Şimdi Ara

Yeni Focus Comfort 5K 1.6i için 100PS yeterli mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
1
Favori
6.092
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merak ettiğim bir konu var. Yardımcı olursanız sevinirim. Yeni Focus Comfort 5K 1.6i 100PS almayı düşünüyorum. Çevremdeki insanlar genelde 100 beygirlik motorun aracın kasasını kaldıramayacağını söylüyor. Bazıları ise aracın motorunun iyi olduğu ve sorun oluşturmayacağını söylüyor. Benim ise hız veya başka konularda çok beklentim yok. Yol tutuş ve konforu benim için yeterli. Yine de bu 100 beygirlik motor konusu kafamı karıştırıyor. Kampanya fiyatı şu anda bana cazip geldi. Yeni kasa çıkacağından fiyat düşürmüşler.



  • ofis arkadaşımla birlikte geçen yıl haziran ayında bir gün arayla 100ps comfort ve 115ps trend araçlarımızı teslim aldık. ikisi de hb. comfort siyah, trend ise ege mavi (benimki). otokoçta sipariş verirken önce bana da 100ps vermek istemişlerdi ama ben inatla 115lik isteyince yaklaşık 1 ay daha uzamıştı teslim süresi ve sonuçta iki arkadaş haziranda teslim almıştık.

    comfort donanımın dijital kliması, direksiyonu ve hız sabitleyicisi çok önemli özelliklerdi bence. büyük artı yani. kullanım olarak bu kasayı kaldırmaz geyiği 80'lerden beri var ülkemizde ayrı konu ama her ikisini de her gün kullanma şansına sahip detaycı biri olarak şunları yazayım.

    100ps motor düşük devirlerde daha güçlü. kesinlikle yetersiz filan değil motor gayet güzel. 115likteki en önemli fark, ilk olarak hondalarda ünlenen teknolojinin édeğişken zamanlamalı sübap" özelliği olarak motorun 3000-3500 devir üzerinde diğerine göre çok daha canlı devirlenebilmesi. bir süre yüksek devir çevirince motor buna göre daha yüksek performans vermeye başlıyor bu şekilde. 100'lükte böyle bir ani canlanma yok. sabit bir eğriyle devirleniyor. yalnız aralarında abartacak bir fark yok yanlış anlaşılmasın. farkları anlayabilmek için bile dikkat etmek gerekiyor. şehir içinde normal seyirde 100'ün hiç bir eksiği yok.

    yalnız dikkatimi çeken şey bu araçtan (ukrayna serisi idi ilk gelirken adı) çok fazla olmamasına rağmen sahibinden de satanın çok olması. arkadaşımın bir şikayeti yok ama aynı sokakta bir kişi vardı bundan alan ve o da sattı mesela. sebebini bilmiyoruz ama alındıktan daha 4-5 ay sonra satıldı araç.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Xedos.

    ofis arkadaşımla birlikte geçen yıl haziran ayında bir gün arayla 100ps comfort ve 115ps trend araçlarımızı teslim aldık. ikisi de hb. comfort siyah, trend ise ege mavi (benimki). otokoçta sipariş verirken önce bana da 100ps vermek istemişlerdi ama ben inatla 115lik isteyince yaklaşık 1 ay daha uzamıştı teslim süresi ve sonuçta iki arkadaş haziranda teslim almıştık.

    comfort donanımın dijital kliması, direksiyonu ve hız sabitleyicisi çok önemli özelliklerdi bence. büyük artı yani. kullanım olarak bu kasayı kaldırmaz geyiği 80'lerden beri var ülkemizde ayrı konu ama her ikisini de her gün kullanma şansına sahip detaycı biri olarak şunları yazayım.

