Şimdi Ara

YENİ DOLANDIRICILIK YÖNTEMİ AİLENİZİ UYARIN!! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
0
Favori
27.075
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
182 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • OturanKuş kullanıcısına yanıt
    ugraşmaz polis dostum birde gidip taşşak konusu ederler adamı karakolda ben cuzdanı kaybettim resmen daşşak geçtiler benimle camera görüntüsü bile alamadım
  • Aynı konuyu ben açmayı planlıyordum. Tam üstüne geldi çok iyi oldu



    Birgün karakoldan aranarak ifadeye çağrıldım. Konu tam da bu tip bir dolandırıcılık konusu. Bir bayan benim adıma kayıtlı numaradan bir vatandaşı arayarak faturasını yanlışlıkla ödediğini söyleyerek para istiyor. Vatandaş ödemeyi kontrol edip parayı bayanın belirttiği hesaba gönderiyor. Sonra bu konudaki şekilde fatura iptali ile parası yanmış oluyor ve dolandırılıyor. Gidip suç duyurusunda bulunuyor. Arayan numara benim adıma kayıtlı olduğu için şüpheli olarak ifadem isteniyor tabi. Fakat olayla en ufak alakam yok.



    Şöyle ki; 3g modemle kullanmak için aldığım Avea operatörüne ait ön ödemeli bir data hattım vardı. Data hattı olduğu için aramalara kapalıydı. Sadece sms ve internet vardı. Bir süre kullandıktan sonra çekmeceye kaldırıp uzunca bir süre bu hattı kullanmadım. Kendiliğinden kapanmıştır diye zannederken karakoldan aranıp bu hatla dolandırıcılık yapıldığını öğrenince şok oldum ve Avea müşteri hizmetlerini aradım. Nasıl böyle bir olay olduğunu sorunca hattımın Vodafone'a geçirildiğini öğrendim. Sonra Vodafone müşteri hizmetlerini​ aradım. Ben böyle bir işlem yapmadığım halde hattım nasıl geçirilir diye sordum ve kimlik bilgileriniz kullanılarak hat transferi yapılmıştır cevabını aldım. Hattımın iptal edilmesini istedim. Karşıdaki şahıs, içiniz rahat olsun kaydınızı alıyorum, size gelişmeler bildirilecek. Hangi bayide nasıl transfer edilmiş o bile belli olur ve size bildirilecektir şeklinde şeyler söyledi. Sonrasında hiçbir haber veya bildirim almadım, üstelik sorgulama yapınca hattın da kapatılmadığını gördüm. Tekrar aradım ve başka bir müşteri temsilcisine olanları baştan sona anlatıp hattım neden kapatılmadı ve bilgi verilmedi diye sordum. Biraz laf kalabalığı sonunda özet olarak siz bayiye gidin kapattırın şeklinde cevap aldım. Vodadone bayisine gidip hattı kapatma işlemi yaptım fakat bu da ilk seferinde olmadı. Lanet hattın kapanması için ikinci kez bayiye gitmem ve biraz bozuk çalmam gerekti. Sonuç olarak hat kapandı. Fakat şu ana kadar bu hat yüzünden benzeri olaylarla ilgili toplamda 9 kez karakola gidip ifade verdim. Sayfalarca boş kağıt imzaladım ve yazı örnekleri verdim. Bir sürü uğraştım. Ben hattı kapatana kadar kim bilir daha ne vurgunlar yaptılar. Karakoldaki polislerle neredeyse kanka oldum gidip gelmekten. Olaylar Mayıs 2017'de başlıyor ve yazın da devam ediyor. Benim ilk ifadeye çağrılmam ekim 2017de. Kasım sonunda da hat kapandı. Daha da ifadelere çağrılabilirim. Siz siz olun kenarda köşede kullanmadığınız hat falan varsa hemen kapattırın. Memlekette insan sayısı iyice düşmüş, riske girmeyin hiç. Öpülmek an meselesi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Buda birşey mi, birde burdan bakın.



