Şimdi Ara

### Yeni Fiat Punto 2012 topluluğu .. ^#### +19 üye (42. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
1.125
Cevap
19
Favori
114.513
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4041424344
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar selamlar,

    yakın zamanda 10bin km bakımı yaptıran oldu mu. 1.3 mj aracın 10bin bakımına aldığım bayi 280 tl, diğer iki servis 180 tl dedi. 280 diyen karbon temizliği de yapıyoruz dedi.

    esasen yağ(3.2 lt) + yağ filtresi + hava filtresi değişecek sadece kitapçığa göre... bir de genel kontroller yapılsın...

    gerçi yetkili servis bakımı parça fiyatları toplamda yaklaşık 90 tl tutar her halde ama bana biraz çok geldi...

    sizin görüşleriniz nedir var mı yakın zamanda yaptıran baakım.

    saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: artpoint


    quote:

    Orijinalden alıntı: şansölye


    quote:

    Orijinalden alıntı: şansölye

    Arkadaşlar iyi akşamlar, fiat punto 1.3 m.jet araca eurodizel mi almak gerekir yoksa normal dizel yakıtta olur mu? araca yakıt alcam ama bilemedim hangisini alsam

    beyler yok mu bilen acaba?

    Eurodiezel kulanirsaniz daha doğru olur. Fiatin tavsiyesi eurodizel. Ben opetten aliyorum. Servis opetten al dedi bizde ona uyuyoruz. KOC gurubu ya belkide onadan opet diyorlardir.

    anladim, eurodizel alicam depoda 5 10 tl fark icin motoru oldurmeyelim peki sehirici tuketm nasil? yol bilgisayariim 7lt/100 km gosteriyo ama bunu sifirlamayi cozemedim bi turlu. eski degerleri gormek istemiyorum ortalama tuketim yapilan yol vs. gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Triptonikte vites nasıl değişiyor. Hep otomatikte gidiyorumda yokuşlarda çok bayıyor. Kitapçığıda kaybettik. Vites küçültmek için ne yapmak gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gz

    Triptonikte vites nasıl değişiyor. Hep otomatikte gidiyorumda yokuşlarda çok bayıyor. Kitapçığıda kaybettik. Vites küçültmek için ne yapmak gerekir.


    eksiye (-) ittiriverin. manuele almanıza gerek yok otomatik modunda da müdahale edebilirsiniz.
  • ilker1041 İ kullanıcısına yanıt
    Çok sağol
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gz

    Triptonikte vites nasıl değişiyor. Hep otomatikte gidiyorumda yokuşlarda çok bayıyor. Kitapçığıda kaybettik. Vites küçültmek için ne yapmak gerekir.


    http://www.fiat.com.tr/modeller/Sayfalar/KullanimKlavuzlari.aspx

    burdan pdf olarak indir.
  • ok sağol
  • quote:

    Orijinalden alıntı: engingulcan

    arkadaşlar selamlar,

    yakın zamanda 10bin km bakımı yaptıran oldu mu. 1.3 mj aracın 10bin bakımına aldığım bayi 280 tl, diğer iki servis 180 tl dedi. 280 diyen karbon temizliği de yapıyoruz dedi.

    esasen yağ(3.2 lt) + yağ filtresi + hava filtresi değişecek sadece kitapçığa göre... bir de genel kontroller yapılsın...

    gerçi yetkili servis bakımı parça fiyatları toplamda yaklaşık 90 tl tutar her halde ama bana biraz çok geldi...

    sizin görüşleriniz nedir var mı yakın zamanda yaptıran baakım.

    saygılar.

    280tl diyen çok demiş.170-180 tl'dir 10bin bakımı.Bu arada karbon bukadar erken olmaz diye biliyorum.
    Benim aracım 28500'ler de 2 defa servise girdim halen yapılmadı benim aracıma.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi teacherofenglish -- 12 Eylül 2013; 14:17:40 >
  • 6000 km de ki 2012 model 1.4 lounge aracimin yillik bakimi icin izmirdeki bayikeri aradin ama 400tl civari fiyat verdiler hep. Normalmidir bu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cenkozgen

    6000 km de ki 2012 model 1.4 lounge aracimin yillik bakimi icin izmirdeki bayikeri aradin ama 400tl civari fiyat verdiler hep. Normalmidir bu?

