|
Bildirim
Herkese merhaba,
Mevcut aracım olan BMW X1 sdrive aracımı satıp Peugeot 3008 veya Yeni Citroen C5 Aircross ile değiştirme aşamasındayım. Daha öncesinde 3008’i test etmiş ve genel anlamda başarılı bulmuştum. Bu sabah itibarıyla C5’i de uzun uzun test etme fırsatı buldum. Test aracı bin kmde shine donanımlı bir araçtı. Öncelikle C5’i hem mevcut aracımla hem de 3008’le kıyaslayarak incelediğimi belirteyim. Motor - şanzıman Bu ikiliyi zaten 3008’den biliyorsunuz. vitesin sarsıntısız geçişleri mevcut 3008 kullanıcıları için bilinen bir durum. Ancak benim için X1’deki meşhur zf’den sonra kesinlikle memnuniyet verici. Psa burada gerçekten çok iyi iş çıkarmış. Önceki nesil yarı otomatik şanzımandan sonra özellikle. Motor 3008’den biraz daha gitmeye istekli geldi. Aynı motor-şanzıman ikilisi, aynı platform araçlar oldukları halde üstelik C5 75 kg daha ağır olmasına rağmen 1 saniyeye yakın daha çabuk 100’e ulaşıyor. Dizel motorun gürültüsü 50 km hıza kadar kabinden duyuluyor. Daha üst hızlarda ses gelmiyor. Ben bu anlamda da C5’i beğendim. Yalıtım - kalite En beğendiğim kısım burası oldu diyebilirim. X1’den daha başarılı bir yalıtıma sahip araç. 120 km hızlara çıktığım tem yolunda kesinlikle kabine rüzgar ve yol sesi girmedi. Ki bugün İstanbul’da fena sayılmayacak bir rüzgar var. Bu anlamda zaten epey yüksek sürüş pozisyonuyla birleşen sessizlik size daha pahalı bir aracı kullandığınızı hissettiriyor. Malzeme kalitesi için şunu ekleyeyim. Aracı test etmeden önce inceleme videolarında sert ve yumuşak plastiğin aracın içine eşit şekilde dağıtıldığını görmüştüm. Kendi izlenimime göre sert plastikli kısımlarda bile çok iyi bir kalitenin peşine düşülmüş. Elinizle zorladığınızda çatırtı sesi gelmiyor. Cam tavanın kontrol butonunun olduğu tavan bölümünü yukarı elinizle zorladığınızda oynama yapmıyor. Ki bu bölüm x1’de de 3 serisinde de oynar. Öte yandan grip control tuşunun plastiği biraz aceleye getirilmiş. Çevirdiğinizde 3008’deki kadar iyi bir işçilik hissiyatı yok. Allahtan çok kullanılacak bir düğme değil. Sevmediğim bir başka özellikse sol alttaki sol ayak için uzatma bölümünün yarım olması. Ayağınızı tam olarak tutamıyorsunuz tasarımı yüzünden. Arkada kol dayama olmaması bir eksiklikken, koltukların 3’ünün de farklı farklı hareket ettirilebilmesi çocuklu aileler için büyük kolaylık. Ama benim için bu koltukları yatırıp kaldırması, öne çekip arkaya ittirmesi biraz fazla oyuncaklı. Konfor En merak ettiğim konu buydu. X1’den sonra 3008’in sportif tasarımı hoşuma gitse de C5 konfor anlamında bana ne söyleyecekti bunu görmek istedim. Özellikle üzerinde durulan süspansiyon kalitesi için çok farklı hissettiğimi söyleyemem. 3008’de ne yakalanmışsa C5’te de aynısı diyebilirim. Ancak asıl etkileyici bulduğum kısım koltukların aşırı yumuşak dolgulu yapısı. Hiç akılda yokken uzun yola çıkartır insanı o kadar başarılı. Aracın klima performansı dış sıcaklığın 28 derece olduğu şartlarda aracı çok güzel iklimlendiriyor. Cam tavan perdesi ince olduğu halde. Hatırladığım kadarıyla 3008’in cam tavan perdesi daha kalındı. Multimedya Şahsi beğenidir ben gömülü ekranları çıkıklardan daha çok seviyorum. C5’in ekranı o yüzden bence 3008’den daha iyi duruyor. Oldukça geniş, parlaklığı ve dokunmatiği iyi. Ama kullanılan fontlar ve tasarım biraz C4 cactusteki eskimiş kırmızı font tasarımını hatırlatıyor. Çok detay bir konu benimkisi meslek hastalığı da olabilir. Tasarım 3008’i daha agresif bulurdum. İlk kez C5’i canlı görünce fikrim değişti. Araç, boyutları itibarıyla ve ön kaput tasarımından dolayı çok heybetli duruyor. Tasarımını o kadar beğendim ki halojen farı bile içselleştirdim. Showroomda duran platinum gri aracı çok beğendim. Renk paketiyle airbumpları ve üst tavan raylarını kırmızı da alabiliyorsunuz. Böylece oldukça farklı kombinasyonda bir sürü araç oluşturulabiliyor. Testten döndüğümde platin gri aracın üzerine satıldı levhasını koyup aracı kilitlediler, araca olan talep de bu boyutta. Satılan araç 196’dan satılmış, yeni gelecek en erken parti ekim başı teslim gözüküyor şu anda verilen fiyat 198 ancak teslim aşamasındaki kura göre güncellenecek şekilde. Sanırım ben kararımı verdim. Ve aylar süren audi A3 mü, 3008 mi, Subaru XV mi, C5 mi sorumun cevabını buldum. Darısı diğer herkesin başına. |
"Citroen !!!" demek istemis olabilir.