    TÜRK TELEKOM bayisi tarafından bizzat dolandırıldım. Tabi sadece ben değil adamlar milyon vurup kaçmış. Hat üzerine aldığım telefonun tüm taksitlerini kapatmak için telekom bayisine gidip peşin ücret ödeyerek borcumu kapattırdım, bayi bana ödediğime dair dekont bile verdi. Aradan bir gün geçti telekom bana borcunuzu ödediğiniz için teşekkürler mesajı bile attı. Gel zaman git zaman tam 4 ay sonra mesaj aldım, şu tutarda bir ödemeniz var geçikmeye girdiğini, en kısa zamanda ödemem gerektiğini yazmışlar. Hemen müşteri temsilcisini aradım nasıl olur ben bu tutarı yatırdım tekrardan nasıl bana yansır dememe kalmadan kredi kartı ile ödeme yapıldığını ve ödemenin geri çekildiğini söylediler. Hemen bayiye gittim birde ne göreyim bayi diye bişi kalmamış, daha sonradan öğrendim ki benim gibi cihaz kontratını kapatanlar, fatura ödeyenlerin hepsine aynı şekilde yapmışlar. Baya bir sağlam para vurup kaçmışlar. Şuan mahkemelik durumdayız. şahıs yapar anlarım ama gel gör bunu yapan Türk Telekom’un ana bayisi. Valla insan şaşırıyor, her geçen gün Türkiye de inanılmaz dolandırıcılık yöntemlerine şahit oluyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Geçmiş zaman Babamın adına, iletişim olarak BENİM cep telefonu numaramla eve internet almıştık.sonra kapattık felan ama hala bazen babamın adına benim numaraya spam sms gelir. Adamlar numarayı satmışlar bildiğin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Enparayi aradigimda aynı gün fatura odeme iptali oluyor demişti. Hatta elektrik faturasını iptal ettirmistim. Ama bir kaç kere yapınca banka durumu çakar gibi geliyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • OturanKuş kullanıcısına yanıt
    Abi hadi öğrenciyim demiş te bir öğrencinin faturası 329 TL olmaz. numarayı yanlış vermiş olsa bile ücreti gördüğünde ayıkması gerekirdi. Yani her türlü dolandırıcı olduğunu belli etmiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni bir şey değil. Yıllardır var. Dikkatli olun.
  • Bulgaristandan arayip yol parasi isteyenlerle ayni yontem hemen hemen

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öğrenci de oldum işsiz de oldum. 5 parasız kaldığım da oldu. İnsanları dolandırmayı geçtim, birinden borç dahi istemeye çekinirdim. Bu sadece benlik bir durum değil arkadaşlarımın geneli bu durumdaydılar. Ne olursan ol insan 300 lira için bu kadar düşmemeli. Muhtemelen öğrenci değil sabıkası veya aranması olsa umrunda olmayacaktır. Belki madde bağımlılığı falan var. Neyse bunların hepsini geçtim fatura tutarı bireysel kullanıcı için yüksek bir fatura. Normalde benim 69 lira faturama tenezzül edip aramazlar. Bu yüksek tutardaki faturaların numaralarını kimden alıyor bu kişiler. Tek tek borç sorgulama yapacak halleri yok. Benim çevremde en çok fatura ödeyen 80-90 öder daha fazla ödeyen cihaz kampanyası falan olayına girmiştir. Bu kişileri nasıl tespit edip arıyorlar. Bence firmanın içinde fatura bilgisini sızdıranlar var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun. Dolandırıcılar “İsviçreli Bilim Adamları” gibi çalışıyorlar. Her gün yeni bir taktik. Ne kadar dikkatli olunursa olunsun herkesin zaafını yakalayabiliyorlar.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Arkadaşlar bu işlemi şöyle yapıyorlar. Çağrı merkezi gibi üzerinden satış yapılan yerlere gidip 1 ay kadar çalışıp kredi kartı bilgisi stokluyor bu elemanlar. Sonra bu kartlar ile rastgele numara sallayıp o numaranın borcunu ödedikten sonra o numaraya ulaşıp yanlışlıkla vs ödedim diyorlar. Numara sahibi de borcunun ödendiğini görünce haliyle parayı aktarıyor. Yani bir nevi kredi kartındaki paraları herhangi bir uğraş göstermeden nakite çeviriyorlar.
  • Bu devirde bu kadar ucuz bir numaraya kanmak tamamen basiret bağlanması. Zaten iyi niyetli insanı sömürür dolandırıcılar. Bir ara da özel sigorta yaptırdınız ama primizini ödemediniz haciz gelecek numarası çok yaygındı. Sigortanızı iptal ettik ama açılan dava masrafları için 1200 lirayı yatırın, bilmemne bilmemne hukuk bürosu diye mesajlar geliyordu. Mesajla gelen numarayı aradığımda dava dosyanızı adrese yollayacağız görürsünüz tarzında laflarla korkutmaya çalışıyorlar, arkadan kahvehane gibi gürültü geliyor ve çağrı merkezi olduğunu iddia eden kişinin diksiyonu felan yok herşey palavra yani. Küfürü basıp kapatıyorsunuz böyle durumlarda. Bu devirde 1200 lira felan çok büyük para gibi gelmiyor insanımıza artık, etliye sütlüye karışmayayım dava felan uğraşmayayım vereyim gitsin diyor çoğu kişi.

