün araçlarda auto'da ve yumuşak üfleyecek şekilde ayarlarım :) Örneğin geçen 1 haftalığına C200d kullandım 22 derece Auto'da çok sert üflemesi vardı, 25-26 derece Auto'ya getirdiğimde yine soğuk üflüyor ve istediğim yumuşaklığı yakalamıştım. Dış hava sıcaklığı ve iç ortam sıcaklığı da bu durumda etkili tabikide. Auto modunda bildiğiniz üzere iç ortamı belirlediğiniz hava sıcaklığına getirmek için çalışıyor. 22 derece de insan yaşamının ideal sıcaklığı olarak okumuştum bir yerlerde. Kışın sıcak, yazın soğuk üflüyor bu durumda. Araçtan araca değişiyordur belki ama önceki araçlarımda da hep 20-24 derece arası oynadım. Maksimum hıza almadığım için sesi veya sessizliği hakkında bilgim yok, denersem yazarım tekrar.

    Hava sirkülasyonu kapatmaya ve açmaya her durumda izin veriyor.

    Gece sürüşünde aydınlatma yeterliydi. Daha önceki F20 LCI aracımda da Led farlar mevcuttu, ledlerin dezavantajı yağmurlu havalarda aydınlatma performansı ciddi anlamda düşüyor. Bu araçta gece yağmura denk gelmediğim için bilmiyorum. Mesafesi gayet iyi ancak bunu zaten far üzerinde bulunan ayar yerlerinden manuel ayarlayabiliyorsunuz. Yani bi-xenon, led, halojen her farda var yükseklik ve sağa sola bakış açılarını ayarlama. Bu araçta da vardır kontrol etmedim.

    Viyadüklerle normal yolun birleşiminde kot farkı nedeniyle oluşan yol bozukluğunu soruyorsunuz sanırım. Oralarda gayet güzel ezerek geçiş sağladı. Aslında bu araçta söyleyeceğim en net şey, yolda giderken bir çok şey kabine gelmiyor. Ara sıra çukur tümsek vs seçtiği oluyor kimisini de hissettiriyor. Bu durum nadiren olduğu için hangi durumlarda olduğunu çözemedim. Süspansiyonlar gerçekten güzel iş çıkarıyor. Benim bu zamana kadar kullandığım araçlar hep spor tarzdaydı bu sınıfta hiç araç kullanmadım. Bir tek daha üst sınıfta olan Range Rover Sport kullanmıştım onu da hatırlamıyorum bile, 7-8 yıl oluyor :)

    F20 LCI ile aynı tarzda araç değil kıyas doğru olmaz, ama c5a otoyollardaki yol bozukluklarının çoğunu içeri hissettirmeden sürüş sağlıyor. Hatta bir çok durumda yolda bozukluk var bunu aşağıda hissediyorsunuz ama içeride yok. Aracın yüksekliği ve süspansiyonların daha önce kullandığım araçlara göre daha fazla çalışma alanına sahip olması da böyle hissetmemi sağlamış olabilir.

    İstanbul içinde 1 kere bir viraj bitişi sonrasında bozuk alandan geçerken hafif bir salınma yaşadım hiç beklemiyordum :)

    Sorular fazla olduğu için yazı uzun oldu kontrol etmeden gönderiyorum. Dil konusunda hatam olduysa, anlatım bozukluğu varsa kusura bakmayın :)
    Öncelikle verdiğiniz cevaplar için çok teşekkür ederim.

    1- Subaru XV de sizin dediğiniz olay var. Bir anlık güzergah var. Aracı çalıştırdığınızda, yolculuk süresi, ortalama tüketim ve ortalama hız seçeneklerini görüyorsunuz. Bunları menüden istediğiniz belli seçeneklerle de değiştirebiliyorsunuz. Aracı gittiğiniz yere vardığınızda durdurduğunuzda kendisi sıfırlıyor. Stop etmeden önce bakmanız lazım. Çünkü stop edince kontağı açtığınızda sıfırlanmış açıyor. Bunun haricinde de 2 adet daha uzun dönem de yapabileceğiniz, ki ben birisini araç alındıktan beridir sıfırlamadım. birisini de belli bir yola gideceğimde yada yakıt aldığımda sıfırlıyorum. 2 kayıt daha var. Ben bu sistemi beğeniyorum. Mevcut Sedan C5 imde de 2 adet sıfırlanabilir seçenek var onu aynen korumuşlar demek ki.