    Sizin aldığınız fiyatta normaldir.Çünkü aracınız km'den değil de yılını doldurduğundan giriyor servise.
    Bu durumda daha maliyettli olacaktır periyodik bakımdan fazla parça değişecektir.2013 Temmuz'da Samsun Birmot
    394 tl almıştı benden.
  • SLm arkadşlar bi konu hakkında sizinde görüşlerinizi almak istedim benim aracım punto easy 77 aracı alalı daha 9 ay oldu 10000 bin km de suanda yolcu airbag kısmında bi belirgileşme farkettim bakıldığında airbag in yeri cok rahat belli oluo dikdörtgen şeklinde bıraz araştırdım puntoların kronık sorunuymuş bu yolcu airbag şişmesi ve çatlağı garantisi olan punroların servis ücretsiz değitiryormuş.Ancak garanti olmayan lar 3.300 tl bayılmak zorundaymıs . sizin punrolarda bole bı sıkıntı varmı cvp larınızı merakla beklıorum.
  • punto 1.3 easy dualogic aracım için 10000 km bakımına 230 tl istediler fiyatı normalmidir?
    Bi de araca karter koruma öneriyormusunuz? motor altı açıklığı hiç hoşuma gitmiyor, Hep kafamı kurcalıyor sizler bu konuda ne önerirsiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: davidas38

    punto 1.3 easy dualogic aracım için 10000 km bakımına 230 tl istediler fiyatı normalmidir?
    Bi de araca karter koruma öneriyormusunuz? motor altı açıklığı hiç hoşuma gitmiyor, Hep kafamı kurcalıyor sizler bu konuda ne önerirsiniz?

    Ben 10 bin bakımını 2012 ekim -kasım gibiydi herhalde tam hatırlayamadım 190 tl'ye yaptırdım.Bir yıl geçmiş yani 230 tl uygun olabilir.
    Bu arada ben de 30 bin bakımını sordum 260 tl. istediler.' farklı servisten fiyat aldım.^Genelde yakın fiyatlar.Periyodik bakım hariç(yağ+filtreler)
    Fren balata, kampana temizliği, kapı, far ayarı ve balans ayarı yapacaklarmış.liste uzun gözüksün diye sayıp durdu telefonda işte...
  • az evvel trabzon tan oto'da 2012 punto 1.2 pop aracımın yıllık bakımını yaptırdım. araç 14800 km.de ve 315 tl bakım masrafı aldılar. bu bilgiyi verdikten sonra bir de soru sorayım latiklere nitrojen bastırmam tavsiye edildi? acaba siz ne düşünüyorsunuz.
  • konumuz baya bi durgunluk yaşıyor.

    bi kaç soru soru sorayım belki bilenler vardır;

    blue me güncellemesi var mı? yurtdısı forumlarda konusunu görmüştüm sanki.
    cihazın usb sinden verimli sekilde mp3 dinleyebiliyormusunuz?

    lpg ile ilgili sorum da var. gaza basmadan gerekli sıcaklığa gelince araç otomatik mi geçiyor lpg ye yoksa direk mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: free33

    az evvel trabzon tan oto'da 2012 punto 1.2 pop aracımın yıllık bakımını yaptırdım. araç 14800 km.de ve 315 tl bakım masrafı aldılar. bu bilgiyi verdikten sonra bir de soru sorayım latiklere nitrojen bastırmam tavsiye edildi? acaba siz ne düşünüyorsunuz.

    Bugün ben de Ordu Tunalar'da 30 bin bakımına girdim.Neyse nitrojeni hediye ettiler.normalde lastik başına 5 tl'den basıyorlarmış.
    Siboplara yeşil kapaklar takmışlar.Bir de dediklerine göre yakıt sarfiyatını azaltıp, daha konforlu sürüş sağlıyormuş bakalım görcez.
    Bu arada lastik inmezmiş hava basıncından etkilenmediği için uzun süre aynı basınçta kalırmış.Yine de olurda inerse serviste 1 tane olmak koşuluyla ücretsiz basabilirlermiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teacherofenglish

    quote:

    Orijinalden alıntı: free33

    az evvel trabzon tan oto'da 2012 punto 1.2 pop aracımın yıllık bakımını yaptırdım. araç 14800 km.de ve 315 tl bakım masrafı aldılar. bu bilgiyi verdikten sonra bir de soru sorayım latiklere nitrojen bastırmam tavsiye edildi? acaba siz ne düşünüyorsunuz.