    100ps motor düşük devirlerde daha güçlü. kesinlikle yetersiz filan değil motor gayet güzel. 115likteki en önemli fark, ilk olarak hondalarda ünlenen teknolojinin édeğişken zamanlamalı sübap" özelliği olarak motorun 3000-3500 devir üzerinde diğerine göre çok daha canlı devirlenebilmesi. bir süre yüksek devir çevirince motor buna göre daha yüksek performans vermeye başlıyor bu şekilde. 100'lükte böyle bir ani canlanma yok. sabit bir eğriyle devirleniyor. yalnız aralarında abartacak bir fark yok yanlış anlaşılmasın. farkları anlayabilmek için bile dikkat etmek gerekiyor. şehir içinde normal seyirde 100'ün hiç bir eksiği yok.

    yalnız dikkatimi çeken şey bu araçtan (ukrayna serisi idi ilk gelirken adı) çok fazla olmamasına rağmen sahibinden de satanın çok olması. arkadaşımın bir şikayeti yok ama aynı sokakta bir kişi vardı bundan alan ve o da sattı mesela. sebebini bilmiyoruz ama alındıktan daha 4-5 ay sonra satıldı araç.
    bir de ekleme yapayım. performanslı kullanımda 115 biraz daha fazla yakıyor. şehir dışı gibi sabit hızlarda ise 100'lükten biraz daha az. 115'lik motorlar bu kasa ilk çıktığında ghia donanımla gelirdi. trend donanımda ise 100ps vardı.

    detaycılar ve iddialı kullanıcılar farkı rahatça anlar. sonuçta daha teknolojik ve modern bir motor. günümüzdeki araçların çoğunda bu teknoloji var. yüksek devirlerde çok canlı bir 1.6. diğerinin de kesinlikle hafif kalma gibi bir durumu yok. son derece tatminkar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Xedos.

    bir de ekleme yapayım. performanslı kullanımda 115 biraz daha fazla yakıyor. şehir dışı gibi sabit hızlarda ise 100'lükten biraz daha az. 115'lik motorlar bu kasa ilk çıktığında ghia donanımla gelirdi. trend donanımda ise 100ps vardı.

    detaycılar ve iddialı kullanıcılar farkı rahatça anlar. sonuçta daha teknolojik ve modern bir motor. günümüzdeki araçların çoğunda bu teknoloji var. yüksek devirlerde çok canlı bir 1.6. diğerinin de kesinlikle hafif kalma gibi bir durumu yok. son derece tatminkar.

    Alıntıları Göster
    Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Motor konusunda tatmin oldum. Hemen de sahibinden com'a baktım. Totalde 4 araç vardı 02\07\2010 saat 22:24 itibariyle. Bir ilanda fotoğraf yoktu. Sayı çok değildi. Bir de bu aracın nerede üretildiğini merak ediyorum. Türkiye'deki fabrika bunları veya parçalarını üretiyor mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onuryes

    Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Motor konusunda tatmin oldum. Hemen de sahibinden com'a baktım. Totalde 4 araç vardı 02\07\2010 saat 22:24 itibariyle. Bir ilanda fotoğraf yoktu. Sayı çok değildi. Bir de bu aracın nerede üretildiğini merak ediyorum. Türkiye'deki fabrika bunları veya parçalarını üretiyor mu?

    Alıntıları Göster
    Bugün bir bayiye gittim ve focusun İspanya-Valencia da üretildiğini öğrendim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onuryes

    Bugün bir bayiye gittim ve focusun İspanya-Valencia da üretildiğini öğrendim.

    Alıntıları Göster
    bu aracın paketli olanını ben de geçen sene almıştım. araçtan memnunum. parasına göre alabaileceğim en iyi araçtı diyorum. ayrıca bir arkadaşta 115 lik de vardı. onu da şehir içinde kullandım . bir fark göremedim.
    bunu yukarda arkadaşın da dediği gibi normal bir kullanıcı anlamıyor zaten. bu arada wv grubu araçlara bakarsanız ya TSI yada 102 hp.(audi,seat wv vs).
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhana

    bu aracın paketli olanını ben de geçen sene almıştım. araçtan memnunum. parasına göre alabaileceğim en iyi araçtı diyorum. ayrıca bir arkadaşta 115 lik de vardı. onu da şehir içinde kullandım . bir fark göremedim.
    bunu yukarda arkadaşın da dediği gibi normal bir kullanıcı anlamıyor zaten. bu arada wv grubu araçlara bakarsanız ya TSI yada 102 hp.(audi,seat wv vs).