    2- 205 taban bence de ince. Özellikle aracın heybeti ve görüntüsüne de yakışmaz ve yol tutuşu olumsuz etkiler kanaatindeyim. C5 te de XV de 225/55 R17 lastikler var. Bende hem konfor açısından 19 u tercih etmem (ama kullanmak isterdim merak ettiğim için) HEMDE TABAN GENİŞLİĞİ BENCE DÜŞÜK. sİZİNLE AYNI FİKİRDEYİM.

    4- Bu konuyu forumlardan birisinde bir arkadaş yazmış. Sadece 19 inch jantla seçilebiliyor sinir oldum tarzı bir ifade kullanmış da. Ondan sormuştum. Bence çok saçma olurdu. Artı dediğiniz gibi konfigüratörde izin veriyor. O aklıma gelmedi benim.

    Klima konusunda aslında kendimi doğru ifade edemedim. Şöyle izah edeyim.

    Mitsubishi Carisma ve Asx de iç hava sirkülasyonu yada dış sirkülasyonu yani havayı dışardan almaya izin veriyor. Yani AUTO modunda iken dışarıdan hava almayı kapatabiliyorsunuz. Bu AUTO modunu devreden çıkarmıyor. Ama mevcut C5 sedan aracımda AUTO modunda hava sirkülasyonunu kendisi ayarlıyor. Dışarıdan hava almayı kapatır iç sirkülasyona alırsanız AUTO modu devreden çıkıyor. Ben bu özelliği sevmiyorum. Subaru XV de de hatırladığım kadarı ile mitsubishi de ki gibi iç sirkülasyona getirdiğinizde AUTO modu hala aktif kalıyor. Bu arada bu saydığım 4 araç ta da dijital klima mevcut.

    Daha çok sinir olduğum konu da ve C5 Air de merak ettiğim konu şu.

    Mitsubishi ve Subaru da ön cam buğu çözücüyü açtığımda oldukça sessiz çalışmasına rağmen üfleme hızını değiştirebiliyorum. Yani düşürebiliyorum. Özellikle çocuk uyurken. Ki her ikisinde de en son hızda bile nispeten sessiz çalışıyor. Ama Sedan C5 imde ön buğu çözücüyü açınca çok sesli ve son hızda çalışıyor ve beni bile rahatsız ediyor. Fan hızına müdahale ettiğimde de buğu çözücü seçeneğini kapatık önceki moda geri dönüyor. Ben de manuel olarak ön camı seçip fan hızını ayarlamak zorunda kalıyorum.

    C5 Air de bu olay nasıl diye merak etmiştim açıkcası.

    Ben de klimayı yazın 22 de kışın da üzerimizdeki kıyafetlerin kalınlığına göre ki fazla kalın kıyafetlerle araba kullanmayı sevmediğim için ince kıyafetlerle arabaya binip 24 de tutarım. Fanı da orta yada orta alt seviyede sessiz çalıştırmaya çalışırım.

    Far yükseklik ve sağa sola ayarı var demişsiniz ya. C5 sedan da içeriden manuel far yükseklik ayarı var. Fakat farın üzerinden manuel ayarlamaya izin vermiyor. Subaru XV de otomatik yüke göre far yükseklik ayarı var. Manuel içeriden ayarlayamıyorsunuz. Serviste farı söktürdüm çünkü kısaların aydınlatma alanı iyi ama mesafesi kısa. Uzunlar iyi yanıyor ama kısalar kısa kalıyor. Hatta forumda genel şikayet vardı. Zenon kısa halojen uzun farları var. Yeni led olanlarda düzeltmişler mesafe olayını. Serviste de baktıklarında manuel olarak ayarlama yapamadılar. Fabrikanın verdiği kalibrasyonun dışına çıkamıyorsunuz yani.

    Daha önce led farlı araç kullanmadım da yağmur yada puslu havada kötü aydınlatma yaptığı yönünde şikayetler yada yorumlar okumuştum forumlarda. O yüzden sormuştum. Garip ama. Led zenon dan daha iyi aydınlatıyor diye biliyordum. performansının zenondan kötü olması garip. Yani yağışlı havalarda.