    Bugün ben de Ordu Tunalar'da 30 bin bakımına girdim.Neyse nitrojeni hediye ettiler.normalde lastik başına 5 tl'den basıyorlarmış.
    Siboplara yeşil kapaklar takmışlar.Bir de dediklerine göre yakıt sarfiyatını azaltıp, daha konforlu sürüş sağlıyormuş bakalım görcez.
    Bu arada lastik inmezmiş hava basıncından etkilenmediği için uzun süre aynı basınçta kalırmış.Yine de olurda inerse serviste 1 tane olmak koşuluyla ücretsiz basabilirlermiş.

    Nitronun tasarruf ettirdiği doğru değildir. Nitronun asıl kullanım amacı , lastik basıncını daha uzun süre korumaktır. Açıklamayı okuyun lütfen.


    Hava basıncı, oksijen ve nitrojenden oluşur. Oksijen molekülleri, nitrojen moleküllerine oranla daha küçüktür ve lastiğe daha hızlı nüfus eder. Nitrojen ile doldurulan lastik, normal hava ile doldurulana göre 3kat daha yavaş basınç kaybeder, sonuç olarak lastiklere bu sıklıkta hava basma ihtiyacı doğmaz ve lastik doğru basınç değerini daha uzun süre muhafaza eder. Havadaki oksijen, lastiği oluşturan maddeleri (örn: kord bezi, topuk telleri oksidize etmeye eğimlidir. Soluduğumuz havada bulunan %21 oranındaki oksijen, lastiğin ham maddesi olan kauçuğun daha çabuk yorulması ve yıpranmasına yol açar. Nitrojen gibi kuru ve hareketsiz bir gaz ile lastikleri doldurmak bu problemleri azalttığı gibi, basınç kaybını minimize eder. Lastiğin ömrünü uzatır ve sürüş güvenliğini arttırır.

    Nitrojen Basıncının Avantajları

    İnsanların yaşamasını ve nefes almasını sağlayan havadaki %21 oranındaki oksijen, lastikler için ciddi problemler oluşturmaktadır, çünkü lastiğin ham maddesi olan kauçuğa zarar vermektedir. Lastiğin içerisindeki oksijen lastiğin yaşlanmasını hızlandırmaktadır. Bir diğer problem ise, en iyi tanklardan bile sızabilen oksijenin kauçuğun arasından sızmasının, havada %78 oranında bulunan nitrojene oranla daha kolay olmasıdır.

    Nitrojenin daha az basınç kaybetmesi ve kauçuğun oksidize etmemesi, nitrojeni havaya karşı daha kullanışlı ve güvenilir hale getirmektedir.
    Lastik içerisinde basınca maruz kalan oksijen, lastiğin topuk tellerinde (jantla birleşme noktası) paslanmaya neden olmaktadır. Buna ek olarak oksijen, lastiğin iç yanağına ve koruyucu kaplamasına (sızdırmaz tabakası) zarar verecek darbe gören lastiğin daha kolay balon yapmasına sebep olmaktadır. Lastiğin içersindeki oksijeni boşaltarak nitrojen doldurmak içerideki nem oranını düşürerek lastiğin ömrünü uzatır.

    Formula 1, askeri ve iş makinaları gibi lastik kullanım şartlarının ağır ve lastiğin çok önem kazandığı anlarda kullanılan nitrojen basıcı, normal lastik kullanımlarında çok daha iyi lastik performansı sağlar

    Lastik Şişirme Aralığı Nitrojen İle Daha Fazladır
    Nitrojen kullanımıyla, lastiklerin rutin kontrolü normalinden 3 katı daha uzun sürede yapılır. (lastik içindeki “basınçlı hava kaybı” normal basınca göre üç kat daha azdır.

    Lastik İçi Yoğunlaşmayı Azaltır

    Oksijen lastiklerde yoğunlaşmayı arttırır; bu da hem lastiklerin ömrünü azaltır hem de paslanmayı çabuklaştırır. Nitrojen bunu ciddi ölçüde azaltır.

    Lastik Patlatma Riskini Azaltır. (Hayat Kurtarır!)