    Alıntıları Göster
    ayrıca ben aracı alırken faturayı yazdırmak için elemanın elindeki teknik bilgiler kısmında aracın almanya üretimi yazıyordu. yanılmıyorsam 5k hb focuslar almanyada üretiliyor.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhana

    ayrıca ben aracı alırken faturayı yazdırmak için elemanın elindeki teknik bilgiler kısmında aracın almanya üretimi yazıyordu. yanılmıyorsam 5k hb focuslar almanyada üretiliyor.

    Alıntıları Göster
    Beyler öncelikle kusura bakmayın bi sorum var onu buraya yazıyorum,çaylak oldugum için konu açamıyorum.Sorum şu ben bu perşembe ford bayisinde showroomdaki arabayı satın aldım bu arabanın bi kaç evrak işleri varmış sanırım.Tam olarak arabayı sizce ne zaman alırım?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhana

    ayrıca ben aracı alırken faturayı yazdırmak için elemanın elindeki teknik bilgiler kısmında aracın almanya üretimi yazıyordu. yanılmıyorsam 5k hb focuslar almanyada üretiliyor.


    Valencia çıkışlı birçok 5k Focus görebilirsiniz. Genelde İspanya üretimi Türkiyedeki focuslar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gurkans

    quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhana

    ayrıca ben aracı alırken faturayı yazdırmak için elemanın elindeki teknik bilgiler kısmında aracın almanya üretimi yazıyordu. yanılmıyorsam 5k hb focuslar almanyada üretiliyor.


    Valencia çıkışlı birçok 5k Focus görebilirsiniz. Genelde İspanya üretimi Türkiyedeki focuslar.

    Alıntıları Göster
    ötv zamanı geln comfort+ paketliler almanya üretimi yine 3 kapıların bazıları almanya üretimi diye biliyorum. gerisi ispanya




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mustafa-T

    ötv zamanı geln comfort+ paketliler almanya üretimi yine 3 kapıların bazıları almanya üretimi diye biliyorum. gerisi ispanya

    Alıntıları Göster
    “O araç çekmez, o motor o araca küçük” tarzı yorumlar kesinlikle yanlıştır. Uzun yıllar süren ar-ge çalışmalarının ardından konusunda uzman birçok mühendisin çalışmalarıyla üretilen ve sayısız teste tabi tutulan bu araçlarla ilgili olarak net bir şekilde ifade edebileceğimiz tek nokta; hiçbir üreticinin çekiş gücü olmayan bir araç üretmeyeceğidir. Bu yorumun nedeni, geçmişte doğru bir ihtiyaç analizi yapmadan araç satın alma kararını alan bir kullanıcının, bu kararında düştüğü yanlıştan dolayı oluşan memnuniyetsizliğini araca bağlamasıdır. Konuyu bir örnekle ele alırsak; yüksek performanslı bir araçtan biraz daha düşük performanslı ve daha ekonomik bir motora geçen sürücülerin yaşadığı hayal kırıklığıdır ve araç kaynaklı değildir. Dahası, her aracın performansı farklıdır. (Cnbc-e Business Dergisi'nin araba ekinden alıntı...)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onuryes

    “O araç çekmez, o motor o araca küçük” tarzı yorumlar kesinlikle yanlıştır. Uzun yıllar süren ar-ge çalışmalarının ardından konusunda uzman birçok mühendisin çalışmalarıyla üretilen ve sayısız teste tabi tutulan bu araçlarla ilgili olarak net bir şekilde ifade edebileceğimiz tek nokta; hiçbir üreticinin çekiş gücü olmayan bir araç üretmeyeceğidir. Bu yorumun nedeni, geçmişte doğru bir ihtiyaç analizi yapmadan araç satın alma kararını alan bir kullanıcının, bu kararında düştüğü yanlıştan dolayı oluşan memnuniyetsizliğini araca bağlamasıdır. Konuyu bir örnekle ele alırsak; yüksek performanslı bir araçtan biraz daha düşük performanslı ve daha ekonomik bir motora geçen sürücülerin yaşadığı hayal kırıklığıdır ve araç kaynaklı değildir. Dahası, her aracın performansı farklıdır. (Cnbc-e Business Dergisi'nin araba ekinden alıntı...)

    Alıntıları Göster
    merhaba arkadaşlar comfortla ilgili benim aklıma takılan bir soru da jantlarla ilgili.
    trendlerde 16 inc verilirken comfortlar 15 inc. bu önemli bir fark mıdır? niçin böyle bir farklılık olabilir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fklavye

    merhaba arkadaşlar comfortla ilgili benim aklıma takılan bir soru da jantlarla ilgili.
    trendlerde 16 inc verilirken comfortlar 15 inc. bu önemli bir fark mıdır? niçin böyle bir farklılık olabilir?

    Alıntıları Göster
    trendler 16" mi emin misiniz? 15" diye biliyorum değişmediyse. stil paket lerde 16" dizyn jant var kapaklı birde trend-x lerde benzeri olabilir ama düz trendler 15"
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mustafa-T

    trendler 16" mi emin misiniz? 15" diye biliyorum değişmediyse. stil paket lerde 16" dizyn jant var kapaklı birde trend-x lerde benzeri olabilir ama düz trendler 15"

    Alıntıları Göster
    100 lük var bir tane bildiğim, yokuşta 80 km yi geçmiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: özgün

    100 lük var bir tane bildiğim, yokuşta 80 km yi geçmiyor.

    Alıntıları Göster
    ya çok yokuştur. yada sürücü gaza basmıyordur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhana

    ya çok yokuştur. yada sürücü gaza basmıyordur.

    Alıntıları Göster
    normal bir yokuş, şehirler arası yollarda olan sıradan yokuşlardan. sürücüde gaza basıyor ama araba gitmiyor işte.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: özgün

    normal bir yokuş, şehirler arası yollarda olan sıradan yokuşlardan. sürücüde gaza basıyor ama araba gitmiyor işte.

    Alıntıları Göster
    aga bizdede 100lük var hep düşünüyorum 115lige göre nasılki diye.ama yokuşta 3500 4000 deviri aldımı hız kesmiyor hatta bastımmı hızlanıyor fakat vites degiştiremiyorsun değiştirdiginde vitesi tekrar küçültmen gerekebilir :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan32

    aga bizdede 100lük var hep düşünüyorum 115lige göre nasılki diye.ama yokuşta 3500 4000 deviri aldımı hız kesmiyor hatta bastımmı hızlanıyor fakat vites degiştiremiyorsun değiştirdiginde vitesi tekrar küçültmen gerekebilir :)

    Alıntıları Göster
    115 olanı şehir içinde sürdüm. bir fark göremedim. 100 lük ise devrini aldımı yokuş dinlemiyor. fakat klimayı açarsasanız, bir de devrini almazsa biraz zorluyor. bu durum diğer arabalarda da var bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhana

    115 olanı şehir içinde sürdüm. bir fark göremedim. 100 lük ise devrini aldımı yokuş dinlemiyor. fakat klimayı açarsasanız, bir de devrini almazsa biraz zorluyor. bu durum diğer arabalarda da var bence.

    Alıntıları Göster
    Aracı 3000 devirden aşağıda vites atarsan bayıyorsun.
    Geç tepki veriyor. Ama deviri ayarladığında çekişte bir problem yok.
    Ama 100 hp bir aracınla kalkıp da 160 hp bir aracı kapıştırmaya çalışmak mantıksız olur.
    Ayrıca hız sabitlediğinde rampada falan hiç sarsılma falan olmuyor.
    130 la denedim araçta kasılma görmedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bortecinenumu

    Aracı 3000 devirden aşağıda vites atarsan bayıyorsun.
    Geç tepki veriyor. Ama deviri ayarladığında çekişte bir problem yok.
    Ama 100 hp bir aracınla kalkıp da 160 hp bir aracı kapıştırmaya çalışmak mantıksız olur.
    Ayrıca hız sabitlediğinde rampada falan hiç sarsılma falan olmuyor.
    130 la denedim araçta kasılma görmedim.

    Alıntıları Göster
    focus sahibi ve piyasasını bilen arkadaşlar aşağıdaki aracı almayı düşünüyorum.

    sizce 2009 hb benzinli, otomatik vites, 100hp, 25000 km de 32.000 tl sizce alınırmı?

    eklemeyi unutmuşum titanium x paket..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metro03 -- 27 Aralık 2010; 21:37:19 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.