    Aynen viyadük ve köprülerde 1,5 - 2 araç boyu birleşim yerleri oluyor ya. Araç ilkinden geçince salınım yapıyor ve zıplıyor tam inerken 2. den geçip tekrar zıplıyor. Sonra 3. derken siz artan bir etki ile zıplama şiddetiniz artarak rahatsız bir şekilde yol alıyorsunuz. Kastettiğim şey aslında buydu. Otoyol köprülerinde mesafe uzun olduğu için sanırım rezonansa girmez ama, genede viyadüklerde de salınım olur tabi. Benim söylediğim özellikle 2 şeritli normal yada duble yollardaki köprülerde yaşanılan bir olay.

    Viraj içi salınım deiğim de, hani kamyonlar asvaltta dalgalanmaya neden olur ya. Yada asvaltın bir kısmında çökme olmuştur. Szi geçerken zıplar araba. Bu birde viraz içinde olunca aracın dinamikleri bozulur sapıtır. Onu kastetmiştim.

    Verdiğiniz bütün cevaplar için teşekkür ederim.

    Saygılar.




  • CengoCenk kullanıcısına yanıt
    Sürücü profili var. Tema rengi ve gösterge panelindeki modu profili alabiliyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Farklı kişilerden gelen mesajlara cevap vereceğimden tag kullanmıyorum.

    Start-Stop çok iyi çalışıyor. Dizeldeki durumu bilmiyorum ancak benzinli motor kendisi de sessiz ve titreşimsiz olduğu için devreye girip girmediğini A ışığı yanmasa farketmezsiniz.

    Yakıt tüketimi için 6.5-7lt pratikte denilmiş neye göre 6.5-7lt. Kullanım koşulunu biliyor musunuz, nasıl sürüş yapıldığını vs. 3008 ile arada fark olacağını düşünmüyorum. İkisini de yanyana aynı güzergahta aynı hızda sürün 0,2lt/100km oynarsa oynar aralarında. Benim forumlar sayesinde veya çevreden edindiğim arkadaşlar sayesinde aynı araçlara sahip olduğum dostlarım vardı. Kimisi benden 2 lt/100km fazla yakarken kimisi benden 2lt/100km az yakıyordu. 1.4TSI 160hp Golf aracımı bir arkadaşıma sattım satmadan önce 30.000km ortalama yakıt tüketimini gösterdim 7.2lt idi. Aldı 1 ay sonra satmak zorunda kaldı. 13lt altına indiremiyorum diye. Dizelin 7-8lt'leri görmesi için ciddi dur kalk trafikte düşük hızda veya bulunan boşluklarda gaza yüklenerek hareket edilmiş olması gerek.

    Sadece Subaru'da değil, Audi, VW, BMW, Mercedes vs birçok firmada bu şekilde çalışıyor. Hatta BMW'de sıfırlama isteğe bağlı, istersen sıfırlama yapıyor, istersen yapmıyor. Ama arkada hiç sıfırlanmadan takip edilen bir ortalama oluyor, 2.güzergah gibi düşünebilirsiniz.

    Klima için AQS denilen iç hava kalitesini ölçerek hareket eden otomatik mod var. Dışarıdaki havanın kirli olduğunu farkederse kendi iç hava sirkülasyonuna geçiyor. Bu durumda Auto modunda bir değişiklik olmuyor. Ön cam suyu aktif edildiğinde ve geri vitese takıldığında kendi otomatik iç hava sirkülasyonuna geçiyor. Onun haricinde şuan tam emin değilim ama fiziki tuşların olduğu bölümde de iç hava sirkülasyonu manuel açma kapama tuşu vardı sanırım.

    Ön cam buğu çözmeyi hiç çalıştırmadım araca geçtiğimde unutmazsam denerim, ama söylediğiniz durum benim önceki araçlarımda da vardı. Ön cam buğu çözme tuşuna bastıktan sonra herhandi bir tuşa basarsanız, seviye düşürme vs, klima buğu çözme tuşuna basmadan önceki moda geçiyordu. Bu araçta bakarım.