    Nitrojen, oksijen gibi yüksek ısıya ulaşmaz. Bu da, ısıdan kaynaklanan muhtemel patlamaları önler.

    Lastiklerde Değişmeyen Basınç (Hayat Kurtarır!)

    Lastikte bulunan oksijen zamanla oksitlenmeye neden olur, bu da lastikteki basıncı ve sürüş koşullarını kötüleştirir. Nitrojen ile basınç aynı kalır, değişmez.
    Lastiklerinizin basıncını normalde 15 günde bir kontrol etmeniz önerilmektedir. Lastiklerinizi nitrojen ile şişirdiğinizde bu aralık üç kat uzun sürede gerçekleşir.



    Lastikleri Şişirmede Nitrojen Kullanınız!

    Yıllardır; yarış, askeri amaçlı, iş ve tarım araçları lastiklerde kullanılan nitrojen, artık Avrupa, Avusturya ve Almanya gibi ülkelerde de günlük kullanımda yaygın hale gelmektedir.

    Nitrojen Oksijen İçermez

    Lastikte oksijenin olmaması, lastikte bulunan bileşenlerin bozulma (kötüleşme) hızını aza indirger.

    Nitrojen Kuru Bir Gazdır

    Lastik şişmede kullanılan nitrojen, karbondioksid’ in ve havadaki nem oranının hemen hemen olmasını garanti eder.

    Nitrojen Temas Halinde Bulunduğu Materyalerin Uzun Ömürlü Olmasını Sağlar

    Sıkışmış havadan farklı olarak nitrojende; oksijenin, karbondioksidin, kirlilik ve diğer bileşenlerin olmaması, sübap ve jantın da uzun ömürlü olmasını sağlar.

    Nitrojen İle Lastikleri Şişirmek, Lastiğin Basıncının Durağan Olmasını Sağlar.

    Çevreye Zararlı Değildir.

    Nitrojen İle Daha Verimli Basınç Elde Edilir.

    Nitrojen İle Oksidizasyonun Olmaması, Lastiklerin Ömrünü Uzatır.

    Nitrojen İle Şişirilen Lastik Oksijenle Şişirilmiş Lastikten 3 Kat Daha Az Sürede Lastik Basıncını Azaltır.

    Nitrojen Kullanımı İle Jant Bileşenlerinin Paslanması Azalır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: teacherofenglish

    quote:

    Orijinalden alıntı: free33

    az evvel trabzon tan oto'da 2012 punto 1.2 pop aracımın yıllık bakımını yaptırdım. araç 14800 km.de ve 315 tl bakım masrafı aldılar. bu bilgiyi verdikten sonra bir de soru sorayım latiklere nitrojen bastırmam tavsiye edildi? acaba siz ne düşünüyorsunuz.

    Bugün ben de Ordu Tunalar'da 30 bin bakımına girdim.Neyse nitrojeni hediye ettiler.normalde lastik başına 5 tl'den basıyorlarmış.
    Siboplara yeşil kapaklar takmışlar.Bir de dediklerine göre yakıt sarfiyatını azaltıp, daha konforlu sürüş sağlıyormuş bakalım görcez.
    Bu arada lastik inmezmiş hava basıncından etkilenmediği için uzun süre aynı basınçta kalırmış.Yine de olurda inerse serviste 1 tane olmak koşuluyla ücretsiz basabilirlermiş.

    Nitronun tasarruf ettirdiği doğru değildir. Nitronun asıl kullanım amacı , lastik basıncını daha uzun süre korumaktır. Açıklamayı okuyun lütfen.


    Hava basıncı, oksijen ve nitrojenden oluşur. Oksijen molekülleri, nitrojen moleküllerine oranla daha küçüktür ve lastiğe daha hızlı nüfus eder. Nitrojen ile doldurulan lastik, normal hava ile doldurulana göre 3kat daha yavaş basınç kaybeder, sonuç olarak lastiklere bu sıklıkta hava basma ihtiyacı doğmaz ve lastik doğru basınç değerini daha uzun süre muhafaza eder. Havadaki oksijen, lastiği oluşturan maddeleri (örn: kord bezi, topuk telleri oksidize etmeye eğimlidir. Soluduğumuz havada bulunan %21 oranındaki oksijen, lastiğin ham maddesi olan kauçuğun daha çabuk yorulması ve yıpranmasına yol açar. Nitrojen gibi kuru ve hareketsiz bir gaz ile lastikleri doldurmak bu problemleri azalttığı gibi, basınç kaybını minimize eder. Lastiğin ömrünü uzatır ve sürüş güvenliğini arttırır.