    Edit: Bu tür gsm hattı üzerinden yapılan dolandırıcılıklar çok yaygın o yüzden e-devletten düzenli olarak üzerime olan hatlar ve üzerime açılan şirketler sekmesini kontrol edin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Werner Heisenberg -- 6 Mayıs 2018; 18:43:37 >




  • yeni bir yöntem değil yıllardır bilinen bir açık. yanlış ödemede geri iade edilmesi için belirli bir süre üstlimiti var, o sürenin dolmasını beklemek doğru hareket olur. direk teşekkür edip kapatmak da olmaz belki cidden yanlışlıkla ödemiş de olabilir
  • Tam da aklımdan geçeni yazmışsın

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ozmenakif kullanıcısına yanıt
    Benim de 3g data hattım vardı.Uzun süre kullanmıyordum e-devletten baktım şimdi üstüme kayıtlı gözükmüyor.En iyisi operatörü arayıp kesin bilgi almak.Bilgilendirme için sağolun, geçmiş olsun.
  • OturanKuş kullanıcısına yanıt
    Bence bu işin içinde Turkcell de çalışan birileri olabilir.Bunu turkcelle bir şekilde izah edip,kızla ilgili bilgileri verin,en kötü o tayfayı bulup temizlerler diye düşünüyorum.Bi ara kargo firmaları ile anlaşıp 10 liralık kargoyu(içinde bi takım saçma sapan kağıtlar olan) 100 liraya vermeye çalışıyorlardı,içerde 10 liranın üstünü sanırım paylaşıyorlardı.Sonra o iş bitti böyle bişeye başlamış olabilirler dolandırıcılar.Bunu kesinlikle turkcell de (öyle basit bi mevki değildir)çalışan birilerinin yardımı ile yapıyorlardır.Basit bi Tim’de dahi benim hattım üzerinden birine bi telefon vermişlerdi,bende 6 ay telefon parasıyla beraber telefonu ödemiştim.Hep gittiğim yer olduğu için güvendim,sorduğumda da interneti kullanmışsınızdır,telefonu kullanım kotanızı aşmışsınızdır gibi cevaplar alıyordum.Ta ki turkcelli arayana kadar,nasıl yapmışlarsa hattım benim üzerime görünüyor ama turkcell mobile girdiğimde “yağız”diye biri çıkıyordu.Sorunu hallettiler,suçluyu da buldular,işine de son verdiler,benim kaybımı da karşıladılar.Yani içerden birileri bu işe bulaşmadan zor bu tezgahı kurmaları,Benim düşüncem tabiki,umarım böyle değildir.Geçmiş olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hidoriumen -- 7 Mayıs 2018; 0:53:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bilgi için teşekkürler.
  • Bu yöntemi görünce aklıma bişey geldi. Ben 3 sene kadar önce eski çalıştıgım yerde bi şerro nun faturasını kredi kartımla mobil şubeden ödemiştim adam sıkışıktı ödeyiver dedi ödedim. Sonra parasını vermedi 71 tl. Şimdi ben turkcell’i arasam bunu iptal ettirsem o adamada 3 senelik faiziyle o fatura girse olurmuki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fulton

    Bu işin içinde başka bir iş var gibi. Bir kere şu gelen SMS'lerin arasında dağlar kadar yazım farkı var. İlk ödeme başarılı mesajında parayı 329.9 TL yazmışlar. Para birimlerinde böyle bir yazım şekli yok. Kuruştan önce nokta değil virgül gelir ve kuruşlar 2 haneli yazılır sondaki rakam 0 olsa bile. Fakat 2. mesaj tam olması gerektiği gibi. Ayrıca ilk mesajda gönderen 6968 iken 2'nci de direk TURKCELL yazıyor. Ben Turkcell'in "TURKCELL" dışında başka bir gönderen ismiyle mesaj yolladığını hatırlamıyorum.

    Aslında sırf 1. mesajdaki hatayı fark etseniz erken uyanabilirdiniz olaya.
    Türk Telekom kuruş kısmını 2 haneli göndermiyor. Örnek mesajı direkt kopyalıyorum buraya;



    Degerli musterimiz,mobil hattinizin 09.03.2018 tarihinde saat 23:59 da kesilen 112,5 TL tutarli, 02.04.2018 son odeme tarihli faturanizi odediginiz icin tesekkur ederiz.Bir sonraki fatura kesim tarihiniz 09.04.2018'tir. B001

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bilgilendirme için teşekkür ederiz. Yalnız ülkemizde bu gibi durumlarda savcılık hiçbirşey yapmıyor malesef. Aşağıdaki daha önce açmış olduğum bir konu sürekli takipteyiy gidiyorum soruyorum hala süreç devam ediyormuş.


    https://forum.donanimhaber.com/dolandirildim-aman-siz-dikkat-edin-video-eklendi--131313446




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.