    Çökme olan asfalta da denk gelmedim sanırım, anladım söylediğiniz şeyi ama denk gelmedim öyle bir asfalta :) Geçersem yine izlenimimi yazarım.

    Köprülerdeki sekme olayı da genelde sert süspansiyonlu araçta oluyor veya arka süspansiyonlar bağımsız olmadığında filan çok hissedilir arka koltuktan. Köprülerde dediğinizi hiç yaşamadım diyebilirim hatta dikkat bile etmemişim. Ancak şöyle bir durum var eski aracım BMW F20 LCI'de Adaptive M Süspansiyon vardı, piyasada satılan diğer 1 serilerine göre daha sportifti ve köprülerden geçerken tepkileri çok sert oluyordu, köprü üstünde sekmesi çok hissedilirdi. O araçtan buna geçince tabiki de hissetmemem normal. Öncesinde de yumuşak araç kullananlar belki hisseder bilemiyorum.




  • sener652 S kullanıcısına yanıt
    Cevabınız ve açıklamanız İçin teşekkürler. Ben de yaklaşık 6 senedir 508 kullanıyorum. Yaklaşık 94000 km de şehir içi-dışı ortalama yakıt tüketimim 6,2 lt. 3008 ve C5 aircross arasında o kadar fark olması çok zor bence de. Aşağıda linkini paylaştığım haber-yorum yazısında ve izlediğim birkaç YouTube videosunda 6,6-7 lt yorumu görüp-duyunca, işin doğrusunu kullanıcılar bilir diyerek burada sormak istedim. Tekrar teşekkür ederim.
    Link:
    Habertürkhthayat.haberturk.com
    Citroen'in Global CEO'su Habertürk'e konuştu: Türkiye ile birlikte büyümek istiyoruz!
    https://www.haberturk.com/c5-aircross-turkiye-ye-geldi-2519993-ekonomi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • arkadaşlar herkese merhaba öncelikle, araç hakkında kıymetli fikirlerini paylaşan arkadaşlara teşekkür ederim.

    sıfır km olarak satın aldığım peugeot 308 aracımı yaklaşık 2 yılda 110.000km'ye getirdikten sonra 3008 niyetliyle piyasaya bakınırken c5 aircross için kapora vermiş buldum kendimi. 308 deneyimim genel kanının aksine psa grubu araçların gayet sorunsuz, ekonomik ve keyifli olduğu yönünde; dolayısıyla citroen' e de gözüm kapalı güvendim, inşallah 308 etkisi yaratır her anlamda.

    fiyort mavi, shine donanım paketli ay sonu teslim olmak üzere kaporamı hiç gitmediğim bir bayiye yolladım. test etmiştim ama bazı detaylar hiç aklımda kalmadı. kullanan arkadaşlar müzik sistemini nasıl buldular acaba? bence tek eksik markalı bis ses sitemiydi araçta, belki bir de led iç aydınlatmalar(tavan aydınlatması değilde a serisi ya da 3008 gibi ışıklı hatlar...). led'i geçtim ama ses sistemi gerçekten önemli, 3008 de ki focal kadar olmaz tabi ama nasıl buldunuz genel anlamda ses sistemini?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi verso5 -- 8 Ekim 2019; 22:28:43 >




  • verso5 V kullanıcısına yanıt
    Standart bir müzik sistemi fazlasını beklemek doğru olmaz. Yine eski aracımla kıyas yaparsam, Harman Kardon vardı ve arada çok fark var tabiki de. Ancak örneğin standart bir bmw ses sisteminden daha iyi. G30,F20,F30 standartlarından iyi, Hi-Fi'dan kötü, üst seviye opsiyonları olan harman-kardon'la alakası bile yok :)