    Nitrojen Basıncının Avantajları

    İnsanların yaşamasını ve nefes almasını sağlayan havadaki %21 oranındaki oksijen, lastikler için ciddi problemler oluşturmaktadır, çünkü lastiğin ham maddesi olan kauçuğa zarar vermektedir. Lastiğin içerisindeki oksijen lastiğin yaşlanmasını hızlandırmaktadır. Bir diğer problem ise, en iyi tanklardan bile sızabilen oksijenin kauçuğun arasından sızmasının, havada %78 oranında bulunan nitrojene oranla daha kolay olmasıdır.

    Nitrojenin daha az basınç kaybetmesi ve kauçuğun oksidize etmemesi, nitrojeni havaya karşı daha kullanışlı ve güvenilir hale getirmektedir.
    Lastik içerisinde basınca maruz kalan oksijen, lastiğin topuk tellerinde (jantla birleşme noktası) paslanmaya neden olmaktadır. Buna ek olarak oksijen, lastiğin iç yanağına ve koruyucu kaplamasına (sızdırmaz tabakası) zarar verecek darbe gören lastiğin daha kolay balon yapmasına sebep olmaktadır. Lastiğin içersindeki oksijeni boşaltarak nitrojen doldurmak içerideki nem oranını düşürerek lastiğin ömrünü uzatır.

    Formula 1, askeri ve iş makinaları gibi lastik kullanım şartlarının ağır ve lastiğin çok önem kazandığı anlarda kullanılan nitrojen basıcı, normal lastik kullanımlarında çok daha iyi lastik performansı sağlar

    Lastik Şişirme Aralığı Nitrojen İle Daha Fazladır
    Nitrojen kullanımıyla, lastiklerin rutin kontrolü normalinden 3 katı daha uzun sürede yapılır. (lastik içindeki “basınçlı hava kaybı” normal basınca göre üç kat daha azdır.

    Lastik İçi Yoğunlaşmayı Azaltır

    Oksijen lastiklerde yoğunlaşmayı arttırır; bu da hem lastiklerin ömrünü azaltır hem de paslanmayı çabuklaştırır. Nitrojen bunu ciddi ölçüde azaltır.

    Lastik Patlatma Riskini Azaltır. (Hayat Kurtarır!)

    Nitrojen, oksijen gibi yüksek ısıya ulaşmaz. Bu da, ısıdan kaynaklanan muhtemel patlamaları önler.

    Lastiklerde Değişmeyen Basınç (Hayat Kurtarır!)

    Lastikte bulunan oksijen zamanla oksitlenmeye neden olur, bu da lastikteki basıncı ve sürüş koşullarını kötüleştirir. Nitrojen ile basınç aynı kalır, değişmez.
    Lastiklerinizin basıncını normalde 15 günde bir kontrol etmeniz önerilmektedir. Lastiklerinizi nitrojen ile şişirdiğinizde bu aralık üç kat uzun sürede gerçekleşir.



    Lastikleri Şişirmede Nitrojen Kullanınız!

    Yıllardır; yarış, askeri amaçlı, iş ve tarım araçları lastiklerde kullanılan nitrojen, artık Avrupa, Avusturya ve Almanya gibi ülkelerde de günlük kullanımda yaygın hale gelmektedir.

    Nitrojen Oksijen İçermez

    Lastikte oksijenin olmaması, lastikte bulunan bileşenlerin bozulma (kötüleşme) hızını aza indirger.

    Nitrojen Kuru Bir Gazdır

    Lastik şişmede kullanılan nitrojen, karbondioksid’ in ve havadaki nem oranının hemen hemen olmasını garanti eder.

    Nitrojen Temas Halinde Bulunduğu Materyalerin Uzun Ömürlü Olmasını Sağlar

    Sıkışmış havadan farklı olarak nitrojende; oksijenin, karbondioksidin, kirlilik ve diğer bileşenlerin olmaması, sübap ve jantın da uzun ömürlü olmasını sağlar.

