Şimdi Ara

Yeni Defender 90 Hard Top sahipleri (ve sıra bekleyenler) (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
167
Cevap
15
Favori
35.010
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Guest-1BD6B131E G kullanıcısına yanıt
    İmkansız, vergi almıyorlar direkt onaylanmıyor koltuk olayı imkansız. Tek yapabileceğiniz şey ek vergiyle cam açtırmak onu da yukarıda detaylı yazmıştım (ötv %4’ten %15’e çıkıyor farkı ödüyorsunuz)
  • Arkadaşlar aracı almayı düşünenler için veya da araç sahibi ancak aklında soruları olan kişiler için toplu cevap atıyorum bunlar kesinlikle emin olduğum şeyler

    Aracı 2023 Temmuz ayında aldık. Evin 3. arabası olarak alındı bu yüzden araçta arka koltuk olmamasından dolayı sorun yaşamadık ancak şöyle bir şey var, eğer siz bu aracı tek araç olarak düşünüyorsanız fazla sosyal veya koşuşturma olmayan bir hayatınız olması gerekir. Çünkü park sorunu oluyor, yanınıza sadece 1 kişi alabiliyorsunuz, uzun yolda konforsuz, hız limitleri düşük, bu sebeplerden dolayı bu araca daha çok bir keyif aracı gibi bakmak bence daha doğru.

    Şahsen büyük bir jip almak isteyen biri araç alırken o kadar ötv vereceğine %220 vs bundan bir tane alıp yanına da şehir içi veya uzun yol kullanmalık bir araç alabilir. Araç KESİNLİKLE fiyatını hak ediyor.

    Gelelim koltuk konusuna, arkadaşlar KOLTUK İM-KAN-SIZ. Eski postlarımda da belirttiğim gibi ben geçen sene aracı hemen aldıktan sonra Nakil Vasıtaları Vergi Dairesi* ana binasına gittim. Orada bana verilen bilgi herkesin PROJELİ koltuk yaptırdığı, projeleriyle beraber NVVD*ye başvuru yaptığı ancak red veya bekledikleri yönünde.

    Keza bu sene borusandaki arkadaşlarla konuştuğumda da bu aracın maliye tarafından özellikle koltuk muhabbetinden dolayı gümrükten geçişinin engellendiği yönünde.

    Bu yüzden alan veya almayı düşünen arkadaşlar, koltuk işini bence unutun. Tek yapabileceğiniz şey aradaki seperatörü sökmek ve arkaya cam açtırmak ki cam işini %100 legal hale getirebiliyorsunuz.

    Cam işini legal hale getirmek için yapılması gerekenler:

    Doraglass’a gidiyorsunuz camı değiştiriyorsunuz
    Araç projesi çizen yerlere proje çizdiriyorsunuz
    NVVD’ye ruhsat değişikliği için (camlı panelvan) başvuru yapıyorsunuz
    Ek ötv ödüyorsunuz ve bu ek ötvnin kdvsini ödüyorsunuz (%4lük ötv %15e çıkıyor)
    Noterde ruhsat değişikliği
    Araç muayene (tadilat muayenesi)

    Aradaki seperatör mevzusu da şu şekilde, legal olarak seperatörü sökmek imkansız ancak tuvtürkde bana seperatör olmamasının sorun olmayacağını söylediler ve muayeneyi seperatörsüz geçtim

    Ancak bakın üst replyde Vergi Uzmanı seperatörle alakalı vergi incelemesi vs demiş onları bilmiyorum bana olmadı

    Ek bilgi: yolcu koltuğunun ayak koyma yerindeki yangın söndürme tüpünü ve yuvasını da sökmüştüm yine de sorun olmadı

    Araç sorunları:

    Bence cam olayı ciddi bir sorun, ciddi kör nokta oluşturuyor ben araç 5 seneyi doldurduktan sonra yapacağım ki ek ötv ve kdv olmasın

    Beygir düşük

    Boyutlar

    Koltuk sorunu

    Hız sınırları

    Seperatör ve arka tekerlek de arka cam görüşünü baya bir azaltıyor haberiniz olsun, arka tekerleği iptal edemiyorsunuz onun için aliexpressten büyük kapak satın almanız gerekiyor çinliler orası için kapak üretmişler

    Umarım çoğu kişi için açıklayıcı ve yeterli olmuştur sorularınız olursa özelden veya buradan yazabilirsiniz




  • Konuyu baştan sona okudum. Çok güzel bilgiler verilmiş. Benim de 2 tane sorum var.


    1. Anladığım kadarıyla koltukların arkasındaki ayıraç kanunen arka tarafa geçilmesin diye var. Bunun yekpare olması üreticinin tasarım fikridir. Bunu ucuz hafif ticarilerdeki gibi basit kafes tipiyle değiştirsek hala kanunu bozmamış oluruz di mi? Maksadımız görüşü artırmak.
    2. Kamyonetken veya camlı panelvana çevrildiğinde bu ayıraç yüzünden İstanbul'da birinci köprüden geçmesi yasak mı?
  • MaSaFeL M kullanıcısına yanıt

    aracın orijinal haliyle kamyonet(bb van) 2 yıldır birinci köprüyü, avrasyayı vs. kullanıyorum ceza durumu diye bir şey söz konusu değil.

    cam açmayacaksanız basit kafes köpek ayıracı tarzı işleme girmenizi de hiç tavsiye etmem aracın tüm akustiği ön kabine göre ayarlanmış durumda. arkada hem ses sistemi aktif değil hem de seperatörsüz bagaj plastiği fena yankı yapıyor, 140W'luk ses sistemi ön kabine anca yetiyor, bana kalırsa orijinal halini değiştirmeyin.

  • tekrardan herkese selamlar, bireysel deneyimler sonucu yanlış ve hafif kirli sayılabilecek bilgi paylaşımlarını düzeltmek amacıyla sizlere aşağıdaki bilgileri aktarabilirim.

    Vergi Farkını tamamlamış, Koltuk projesi onaylanan ve muayeneden geçen otomobil ruhsatlı Defender 110 ve 90 Hard Top sahipleri mevcut. Kesin yapılmaz diye bir durum asla söz konusu değil çevre ve maddi gücü olan, biraz da emek harcayanlar bir şekilde işini halletmiş durumda.

    Esas tartışılması gereken nokta bu işlemler ana faturanız üzerinden vergi farkı ödenip de mi yapılmalı, yoksa 5 yıllık süre beklenilip de mi yapılmalı. Vergi farkını tamamlayıp otomobil ruhsatı almış kişilere bu aracın maliyeti epey yüksek. Olası bir elden çıkarma durumunda Bayi Çıkışlı Defender 110 fiyatlarını görmeyeceği aşikar.
  • Şu an sanırım en dolular 2023 model bayi çıkışlılar. 2024 yılında geldi mi bilmiyorum. Üretim yılı hesabına göre böyle 2 yaşındaki satın alınırsa 3 yıl beklenip 5 yıllık süre doldurulup maliyetsiz veya daha az maliyetli dönüşüm yapılabilir.


    Köprü-tünel bilgisi iyi oldu. Ah bir de bu araç manuel olsa.

  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.