    Genel olarak söyleyeceğim de üzmez, çok fazla keyif vermese de, kendine söylendirmez :) 3008'deki Focal'i kullanmadığım için bilmiyorum.
  • Ben de bu akşam C5 Aircross Shine 1.6 Benzinli 180 PS aracımı teslim aldım. Henüz 30-40 km yol yapabildiğim ve detaylı bir inceleme fırsatı da bulamadığım için çok fazla yardımcı olamayacağım. Ancak ilk izlenim olarak şerit asistanı güzel çalışıyor, ben şahsen direksiyona müdahale ederse panik yapar mıyım endişesi taşıyordum ama kesinlikle öyle bir durum yokmuş, hafif bir dokunuşla sizi şeritte tutuyor, ısrar ederseniz de zorluk çıkarmıyor :) Kör nokta uyarısının da çalıştığını gördüm, sorun yok.
    Araç sessiz, süspansiyonlar güzel, elbet premium bir araç gibi kalite algısı yok. Motor ve şanzıman uyumlu, kararsızlık yok, fren pedalı biraz yukarıda gibi, yani sıkışık trafikte gaza yüklenip öndeki aniden yavaşlayınca bir iki kez sert fren yapmak durumunda kaldım ama sonra alıştım. Benzinli tercih etmemin en büyük nedeni motor gücüydü, o gücü hissettirebiliyor araç, diğer aracım dizel olduğundan acaba alıştığım tork gücünü arar mıyım diye endişe etmiştim ama kesinlikle aramam gibi duruyor, hatta daha çok dizginlemeye çalışacağım sanki...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: texasboy77

    Ben de bu akşam C5 Aircross Shine 1.6 Benzinli 180 PS aracımı teslim aldım. Henüz 30-40 km yol yapabildiğim ve detaylı bir inceleme fırsatı da bulamadığım için çok fazla yardımcı olamayacağım. Ancak ilk izlenim olarak şerit asistanı güzel çalışıyor, ben şahsen direksiyona müdahale ederse panik yapar mıyım endişesi taşıyordum ama kesinlikle öyle bir durum yokmuş, hafif bir dokunuşla sizi şeritte tutuyor, ısrar ederseniz de zorluk çıkarmıyor :) Kör nokta uyarısının da çalıştığını gördüm, sorun yok.
    Araç sessiz, süspansiyonlar güzel, elbet premium bir araç gibi kalite algısı yok. Motor ve şanzıman uyumlu, kararsızlık yok, fren pedalı biraz yukarıda gibi, yani sıkışık trafikte gaza yüklenip öndeki aniden yavaşlayınca bir iki kez sert fren yapmak durumunda kaldım ama sonra alıştım. Benzinli tercih etmemin en büyük nedeni motor gücüydü, o gücü hissettirebiliyor araç, diğer aracım dizel olduğundan acaba alıştığım tork gücünü arar mıyım diye endişe etmiştim ama kesinlikle aramam gibi duruyor, hatta daha çok dizginlemeye çalışacağım sanki...
    Hocam öncelikle aracınız hayırlı uğurlu olsun. Güzel günlerde keyifle ve kazasız belasız kullanmanızı dilerim.

    Değerli paylaşımlarınızı bekliyoruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: domer2525

    Cevabınız ve açıklamanız İçin teşekkürler. Ben de yaklaşık 6 senedir 508 kullanıyorum. Yaklaşık 94000 km de şehir içi-dışı ortalama yakıt tüketimim 6,2 lt. 3008 ve C5 aircross arasında o kadar fark olması çok zor bence de. Aşağıda linkini paylaştığım haber-yorum yazısında ve izlediğim birkaç YouTube videosunda 6,6-7 lt yorumu görüp-duyunca, işin doğrusunu kullanıcılar bilir diyerek burada sormak istedim. Tekrar teşekkür ederim.
    Link:
    https://www.haberturk.com/c5-aircross-turkiye-ye-geldi-2519993-ekonomi
    Hocam merhabalar. Testlerde yapılan yorumların bir çoğunu ben şu şekilde dikkate alıyorum.

    Öncelikle araç yakıt tüketimlerinden bahsedeyim size. Sonrada kendi formülümü anlatayım.

    4-4,1 lt ortalaması belli bir simülasyon çerçevesinde yapılmış bir ölçüm. Reel trafikte gerçekçi değil. Ama şu da var. Düz yolda hız sabitleyici ile gidiyorsanız ve rüzgarı da arkanıza alırsanız anlık tüketimde bu değerlerin altında rakamları görmeniz mümkün. Ben de 2009 Citroen C5 1.6 dizel kullanıyorum. 180 bin km de. Bunu denemiş ve görmüşlüğüm var. Ama dediğim gibi sadece anlık tüketimde!