    Nitrojen İle Lastikleri Şişirmek, Lastiğin Basıncının Durağan Olmasını Sağlar.

    Çevreye Zararlı Değildir.

    Nitrojen İle Daha Verimli Basınç Elde Edilir.

    Nitrojen İle Oksidizasyonun Olmaması, Lastiklerin Ömrünü Uzatır.

    Nitrojen İle Şişirilen Lastik Oksijenle Şişirilmiş Lastikten 3 Kat Daha Az Sürede Lastik Basıncını Azaltır.

    Nitrojen Kullanımı İle Jant Bileşenlerinin Paslanması Azalır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lektonstar

    quote:

    Orijinalden alıntı: teacherofenglish

    quote:

    Orijinalden alıntı: free33

    az evvel trabzon tan oto'da 2012 punto 1.2 pop aracımın yıllık bakımını yaptırdım. araç 14800 km.de ve 315 tl bakım masrafı aldılar. bu bilgiyi verdikten sonra bir de soru sorayım latiklere nitrojen bastırmam tavsiye edildi? acaba siz ne düşünüyorsunuz.

    Bugün ben de Ordu Tunalar'da 30 bin bakımına girdim.Neyse nitrojeni hediye ettiler.normalde lastik başına 5 tl'den basıyorlarmış.
    Siboplara yeşil kapaklar takmışlar.Bir de dediklerine göre yakıt sarfiyatını azaltıp, daha konforlu sürüş sağlıyormuş bakalım görcez.
    Bu arada lastik inmezmiş hava basıncından etkilenmediği için uzun süre aynı basınçta kalırmış.Yine de olurda inerse serviste 1 tane olmak koşuluyla ücretsiz basabilirlermiş.

    Nitronun tasarruf ettirdiği doğru değildir. Nitronun asıl kullanım amacı , lastik basıncını daha uzun süre korumaktır. Açıklamayı okuyun lütfen.


    Hava basıncı, oksijen ve nitrojenden oluşur. Oksijen molekülleri, nitrojen moleküllerine oranla daha küçüktür ve lastiğe daha hızlı nüfus eder. Nitrojen ile doldurulan lastik, normal hava ile doldurulana göre 3kat daha yavaş basınç kaybeder, sonuç olarak lastiklere bu sıklıkta hava basma ihtiyacı doğmaz ve lastik doğru basınç değerini daha uzun süre muhafaza eder. Havadaki oksijen, lastiği oluşturan maddeleri (örn: kord bezi, topuk telleri oksidize etmeye eğimlidir. Soluduğumuz havada bulunan %21 oranındaki oksijen, lastiğin ham maddesi olan kauçuğun daha çabuk yorulması ve yıpranmasına yol açar. Nitrojen gibi kuru ve hareketsiz bir gaz ile lastikleri doldurmak bu problemleri azalttığı gibi, basınç kaybını minimize eder. Lastiğin ömrünü uzatır ve sürüş güvenliğini arttırır.

    Nitrojen Basıncının Avantajları

    İnsanların yaşamasını ve nefes almasını sağlayan havadaki %21 oranındaki oksijen, lastikler için ciddi problemler oluşturmaktadır, çünkü lastiğin ham maddesi olan kauçuğa zarar vermektedir. Lastiğin içerisindeki oksijen lastiğin yaşlanmasını hızlandırmaktadır. Bir diğer problem ise, en iyi tanklardan bile sızabilen oksijenin kauçuğun arasından sızmasının, havada %78 oranında bulunan nitrojene oranla daha kolay olmasıdır.

    Nitrojenin daha az basınç kaybetmesi ve kauçuğun oksidize etmemesi, nitrojeni havaya karşı daha kullanışlı ve güvenilir hale getirmektedir.
    Lastik içerisinde basınca maruz kalan oksijen, lastiğin topuk tellerinde (jantla birleşme noktası) paslanmaya neden olmaktadır. Buna ek olarak oksijen, lastiğin iç yanağına ve koruyucu kaplamasına (sızdırmaz tabakası) zarar verecek darbe gören lastiğin daha kolay balon yapmasına sebep olmaktadır. Lastiğin içersindeki oksijeni boşaltarak nitrojen doldurmak içerideki nem oranını düşürerek lastiğin ömrünü uzatır.