@BekirHan ironi yapmis ama anlamamislar |
2 sene öncesine kadar benzer araçlar 100-120 bin TL arasına alınabiliyordu. Neyse ki ülkemizde istikrar var (!) |
Bilgilerinizi düzelteyim
1. Saydığınız 3008 sorunları kronik ve genelleyecek kadar çok sayıda olan sorunlar değil. Bir. Çoğu da 2016-2017 başı araçlarda olum yazılım ile giderildi. Sanırım takip edemediniz. 2. Balata (ön) yaklaşık 30 bin de değişiyor servis tarafından kendiniz değiştirmek isterseniz 40a kadar gider. Artık araçlarda 70-80 bin giden on balatalar malesef kullanılmıyor. 3. Trim sesi csuv segmentinde en iyi araç 3008 diyebilirim. 2.5 yıl kullandım (52bin km) tek çıt gelmedi. Ki ses hassiyeti olan birisiyim m 4. 3008 ile ilgili kullanıcı deneyimlerini merak ediyorsanız tekil bilgilerden tume varmak yerine 3008 ana konuda belirli periyotlarla yaptığımız anket sonuçlarını inceleyebilirsiniz. Araçtan memnuniyet %90 gibi çok yüksek bir oranda 5. C5 sistemleri güncel değil 3008 ile ortak. Son üretilen 3008 ler neyse c5 de o. Altyapı da ortak, platform da. |
Abla niye arabaya tekme atıyor?
|
3008'den daha geniş ama malesef daha güzel değil.
|
3008 çok abartılan bir araç 2 tane tablet ekran koyunca millet kendini uzay mekiğinde sanıyor, Kimse kullanışlılıktan bahsetmiyor. Yaz sıcağında ekran donunca kullanılamayan klima kontrolleri, 10 bin km den sonra kapıların içinden gelen trim sesleri, yerinden çıkan klima kabloları, balataları çok erken bitmesi veya ses yapmadı vs. Küçük sorunlar gibi gözüküyor ama sıfır araba alıp 1 sene sonunda sürekli bu tür sorunlardan dolayı servise gitmek hiç hoş değil.
C5 biraz daha güncel sistemler barındırıyor en azından bilinen bir sorunu yok şimdilik sırf bu sebepten dolayı bile C5 alınabilir. |
Balata sarf malzeme. Surekli gaz fren yaptıysa biter balata. 5.000 de balata bitiren var . Bunun markayla ilgisi yok
|
km77 geyik testinde benim diyen c segment hb ve sedanların bir çoğundan iyi iş çıkarttı.
Bu C5 aircross testi https://www.youtube.com/watch?v=rRh5BzzIuOQ Örnek Bu Leon testi https://www.youtube.com/watch?v=4NTdQ1Wvsls A3 Testi https://www.youtube.com/watch?v=1OHM3QGA_6o C5 Aircross evet yatma eğilimde ancak güvenlik sistemleri tam zamanında devreye girerek aracı topralıyor. Hele güvenli dediğiniz A3 ün nasıl dağıttığına dikkatinizi çekerim. @22mert |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fractal design -- 9 Eylül 2019; 9:48:1 > |
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |