Şimdi Ara

Yeni Ford Fiesta İle Bir Yıl

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
8.325
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yeni Ford Fiesta İle Bir Yıl

    Tasarım:

    Ford kinetik tasarımı, önden arkaya yükselerek uzanan tasarım çok akıcı duruyor. Özellikle gençler tarafından tasarımı çok beğeniliyor. Mühendisler yüksek güvenliğe karşın eski kasaya göre aracın ağırlığını yaklaşık 50 kg indirmişler. Rijit karöser ,güvenlik hissini attırıyor.

    İç Mekan:

    İç mekanda yumuşak plastik kalite hissini arttırıyor. Radyo teybin bulunduğu kısım cep telefonu tasarımlarından esinlenilmiş. Açık renk kullan koltuklar ve konsol çok hoş duruyor. Sinyal ve silecek kolları önce kullanışsız gelse de zamanla alışılıyor. Şerit değiştirme sinyali de güzel bir detay. Far anahtarının yumuşak malzemeden yapılması kalite hissini arttırıyor. Havalandırma düğmeleri daha kullanışlı olabilirmiş. Mp3 çalarlı radyo teybin kalitesi yüksek. Ses kalitesi epey yüksek. Kapılarda tweeter bulunması güzel. Ancak arka kapılarda hoparlör bulunmuyor. Görünmeyen bir kısım olan burara tasarrufa gidilmesi iyi olmamış. Koltuklar kilolu insanlar için sıkıntı olabilir. Ancak zayıflar için harika . Yan destekler güzel sürücüyü kavrıyor. Kumaş kalitesi de bu sınıfı için epey yüksek. Koltuk ayarları rahatça yapılabiliyor ancak kapı ve koltuk arasında kalan sırtlık açı ayarı çok dar bir yerde kalıyor. Koltuk yükseklik ayarı da çok kullanışlı. Sağ aynanın çift açılı olup, sol tarafın normal olması ise ilginç. Göstergeler ise bu araca çok yakışmıyor, daha okunaklı olabilirmiş. Hararet göstergesi olmaması ise aldığı en büyük eleştirilerden. Lamba ve sesli uyarı bulunuyor ama insan daha fazlasını bilmek istiyor. Yol bilgisayarı ise kullanışlı. Kapıların tok bir şekilde kapanması araca olan güveni arttırıyor.


    Motor

    1.25 litre hacminde motor , 16 subaplı ve üstten çift eksantrikli. Motor bloğu ve üst kapak alüminyum alaşımlı. Önceki neslinde 75 beygir gücünde olan motor 82 beygire çıkarılmış. Yumuşak bir çalışma karakterine sahip ,5.vites 1500 devirde bile aracı titremeden ,homurdanmadan götürebiliyor. Motor üst devirlerde biraz gürültülü. 1.3 litre limiti altında olduğu için düşük vergi diliminde değerlendirilmesi ise büyük avantaj. 4000 devirin biraz üzerinde 114 NM tork üreten motor, doğal olarak klima ve yük ile rampalarda zorlanıyor. Bu durumda yüksek devirde sürmek gerekiyor. Motor plastik kapağı, kaput izolasyonu ve karter koruma ,ağırlığı ve maliyeti düşürmek için kullanılmamış. Motor fabrika verilerine göre 5.7 L /100 km ortalama yakıt türetiyor. Gerçek kullanım şartlarında gözlenen değerler : hafif şehir içi dikkatli kullanımda 6.5 , şehir dışı dikkatli ve yavaş kullanım 5.5 , şehir dışı saldırgan , hızlı kullanım ve klima ile 6.5 civarı. Şehir içi yoğun trafikte 8,5 civarı yakıt tüketiyor. Çok dikkatli ve yavaş kullanımda şehir dışı 5 litre / 100 km nin altına düşebilir.

    Sürüş:

    Fiesta nın en güçlü olduğu kategori. Direksiyon sistemi rapilerine ders verecek kadar iyi. Yavaş giderken yumuşak, yüksek süratte çok hassas ve uygun sertlikte. Özellikle virajlı yollarda bu direksiyon sistemi ile sürücüsüne büyük keyif veriyor. Şerit değiştirmek ve çizgiyi korumak için tecrübeli sürücüler için harika. Yol tutuş sert yürüyen aksam ile epey iyi. Çok zorlandığından hafifçe dört teker üzerinde kayıyor. ESP bu araç için şart olmasa da iyi olurmuş. Fren gücü yeterli seviyede. Pedal hissi çok iyi değil ,dozu ayarlamak çok kolay değil. Şanjman konusunda ise Fiesta birçok Alman aracı gibi tok . Vites geçişleri spor kullanıma uygun ve yolları net. Zaman zaman BMW kullanıyormuş gibi keyif veren Fiesta , yol yalıtımı konusunda biraz zayıf. Pütürlü yollarda içeri fazlaca ses alıyor. Farlar ise başarılı.

    Pratiklik:

    Arka koltuklar iki parça halinde yatıyor. Ancak koltuklar yattıktan sonra tam düz bir alan oluşmuyor. Bagaj hacmi kendini sınıfı için yeterli, yükleme ağzı geniş. Aracın boyu 4 m nin biraz altında manevra kabiliyeti yüksek, park etmek epey kolay. Ön görüş iyi, arka görüş biraz zayıf ,park sensörüne ihtiyaç olabilir. İç mekanda yeterince göz var. Sol tarafta kapaklı küçük göz kullanışlı. Torpido gözü geniş. Orta konsolda bulunan bardaklıklar pratik. Ön kapılara 1.5 litrelik şişeler bile sığabiliyor. Koltuk arkasında fazladan göz bulunuyor. Refakatçi aydıtlatma, geri gerilirken arka sileceğin çalışması , kapaksız depo sistemi güzel detaylar.

    Evren Erakçora









  • Güzel bir değerlendirme olmuş..Elinize sağlık..

    Şu an da bana göre B sınıfının en alınası aracı..

  • Yakında dizel titanium modelini alacak biri olarak teşekkür ediyorum
  • Aracı çok güzel anlatmışsınız gerçekten.Bizde Fiestaya bir senedir severek biniyoruz.
  • güzel degerlendirme olmuş @erakcora kazasız belasız yeni yıllara dıleyelım....
  • tasarım olarak sınıfının en güzel aracı bence. zaten çok saygın tasarım ödülü olan red dot 'ı almış bir bir araç..




     Yeni Ford Fiesta İle Bir Yıl
  • otomatik vites olanları varsa herhangi kronik bir sorun veya problemi çıkmış mı acaba , özellikle kullnıcıların görüşleri önemli.
  • B sınıfında en beğendiğim araç... Alacak olanlara şimdiden hayırlı olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    otomatik vites olanları varsa herhangi kronik bir sorun veya problemi çıkmış mı acaba , özellikle kullnıcıların görüşleri önemli.


    benım manuel aracım ama oto. kullanan bı kac kısı tanıyorum fıesta oldukca memnunlar en buyuk sorun yakıt sarfıyatı tabıkı bunun dısında zaten eskı tıp otomatık oldukca sorunsuz oldugunu soyleyebılırım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bencn17


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    otomatik vites olanları varsa herhangi kronik bir sorun veya problemi çıkmış mı acaba , özellikle kullnıcıların görüşleri önemli.


    benım manuel aracım ama oto. kullanan bı kac kısı tanıyorum fıesta oldukca memnunlar en buyuk sorun yakıt sarfıyatı tabıkı bunun dısında zaten eskı tıp otomatık oldukca sorunsuz oldugunu soyleyebılırım...


    kardeş lpg taktırma olayın ne oldu senin taktırdın mı ?
  • Puanlama:

    İç mekan genişliği: 7
    Bagaj genişliği: 8
    Plastik kalitesi:7
    Koltuk kaltesi: 8
    Kalite hissi:8
    Ferahlık Hissi: 6
    İşçilik: 6
    İniş biniş rahatlığı: 7
    Yükleme- değişkenlik:7
    Tasarım: 9

    Motor teknolojisi:7
    Çekiş kuvveti: 6
    Motor Çalışma karakteri:8
    Tüketim:7
    Şanjıman: 9
    Performans:7
    Motor yalıtımı:7

    Yol tutuş: 8
    Direksiyon:10
    Frenler: 7
    Süspansiyon konforu: 7
    Güvenlik Hissi: 9
    Yol yalıtımı:6
    İmaj-prestij: 7
    Garanti- servis: 6
    Donanım-fiyat: 7
    Güvenlik donanımı:7

    Tamamen subjektiftir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2


    quote:

    Orijinalden alıntı: bencn17


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    otomatik vites olanları varsa herhangi kronik bir sorun veya problemi çıkmış mı acaba , özellikle kullnıcıların görüşleri önemli.


    benım manuel aracım ama oto. kullanan bı kac kısı tanıyorum fıesta oldukca memnunlar en buyuk sorun yakıt sarfıyatı tabıkı bunun dısında zaten eskı tıp otomatık oldukca sorunsuz oldugunu soyleyebılırım...


    kardeş lpg taktırma olayın ne oldu senin taktırdın mı ?



    su an arastırıyodum acıkcası ıcıme sınen bısey olsun ıstıyorum 2-3 ay ıcerısınde bı aksılık olmazsa donusumu yaptırcam garantı bıtmedı daha ama yınede yaptırcam bu ıslemı....




  • bende puan vereyim kendi aracıma gore....

    Puanlama:

    İç mekan genişliği:7
    Bagaj genişliği: 7
    Plastik kalitesi:7
    Koltuk kaltesi: 8
    Kalite hissi:8
    Ferahlık Hissi: 6
    İşçilik: 7
    İniş biniş rahatlığı: 7
    Yükleme- değişkenlik:7
    Tasarım: 9

    Motor teknolojisi:7
    Çekiş kuvveti: 6
    Motor Çalışma karakteri:8
    Tüketim:8
    Şanjıman: 9
    Performans:7
    Motor yalıtımı:7

    Yol tutuş: 9
    Direksiyon:10
    Frenler: 7
    Süspansiyon konforu: 5
    Güvenlik Hissi: 9
    Yol yalıtımı:6
    İmaj-prestij: 8-9(bayanlardan alınan tepkıler...)
    Garanti- servis: 7
    Donanım-fiyat: 7
    Güvenlik donanımı:6



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bencn17 -- 2 Mart 2010; 17:49:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bencn17


    quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2


    quote:

    Orijinalden alıntı: bencn17


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    otomatik vites olanları varsa herhangi kronik bir sorun veya problemi çıkmış mı acaba , özellikle kullnıcıların görüşleri önemli.


    benım manuel aracım ama oto. kullanan bı kac kısı tanıyorum fıesta oldukca memnunlar en buyuk sorun yakıt sarfıyatı tabıkı bunun dısında zaten eskı tıp otomatık oldukca sorunsuz oldugunu soyleyebılırım...


    kardeş lpg taktırma olayın ne oldu senin taktırdın mı ?



    su an arastırıyodum acıkcası ıcıme sınen bısey olsun ıstıyorum 2-3 ay ıcerısınde bı aksılık olmazsa donusumu yaptırcam garantı bıtmedı daha ama yınede yaptırcam bu ıslemı....


    anladım saolasın taktıracak olursan bana dön bendede lpg var o yüzden




  • yanlıs hatırlamıyomusum o zaman senınde lpg kullanıcısı oldugunu hatırlıyodum dogruymus....

    aslında sen bana referans olsan daha dogru olucak gıbı deneyımlerınden yola cıkarak....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bencn17

    yanlıs hatırlamıyomusum o zaman senınde lpg kullanıcısı oldugunu hatırlıyodum dogruymus....

    aslında sen bana referans olsan daha dogru olucak gıbı deneyımlerınden yola cıkarak....


    evet arkadaşım özelden ulaş bana:)
  • "Yumuşak plastik kalite hissini arttırıyor" diye bir şey olamaz çünkü yumuşak plastik yok. Son derece kötü ve sert bir plastiği var özellikle kapı içleri görünüşleri bile berbat, kapı kolundan tutun renk seçimlerine kadar çok kötü ve kalite yoksunu. Kapıya vurun tık tık diye ses geliyor. Ben bu aracın kalitesinden çok fazla şikayetçiyim çok güzel bir tekniği ve güzel 1.4 benzinli ve 1.6 dizel motoru ve çok hoş bir tasarımı olmasına rağmen kalite konusunda malesef sınıf ortalamalarını hiç de geçemiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zdd

    "Yumuşak plastik kalite hissini arttırıyor" diye bir şey olamaz çünkü yumuşak plastik yok. Son derece kötü ve sert bir plastiği var özellikle kapı içleri görünüşleri bile berbat, kapı kolundan tutun renk seçimlerine kadar çok kötü ve kalite yoksunu. Kapıya vurun tık tık diye ses geliyor. Ben bu aracın kalitesinden çok fazla şikayetçiyim çok güzel bir tekniği ve güzel 1.4 benzinli ve 1.6 dizel motoru ve çok hoş bir tasarımı olmasına rağmen kalite konusunda malesef sınıf ortalamalarını hiç de geçemiyor.



    gercekten berbat bir araç fiesta....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zdd

    "Yumuşak plastik kalite hissini arttırıyor" diye bir şey olamaz çünkü yumuşak plastik yok. Son derece kötü ve sert bir plastiği var özellikle kapı içleri görünüşleri bile berbat, kapı kolundan tutun renk seçimlerine kadar çok kötü ve kalite yoksunu. Kapıya vurun tık tık diye ses geliyor. Ben bu aracın kalitesinden çok fazla şikayetçiyim çok güzel bir tekniği ve güzel 1.4 benzinli ve 1.6 dizel motoru ve çok hoş bir tasarımı olmasına rağmen kalite konusunda malesef sınıf ortalamalarını hiç de geçemiyor.


    Kapıya vurunca tık tık diye ses gelmeyecekte başka nasıl bir ses gelecek?

    Kapıya vurunca kim o diye seslenmesini beklemiyorsunuz herhalde




  • "Tık tık" daki kastım direk olarak sert ve arkası boş bir parçaya vurunca çıkan sesdi yazımın genelinden bu sonuç rahatça çıkartılabilir. Kişisel görüşümdür herkesin görüşüne saygım var ancak o sınıfta daha kaliteli ve daha güzel görünen örnekleri var lütfen tamamını inceleyin. Bir opel corsa ile polo ile bir fiesta'nın kapı içi inanın ne tasarım olarak ne de kalite olarak bir değil. Ben hiç bir görüşümde fanatiklik yapmam neyse onu söylerim. İyi olan yerine iyi derim kötü olan yerine kötü derim . İfrat ve tefrit arasında kalmak bana göre değil. Bir şeyin bir yönünün iyi olması onu bütün olarak iyi yapmayacağı gibi , bir yönünün kötü olması da bütün olarak kötü yapmaz. Herkesin kendi öncelikleri vardır bakar beğenir alırsınız. Ben fiesta'nın sınıfının en zevkli aracı olduğunu bildiğim gibi en kalitelisi olmadığını da biliyorum.

    Şimdi lütfen şu fotoğrafa bakın direksiyonu ayrı bir renk , direksiyon kolonu ayrı bir renk, konsolun üst kısmı ayrı bir renk , kapı içi plastik kısmı ayrı renk kumaş kısmı ayrı renk.Sorun bunların ayrı renk olmasından ziyade uyumsuz olması ve renklerin birbirini tutmaması. Bu renk seçimleriyle ve bu kalite seviyesiyle iç mekan ve kalite hissine iyi demek gereksiz bir iyimserlikten ötesi değildir. Titanium da durum nispeten iyi olsa da herkesin hazzetmeyeceği kırmızı ya da alttaki resimdeki gibi siyah olmayan garip bir renkli kokpite mahkum oluyorsunuz...
     Yeni Ford Fiesta İle Bir Yıl

     Yeni Ford Fiesta İle Bir Yıl



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akılfikir -- 2 Mart 2010; 23:18:57 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.