    Ben üreticilerin katalog verilerini %20 fazlasını baz alırım hep. Bir çok marka ve model de de test edip yakalanabildiğini bizzat gördüm. 4,1 x 1,2 = 4,92 yani 5 litre ve biraz altını. Hatta dikkatli ve yüksüz kullanımda 4,5-5 bandı arasında gezilebilir diye düşünüyorum. Normal şartlarda da 5,5-6 arasında gezeceğinizi (en azından bu benim kendimle ilgili beklentim. Sürüş tarzımı bildiğim için) düşünüyorum. Belki bunun altına da inerim ama. Önümü kış tutayım yaz çıkarsa bahtıma. Son 20.000 km deki ortalama tüketimim C5 sedan da 6,5 Litre.(bu 20.000 km nin %65-70 i şehir içi trafiğidir)

    1600 kg, göreceli eski nesil 110 Hp dizel motor, 5 ileri manuel şanzıman. Her zaman lazım olur diye bagajda tuttuğum en az 60-70 kg ekstra yük. Ve 3 yaşında bir çocuğum olduğu için beklediğim yerlerde 30 hatta 45 dakikaları bulan rölantide çalışma da buna dahil. (Malum Antalya sıcak memleket, klima açık bekleme yapmaktan bahsediyorum. Ciddi oranda yakıt tüketimini arttırır.) Arabayı ilk çalıştırdığımda 30-60 saniye rölantide beklerim. Park ederken de 1-1,5 dakika rölantide bekler öyle stop ederim. Bunlar hep ekstra tüketim.

    Yeni nesil 130 Hp motor, 8 ileri otomatik şanzıman ve 1400 küsur kg ağırlık (yaklaşık 200 kg daha az ağırlık) ile 6 litrenin altında kalacağınızı rahatlıkla söyleyebilirim size.

    Gelelim testte söylediklerine. Bunu da ben genelde bu aracın (özel durumlar hariç) yakabileceği maksimum tüketim olarak dikkate alıyorum. Nasıl? Bu araç ne yapıyor acaba diye devirsiz ve saçma kullanım. Gaza abanma. Ani ve sert kalkış. Sert fren. Ara hızlanma denemeleri. Rölantide uzun süreler çalışma ve benzeri daha akla gelmedik durumlar.

    Benim aracımda daha fazla yakıyor. Sadece şehir içi bazen bir yere gideceğim de yola çıkıyorum. Bir bakıyorum trafik felç. Sıfırlıyorum vardığım yerde; 40-45 dakika süre, 9-10 km mesafe, 8,2-8,5 litre tüketimi de görüyorum. Dur kalk sıkışık trafik.

    Benim görüşüm. Göreceli sizin 508, benim C5 den hafif diye biliyorum. O yüzden biraz daha az yakması normal. Bu araç siin araçtan da daha hafif ve 8 ileri. Yani sizde mevcut arabanızdan daha fazla yakmazsınız bence. Bunu normal şartlar altında rahatlıkla söyleyebilirim. (Normal şartlar dememin sebebi. Bir bayan arkadaşımın 2016 Renault Clio 1.5 dizel manuel aracı var. Birlikte bir yere gittiğimizde benden fazla yakıyor. Arabayı 3.000 li devirlerde kullanıyor ve 3.500 deviri geçmeden vites büyütmüyor. Bu tarz ekstrem örnekleri saymıyorum yani )




  • Maalesef 3008'den sonra Kasım gibi gelecek C5 Aircross'lar da EAT6 ve grip Control iptaliyle gelecekmiş.
    Ödenen rakamlar artarken karşılığında aldıklarımız git gide kısılıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernative

    Maalesef 3008'den sonra Kasım gibi gelecek C5 Aircross'lar da EAT6 ve grip Control iptaliyle gelecekmiş.
    Ödenen rakamlar artarken karşılığında aldıklarımız git gide kısılıyor.
    Nasıl yani ciddi misiniz siz.
  • alpernative A kullanıcısına yanıt
    Grip kontrol zaten feel de yoktu. EAT6 olayı da bana gayet mantıksız geldi.
    Şimdi eğer grip iptal edilecek ise bu durumda türkiyeye özel bir paket üretimi yapılacak demektir.
    İkisi de gerçekten saçma olmuş.
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.