    Formula 1, askeri ve iş makinaları gibi lastik kullanım şartlarının ağır ve lastiğin çok önem kazandığı anlarda kullanılan nitrojen basıcı, normal lastik kullanımlarında çok daha iyi lastik performansı sağlar

    Lastik Şişirme Aralığı Nitrojen İle Daha Fazladır
    Nitrojen kullanımıyla, lastiklerin rutin kontrolü normalinden 3 katı daha uzun sürede yapılır. (lastik içindeki “basınçlı hava kaybı” normal basınca göre üç kat daha azdır.

    Lastik İçi Yoğunlaşmayı Azaltır

    Oksijen lastiklerde yoğunlaşmayı arttırır; bu da hem lastiklerin ömrünü azaltır hem de paslanmayı çabuklaştırır. Nitrojen bunu ciddi ölçüde azaltır.

    Lastik Patlatma Riskini Azaltır. (Hayat Kurtarır!)

    Nitrojen, oksijen gibi yüksek ısıya ulaşmaz. Bu da, ısıdan kaynaklanan muhtemel patlamaları önler.

    Lastiklerde Değişmeyen Basınç (Hayat Kurtarır!)

    Lastikte bulunan oksijen zamanla oksitlenmeye neden olur, bu da lastikteki basıncı ve sürüş koşullarını kötüleştirir. Nitrojen ile basınç aynı kalır, değişmez.
    Lastiklerinizin basıncını normalde 15 günde bir kontrol etmeniz önerilmektedir. Lastiklerinizi nitrojen ile şişirdiğinizde bu aralık üç kat uzun sürede gerçekleşir.



    Lastikleri Şişirmede Nitrojen Kullanınız!

    Yıllardır; yarış, askeri amaçlı, iş ve tarım araçları lastiklerde kullanılan nitrojen, artık Avrupa, Avusturya ve Almanya gibi ülkelerde de günlük kullanımda yaygın hale gelmektedir.

    Nitrojen Oksijen İçermez

    Lastikte oksijenin olmaması, lastikte bulunan bileşenlerin bozulma (kötüleşme) hızını aza indirger.

    Nitrojen Kuru Bir Gazdır

    Lastik şişmede kullanılan nitrojen, karbondioksid’ in ve havadaki nem oranının hemen hemen olmasını garanti eder.

    Nitrojen Temas Halinde Bulunduğu Materyalerin Uzun Ömürlü Olmasını Sağlar

    Sıkışmış havadan farklı olarak nitrojende; oksijenin, karbondioksidin, kirlilik ve diğer bileşenlerin olmaması, sübap ve jantın da uzun ömürlü olmasını sağlar.

    Nitrojen İle Lastikleri Şişirmek, Lastiğin Basıncının Durağan Olmasını Sağlar.

    Çevreye Zararlı Değildir.

    Nitrojen İle Daha Verimli Basınç Elde Edilir.

    Nitrojen İle Oksidizasyonun Olmaması, Lastiklerin Ömrünü Uzatır.

    Nitrojen İle Şişirilen Lastik Oksijenle Şişirilmiş Lastikten 3 Kat Daha Az Sürede Lastik Basıncını Azaltır.

    Nitrojen Kullanımı İle Jant Bileşenlerinin Paslanması Azalır.


    Valla servisin demesi yakıtı azaltır dedi.Daha hafif olduğunu falan o yüzden %0.03 gibi bir rakam bile verdi devede kulak yani.Neyse an azından basıncını uzun süre koruyormuş orası güzel.Bir de gerçekten konforlu sürüşü var diyebilirim.Sanki daha iyi gidiyor araç, çukurlardaki sekmeler pek hissedilmiyor gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cenkozgen

    konumuz baya bi durgunluk yaşıyor.

    bi kaç soru soru sorayım belki bilenler vardır;

    blue me güncellemesi var mı? yurtdısı forumlarda konusunu görmüştüm sanki.
    cihazın usb sinden verimli sekilde mp3 dinleyebiliyormusunuz?

    lpg ile ilgili sorum da var. gaza basmadan gerekli sıcaklığa gelince araç otomatik mi geçiyor lpg ye yoksa direk mi?

    Blue and me nin güncellemesi varmış. servise gittim yeni sürümü yükleediler. Bir değişikli göremedim ben.
  • 
Sayfa: önceki 4041424344
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.